THMMY.gr

Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία => Διοίκηση τμήματος => Topic started by: Caterpillar on April 06, 2021, 11:58:26 am



Title: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΑΝΟΙΚΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΗΜΜΥ
Post by: Caterpillar on April 06, 2021, 11:58:26 am
Εκ μέρους του Προέδρου του Τμήματος, Καθηγητή κ. Μπακιρτζή Αναστασίου,  σας διαβιβάζουμε το παρακάτω μήνυμα:

 

================

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΑΝΟΙΚΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΗΜΜΥ

Ο Πρόεδρος και η Συνέλευση του ΤΗΜΜΥ σας καλούν σε

ΑΝΟΙΚΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ του ΤΗΜΜΥ για τη λειτουργία μας στις τρέχουσες συνθήκες

Πέμπτη 8 Απριλίου, ώρες 6-9 μμ

Σύνδεσμος Zoom:  

https://authgr.zoom.us/j/94361190469?pwd=YkcvaGFSeGE3dkRBd3YwbERLQ2M1Zz09

Ενότητες:

Α) εκπαιδευτικά θέματα (μαθήματα, εργαστήρια κλπ)

Β) εξετάσεις

Γ) γενικότερα επίκαιρα θέματα

Μπορούν να πάρουν μέρος και να μιλήσουν φοιτήτριες, φοιτητές και προσωπικό του Τμήματος με σύνδεση μέσω του ιδρυματικού λογαριασμού.

Για να υπάρχει ευρύτερη συμμετοχή στη συζήτηση, θα δίνεται ο λόγος για 3 λεπτά.

 

Αναστάσιος Μπακιρτζής, Καθηγητής ΑΠΘ

Πρόεδρος Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών

 

Prof. Anastasios Bakirtzis, Dipl.Eng., Ph.D., FIEEE

Head, Department of Electrical and Computer Engineering

Aristotle University of Thessaloniki

Thessaloniki, 54124 GREECE

 

TEL: +30 2310 996383

MOB: +30 6972 872962

FAX: +30 2310 996302

e-mail: bakiana@ece.auth.gr

 

================

Με εκτίμηση

 

Από την Γραμματεία του Τμήματος

Κουρέτα Ιωάννα

Τηλ. 2310 996392


Title: Re: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΑΝΟΙΚΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΗΜΜΥ
Post by: Don on April 06, 2021, 12:25:38 pm
Θέλω πάρα μα πάρα πολύ να μπω να κράξω καθηγητίσκους με εγωισμό μεγέθους Burj Khalifa που κάνουν απαράδεκτες ηλεκτρονικές εξετάσεις με περιορισμένο χρόνο για να διατηρηθεί το "αδιάβλητο"


Title: Re: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΑΝΟΙΚΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΗΜΜΥ
Post by: Caterpillar on April 06, 2021, 12:28:35 pm
Θέλω πάρα μα πάρα πολύ να μπω να κράξω καθηγητίσκους με εγωισμό μεγέθους Burj Khalifa που κάνουν απαράδεκτες ηλεκτρονικές εξετάσεις με περιορισμένο χρόνο για να διατηρηθεί το "αδιάβλητο"
+1,
 αλλά δεν θα είσαι ανώνυμος πρέπει να μπεις με τον ιδρυματικό.


Title: Re: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΑΝΟΙΚΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΗΜΜΥ
Post by: Piliouras on April 06, 2021, 12:40:59 pm
Το κράξιμο γενικά δεν βοηθάει, όπως και τα γενικόλογα τύπου δεν έφτανε ο χρονός/τα θέματα ήταν δύσκολα. Οι πιο παλιοί από εμάς σίγουρα έχουμε ζήσει σκηνικά καθηγητών να περνάνε 10% και να το ρίχνουν στους αδιάβαστους φοιτητές. Αλλά αυτά κάνει η έλλειψη αξιολόγησης..

