THMMY.gr

Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου => Ειδικά Κεφάλαια Συστημάτων Ηλεκτρικής Ενέργειας => Topic started by: Solarian on October 04, 2020, 22:57:31 pm



Title: [ΕΚΣΗΕ] Ερωτήσεις προφορικής εξέτασης της εργασίας
Post by: Solarian on October 04, 2020, 22:57:31 pm
Στο τόπικ αυτό, θα συγκεντρώνονται οι ερωτήσεις που γίνονται στην προφορική εξέταση της εργασίας. Διατηρήστε το καθαρό ώστε να είναι εύκολη η αναζήτηση από όλους.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Ερωτήσεις προφορικής εξέτασης της εργασίας
Post by: Solarian on October 04, 2020, 23:08:46 pm
2014

Λίγο αργά, αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ :) (προσωπικά έδινα σήμερα επομένως παραθέτω ό,τι μας ρώτησε και ό,τι άκουσα από άλλες ομάδες ότι ρωτήθηκε γενικά)

- Γενικά είναι χαλαρός κατά την διάρκεια της εξέτασης
- Ξεκινάει από την αρχή της εργασίας και ρωτάει. Αν κάποιος δεν γνωρίζει την απάντηση σε βοηθάει σιγά σιγά στο να "χτίσεις" την απάντηση. Αν δεν γνωρίζεις, ρωτάει το επόμενο μέλος της ομάδας

Ερωτήσεις που έκανε σε εμάς και από άλλα άτομα που έμαθα:

- Αρχικά ρώτησε πως υπολογίσαμε την συνολική εγκατεστημένη ισχύ
- Πως κάναμε την αντιστάθμιση
- Πως επιλέγουμε τους ζυγούς ΜΤ και ΧΤ;
- Προστασία ΜΣ, από τι κινδυνεύει, με τι προστατεύεται; Τι επιλέξαμε εμείς; Γιατί;
- Πχ αν είχες επιλέξει ΜΣ 630 kVar με τάση βραχυκύκλωσης 6%, είχε και να επιλέξεις με 4%. Κάθε μια επιλογή έχει από ένα πλεονέκτημα και ένα μειονέκτημα. Ποιο είναι το πλεονέκτημα και το μειονέκτημα της δικής μας επιλογής.

- Ζητήθηκε να σηκωθεί κάποιος και να σχεδιάσει σε έναν πίνακα που είχε στο γραφείο του, το μονογραμμικό του Υποσταθμού και να εξηγεί τι διακόπτες βάζει και από τι προστατεύουν (δεν τον ενδιέφερε να έβαζες το σωστό σύμβολο του ΔΙ ή του αποζεύκτη για παράδειγμα, απλά να του εξηγείς τι είναι αυτό που έβαζες). (σε κάποιους άλλους ζητήθηκε και μονογραμμικό κίνησης)
- Πρώτα ανοίγει ο ΔΙ-ΔΦ, μετά ανοίγει ο αποζεύκτης και έπειτα κλείνει ο γειωτής και έτσι μπορούμε να κάνουμε διάφορες εργασίες με ασφάλεια.
- Στην αντιστάθμιση γιατί βάλαμε συστοιχίες πυκνωτών και όχι έναν;
- Πότε βάζουμε ΥΔ; Γιατί επιλέξαμε ΥΔ ή soft starter κοκ;
- Για την γείωση ρώτησε πως έγινε γενικά; (θεμελιακή, ταινία και ό,τι γενικά έχουμε βάλει)
- Για τον φωτισμό δεν ρώτησε τίποτα.
- Επίσης τα μέσα προστασίας, σημαντικό κομμάτι.
- Αν υπήρχε κάτι που του κίνησε την περιέργεια στην εργασία, μια διαφορετική πρόταση, μια εναλλακτική λύση για κάτι που οι άλλοι δεν έκαναν, θα το εκτιμήσει.

- ΓΕΝΙΚΑ να μελετήσετε την εργασία σας, να θυμάστε τι έχετε κάνει και που και κυρίως ΓΙΑΤΙ.

