THMMY.gr

Μαθήματα Κύκλου Ηλεκτρονικής & Υπολογιστών => Ευφυή και Προσαρμοστικά Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου => Topic started by: xristosioan on October 08, 2020, 15:24:13 pm



Title: [Ευφυή και Προσαρμοστικά ΣΑΕ] Να επιλέξω το μάθημα ;
Post by: xristosioan on October 08, 2020, 15:24:13 pm
Οποιαδήποτε γνώμη για την επιλογή του μαθήματος, πείτε την εδώ. Stay on topic!


Title: Re: [Ευφυή και Προσαρμοστικά ΣΑΕ] Να επιλέξω το μάθημα ;
Post by: andreasagg on August 05, 2021, 21:51:03 pm
Υπάρχει κάποια γνώμη τώρα που άλλαξε ο διδάσκων?  :)


Title: Re: [Ευφυή και Προσαρμοστικά ΣΑΕ] Να επιλέξω το μάθημα ;
Post by: mermaid on August 06, 2021, 01:11:51 am
Υπάρχει κάποια γνώμη τώρα που άλλαξε ο διδάσκων?  :)

Δεν ξέρω αν το μπερδεύεις με τα Ευφυή Συστήματα Ρομπότ της issel, αλλά δεν υπάρχει σχέση μεταξύ τους. :P Το συγκεκριμένο διδάχθηκε φέτος πρώτη φορά και είναι μάθημα ΝΠΣ του Ροβιθάκη.

Θεωρία έκανε ο Ροβιθάκης και ήταν όπως και στα υπόλοιπα μαθήματα του, προσωπικά μου φαίνεται πολύ κατανοητός γιατί κατά τη διάρκεια των μαθημάτων επαναλαμβάνει τα σημεία που πρέπει να δώσεις βάση. Ασκήσεις έκανε ένας διδακτορικός του, ο οποίος ήταν επίσης πολύ καλός και εκτός από επίλυση ασκήσεων στο χαρτί έδειχνε και Matlab. Η βαθμολογία ήταν 50% εργασία μέτριας δυσκολίας και 50% κουίζ θεωρίας στο τέλος. Είναι καθαρά μάθημα σαε και δεν είναι πολύ δύσκολο για βαθμό, τουλάχιστον όπως έγινε φέτος. :)



Title: Re: [Ευφυή και Προσαρμοστικά ΣΑΕ] Να επιλέξω το μάθημα ;
Post by: The Audacious AI on February 22, 2022, 20:06:37 pm
Φέτος διδάχθηκε για δεύτερη χρονιά. Πρώτη φορά εξετάστηκε δια ζώσης.

Αρχικά, ο Ρόβι στο μάθημα κάνει αποδείξεις. Έχουν ένα μαθηματικό ενδιαφέρον ενώ ταυτόχρονα έχουν και ένα ενδιαφέρον από πλευράς ΣΑΕ. Ο Ανδρέας που κάνει τις ασκήσεις αρκετά βοηθητικός.

Η εργασία που μπήκε φέτος ζόρισε πολύ κόσμο. Η λύση που πήραμε όλοι ήταν πολύ ίδια. Αν δεν κάνω λάθος οι βαθμοί της εργασίας (είχε δυο σκέλη) κυμαίνονταν μεταξύ 3-4. Με άριστα το 5 (πιάνει το 50%). Η εξέταση φαίνεται επίσης πως ήταν πιο δύσκολη. Αν δεν κάνω λάθος δεν υπήρχε βαθμός πάνω από 8.

Το μάθημα είναι σίγουρα αρκετά ενδιαφέρον ειδικά για αυτούς που ενδιαφέρονται στα ΣΑΕ. Νευρωνικά απλώς αναφέρονται οπότε μην σας εξαπατήσει το "Ευφυή". Είναι προσαρμοστικός αυτόματος έλεγχος. Δύσκολο μάθημα που δεν φεύγει με λίγο διάβασμα. Ενδεικτικό ήταν πως στα περισσότερα μαθήματα ήμασταν max 10 άτομα.


