THMMY.gr

Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα => Συγκοινωνίες και Μέσα Μεταφοράς => Topic started by: Karaμazoβ on June 15, 2014, 13:27:17 pm



Title: Νέα εργοτάξια: "Ολοταχώς για τραμ η Θεσσαλονίκη"
Post by: Karaμazoβ on June 15, 2014, 13:27:17 pm
Ολοταχώς για τραμ η Θεσσαλονίκη - Ως το τέλος του 2014 η δημοπράτηση του έργου

Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 6 Ιουνίου 2014 21:43
 

(http://www.agelioforos.gr/files/FAKALIS/tram.JPG)


(μεγέθυνση:)
http://www.agelioforos.gr/files/FAKALIS/tram.JPG



Την τελική πρόταση για τη δημιουργία δικτύου Τραμ στη Θεσσαλονίκη παρουσίασε σήμερα το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, στη 2η συνάντηση εκπροσώπων φορέων στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ECOTALE. Το Τραμ σχεδιάστηκε με σκοπό να λειτουργήσει συμπληρωματικά και τροφοδοτικά με το μετρό και σε καμία περίπτωση ανταγωνιστικά.Το προτεινόμενο δίκτυο έχει μήκος 24 χλμ., προτείνεται να υλοποιηθεί σε τρεις χρονικά φάσεις και το κόστος του ανέρχεται στα 20-22 εκ. ευρώ ανά χλμ. (συνολικό κόστος 515,76 εκ. ευρώ).

Παρουσιάστηκαν τα παραδείγματα τριών δικτύων τραμ σε ευρωπαϊκές πόλεις (Ιλ Ντε Φρανς του Παρισίου, Νότιγχαμ, Στρασβούργο), που εξετάστηκαν ώστε και η πρόταση για το Τραμ Θεσσαλονίκης να είναι υλοποιήσιμη.

Το Τραμ μπορεί να εξασφαλίσει υψηλές ταχύτητες μετακινήσεων, υψηλή συχνότητα δρομολογίων και βελτίωση εξυπηρέτησης των μετακινουμένων, αποτρέποντάς τους από τη χρήση ΙΧ αυτοκινήτων.

Στις βασικές αρχές του σχεδιασμού περιλαμβάνεται η παραδοχή ότι το Τραμ θα έχει συμπληρωματική λειτουργία με το Μετρό στη διαδρομή του στο κέντρο της πόλης όπου αναμένονται συνθήκες κορεσμού (τμήμα από Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι Σιντριβάνι). Επίσης, οι οδεύσεις του Τραμ θα καλύπτουν περιοχές της πόλης που δε θα εξυπηρετούνται από τις επεκτάσεις του Μετρό (Άνω Τούμπα, ανατολικές περιοχές της Θεσσαλονίκης κοντά και παράλληλα στο θαλάσσιο μέτωπο), ενώ το νέο μέσο προβλέφθηκε να έχει τροφοδοτική λειτουργία στο Μετρό με μετεπιβίβαση σε ικανό αριθμό κοινών ή κοντινών σταθμών.

Στα 24 χλμ. του δικτύου Τραμ η γραμμή θα είναι διπλή και οι διάδρομοι προστατευμένοι στο 89,6% του μήκους. Προβλέφθηκαν 43 στάσεις (5 τερματικοί), ένα αμαξοστάσιο 45 στρεμμάτων και ηλεκτροκίνηση με εναέρια καλώδια.

Η μετακίνηση των επιβατών θα γίνεται με 45 αρθρωτά οχήματα χαμηλού δαπέδου, μήκους 35 μέτρων και πλάτους 2,3, χωρητικότητας 220 ατόμων (140 όρθιοι, 40 καθήμενοι), τα οποία θα έχουν μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα (μέση ταχύτητα 20-21 χλμ./ώρα). Το Τραμ θα έχει προτεραιότητα σε όλες της σηματοδοτημένες διασταυρώσεις και η απόσταση μεταξύ των στάσεων θα είναι μεταξύ 450 και 650 μέτρων.