TIP:
- Το είπε και ο ίδιος: "Δεν με νοιάζει αν αυτό που κάνατε είναι λάθος ή σωστό. Θέλω απλά να μου πείτε για ποιο λόγο το επιλέξατε και ας είναι λάθος. Δεν θέλω όμως απάντηση του τύπου: Δεν ξέρω, δεν γνωρίζω, έτσι έλεγε το βιβλίο".
- Για τους παλιούς: Κάντε εργασίες λεπτομερής, να ξεκαθαρίζετε τι επιλέγετε σε κάθε μέσο προστασίας, σε κάθε καλώδιο, στο οτιδήποτε. Και να εξηγείτε γιατί;
- Υπενθυμίζω... Ποτέ μην πείτε: "ΔΕΝ ΞΕΡΩ". Να θυμάστε τι αιτιολογήσατε στην εργασία και να το στηρίξετε κι ας είναι λάθος. Αν είναι λάθος θα σας το πει και θα σας συμβουλέψει τι θα ήταν το σωστό ή τι καλύτερο να κάνετε.
(αυτό τουλάχιστον έκανε με εμάς)

Καλή επιτυχία σε όλους  8))

Εμένα με ρώτησε πάνω στο μονογραμμικό της κίνησης, αν έχουμε ξεχάσει κάτι ή αν θα άλλαζα κάτι σε αυτό. Επίσης θέλει να ξέρεις τι έχει μέσα το αστεροτρίγωνο και ακόμη καλύτερα αν θυμάσαι τις συνδέσεις που γίνονται μέσα σε αυτό. Θέλει ιδιαίτερη προσοχή στα μέσα προστασίας, κυρίως σε τι κατάσταση προστατεύει το καθένα. Δεν ρώτησε καθόλου για αντιστάθμιση, έμεινε στα υποσταθμός-κίνηση-γείωση. Τα υπόλοιπα ίδια με του pocitician.

"Ας πούμε", "Νομίζω", "Δεν θυμάμαι ακριβώς" ή "Δεν ασχολήθηκα με αυτό το κομμάτι" όσον αφορά τις επιλογές που έχεις κάνει στην εργασία ΣΟΥ και τη σχεδίαση των μονογραμμικών ΣΟΥ δεν γίνονται δεκτά.

-Πότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κοινή γείωση ΜΤ και ΧΤ (όριο με 0.7Ω) και γιατί?
-Γιατί η ΔΕΗ βάζει το όριο των 3ΗΡ για την απευθείας σύνδεση κινητήρων στο δίκτυό της και για ποιο λόγο θέτει αυτό το όριο?
-Προσοχή στο μονογραμμικό να σχεδιάσετε σωστά τον αποζεύκτη και τον γειωτή πάνω από τη ΜΤ!Ο αποζεύκτης πάνω από τον γειωτή για να είναι λειτουργικό το σχέδιο στα ανοιγμοκλεισίματα..


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Ερωτήσεις προφορικής εξέτασης της εργασίας
Post by: Solarian on October 04, 2020, 23:16:52 pm
2016

Καλησπέρα εξετάστικα σήμερα.
Ο Ανδέου ήταν πολύ χαλαρός και δεν μας ρώτησε πολλά. Αρχικά μας είπε ότι του άρεσε η εργασία μας και ότι φάνηκε ότι κάναμε δουλειά και όχι τυφλή αντιγραφή. Τελικά σχετικά με τις ημερονημίες μας είπε ότι του την βάρεσε του πρύτανη και έβαλε ορκομωσία πολύ νωρίτερα, του "έριξε" και αυτός πολλές μούτζες,οπότε αναγκάστηκε να αλλάξει την ημερονημίες.
Ρώτησε στον υποσταθμό:
-τι μέσα χρησιμοποιώ για να τον προστατέψω
-ο Μ/Σ με την αγορά του τι εγκατεστημένα μέσα προστασίας έχει και σε τι περιπτώσεις τον προστατεύουν
-στα μέσα προστασίας του υποσταθμού, στην μέση τάση επιλέξαμε και οι δυο ομάδες διακόπτη ισχύος, γιατί επιλέξαμε διακόπτη ισχύος εξαφθοριούχου θείου αντί κενου ή πτωχού ελαίου και ποιά είναι η οικονομικότερη  επιλογή. Η απάντηση ήταν ότι οι εξαφθοριούχου θείου γιατί έχει καλύτερη μονωτική ικανότητα και έχουν μικρότερο μέγεθος.
στην μελέτη κίνησης ρώτησε:
-ποια μέσα προστασίας χρησιμοποιήσαμε για την εκκίνηση των κινητήρων. Η κάθε ομάδα εξήγησε τι έκανε και γιατί .
-πως προστατεύουμε τους κινητήρες απο υπερφόρτιση. Γιατί δεν χρησιμοποιήσαμε ΔΔΡ; Τι προβλήματα θα συναντούμε;
Οι ΔΔΡ είναι υποχρεωτικοί βάσει νόμου
Η απάντηση ήταν ότι χρειάζονται οι ΔΔΡ κάποιες ρυθμίσεις και δυσκολεύουν κάπως τα πράγματα. Πρακτικά δεν χώρο με κινητήρες δεν χρησιμοποιούνται ΔΔΡ, εμείς βάλαμε θερμικό για υπερφόρτιση
στην μελέτη γείωσης είπε γενικά ότι και οι δυο την κάναμε λάθος. Οι τύποι στο βιβλίο είναι προσεγγιστικοί και δεν επρεπε να τους χρησιμοποιήσουμε. Κανονικά θα έπρεπε να γίνει με κάποιο πρόγραμμα
Αυτά γενικά..μας πέρασε όλους!
Καλή επιτυχία στις υπόλοιπες ομάδες!

