THMMY.gr

Μετά τη Σχολή => Στη δουλειά => Topic started by: Geo768 on October 28, 2017, 13:22:27 pm



Title: Κοινός Σύλλογος - κοινές ειδικότητες - κοινά επαγγ
Post by: Geo768 on October 28, 2017, 13:22:27 pm
... και διαφορετικά διπλώματα.

Τι ισχύει:

Οι Μηχανολόγοι µηχανικοί βάσει της κείµενης νοµοθεσίας έχουν κοινές δραστηριότητες µε τους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς και τους Ναυπηγούς Μηχανικούς. Όλες οι ειδικότητες διεκδικούν τµήµα συµµετοχής στις δραστηριότητες των Μηχανολόγων και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών βάσει του Νόµου 6422/34 και του Β.Δ 16/1950 όπου τους παρέχεται το δικαίωµα µελέτης στις χαρακτηριζόµενες απλές Ηλεκτροµηχανολογικές εγκαταστάσεις. Από την λειτουργία των νέων Τµηµάτων με παρεµφερείς ειδικότητες προς την ειδικότητα του  Μηχανολόγου Μηχανικού µπορούν να θεωρηθούν οι Μηχανικοί ∆ιαχείρησης Ενεργειακών Πόρων και Μηχανικοί Παραγωγής και ∆ιοίκησης  Και έχουν από τη νοµοθεσία ιδρυσής του νέων Τµηµάτων και βάσει του Ν. 6422/34, άρθρο 3 και του Β.∆. 16/17.3.50, κεφ.1, άρθρο 2 (∆ικαίωµα εκπόνησης µελέτης απλών εγκ/σεων από µη Μηχανολόγους).

Η δραστηριότητα του Μηχανολόγου και Ηλεκτρολόγου µηχανικού διέπεται από αρκετούς νόµους οι οποίοι καθορίζουν τόσο τα επαγγελµατικά δικαιώµατα, τις διαδικασίες τις οποίες υποχρεούται να τηρεί κατά την άσκηση του επαγγέλµατός του, τον καθορισµό των αµοιβών του αλλά και τις τεχνικές προδιαγραφές οι οποίες πρέπει να εφαρµόζονται στις µελέτες και τις κατασκευές. Επίσης ο µηχανικός θα πρέπει να είναι ενήµερος γενικά για τις εξελίξεις τις εργατικής νοµοθεσίας ώστε να είναι σε θέση να διαχειρίζεται τους συνεργάτες του.

Αυτά προκύπτουν από τη συνημμένη μελέτη του ΤΕΕ και τον πίνακα που συνοψίζει όλες τις ειδικότητές μας, το 2006, οι οποίες μέχρι σήμερα είναι ακριβώς ίδιες και επικαιροποιήθηκαν με τα ΠΔ 112/2012, ΠΔ 114/2012, ΠΔ115/2013, ΠΔ 1/2013. Μάλιστα το ΤΕΕ το 2009 έχει δηλώσει επισήμως και επί λέξει ότι «το πρόγραμμα σπουδών των Μηχανολόγων Μηχανικών και των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών στα ελληνικά ΑΕΙ παρέχει στους μηχανικούς και των δύο ειδικοτήτων (Μηχανολόγους και Ηλεκτρολόγους) τη δυνατότητα να ασκήσουν το σύνολο των ως άνω δραστηριοτήτων»

Τα ίδια βέβαια ισχύουν σύμφωνα με τις Περιφέρειες, τις ΔΟΥ κ.λ.π. ενώ το 2017 η σχολή ΗΜΜΥ δεν αναγνωρίζει ή δεν παίρνει θέση(επισήμως) για την προφανή αυτή ισοτιμία μεταξύ των διπλωμάτων. Εκτός από τα υπαρκτά προβλήματα που δημιουργούνται από τη στάση της σχολής ΗΜΜΥ για το αυτό θέμα, επιπλέον, στο πλαίσιο της υποβάθμισης του επαγγέλματος με την κατάργηση των ελάχιστων αμοιβών, την συρρίκνωση της δραστηριότητας, την ανεργία, τις παράλογες εισφορές και άλλα, αναρωτιέται κανείς τι νόημα έχει το «διαζύγιο» ηλεκτρολόγων και μηχανολόγων.

Έχοντας υπόψη ότι σε κάποιες χώρες όπως η Γερμανία «άλλο μηχανολόγος άλλο ηλεκτρολόγος», το «διαζύγιο» ηλεκτρολόγων και μηχανολόγων σε συνδυασμό με τα παραπάνω θα μπορούσε κάλλιστα να είναι μια ακόμη «μνημονιακή μεταρρύθμιση»...


Title: Re: Κοινός Σύλλογος - κοινές ειδικότητες - κοινά επαγ&#
Post by: mprizakias on October 28, 2017, 13:48:30 pm
Δεν θα το ελεγα μνημονιακη μεταρρυθμιση αλλα κοινη λογικη. Το να μας σπαζαν σε Ενεργειακους, Ηλεκτρονικους κλπ αναλογα με τον τομεα θα ηταν υποβαθμιση του πτυχιου, αλλα το να μην εχουμε δικαιωματα για κατι το οποιο δεν μαθαινουμε ποτε επειδη πριν 30 χρονια ηταν ιδια σχολη ειναι λογικο. Εχουμε ελαχιστα κοινα μαθηματα και τελειως διαφορετικα επιστημονικα αντικειμενα μαζι τους, το τι λεει το ΤΕΕ ειναι για γελοια, εκτος αν κανουμε στατικά, μηχανες εσωτερικης καυσης, ρευστομηχανικες και δεν το θυμαμαι.
Βεβαια τα δικα μας δικαιωματα ειναι πολυ νορμαλ σε σχεση με τον πολιτικων μηχανικων που ειναι παραλληλα και τοπογραφοι και αρχιτεκτονες :P


Title: Re: Κοινός Σύλλογος - κοινές ειδικότητες - κοινά επαγγ
Post by: Geo768 on October 28, 2017, 14:59:33 pm
Μπορείς να μη δεχτείς την μηχανολογική ειδικότητα του εγκαταστάτη εγκαταστάσεων καύσης από το ΤΕΕ επειδή δεν έκανες στατικά, μηχανές εσωτερικής καύσης και ρευστομηχανική. (Θερμοδυναμική, Μετάδοση θερμότητας, μηχανές και κάτι παρόμοια έκανες;).

Επίσης μπορείς να μη δεχτείς τα συγγράμματα και τη σίτιση με κοινές λογικές συναλλαγών (αφούς δεν πλήρωσες) και γενικά την ίδια τη φοίτηση.



Title: Re: Κοινός Σύλλογος - κοινές ειδικότητες - κοινά επαγγ
Post by: mprizakias on October 28, 2017, 15:32:11 pm
Wtf αυτό δεν ήταν λογικό άλμα, ελεύθερη πτώση ήταν. Ας έχουμε και δικαιώματα γιατρων τότε γιατί αλλιώς θα μας κόψουν τα συγγράμματα.


Title: Re: Κοινός Σύλλογος - κοινές ειδικότητες - κοινά επαγγ
Post by: Αλντεμπαράν on October 28, 2017, 16:06:09 pm
Επίσης μπορείς να μη δεχτείς τα συγγράμματα και τη σίτιση με κοινές λογικές συναλλαγών (αφούς δεν πλήρωσες) και γενικά την ίδια τη φοίτηση.


Πώς ακριβώς το εννοείς αυτό;


Title: Re: Κοινός Σύλλογος - κοινές ειδικότητες - κοινά επαγ&#
Post by: Geo768 on October 28, 2017, 16:08:55 pm
Είπες ότι είναι γελοίο οι ηλεκτρολόγοι να παίρνουν τις μηχανολογικές ειδικότητες από το ΤΕΕ γιατί είναι λογικό και μάλιστα κοινώς( ; ) λογικό εφόσον δεν διδάχτηκαν συγκεκριμένα μαθήματα, του τύπου «έκανες αυτό το μάθημα; έχεις τη γνώση να κάνεις τη δουλειά». Ιδιαίτερα άκυρη προσέγγιση γιατί ούτε γίνεσαι ειδήμονας στις εγκαταστάσεις καύσης γιατί έκανες μηχανές εσωτερικής καύσης σαν μηχανολόγος ούτε γίνεσαι ειδήμονας στις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις γιατί έκανες κυκλώματα σαν ηλεκτρολόγος. Την άλφα βήτα μαθαίνουν και οι μεν και οι δε και μάλιστα του 1970.

