THMMY.gr

Μαθήματα Κύκλου Ηλεκτρονικής & Υπολογιστών => Γραφική με υπολογιστές => Topic started by: Vlassis on May 27, 2018, 13:17:53 pm



Title: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Vlassis on May 27, 2018, 13:17:53 pm
Quote
Εργασία #3

25 Μαϊ 2018 6:17 μμ
Παπαδόπουλος

Έχει  αναρτηθεί  η  εκφώνηση  της  3ης  εργασία  στο  υλικό  μαθήματος.
Προθεσμία  υποβολής  26/6/2018  -  23:59:59

Παρακαλώ  ενημερώστε  τις/τους  συναδέλφους  σας


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Goemon on May 27, 2018, 18:53:43 pm
Παίζει κανένας να ανεβάσει τις σημειώσεις του τελευταίου μαθήματος που εισάγουν την εργασία?

Ευχαριστώ εκ των προτέρων...


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: vag178 on June 01, 2018, 19:25:37 pm
Στην diffuseLight θέλει και συντελεστή εξασθένισης?
Για κάθε σημείο (στη diffuseLight) προσθέτουμε τα I που βρίσκουμε για να πάρουμε το τελικό?
Και τέλος σε ποιόν στέλνουμε email για απορίες?


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: aidipavl on June 03, 2018, 15:49:36 pm
Παίζει κανένας να ανεβάσει τις σημειώσεις του τελευταίου μαθήματος που εισάγουν την εργασία?

Ευχαριστώ εκ των προτέρων...
Δεν ξέρω αν φαίνεται καλά, αν δεν φαίνεται κάτι ρώτα.
Όσο για απορίες νομίζω είπε μπορούμε να στείλουμε mail στον διδακτορικό.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: apooreapo on June 09, 2018, 01:45:29 am
Μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει λίγο με τα normal vectors; Με λίγο ψάξιμο στο ίντερνετ είδα ότι σαν normal vector ενός τριγώνου θεωρούσαν το διάνυσμα που είναι κάθετο στην επιφάνεια αυτή. Αλλά εδώ ζητάει normal vector για κάθε κορυφή. Αν κάποιος μπορούσε να μου εξηγήσει τι παίζει ή να με παραπέμψει κάπου θα το εκτιμούσα πολύ!


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Haarp on June 09, 2018, 02:18:34 am
Μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει λίγο με τα normal vectors; Με λίγο ψάξιμο στο ίντερνετ είδα ότι σαν normal vector ενός τριγώνου θεωρούσαν το διάνυσμα που είναι κάθετο στην επιφάνεια αυτή. Αλλά εδώ ζητάει normal vector για κάθε κορυφή. Αν κάποιος μπορούσε να μου εξηγήσει τι παίζει ή να με παραπέμψει κάπου θα το εκτιμούσα πολύ!
Το Normal Vector μιας κορυφής θα μπορούσε να προκύψει από την συνεισφορά των Normal Vectors των τριγώνων στα οποία ανήκει..


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: apooreapo on June 09, 2018, 11:15:03 am
Ωραίος, ευχαριστώ!


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Haarp on June 09, 2018, 15:59:15 pm
Στην diffuseLight θέλει και συντελεστή εξασθένισης?
Για κάθε σημείο (στη diffuseLight) προσθέτουμε τα I που βρίσκουμε για να πάρουμε το τελικό?
Και τέλος σε ποιόν στέλνουμε email για απορίες?
Για να παίρνει την προσέγγιση πως Pc είναι το κέντρο βάρους του τριγώνου και δεν αναλύουμε τον φωτισμό κάθε σημείου ενός τριγώνου με βάση τις τρισδιάστατες συντεταγμένες του, μάλλον θα παίρνει και προσέγγιση ότι ούτε το fatt αλλάζει. Λαμβάνοντας υπόψιν το fatt ενώ έχει γίνει η πρώτη προσέγγιση, μπορεί να χαλάσει η συνέχεια στα χρώματα των ακμών των τριγώνων της γάτας. Για απορίες έχει το mail του μεταπτυχιακού στο eTHMMY.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: apooreapo on June 11, 2018, 13:42:44 pm
Στην diffuseLight θέλει και συντελεστή εξασθένισης?
Για κάθε σημείο (στη diffuseLight) προσθέτουμε τα I που βρίσκουμε για να πάρουμε το τελικό?
Και τέλος σε ποιόν στέλνουμε email για απορίες?