Title: Re: [Ευφυή και Προσαρμοστικά ΣΑΕ] Να επιλέξω το μάθημα ;
Post by: Rick Deckard on September 22, 2022, 14:36:53 pm
Ποια περίπου είναι η ύλη; Επίσης υπάρχει κάποιο ξένο σύγγραμμα για το αντικείμενο, για να πάρω μια ιδέα;


Title: Re: [Ευφυή και Προσαρμοστικά ΣΑΕ] Να επιλέξω το μάθημα ;
Post by: Μπιγκόνια on March 03, 2023, 21:27:57 pm
Ας πω και εγώ την γνώμη μου αν και μπορεί να μην ταιριάζει στο μέλλον. Εμπειρία 3 χρόνων παρακαλώ.

Αρχικά το μάθημα δεν μοιάζει με τα άλλα μαθήματα του κ. Ροβιθάκη ως προς την βαθμολογία καθώς δεν έχει εργασίες με προσθετικές μονάδες αλλά εργασίες/α που πιάνει το 50% του βαθμού. Αυτό σίγουρα επηρεάζει αρκετά το μέσο όρο συγκριτικά με τα άλλα μαθήματα του. Επίσης έχει και προφορική εξέταση της εργασίες στο τέλος του εξαμήνου.

Οι εργασίες μέχρι τώρα ήταν:
1η χρονιά: Εργασία πάνω σε θεωρητικό κομμάτι από τα πρώτα κεφάλαια στο μάθημα, τις οποίας η «δυσκολία» ήταν «μαθηματικό τρικ» ώστε να χειριστείς σωστά τις εξτρά πληροφορίες που δίνονταν. Η εργασία στο matlab δεν ήταν δύσκολη, ήθελε μόνο λίγη προσοχή μην κάποιο χαζό λάθος.
2η χρονιά: Εργασία πάνω σε θεωρητικό κομμάτι από τα  μεσαία κεφάλαια στο μάθημα. Δεν ήταν δύσκολη από άποψη μαθηματικών, ήθελε λίγο καλή κατανόηση της θεωρίας. Δυστυχώς έγιναν πολλά λάθη από τους φοιτητές καθώς δεν διάβασαν σωστά την εκφώνηση και θεωρήσαν ότι το Α ερώτημα είναι το ίδιο με το Β, ενώ έγραφε κάτι διαφορετικό το Β. ίσως έφταιγε και ένα βιβλίο που βρήκανε και θεώρησαν ότι η λύση είναι αυτούσια από μέσα ενώ δεν ήταν. Η εργασία στο matlab δεν ήταν δύσκολη, ήθελε μόνο λίγη προσοχή μην κάποιο χαζό λάθος.
3η χρονιά: Η εργασία περιείχε πολλά κομμάτια θεωρίας (μπορεί και >50% της ύλης) αλλά δεν περιείχε κάτι δύσκολο από μαθηματικά και οι θεωρητικές αναλύσεις ήταν σχεδόν αυτούσιες από το βιβλίο (με εξαίρεση το ζήτημα 4.) Το κομμάτι του matlab ήταν απλά υλοποίηση του θεωρητικού. Η εργασία αυτή ήταν κυρίως μεγάλη, αλλά στο τέλος αν την έκανες είχες αποκτήσει σίγουρα καλό υπόβαθρο ως προς την θεωρία και πώς επηρεάζουν οι μεταβλητές που μαθαίνεις στην θεωρία.

Οι θεωρία του μαθήματος αν και δεν έχει κάποιο προαπαιτούμενο, καλό είναι να γνωρίζει κάποι@ ΣΑΕ καθώς οι έννοιες είναι ίδιες. Μαθαίνονται αρκετά καινούρια πράγματα, αν και κυρίως θεωρητικά, τα οποία χρειάζεται με πιο καλή κατανόηση ώστε να νιώθεις άνετα να το περάσεις (βλέπε τα άλλα 3 μαθήματα ΣΑΕ). Αναφέρεται σε (http://ee.auth.gr/academics/undergraduate-studies/courses/):
1. Προσαρμοστικός Έλεγχος Μοντέλου Αναφοράς (ΠΕΜΑ) (Άμεσα και έμμεσα σχήματα ΠΕΜΑ).
2. Προσαρμοστικός Έλεγχος Τοποθέτησης Πόλων (ΠΕΤΠ) (Πολυωνυμικό σχήμα ΠΕΤΠ, σχήμα ΠΕΤΠ εξισώσεων κατάστασης, προσαρμοστικός τετραγωνικός ελεγκτής).
3. Προσαρμοστικός Έλεγχος Αβέβαιων Συστημάτων με Νευρωνικά Δίκτυα