Με τις ίδιες κοινές( ; ) λογικές και προσεγγίσεις καταργούνται το ένα μετά το άλλο και τα υπόλοιπα.

«Γίνεται να έχεις ακίνητο και να μην πληρώνεις;».Πάρε Ένφια κ.ο.κ.  Φυσικά το τι ισχύει σε κάποιες χωρές πάντα εξυπηρετεί τις «κοινές λογικές».

Τι διδάσκεται ο ηλεκτρολόγος, τι ο μηχανολόγος και τι διδασκόταν ο ηλεκτρολόγος μηχανολόγος, τι είναι η κάθε ειδικότητα και αν έχουν την δυνατότητα όλοι οι προηγουμένοι να ασκούν τις κοινές δραστηριότητες, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μάθεις τι ισχύει, αν δεν σε καλύπτει το ΤΕΕ.






   



Title: Re: Κοινός Σύλλογος - κοινές ειδικότητες - κοινά επαγγ
Post by: Geo768 on October 29, 2017, 23:33:15 pm
4439/2016

Α. Ο τίτλος και οι παράγραφοι 1 και 2 της υποπαραγράφου ΙΓ.12 του Ν. 4254/2014 (Α΄ 85): «Ρυθμίσεις για το επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού, αρχιτέκτονος και τοπογράφου» αντικαθίστανται ως εξής:

«ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΙΓ.12: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ

1. Η ελεύθερη άσκηση του επαγγέλματος του Διπλωματούχου Μηχανικού, κατά ειδικότητα, επιτρέπεται μόνο:

α. στους κατόχους διπλώματος Μηχανικού αντιστοίχου της ειδικότητάς τους, των πολυτεχνικών σχολών ή τμημάτων πολυτεχνικών σχολών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ισοτίμων σχολών της αλλοδαπής,

β. σε όσους έχει αναγνωριστεί το δικαίωμα ασκήσεως του επαγγέλματος του Διπλωματούχου Μηχανικού, σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.δ. 38/2010 (Α΄ 78), «Προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2006/36/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 7ης Σεπτεμβρίου 2005», όπως ισχύει.

2. Για τους σκοπούς του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται οι ακόλουθοι ορισμοί:

α. ως «δραστηριότητες Μηχανικής» νοούνται οι εργασίες που σχετίζονται με τη δραστηριότητα της Μηχανικής στις διάφορες επιμέρους πτυχές της και ιδίως οι εργασίες εκπόνησης μελετών, επίβλεψης εκτέλεσης μελετών, υλοποίησης έργου ή εγκατάστασης, επίβλεψης και ελέγχου καλής λειτουργίας έργου ή εγκατάστασης, επιτήρησης, επισκευής και συντήρησης, χειρισμού εξοπλισμού έργου ή εγκατάστασης, παροχής τεχνικών υπηρεσιών και πραγματοποίησης πραγματογνωμοσυνών·

β. ως «επιστημονική περιοχή» νοείται το πεδίο γνώσεων κάθε ειδικότητας Διπλωματούχου Μηχανικού, όπως αυτό προσδιορίζεται από το οικείο νομοθετικό πλαίσιο ή/και το κανονιστικό πλαίσιο της αντίστοιχης σχολής ή τμήματος Πανεπιστημιακού Ιδρύματος Ανώτατης Εκπαίδευσης της ημεδαπής. Για την περίπτωση ισότιμης σχολής της αλλοδαπής ως γνωστικό αντικείμενο νοείται το πεδίο γνώσεων κάθε ειδικότητας Διπλωματούχου Μηχανικού, όπως αυτό προκύπτει από το πρόγραμμα σπουδών της·

γ. ως «επαγγελματικό περίγραμμα» νοείται το σύνολο των βασικών και επιμέρους επαγγελματικών λειτουργιών ή δραστηριοτήτων, που συνθέτουν το αντικείμενο εργασίας της ειδικότητας του Μηχανικού, καθώς και οι αντίστοιχες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες, που απαιτούνται για την ανταπόκριση στις δραστηριότητες αυτές. Με το επαγγελματικό περίγραμμα συστηματοποιείται αναλυτικά και καταγράφεται το περιεχόμενο της ειδικότητας του Μηχανικού και των τρόπων απόκτησης των απαιτούμενων για την άσκηση του επαγγέλματος προσόντων και ικανοτήτων

δ. ως «επαγγελματικό δικαίωμα» νοείται η αντιστοίχιση των ειδικοτήτων με πρόσβαση σε δραστηριότητες Μηχανικής.

3. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 2 του Π.δ. της 27ης Νοεμβρίου /14ης Δεκεμβρίου 1926, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 2 του Ν. 1486/1984 (Α΄ 161), αντικαθίσταται ως εξής:

«Τα μέλη του ΤΕΕ εντάσσονται στις ακόλουθες ειδικότητες:

α) πολιτικών μηχανικών,

β) αρχιτεκτόνων μηχανικών,

γ) μηχανολόγων μηχανικών,

δ) ηλεκτρολόγων μηχανικών,

ε) αγρονόμων-τοπογράφων μηχανικών,

στ)χημικών μηχανικών,

ζ) μηχανικών μεταλλείων – μεταλλουργών,

η) ναυπηγών μηχανικών,

θ) ηλεκτρονικών μηχανικών,

ι) μηχανικών χωροταξίας, πολεοδομίας και ανάπτυξης,

ια) μηχανικών περιβάλλοντος,

ιβ) μηχανικών ορυκτών πόρων,

ιγ) μηχανικών παραγωγής και διοίκησης.

4. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται μετά από πρόταση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζονται τα ακόλουθα θέματα:

α. η ρύθμιση του επαγγέλματος του Μηχανικού με καθορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων για κάθε ειδικότητα, σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 2 του Π.δ. της 27ης Νοεμβρίου/14ης Δεκεμβρίου 1926, όπως ισχύει και

β. η αναλυτική απαρίθμηση και αντιστοίχιση, με την κατά περίπτωση απαιτούμενη εξειδίκευση, των δραστηριοτήτων Μηχανικής ανά ειδικότητα βάσει αποδιδόμενων επαγγελματικών δικαιωμάτων και η διαδικασία άσκησής τους.

5. Με απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας συστήνεται και συγκροτείται εννεαμελής Επιτροπή εκπόνησης σχεδίου πρότασης για την έκδοση του προεδρικού διατάγατος της προηγούμενης παραγράφου. Με την ίδια ή όμοια απόφαση και εντός της ίδιας προθεσμίας συστήνονται και συγκροτούνται δεκατρείς (13) τριμελείς ομάδες έργου, μία ανά ειδικότητα, που υποβοηθούν το έργο της Επιτροπής του προηγούμενου εδαφίου του παρόντος, σύμφωνα με την παράγραφο 7 του παρόντος.

6. Η εννεαμελής Επιτροπή της προηγούμενης παραγράφου συγκροτείται από τακτικά με ισάριθμα αναπληρωματικά μέλη και αποτελείται από:

α) έναν (1) εκπρόσωπο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.),

β) δύο (2) μέλη της ομάδας έργου της παραγράφου 7 του παρόντος, εκ των οποίων ένας (1) εκπρόσωπος του συλλόγου διπλωματούχων μηχανικών και ένας (1) εκπρόσωπος των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης της αντίστοιχης ειδικότητας της οποίας το αντικείμενο επεξεργάζεται,

γ) τέσσερις (4) εκπροσώπους των συναρμοδίων Υπουργείων της παραγράφου 4,

δ) έναν (1) εκπρόσωπο της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού και

ε) έναν (1) εκπρόσωπο της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Στις συνεδριάσεις της Επιτροπής συμμετέχει άνευ ψήφου εκπρόσωπος από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Σε περίπτωση που οι φορείς της περίπτωσης β΄ δεν προτείνουν εκπρόσωπό τους εντός χρονικού διαστήματος δεκαπέντε (15) ημερών από τη σχετική πρόσκληση, η Επιτροπή συμπληρώνεται από πρόσωπα που ορίζονται από τους αρμόδιους Υπουργούς.

