THMMY.gr

Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία => Κινητοποιήσεις - Πρωτοβουλίες Φοιτητών => Topic started by: kchatzigr on November 29, 2021, 18:48:58 pm



Title: [ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΑΑΚ] Θυμίζεις κάτι σαν ηλεκτρο-μηχανολόγο.
Post by: kchatzigr on November 29, 2021, 18:48:58 pm
       Διανύουμε μία περίοδο που τοποθετείται μετά την επέτειο του Πολυτεχνείου, η οποία πρέπει να αποτελέσει πιο πολύ από ποτέ μία σπίθα για τις διεκδικήσεις των φοιτητών μέσα από τους συλλογικούς τους φορείς.Η αναγκαιότητα αυτής της σπίθας έγκειται στο γεγονός ότι η καθημερινότητά μας καθώς και η προοπτική μας πλήττονται από την σταδιακή εφαρμογή του νόμου Κεραμέως–Χρυσοχοΐδη, του νόμου Χατζηδάκη και απειλούνται από το νέο πολυνομοσχέδιο, του οποίο εξήγγειλε τις προηγούμενες μέρες η Κεραμέως.
   Ξεκινώντας από το πώς υπάρχουμε μέσα στο πανεπιστήμιο, αντιμετωπίζουμε μία καθημερινότητα η οποία περιγράφεται από εντατικοποιημένους όρους σπουδών με πολλαπλές καθημερινές υποχρεώσεις, όπως είναι οι υποχρεωτικές πρόοδοι ή εργασίες και οι παρουσίες στα εργαστήρια σε συνδυασμό μάλιστα με εξετάσεις σε αυτά. Επιπλέον, τα προγράμματα σπουδών και των δύο σχολών είναι αυτά τα οποία μέσω των προαπαιτούμενων για επιλογή τομέα, των προϋποθέσεων για συμμετοχή στην πτυχιακή εξεταστική στους μηχανολόγους καθώς και την συγχώνευση μαθημάτων (βλέπε πεδίο 2,3) που οδηγεί σε υπέρογκες ύλες και μαζικά κοψίματα, δημιουργούν εκ των προτέρων ένα κλίμα εντατικοποίησης . Αυτό το κλίμα έρχεται να οξυνθεί από τις καθηγητικές αυθαιρεσίες τις οποίες βλέπουμε να πληθαίνουν όλο και περισσότερο.
   Όλα αυτά έρχονται να εδραιωθούν και να διασφαλίσουν την παρουσία τους μέσα από τον νόμο Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη, ο οποίος με μια σειρά διατάξεων του(διαγραφές,πειθαρχικά, κάμερες, κάρτες εισόδου, πανεπιστημιακή αστυνομία), περιγράφει ένα αποστειρωμένο πανεπιστήμιο, δίχως φωνή αντίδρασης, στο οποίο θα κυριαρχεί η πλήρης εξατομίκευση στο πώς θα υπάρχεις κατά την διάρκεια των σπουδών σου. Ακόμα, με διατάξεις όπως η ΕΒΕ η οποία αφήνει εκτός τριτοβάθμια εκπαίδευση 18.000 υποψήφιους, έρχεται να στρώσει το έδαφος για μια αλλαγή στον χάρτη της εκπαίδευσης πάνω στην οποία πατάει το νέο πολυνομοσχέδιο, του οποίου τις διατάξεις εξήγγειλε η Κεραμέως.
