THMMY.gr

Μαθήματα Κύκλου Ηλεκτρονικής & Υπολογιστών => Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα => Topic started by: Nerevar on July 20, 2016, 22:42:54 pm



Title: [Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα] Να επιλέξω το μάθημα?
Post by: Nerevar on July 20, 2016, 22:42:54 pm
:
Για τα Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα (Πιτσιάνης) θέλει πάαααααααρα πολύ δουλειά για να κάνεις τις εργασίες του


Σημερα παντως εκανα για πρωτη φορα μα8ημα με τον κ.Πιτσιανη στα Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα.... μας ειπε λοιπον οτι

θα δοθουν τρεις εργασιες οι οποιες θα γινουν σε ομαδες των δυο(με τη μονη δεσμευση να μην γινουν ολες με το ιδιο δευτερο ατομο) και μια τελευταια τεταρτη που μαλλον θα ειναι ατομικη...
Με αυτες λοιπον τις 4 εργασιες επιδιωκεται απο τον κα8ηγητη να μην χρειαστει να εξεταστουμε γραπτα...

Επισης υπαρχει η δυνατοτητα να ολοκληρωσουμε καποιες απο αυτες τις εργασιες τωρα και τις υπολοιπες τον ερχομενο Σεπτεμβρη και τοτε να περαστει συνολικα ο βα8μος...

Οι εργασιες θα γινουν σε C.... εκτος των αλλων προλαβα να συγκρατησω οτι θα ασχολη8ουμε και με http://en.wikipedia.org/wiki/CUDA

Ο κα8ηγητης μου φανηκε περαν του δεοντος συνεννοήσιμος και το αντικειμενο πολυ ενδιαφερον(αλλα αυτο ειναι υποκειμενικο βεβαια) και εξαλλου ηταν η πρωτη επαφη...

Δεν υπαρχουν συγγραμματα γιατι ειναι ξενογλωσσα και πανακριβα αυτα που προτεινει(ξερουμε ομως πως μπορουμε να τα βρουμε)

Σκεφτομαι σοβαρα να το επιλεξω... οψομε8α
(κανας παλιοτερος να μας πει τη γνωμη του για τη δυσκολια των ασκησεων, εφοσον βεβαια ασχολη8ηκε σοβαρα και του αρεσει το αντικειμενο)

Απο ethmmy
Περιγραφή
Εισαγωγή στην αρχιτεκτονική και αλγορίθμους για παράλληλα και κατανεμημένα υπολογιστικά συστήματα υψηλής αποδοτικότητας. Δίνουμε μια γενική επισκόπηση της αρχιτεκτονικής των παράλληλων υπολογιστών και καλύπτουμε βασικές έννοιες από τη θεωρία δικτύων. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στις αρχιτεκτονικές κατανεμημένης μνήμης, πολυπύρηνων επεξεργαστών και επεξεργασία με κάρτες γραφικών. Καλύπτουμε βασικούς παράλληλους αλγορίθμους όπως, αριθμητικές πράξεις με μήτρες, επίλυση γραμμικών συστημάτων με πολυπληθή ή διεσπαρμένα στοιχεία, υπολογισμό ιδιοτιμών και ιδιοδιανυσμάτων, ταξινόμηση και αναζήτηση, μετασχηματισμοί Fourier, wavelet, και Multipole. Παρουσιάζουμε τα διασυνδετικά συστήματα προγραμματισμού με pthreads, MPI, CUDA και OpenMP.


Το μάθημα είναι όντως πάρα πολύ ωραίο. Συγγράμματα και τέτοια δε χρειάζονται για να κάνεις τις εργασίες, βρίσκεις ό,τι θέλεις στο internet.
Πέρσι υπήρχαν 4 εργασίες, οι τρείς με κοινό θέμα για όλους και η τέταρτη έχει θέμα διαπραγματεύσιμο για τον καθένα.
Η πρώτη εργασία ήταν P-threads, η δεύτερη MPI και οι 2 τελευταίες σε CUDA.
Ο καθηγητής είναι πάρα πολύ καλός, με άλλη νοοτροπία. Καμία σχέση με την αδιαφορία που συνηθίσαμε τόσα χρόνια.
Αλλά...
Η τρίτη εργασία ήταν πολύ δύσκολη, με ασφυκτικό deadline, και γενικά η CUDA είναι κάτι πολύ δύσκολο στον προγραμματισμό γιατί δεν έχει καμία δυνατότητα debugging. Ωστόσο αν τη συνηθίσεις μετά τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα.

Εδιτ: Αν κάνει κανείς σωστά και τις 4 εργασίες, παίρνει 10. Δεν παίζουν οι γυφτιές που έχω δει σε άλλα μαθήματα.

Επισης εγω θα προτεινα και παραλληλα αλλα ειναι για ΓΕΡΑ νευρα μονο

Τα Παράλληλα είναι κάψιμο.. ουσιαστικά το μάθημα το κάνεις μόνος σου. Ο καθηγητής λέει ελάχιστα πράγματα στο μάθημα και μετά για να κάνεις τις εργασίες πρέπει να ψάχνεις μόνος σου στο internet κτλ.