Έργο της Επιτροπής είναι η εκπόνηση και υποβολή προς τους συναρμόδιους Υπουργούς σχεδίου πρότασης για την έκδοση του προεδρικού διατάγματος της παραγράφου 4. Για την υλοποίηση του έργου της λαμβάνει υπόψη τα πορίσματα των ομάδων έργου της παραγράφου 7 του παρόντος ή, σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης υποβολής τους, λαμβάνει υπόψη της, μεταξύ άλλων, τα πρακτικά των συνεδριάσεων των ομάδων έργου, την επιστημονική περιοχή, τα επαγγελματικά περιγράμματα, τη διεθνή εμπειρία και τα προγράμματα σπουδών.

Η Επιτροπή υποχρεούται να παραδώσει το σχέδιο πρότασης στους συναρμόδιους Υπουργούς εντός πέντε (5) μηνών από τη συγκρότησή της. Η Επιτροπή εκκινεί τις διαδικασίες για την υλοποίηση του έργου της, άμεσα από τη συγκρότησή της, παράλληλα με τις εργασίες των Ομάδων Έργου. Η Επιτροπή συνεδριάζει σε τακτά χρονικά διαστήματα σε τόπο και χώρο που ορίζεται από τον εκπρόσωπο της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού, που εκτελεί χρέη Προέδρου. Η σύνθεσή της μεταβάλλεται ως προς τη συμμετοχή των μελών της ομάδας έργου ανάλογα με την ειδικότητα, το αντικείμενο της οποίας συζητείται. Η Επιτροπή βρίσκεται σε απαρτία, εφόσον συμμετέχουν στις συνεδριάσεις της πέντε (5) από τα εννέα (9) μέλη της εκ των οποίων υποχρεωτικά πρέπει να παρίστανται δύο (2) μέλη από τα τέσσερα (4) συναρμόδια Υπουργεία της παραγράφου 4 και ένα (1) μέλος από τη Γενική Γραμματεία Συντονισμού. Στην Επιτροπή συμμετέχουν ως παρατηρητές οι Συντονιστές των λοιπών ομάδων έργου.

Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο η Επιτροπή δεν υποβάλλει το σχέδιο πρότασής της ή αυτό είναι ελλιπές ως προς μία ή περισσότερες ειδικότητες εντός της ταχθείσας προθεσμίας, το προεδρικό διάταγμα της προηγούμενης παραγράφου εκδίδεται υποχρεωτικά με πρόταση των συναρμόδιων Υπουργών της παραγράφου 4, για την οποία λαμβάνονται υπόψη, μεταξύ άλλων, τα πρακτικά των συνεδριάσεων της Επιτροπής της παρούσας παραγράφου, τα πορίσματα και τα πρακτικά των συνεδριάσεων των ομάδων έργου της παραγράφου 7 του παρόντος, άλλως σε περίπτωση έλλειψης πρακτικών, πορισμάτων για μία ή περισσότερες ειδικότητες, λαμβάνεται υπόψη η επιστημονική περιοχή, τα επαγγελματικά περιγράμματα, η διεθνής εμπειρία και τα προγράμματα σπουδών.

7. Οι δεκατρείς (13), ανά ειδικότητα, τριμελείς ομάδες έργου της παραγράφου 4, υποβοηθούν το έργο της Επιτροπής της προηγούμενης παραγράφου και συγκεκριμένα οφείλουν εντός δύο (2) μηνών από τη συγκρότησή τους να υποβάλουν προς την Επιτροπή ανά ειδικότητα πόρισμα μη δεσμευτικού χαρακτήρα για τα θέματα των περιπτώσεων α΄ και β΄ της παραγράφου 4, σύμφωνα με το οποίο η Επιτροπή θα συντάξει για όλες τις ειδικότητες το σχέδιο πρότασης για την έκδοση του προεδρικού διατάγματος της παραγράφου 4.

Καθεμία τριμελής Ομάδα Έργου εκ των 13 ανά ειδικότητα συγκροτείται με τακτικά και ισάριθμα αναπληρωματικά μέλη και αποτελείται από: α) δύο (2) εκπροσώπους των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής αντίστοιχης ειδικότητας, εκπροσωπώντας το σύνολο των ιδρυμάτων της ειδικότητας και β) έναν (1) εκπρόσωπο από το σύλλογο διπλωματούχων μηχανικών της αντίστοιχης ειδικότητας. Χρέη Προέδρου εκτελεί ο ένας εκ των εκπροσώπων των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης.

Σε περίπτωση που οι φορείς δεν προτείνουν εκπρόσωπό τους στην αντίστοιχη ομάδα έργου εντός χρονικού διαστήματος δεκαπέντε (15) ημερών από τη σχετική πρόσκληση, οι ομάδες έργου συμπληρώνονται από πρόσωπα που ορίζονται από τους αρμόδιους Υπουργούς.

Η μη υποβολή πορίσματος από τις Ομάδες Έργου εντός της δίμηνης προθεσμίας δεν κωλύει την Επιτροπή να υποβάλει το σχέδιο πρότασής της άνευ αυτών. Η επιτροπή λαμβάνει υπόψη, εφόσον υπάρχουν και τα πρακτικά των συνεδριάσεων των ομάδων έργου.

8. Τα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας διασφαλίζουν τη στήριξη της λειτουργίας της Επιτροπής και των ομάδων έργου μέσω της παροχής της αναγκαίας υποδομής, γραμματειακής και νομικής υποστήριξης.

9. Σε περίπτωση αναγνώρισης νέων ειδικοτήτων από το ΤΕΕ ο καθορισμός επαγγελματικών δικαιωμάτων επί της άσκησης των δραστηριοτήτων Μηχανικής γίνεται με πρωτοβουλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος εντός των ως άνω προθεσμιών.

10. Από την έκδοση του προεδρικού διατάγματος της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου καταργούνται οι διατάξεις των άρθρων 1, 2, 3, 4 και 5 του Ν. 4663/1930 (Α΄ 149) «Περί εξασκήσεως του επαγγέλματος του Πολιτικού Μηχανικού, Αρχιτέκτονος και Τοπογράφου». Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται με την παράλληλη τήρηση της αρχής της επαγγελματικής ελευθερίας του άρθρου 1 του Ν. 3919/2011.


Title: Re: Κοινός Σύλλογος - κοινές ειδικότητες - κοινά επαγ&#
Post by: Escobar on October 30, 2017, 01:31:08 am
Είπες ότι είναι γελοίο οι ηλεκτρολόγοι να παίρνουν τις μηχανολογικές ειδικότητες από το ΤΕΕ γιατί είναι λογικό και μάλιστα κοινώς( ; ) λογικό εφόσον δεν διδάχτηκαν συγκεκριμένα μαθήματα, του τύπου «έκανες αυτό το μάθημα; έχεις τη γνώση να κάνεις τη δουλειά». Ιδιαίτερα άκυρη προσέγγιση γιατί ούτε γίνεσαι ειδήμονας στις εγκαταστάσεις καύσης γιατί έκανες μηχανές εσωτερικής καύσης σαν μηχανολόγος ούτε γίνεσαι ειδήμονας στις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις γιατί έκανες κυκλώματα σαν ηλεκτρολόγος. Την άλφα βήτα μαθαίνουν και οι μεν και οι δε και μάλιστα του 1970.

Με τις ίδιες κοινές( ; ) λογικές και προσεγγίσεις καταργούνται το ένα μετά το άλλο και τα υπόλοιπα.

«Γίνεται να έχεις ακίνητο και να μην πληρώνεις;».Πάρε Ένφια κ.ο.κ.  Φυσικά το τι ισχύει σε κάποιες χωρές πάντα εξυπηρετεί τις «κοινές λογικές».

Τι διδάσκεται ο ηλεκτρολόγος, τι ο μηχανολόγος και τι διδασκόταν ο ηλεκτρολόγος μηχανολόγος, τι είναι η κάθε ειδικότητα και αν έχουν την δυνατότητα όλοι οι προηγουμένοι να ασκούν τις κοινές δραστηριότητες, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μάθεις τι ισχύει, αν δεν σε καλύπτει το ΤΕΕ.