Οι κοινές στάσεις με το Μετρό είναι πέντε (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πανεπιστήμια, Παπάφη, πρώην Νομαρχία, Μίκρα).

Οι συνολικοί αναμενόμενοι επιβάτες ημερησίως ανέρχονται σε 172.700, με δυνατότητα να φτάσουν στους 196.300, που σημαίνει ότι ετησίως αναμένεται να μετακινούνται με το Τραμ 51.810.000 επιβάτες.

Τα προτεινόμενα δρομολόγια είναι τρία:

    ΚΤΕΛ – Ελαιώνες: μήκος 10,8 χλμ., χρόνος απλής διαδρομής 32 λεπτά.
    ΝΣΣΘ – Ελαιώνες: μήκος 8,76 χλμ., χρόνος απλής διαδρομής 26 λεπτά.
    Πλατεία Ευόσμου – Μίκρα: μήκος 14,3 χλμ., χρόνος απλής διαδρομής 41 λεπτά.

Οι γραμμές που σχεδιάστηκαν ακολουθούν τις εξής πορείες:

-Πλατεία Ευόσμου – Αριστοτέλους – Λεωφόρος Δενδροποτάμου – ΚΤΕΛ – ΝΣΣ – Αναγεννήσεως – Πολυτεχνείου – Τσιμισκή (ΧΑΝΘ) – Λεωφόρος Στρατού – Γ’ Σεπτεμβρίου – Ν. Εγνατία – Παπάφη – Μαραθώνος – Διογένους – Κλεάνθους – Γρηγορίου Λαμπράκη – Κωνσταντινουπολίτικα – Ελαιώνες.

-ΧΑΝΘ – Μ. Ανδρόνικου – Λεωφόρος Γεωργίου – Β. Όλγας – Εθνικής Αντιστάσεως – Μίκρα.

-ΝΣΣΘ – Μιχ. Καλού – Δραγουμάνου – Αγ. Δημητρίου – 3ης Σεπτεμβρίου – Πανεπιστήμιο.

Το κόστος του έργου συνολικά υπολογίστηκε στα 515,76 εκ. ευρώ, από τα οποία 146,3 αφορούν στο κόστος του τροχαίου υλικού και τα υπόλοιπα στο κόστος υποδομής. Το συνολικό κόστος λειτουργίας και συντήρησης ανά επιβάτη είναι 0,4 ευρώ και η τιμή του εισιτηρίου μπορεί να είναι κοντά στο 1 ευρώ.

Στις ωφέλειες από το Τραμ οι μελετητές περιλαμβάνουν τη μείωση ρύπων, τροχαίων ατυχημάτων και συνολικού εξωτερικού κόστους μεταφορών, την προσέλκυση επενδύσεων και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης.

Επίσης, με την κατασκευή του Τραμ θα γίνουν αναπλάσεις και αναβαθμίσεις περιοχών, τακτοποιήσεις οδών, αύξηση της ελκυστικότητας και σημαντική βελτίωση της εικόνας της πόλης.

Στις συνθήκες μετακίνησης το Τραμ θα σημάνει μείωση των χρόνων διαδρομής, αποφόρτιση του Μετρό στο κέντρο της πόλης και αύξηση των επιβιβάσεων στο Μετρό στους κοινούς σταθμούς. Είναι χαρακτηριστικό ότι χωρίς Τραμ οι μετακινήσεις των Θεσσαλονικέων με ΙΧ στους άξονες από τους οποίους έχει σχεδιαστεί να διέρχεται το νέο μέσο, το 2030 θα είναι 68%, ενώ με Τραμ αυτό το ποσοστό μειώνεται στο 45%.