Καλησπέρα ! Πριν από λίγο εξετάστηκε και η δική μου ομάδα οπότε καταθέτω εδώ την εμπειρία μου :)
Στην εξέταση είναι πράγματι πολύ χαλαρός , αν και μας είπε πρώτα ότι ήταν ικανοποιημένος από τις εργασίες μας( δν ξέρω τι γίνεται αν δεν του αρέσει μια εργασία).
Όσον αφορά τις ερωτήσεις , ζήτησε κλασικά πράγματα :
1) Ζήτησε να σχεδιάσουμε το μονογραμμικό του υποσταθμού
2) Ζήτησε να πούμε με ποια σειρά θα ανοίξουν αν ανοίξει ο διακόπτης ισχύος της εγκατάστασης ο αποξεύκτης και ο γειωτής
3)Με ποιούς τρόπους προστατεύεται ο Μ/Σ
Αυτά ρώτησε στη δική μου ομάδα, μία ερώτηση ανά ατομο.
Στην άλλη ομάδα ρώτησε τα εξής :
1) Μονογραμμικό κινητήρων
2) Πώς προσδιορίζονται τα καλώδια κινητήρων
3) Πώς έγινε ο υπολογισμός της αντίστασης γείωσης
Επίσης βοηθάει για να εκμαιεύσει την απάντηση που θέλει να ακούσει!

Καλή επιτυχία σε όλους ! Και ψυχραιμία :)

2 πράγματα τα οποία ρωτάει συχνά είναι:
στη μελέτη υποσταθμού και συγκεκριμένα αφού σχεδιάσεις το μονόγραμμα ΥΣ να του πεις σε περίπτωση βλάβης στο Μ/Σ ποια διάταξη προστασίας θα ενεργοποιηθεί και γιατί,
επίσης, στη μελέτη γείωσης αν μπορούμε να εχουμε κοινή γείωση ΜΤ και ΧΤ, ποια είναι η προυπόθεση και γιατί; Και αν δεν τηρείται η προυπόθεση αυτή τότε τι κάνουμε (χωριστές γειώσεις).

Ζητουσε μονογραμμικο υποσταθμου και κινησης σε καθε ομαδα και ηθελε να δικαιολογησεις γτ εβαλες καθετι. Δεν φάνηκε να τον νοιάζει τόσο αν είναι σωστά (προφανώς το σωστό θα πάρει καλύτερο βαθμό από το όχι και τόσο σωστό) αλλά αν ξες να παρουσιασεις το σκεπτικο που ακολούθησες για να το βάλεις. Πχ εκτροπέα υπερτάσεων δεν θα πεις οτι εβαλες γιατι το ειδες στο βιβλίο αλλά γιατί μπορεί να έχεις πλήγμα κεραυνού. Επίσης μερικές ομάδες ρώτησε για την γείωση και κάποια πιο γενικά πράγματα στα πλαίσια της εργασίας. Πολύ χαλαρός και με διάθεση να βοηθήσει.