Ε συγγνώμη, αλλά δεν γίνεται να μην υπάρχει κανενός τύπου πιστοποίηση ότι ξέρεις ένα αντικείμενο και μπορείς να ασκήσεις μία ειδικότητα βάσει των σπουδών που έκανες. Πιάνεσαι από το ότι "όποιος έκανε απλά ένα μάθημα δεν σημαίνει ότι ξέρει κιόλας" που δεν είναι λάθος αλλά δεν συνεπάγεται το "Μπορώ να κάνω και άλλα πράγματα που δεν έχω διδαχθεί και πιστοποιηθεί για αυτά επειδή απλά μπορώ να τα μελετήσω μόνος".  Υπάρχουν μαθήματα στους ηλεκτρολόγους που σχετίζονται με το αντικείμενο των μηχανολόγων αλλά σε πολύ συγκεκριμένους τομείς. Το ότι έκανα Θερμοδυναμική και Μετάδοση Θερμότητας σημαίνει ότι θεωρητικά έχω την δυνατότητα να κάνω μελέτη μόνωσης ενός κτηρίου αλλά όχι να δουλέψω με μηχανές εσωτερικής καύσης, γιατί πολύ απλά οι πιστοποιημένες γνώσεις μου πάνω σε αυτό είναι μηδαμινές.

Δε μπορώ να καταλάβω όμως γιατί (από αυτά που γράφεις έτσι μου φαίνεται) θεωρείς ότι είναι αρνητικό να υπάρχει έστω μερικός διαχωρισμός ανάμεσα στις δύο ειδικότητες. Πιστεύεις ότι έτσι μειώνεται το εύρος των ευκαιριών που θα βρεις ως μηχανικός?


Title: Re: Κοινός Σύλλογος - κοινές ειδικότητες - κοινά επαγ&#
Post by: Geo768 on October 30, 2017, 02:50:19 am
Ε συγγνώμη, αλλά δεν γίνεται να μην υπάρχει κανενός τύπου πιστοποίηση ότι ξέρεις ένα αντικείμενο και μπορείς να ασκήσεις μία ειδικότητα βάσει των σπουδών που έκανες. Πιάνεσαι από το ότι "όποιος έκανε απλά ένα μάθημα δεν σημαίνει ότι ξέρει κιόλας" που δεν είναι λάθος αλλά δεν συνεπάγεται το "Μπορώ να κάνω και άλλα πράγματα που δεν έχω διδαχθεί και πιστοποιηθεί για αυτά επειδή απλά μπορώ να τα μελετήσω μόνος".  Υπάρχουν μαθήματα στους ηλεκτρολόγους που σχετίζονται με το αντικείμενο των μηχανολόγων αλλά σε πολύ συγκεκριμένους τομείς. Το ότι έκανα Θερμοδυναμική και Μετάδοση Θερμότητας σημαίνει ότι θεωρητικά έχω την δυνατότητα να κάνω μελέτη μόνωσης ενός κτηρίου αλλά όχι να δουλέψω με μηχανές εσωτερικής καύσης, γιατί πολύ απλά οι πιστοποιημένες γνώσεις μου πάνω σε αυτό είναι μηδαμινές.

Δε μπορώ να καταλάβω όμως γιατί (από αυτά που γράφεις έτσι μου φαίνεται) θεωρείς ότι είναι αρνητικό να υπάρχει έστω μερικός διαχωρισμός ανάμεσα στις δύο ειδικότητες. Πιστεύεις ότι έτσι μειώνεται το εύρος των ευκαιριών που θα βρεις ως μηχανικός?

Δεν υπάρχει διαχωρισμός (fact) μεταξύ ηλεκτρολόγων και μηχανολόγων όσο αφορά στο τι μπορούν να κάνουν στην αυταπασχόληση και στο δημόσιο. Στο δεύτερο πολλά πράγματα είναι προβληματικά και εγώ χάνω δουλειά από αυτή την ηλιθιότητα.

Όσο αφορά στο τι πιστεύω, φυσικά, μαζί με όλα τα άλλα της εποχής των μνημονίων, μειώνεται το εύρος των ευκαιριών μας και τέτοιοι διαχωρισμοί γίνονται στα πλαίσια του «ανοίγματος των επαγγελμάτων». Με το πρόσχημα του «κλειστού επαγγέλματος», κάποιοι κλάδοι είναι πλούσιοι-οπισθοδρομικοί-προνομιούχοι και εδώ γελάνε, γιατί αυτοί που υποστηρίζουν και υποστήριξαν τέτοια ανοίγματα, είναι ερμητικά κλειστοί κλάδοι.

Ηλεκτρολόγοι και μηχανολόγοι πηγαίνουν εθιμικά-νομικά-πρακτικά μαζί και οποιοσδήποτε διαχωρισμός μάλλον εξυπηρετεί και άλλους διαχωρισμούς (βλ. διαχωρισμό σε ενεργειακούς-ηλεκτρονικούς-τηλεπ).

Ένα άλλο θέμα είναι οι πιστοποιήσεις. Κάποτε είχε ειπωθεί ότι θα δημιουργηθεί φάμπρικα πιστοποιήσεων, όπως είναι τα πτυχία στην Μεγάλη Βρετανία, για δουλειές πείνας (σημερινή πραγματικότητα), πόσο μάλλον στην ελλάδα που υπάρχει και ροπή στην παραπαιδεία-παραπιστοποίηση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση εγώ θα εξυπηρετούμουν από μια τέτοια φάμπρικα. Να την υποστηρίξω με αποτέλεσμα για να είμαι πιστοποιημένος για «εγκαταστάσεις καύσης» ή «μηχανές εσωτερικής καύσης», να πρέπει να πληρώσω, που είναι ο ορισμός της υποβάθμισης του διπλώματος, της άδειας και του επαγγέλματος;

Πιστεύω ότι δεν ανταποκρίνεται στις εξειδικεύσεις ούτε στις εξελίξεις να έχεις διαφορετικά διπλώματα ηλεκτρολόγου και μηχανολόγου. Αν τα μηχανολογικά έργα που γίνονται από ηλεκτρολόγους γίνονται «χωρίς να ξέρουν τι τους γίνεται από μηχανολογικά», μπορείς να αλλάξεις το πρόγραμμα σπουδών π.χ. αντί να έχεις 3 κυκλώματα και 5 πεδία, να έχεις 1 μάθημα κυκλωμάτων και 1 πεδίο (all-in-one) και να βάλεις μαθήματα που καλύπτουν τα όποια κενά και τις όποιες ανάγκες...


 


Title: Re: Κοινός Σύλλογος - κοινές ειδικότητες - κοινά επαγγ
Post by: The Web on October 30, 2017, 21:18:24 pm





