THMMY.gr

Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία => Εσωτερικά Θέματα => Topic started by: Mr Watson on February 18, 2022, 13:56:46 pm



Title: Άλλη μια εξέταση προγραμματισμού στον editor του elearning
Post by: Mr Watson on February 18, 2022, 13:56:46 pm
Με αφορμή τις οδηγίες εξέτασης των Δομών Δεδομένων και το ότι "o eclipse δεν θα είναι διαθέσιμος", νομίζω είναι καιρός αυτό το πράγμα να σταματήσει επιτέλους.
Όσα θα πω αναφέρονται γενικότερα και όχι στο συγκεκριμένο μάθημα.

Αρχικά, οι παλαιότεροι μπορούν να μας πουν αν ο eclipse υπάρχει στην νησίδα υπολογιστών στο ισόγειο της πτέρυγάς μας;
Αν υποθέσουμε ότι υπάρχει (εύλογη υπόθεση, ακόμα και αν δεν υπάρχει ο συγκεκριμένος IDE πόσο δύσκολο θα ήταν να εγκατασταθεί για τις άμεσες και τις μελλοντικές ανάγκες εργαστηρίων και εξετάσεων), τότε ποιος ο λόγος να μην χρησιμοποιηθεί; Ο μοναδικός που περνά από το μυαλό μου είναι η εύκολη αντιγραφή κώδικα, όπως έγινε και πέρυσι στις εξετάσεις Δομημένου αλλά και Αντικειμενοστρεφούς Προγραμματισμού.
Η συγκεκριμένη κίνηση, όμως, αντιμετωπίζει μόνο την αντιγραφή κώδικα μέσω κοινοποίησης με copy paste, δηλαδή ούτε την αντιγραφή από τις ψηφιακές σημειώσεις ούτε από κάποιο "σκονάκι". Αντίθετα, εξετάζει ξεκάθαρα την ταχύτητα πληκτρολόγησης και την δυνατότητα αποφυγής λαθών του εξεταζόμενου. Πόσο ικανός είναι δηλαδή να γράφει γρήγορα χωρίς να κάνει συντακτικά λάθη. Άρα απονέμει δικαιοσύνη επιλεκτικά, δικαιώνει όσους ξέρουν κώδικα και είναι ακριβείς, όσοι απλά ξέρουν κώδικα έχουν την ίδια μοίρα με τους πιθανούς αντιγραφείς. Με την ίδια λογική, λοιπόν, ας επιστρέψουμε στις εξετάσεις στο χαρτί που κανείς δεν θα αντιγράφει και θα φαίνεται ποιοι έχουν εξοικειωθεί με την προγραμματιστική λογική.
Προσωπικά αυτή η κατάσταση μου δημιουργεί αίσθηση οπισθοδρομικότητας από την μεριά του τμήματος. Παρόλο που γίνονται κάποια βήματα εμπρός με την διεξαγωγή των εργαστηρίων στην Βεργίνα, την χρήση γνωστών λογισμικών και την μετάβαση από τις γραπτές στις ηλεκτρονικές εξετάσεις, το πράγμα στραβώνει. Τα οφέλη που προσφέρει ο IDE σε σχέση με το textbox του elearning είναι μικρά αλλά καθοριστικά στην διάρκεια της εξέτασης. Αυτόματη συμπλήρωση λέξεων, αυτόματο κλείσιμο αγκυλών, άμεση εμφάνιση συντακτικών αστοχιών πριν το compile, εμφάνιση της σειράς που ξεφεύγουμε απ' τα όρια ενός πίνακα προσφέρουν λίγο αλλά σημαντικό επιπλέον χρόνο για την επεξεργασία της λογικής του προβλήματος. Ακόμα και το μέγεθος του παραθύρου του IDE σε σύγκριση με τις μικρές διαστάσεις του textbox γλυτώνει το συνεχές σκρολλάρισμα πάνω κάτω.
Δεν γνωρίζω τον τρόπο που βαθμολογεί κάθε καθηγητής το τμήμα του κώδικα, γι' αυτό δεν αναφέρομαι στο πώς αξιολογείται κάθε πιθανό λάθος, αλλά είτε ο τρόπος είναι αυστηρός είτε επιεικής οι φοιτητές μόνο χαμένοι βγαίνουμε.

Πρόκειται για πολυσυζητημένη κουβέντα. Όποιος θέλει ας γράψει την γνώμη του και αν μαζευτούμε άτομα θα μπορούσαμε να γράψουμε ένα κείμενο και να μαζέψουμε υπογραφές για να απευθυνθούμε στον πρόεδρο. Προφανώς για τις μελλοντικές εξεταστικές και τους νέους φοιτητές.