Εν πάση περιπτώση από τη στιγμή που έχετε τρία λέπτα θα πρέπει να σκεφτείτε πολύ προσεκτικά τα επιχειρήματά σας και να έχετε έτοιμα παραδείγματα/αντιπαραδείγματα. Επίσης προσπαθήστε να δείτε το πρόβλημα και από την μεριά τους, ναι ξέρω κάποιοι μπορεί να ναι ζωά, αλλά αλλιώς συναίνεση δεν γίνεται.


Title: Re: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΑΝΟΙΚΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΗΜΜΥ
Post by: Caterpillar on April 06, 2021, 12:46:00 pm
Οι πιο παλιοί από εμάς σίγουρα έχουμε ζήσει σκηνικά καθηγητών να περνάνε 10% και να το ρίχνουν στους αδιάβαστους φοιτητές. Αλλά αυτά κάνει η έλλειψη αξιολόγησης..
Έχει γίνει και αυτό, στην προηγούμενη εξεταστική Φυσική πέρασαν κάπου στο 10-15% δεν θυμάμαι ακριβώς το ποσοστό.


Title: Re: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΑΝΟΙΚΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΗΜΜΥ
Post by: Mandalorian on April 06, 2021, 12:56:45 pm
Το κράξιμο γενικά δεν βοηθάει, όπως και τα γενικόλογα τύπου δεν έφτανε ο χρονός/τα θέματα ήταν δύσκολα. Οι πιο παλιοί από εμάς σίγουρα έχουμε ζήσει σκηνικά καθηγητών να περνάνε 10% και να το ρίχνουν στους αδιάβαστους φοιτητές. Αλλά αυτά κάνει η έλλειψη αξιολόγησης..

Εν πάση περιπτώση από τη στιγμή που έχετε τρία λέπτα θα πρέπει να σκεφτείτε πολύ προσεκτικά τα επιχειρήματά σας και να έχετε έτοιμα παραδείγματα/αντιπαραδείγματα. Επίσης προσπαθήστε να δείτε το πρόβλημα και από την μεριά τους, ναι ξέρω κάποιοι μπορεί να ναι ζωά, αλλά αλλιώς συναίνεση δεν γίνεται.

Μια χαρά βοηθάει και το κράξιμο. Αν δεν ακουστεί τι ακριβώς σκεφτόμαστε (με κόσμιο τρόπο) για κάποιους καθηγητές (όχι όλους), δε θα δούμε προκοπή. Συμφωνώ ότι η ηλεκτρονική εξέταση δεν "βολεύει" την επιτήρηση, όμως πρέπει και αυτοί να καταλάβουν ότι η λογική του "βάζω πολλά-μειώνω το χρόνο" δε συμφέρει κανέναν. Δε γίνεται ρε φίλε να προσπαθείς να "καταπολεμήσεις την αντιγραφή" (εδώ γελάμε) όταν υπάρχουν περιστατικά αντιγραφής στα ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΑ και στις ΑΙΘΟΥΣΕΣ.

Και επειδή δε είναι όλοι οι καθηγητές το ίδιο, δεν πρέπει να επισημάνουμε μόνο τα αρνητικά. Πρέπει να δώσουμε και πολλά μπράβο σε αυτούς που κατάλαβαν τη δυσκολία της κατάστασης και έβαλαν τον/την φοιτητή/φοιτήτρια πάνω από την πιθανότητα αντιγραφής ή βρήκαν τρόπους να μειώσουν αυτόν το κίνδυνο χρησιμοποιώντας τρόπους που δεν υποβάθμιζαν την ποιότητα της εξέτασης και του μαθήματος. Νομίζω ότι όλοι έχουμε κάποια φωτεινά παραδείγματα...


Title: Re: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΑΝΟΙΚΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΗΜΜΥ
Post by: Groucho on April 06, 2021, 13:06:06 pm
Και επειδή δε είναι όλοι οι καθηγητές το ίδιο, δεν πρέπει να επισημάνουμε μόνο τα αρνητικά. Πρέπει να δώσουμε και πολλά μπράβο σε αυτούς που κατάλαβαν τη δυσκολία της κατάστασης και έβαλαν τον/την φοιτητή/φοιτήτρια πάνω από την πιθανότητα αντιγραφής ή βρήκαν τρόπους να μειώσουν αυτόν το κίνδυνο χρησιμοποιώντας τρόπους που δεν υποβάθμιζαν την ποιότητα της εξέτασης και του μαθήματος. Νομίζω ότι όλοι έχουμε κάποια φωτεινά παραδείγματα...