Υπάρχουν δύο τρόποι να προσεγγίσει κανείς το θέμα : τί ξέρεις (ως απόφοιτος) και τί συμφέρει. Θα θίξω το πρώτο που το θεωρώ πιο ουσίας. Αυτή τη στιγμή η ύλη , το αντικείμενο της σχολής των ΗΜΜΥ είναι γιγαντιαίο. Ολοι (σχεδόν) οι φοιτητές μαθαίνουν κάτι καλά και τα υπόλοιπα επιφανειακά . Μπορείς να το καταλάβεις πχ. πάρε εναν τυχαίο απόφοιτο της σχολής  και βάλε τον δίπλα σε έναν τεχνίτη ηλεκτρολόγο που δουλεύει και που κανονικά πρέπει να είναι σε θέση να τον επιβλέπει κιόλα.  Θα δεις ότι τα περισσότερα εργαλεία και εξαρτήματα του τεχνίτη , δεν τα γνωρίζει.  Αλλά και ανάμεσα στους τομείς υπάρχουν διαφορές , προκύπτουν δυνατά και αδύναμα σημεία. Δηλαδή θα βάλεις – εσύ σαν εργοδότης – έναν απόφοιτο ΗΜΜΥ Τηλεπικοινωνιακό να επιβλέψει ενα εργοτάξιο από τεχνίτες μίας κατασκευαστικής ; Θα είναι κρίμα και για το παιδί – θα αισθάνεται σαν ούφο! Τις ιδιες δυσκολίες έχει ένας απόφοιτος ενεργειακός να δουλέψει σαν επαγγελματίας προγραμματιστής  ή  πάνω στην επεξεργασία σημάτων κοκ.
Η πλειοψηφία των φοιτητών της σχολής (μαζί κι εγω) προτιμάει να μαθαίνει “λίγο απ' ολα” και να παίρνει πτυχίο με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα, παρά αν χωριζόταν πχ. το αντικείμενο της σχολής στα 2 ή στα 3 και είχε ένα πιο εξειδικευμένο πτυχίο. Το καταλαβαίνω γιατι “η ζωή είναι δύσκολη” και είναι οκ , αρκει να έχουμε επίγνωση της ασχετίλας μας ! Η οποία δεν προέρχεται από το ότι είμαστε μη επιμελείς φοιτητές , αλλά από οτι χρειαζεται να μάθουμε πολλά , δυσνόητα και ετερόκλιτα πράγματα για να φτάσουμε στο δίπλωμα. Επιπλέον προσπαθούμε να μάθουμε την τεχνολογία από τη ρίζα, ξεκινώντας από τα μαθηματικά και τη φυσική που βρίσκεται από πίσω , και αυτό περαν της δυσκολίας του, γίνεται και εις βάρος των πρακτικών γνώσεων.
Και έρχεσαι και προτείνεις , αν αντιλήφθηκα σωστά , να ενοποιηθούν τα επαγγελματικά δικαιώματα με τους μηχανολόγους , και να γίνουμε Ηλεκτρολόγοι – Μηχανολόγοι και Μηχανικοί Η/Υ ! Αυτό όπως το βλέπω εγώ είναι σαν να ζητάς από εναν απόφοιτο της Ιατρικής να εξασκήσει όλες τις ειδικότητες , όπως γινόταν πριν 70 χρόνια, ενας γιατρός έκανε και τον παιδίατρο, και τον οφθαλμίατρο, τον ορθοπεδικό , τον παθολόγο, τον καρδιολόγο... ακριβώς επειδή υπήρχαν τεράστιες περιοχές στις οποίες ηταν ένας και μοναδικός γιατρός , και γινόταν αναγκαστικά .
Θίγεις και κάποια πράγματα για άλλες σχολές που πήραν τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανολόγων μηχανικών ή μετονομάστηκαν σε μηχανολόγους ... το ζητημα των επαγγελματικών δικαιωματων είναι παράξενο – δημιουργήθηκαν την τελευταία 20ετία αρκετά νέα τμήματα, με καινούργια ονομασία, και φυσικά οι απόφοιτοι αυτών των τμημάτων πιέζουν για να αποκτήσουν συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα. Μεσα σε όλο αυτό συμβαίνουν σίγουρα και αδικίες , τις οποίες δεν έχω τις γνώσεις για να τις καταγράψω/αξιολογήσω, χωρίς να πω μπούρδες ! Πάντως , όποιος πιστεύει ότι το αντικείμενο της σχολής των ΗΜΜΥ πρέπει να διευρυνθεί κι αλλο, μάλλον δεν εχει αντιληφθεί το μέγεθος και τη δυσκολία της επιστήμης.





Με μια δεύτερη ματιά στις απόψεις σου, βλέπω ότι επιμένεις σε πολιτικά θέματα και στο μνημόνιο. Ο χωρισμός της σχολής των Ηλεκτρολόγων – Μηχανολόγων έγινε 35 χρόνια πριν τα μνημόνια! Ακριβώς τους λόγους δεν τους γνωρίζω , σίγουρα όμως μια αιτία είναι η διεύρυνση του αντικειμένου αυτών των σχολών , που ήταν αδύνατον να χωρέσει σε ένα πρόγραμμα σπουδών. Δεν συμβαίνει αυτό με όλες τις επιστήμες πχ. η Αγγλική φιλολογία ή το τμήμα Ιστορίας ή η Θεολογική , μπορείς να θεωρήσεις ότι είναι στατικές επιστήμες με συγκεκριμένη ύλη.
Τώρα αυτό που λες ότι “ χάνεις δουλειά ” το καταλαβαίνω, πρέπει όμως να συνυπολογίσεις ότι αν ένας μηχανικός υπογράψει μια μελέτη και γίνει μία σοβαρή ζημιά πχ. πυρκαγιά από βραχυκύκλωμα, και ευθύνεται η εγκατάσταση , θα πληρώσει τις ζημιές ή μπορει να μπει και φυλακή ! Και μπορεί να φταίει ο εργοδηγός ή κάποιος τεχνίτης – πάλι ο μηχανικός θα την πληρώσει , γιατί μεσα στη μελέτη υπάρχει και αυτό που λέγεται “επίβλεψη” .
Καλό είναι να ξέρει κάποιος ότι τα επαγγελματικά δικαιώματα του μηχανικού στην Ελλάδα, είναι αυξημένα σε σχέση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Θεωρητικά πχ. για τους ηλεκτρολόγους , ενας μηχανικός στον ιδιωτικό τομέα μπορεί να υπογράψει μελέτη με unlimited  kVA , αμέσως με την εγγραφή του στο ΤΕΕ (για τα δημόσια έργα, είναι πιο περίπλοκο) Στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη , το μέγεθος της μελέτης που μπορεί να υπογράφει ένας μηχανικός “κτίζεται” ανάλογα με τα χρόνια εμπειρίας του ή το πόσες μελέτες έχει υπογράψει στο παρελθόν ή και τα δύο.
Οπως είπα και στην αρχή υπάρχει η σκοπιά του τί συμφέρει, που μπορεί να έχει την αβασάνιστη απάντηση “όσο περισσότερα επαγγελματικά δικαιώματα, τόσο το καλύτερο” και υπάρχει και η σκοπιά η ουσιαστική , τι γνώσεις και δεξιότητες εχει αποκτήσει κάποιος , για να υποστηρίξει συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα. Και από οσο καταλαβαίνω και από αυτά που γράφεις για τις "φάμπρικες πιστοποιήσεων" είσαι κατά του να πρέπει να περάσει ένας μηχανικός από σεμινάριο και εξετάσεις για να γίνει ενεργειακός επιθεωρητής κτιρίων ή θεωρείς περιττό να παρακολουθήσει ένα εξάμηνο μετεκπαίδευσης στην ΑΣΠΑΙΤΕ για να γίνει εκπαιδευτικός. Απαξ και βγάλεις το Πολυτεχνείο, σημαίνει ότι είσαι έτοιμος να μπεις σε αίθουσα να διδάξεις. Ε, όχι δεν εισαι ! Εκτός αν εχει κάποιος για πρότυπο τις μεθόδους διδασκαλίας του ΣΔΟΚ , οπότε ενταξει , είμαστε όλοι overqualified !!



Title: Re: Κοινός Σύλλογος - κοινές ειδικότητες - κοινά επαγγ
Post by: The Web on October 30, 2017, 22:27:48 pm
Εχω έναν φίλο που τέλειωσε τη σχολή με κατεύθυνση Ηλεκτρονικής και Υπολογιστών . Πολύ καλός φοιτητής. Οταν τέλειωσε με το στρατιωτικό , βρήκε δουλειά με ενεργειακό αντικείμενο. Δεν είναι καιροί για να αφήνεις δουλειές όπου ο εργοδότης δεν σε εκμεταλλεύεται οικονομικά , δεν σε εχει ανασφάλιστο, απλήρωτο κτλ. οπότε το πάλεψε, γιατί ηξερε από γνωστό του ότι ο εργοδότης είναι σωστός. Ζορίστηκε πάρα πολύ , όπως μου είπε σε συζήτηση. Πρακτικά μελέτησε τα manual όλων των συσκευών , των κινητήρων , των μετασχηματιστών , να δει γιατί αυτό εκκινεί με αυτή τη μέθοδο, ποια είναι τα μέσα προστασίας, πώς συνεργάζονται μεταξύ τους... τα κατάφερε τελικώς να ανταποκριθει στη δουλειά , χωρίς να κρεμάσει κόσμο, αλλά χρειάστηκε... αρκετή δουλειά ! Γίνεται δηλαδή να κινηθείς beyond των βάσεων που έχεις αποκτήσει από τη σχολή , αλλά πρέπει κάποιος να είναι ρεαλιστής δηλαδή να καταλαβαίνει ότι αυτά που ξέρει είναι ενα μικρό κομμάτι της ύλης , των γνωστικών πεδίων της σχολής , όπως αυτην έχει διαμορφωθει...
Να παντρευτούν πάλι οι Ηλεκτρολόγοι με τους Μηχανολόγους ; Και αυτό θα μπορούσε να γίνει , αν το ηλεκτρολογικό κομμάτι της σχολής ήταν μόνο αυτό του κλασικού Ηλεκτρολόγου Μηχανικού που κάνει μελέτες εγκαταστάσεων. Θα μιλούσαμε όμως για μία εντελώς διαφορετική σχολή από αυτήν στην οποία σπουδάζουμε !