Εγώ προσωπικά που προσπάθησα με συντελεστή εξασθένισης 1/d^2, η συμβολή των diffuseLight και specularLight ήταν τόσο μικρή που ήταν στο δικό μου το μάτι ανεπαίσθητη. (max να συνέβαλλαν σε ένα χρώμα κατά 0.0012) Το ίδιο συνέβη και όταν προσπάθησα με συντελεστή εξασθένισης 1/d,


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: apooreapo on June 11, 2018, 13:45:55 pm
Υπάρχει κανένας που να έχει κάνει σωστά την triPaintGouraud και να μπορεί να μου τη στείλει; Γιατί η δικιά μου έχει κάποια ζητηματάκια και μεταφέρονται και σε αυτή την εργασία.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: apooreapo on June 13, 2018, 22:31:21 pm
Ανεβάζω μία τα αποτελέσματα που κατάφερα να βγάλω μετά από αρκετό κάψιμο μήπως βοηθήσουν κανέναν.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Vlassis on June 14, 2018, 00:34:38 am
επειδη ακομη δεν την ακουμπησα την εργασια, οσοι ασχοληθηκατε ποσες μερες πιστευετε οτι χρειαζεται;


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Goemon on June 14, 2018, 01:34:30 am
επειδη ακομη δεν την ακουμπησα την εργασια, οσοι ασχοληθηκατε ποσες μερες πιστευετε οτι χρειαζεται;

άμα η TriPaintGouraud σου δεν ειναι χύμα στο κύμα, και δεν γαμηθείς πολύ με δείκτες και ιστορίες, πιστεύω πως δε θέλει πολύ...

Μία μέρα κάνεις τσάκα τσάκα τα μοντέλα φωτισμού και τις άλλες βασικές συναρτήσεις που σου λέει
1-2 μέρες να στήσεις και να αποσφαλματώσεις την ShadinGouraud ή όπως λένε
το Phong δεν ξέρω πόσο θα παιδέψει, δεν το έκανα ακόμα, αλλά δεν νομίζω να με πάρει πολύ, καθώς μοιάζει πολύ με την Gouraud (απλά κάνω Interpolate το normal vecotr, αντι για το χρώμα)

+ γράψιμο αναφοράς....


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Goemon on June 14, 2018, 01:49:58 am
έβγαλε ανακοίνωση στο ethmmy, για την n_coeff.

Σε περίπτωση που δεν το προσέξατε, η σταθερά ήταν ίση με δεκαδικό αριθμό, και παρήγαγε μιγαδικές τιμές χρώματος, και το matlab σερνόταν Τ_Τ

Quote
Αλλαγή του συντελεστή Phong για την εργασία 3

11 Ιουν 2018 4:54 μμ
Παπαδόπουλος

Για  λόγους  απόδοσης,  χρησιμοποιείστε  συντελεστή  Phong  ίσο  με  4  αντί  της  τιμής  που  περιέχεται  στο  αρχείο  hw3.mat



Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: laplacianee on June 15, 2018, 18:29:42 pm
έβγαλε ανακοίνωση στο ethmmy, για την n_coeff.

Σε περίπτωση που δεν το προσέξατε, η σταθερά ήταν ίση με δεκαδικό αριθμό, και παρήγαγε μιγαδικές τιμές χρώματος, και το matlab σερνόταν Τ_Τ



άρα με την αλλαγή δεν πρέπει να έχω καμία μιγαδική τιμή?


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Goemon on June 15, 2018, 18:57:37 pm
άρα με την αλλαγή δεν πρέπει να έχω καμία μιγαδική τιμή?

εφόσων θα είναι ακέραια και  και ζυγή η δύναμη, όχι you are good.

Και ο χρόνος rendering θα πέσει κατακόρυφα.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: feoudarxhs on June 15, 2018, 19:16:52 pm
Ανεβάζω μία τα αποτελέσματα που κατάφερα να βγάλω μετά από αρκετό κάψιμο μήπως βοηθήσουν κανέναν.

Δεν ξέρω με τι δεδομένα κάμερας και πηγής φωτός τα έχεις βγάλει, πάντως με ότι υπολογίζω εγώ η κάμερα και η πηγή φωτός βρίσκονται ακριβώς από την αντίθετη πλευρά της γατας.

...
Και ο χρόνος rendering θα πέσει κατακόρυφα.

Όχι ότι και έτσι βέβαια δεν τρέχει απελπιστικά αργά. Παίρνει κανά λεπτό μέχρι να βγει μια σκηνή που μια σύγχρονη μηχανή γραφικών την κάνει render σε GPU σε μερικές δεκάδες/εκατοντάδες nanoseconds...