Αν ψάχνεις για βαθμό τότε είσαι δύσκολα, έχεις πολλούς τρόπους να χάσεις βαθμούς, τόσο από την τελική εξέταση όσο και από την εργασία.
Αν σε ενδιαφέρουν κάπως τα ΣΑΕ και έχεις και χρόνο να δώσεις τότε θα μπορούσες να το επιλέξεις.
Αν σου αρέσουν τα ΣΑΕ τότε αξίζει για τις έννοιες που θα μάθεις και τα όποια εξτρά πράγματα αποκομίσεις.

Η παρουσία στις ώρες του μαθήματος ενδείκνυται καθώς οι έννοιες είναι πιο ζόρικες από ότι συνήθως και είναι πιο εύκολο να λύνονται οι απορίες μέσα στην τάξη. Επίσης από απορίες άλλων ατόμων μπορείς να μάθεις εξτρά πράγματα ή να αντιληφθείς πράγματα που έχεις καταλάβει λάθος..

tldr: βαριέμαι να γράφω tldr, <3 ΣΑΕ πάρε, </3 ΣΑΕ τότε μάλλον μακρiά


Title: Re: [Ευφυή και Προσαρμοστικά ΣΑΕ] Να επιλέξω το μάθημα ;
Post by: kotsos420 on March 03, 2023, 22:38:58 pm
3η χρονιά: Η εργασία περιείχε πολλά κομμάτια θεωρίας (μπορεί και >50% της ύλης) αλλά δεν περιείχε κάτι δύσκολο από μαθηματικά και οι θεωρητικές αναλύσεις ήταν σχεδόν αυτούσιες από το βιβλίο (με εξαίρεση το ζήτημα 4.) Το κομμάτι του matlab ήταν απλά υλοποίηση του θεωρητικού. Η εργασία αυτή ήταν κυρίως μεγάλη, αλλά στο τέλος αν την έκανες είχες αποκτήσει σίγουρα καλό υπόβαθρο ως προς την θεωρία και πώς επηρεάζουν οι μεταβλητές που μαθαίνεις στην θεωρία.
Αν ήταν τόσο απλή η εργασία τότε γιατί 8/12 δεν έγραψαν ούτε 5 στα 10;


Title: Re: [Ευφυή και Προσαρμοστικά ΣΑΕ] Να επιλέξω το μάθημα ;
Post by: Μπιγκόνια on March 03, 2023, 23:35:35 pm
Αν ήταν τόσο απλή η εργασία τότε γιατί 8/12 δεν έγραψαν ούτε 5 στα 10;
ήταν μεγάλη, πιθανόν δεν είχαν τόσο χρόνο και φάνηκε στις αναφορές (υπήρχαν αναφορές που περιείχαν κάτω από το 40% τις δουλειές που έριξαν οι φοιτητές). Επίσης αρκετοί φοιτητές μπέρδεψαν το β) ερώτημα στα ζητήματα 2, 3 και 4 και λύσανε κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που ζητούταν.


Title: Re: [Ευφυή και Προσαρμοστικά ΣΑΕ] Να επιλέξω το μάθημα ;
Post by: Caterpillar on March 03, 2023, 23:37:33 pm
ήταν μεγάλη, πιθανόν δεν είχαν τόσο χρόνο και φάνηκε στις αναφορές (υπήρχαν αναφορές που περιείχαν κάτω από το 40% τις δουλειές που έριξαν οι φοιτητές). Επίσης αρκετοί φοιτητές μπέρδεψαν το β) ερώτημα στα ζητήματα 2, 3 και 4 και λύσανε κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που ζητούταν.
και εσύ που τα ξέρεις όλα αυτά ε?   :P

Αν ήταν τόσο απλή η εργασία τότε γιατί 8/12 δεν έγραψαν ούτε 5 στα 10;
3 χρόνια εμπειρία έχει το λουλούδι μας, πλέον του φαίνονται όλα εύκολα  :P.