Κοιτα θωμα αμα σε ψηνει να δουλεψεις αγριως ξαναλεω σκεψου αρκετα τα Παραλληλα
ΑΜΑ δουλεψεις το 10 ειναι στανταρακι απλα θα το παρεις με το σπαθι σου
( η αξια σου θα σημαινε οτι το αξιζες , το σπαθι σου σημαινει οτι το μαχαιρωσες κιολας  ;) )

Σοβαρα τωρα τα Μικρο και τα Π&Δ θελουνε προγραμματισμο με αρχιδια

και κυριως ωρες και ωρες και ωρες και ωρες για να καταλαβεις τα αντικειμενα

ΠΡΟΦΑΝΩΣ αμα τα μαθεις εχεις γινει παιχταρας , ΑΛΛΑ το ΚΟΣΤΟΣ σε εργατοωρες

θα πρεπει να το ζυγισεις προσεκτικα


Ημουν οσο πιο σαφης μπορω να ειμαι

Παραλληλα 6-8 βδομαδες φουλ ταιμ, 100% ενδιαφερον και ερευνητικα, ολοκαινουριο αντικειμενο
στην αιχμη της τεχνολογιας, ειδικα για gpu computing και home supercomputing αλλα ΔΥΣΚΟΛΟ

παρτε παραλληλα ρε να γουσταρετε! Εχει καψιμο αλλα ωραιο καψιμο! :D
Πραγματικα πολυ μπροστα το μαθημα αυτο.

Προαπαιτούμενα C και command line compilation me linux

( δλδ 1 απογεμα να μαθεις 3 πραματα τιποτα παραπανω )

Μονο αν σ'αρεσει ο προγραμματισμος, θελεις να μαθεις πράγματα και να κανεις (λιωσεις) εργασίες

Το πιο κάλο και σοβαρο μάθημα για μένα στη σχολή, ειδικά προγραμματισμού.

( πριν 30 λεπτα τελειωσα και την τελευταια εργασια )

Όχι, θα εχει εργασιες με C με pthreads, MPI, Cuda και παρουσιάσεις και για άλλα θέματα.

Θα βλέπεις και μερικα θεωρητικά πχ αλγοριθμους kmeans, knn αλλα θα τους υλοποιείς και θα τους παραλληλοποιεις με τους παραπάνω τρόπους για να έχεις μικρότερους χρόνους εκτέλεσης.

Όχι, θα εχει εργασιες με C με pthreads, MPI, Cuda και παρουσιάσεις και για άλλα θέματα.

Θα βλέπεις και μερικα θεωρητικά πχ αλγοριθμους kmeans, knn αλλα θα τους υλοποιείς και θα τους παραλληλοποιεις με τους παραπάνω τρόπους για να έχεις μικρότερους χρόνους εκτέλεσης.
Είναι καθαρά προγραμματισμός....ενδιαφέροντα τ θέματα και πως τ δομείς....απλα είναι πολυς κόπος...πιστευω γ καποιον π γουστάρει προγραμματισμό full αξιζει με τα 10.000!


Παράλληλα:

Αρκετά απαιτητικές εργασίες που συνήθως ξεφεύγουν. Ο Πιτς στο μάθημα δείχνει κάτι γενικές διαφάνειες που σε καμία περίπτωση δεν σε καλύπτουν για τις εργασίες. Παρόλα αυτά, είναι ίσως οι πιο χρήσιμες εργασίες της σχολής. Όσων η σχέση σας με τον προγραμματισμό είναι "ούτε κρύο ούτε ζέστη" καλό ειναι να το σκεφτείτε καλά πριν το πάρετε ή να έχετε κάποια έναλλακτική στην δήλωσή σας. Όσοι δεν γουστάρετε προγραμματισμό αφήστε το. Όσοι το έχετε με τον προγραμματισμό είναι καλή φάση. Απλά να ξέρετε πως για λίγο καιρό ίσως ξεχάσετε το φως του ήλιου.  :D


-Παράλληλα που λες ότι σου φαίνονται βαρετά, θέμα γούστου είναι. Σίγουρα, είναι δύσκολο μάθημα (οι εργασίες είναι ζόρι) αλλά μαθαίνεις πολύ χρήσιμα πράγματα, τα οποία βρήκα πολύ ενδιαφέροντα. Και σίγουρα μαθαίνεις C, το οποίο είναι skill από μόνο του (κανονική C, όχι Κορτέ-C).

για τα παραλληλα το μονο που μπορω να σου πω που δεν ειπαν τα παιδια πριν ειναι οτι μπορεις ουσιαστικα τις 2 τελευταιες εργασιες να τις παραδωσεις Σεπτεμβρη. Αλλα αυτο σημαινει οτι θα εχεις να τις κανεις το καλοκαιρι μαλλον :P
Εγω προσωπικα εκανα τις 3 στην ωρα τους και παραδιδω την τελευταια τωρα και δε ζοριστηκα ιδιαιτερα μεσα στο εξαμηνο γιατι τις αρχιζα σχετικα νωρις.

Ειναι απο τα πιο hardcore προγραμματιστικα μαθηματα αν θες να το καταλαβεις καλα. Αν θελεις απλα να κανεις τις εργασιες σου θα το ελεγα μετριο προς δυσκολο μερικες φορες.

Ο βαθμος αν δεν κανεις κατι τραγικο, ειναι σιγουρος.

Τα παράλληλα, οπως εχω ξαναγράψει ειναι το πιο καλο, σοβαρό και δύσκολο (με καλό τρόπο) στη σχολή/τομέα ηλεκτρονικής, όποιος εχει σκοπό να ασχοληθεί με Η/Υ, προγραμματισμό ή γενικα κάντι κοντά σε software ΠΡΕΠΕΙ να το πάρει και θα του κάνει πολύ καλο αν και σίγουρα θα τον κουράσει :)

Ας πω και για το 3ο που πήρα...
Παράλληλα : Οι διαλέξεις του Πιτσιάνη είναι ενδιαφέρουσες, αν σ'αρέσει το στυλ του. Είπε πολλά πράγματα που εγώ δεν ήξερα καν ότι υπάρχουν, αλλά δε σε μαθαίνει σχεδόν τίποτα από αυτά. Είναι απίστευτο που αυτό το μάθημα δεν έχει εργαστήριο κι έχουν ξερω γω οι δομές δεδομένων για να μάθεις να γράφεις "Hello World" σε java! Όσον αφορά το μάθημα, οι εργασίες με τον ένα ή τον άλλο τρόπο βγαίνουν και το να πάρεις πάνω από 7 είναι σχετικά απλό. Αλλά το μάθημα είναι χύμα, δεν έχεις βοήθεια από κανέναν, στη βαθμολόγηση αλλιώς βαθμολογεί ο Πιτσιάνης κι αλλιώς ο Σισμάνης, δουλεύεις σε ένα server που πέφτει, κολλάει κλπ. Γενικά, φάση έχει ως μάθημα, αλλά ώρες ώρες εμένα με έφερε στα όριά μου.

Χρόνο σου αφήνουν και για εργασίες Δύκτια και για εργασίες Παράλληλα, αν τις ξεκινάς νωρίς και ασχολείσαι (σχετικά) σοβαρά. Αλλά ένα σημαντικό κομμάτι χρόνου το θέλουν.


Title: Re: [Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα] Να επιλέξω το μάθημα?
Post by: Vlassis on October 03, 2017, 21:04:55 pm
ενω ακομη παλευω την τελευταια εργασια, και δεν ξερω τι βαθμο θα παρω στο τελος, νομιζω παλι μπορω να πω τη γνωμη μου απο τωρα  :D

Το μαθημα ειναι αρκετα απαιτητικο σε θεμα χρονου, οι 4 εργασιες που εχει, με μονο τη μια να μπορει να παραδωθει σεπτεμβριο, θελουν αρκετο χρονο και θελουν να ασχοληθεις σοβαρα. Αν σου αρεσει ο προγραμματισμος γενικα και εχεις ορεξη να μαθεις κατι, αξιζει παρα πολυ. Μαθαινεις ωραια πραγματα, τρως πολλες ωρες αλλα τελικα πραγματικα μαθαινεις.
ΣΙγουρα οι ωρες που αφιερωνεις μπορει να φανουν πολλες σε καποιον, ομως στην τελικη το μαθημα αξιζει φουλ, και ειναι ισως απο αυτα που θεωρω οτι δεν μετανιωσα το ποσο ασχοληθηκα με αυτο.
Οι θεωριες του Πιτσ δεν βοηθανε και παρα πολυ, ειναι αρκετα diy η ολη φαση, ομως και ο Φλωρος που εχει το μαθημα ουσιαστικα βοηθαει αρκετα σε οτι χρειαστεις!
Α οι εργασιες προφανως ειναι απαλλακτικες  ;)

tldr; σου αρεσει ο προγραμματισμος; Παρτο


Title: Re: [Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα] Να επιλέξω το μάθημα?
Post by: Xplicit on March 28, 2019, 01:45:29 am
Είχα διαβάσει και προηγούμενες απόψεις που λέγανε ότι το μάθημα είναι πολύ απαιτητικό. Γενικά μου αρέσει ο προγραμματισμός και είπε "εντάξει μωρέ, πόση δουλειά να θέλει"...
Το μάθημα θέλει όντως τρελή ενασχόληση. Η πρώτη εργασία είναι σχετικά εύκολη και αποτελεί μια καλή εισαγωγή για εξοικείωση με τον παραλληλισμό. Από εκεί και πέρα η δυσκολία ανεβάινει εκθετικά. Βέβαια, η δεύτερη εργασία φέτος (MPI) ήταν η πιο δύσκολη απο τις 4.

Φέτος γενικότερα ήταν περίεργη χρονιά με τον τρόπο που έγινε το μάθημα (κάθε μέρα για ενα μήνα). Φαντάζομαι ότι αμα ακολουθείται μια πιο φυσιολογική ροή μαθημάτων, τα πράγματα θα είναι (λίγο) καλύτερα. Από εκεί και πέρα, το μάθημα το προτείνω σε όποιον του αρέσει να καίγεται με εργασίες προγραμματισμού χωρίς να υπάρχει μεγάλη βοήθεια. Θέλει έντονη ενασχόληση και ίσως να χρειαστεί να θυσιαστούν και κάποια μαθήματα. Η άποψη μου είναι ότι αξίζει.


Title: Re: [Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα] Να επιλέξω το μάθημα?
Post by: A Caster on March 28, 2019, 02:03:19 am
Συμφωνώ με xplicit από πάνω και να προσθέσω:

Από άποψη "εργατοωρών" το μάθημα μπορεί να πάρει το μισό εξάμηνο εύκολα. Μπορεί εμάς να έτυχε αλλά η 2η εργασία χρειάστηκε 1+ μήνα για 2 άτομα (μπορείς να τις κάνεις με παρτενέρ) καθαρά. Δηλαδή από άποψη χρόνου όσες φορές και να διαβάσετε σε αυτό το thread ότι ειναι πολύ απαιτητικό το μάθημα, πάλι θα το υποτιμήσετε μάλλον.

Παρόλαυτα:
Το μάθημα θεωρώ ότι σου διδάσκει (και πραγματικά τα μαθαίνεις επειδή ψοφάς στην εργασία) πολύ σημαντικά πράγματα τα οποία είναι πολύ χρήσιμα είτε σου αρέσει το hardware, είτε το software, είτε δίκτυα. Εδώ αυτός ο τύπος τα λεει ποιο ωραία https://www.quora.com/What-is-the-future-of-parallel-programming

Επιπλέον μαθαίνεις σιγουρα πολυ καλή C και γενικώς προγραμματισμό επειδή πρεπει να γραψεις μεγαλα προγραμματα που τρεχουν και βγαζουν σωστα αποτελεσματα.

Γενικως θα ελεγα ειναι απο τα must επιλογης για ηλεκτρονικη.


Title: Re: [Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα] Να επιλέξω το μάθημα?
Post by: Florence on October 15, 2019, 13:17:32 pm
αν παρω παραλληλα να ξεχασω τα υπολοιπα μαθηματα γι αυτοτο εξαμηνο δλδ?


Title: Re: [Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα] Να επιλέξω το μάθημα?
Post by: feugatos_# on October 15, 2019, 13:43:58 pm
αν παρω παραλληλα να ξεχασω τα υπολοιπα μαθηματα γι αυτοτο εξαμηνο δλδ?
Έχει να κάνει με το πόσο είσαι εξοικειωμένος/η με τον προγραμματισμό καθώς και με τη C. Η 4η εργασία βγαίνει λίγες μέρες πριν την εξεταστική οπότε πρακτικά αν θες να δώσεις άλλα μαθήματα θα πάει για Σεπτέμβρη. Δηλαδή μέσα στο εξάμηνο θα έχεις 3 εργασίες. Προσωπικά εκείνο το εξάμηνο κατάφερα να περάσω άλλα 3 μαθήματα και ταυτόχρονα ασχολήθηκα πολύ σοβαρά με τα παράλληλα. Απλά το πρόβλημα είναι ότι ρίχνεις πολλή δουλειά μέσα στο εξάμηνο και στην τελική το Σεπτέμβρη θα ξεμπερδέψεις με το μάθημα. Οπότε θα επιβαρυνθεί κι ο Σεπτέμβρης σου.

Το μετάνιωσα; Όχι.  :D

Αν έχεις τρέλα με το αντικείμενο, τότε άσε τις πολλές σκέψεις και go for it. Αλλά να είσαι προετοιμασμένος/η ότι θα πονέσεις ::)


Title: Re: [Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα] Να επιλέξω το μάθημα?
Post by: pesto80 on October 15, 2019, 14:43:40 pm
Έχει να κάνει με το πόσο είσαι εξοικειωμένος/η με τον προγραμματισμό καθώς και με τη C. Η 4η εργασία βγαίνει λίγες μέρες πριν την εξεταστική οπότε πρακτικά αν θες να δώσεις άλλα μαθήματα θα πάει για Σεπτέμβρη. Δηλαδή μέσα στο εξάμηνο θα έχεις 3 εργασίες. Προσωπικά εκείνο το εξάμηνο κατάφερα να περάσω άλλα 3 μαθήματα και ταυτόχρονα ασχολήθηκα πολύ σοβαρά με τα παράλληλα. Απλά το πρόβλημα είναι ότι ρίχνεις πολλή δουλειά μέσα στο εξάμηνο και στην τελική το Σεπτέμβρη θα ξεμπερδέψεις με το μάθημα. Οπότε θα επιβαρυνθεί κι ο Σεπτέμβρης σου.

Το μετάνιωσα; Όχι.  :D

Αν έχεις τρέλα με το αντικείμενο, τότε άσε τις πολλές σκέψεις και go for it. Αλλά να είσαι προετοιμασμένος/η ότι θα πονέσεις ::)

Ουσιαστικά τρέχουν πχ παράλληλα με τα παράλληλα + εργασίες πρότυπα βασεις . Θα υπάρχει κάποιο ουσιαστικό κενό για ενασχόληση με αυτά in season(Όχι μόνο στην εξεταστική περίοδο) η καταλαμβάνεται πλήρως o χωρος από τα κατανεμημένα ;;


Title: Re: [Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα] Να επιλέξω το μάθημα?
Post by: Apostolof on October 15, 2019, 17:38:50 pm

+1 σε όλα.

Ουσιαστικά τρέχουν πχ παράλληλα με τα παράλληλα + εργασίες πρότυπα βασεις . Θα υπάρχει κάποιο ουσιαστικό κενό για ενασχόληση με αυτά in season(Όχι μόνο στην εξεταστική περίοδο) η καταλαμβάνεται πλήρως o χωρος από τα κατανεμημένα ;;

Αν κατάλαβα καλά θες να κάνεις παράλληλα, πρότυπα και βάσεις στο ίδιο εξάμηνο..

Τα πρότυπα έχουν μία μεγάλη εργασία στο τέλος που είναι πολύ κάψιμο. Αυτή και η 3η στα παράλληλα επικαλύπτονται χρονικά και η δουλειά γίνεται μέσα στην εξεταστική (κάποιες φορές λίγο νωρίτερα ή λίγο αργότερα). Οπότε δύσκολο να κάνεις και τις δύο, πόσο μάλλον μέσα σε εξεταστική.

Τα παράλληλα μαζί με βάσεις, επίσης, θα είναι αρκετά δύσκολο. Βγαίνει θα έλεγα αν καείς πολύ, αλλά μη το κάνεις στον εαυτό σου. Εξαρτάται και από το πόσο no-life μπορείς να παίξεις...
Εκτός αυτών, νομίζω ότι στο 9ο θα έχεις τουλάχιστον μία ακόμα εργασία. Ό,τι μαθήματα και να επιλέξεις μια και τα περισσότερα έχουν εργασίες.

Rule of thumb από την προσωπική μου εμπειρία με τις εργασίες της σχολής, το 4μηνο κάψιμο στο χειμερινό απαιτεί 1.5 μήνα διακοπές στο εαρινό που συνήθως σου χαλάει ολόκληρο το εξάμηνο.


Title: Re: [Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα] Να επιλέξ`
Post by: pesto80 on October 15, 2019, 23:32:36 pm
+1 σε όλα.

Αν κατάλαβα καλά θες να κάνεις παράλληλα, πρότυπα και βάσεις στο ίδιο εξάμηνο..

Τα πρότυπα έχουν μία μεγάλη εργασία στο τέλος που είναι πολύ κάψιμο. Αυτή και η 3η στα παράλληλα επικαλύπτονται χρονικά και η δουλειά γίνεται μέσα στην εξεταστική (κάποιες φορές λίγο νωρίτερα ή λίγο αργότερα). Οπότε δύσκολο να κάνεις και τις δύο, πόσο μάλλον μέσα σε εξεταστική.

Τα παράλληλα μαζί με βάσεις, επίσης, θα είναι αρκετά δύσκολο. Βγαίνει θα έλεγα αν καείς πολύ, αλλά μη το κάνεις στον εαυτό σου. Εξαρτάται και από το πόσο no-life μπορείς να παίξεις...
Εκτός αυτών, νομίζω ότι στο 9ο θα έχεις τουλάχιστον μία ακόμα εργασία. Ό,τι μαθήματα και να επιλέξεις μια και τα περισσότερα έχουν εργασίες.

Rule of thumb από την προσωπική μου εμπειρία με τις εργασίες της σχολής, το 4μηνο κάψιμο στο χειμερινό απαιτεί 1.5 μήνα διακοπές στο εαρινό που συνήθως σου χαλάει ολόκληρο το εξάμηνο.

ευχαριστω. Εφετος ο Πιτσιανης εχει βγαλει "χρονοδιαγραμμα" και για τις 3 εργασιες παραλληλα και η 3η εργασια επισημα παραδιδεται στις 15/12. Η εργασια των προτυπων βγαινει 19/12. Ακομα και καθυστερηση λογω αναβολης να βαλεις, θεωηριτικα προλαβαινεις να τελειωσεις το ενα να πιασεις το αλλο. Αυτο που θα θελα να σε ρωτησω λοιπον ειναι: ακομα και με τετοια δεδομενα, το τριπτυχο βασεις/ παραλληλα/ προτυπα ειναι παρατραβηγμενο για ενα εξαμηνο (εστω και αν αυτα ειναι η μονη σου απασχοληση - χωρις δλδ τις υπολοιπες εργασιες που ανεφερες);


Title: Re: [Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα] Να επιλέξ`
Post by: feugatos_# on October 16, 2019, 00:21:43 am
ευχαριστω. Εφετος ο Πιτσιανης εχει βγαλει "χρονοδιαγραμμα" και για τις 3 εργασιες παραλληλα και η 3η εργασια επισημα παραδιδεται στις 15/12. Η εργασια των προτυπων βγαινει 19/12. Ακομα και καθυστερηση λογω αναβολης να βαλεις, θεωηριτικα προλαβαινεις να τελειωσεις το ενα να πιασεις το αλλο. Αυτο που θα θελα να σε ρωτησω λοιπον ειναι: ακομα και με τετοια δεδομενα, το τριπτυχο βασεις/ παραλληλα/ προτυπα ειναι παρατραβηγμενο για ενα εξαμηνο (εστω και αν αυτα ειναι η μονη σου απασχοληση - χωρις δλδ τις υπολοιπες εργασιες που ανεφερες);
Αν το θες πολύ και είσαι διατεθειμένος/η να λιώσεις κάποιες περιόδους μέσα στο εξάμηνο βγαίνει. Θα σου πρότεινα να το δοκιμάσεις αλλά έχοντας στο μυαλό σου ένα plan B σε περίπτωση που δεις ότι τελικά δεν σε παίρνει.


Title: Re: [Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα] Να επιλέξω το μάθημα?
Post by: Todo on September 21, 2020, 17:12:15 pm
παιδιά το να συνδυάσω παράλληλα και διανεμημένα, ανάλυση δεδομένων και σαε 3 στο ιδιο εξάμηνο ειναι ακατόρθωτο πιστεύετε;;ρωτάω γιατί απο οσα διάβασα τα 2 πρώτα έχουν εργασίες που βαίνουν πανω κατω την ίδια περίοδο..θα προλαβαίνω να ασχοληθώ και με τα 2 ικανοποιητικά λέτε;


Title: Re: [Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα] Να επιλέξω το μάθημα?
Post by: Judas Priest saved me on September 21, 2020, 19:23:38 pm
παιδιά το να συνδυάσω παράλληλα και διανεμημένα, ανάλυση δεδομένων και σαε 3 στο ιδιο εξάμηνο ειναι ακατόρθωτο πιστεύετε;;ρωτάω γιατί απο οσα διάβασα τα 2 πρώτα έχουν εργασίες που βαίνουν πανω κατω την ίδια περίοδο..θα προλαβαίνω να ασχοληθώ και με τα 2 ικανοποιητικά λέτε;

Από αυτά τα 3 έχω ασχοληθεί μόνο με παράλληλα αλλά μίλησα με ένα φίλο μου που ασχολήθηκε με τα άλλα 2 πέρισυ. Πιστεύω δεν είναι ακατόρθωτο να ασχοληθείς ικανοποιητικά και με τα 3 αν ήθελες, αλλά θα ήταν πάρα πολύ ζόρι. Εγώ μέσα στο εξάμηνο ασχολούμουν με παράλληλα , λειτουργικά και θυα που είναι κλαιν μαθήματα, άρα σχεδόν εξ ολοκλήρου με παράλληλα. Επομένως, δε θα σε πρότεινα να προσπαθήσεις να ασχοληθείς με 3 βαριά από χρόνο μαθήματα στο ίδιο εξάμηνο.


Title: Re: [Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα] Να επιλέξω το μάθημα?
Post by: τόνγκα on September 21, 2020, 20:17:14 pm
παιδιά το να συνδυάσω παράλληλα και διανεμημένα, ανάλυση δεδομένων και σαε 3 στο ιδιο εξάμηνο ειναι ακατόρθωτο πιστεύετε;;ρωτάω γιατί απο οσα διάβασα τα 2 πρώτα έχουν εργασίες που βαίνουν πανω κατω την ίδια περίοδο..θα προλαβαίνω να ασχοληθώ και με τα 2 ικανοποιητικά λέτε;

ασε και τιποτα για το 9ο θα ψαχνεις μαθηματα και δε θα βρισκεις ;ρ


Title: Re: [Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα] Να επιλέξω το μάθημα?
Post by: Todo on September 21, 2020, 20:37:29 pm
ασε και τιποτα για το 9ο θα ψαχνεις μαθηματα και δε θα βρισκεις ;ρ

Ήθελα να ασχοληθώ με αρχητεκτονικη  υπολογιστών και οτι μπορω απο hardware 9o και γενικα να ξεμπερδευω με τα δυσκολα αλλα δεν με κοβω... ευχαριστωω παντοος


Title: Re: [Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα] Να επιλέξω το μάθημα?
Post by: τόνγκα on September 21, 2020, 20:52:00 pm
Ήθελα να ασχοληθώ με αρχητεκτονικη  υπολογιστών και οτι μπορω απο hardware 9o και γενικα να ξεμπερδευω με τα δυσκολα αλλα δεν με κοβω... ευχαριστωω παντοος

Γενικα καλυτερα παπαευσταθειου μη παρεις, ειναι οτι χειροτερο.
Παρε παυλιδη στο 8ο και παυλιδη στο 9ο , hw2 και ψηφιακα vlsi αντιστοιχα.
Προσπαθησε να τελειωνεις οσο πιο γρηγορα μπορεις με τα μαθηματα και αμα θες τοσο πολυ να ασχοληθεις με hw μπορεις να ασχοληθεις σε μεταπτυχιακο επιπεδο. Στη σχολη τα μαθηματα δε σου προσφερουν πολλα χρησιμα πραγματα για την επαγγελματικη σου πορεια.


Title: Re: [Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα] Να επιλέξω το μάθημα?
Post by: nohponex on September 21, 2020, 22:59:58 pm
Τόσα χρόνια μετά σκέφτομαι αυτό το μάθημα και μου φαίνεται ίσως το πιο χρήσιμο που έκανα στη σχολή και ακόμα βοηθάει και με εμπνέει στη δουλειά μου.

Όχι μόνο οι εργασίες ο κώδικας και η όλη φιλοσοφία τέτοιων συστημάτων, που ξανά και ξανά είτε με άλλο όνομα είτε με έναν νέο «καινοτόμο» τρόπο απλά ξαναεμφανίζονται και μπορείς εύκολα να πιάσεις τι κάνουν. Το βασικό που είχε αυτό το μάθημα ήταν ότι είχε φτιάξει μια κοινότητα με τους φοιτητές που το πήραν στο έτος και όλοι μιλούσαν στις αίθουσες για αυτό και ελεύθερα αντάλλαζαν ιδέες και βελτιώσεις, που είναι και το πιο χρήσιμο skill, η συνεργασία.



Title: Re: [Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα] Να επιλέξω το μάθημα?
Post by: Patui on September 25, 2020, 18:59:14 pm
Θα πω και εγω την γνωμη μου για το μαθημα καθως σιγα σιγα τελειωνω και την τεταρτη ( και τελευταια εργασια ) . Μιλαμε για ενα πολυ απαιτητικο μαθημα προγραμματισμου που θελοντας και μη θα σε κανει να μαθεις τερματισμενη C αλλα και να αρχισεις να σκεφτεσαι αρκετα προγραμματιστικα (καμια σχεση με τα προηγουμενα μαθηματα προγραμματισμου στην σχολη ). Απο αποψη φορτου θα χρειαστει ενα εξαμηνο να λιωσεις στις εργασιες οι οποιες ειναι αρκετα diy. Τα μαθηματα  μπορω να πω οτι ειχαν αρκετο ενδιαφερον αλλα  ουσιαστικα οτι μαθαινεις το μαθαινεις απο την προσωπικη σου προσπαθεια. Tα 4 ects ειναι αστεια για τον φορτο του μαθηματος , αλλα σιγουρα εαν επρεπε να κανω παλι την επιλογη θα το επαιρνα γιατι πραγματικα εμαθα παρα παρα παρα πολλα πραγματα. Εαν σου αρεσει ο προγραμματισμος ή θα ηθελες να αποκτησεις γνωσεις που πιστευεις δεν πηρες θα το προτεινα σιγουρα. Το μαθημα εχει 4 απαλλακτικες εργασιες στις οποιες υπαρχει φθινουσα δυσκολια γιατι σιγα σιγα μαθαινεις να γραφεις κωδικα πιο ωριμα. Γενικα εαν ειστε ενα μικρο γκρουπακι που ψηνετε να το παρει θα ηταν πολυ βοηθητικο γιατι στην πορεια μπορει να προκυψουν ακυρα προβληματα και οι εκφωνησεις δεν ειναι και οτι πιο κατανοητο.  Πολλες στιγμες θα σιχτιριζετε που το πηρατε αλλα πιστεψτε με στο τελος της μερα θα αξιζει τον κοπο εαν προφανως σας ψηνει και το αντικειμενο.


Title: Re: [Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα] Να επιλέξω το μάθημα?
Post by: dim2712 on September 25, 2020, 21:06:44 pm
Συμφωνω με τον προλαλησαντα. Να προσθέσω ακόμα ότι εκτός απο προγραμματισμό, αν  ειδικά το συνδυάσεις με αρχιτεκτονική, κατανοείς πολύ καλύτερα και αρχιτεκτονική Cpu-Gpu. Επιπλέον η δυσκολία των εργασιών είναι όσο δύσκολες τις κάνεις. Ολες θέλουν πολύ δουλειά σαν βάση αλλά αν θες και σε ενδιαφέρει πολύ το αντικείμενο μπορείς να το κάνεις πολύ χειρότερο, ας πούμε σε optimization του κώδικα η τελευταία μου τράβηξε μηνα και.
Αλλά γενικά μάθημα που προσωπικά θεωρώ must σαν επιλογή.


Title: Re: [Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα] Να επιλέξω το μάθημα?
Post by: Judas Priest saved me on October 11, 2020, 15:01:20 pm
Λοιπόν, το μάθημα είναι ξεκάθαρα το μάθημα στα πρώτα 8 εξάμηνα που μου έδωσε τα πιο πολλά πράγματα (βέβαια είναι το μάθημα που μακράν ήθελε τον περισσότερο χρόνο). Όντως, όπως έχει ειπωθεί, το μάθημα θέλει άπειρο χρόνο και έχει να σε προσφέρει πολλά. Προσωπικά, για να καταλάβετε, εγώ μέσα στο εξάμηνο ασχολούμουν μόνο με αυτό και λειτουργικά (που είναι κλαιν).

Αυτά όμως ειπώθηκαν και παραπάνω. Εγώ θέλω να σταθώ στα ΤΕΡΑΣΤΙΑ θέματα της οργάνωσης του μαθήματος και του ΚΑΡΚΙΝΟΥ που έβγαλα, μιας και αυτά για κάποιο λόγο δεν αναφέρθηκαν. Κατά την διάρκεια του εξαμήνου έγιναν πάρα πολλές παρωδίες. Πραγματικά έγιναν τόσες πολλές που σίγουρα έχω ξεχάσει πολλές. Θα αναφέρω όμως όσες θυμάμαι:

Στην πρώτη εργασία ο τεστερ ανεβηκε 4 μέρες πριν παραδώσουμε, δεν ξέραμε πως θα βαθμολογηθούμε, στην δεύτερη εργασία ο τεστερ ανέβηκε καθυστερημένα και ήταν λάθος, ξαναανέβηκε και ήταν πάλι λάθος, μας είπαν ότι στην συστοιχία υπάρχει μια βιβλιοθήκη που δεν υπήρχε, στην τρίτη εργασία μας είχανε πει ότι αν δεν έχουμε κάρτα γραφικών nvidia θα μας δωθεί πρόσβαση σε μια, έχει φτάσει ξερω γω μια βδομάδα πριν την προθεσμία και δεν έχουμε ενημέρωση, στέλνω μειλ στον φλώρο το διαβάζει και με λέει στο μάθημα "α το διαβασα αλλα δε σε απάντησα", δίνεται τελικά και καλά λύση για όσους δεν έχουν κάρτα nvidia αλλά τελικά αυτό δεν πραγματοποιήθηκε για καμια βδομάδα ακόμα. Να αναφέρω βέβαια, ότι τουλάχιστον πολλές φορές που γινόταν παρωδία, ο Φλώρος ήταν πρόθυμος να δώσει παράταση.

Επίσης, πρέπει να αναφέρω το άλλο απαράδεκτο. Το 20% του βαθμού σου είναι να βαθμολογήσεις τις εργασίες συμφοιτητών σου. Αυτό ισχύει για να γλυτώσεις χρόνο από Πιτσιάνη/Φλώρο. Νομίζω δε χρειάζεται να εξηγήσω γιατί αυτό είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ. Θα ήταν μια καλή ιδέα για μπόνους, αλλά δεν είναι η δουλειά μας ως φοιτητές να βαθμολογούμε κώδικα, που παίρνει και άπειρο χρόνο.


Συνολικά, για μένα είναι κρίμα να μη μπορώ να σας το προτείνω να το πάρετε και ας θέλει άπειρο χρόνο. Δυστηχώς, δεν είναι μόνο ο χρόνος, είναι και όλα που ανέφερα παραπάνω.

Υ.Γ. 4 ects γελάω

Υ.Γ.2 Pro tip: Με το που ανακοινωθεί η πρώτη εργασία ξεκινήστε, έχει την μικρότερη προθεσμία

EDIT: Πλέον που βγήκαν οι βαθμοί και συζητήσαμε με Πιτσιάνη/Φλώρο μάθαμε 2 πράγματα:
1) Βαθμολογούνε σχεδόν εξ ολοκλοκλήρου από την αναφορά και κοιτάνε σπάνια τον κώδικα.
2) Στις εκφωνήσεις έγραφε ξεκάθαρα "στην αναφορά οι σελίδες μετά την 3η δε θα λαμβάνονται υπόψιν". Τελικά, και 7,8,9 σελίδες να έκανες τις βλέπανε κανονικά και το χειρότερο, αν εσύ έμενες πιστός στο όριο τον 3 σελίδων αλλά ήθελαν κάτι ακόμα έπεφτε τσεκούρι.


Title: Re: [Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα] Να επιλέξω το μάθημα?
Post by: witchingHour on October 20, 2023, 17:52:34 pm
Κάποιος που έχει να πιάσει C απ' το πρώτο έτος θεωρείτε θα τα καταφέρει στο μάθημα; Επίσης όταν λέτε ότι θέλει άπειρο χρόνο πόσο θα το βάζατε ας πούμε ώρες ενασχόλησης/εβδομάδα (επειδή έχω λίγο φορτωμένο πρόγραμμα αυτό το εξάμηνο αλλά δεν θέλω και να αφήσω το μάθημα)


Title: Re: [Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα] Να επιλέξω το μάθημα?
Post by: Pansysk75 on October 20, 2023, 23:48:49 pm
Ας αφήσω κι εγώ την αποψάρα μου:

Πήρα το μάθημα πέρσι (2022-2023), την χρονιά που έφυγε ο Φλώρος από βοηθός στο μάθημα.
Το αρχικό πλάνο ήταν (όπως τα προηγούμενα χρόνια) 4 εργασίες: OpenMP, MPI, CUDA, και η 4η μια μίξη ή ελέυθερου θέματος αν θέλουμε.

ΤΑ ΠΕΡΙΕΡΓΑ

Τελικά, καθώς πήγε πίσω το εξάμηνο και καθυστέρησαν να αναρτηθούν οι εκφωνήσεις των εργασιών, η 3η εργασία ανακοινώθηκε 13 Ιανουαρίου (άρα υλοποιήθηκε μέσα στην εξεταστική, αν και ευτυχώς ο διδάσκοντας ήταν ελαστικός με τις προθεσμίες).

Σχεδόν κανείς δεν ασχολήθηκε με την 4η εργασία καθώς είχαμε ήδη κάνει 1-2 εβδομάδες overflow στο επόμενο εξάμηνο, και δεν είχαμε άλλη όρεξη/ενέργεια/χρόνο για το μάθημα. Καθώς μπορούσε να είναι ελεύθερου θέματος, η οδηγία ήταν να πάρουμε μια εργασία άλλου μαθήματος που θα κάναμε ούτως η άλλως, και να κολλούσαμε ενα παραλληλισμο κάπου, ώστε να μην παιδευτούμε και πολύ.

Σήμερα είναι 20 Οκτωβρίου. Έχουν περάσει 8 ΜΗΝΕΣ από την λήξη εκείνου του εξαμήνου, και τους τελευταίους 3-4 μήνες έχουμε παρακαλέσει πολλαπλές φορές και με όλους τους δυνατούς τρόπους τον διδάσκοντα να βγάλει κάποια βαθμολογία, το οποίο αποφέυγει/ξεχνάει με απίστευτη μαεστρία.
Έτσι πληροφοριακά, η τελευταία ενημέρωση είναι ότι ΘΑ πάρουμε max 9 όσοι υποβάλλαμε τις 3 εργασίες (υποθέτω για να μην αδικηθεί κάποιος που υπέβαλλε και τις 4, αν υπάρχει).

ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ

Όσο αφορά τη δυκολία του μαθήματος, είναι αρκετά δύσκολο κυρίως επειδή δεν υπάρχει καθοδήγηση και ξοδεύεις αρκετό χρόνο τόσο στον κώδικα όσο και σε περισσότερο περιφερειακά και τεχνικά ζητήματα. Ειδικά αν σου αρέσει και θέλεις να ασχοληθείς "σωστά", τρώει άπειρο χρόνο.

Η απουσία του Φλώρου ήταν ιδιαίτερα εμφανής, καθώς οι εργασίες βγήκαν εκτός προγράμματος, και δεν υπήρχε συγκεκριμένο specification, τι εννοώ:
Δεν υπήρξε συμφωνημένη μορφή για την είσοδο και έξοδο των προγραμμάτων που έπρεπε να γράψουμε, ή για το πως να υλοποιηθούν οι δομές δεδομένων, η αν θα γίνει χρήση C ή C++.
Με άλλα λόγια, ο καθένας έκανε του κεφαλιού του, το οποίο γινόταν ακόμη πιο ενδιαφέρον καθώς ο καθένας έπρεπε να διορθώσει και τις εργασίες των άλλων στο τέλος κάθε παραδοτέου!

ΤΑ ΩΡΑΙΑ

Οι εργασίες είναι φλου στο πως ακριβώς θα τις υλοποιήσεις (αυτό είναι και καλό και κακό), και έιναι προαιρετικά ομαδικές.
Το μάθημα είναι μια καλή αφορμή για κάποιον που γουστάρει να λερώσει τα χέρια του με C/C++, Makefiles, τον linker, πως βάζω 3rd party βιβλιοθήκες, πως τρέχω πράγματα στο cluster, και γενικά high performance κώδικα.

Αν σε ψήνουν τα παραπάνω, δεν σε ενδιαφέρει η απαίσια αναλογία προσπάθειας/ECTS, και έχεις όρεξη να "τραβήξεις το κουπί" και λίγο μόνος/μόνη σου, τότε μπορώ να συστήσω το μάθημα, καθώς αυτή τη γνώση και την τριβή δεν θα την συναντήσεις σε άλλο μάθημα στη σχολή.

TLDR

Δύσκολο μάθημα και πρέπει να μπορείς να τα βγάλεις πέρα μόνος/μόνη σου. Proceed with caution, και μόνο αν ξέρεις οτι έχεις όρεξη και μπορείς να διαθέσεις τον χρόνο.

ΥΓ Φλώρε γύρνα πίσω


Title: Re: [Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα] Να επιλέξω το μάθημα?
Post by: okan on October 21, 2023, 11:07:13 am
Κάποιος που έχει να πιάσει C απ' το πρώτο έτος θεωρείτε θα τα καταφέρει στο μάθημα; Επίσης όταν λέτε ότι θέλει άπειρο χρόνο πόσο θα το βάζατε ας πούμε ώρες ενασχόλησης/εβδομάδα (επειδή έχω λίγο φορτωμένο πρόγραμμα αυτό το εξάμηνο αλλά δεν θέλω και να αφήσω το μάθημα)

αν έχεις φορτωμένο (δλδ >6 μαθήματα) μην το σκέφτεσαι. πάντα υπάρχει η δεύτερη ευκαιρία στο 9ο εξάμηνο αν νιώθεις ότι έχασες κάτι τόσο σημαντικό.