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: apooreapo on June 16, 2018, 14:31:59 pm
Δεν ξέρω με τι δεδομένα κάμερας και πηγής φωτός τα έχεις βγάλει, πάντως με ότι υπολογίζω εγώ η κάμερα και η πηγή φωτός βρίσκονται ακριβώς από την αντίθετη πλευρά της γατας.


Τα δεδομένα που δίνει η εργασία είναι στάνταρ, οπότε ενδεχομένως να έχω κάνει κάτι λάθος στη συνάρτηση προβολής και να στρέφει τα στοιχεία ανάποδα απ'ότι πρέπει. (τη δεύτερη εργασία δεν την παρέδωσα οπότε δεν ξέρω αν τα έχω βγάλει σωστά). Παίζει να ανεβάσεις καμιά εικόνα από το αποτέλεσμά σου;


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: feoudarxhs on June 16, 2018, 19:06:03 pm
Τα δεδομένα που δίνει η εργασία είναι στάνταρ, οπότε ενδεχομένως να έχω κάνει κάτι λάθος στη συνάρτηση προβολής και να στρέφει τα στοιχεία ανάποδα απ'ότι πρέπει. (τη δεύτερη εργασία δεν την παρέδωσα οπότε δεν ξέρω αν τα έχω βγάλει σωστά). Παίζει να ανεβάσεις καμιά εικόνα από το αποτέλεσμά σου;

Ναι τα ανεβάζω. Η έξοδος από τη φωτογράφιση είναι η sampleOut.jpg, shaded με gouraud shading.

Για να βεβαιωθώ ότι είναι έτσι, πλόταρα σε ένα 3D figure τη γάτα, το κέντρο της κάμερας (κόκκινο τετράγωνο) και τη φωτεινή πηγή (μπλε κύκλος). Στο 3d_overview.png που ανεβάζω o κάθετος άξονας είναι ο y, ο οριζόντιος ο x και προς τα μέσα είναι ο z. Είναι εμφανές ότι έτσι όπως βλέπεις τη γάτα από μπροστά, τόσο η πηγή φωτός, όσο και η κάμερα τοποθετούνται από τα δεξιά.

Επίσης, η γάτα εμφανίζεται κάθετα στην έξοδο. Στην αρχή θεωρούσα ότι είχα λάθος, αλλά απ' ότι βλέπω αυτό είναι το σωστό γιατί το upVector της κάμερας είναι το [0, 0, 1], δηλαδή στον άξονα z. Επομένως, έτσι όπως φαίνεται στο 3d_overview.png, το upVector είναι διάνυσμα που πηγαίνει ευθεία μέσα (άξονας z), άρα η κάμερα ουσιαστικά είναι γυρισμένη στο πλάι.

Εννοείται πως όποιες διαφωνείες καλοδεχούμενες και παίζει και μένα να μου έχει ξεφύγει κάτι.



Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: eirinipant on June 16, 2018, 20:43:52 pm
Τα διανύσματα L και V υπολογίζονται μέσα στις diffuseLight και SpecularLight ή υπολογίζονται μέσα στη Photo???
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μέσα στη συνάρτηση Photo ζητείται να υπολογιστούν τα L και V κάθε τριγώνου και πώς αυτά θα μπορέσουν να περαστούν για να χρησιμοποιηθούν στις diffuseLight και SpecularLight.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Haarp on June 16, 2018, 23:19:03 pm
Τα διανύσματα L και V υπολογίζονται μέσα στις diffuseLight και SpecularLight ή υπολογίζονται μέσα στη Photo???
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μέσα στη συνάρτηση Photo ζητείται να υπολογιστούν τα L και V κάθε τριγώνου και πώς αυτά θα μπορέσουν να περαστούν για να χρησιμοποιηθούν στις diffuseLight και SpecularLight.
Το σχόλιο που κάνει μέσα στο B.2 για τα V, L έμενα μου φαίνεται ότι το κάνει και μόνο για να δείξει ότι το σημείο P που λαμβάνεται για τον φωτισμό σε κάθε τρίγωνο είναι είναι το κέντρο βάρους(Pc) που υπολογίζεται μέσα στην Photo(). Πέρα από αυτό τα διανύσματα L, V μάλλον εννοείται ότι υπολογίζονται μέσα στις συναρτήσεις φωτισμού diffuseLight, SpecularLight που καλεί η αντίστοιχη Shading χρησιμοποιώντας τα ορίσματα Pc, C, S που αυτή λαμβάνει.