Μπορείς να δώσεις μερικά παραδείγματα για κάποιους που δεν ξέρουν;


Title: Re: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΑΝΟΙΚΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΗΜΜΥ
Post by: Katsavidi on April 06, 2021, 13:48:02 pm
Μπορείς να δώσεις μερικά παραδείγματα για κάποιους που δεν ξέρουν;

Ο Ατρέας και ο Ζάχαρης σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας για μένα ήταν υπόδειγμα. Πολύ οργανωμένοι με ανακοινώσεις ,κλπ ακόμα και στην πρωτη καραντινα που γενικα έπαιζε μπάχαλο με το πως,ποτε και που θα γίνονται τα μαθήματα και οι εξετάσεις και οι δυο τους ήταν πολύ σωστοί και ξεκάθαροι. Αλλά και στις εξετάσεις. Μειωμένος αλλά νορμάλ χρόνος. Πολλές παραλλαγές αλλά ιδιας δυσκολίας. Στα Κ2 δε (βοηθούσε βέβαια και το μάθημα) οι παραλλαγές ήταν τέτοιες που δεν ήταν απλή αλλαγή σε νούμερα αλλά στο κύκλωμα , οπότε δεν ήταν και ''φιλόξενη'' εξέταση για μαζική τυφλη αντιγραφη. Στα μαθήματα τους είναι πολύ καλοί και όντως καταλαβαίνεις τι παίζει με το μάθημα τους.

Τώρα προφανώς θα υπάρχουν και άλλοι. Απλά αυτούς έτυχε να συναντήσω αυτον τον καιρο σε μαθήματα και να μου άφησαν καλή εντύπωση.

Μια μεγάλη μάζα καθηγητών βέβαια οριακά τρόλλαρε στην πανδημία. Εφτιαχνε εξετάσεις λες και ήθελε απλά να τους κόψει όλους ή να μειώσει τον βαθμό. Πιο ευκολα περνούσες με 5 αντιγράφοντας παρά διαβάζοντας. Όταν μειώνεις τόσο το χρόνο, όταν βάζεις τόσες πράξεις που είναι πραγματικά άσκηση υπομονης,ταχυτητας και προσοχής κόντρα στο ρολόι. Όταν βάζεις αρνητική χωρίς μπρος πίσω... Τότε απλά δυσκολευεις τους διαβασμένους που θέλουν λίγο το χρόνο τους να επεξεργαστούν την άσκηση. Και ακόμα και τους πολύ καλά διαβασμένους απλά τους ρίχνεις τον βαθμό. Δεν κοβεις έτσι την αντιγραφή. Έτσι τιμωρείς τους πάντες για το ''προαιώνιο'' αμάρτημα της αντιγραφής που μερικοί καθηγητές θεωρούν ντεφάκτο. Όπως ντεφάκτο θεωρούν ότι δεν μπορούν να το αποφύγουν και άρα απλά με τεχνάσματα χαμηλώνουν τον Μ.Ο. δυσκολεύοντας πρώτα και κύρια τους μέτρια διαβασμένους και ανταμοίβοντας με μικρότερο βαθμό τους καλά διαβασμένους. Η αντιγραφή κουτσά στραβά ένα 5 πάντα θα το παίρνει. Είτε ηλεκτρονικά είτε δια ζώσης. Δέχομαι ότι δια ζώσης πιο δυσκολα.