Title: Re: Κοινός Σύλλογος - κοινές ειδικότητες - κοινά επαγγ
Post by: Geo768 on October 31, 2017, 00:09:45 am
Υπάρχουν δύο τρόποι να προσεγγίσει κανείς το θέμα : τί ξέρεις (ως απόφοιτος) και τί συμφέρει.

Και ίσως ο τρίτος τρόπος του τι ισχύει που μοιραία καλύπτει και τις άλλες δύο.


Και έρχεσαι και προτείνεις , αν αντιλήφθηκα σωστά , να ενοποιηθούν τα επαγγελματικά δικαιώματα με τους μηχανολόγους , και να γίνουμε Ηλεκτρολόγοι – Μηχανολόγοι και Μηχανικοί Η/Υ ! Αυτό όπως το βλέπω εγώ είναι σαν να ζητάς από εναν απόφοιτο της Ιατρικής να εξασκήσει όλες τις ειδικότητες , όπως γινόταν πριν 70 χρόνια, ενας γιατρός έκανε και τον παιδίατρο, και τον οφθαλμίατρο, τον ορθοπεδικό , τον παθολόγο, τον καρδιολόγο... ακριβώς επειδή υπήρχαν τεράστιες περιοχές στις οποίες ηταν ένας και μοναδικός γιατρός , και γινόταν αναγκαστικά . 

Μπα δεν είπα κάτι πρωτότυπο, τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι ενοποιημένα με αυτά των μηχανολόγων, ο κομπογιαννιτισμός επίσης δεν είχε αδειοδοτηθεί ποτέ. Αντίθετα οι ηλεκτρολόγοι και οι μηχανολόγοι από το 1934 μέχρι σήμερα ασκούν τις ίδιες δραστηριότητες. Διόρθωσε με αν κάνω λάθος.

Θίγεις και κάποια πράγματα για άλλες σχολές που πήραν τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανολόγων μηχανικών ή μετονομάστηκαν σε μηχανολόγους ... το ζητημα των επαγγελματικών δικαιωματων είναι παράξενο – δημιουργήθηκαν την τελευταία 20ετία αρκετά νέα τμήματα, με καινούργια ονομασία, και φυσικά οι απόφοιτοι αυτών των τμημάτων πιέζουν για να αποκτήσουν συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα. Μεσα σε όλο αυτό συμβαίνουν σίγουρα και αδικίες , τις οποίες δεν έχω τις γνώσεις για να τις καταγράψω/αξιολογήσω, χωρίς να πω μπούρδες ! Πάντως , όποιος πιστεύει ότι το αντικείμενο της σχολής των ΗΜΜΥ πρέπει να διευρυνθεί κι αλλο, μάλλον δεν εχει αντιληφθεί το μέγεθος και τη δυσκολία της επιστήμης.
Ισχύει ότι οι νέες σχολές κάνουν προσπάθειες για να τους αναγνωριστούν επαγγελματικά δικαιώματα και είναι λογικό οι σχολές να ενδιαφέρονται για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους, να κόβουν από ήδη υπάρχοντα είναι το παράδοξο. Το τελευταίο το πιστεύουν όσοι λένε ότι η σχολή ΗΜΜΥ δεν αρκεί για να ασκείς το επάγγελμα του μηχανολόγου. Επομένως ή θα πρεπει οι ηλεκτρολόγοι να σταματήσουν να ασκούν το επάγγελμα του μηχανολόγου, το οποίο δεν ευσταθεί γιατί ο ηλεκτρολόγος ασκεί το επάγγελμα του μηχανολόγου, ή θα πρέπει να αλλάξει η ύλη και το πρόγραμμα σπουδών ώστε να μην υπάρχει η «ασχετίλα» που περιέγραψες.


Με μια δεύτερη ματιά στις απόψεις σου, βλέπω ότι επιμένεις σε πολιτικά θέματα και στο μνημόνιο. Ο χωρισμός της σχολής των Ηλεκτρολόγων – Μηχανολόγων έγινε 35 χρόνια πριν τα μνημόνια!

Πρώτη φορά απο έμενα έμαθες για τα «κλειστά επαγγέλματα» και για την ανάγκη «ανοίγματός» τους; Ο χωρισμός της σχολής στην προκειμένη περίπτωση είναι αντικειμενικά παντελώς αδιάφορος, δηλαδή η «επιστημονική περιοχή». Το τι συνεπάγεται σε συνδυασμό με όλα τα άλλα μάλλον θα έπρεπε να απασχολεί τους αποφοίτους.

Να παντρευτούν πάλι οι Ηλεκτρολόγοι με τους Μηχανολόγους ; Και αυτό θα μπορούσε να γίνει , αν το ηλεκτρολογικό κομμάτι της σχολής ήταν μόνο αυτό του κλασικού Ηλεκτρολόγου Μηχανικού που κάνει μελέτες εγκαταστάσεων. Θα μιλούσαμε όμως για μία εντελώς διαφορετική σχολή από αυτήν στην οποία σπουδάζουμε !

Έχεις υπόψη αν ο «κλασσικός» ηλεκτρολόγος μηχανικός μπορεί να κάνει ακριβώς ό,τι και o «σύγχρονος» ηλεκτρολόγος (όχι τι θα μπορούσε να κάνει και τι πιστεύεις ότι μπορεί να κάνει);



Title: Re: Κοινός Σύλλογος - κοινές ειδικότητες - κοινά επαγγ
Post by: The Web on October 31, 2017, 01:33:05 am


Οχι , αυτό που ανέφερα με τους γιατρούς δεν ήταν κομπογιαννητισμός . Πριν από πχ. έναν αιώνα ένας γιατρός ανευ ειδικότητας μπορούσε να δουλέψει άνετα , ελλείψει ανταγωνισμού , αυτό είπα. Τα όσα αναφέρεις είναι ενδιαφέροντα, αλλά δεν το έχω ψάξει τόσο, ωστε να μπορώ να το συζητήσω άνετα. Λόγου χάρη ότι ο ηλεκτρολόγος μηχανικός εχει τα επαγγελματικά δικαιώματα του μηχανολόγου, δεν το γνώριζα. Μιλάω από τη σκοπιά του φοιτητή λίγο πριν το δίπλωμα, που κάνει ανασκόπηση τι έχει μάθει και σε τι θα μπορούσε να δουλέψει χώρις να πρέπει να μπει στη “φάμπρικα πιστοποιήσεων” αλλά ταυτόχρονα να είναι και στοιχειωδώς επαρκής. Περισσότερο ήθελα να ρίξω λίγη κηροζίνη να κινηθεί το τόπικ , συνήθως τέτοια θέματα που τους αφορούν όλους τους φοιτητές εχουν μεγάλη συμμετοχή , αλλά εδώ δεν συνέβη αυτό . Είναι αρκετά πιθανό οι περισσότεροι στο φόρουμ να διάβασαν , αλλά να μην κατάλαβαν ακριβώς την ενσταση σου (όπως κι εγω)
Οτι τα δικαιώματα ηλεκτρολόγων/μηχανολόγων ήταν ενοποιημένα από το 1934 ενώ τώρα δεν είναι , νομίζω έδωσα μια επαρκή δική μου τεκμηρίωση. Ο πατέρας μου είναι ηλεκτρολόγος-μηχανολόγος , βέβαια σπούδασε στη Γερμανία. Τα περισσότερα βιβλία (που βασικα είναι βιβλιοδετημένες σημειώσεις) τα έχουμε εδώ στο σπίτι , είναι εμφανές ότι η σχολή περιελάμβανε, περαν των μαθηματικών κτλ. Κυκλώματα, Σχέδιο, Μηχανές, Ηλεκτρικές εγκαταστάσεις και λίγα οικονομικά. Το πεδίο ηταν ένα εξαμηνιαίο μάθημα. Μέσα στα κυκλώματα, διδάσκονταν και τα τότε γνωστά ηλεκτρονικά εξαρτήματα π.χ. λυχνίες , τρανζίστορ. Οχι προγραμματισμό , όχι μικροκυκλώματα, αυτόματο έλεγχο, σήματα, ηλεκτρονικη 1,2,3,4,5 κτλ. Μιλάμε για μία σχολη με το 1/3 των ηλεκτρολογικών μαθημάτων του σήμερα, με έμφαση στην ενέργεια, μία διαφορετική σχολή . Γι αυτό μπορούσαν μέσα στην πενταετία να κάνουν και τα βασικά μηχανολογικά μαθήματα και να βγουν Ηλεκτρολόγοι – Μηχανολόγοι. Δεν υπήρχε δηλαδή καθόλου το κομματι της πληροφορικής , το κομματι των τηλεπικοινωνιών και της ηλεκτρονικής , πέραν των πολύ βασικών .