Edit1: Με αυτή την απορία σου τώρα συνειδητοποιώ πόσο ανούσιο είναι να μας ζητάει να υπολογίσουμε τα L, V τόσες φορές μέσα στο ίδιο τρίγωνο για όλα τα σημεία του, ενώ αυτά παραμένουν σταθερά με την προσέγγιση που παίρνουμε, ειδικά στην PhongShading καθυστερεί την εκτέλεση χωρίς λόγο.

Edit2: Με έβαλες σε σκέψεις, έστειλα mail να δω τι θα μου πει ο alpapado

Edit3: Η απάντηση του μεταπτυχιακού:
Quote from: alpapado
Είναι σωστή η παρατήρησή σου. Οι συναρτήσεις diffuseLight kαι specularLight δομήθηκαν έτσι γιατί σε μια πιο γενική περίπτωση (εκτός εργασίας) τα L, V δε θα παραμένουν σταθερά για κάθε σημείο ενός τριγώνου καθώς δε θα κάνεις την προσέγγιση P=Pc. Οπότε ναι μεν είναι περιττό για τους σκοπούς της εργασίας να υπολογίζονται κάθε φορά τα L, V, ωστόσο είναι νομίζω το σωστό abstraction για μια πιο γενική προσέγγιση του ζητήματος..


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: allstarabey on June 17, 2018, 03:00:41 am
Το Normal Vector μιας κορυφής θα μπορούσε να προκύψει από την συνεισφορά των Normal Vectors των τριγώνων στα οποία ανήκει..


Αθροιζω δηλαδη τα normal vectors από τα τριγωνα που συμμετεχει μια κορυφή και έπειτα διαιρω το διανυσμα δια ποσα ειναι τα τριγωνα που συμμετέχει?
ή απλά αθροιζω τα διανύσματα?


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: apooreapo on June 17, 2018, 12:24:35 pm

Αθροιζω δηλαδη τα normal vectors από τα τριγωνα που συμμετεχει μια κορυφή και έπειτα διαιρω το διανυσμα δια ποσα ειναι τα τριγωνα που συμμετέχει?
ή απλά αθροιζω τα διανύσματα?

Εγώ αυτό που έκανα για τα normal vectors ήταν να αθροίσω τα normal vectors των τριγώνων στα οποία συμμετείχε η κάθε κορυφή και μετά να κανονικοποιήσω το διάνυσμα, δηλαδή να το διαιρέσω με το μήκος του


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Vlassis on June 17, 2018, 16:45:16 pm
για την PhongShading, ουσιαστικα θελει να περάσουμε τα normal vectors και τα k στην triPaintGouraud που ειχαμε και να κανουμε εκει μεσα ολους τους υπολογισμους με την παρεμβολη ;


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Kthulu on June 17, 2018, 17:04:06 pm
Ο πίνακας Χ που μπαίνει ως όρισμα στις Β3, Β4 είναι στην ουσία ο πίνακας Υ που προκύπτει μετά απο κάθε προηγούμενη επανάληψη ;


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Vlassis on June 17, 2018, 17:04:50 pm
Ο πίνακας Χ που μπαίνει ως όρισμα στις Β3, Β4 είναι στην ουσία ο πίνακας Υ που προκύπτει μετά απο κάθε προηγούμενη επανάληψη ;
Ναι, εγω το εχω ως Im = συναρτηση(....... , Im)


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Kthulu on June 17, 2018, 17:12:21 pm
Ναι, εγω το εχω ως Im = συναρτηση(....... , Im)
Ευχαριστώ πολύ! Επίσης, αρχικά είναι χρωματισμένος με το bC, ετσι ;


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Vlassis on June 17, 2018, 17:18:26 pm
Ευχαριστώ πολύ! Επίσης, αρχικά είναι χρωματισμένος με το bC, ετσι ;
Ναι ναι
τον καμβα τον αρχικοποιειτε ones(M,N,3) ή ones(N,M,3) ? (αν θελαμε background 1 πχ). Γιατι με το πρωτο η γατα βγαινει εκτος ενω με το δευτερο ειναι κομπλε


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Haarp on June 17, 2018, 18:07:52 pm
για την PhongShading, ουσιαστικα θελει να περάσουμε τα normal vectors και τα k στην triPaintGouraud που ειχαμε και να κανουμε εκει μεσα ολους τους υπολογισμους με την παρεμβολη ;
Ναι απ'οτι κατάλαβα κι εγώ θέλει 4 γραμμικές παρεμβολές στην Phong.
τον καμβα τον αρχικοποιειτε ones(M,N,3) ή ones(N,M,3) ? (αν θελαμε background 1 πχ). Γιατι με το πρωτο η γατα βγαινει εκτος ενω με το δευτερο ειναι κομπλε
Εμένα μου δουλεύουν και τα δύο, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν έχω καταλάβει πως θέλει τις διαστάσεις του καμβά μιας και σε πολλά από τα δεδομένα που περιέχει το hw3.mat οι διαστάσεις δεν συμφωνούν με την μορφή που λέει στην εκφώνηση  >:( Ίσως αν συνδυάσεις το MxN με το HxW που πιθανώς να σημαίνει Height x Width να βγαίνει πως το σωστό είναι ones(M,N,3)