ΥΓ: Συγγνώμη στους moderators αν δεν το πόσταρα στο σωστό μέρος. Δεν ήξερα πού αλλού θα ταίριαζε μιας και αφορά όλα τα μαθήματα προγραμματισμών.


Title: Re: Άλλη μια εξέταση προγραμματισμού στον editor του elearning
Post by: neutron57 on February 18, 2022, 14:00:31 pm
Πάντως τον φεβρουάριο του 20 eclipse είχαμε χρησιμοποιήσει κανονικά.Το αν υπάρχει ακόμα στους υπολογιστές στην νησίδα δε ξέρω.


Title: Re: Άλλη μια εξέταση προγραμματισμού στον editor του elearning
Post by: Caterpillar on February 18, 2022, 14:26:24 pm
Πάντως τον φεβρουάριο του 20 eclipse είχαμε χρησιμοποιήσει κανονικά.Το αν υπάρχει ακόμα στους υπολογιστές στην νησίδα δε ξέρω.
Ναι εμεις που δίναμε στην βεργινα καποτε το χρησιμοποιούσαμε κανονικά. Λογικά θα υπάρχει ακόμα στους υπολογιστές της Βεργίνας γιατί να μην υπάρχει ? Εργαστήρια που κάνατε ?

Πάντως μια φορά θέλω να εξετάσουμε την σιάχαλου στα θέματα που βάζει, είμαι 100% σίγουρος ότι ούτε 5 δε θα πάρει. Ούτε το hello world σε java δεν ήξερε κάποτε να τυπώσει.

Προσωπικά αυτή η κατάσταση μου δημιουργεί αίσθηση οπισθοδρομικότητας από την μεριά του τμήματος.
Εδώ υπάρχουμε και εμείς που γράφαμε c στο χαρτί, γενικά τα 2 από τα 3 προγραμματιστικά μαθήματα του τμήματος στα πρώτα έτη έχουν διδάσκοντες, οι οποίοι δεν έχουν καν γνωστικό αντικείμενο πάνω στους προγραμαμτισμούς.  Ξέρει κανείς γιατί δεν προσλαμβάνεται κάποιος καθηγητής ειδικά για αυτά τα μαθήματα ? Ποιος έχει ποια την μόνιμη θέση του καθηγητή σε αυτά τα μαθήματα ? Τις δομές δεδομένων ο  πρώην πρύτανης δεν τις είχε παλιά ? Που είναι αφού έληξε η θητεία του ως πρύτανης και αφού δεν έχει βγει στην σύνταξη και φαίνεται ακόμα στο πρωσοπικό του τμήματος ?


Title: Re: Άλλη μια εξέταση προγραμματισμού στον editor του elearning
Post by: Mr Watson on February 18, 2022, 14:38:07 pm
Στην Βεργίνα υπάρχει 1000%. Εκεί κάναμε τα εργαστήρια φέτος και μάλιστα δινόταν η συμβουλή όσοι παρακολουθούσαν από το σπίτι να κατεβάσουν την ίδια έκδοση Eclipse με την Βεργίνα γιατί "στην Βεργίνα θα δώσετε εξετάσεις". Δεν ξέρω αν υπάρχει στην νησίδα στο ισόγειο της πτέρυγάς μας.

Το θέμα της διδασκαλίας του προγραμματισμού στα πρώτα έτη είναι ευρύτερο αλλά σίγουρα εξίσου σημαντικό, με εξαίρεση τον αντικειμενοστρεφή που γίνεται εξαιρετική δουλειά κατά τη γνώμη μου. Όσον αφορά στις δομές, φέτος η Σιάχαλου δεν έκανε καθόλου Java, κάναμε μόνο στα εργαστήρια με τον διδακτορικό.