Title: Re: Κοινός Σύλλογος - κοινές ειδικότητες - κοινά επαγγ
Post by: Geo768 on October 31, 2017, 02:34:06 am
ΤΕΕ και νομοθεσία αναγνωρίζουν ότι ηλεκτρολόγος=μηχανολόγος. Τα επαγγελματικά δικαιώματα, οι ειδικότητες και η επάρκεια του γνωστικού αντικειμένου για την άσκηση των κοινών δραστηριοτήτων και των δύο διπλωμάτων βασίζονται στο ΤΕΕ και την νομοθεσία. Οι σχολές ηλεκτρολόγων και μηχανολόγων θα έπρεπε να αναγνωρίσουν αυτή την κατάσταση ή να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση όπως άλλες σχολές, αντί να συρρικνώνουν τις δραστηριότητες και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους δεδομένων όλων των προβλημάτων που αναλύθηκαν. Πιο λιανά δεν γίνεται.

Έχω πρόχειρα καμιά δεκαριά περιπτώσεις αντίστοιχων διπλωμάτων ξένων χωρών (και της Γερμανίας) που όχι μονο δεν θεωρούνται επαρκή αλλά δεν τους αναγνωριστήκε και η ισοτιμία. Αλλά ας το αφήσουμε. Θα ξεκινήσεις πάλι από την αφετηρία του τι διδάσκεσαι, το οποίο δεν έχει σχέση με το ζητούμενο ούτε ενδιαφέρει. Η συζήτηση για το πρόγραμμα σπουδών μπορεί να είναι σωστή ή λάθος, χρήσιμη ή άχρηστη, ας πάρουμε και το ενδεχόμενο ότι είναι πεμπτουσία της υπόθεσης. Όμως δεν αλλάζει τα προηγούμενα.







Title: Re: Κοινός Σύλλογος - κοινές ειδικότητες - κοινά επαγγ
Post by: Katarameno on October 31, 2017, 05:42:32 am
Κάτσε εγώ διάβασα ένα ολόκληρο κατεβατό και στο τέλος μπερδεύτηκα - δε κατάλαβα που είναι η ένστασή σου.
Θέλεις τα ίδια δικαιώματα με τους Μηχανολόγους
ή ενοχλείσαι που δεν έχεις τα ίδια δικαιώματα με τους Μηχανολόγους?
Γιατί νομίζω οτι μαζί διαβάζουμε και χώρια καταλαβαίνουμε, φαινόμενο που γίνεται όλο και πιο συχνό τα τελευταία χρόνια.


Title: Re: Κοινός Σύλλογος - κοινές ειδικότητες - κοινά επαγγ
Post by: The Web on October 31, 2017, 19:54:11 pm
... και διαφορετικά διπλώματα.

Τι ισχύει:

Οι Μηχανολόγοι µηχανικοί βάσει της κείµενης νοµοθεσίας έχουν κοινές δραστηριότητες µε τους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς και τους Ναυπηγούς Μηχανικούς. Όλες οι ειδικότητες διεκδικούν τµήµα συµµετοχής στις δραστηριότητες των Μηχανολόγων και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών βάσει του Νόµου 6422/34 και του Β.Δ 16/1950 όπου τους παρέχεται το δικαίωµα µελέτης στις χαρακτηριζόµενες απλές Ηλεκτροµηχανολογικές εγκαταστάσεις. Από την λειτουργία των νέων Τµηµάτων με παρεµφερείς ειδικότητες προς την ειδικότητα του  Μηχανολόγου Μηχανικού µπορούν να θεωρηθούν οι Μηχανικοί ∆ιαχείρησης Ενεργειακών Πόρων και Μηχανικοί Παραγωγής και ∆ιοίκησης  Και έχουν από τη νοµοθεσία ιδρυσής του νέων Τµηµάτων και βάσει του Ν. 6422/34, άρθρο 3 και του Β.∆. 16/17.3.50, κεφ.1, άρθρο 2 (∆ικαίωµα εκπόνησης µελέτης απλών εγκ/σεων από µη Μηχανολόγους).

Η δραστηριότητα του Μηχανολόγου και Ηλεκτρολόγου µηχανικού διέπεται από αρκετούς νόµους οι οποίοι καθορίζουν τόσο τα επαγγελµατικά δικαιώµατα, τις διαδικασίες τις οποίες υποχρεούται να τηρεί κατά την άσκηση του επαγγέλµατός του, τον καθορισµό των αµοιβών του αλλά και τις τεχνικές προδιαγραφές οι οποίες πρέπει να εφαρµόζονται στις µελέτες και τις κατασκευές. Επίσης ο µηχανικός θα πρέπει να είναι ενήµερος γενικά για τις εξελίξεις τις εργατικής νοµοθεσίας ώστε να είναι σε θέση να διαχειρίζεται τους συνεργάτες του.

Αυτά προκύπτουν από τη συνημμένη μελέτη του ΤΕΕ και τον πίνακα που συνοψίζει όλες τις ειδικότητές μας, το 2006, οι οποίες μέχρι σήμερα είναι ακριβώς ίδιες  και επικαιροποιήθηκαν με τα ΠΔ 112/2012, ΠΔ 114/2012, ΠΔ115/2013, ΠΔ 1/2013. Μάλιστα το ΤΕΕ το 2009 έχει δηλώσει επισήμως και επί λέξει ότι  «το πρόγραμμα σπουδών των Μηχανολόγων Μηχανικών και των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών στα ελληνικά ΑΕΙ παρέχει στους μηχανικούς και των δύο ειδικοτήτων (Μηχανολόγους και Ηλεκτρολόγους) τη δυνατότητα να ασκήσουν το σύνολο των ως άνω δραστηριοτήτων»

Τα ίδια βέβαια ισχύουν σύμφωνα με τις Περιφέρειες, τις ΔΟΥ κ.λ.π. ενώ το 2017 η σχολή ΗΜΜΥ δεν αναγνωρίζει ή δεν παίρνει θέση(επισήμως) για την προφανή αυτή ισοτιμία μεταξύ των διπλωμάτων. Εκτός από τα υπαρκτά προβλήματα που δημιουργούνται από τη στάση της σχολής ΗΜΜΥ για το αυτό θέμα, επιπλέον, στο πλαίσιο της υποβάθμισης του επαγγέλματος με την κατάργηση των ελάχιστων αμοιβών, την συρρίκνωση της δραστηριότητας, την ανεργία, τις παράλογες εισφορές και άλλα, αναρωτιέται κανείς τι νόημα έχει το «διαζύγιο» ηλεκτρολόγων και μηχανολόγων.

Έχοντας υπόψη ότι σε κάποιες χώρες όπως η Γερμανία «άλλο μηχανολόγος άλλο ηλεκτρολόγος», το «διαζύγιο» ηλεκτρολόγων και μηχανολόγων σε συνδυασμό με τα παραπάνω θα μπορούσε κάλλιστα να είναι μια ακόμη «μνημονιακή μεταρρύθμιση»...