   Την ίδια στιγμή η εικόνα της εργασίας που περιγράφεται για τον ηλεκτρολόγο/μηχανολόγο δεν αντιστοιχεί στο πτυχίο στο οποίο παίρνει. Αυτό που του προδιαγράφεται είναι δουλεία υπαλλήλου των 700 ευρώ, με το λεγόμενο μπλοκάκι, δηλαδή χωρίς σταθερή δουλειά και καμία ασφάλεια. Πάνω στην ήδη διαλυμένη προοπτική έρχεται να προσκολλήσει το νέο πολυνομοσχέδιο. Ένα σχέδιο το οποίο περιγράφεται από εξατομίκευση στο πως κατοχυρώνονται τα επαγγελματικά μας δικαιώματα, δηλαδή την διάσπαση του ισχυρού ενιαίου πτυχίου των ηλεκτρολόγων και μηχανολόγων μηχανικών. Περιγραφές που μιλάνε για κατάργηση ή συγχώνευση σχολών, για εισαγωγή φοιτητών σε σχολή σε γενικότερο πλαίσιο και όχι σε κάποιο συγκεκριμένο τμήμα, για νέα προγράμματα σπουδών - τα οποία σηματοδοτούν χτύπημα στα επαγγελματικά δικαιώματα - και για πλήρη αποσύνδεση πτυχίου και επαγγελματικών δικαιωμάτων.
   Συγκεκριμένα στις σχολές μας δέχεται πλήγμα το ενιαίο ισχυρό πτυχίο του ηλεκτρολόγου μηχανολόγου άμεσα καθώς το νέο νομοσχέδιο μιλάει για αλλαγή στα προγράμματα σπουδών. Έχουμε δει διαχρονικά όλες αυτές οι αλλαγές στα προγράμματα σπουδών κάθε άλλο παρά αναβάθμιση αποτελούν καθώς συντελούσαν πάντοτε σε μία λογική διάσπασης του πτυχίου μας. Τώρα ο νόμος πλαίσιο φαίνεται πως δε στοχεύει σε καμία σύνδεση επαγγελματικών δικαιωμάτων και πτυχίου, αντιθέτως κάθε φοιτητής ατομικά και σε ανταγωνισμό με τους υπόλοιπους θα διαλέγει μαθήματα προσπαθώντας να ορίσει μέσα από αυτά κάποιες ιδιότητες μηχανικού(;!). Έτσι καταλήγει το πτυχίο εν τέλει μια απλή σφραγίδα γνώσης χωρίς αυτό να συνεπάγεται ξεκάθαρα τα επαγγελματικά δικαιώματα. Επί της ουσίας αυτό το οποίο συμβαίνει είναι ότι παύεις να βγαίνεις ηλεκτρολόγος ή μηχανολόγος αλλά ένας μηχανικός ασαφούς ειδικότητας με κατοχυρωμένο ένα μέρος μόνο του γνωστικού αντικειμένου που κατοχυρώνει τώρα το πτυχίο μας. Και αφού ο καθένας θα έχει διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα χάνεται η αναγνώριση της συλλογικής ταυτότητας και άρα της συλλογικής διεκδίκησης των κοινών συμφερόντων των αποφοίτων.
   Αυτές οι κατευθύνσεις σε συνδυασμό με την μαύρη εργασιακή προοπτική της νεολαίας έρχονται να κλειδώσουν την ήδη εντατικοποιημένη καθημερινότητα μέσα και έξω από τις σχολές. Το νέο πολυνομοσχέδιο το οποίο είναι στα σκαριά συμβαδίζει πλάι-πλάι με τους υπόλοιπους νόμους της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων και με τη συνολική πολιτική της κυβέρνησης και έρχονται εν τέλει να περιγράψουνε μία συνολική συνθήκη στην οποία θα είμαστε σε όλους τους τομείς πλήρως εξατομικευμένοι. Είμαστε πλήρως εξατομικευμένοι από τον τρόπο ένταξης μας στο πανεπιστήμιο, από το πως υπάρχουμε μέσα σε αυτό, αλλά εν τέλει και στο πως κατοχυρώνουμε και τα επαγγελματικά μας δικαιώματα. Δεν θα ανεχτούμε όλα αυτά που μας προδιαγράφουνε. Δε θα είμαστε η γενιά των 600 ευρώ, η γενιά της ανεργίας και της μετανάστευσης. Όλοι μαζί κόντρα στη λογική του ατομικού δρόμου διεκδικούμε τα κοινά συμφέροντα μας για το πώς θα υπάρχουμε μέσα και έξω από το πανεπιστήμιο. Μέσα από τους φοιτητικούς μας συλλόγους μπορούμε να ανατρέψουμε τα σχέδια τους!