Title: Re: Άλλη μια εξέταση προγραμματισμού στον editor του elearning
Post by: Μπιγκόνια on February 18, 2022, 14:38:22 pm
Πάντως το παιδί δεν αναφέρθηκε στη Βεργίνα αλλά στο ισόγειο της πτέρυγάς μας, δηλαδή αν συνεχίσεις ευθεία και δεν ανέβεις τα σκαλοπάτια. Εγώ θυμάμαι να κάνω εκεί εργαστήρια c και c++ όπου τότε είχαμε το borland το οποίο δεν σου παρείχε τίποτα από άποψη συμπληρώματων αλλά ήταν compiler οπότε μπορούσες να δεις σε ποια γραμμή έχεις λάθος κλπ. Ένας καθηγητής (που ερχόταν από πανεπιστήμιο Λάρισας, δεν θυμάμαι το όνομα του, leykosaraphs! αν μπορείς να μου θυμήσεις) κάποια στιγμή για να μας βοηθήσει στο να βρούμε που λείπει μια αγκύλη (γιατί το borland σου έλεγε λείπει πάντα στο τέλος) είπε να ανοίξουμε το κώδικα σε notepad++, το οποίο σου παρέχει και συμπληρώματα λέξεων και που ανοίγουν/κλείνουν αγκύλες, για να το βρούμε. Ο notepad++ επιτρεπόταν στις εξετάσεις ή μόνο το elearning?


Title: Re: Άλλη μια εξέταση προγραμματισμού στον editor του elearning
Post by: trelonoobaki on February 18, 2022, 14:39:38 pm
Μήπως θα δώσετε με safe browser; Δεν ξέρω αν υπάρχει η δυνατότητα χρήσης του eclipse απο κει...


Title: Re: Άλλη μια εξέταση προγραμματισμού στον editor του elearning
Post by: Mr Watson on February 18, 2022, 14:45:17 pm
Ναι, στις οδηγίες αναφέρεται ότι κατά την εισαγωγή στο κουίζ θα μπούμε σε safe browser.

Επί τη ευκαιρία, αυτό τι ακριβώς σημαίνει; Ποιες λειτουργίες θα είναι περιορισμένες;


Title: Re: Άλλη μια εξέταση προγραμματισμού στον editor του elearning
Post by: trelonoobaki on February 18, 2022, 14:48:13 pm
Θα είναι ανοιχτή η σελίδα του ελεαρινκ, και καποια pdf. Αυτα


Title: Re: Άλλη μια εξέταση προγραμματισμού στον editor του elearning
Post by: Μπιγκόνια on February 18, 2022, 14:49:06 pm
Θα είναι ανοιχτή η σελίδα του ελεαρινκ, και καποια pdf. Αυτα
αυτά είχαμε και εμείς μόνο, άρα δεν μπορούσες να είσαι όπου θες στο internet. Αλλά επιτρεπόταν η αντιγραφή επικόλληση από τα pdf. Ελπίζω να μη το έχουν αφαιρέσει και αυτό.


Title: Re: Άλλη μια εξέταση προγραμματισμού στον editor του elearning
Post by: Mr Watson on February 18, 2022, 14:59:46 pm
Δεν τα θέλουμε όλα δικά μας, δηλαδή ελεύθερο surfing την ώρα της εξέτασης, αλλά τουλάχιστον τα βασικά. Ας μην είμαστε συμφεροντολόγοι.

Άρα απ' ό, τι καταλαβαίνω το safe browser αποκλείει τα υπόλοιπα παράθυρα στον υπολογιστή όπως ο Eclipse?


Title: Re: Άλλη μια εξέταση προγραμματισμού στον editor του elearning
Post by: trelonoobaki on February 18, 2022, 14:59:50 pm
Τα pdf είναι συγκεκριμένα, αυτά που έχουν ανέβει στην σελίδα του μαθήματος.
Επίσης, το copy paste ξέρω ότι υπάρχει πρόθεση να δουλεύει

Δεν τα θέλουμε όλα δικά μας, δηλαδή ελεύθερο surfing την ώρα της εξέτασης, αλλά τουλάχιστον τα βασικά. Ας μην είμαστε συμφεροντολόγοι.

Άρα απ' ό, τι καταλαβαίνω το safe browser αποκλείει τα υπόλοιπα παράθυρα στον υπολογιστή όπως ο Eclipse?