Την υλοποίηση του Τραμ προτείνεται να αναλάβει η «Αττικό Μετρό ΑΕ», που έχει την τεχνογνωσία, σε συνεργασία με το ΣΑΣΘ, ώστε να επιτευχθεί και η μέγιστη δυνατή διεπαφή με το Μετρό, ενώ προβλέπεται και αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών, ώστε να είναι τροφοδοτικές προς το Τραμ κι όχι ανταγωνιστικές.

Για τη χρηματοδότηση προβλέπονται νέες μορφές με διευρυμένη Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και μόχλευση επενδύσεων, αλλά και αξιοποίηση των μέσων περιφερειακής πολιτικής και χρηματοδοτικής τεχνικής (JESSICA), ενώ υπάρχει και η δυνατότητα χρηματοδότησης μέσω «Δέσμευσης της Αξίας Γης», δηλαδή άντληση κεφαλαίων με βάση την αύξηση της αξίας γης λόγω της βελτίωσης της προσβασιμότητας από το δίκτυο Τραμ. Προβλέπεται επίσης επένδυση εσόδων από την αναβαθμισμένη ελεγχόμενη στάθμευση ΙΧ, από συμπληρωματικά τέλη κυκλοφορίας ΙΧ ή από χρέωση κυκλοφοριακής συμφόρησης στο κέντρο (μακροπρόθεσμα).

Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης που παρουσίασαν οι μελετητές προβλέπει δημοπράτηση του έργου ως το τέλος του 2014 (με την προϋπόθεση ότι όλες οι εγκρίσεις θα δοθούν το δεύτερο εξάμηνο), ανάθεση του έργου ως το τέλος του 2016, κατασκευή της πρώτης φάσης (ΚΤΕΛ – Ελαιώνες) ως το τέλος του 2020, κατασκευή δεύτερης φάσης (ΧΑΝΘ – Μίκρα) ως το τέλος του 2025 και κατασκευή της τρίτης φάσης (ΝΣΣ - Πανεπιστήμιο) ως το τέλος του 2030.




http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=1&artid=208063


Title: Re: Νέα εργοτάξια: "Ολοταχώς για τραμ η Θεσσαλονίκη"
Post by: princess_of_the_dawn on June 15, 2014, 14:23:24 pm
Quote
Προβλέπεται επίσης επένδυση εσόδων από την αναβαθμισμένη ελεγχόμενη στάθμευση ΙΧ, από συμπληρωματικά τέλη κυκλοφορίας ΙΧ ή από χρέωση κυκλοφοριακής συμφόρησης στο κέντρο (μακροπρόθεσμα).

Αυτό δεν το κατάλαβα.Δηλαδή φτιάχνοντας(αν ποτέ γίνει-δεν είμαι και πολύ αισιόδοξη) τραμ και μετρό θα αυξήσουν τα τέλη κυκλοφορίας για τα ΙΧ και τα έσοδα θα πάνε που; Σε κρατικούς φορείς οι οποίοι θα τα επενδύσουν προκαταβολικά για την υλοποίηση του τραμ; Σε φάση βάζουμε λεφτά που δεν έχουμε και σε 20-30 χρονάκια θα κάνουμε απόσβεση;

Επίσης,το εισιτήριο λένε θα είναι κοντά στο 1 ευρώ. 1 ευρώ με τα τωρινά δεδομένα; Σε (με πολύ αισιοδοξία) 5-6 χρόνια πχ που λένε ότι θα έχει ολοκληρωθεί η πρώτη γραμμή,πόσο προσιτό θα είναι το εισιτήριο για τον επιβάτη και πόσο αναμένεται να έχει φτάσει το εισιτήριο του λεωφορείου;

Γενικά δε ξέρω είμαι κάπως καχύποπτη με το θέμα.Ας τελειώσουν το μετρό πρώτα και μετά να κάνουν προβλέψεις για τον μέσο αριθμό των επιβατών που θα μετακινούνται κλπ και την αναγκαιότητα του τραμ.


