THMMY.gr

Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία => Η πολιτική για το Πανεπιστήμιο => Topic started by: ChrisKaloy-Kakou on September 15, 2019, 20:55:57 pm



Title: Πρώτα δείγματα του τι ακριβώς θέλει να κάνει η Κεραμέως.
Post by: ChrisKaloy-Kakou on September 15, 2019, 20:55:57 pm
https://www.kathimerini.gr/1041392/article/epikairothta/ellada/allazoyn-ola-sta-aei---to-sxedio-toy-ypoyrgeioy-paideias

https://www.kathimerini.gr/1041583/article/epikairothta/ellada/emfragma-sta-kentrika-aei

https://www.kathimerini.gr/1040572/article/epikairothta/ellada/prosfygh-ap8-sth-dikaiosynh-gia-meteggrafes

https://www.eleftherostypos.gr/ellada/457926-kerameos-entos-septembrioy-oi-allages-ston-elke/

https://www.kathimerini.gr/1033850/article/proswpa/synentey3eis/nikh-keramews-sthn-k-allazoyn-ola-sta-aei-katargeitai-to-asylo

Προσέξτε πώς μοιάζουν οι τίτλοι.

Αποδελτιώνοντας κάπως τη φάση, ξεκινάω την κουβέντα λέγοντας:

-Εξορθολογισμός εισροών-εκροών υπό το πρίσμα του λόγου κέρδος/επένδυση.

*Εισροές: Φοιτητές και κρατικό χρήμα.

Για το χρήμα: κρατική χρηματοδότηση που θα καλύπτει τα μπόσικα και πάγια, ώστε να μπουν επιχειρήσεις, ιδιώτες, εργολάβοι και να καλύψουν τα υπόλοιπα. Απελευθέρωση διδάκτρων στα μεταπτυχιακά, παράλληλα προγράμματα σπουδών (ξενόγλωσσα, summer schools, εξ' αποστάσεως, δια βίου) με δίδακτρα κατά πάσα πιθανότητα. Ξεπούλημα της πνευματικής και υλικής περιουσίας (βλ. πρόσφατο το Μανδαλίδειο που μπορούσε να γίνει εστίες). Σύνδεση του χρήματος με την αξιολόγηση, δηλαδή αν δεν εφαρμοστούν τα παρακάτω και παραπάνω, το υπουργείο κλείνει τη στρόφιγγα.

Φοιτητές: αριθμός φοιτητών ανάλογος με τις διαθέσιμες υποδομές, φτηνοί για το πανεπιστήμιο ή ανταποδοτικοί σε αυτό (πχ δούλεψε στη γραμματεία και δε θα πληρώσεις το τάδε), που θα αποφοιτούν στην ώρα τους ("ν+2"), θα έχουν μάθει να δουλεύουν, θα είναι άριστοι κατά το δυνατόν.

*Εκροές: νέοι εργαζόμενοι-απόφοιτοι, έρευνα.

Απόφοιτοι: εναρμονισμένοι πλήρως με την αγορά εργασίας από άποψη γνώσης, δικαιωμάτων, προσδοκιών. Σε εμάς, το ΤΕΕ μετέτρεψε τον κλάδο σε 2500 κατακερματισμένα skills που άλλα είναι σε μεταπτυχιακά, άλλα στο προπτυχιακό, άλλα σεμινάρια επί πληρωμή. Επίσης, στο νέο πρόγραμμα σπουδών δεν έχει υποχρεωτικά στους τομείς πράγμα που σε συνδιασμό με τα 2500 skills του ΤΕΕ οδηγεί σε κυνήγι προσόντων εκτός σχολής. Επίσης ήδη σε πολλές σχολές (5ετείς, χώρια τις υπόλοιπες που έχουν φτιαχτεί και είναι κακές και για εμάς και για τα παιδιά που σπουδάζουν σε αυτές) κλάνονται ολόκληροι τομείς. Σε εμάς η ασφάλεια, στην Πάτρα τα ΣΑΕ.

Έρευνα: χαμηλού ρίσκου, άμεσα αξιοποιήσιμη για κέρδος χρηματικό ή πολιτικό, πάνω σε ζητήματα που παίζουν στην αγορά. Αξιοποίησή της για την αξιολόγηση (βλ. ΑΠΘ-ΝΑΤΟ-Στρατός).

-Εσωτερικό φίλτρο, aka τι υπάρχει ανάμεσα στις εισροές και τις εκροές: αναμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη με βάση τη μεγιστοποίηση του λόγου κέρδος/επένδυση (βλ. νέες συγχωνεύσεις), κατάργηση αντικειμένων που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς, δημιουργία νέων σχολών. Προγράμματα δια βίου μάθησης, επέκταση του θεσμού της πρακτικής. Πειθαρχημένο περιβάλλον. Εμένα αυτό μου λέει μια ζωή εξετάσεις και το χέρι στην τσέπη.