Ναι, είσαι σε ενα περιβαλλον που έχεις μονο την σελιδα του ελεαρνικ


Title: Re: Άλλη μια εξέταση προγραμματισμού στον editor του elearning
Post by: BigBrainz on February 18, 2022, 15:02:05 pm
Εντωμεταξυ, αν θυμαμαι καλα, περσυ (ή και γενικα σε ολες τις εξ αποστασεως εξεταστικες) επιτρεποταν η χρηση IDE / Editor παρολο που ηταν εξ αποστασεως
Τωρα που ειναι δια ζωσης και υποτιθεται οτι η επιτηρηση γινεται καλυτερα (αφου αυτος ειναι ο λογος που η εξετασεις γινονται ολες δια ζωσης φετος), αποφασισαν να μην επιτρεψουν την χρηση IDE;
Πραγματικα δεν μπορω να βρω καποια λογικη πισω απο αυτό..
αυτά είχαμε και εμείς μόνο, άρα δεν μπορούσες να είσαι όπου θες στο internet. Αλλά επιτρεπόταν η αντιγραφή επικόλληση από τα pdf. Ελπίζω να μη το έχουν αφαιρέσει και αυτό.
Φανταζομαι θα ειναι απενεργοποιημενο αλλα εφοσον επιτρεπουν να υπαρχουν ανοιχτες σημειωσεις/pdf, για ποιο λογο να μην επιτρεπεται το copy paste;
Πραγματικα δεν βγαζει νοημα τιποτα πλεον...


Title: Re: Άλλη μια εξέταση προγραμματισμού στον editor του elearning
Post by: Caterpillar on February 18, 2022, 15:23:26 pm
Φανταζομαι θα ειναι απενεργοποιημενο αλλα εφοσον επιτρεπουν να υπαρχουν ανοιχτες σημειωσεις/pdf, για ποιο λογο να μην επιτρεπεται το copy paste;
Τις σημειώσεις κατά πάσα πιθανότητα δεν θα προλάβεις να τις ανοίξεις καν, η εξέταση των δομών είναι αγώνας δρόμου.

το copy/paste γιατί να το απενεργοποιήσουν ? Στους υπολογιστές του εργαστηρίου μπορούν να σας ελέγχουν που μπαίνετε και τι κάνετε.


Το θέμα της διδασκαλίας του προγραμματισμού στα πρώτα έτη είναι ευρύτερο αλλά σίγουρα εξίσου σημαντικό, με εξαίρεση τον αντικειμενοστρεφή που γίνεται εξαιρετική δουλειά κατά τη γνώμη μου.
Για αυτό όλοι αγαπάμε Θέμη  <3 <3


Title: Re: Άλλη μια εξέταση προγραμματισμού στον editor του elearning
Post by: c0ndemn3d on February 18, 2022, 19:07:02 pm
Μην συμπεριφέρεστε στους καθηγητές (όχι όλους, αλλά τους περισσότερους σίγουρα) σαν να γνωρίζουν από αυτά τα πράγματα. Οι περισσότεροι παίζει να μην έχουν γράψει ούτε μια γραμμή κώδικα.

Ζήτω ο Borland
sent from mTHMMY (https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.thmmy.mthmmy) 


Title: Re: Άλλη μια εξέταση προγραμματισμού στον editor του elearning
Post by: Μπιγκόνια on February 18, 2022, 19:17:02 pm
Μην συμπεριφέρεστε στους καθηγητές (όχι όλους, αλλά τους περισσότερους σίγουρα) σαν να γνωρίζουν από αυτά τα πράγματα. Οι περισσότεροι παίζει να μην έχουν γράψει ούτε μια γραμμή κώδικα.

Ζήτω ο Borland
sent from mTHMMY (https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.thmmy.mthmmy) 
σε παρακαλώ ο Κορτέσης είχε γράψει χιλιάδες γραμμές κώδικα και το να τις έχει γράψει σε borland τους δίνει διπλάσια μη πω παραπάνω αξία :P


Title: Re: Άλλη μια εξέταση προγραμματισμού στον editor του elearning
Post by: Σουλης on February 18, 2022, 21:25:37 pm
Ποιος έχει ποια την μόνιμη θέση του καθηγητή σε αυτά τα μαθήματα ? Τις δομές δεδομένων ο  πρώην πρύτανης δεν τις είχε παλιά ? Που είναι αφού έληξε η θητεία του ως πρύτανης και αφού δεν έχει βγει στην σύνταξη και φαίνεται ακόμα στο πρωσοπικό του τμήματος ?

το καλύτερο ΓΥΡΝΑ ΠΙΣΩ ΒΡΕ ΜΛΚ που εχω διαβασει ποτε, μπεσα. Και εχεις απολυτο δικιο.