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: allstarabey on June 17, 2018, 22:54:17 pm
στη Gouraud εχω κολλησει στο εξης :
 το ορισμα με τις κορυφες ειναι στο 2D επιπεδο οπότε 2 χ 3
καθε μεμονωμενο σημείο είναι 2 χ χ1
 το ορισμα με τις κορυφες στις συναρτησεις diffuse ,specular ειναι στο 3D άρα πως θα καλέσω αυτές  τις συνάρτησεις μσω της GOuraud αφου περιμενουν 3χ1 σημειο


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Haarp on June 17, 2018, 23:23:47 pm
στη Gouraud εχω κολλησει στο εξης :
 το ορισμα με τις κορυφες ειναι στο 2D επιπεδο οπότε 2 χ 3
καθε μεμονωμενο σημείο είναι 2 χ χ1
 το ορισμα με τις κορυφες στις συναρτησεις diffuse ,specular ειναι στο 3D άρα πως θα καλέσω αυτές  τις συνάρτησεις μσω της GOuraud αφου περιμενουν 3χ1 σημειο
Το σημείο που βάζεις στις diffuse και specular, μπορεί να είναι προσεγγιστικά το κέντρο βάρους των κορυφών του τριγώνου (Pc) που παίρνει η Gouraud στα ορίσματα της.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: allstarabey on June 17, 2018, 23:27:17 pm
Το σημείο που βάζεις στις diffuse και specular, μπορεί να είναι προσεγγιστικά το κέντρο βάρους των κορυφών του τριγώνου (Pc) που παίρνει η Gouraud στα ορίσματα της.

Mα ετσι σε καθε κορυφη για να υπολογισω το χρωμα της εξαιτιας του φωτισμου , θα χρησιμοποιησω το ιδιο σημείο ,το κέντρο βάρους ?
Δεν θα βγαλω τον ίδιιο φωτισμό σε καθε κορυφη? :???: :???: :???: 8)) :D :D :D
θα χρησιμοποιησω καπως και τα Normal vectors Λογικα καθε κορυφης αλλά πως?


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Haarp on June 17, 2018, 23:31:59 pm
Mα ετσι σε καθε κορυφη για να υπολογισω το χρωμα της εξαιτιας του φωτισμου , θα χρησιμοποιησω το ιδιο σημείο ,το κέντρο βάρους ?
Δεν θα βγαλω τον ίδιιο φωτισμό σε καθε κορυφη? :???: :???: :???: 8)) :D :D :D
θα χρησιμοποιησω καπως και τα Normal vectors Λογικα καθε κορυφης αλλά πως?
Ο φωτισμός θα είναι διαφορετικός επειδή οι συντελεστές k είναι διαφορετικοί για κάθε κορυφή, επίσης τα Normal Vectors που λες είναι και αυτά διαφορετικά.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: apooreapo on June 17, 2018, 23:52:07 pm
Mα ετσι σε καθε κορυφη για να υπολογισω το χρωμα της εξαιτιας του φωτισμου , θα χρησιμοποιησω το ιδιο σημείο ,το κέντρο βάρους ?
Δεν θα βγαλω τον ίδιιο φωτισμό σε καθε κορυφη? :???: :???: :???: 8)) :D :D :D
θα χρησιμοποιησω καπως και τα Normal vectors Λογικα καθε κορυφης αλλά πως?

Θεωρώντας ως σημείο P το κέντρο βάρους του τριγώνου κρατάς σταθερά για όλο το τρίγωνο τα διανύσματα V και L, δηλαδή τα διανύσματα σημείου-φωτεινής πηγής και σημείου-παρατηρητή. Από εκεί και πέρα το normal vector και οι συντελεστές ka,kd,ks αλλάζουν για κάθε κορυφή, οπότε έχεις και διαφορετικό χρώμα στις 3 κορυφές. Τώρα στην gouraud υλοποίηση βρίσκεις το χρώμα στις 3 κορυφές και μετά κάνεις το ίδιο με την 1η εργασία, ενώ στη phong υλοποίηση κάνεις γραμμική παρεμβολή για τους συντελεστές ka,kd,ks και τα normal vectors, και με βάση αυτά υπολογίζεις σε κάθε σημείο το χρώμα.