-Αυτοτελής συνεισφορά στην ανάπτυξη: Συνεργασία-διάλογος με εργοδοτικούς φορείς, εκσυγχρονισμένα προγράμματα σπουδών. Αξιοποίηση της πνευματικής-υλικής περιουσίας του ιδρύματος,  λιγότερο γραφειοκρατικό πλαίσιο λειτουργίας στο κομμάτι των «αναπτυξιακών διαδικασιών», προσέλκυση επενδύσεων, νέες τεχνολογίες, κατοχύρωση πατεντών, λειτουργία θερμοκοιτίδων επιχειρηματικότητας. Και προφανώς επειδή οι πόροι δε φυτρώνουν σε δέντρα, μαντέψτε ποιοι δε θα 'χουν εργαστήρια. Πέραν του ότι είναι γενικά πολύ λάθος αυτό το πράγμα.

-Μέσα επιβολής:

*Σύνδεση της κρατικής χρηματοδότησης με την αξιολόγηση. Αξιολόγηση που επιβραβεύει όλα τα παραπάνω. Ενίσχυση της ΑΔΙΠ και των ΜΟΔΙΠ. Οικονομική επιβολή στα ιδρύματα, βαφτισμένη ως «κίνητρο».
*Σύνδεση του πρεστίζ με την αξιολόγηση. Προσέλκυση εξωκρατικών φορέων υπό το βάρος της υποχρηματοδότησης. Φορείς που θα επιλέγουν πανεπιστήμια ανάλογα με την αξιολόγησή τους.
Η αξιολόγηση καθορίζει την κρατική χρηματοδότηση, η έλλειψη κρατικής χρηματοδότησης επιβάλλει την υποταγή στις ανάγκες της αγοράς.

*Θεσμικό πλαίσιο που θα θωρακίζει τις παραπάνω λειτουργίες. Συμβούλια ιδρύματος (δηλαδή ούτε καν πρυτανεία, εξωπανεπιστημιακοί manager αναλαμβάνουν τη διοίκηση), γενικός γραμματέας ΑΕΙ, κατάργηση ασύλου, νέο δόγμα κράτους-ελληνικής αστυνομίας, λιγότερη γραφειοκρατία στον ΕΛΚΕ. Πολυετείς προγραμματικές συμφωνίες με το υπουργείο για στρατηγικό σχεδιασμό.

Τώρα νομίζω βγάζει πιο πολύ νόημα το γιατί θέλουν να καταργήσουν το άσυλο btw  ;)

Γι αυτούς φταίνε οι μετεγγραφέντες που είναι πολλοί, οι φοιτητές που δε διαβάζουν αρκετά, οι άχρηστοι και οι χαζοί (εγώ δεν πιστεύω ότι υπάρχουν), οι φτωχοί που θέλουν έξτρα λεφτά, οι "δογματικοί" που δεν ξεφτιλίζουν τη δουλειά τους για να πάρουν 1 πόντο ακόμα στην αξιολόγηση...


Title: Re: Πρώτα δείγματα του τι ακριβώς θέλει να κάνει η Κεραμέως.
Post by: Katarameno on September 16, 2019, 01:40:54 am
Τώρα νομίζω βγάζει πιο πολύ νόημα το γιατί θέλουν να καταργήσουν το άσυλο btw  ;)

Το άσυλο ήδη καταργήθηκε (νομικά) μέσα στον Αύγουστο.


Title: Re: Πρώτα δείγματα του τι ακριβώς θέλει να κάνει η Κεραμέως.
Post by: ChrisKaloy-Kakou on September 16, 2019, 19:55:50 pm
Το άσυλο ήδη καταργήθηκε (νομικά) μέσα στον Αύγουστο.


Στην πράξη δεν το λες ότι το έχουν καταργήσει.


Title: Re: Πρώτα δείγματα του τι ακριβώς θέλει να κάνει η Κεραμέως.
Post by: Katarameno on September 16, 2019, 23:00:17 pm
Πέμ, 08/08/2019 - 19:47
Καταργήθηκε το πανεπιστημιακό άσυλο από τη Βουλή των Ελλήνων

https://www.alphanews.live/greece/katargithike-panepistimiako-asylo-apo-ti-boyli-ton-ellinon

Η προηγούμενη φορά :
26 Ιουνίου 2011

Καταργείται το πανεπιστημιακό άσυλο
Ασυλο τέλος! Ο νέος νόμος-πλαίσιο για τα πανεπιστήμια που παρουσιάζεται τις επόμενες ημέρες ουσιαστικά καταργεί το πανεπιστημιακό άσυλο διά της… απουσίας του από τις διατάξεις του. Το άσυλο έτσι, ως νομική έννοια, καταργείται.

https://www.tovima.gr/2011/06/26/society/katargeitai-to-panepistimiako-asylo/