Αλλα κάπου έλεος. Δε γίνεται μαθήματα που δια ζώσης ήταν 3ωρα τώρα να υπάρχει η απαίτηση να δίνονται μέσα σε 1.30-2 ώρες με το σκανάρισμα και ανέβασμα μέσα στο χρόνο. Ούτε γίνεται να κάνεις εξέταση 10 λεπτα 10 ερωτήσεις χωρίς μπρος πίσω με αρνητική . Με ύλη ένα ολόκληρο βιβλίο. Με ασκήσεις που θέλουν ανάπτυξη και άλλες πραξούλες. Χωρίς να έχει γίνει εργαστήριο ή μαθημα θεωρίας. Ναι μετρήσεις εσένα κοιτάω. (εντάξει δεν γκρινιάζω και τόσο γιατί πέρασα, αλλά κατανοώ πως πολύς κόσμος θα κόπηκε με άσχημο τρόπο λόγω συνθηκών)

ΥΓ Στην τελική δε φταίνε οι φοιτητές για την πανδημία ούτε για τις ηλεκτρονικές. Και έχω την αίσθηση πως μερικοί θέλουν να τους τιμωρήσουν για να μην διαρρηχθεί το ''κύρος'' της σχολης. Να το βράσω το κύρος αν είναι να κρίνεται βαθμοθηρικά ή τεχνητά και τεχνικά με πρακτικισμούς σε μερικά μαθήματα. Λες και δεν υπήρχε πάντα αντιγραφή από καταβολής κόσμου ή λες και θα γκρεμιστεί το τμήμα άμα στους 100 που δώσουν περάσουν νύχτα και καμια 10αρια με 5-6αρια. Οπότε ας περάσουν όλοι με ΜΟ 6. Οπότε ας εξετάσουμε το πόσο γρηγορα χειρίζονται το κομπιουτεράκι. Λες και αυτό δε ρίχνει το κύρος της σχολής.


Title: Re: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΑΝΟΙΚΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΗΜΜΥ
Post by: manek on April 06, 2021, 14:13:22 pm
Να προσθέσω στους καθηγητές υπόδειγμα είναι σίγουρα και ο Γιούλτσης.Και για μένα και ο Καραγιαννίδης είναι αν και στα τηλέπ 1 υπήρξαν μερικά παράπονα για την εξέταση,δηλαδή ήταν αρκετά περιορισμένος ο χρόνος.Βέβαια βοήθηση πολλούς η πρόοδος που είχε βάλει και ήταν προσθετική.


Title: Re: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΑΝΟΙΚΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΗΜΜΥ
Post by: DEVRIM on April 06, 2021, 14:52:50 pm
Για υπόδειγμα είναι και για μένα ο Κ.Γιούλτσης,έδωσα κάποια μαθηματά του (Ασύρματο1,Διάδοση2,Μικροκύματα1) για να πάρω διπλωματική μαζί του (μου έδωσε φυσικά) τα θέματα ήταν νορμάλ που μπορούσες να φτάσεις στο προσβάσιμο βαθμό και για κάτι παραπάνω ήθελα κάποια πράγματα που ήθελε πιο <βαθύ> κατανόηση,μια χαρά ήταν ο χρόνος που μας έδινε,άμα το ρωτούσες κάτι σου απαντούσε άμεσα έδινε κάποια τιπ για βοήθημα και (σχεδόν πάντα) σου έδινε 15' εξτρά για να ανεβάσεις τις απαντήσεις σου.
 


Title: Re: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΑΝΟΙΚΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΗΜΜΥ
Post by: Caterpillar on April 08, 2021, 12:21:48 pm

ΑΝΟΙΚΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ του ΤΗΜΜΥ για τη λειτουργία μας στις τρέχουσες συνθήκες

Πέμπτη 8 Απριλίου, ώρες 6-9 μμ

Σύνδεσμος Zoom:   

https://authgr.zoom.us/j/94361190469?pwd=YkcvaGFSeGE3dkRBd3YwbERLQ2M1Zz09

Ενότητες:

Α) εκπαιδευτικά θέματα (μαθήματα, εργαστήρια κλπ)

Β) εξετάσεις

Γ) γενικότερα επίκαιρα θέματα

Μπορούν να πάρουν μέρος και να μιλήσουν φοιτήτριες, φοιτητές και προσωπικό του Τμήματος με σύνδεση μέσω του ιδρυματικού λογαριασμού.

Για να υπάρχει ευρύτερη συμμετοχή στη συζήτηση, θα δίνεται ο λόγος για 3 λεπτά.


ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ LIVE STREAMING

Επειδή η χωρητικότητα της αίθουσας Zoom Meeting είναι 500 ατόμων, η συμμετοχή θα είναι στη βάση «πρώτης άφιξης – πρώτης εξυπηρέτησης».  Όσοι δεν μπορέσουν να συμμετάσχουν λόγω περιορισμένης χωρητικότητας έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν (χωρίς λόγο) τη συνάντηση που θα μεταδοθεί ζωντανά στο σύνδεσμο:

https://ee.auth.gr/live.html

 

ΕΦΕΔΡΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ZOOM (θα χρησιμοποιηθεί μόνο σε περίπτωση τεχνικού προβλήματος)

Σε περίπτωση τεχνικού προβλήματος κατά τη διάρκεια της τηλε-συνάντησης, οι συμμετέχοντες παρακαλούνται να χρησιμοποιήσουν τον εφεδρικό σύνδεσμο:

https://authgr.zoom.us/j/92908366707?pwd=TFoxWngzU0VKUmNWakdRbWowSzFxQT09


Title: Re: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΑΝΟΙΚΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΗΜΜΥ
Post by: George_RT on April 09, 2021, 00:23:32 am
Στην συνάντηση διαβάστηκε ένα μικρο απόσπασμα από το παρακάτω κείμενο που άφορα την αστυνομία στα πανεπιστήμια. Νομίζω, αξίζει να διαβαστεί και αυτοτελές.

Quote
Σύμφωνα με το άρθρο 16 του καταστατικού χάρτη της χώρας, άνευ του οποίου η κοινωνική και πολιτική ζωή θα καταστεί ζούγκλα, τα πανεπιστήμια «αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση». Κι όταν λέμε πλήρη αυτοδιοίκηση εννοούμε να παίρνουν μόνα τους τις διοικητικές αποφάσεις που τα αφορούν. Κι αυτό περιλαμβάνει επίσης την οργάνωση και φύλαξη των χώρων και των εγκαταστάσεών τους.

Το (πιθανό) επιχείρημα ότι στα πανεπιστήμια βρίσκεται δημόσια περιουσία και πρέπει να προστατεύεται από αστυνομικό σώμα είναι έωλο. Ο νομοθέτης το γνώριζε και παρά τις όποιες ενστάσεις, ανέθεσε τη διοίκηση των πανεπιστημίων στα ίδια και τα νομίμως εκλεγμένα όργανά τους. Συνεπώς είναι ευθύνη, δικαίωμα και υποχρέωση των πανεπιστημίων να προστατεύουν τη δημόσια περιουσία τους και είναι πάλι ευθύνη, δικαίωμα αλλά και υποχρέωση της πολιτείας να αναζητεί ευθύνες όταν τα πανεπιστήμια δεν το κάνουν ή το κάνουν πλημμελώς.

Αλλά αν δεχθούμε ως υπόθεση εργασίας τη σκέψη για τοποθέτηση αστυνομίας μέσα στα πανεπιστήμια, γιατί το κράτος και ο αρμόδιος υπουργός δεν καταθέτουν στοιχεία περί του κινδύνου που θέλουν να αποσοβήσουν; Πόσα και τι είδους εγκλήματα έχουν διαπραχθεί τα τελευταία 10 χρόνια μεσοσταθμικά και ανά πανεπιστήμιο; Και ποιοι είναι ανάλογοι δείκτες σε άλλους τομείς που υπάρχει δημόσια περιουσία – όπως πάρκα, πλατείες, δρόμοι, δίκτυα, μέσα μαζικής μεταφοράς, δημόσια κτίρια κ.λπ. της κεντρικής, της περιφερειακής, αλλά και της τοπικής διοίκησης; Και ποια θα είναι η σχέση κόστους – οφέλους από τέτοια επένδυση; Ή μήπως ψαρεύουν κάποιοι στα θολά νερά της δυσφήμησης και της απαξίωσης κάθε θεσμού αρκεί να  δημόσιος, κι ας χρειάζεται μικρότερη επένδυση και όχι 120 εκατομμυρίων, κι ας είναι στο πολλαπλάσιο αποδοτική και όχι  ζημιογόνα.  Συνεπώς, η πιθανή τοποθέτηση αστυνομικού σώματος στα πανεπιστήμια που παρακάμπτει το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων όχι μόνο είναι αντισυνταγματική αλλά και επιζήμια για το δημόσιο συμφέρον.