Στην gouraud υλοποίηση τα normal vectors θα χρησιμοποιηθούν για να βρεις το χρώμα κάθε κορυφής κάθε τριγώνου (μπαίνουν ως όρισμα στην diffuseLight και specularLight)


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: allstarabey on June 17, 2018, 23:53:47 pm
Θεωρώντας ως σημείο P το κέντρο βάρους του τριγώνου κρατάς σταθερά για όλο το τρίγωνο τα διανύσματα V και L, δηλαδή τα διανύσματα σημείου-φωτεινής πηγής και σημείου-παρατηρητή. Από εκεί και πέρα το normal vector και οι συντελεστές ka,kd,ks αλλάζουν για κάθε κορυφή, οπότε έχεις και διαφορετικό χρώμα στις 3 κορυφές. Τώρα στην gouraud υλοποίηση βρίσκεις το χρώμα στις 3 κορυφές και μετά κάνεις το ίδιο με την 1η εργασία, ενώ στη phong υλοποίηση κάνεις γραμμική παρεμβολή για τους συντελεστές ka,kd,ks και τα normal vectors, και με βάση αυτά υπολογίζεις σε κάθε σημείο το χρώμα.

Στην gouraud υλοποίηση τα normal vectors θα χρησιμοποιηθούν για να βρεις το χρώμα κάθε κορυφής κάθε τριγώνου (μπαίνουν ως όρισμα στην diffuseLight και specularLight)

ευχαριστω πολύ παιδια για τη βοηθεια ,ειχα καπως χαωθει!  ;D ;D


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Kyosho on June 18, 2018, 10:35:54 am
Άσχετο , αλλά μπορεί κάποιος που έχει σωστή την υλοποίηση Gouraud της 1ης εργασίας , να ανεβάσει το αποτέλεσμα της γάτας ;


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Vlassis on June 18, 2018, 11:32:47 am
Άσχετο , αλλά μπορεί κάποιος που έχει σωστή την υλοποίηση Gouraud της 1ης εργασίας , να ανεβάσει το αποτέλεσμα της γάτας ;
  :)


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: gdims on June 18, 2018, 13:44:39 pm
@Vlassis, το screenshot που ανέβασες πριν είναι χωρίς fatt στην diffuse ε?

(Δεν εννοώ το προηγούμενό σου post, αλλά ένα πιο παλιό)


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Vlassis on June 18, 2018, 14:25:47 pm
@Vlassis, το screenshot που ανέβασες πριν είναι χωρίς fatt στην diffuse ε?

(Δεν εννοώ το προηγούμενό σου post, αλλά ένα πιο παλιό)
αν εννοεις σε αυτο το τοπικ, το screen ειναι του @feoudarxhs  ;)


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: gdims on June 18, 2018, 14:52:43 pm
Συγγνώμη, δεν αναφέρομαι σε δικό σου, δίκιο έχεις.
Εγώ τη γάτα τη βγάζω κατακόρυφη, όπως ο apooreapo στην αρχή του τοπικ.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Πακίτα Γκαλιέγο on June 19, 2018, 05:11:46 am
Σε εμένα η εικόνα με την μέθοδο gouraud βγαίνει όπως ακριβώς και του feoudarxhs αλλά και με την μέθοδο Phong βγαίνει ίδια (ίδιος προσανατολισμός και ίδιο χρώμα). Εσάς με τον δεύτερο τρόπο πώς βγαίνει??


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: georvafe on June 19, 2018, 12:17:37 pm
την VertNormals την κανατε με εξωτερικά γινόμενα η με την surfNorm που είναι ήδη υλοποιημένη απο την matlab;


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: eirinipant on June 19, 2018, 13:50:29 pm
Σε εμένα η εικόνα με την μέθοδο gouraud βγαίνει όπως ακριβώς και του feoudarxhs αλλά και με την μέθοδο Phong βγαίνει ίδια (ίδιος προσανατολισμός και ίδιο χρώμα). Εσάς με τον δεύτερο τρόπο πώς βγαίνει??

Και σε εμενα βγαινει ιδια ακριβως και με τις δυο μεθοδους.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: eirinipant on June 19, 2018, 13:52:44 pm
Τα διανύσματα H,W, bC πώς ακριβώς τα χρησιμοποιούμε μέσα στη Photo?