Επιστρέφω για να σου εξηγήσω τι , κατά τη γνώμη μου , δεν έχεις κάνει λιανά !
Σκοπίμως έσβησα τα bold από το αρχικό ποστ , για να βάλω σε bold αυτό που αντιλαμβάνομαι ότι είναι η ένστασή σου. Αφήνουμε εντελώς το ζήτημα μαθήματα και τι ξέρει και τι δεν ξέρει ο καθένας και δεχόμαστε ότι όλοι μπορούν να τα εξασκήσουν όλα. Το πρόβλημα σου είναι με τη σχολή ΗΜΜΥ. Ποια σχολή , αυτή του ΑΠΘ , ή όλες τις πολυτεχνικές σχολες της Ελλάδας που εντάσσονται στο αντικείμενο του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ; Ποιος εκφράζει τη σχολή , ο πρόεδρος , το ΔΣ του τμήματος ;
Το ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων είναι νομικό . Εγώ το πρώτο βήμα που θα έκανα, αν είχα μια τέτοια ένσταση , θα ήταν επικοινωνία με το ΤΕΕ. Αυτό θα μπορούσε να μου πει αν και υπό ποιες συνθήκες ένας μηχανολόγος μπορεί να κάνει ηλεκτρολογικές μελέτες και γιατί δεν μπορεί να κάνει όλων των ειδών τις ηλεκτρολογικές μελέτες . Το ΤΕΕ διαθέτει νομική υπηρεσία που θα καταλάβαινε τι τις γράφεις και θα μπορούσε να σου απαντήσει. Αν δεν σε κάλυπτε η απάντηση του ΤΕΕ , δεύτερο βήμα θα μπορούσε να ήταν η πίεση προς έναν πολιτικό φορέα (κόμμα) της επιλογής σου – για να κάνει επερώτηση στον αρμόδιο υπουργό γιατι οι ηλεκτρολόγοι και οι μηχανολογοι μηχανικοί δεν εχουν τα ιδια ακριβώς επαγγελματικά δικαιώματα, όπως πιστεύεις ότι θα έπρεπε και αφού υπάρχει πλήρης νομοθετική κάλυψη για κάτι τέτοιο. Εχω δει αρκετές επερωτήσεις με θέμα τα επαγγελματικά δικαιώματα διαφόρων τμημάτων , να κατατίθενται στη Βουλή
Σε αυτό το φόρουμ συμμετέχουν (κατά 95 τοις εκατο) προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητες της σχολής των ΗΜΜΥ του ΑΠΘ και το πιο “ισχυρό ”  όργανο είναι η γενική συνέλευση των φοιτητών . Για τις ακριβείς αρμοδιότητες της γενικής συνέλευσης και του συλλόγου φοιτητών δεν είμαι βέβαιος , πάντως αυτό το θέμα που θίγεις δεν εξαρτάται από απόφαση συνέλευσης. Ακόμη και οι φοιτητές ομόφωνα να αποφασίσουν ότι είναι δίκαιο και επιθυμούν την πλήρη ταύτιση των δικαιωμάτων των δύο σχολών , το μέγιστο που μπορούν να κάνουν είναι να καταθέσουν ένα ψήφισμα στους προέδρους των δύο τμημάτων του ΑΠΘ  ή στον κοσμήτορα της πολυτεχνικής του ΑΠΘ , και αυτοί , αν βρίσκουν το αίτημα λογικό , να το προωθήσουν σε όποιον θεωρούν “αρμόδιο” .


Title: Re: Κοινός Σύλλογος - κοινές ειδικότητες - κοινά επαγγ
Post by: Geo768 on November 01, 2017, 00:36:21 am
Επιστρέφω για να σου εξηγήσω τι , κατά τη γνώμη μου , δεν έχεις κάνει λιανά !
Σκοπίμως έσβησα τα bold από το αρχικό ποστ , για να βάλω σε bold αυτό που αντιλαμβάνομαι ότι είναι η ένστασή σου. Αφήνουμε εντελώς το ζήτημα μαθήματα και τι ξέρει και τι δεν ξέρει ο καθένας και δεχόμαστε ότι όλοι μπορούν να τα εξασκήσουν όλα. Το πρόβλημα σου είναι με τη σχολή ΗΜΜΥ. Ποια σχολή , αυτή του ΑΠΘ , ή όλες τις πολυτεχνικές σχολες της Ελλάδας που εντάσσονται στο αντικείμενο του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ; Ποιος εκφράζει τη σχολή , ο πρόεδρος , το ΔΣ του τμήματος ;
Το ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων είναι νομικό . Εγώ το πρώτο βήμα που θα έκανα, αν είχα μια τέτοια ένσταση , θα ήταν επικοινωνία με το ΤΕΕ. Αυτό θα μπορούσε να μου πει αν και υπό ποιες συνθήκες ένας μηχανολόγος μπορεί να κάνει ηλεκτρολογικές μελέτες και γιατί δεν μπορεί να κάνει όλων των ειδών τις ηλεκτρολογικές μελέτες . Το ΤΕΕ διαθέτει νομική υπηρεσία που θα καταλάβαινε τι τις γράφεις και θα μπορούσε να σου απαντήσει. Αν δεν σε κάλυπτε η απάντηση του ΤΕΕ , δεύτερο βήμα θα μπορούσε να ήταν η πίεση προς έναν πολιτικό φορέα (κόμμα) της επιλογής σου – για να κάνει επερώτηση στον αρμόδιο υπουργό γιατι οι ηλεκτρολόγοι και οι μηχανολογοι μηχανικοί δεν εχουν τα ιδια ακριβώς επαγγελματικά δικαιώματα, όπως πιστεύεις ότι θα έπρεπε και αφού υπάρχει πλήρης νομοθετική κάλυψη για κάτι τέτοιο. Εχω δει αρκετές επερωτήσεις με θέμα τα επαγγελματικά δικαιώματα διαφόρων τμημάτων , να κατατίθενται στη Βουλή
Σε αυτό το φόρουμ συμμετέχουν (κατά 95 τοις εκατο) προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητες της σχολής των ΗΜΜΥ του ΑΠΘ και το πιο “ισχυρό ”  όργανο είναι η γενική συνέλευση των φοιτητών . Για τις ακριβείς αρμοδιότητες της γενικής συνέλευσης και του συλλόγου φοιτητών δεν είμαι βέβαιος , πάντως αυτό το θέμα που θίγεις δεν εξαρτάται από απόφαση συνέλευσης. Ακόμη και οι φοιτητές ομόφωνα να αποφασίσουν ότι είναι δίκαιο και επιθυμούν την πλήρη ταύτιση των δικαιωμάτων των δύο σχολών , το μέγιστο που μπορούν να κάνουν είναι να καταθέσουν ένα ψήφισμα στους προέδρους των δύο τμημάτων του ΑΠΘ  ή στον κοσμήτορα της πολυτεχνικής του ΑΠΘ , και αυτοί , αν βρίσκουν το αίτημα λογικό , να το προωθήσουν σε όποιον θεωρούν “αρμόδιο” .
Με συγχωρείς, με πατέρα ηλεκτρολόγο μηχανολόγο τι απαντάς στην ερώτηση που σου έκανα; Έγραψα την απάντηση του ΤΕΕ. Περισσότερο νόημα θα είχε να γίνει επερώτηση στη βουλή «γιατί δεν γυρίζει η γη» παρά για το «γιατί οι ηλεκτρολόγοι δεν έχουν ακριβώς τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους μηχανολόγους».Δημόσια υπηρεσία είναι η γσ των φοιτητών για να έχει αρμοδιότητες και ταβάνι στις ικανότητές της;  ;D Ευχαριστώ για τις συμβουλές, χαίρομαι που συνέβαλα έστω και λίγο για να σου πω τι ισχύει, από οπτική γωνία που μάλλον δεν είχες υπόψη σου.


Title: Re: Κοινός Σύλλογος - κοινές ειδικότητες - κοινά επαγγ
Post by: The Web on November 01, 2017, 00:50:00 am
Ναι , βέβαια δεν τα γράφεις μόνο για εμένα, για όλους τα γράφεις.