2017

Εξετάστηκα το '17 ωστόσο δεν υπήρχε αντίστοιχο τοπικ. Λοιπόν γενικά ο Ανδρέου εξαιρετικός καθηγητής απο κάθε άποψη. Έγιναν οι παρακάτω ερωτήσεις:
-Μονογραμμικό ΥΣ
-Για ποιο λόγο διαστασιολογήθηκε ο ζυγός με το ρεύμα του ενός κλάδου (του ενος Μ/Σ); Απ: Το θέμα είναι σχεδιαστικό αφού οι ζυγοί και οι αφίξεις των αγωγών έχουν τοποθετηθεί έτσι ώστε το ρεύμα που διαρρέει τους ζυγούς να φεύγει κατευθείαν στο φορτίο και να μην γίνει ποτέ 2*Ι . Δλδ οι Μ/Σ μπάινουν ο ένας στη μια άκρη και ο άλλος στην άλλη κ τα φορτία ενδιάμεσα.
-Με ποια σειρά θα ανοίξουμε τα μέσα προστασίας για να γίνει κάποια εργασία στο  χώρο της ΜΤ;
-Ξεχωριστή γείωση στη ΜΤ και ΧΤ για ποιο λόγο και τι φοβόμαστε;
-Μέσα προστασίας κινητήρων και με ποιά κριτήρια επιλέξαμε τα καλώδια σύνδεσής τους. Τι πρόβλημα μπορεί να προκαλέσει η αυξημένη πτώση τάσης;

ερώτηση η οποία είπε οτι είναι δύσκολη και ήθελε ψάξιμο οπότε δεν τρέχει κάτι βαθμολογικά δλδ.
-ο ΔΔΡ είναι υποχρεωτικός απο το 2006, αν θυμάμαι καλά, γιατί δεν μπορούμε να τον χρησιμοποιήσουμε στην εγκατάσταση μας; Αυτή η ερώτηση ειπέ οτι είναι μεγάλη τρύπα νομοθετικά. Δεν θυμάμαι ακριβώς την απάντηση ωστόσο κατά την εκκίνηση των κινητήρων ο ΔΔΡ θα έπεφτε λόγω του ρεύματος μαγνήτισης του κινητήρα.  

2019

Ζήτησε το μονογραμμικό του υποσταθμού, με ποια σειρά ανοίγουν τα μέσα προστασίας για να γίνει συντήρηση, με ποιο κριτήριο έγινε η επιλογή των ζυγών στη μέση τάση.

Ζήτησε μία γραμμή από τον γενικό πίνακα μέχρι μία μηχανή, τι μέσα προσασίας μπήκαν.

Και γενικά πώς κάναμε το σύστημα γείωσης.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Ερωτήσεις προφορικής εξέτασης της εργασίας
Post by: Solarian on October 04, 2020, 23:25:39 pm
Τον Γενάρη σε εμάς είχε ζητήσει:

  • Μονογραμμικό υποσταθμού
  • Μονογραμμικό του συστήματος αντιστάθμισης
  • Για το σύστημα γείωσης:
    • Να το περιγράψουμε
    • ποιος ο περιορισμός για να έχουμε κοινή γείωση ΧΤ και ΜΤ και γιατί;
    • τι πρέπει να ισχύει για τους γειωτές ΧΤ και ΜΤ αν κάνουμε ξεχωριστή γείωση;

Επίσης σε άλλη ομάδα ζήτησε μονογραμμικό κινητήρων.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Ερωτήσεις προφορικής εξέτασης της εργασίας
Post by: tony_montana on February 23, 2021, 10:47:50 am
Φεβρουαριος 2021

1)Προστασία - Εκκινηση κινητηρα
2)Για το ρευμα εκκινησης κινητηρα
3)Για τη γειωση γενικα και γιατι επιλεγουμε R<0.7 στην κοινη γειωση
4)Διαστασιολογηση ζυγων
5)Διαστασιολογηση καλωδιων


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Ερωτήσεις προφορικής εξέτασης της εργασίας
Post by: Wagabaga on February 23, 2021, 18:04:02 pm
Καλησπέρα σε εμάς ρώτησε:
Τι κάναμε με την γείωση; Γιατί θέλουμε αντίσταση κάτω από 0.7 και πως το αντιλαμβάνεστε το πρόβλημα αν έχεις μεγαλύτερη αντίσταση και κοινή γείωση.
Τι κάναμε με τα φορτία μας και με ποιο σκεπτικό χωρίσαμε τους ΥΠ.
ΔΔΡ σε κινητήρες και πότε μπορούμε να μην βάλουμε καν.
Με ποιο σκεπτικό βάλαμε 2 ΜΣ των 630 kVA.
Προστασία ΜΤ από τον ΜΣ και πάνω και τι γίνεται εκεί με τους ΗΝ και πως ρυθμίζουμε τους ΔΙ