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: gdims on June 19, 2018, 15:10:53 pm
Σε εμένα η εικόνα με την μέθοδο gouraud βγαίνει όπως ακριβώς και του feoudarxhs αλλά και με την μέθοδο Phong βγαίνει ίδια (ίδιος προσανατολισμός και ίδιο χρώμα). Εσάς με τον δεύτερο τρόπο πώς βγαίνει??

Δεν το έχω κάνει ακόμα αλλά αν δεις αυτά που ανέβασε ο feoudarxhs θα παρατηρήσεις ότι δεν είναι ίδια ακριβώς.

Τα διανύσματα H,W, bC πώς ακριβώς τα χρησιμοποιούμε μέσα στη Photo?

Ο alpapado (ο υπεύθυνος του Ντελό) μου έστειλε αυτό:
https://www.scratchapixel.com/lessons/3d-basic-rendering/computing-pixel-coordinates-of-3d-point/mathematics-computing-2d-coordinates-of-3d-points

Δες την ενότητα "from screen to raster space".


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Vlassis on June 19, 2018, 16:06:18 pm
την VertNormals την κανατε με εξωτερικά γινόμενα η με την surfNorm που είναι ήδη υλοποιημένη απο την matlab;
με εξωτερικα γινομενα

εγω την γατα τη βγαζω οπως ο feoudarxhs αλλα 180 μοιρες rotated
ουσιαστικα το πως βγαινει, απο την projectKu δεν εξαρταται;


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Πακίτα Γκαλιέγο on June 19, 2018, 19:23:29 pm
Δεν το έχω κάνει ακόμα αλλά αν δεις αυτά που ανέβασε ο feoudarxhs θα παρατηρήσεις ότι δεν είναι ίδια ακριβώς.

Ναι τα ανεβάζω. Η έξοδος από τη φωτογράφιση είναι η sampleOut.jpg, shaded με gouraud shading.

Για να βεβαιωθώ ότι είναι έτσι, πλόταρα σε ένα 3D figure τη γάτα, το κέντρο της κάμερας (κόκκινο τετράγωνο) και τη φωτεινή πηγή (μπλε κύκλος). Στο 3d_overview.png που ανεβάζω o κάθετος άξονας είναι ο y, ο οριζόντιος ο x και προς τα μέσα είναι ο z. Είναι εμφανές ότι έτσι όπως βλέπεις τη γάτα από μπροστά, τόσο η πηγή φωτός, όσο και η κάμερα τοποθετούνται από τα δεξιά.

Επίσης, η γάτα εμφανίζεται κάθετα στην έξοδο. Στην αρχή θεωρούσα ότι είχα λάθος, αλλά απ' ότι βλέπω αυτό είναι το σωστό γιατί το upVector της κάμερας είναι το [0, 0, 1], δηλαδή στον άξονα z. Επομένως, έτσι όπως φαίνεται στο 3d_overview.png, το upVector είναι διάνυσμα που πηγαίνει ευθεία μέσα (άξονας z), άρα η κάμερα ουσιαστικά είναι γυρισμένη στο πλάι.

Εννοείται πως όποιες διαφωνείες καλοδεχούμενες και παίζει και μένα να μου έχει ξεφύγει κάτι.

@gdims αν αναφέρεσαι σε αυτό το ποστ του feoudarxhs βγάζει μόνο το αποτέλεσμα της πρώτης μεθόδου (εικόνα sampleOut.jpg) με την δεύτερη εικόνα απλά θέλει να δείξει την θέση της γάτας, της πηγής και της κάμερας


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: feoudarxhs on June 19, 2018, 20:32:56 pm
@gdims αν αναφέρεσαι σε αυτό το ποστ του feoudarxhs βγάζει μόνο το αποτέλεσμα της πρώτης μεθόδου (εικόνα sampleOut.jpg) με την δεύτερη εικόνα απλά θέλει να δείξει την θέση της γάτας, της πηγής και της κάμερας

Άμα θέλετε να ανεβάσω και τη Phong shaded, αλλά πραγματικά δε θα δείτε κάτι χρήσιμο.

Γενικά η Phong από τη Gouraud shaded, έχουν ελάχιστες διαφορές στις λεπτομέρειες. Οι διαφορές είναι στις σκιάσεις, που στη Phong shaded σε κάποια σημεία στα πίσω πόδια, γύρω από τα μάτια και στην κοιλιά της γάτας, οι σκιές είναι πιο έντονες. Μην περιμένετε να δείτε κάτι τραγικά διαφορετικό. Και αυτές οι μικρές βελτιώσεις στη δική μου υλοποίηση έρχονται με ένα σχεδόν +30% στο χρόνο rendering.