Συνεχίζοντας την υπόθεση εργασίας, αν τοποθετείτο αστυνομία στα πανεπιστήμια δεν είναι διόλου απίθανο να φτάσουμε σε περιπτώσεις όπου το αστυνομικό όργανο θα αποφασίσει αν θα εισέλθει κάποιος που «δεν του αρέσει η φάτσα» του στο όργανο. Η πυκνότητα και η βαρύτητα των αυθαιρεσιών που φέρεται να έχουν διαπράξει αστυνομικά όργανα κατά τη διάρκεια της καραντίνας ή κατά τη διάρκεια ειρηνικών διαδηλώσεων μόνο να τρομάζει μπορεί. Όχι μόνο τους φοιτητές και τους καθηγητές, αλλά και τους γονείς τους, τους φίλους τους κοκ.

Η συνταγή, ξέρετε, είναι απλή. Αν στο αστυνομικό όργανο δεν αρέσει η «φάτσα» κάποιου φοιτητή ή καθηγητή (υπάρχουν αξιόλογοι καθηγητές που στην οπτική του οργάνου θα φάνταζαν αναρχικοί, «άπλυτοι», ταραξίες κ.λπ.) μπορεί να προβεί σε σύλληψή του αντιλέγοντας στις διαμαρτυρίες του να "καταθέσεις τη γνώμη του στο δικαστήριο". Και ξέρετε ακόμα κάτι; Κάποτε ένας άνδρας της δημοτικής «αστυνομίας», επειδή ορισμένοι πολίτες είπαμε να μην κακοποιούν μετανάστη που είχαν πιάσει, παρά να πράξουν τα νόμιμα,  είπε κυνικά: «αν θες έλα να καταθέσεις στο δικαστήριο. Ποιόν θα πιστέψουν, εσένα ή εμένα»; Αυτό πρέπει να το σκεφτούν καλά όλοι, μαζί και οι συγγενείς, φίλοι κ.λπ. καθηγητών και φοιτητών .

Ξανά στην υπόθεση εργασίας περί αστυνομίας στα πανεπιστήμια. Αν μπει η αστυνομία στα πανεπιστήμια αργά ή γρήγορα θα μπει και η Χρυσή Αυγή.  Τα πανεπιστήμια ήταν από τους λίγους χώρους που δεν κατάφερε να εισχωρήσει η Χρυσή Αυγή. Και βεβαίως η ηγεσία της  Χρυσής Αυγής είναι στη φυλακή, αλλά τα γκρουπούσκουλά της εξακολουθούν να περιμένουν την ευκαιρία. Επίσης έχει διαφανεί, είτε από την ανάλυση των αποτελεσμάτων στα ειδικά εκλογικά τμήματα είτε από σύμβολα σε αστυνομικά κράνη αυξημένη επιρροή της Χρυσής Αυγής, καθώς και άλλων φορέων εθνικιστικών ή ακροδεξιών αντιλήψεων μεταξύ των αστυνομικών.