Title: Re: [Ευφυή και Προσαρμοστικά ΣΑΕ] Να επιλέξω το μάθημα ;
Post by: Thunderlord on March 04, 2023, 00:32:59 am
Για λόγους πληρότητας να πω ότι στην περσινή εργασία, η εκφώνηση ζητούσε κάτι που δεν είχε καταλάβει κανένας. Εγώ προσωπικά σπατάλησα πάρα πολύ χρόνο κάνοντας άσκοπες πράξεις στο χαρτί. Τελικά βρήκε ένα παιδί μια λύση σε ένα παρόμοιο πρόβλημα σε ένα βιβλίο, που έπαιρνε έναν μετασχηματισμό που πρέπει να τον είχε δει σε όνειρο, και σίγουρα δεν είχαμε δει στο μάθημα ή σε όποιο άλλο ΣΑΕ μάθημα, και έτσι μπορεσαμε να προχωρήσουμε. Οπότε ναι, μετά βασιστηκαμε όλοι στο βιβλίο το οποίο είχε κάποιες μικροδιαφορές (που δεν πιστεύω ότι ήταν και τόσο μεγάλες)  :P
sent from mTHMMY (https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.thmmy.mthmmy) 


Title: Re: [Ευφυή και Προσαρμοστικά ΣΑΕ] Να επιλέξω το μάθημα ;
Post by: Μπιγκόνια on March 04, 2023, 00:41:08 am
Για λόγους πληρότητας να πω ότι στην περσινή εργασία, η εκφώνηση ζητούσε κάτι που δεν είχε καταλάβει κανένας. Εγώ προσωπικά σπατάλησα πάρα πολύ χρόνο κάνοντας άσκοπες πράξεις στο χαρτί. Τελικά βρήκε ένα παιδί μια λύση σε ένα παρόμοιο πρόβλημα σε ένα βιβλίο, που έπαιρνε έναν μετασχηματισμό που πρέπει να τον είχε δει σε όνειρο, και σίγουρα δεν είχαμε δει στο μάθημα ή σε όποιο άλλο ΣΑΕ μάθημα, και έτσι μπορεσαμε να προχωρήσουμε. Οπότε ναι, μετά βασιστηκαμε όλοι στο βιβλίο το οποίο είχε κάποιες μικροδιαφορές (που δεν πιστεύω ότι ήταν και τόσο μεγάλες)  :P
sent from mTHMMY (https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.thmmy.mthmmy) 
ποιος ήταν αυτός ο μετασχηματισμός; γιατί βλέπω πάλι την εργασία και δεν τον βρίσκω. (οι διαφορές δεν έμοιαζαν μεγάλες, αλλά εκεί θεωρούσε γνωστή μια μεταβλητή ενώ εμείς την είχαμε άγνωστη.)


Title: Re: [Ευφυή και Προσαρμοστικά ΣΑΕ] Να επιλέξω το μάθημα ;
Post by: Thunderlord on March 04, 2023, 01:04:34 am
ποιος ήταν αυτός ο μετασχηματισμός; γιατί βλέπω πάλι την εργασία και δεν τον βρίσκω. (οι διαφορές δεν έμοιαζαν μεγάλες, αλλά εκεί θεωρούσε γνωστή μια μεταβλητή ενώ εμείς την είχαμε άγνωστη.)

Αν θυμάμαι καλά, το ότι έπρεπε να θέσεις νέα κατάσταση (νομίζω το [x dx]).
sent from mTHMMY (https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.thmmy.mthmmy) 


Title: Re: [Ευφυή και Προσαρμοστικά ΣΑΕ] Να επιλέξω το μάθημα ;
Post by: Μπιγκόνια on March 04, 2023, 02:04:46 am
Αν θυμάμαι καλά, το ότι έπρεπε να θέσεις νέα κατάσταση (νομίζω το [x dx]).
sent from mTHMMY (https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.thmmy.mthmmy) 
είναι το επαυξημένο που διδάσκεται στα ΣΑΕ ΙΙ, αλλά λογικό να μην το θυμάται κάποιος


Title: Re: [Ευφυή και Προσαρμοστικά ΣΑΕ] Να επιλέξω το μάθημα ;
Post by: kostisgialamas on September 26, 2023, 17:18:51 pm
Να πω κι εγώ μία γνώμη για το μάθημα.