Για το mapping από τις διαστάσεις της κάμερας στις διαστάσεις της οθόνης, δε θα πω κάτι. Είναι κάτι που μπορεί να γίνει τραγικά εύκολα, τόσο από άποψη λογικής όσο και από άποψη υλοποίησης (όχι πάνω από 5-6 γραμμές κώδικα στο MATLAB). Απλά όποιος παιδεύεται ας σκεφτεί τι έχει και σε τι θέλει να καταλήξει. Πραγματικά δε χρειάζεται να ψάχνει για υλικό προς μελέτη, γιατί μάλλον θα βρει πολύπλοκα πράγματα για texture mapping κλπ.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: georvafe on June 20, 2018, 00:52:18 am
η εικονα μου βγαινει ίδια με την sampleOut ομως τα χρώματα είναι καπως πιο σκοτεινά. Υποψιαζομαι 3 πραγματα :
1) εχω κανει λάθος με τα Normals τα οποία τα έχω αθροίσει κανονικοποιημένα και μετά τα έχω ξανακανονικοποιήσει με Normals(:)/norm(...)
2)ο συνολικός τύπος που μας λέει απο την σελ99 έχει ένα ακόμα kil  το οποίο δεν καταλαβα τι είναι και δεν το έβαλα,επίσης δεν έλαβα υπόψη την απόσταση Fatt στο  specular γιατι μου βγαίνει ακόμα πιο σκοτεινό
3) μπορει να φταιει το pc μου  Που δεν στέκει κατι τέτοιο.

αν καποιος αντιμετώπισε το ίδιο θέμα ας βοηθήσει λίγο.Ευχαριστώ εκ των προτέρων.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Haarp on June 20, 2018, 11:24:47 am
η εικονα μου βγαινει ίδια με την sampleOut ομως τα χρώματα είναι καπως πιο σκοτεινά. Υποψιαζομαι 3 πραγματα :
1) εχω κανει λάθος με τα Normals τα οποία τα έχω αθροίσει κανονικοποιημένα και μετά τα έχω ξανακανονικοποιήσει με Normals(:)/norm(...)
2)ο συνολικός τύπος που μας λέει απο την σελ99 έχει ένα ακόμα kil  το οποίο δεν καταλαβα τι είναι και δεν το έβαλα,επίσης δεν έλαβα υπόψη την απόσταση Fatt στο  specular γιατι μου βγαίνει ακόμα πιο σκοτεινό
3) μπορει να φταιει το pc μου  Που δεν στέκει κατι τέτοιο.

αν καποιος αντιμετώπισε το ίδιο θέμα ας βοηθήσει λίγο.Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
1) Το εξωτερικό γινόμενο και η υλοποίηση των Normals μου φαίνεται οκ εμένα
2) Το k είναι του αυτοφωτισμού όπως συμβολίζεται και στην 8.2.1
επίσης αν πήρες με αντίθετη φορά τα διανύσματα L, V μπορεί να φταίει και αυτό που δεν φωτίζεται η γάτα από την προοπτική που βλέπουμε


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: vag178 on June 20, 2018, 17:24:15 pm
Αυτό που μου βγαίνει με την μέθοδο gouraud είναι σωστό;  :-\


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: Vlassis on June 20, 2018, 17:44:36 pm
Αυτό που μου βγαίνει με την μέθοδο gouraud είναι σωστό;  :-\
Νομιζω πως αν αλλαξεις τα M και Ν μεταξυ τους, θα βγει σωστο, κατι τετοιο ειχα στην αρχη και μου βγαινε παρομοιο  ;)


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: vag178 on June 20, 2018, 18:51:09 pm
Νομιζω πως αν αλλαξεις τα M και Ν μεταξυ τους, θα βγει σωστο, κατι τετοιο ειχα στην αρχη και μου βγαινε παρομοιο  ;)

Τώρα είναι και τα 2 καλά;


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] Εργασία #3
Post by: gdims on June 22, 2018, 23:34:57 pm
Για reference σε όσους δεν την έχουν τελειώσει:

Εδώ είναι οι δικές μου γάτες, αριστερά με Gouraud, δεξιά με Phong shading.

Δεν είναι σίγουρα σωστές αλλά πλησιάζουν το επιθυμητό πιστεύω!

Επίσης, αν κάνετε την Gouraud, μη φοβηθείτε καθόλου τη Phong.
Δεν διαφέρει σε τίποτα, τουλάχιστον για μένα, παρά μόνο στο ότι κάνεις interpolate 4 ποσότητες (normal, ka, kd, ks) αντί για μία (χρώμα).
Δεν αλλάζει (αν έχω καταλάβει σωστά) η μέθοδος παρεμβολής.