Πέρα από την πλάκα, όντως είναι τραγική η κατασταση. Αν θέλουν να αποφύγουν την αντιγραφή ας μπλοκάρουν πρόσβαση σε οτιδήποτε άλλο εκτός από elearning. που θα κάνεις copy paste μετά, τουλαχιστον αυτο θα αποφευχθει. o eclipse τι ας πουμε, εχει διαδραστικο interface με αλλους χρηστες; δε θυμαμαι κτ τετοιο


Title: Re: Άλλη μια εξέταση προγραμματισμού στον editor του elearning
Post by: trelonoobaki on February 18, 2022, 22:48:58 pm
Καλώς ή κακώς όλα αυτά που συζητάμε ότι μπορούν να γίνουν ως λύσεις, δεν περνάνε πάντα από το χέρι του διδάσκοντος


Title: Re: Άλλη μια εξέταση προγραμματισμού στον editor του elearning
Post by: Mr Watson on February 18, 2022, 23:25:05 pm
Μην συμπεριφέρεστε στους καθηγητές (όχι όλους, αλλά τους περισσότερους σίγουρα) σαν να γνωρίζουν από αυτά τα πράγματα. Οι περισσότεροι παίζει να μην έχουν γράψει ούτε μια γραμμή κώδικα.
sent from mTHMMY (https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.thmmy.mthmmy) 

Δεν ήθελα αυτό το ποστ να γίνει αφορμή για κουβέντα για συγκεκριμένο καθηγητή, γι' αυτό είπα εξαρχής ότι αναφέρομαι σε όλα τα μαθήματα προγραμματισμού. Σίγουρα οι περισσότεροι κάνουν ό,τι περνάει απ' το χέρι τους για να μας βοηθήσουν αλλά στις εξετάσεις κάτι αλλάζει. Ο φόβος της αντιγραφής γίνεται υπερβολικός. Ας θυμηθούμε πέρυσι την εξέταση δομημένου με απαγόρευση μπρος-πίσω, αρνητική και πολύ λίγο χρόνο (κυρίως στο τμήμα του κώδικα).

Καλώς ή κακώς όλα αυτά που συζητάμε ότι μπορούν να γίνουν ως λύσεις, δεν περνάνε πάντα από το χέρι του διδάσκοντος

Δεν θα διαφωνήσω ότι πολλές φορές ακούγονται ευχολόγια. Στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως, η αρχική σκέψη ήταν να γράψουμε τον κώδικα στον eclipse και να τον αντιγράψουμε στο elearning. Πέρυσι, αν πληροφορούμαι σωστά, δεν επιτράπηκε το μπρος πίσω. Μπήκε δηλαδή ένας επιπλέον περιορισμός  στο πρώτο κομμάτι της εξέτασης και δόθηκε μια σημαντική ελευθερία στον κώδικα. Πολύ τίμιο, γιατί κάποιος διαβασμένος θα τα πάει σχεδόν το ίδιο καλά στο πρώτο μέρος και στις δύο περιπτώσεις αλλά δεν θα συμβεί απαραίτητα το ίδιο στις δύο περιπτώσεις με τον κώδικα. Φέτος, ούτε μπρος πίσω ούτε IDE. Στο κάτω κάτω ο κώδικας πιάνει 3/11 μονάδες, οι ερωτήσεις 8/11.


Title: Re: Άλλη μια εξέταση προγραμματισμού στον editor του elearning
Post by: Διάλεξις on February 19, 2022, 02:04:27 am
Εδώ υπάρχουμε και εμείς που γράφαμε c στο χαρτί, γενικά τα 2 από τα 3 προγραμματιστικά μαθήματα του τμήματος στα πρώτα έτη έχουν απαράδεκτους διδάσκοντες, οι οποίοι δεν έχουν καν γνωστικό αντικείμενο πάνω στους προγραμαμτισμούς. Ξέρει κανείς γιατί δεν προσλαμβάνεται κάποιος καθηγητής ειδικά για αυτά τα μαθήματα ? Ποιος έχει ποια την μόνιμη θέση του καθηγητή σε αυτά τα μαθήματα ? Τις δομές δεδομένων ο  πρώην πρύτανης δεν τις είχε παλιά ? Που είναι αφού έληξε η θητεία του ως πρύτανης και αφού δεν έχει βγει στην σύνταξη και φαίνεται ακόμα στο πρωσοπικό του τμήματος ?

https://www.kathimerini.gr/politics/1062631/o-periklis-mitkas-protos-proedros-tis-ethnikis-archis-anotatis-ekpaideysis/ (https://www.kathimerini.gr/politics/1062631/o-periklis-mitkas-protos-proedros-tis-ethnikis-archis-anotatis-ekpaideysis/)


Title: Re: Άλλη μια εξέταση προγραμματισμού στον editor του elearning
Post by: trelonoobaki on February 21, 2022, 15:38:29 pm
Ο σιαχουδης και ο σεβαστιαδης δεν συνυπήρξαν στην ίδια νησίδα