Θα είναι άοπλοι, λέει η υπόθεση εργασίας. Εν πρώτοις αυτό δεν είναι αλήθεια. Όπλα θα έχουν, όχι όμως πυροβόλα όπλα, όπως λένε οι πληροφορίες. Αλλά για να σκεφτούμε. Στην αρχή έλεγαν ότι το άσυλο επιτρέπει την εγκληματικότητα.  Όταν πλέον η αστυνομία απέκτησε τη δυνατότητα να επεμβαίνει χωρίς την άδεια της Συγκλήτου στις περιπτώσεις τελούνται εγκλήματα κατά της ζωής, κάποιοι πάλι δεν το θεώρησαν αρκετό ούτε και η αστυνομία, για να αντιμετωπίσουν τα όποια περιστατικά υπήρξαν. Ψηφίστηκε ο νόμος της Κεραμέως το καλοκαίρι 2019 που επιτρέπει στους αστυνομικούς να περιπολούν ακόμα και μέσα στα κτίρια. Ενάμιση χρόνο μετά,  χωρίς να έχει εφαρμόσει ή να έχει αποπειραθεί να εφαρμόσει η κυβέρνηση τον δικό της νόμο (Κεραμέως), έστω στους ανοικτούς δημόσιους χώρους που περιβάλλουν τα πανεπιστήμια, ζητούν να δημιουργηθεί πανεπιστημιακή αστυνομία. Πιστεύει κάποιος ότι θα σταματήσει εδώ ή θα περιοριστεί η οπλοφορία των αστυνομικών σε ψυχρά όπλα; Ας θυμηθούμε τι έκανε ο άνδρας των ΜΑΤ απέναντι σε άοπλους φοιτητές όταν μπήκε στο κτίριο του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών πριν λίγο καιρό.

Αν ως τώρα μιλούσαμε με υποθέσεις εργασίας πρέπει τώρα να μιλήσουμε με πραγματικούς όρους. Η αστυνομία και το πανεπιστήμιο ανήκουν σε διαφορετικούς κόσμους. Διαφορετικές αξίες και κανόνες συμπεριφοράς διέπουν αυτούς τους δυο κόσμους και αυτό είναι η κυριότερη αιτία για την οποία δεν έχει καμιά δουλειά στα πανεπιστήμια. Η αστυνομία αγαπά την ιεραρχία. Το πανεπιστήμιο αγαπά την οριζόντια και ίση, ανάλογα με το ρόλο του καθενός, συμμετοχή όλων. Η αστυνομία αγαπά την παράδοση, τη διατήρηση των πραγμάτων ως έχουν. Το πανεπιστήμιο αγαπά την αλλαγή, αγαπά να ασκεί κριτική. Η αστυνομία αγαπά την πειθαρχία, το σχήμα διαταγή – εκτέλεση, το σχήμα εντολή – υπακοή. Το πανεπιστήμιο έχει έναν λιγότερο ή περισσότερο. αντισυμβατικό προσανατολισμό, και για αυτό συχνά τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας επιδεικνύουν αντισυμβατική λεκτική ενδυματολογική κ.λπ. συμπεριφορά. Γιατί η γνώση έρχεται από την αμφισβήτηση, από την κριτική αυτού που υπάρχει. 

Αν φέρει κάποιος αυτούς τους δυο κόσμους κοντά, ακόμα κι αν δεν έχει «το πάνω χέρι» η αστυνομία, που στην πράξη θα το έχει, είναι σαν να φέρνει ξαφνικά σε επαφή τη φωτιά και τη βενζίνη. Μόνο έκρηξη μπορεί να προκύψει από αυτή την επαφή.  Κι εκείνος που σκέπτεται σοβαρά να το πράξει, αλλά και εκείνος που σκέπτεται σοβαρά να συναινέσει σε κάτι τέτοιο θα πρέπει να είναι έτοιμος να αναλάβει τις ευθύνες του αν συμβεί η έκρηξη.

Υπό το σκεπτικό που εξέθεσα, η αστυνομία μόνο μια δουλειά (με δυο πρόσωπα) έχει στα πανεπιστήμια. Πρώτον να τα μετατρέψει σε στρατώνες και δεύτερον, μάλλον να τοποθετηθούν εκεί μέλη μιας εκλογικής πελατείας. Μπορείς να κάνεις στρατώνα το πανεπιστήμιο. Αλλά τότε δεν θα είναι πια πανεπιστήμιο. Μόλις θα το έχεις σκοτώσει. Εκτός κι αυτό ακριβώς επιδιώκεις.

Ο μόνος λοιπόν εκπαιδευτικός χώρος στον οποίο έχει θέση η αστυνομία είναι η Σχολή της αστυνομίας. Αλήθεια, προβλέπεται να υπάρχει εκεί πανεπιστημιακή αστυνομία;

 

Γιώργος Πλειός, Καθηγητής στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ και Επισκέπτης Καθηγητής στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών