THMMY.gr

Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Τεχνικά Θέματα => Κατασκευές και η... Ηλεκτρολογία στην πράξη. => Topic started by: angel94 on March 14, 2016, 15:14:35 pm



Title: Αλλαγή Φοράς Περιστροφής Ασύγχρονου Τριφασικού Κινητήρα
Post by: angel94 on March 14, 2016, 15:14:35 pm
Καλησπέρα παιδία ονομάζομαι Άγγελος και είμαι καινούργιος στην κοινότητα. Είμαι φοιτητής στο Τμήμα Αυτοματισμού στην Θεσσαλονίκη.
Έχω μια απορία σχετικά με το Ηλεκτρολογικό σχέδιο του μαθήματος Κλασσικές Εγκαταστάσεις Αυτοματισμού.
(Συγχωρέστε με αν εβαλα το θέμα σε λάθος ενότητα, απλά αυτή θεώρησα ως την πιο κατάλληλη)

Όπως λεει και ο τίτλος το σχέδιο αφορά την αλλαγή φοράς περιστροφής τριφασικού κινητήρα. Γνωρίζω οτι αυτό είναι εφικτό αλλάζοντας οποιεσδήποτε απο τις 2 φάσεις. Αυτό που με προβληματίζει είναι η σχεδίαση της άσκησης. Έχω σπάσει το κεφάλι μου απο χθες ψάχνοντας για λύση στο διαδικτυο αλλά δεν βρήκα και πολλά. Σας παραθέτω την εκφώνηση.

Quote
Να σχεδιαστεί με μολύβι, χάρακα, διαβήτη και στένσιλ σε χαρτί μιλιμετρέ κύκλωμα ισχύος και βοηθητικό μιας παραγωγικής μηχανής, η οποία κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες τριφασικούς βραχυκυκλωμένου δρομέα Μ1 και Μ2, ισχύος 2.2 kW και 0.55 kW, αντίστοιχα (400 V Δ). Οι κινητήρες προστατεύονται από βραχυκύκλωμα και υπερφόρτιση.
Το βοηθητικό κύκλωμα έχει τάση 24 V, 50 Hz. Ο κινητήρας Μ2 ενεργοποιείται από μπουτόν START S2.1 και σταματά από μπουτόν STOP S2.0 και περιστρέφεται μόνον δεξιόστροφα. Ο κινητήρας Μ1 λειτουργεί δεξιόστροφά αν πατηθεί το μπουτόν S1.1, είτε αριστερόστροφα αν πατηθεί το μπουτόν S1.2 και σταματά όταν πατηθεί το μπουτόν STOP S1.0. Ο κινητήρας Μ1 μπορεί να λειτουργήσει μόνον εφόσον ήδη λειτουργεί ο κινητήρας Μ2.
Ο χειρισμός των δύο κινητήρων θα πρέπει να μπορεί να γίνεται από δύο απομακρυσμένα μεταξύ τους σημεία (δηλ. υπάρχουν δύο μπουτονιέρες). Η μηχανή διαθέτει και τοπικό φωτισμό από λυχνία εξοικονόμησης CFL, 7 W, 230 V, σπειρώματος E27. Στις μπουτονιέρες να προβλεφθεί ενδεικτική λυχνία H1 για την λειτουργία του κινητήρα Μ1 και λυχνίες βλάβης H2 και H3 και για τους δύο κινητήρες. Να σχεδιαστεί επίσης και η πρόσοψη της μπουτονιέρας (μπουτόν και ενδεικτικές λυχνίες).

Η απορία μου είναι πως θα σχεδιάσω τους 2 κινητήρες στο κύκλωμα ισχύος για να κάνει αυτό που λέει. Επίσης με μπερδεύει αυτό που λέει οτι ο κινητήρας Μ2 περιστρέφεται μόνον δεξιόστροφα. Ο κινητήρας Μ1 μπορεί να λειτουργήσει μόνον εφόσον ήδη λειτουργεί ο κινητήρας Μ2. (Αν ο Μ2 λειτουργεί και περιστρέφεται μόνο δεξιόστροφα, ο Μ1 πως μπορεί και περιστέφεται αριστερόστροφα; )

Το βοηθητικό κύκλωμα γωρίζω πως θα το κάνω. Η απορία μου αφορά το κυρίως κύκλωμα. Ένα πρόχειρο σχέδιο και μια διευκρίνηση θα βοηθούσε.  :-\

Ευχαριστώ!


Title: Re: Αλλαγή Φοράς Περιστροφής Ασύγχρονου Τριφασικού Κινητήρα
Post by: Endeavour X on March 14, 2016, 18:29:13 pm
Θα γινει με ενα τυπικο phase-reverse relay.
O M1 θα παιρνει ισχύ μονον εαν κλεισει ο διακοπτης του Μ2.
Αλλιως και σκεπτομενος εντελως σα τσοπανος, βαζεις δυο επαφες που η μια θα κανει αντιμεταθεση 2 φασεων και η αλλη οχι
φροντιζοντας να ειναι μονο μια απ τις 2 κλειστη. Ολα αυτα μετα τον Μ2 προφανως.


Title: Re: Αλλαγή Φοράς Περιστροφής Ασύγχρονου Τριφασικού Κινητήρα
Post by: swtiris on March 14, 2016, 21:26:38 pm
Κολπο ειναι. Ο Μ2 αυτοβραχυκυκλωνεται και δεν λειτουργει ετσι κι αλλιως