Το μάθημα (ως αντικείμενο)  είναι πολύ ωραίο και ενδιαφέρον (ειδικά για κάποιον που του αρέσει ο αυτόματος έλεγχος), ωστόσο έχει 2 χαρακτηρηστικά (μάλλον αποτρεπτικά) .
Α) Έχει αρκετές δύσκολες έννοιες οι οποίες χρειάζονται χρόνο και παραδείγματα για να γίνουν κατανοητές (οπότε η παρακολούθηση του μαθήματος είναι μονόδρομος. * Θα βοηθήσει η γνώση ΣΑΕ γενικά, αλλά και προσομοίωσης μοντελοποίησης - ήμουν από τους ελάχιστους στο τμήμα που δεν είχα πάρει μοντελοποίηση τότε, και κάποιες έννοιες που όλοι γνώριζαν έπρεπε να τις μάθω εκ νέου διότι σε μεγάλο βαθμό θεωρήθηκαν δεδομένες (αν και έγινε μία προσπάθεια εξατομικευμένης επεξήγησης σε εμένα, που ωστόσο δε μπορεί να ναι πλήρης).
Β) Επειδή κάπως η "ψαλίδα" ανοίγει, και αντιμετωπίζουμε συστήματα με άγνωστες παραμέτρους, μη γραμμικότητες κ.τ.λ. , οι προτεινόμενες μεθοδολογίες δεν είναι κάτι που θα καταλάβετε σαφώς ΠΩΣ προέκυψαν in the first place αλλά θα αναλύσετε κυρίως το πώς και γιατί λειτουργούν, οπότε για κάποιους ίσως είναι εξτρα δύσκολο να τις μάθουν και να τις κατανοήσουν. **Αυτό βέβαια θα σας φέρει αντιμέτωπους με τη συνειδητοποίηση ότι ο αυτόματος έλεγχος είναι ένα πολύ μεγάλο πεδίο , και ότι ο άνθρωπος πρέπει να δοκιμάσει αρκετές τρέλες για να λύσει κάποια προβλήματα (εγώ αυτό το λεώ για θετικό!) .

Τώρα, από άποψη τεχνικών χαρακτηρηστικών του μαθήματος - εξετάσεων κ.τ.λ.
Η εργασία είναι αρκετά δύσκολη και κυρίως χρονοβόρα και απαιτεί και γνώσεις matlab πέραν από τις πολύ βασικές. Ωστόσο το θεωρητικό κομμάτι είναι πολύ παρεμφερές με αυτά που διδάσκονται, και υπάρχει αρκετή βοήθεια για την εργασία από τον διδακτορικό. Επίσης, η ενασχόληση με την εργασία σε προετοιμάζει σε μεγάλο βαθμό και για τις εξετάσεις, και επίσης μαθαίνεις και σου ξεδιαλύνονται στο κεφάλι έννοιες, που δεν τις καταλαβαίνεις επαρκώς απλά με εξισώσεις στο χαρτί.
Η εξέταση έχει συνήθως θέματα μέτριας δυσκολίας, τα οποία τείνουν να επαναλαμβάνονται, τα οποία σε κάθε περίπτωση, μπορούν να λυθούν από κάποιον επαρκώς προετοιμασμένο και προσεκτικό (και η βαθμολόγηση δεν είναι όσο αυστηρή είναι σε άλλα μαθήματα Ροβι).

To sum up, δύσκολο μάθημα που θέλει χρόνο / αν σας ενδιαφέρουν βαθμοί και αηδίες, ούτε το μάθημα κάνει για σας, ούτε εσείς για το μάθημα / δεν έχετε λόγο να το πάρετε αν δεν σας αρέσει ο αυτόματος έλεγχος, ενώ αν σας αρέσει θα γνωρίσετε πολλές πτυχές του, και καινούρια εργαλεία για αυτόν (όπως π.χ. νευρωνικά δίκτυα) / και αν σκοπεύετε να ασχοληθείτε σοβαρά, κατά πάσα πιθανότητα θα περάσετε!

Αυτά τα λίγα.