Title: Re: Νέα εργοτάξια: "Ολοταχώς για τραμ η Θεσσαλονίκη"
Post by: Mathematica on June 15, 2014, 14:27:17 pm
ας κλεισουν πρωτα την τεραστια τρυπα που λεγεται μετρο κ μετα βλεπουμε


Title: Re: Νέα εργοτάξια: "Ολοταχώς για τραμ η Θεσσαλονίκη"
Post by: Endeavour X on June 15, 2014, 14:36:13 pm
Γιατι η κατασκευη του τραμ πρεπει να παρει 15 χρονια?
Ποσο δυσκολο ειναι?

Ηταν ενας τυπας στην στον δεδδηε νομιζω, στην πτολεμαιδα, που ελεγε στην ελλαδα δεν εχουμε πολιτισμο μηχανικης.
Οταν θεωρουμε νορμαλ ενα εργο να παιρνει 15 χρονια, αρχιζω να πιστευω οτι ειχε δικιο.


Επισης ειχα την εντυπωση οτι το μετρο θα σταματουσε.


Title: Re: Νέα εργοτάξια: "Ολοταχώς για τραμ η Θεσσαλονίκη"
Post by: princess_of_the_dawn on June 15, 2014, 14:43:10 pm
Μα δεν είναι νορμάλ,αλλά είναι πραγματικότητα. Η πραγματικότητα δηλαδή δεν είναι νορμάλ.
Όταν σταματάνε και ξεκινάνε συνεχώς τέτοια εγχειρήματα,ε κάτι δεν πάει καλά. Και το μετρό προβλεπόταν να τελειώσει αν δεν απατώμεν το 2012 κι ακόμα η Θεσσαλονίκη σκαμμένη είναι.


Title: Re: Νέα εργοτάξια: "Ολοταχώς για τραμ η Θεσσαλονίκη"
Post by: lynx on June 15, 2014, 15:26:58 pm
Γιατι η κατασκευη του τραμ πρεπει να παρει 15 χρονια?
Ποσο δυσκολο ειναι?

Ηταν ενας τυπας στην στον δεδδηε νομιζω, στην πτολεμαιδα, που ελεγε στην ελλαδα δεν εχουμε πολιτισμο μηχανικης.
Οταν θεωρουμε νορμαλ ενα εργο να παιρνει 15 χρονια, αρχιζω να πιστευω οτι ειχε δικιο.


Επισης ειχα την εντυπωση οτι το μετρο θα σταματουσε.

Δεν είναι αυτό, ίσα ίσα, έχουμε το ίδιο πολιτισμό με τότε που ξεκινήσαμε τα μεγάλα έργα:
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%B8%CE%B5%CE%BD%CF%8E%CE%BD%CE%B1%CF%82

"Ο Παρθενώνας αποτελεί το λαμπρότερο μνημείο της Αθηναϊκής πολιτείας και τον κολοφώνα του δωρικού ρυθμού. Η κατασκευή του ξεκίνησε το 448/7 π.Χ. και τα εγκαίνια έγιναν το 438 π.Χ. στα Μεγάλα Παναθήναια, ενώ ο γλυπτός διάκοσμος περατώθηκε το 433/2 π.Χ"  :P


Title: Re: Νέα εργοτάξια: "Ολοταχώς για τραμ η Θεσσαλονίκη"
Post by: 4Dcube on June 15, 2014, 17:02:17 pm

Ηταν ενας τυπας στην στον δεδδηε νομιζω, στην πτολεμαιδα, που ελεγε στην ελλαδα δεν εχουμε πολιτισμο μηχανικης.
Ικανοποιητικα περιγραφικο. Εψαχνα μια τετοια ατακα, λιγοτερο απομακρη ισως.

Στην Ελλαδα αν δεν εχεις μαστιγιο, οχι καθυστερηση, ποτε δε θα γινει το εργο σου. Δεν πα να εχεις γνωστους η λεφτα. Το λεω κρινοντας απο τη συνεργασια με γαλλικες, γερμανικες επιχειρησεις σε συγκριση με ελληνικες. Στο πλαισιο της διπλωματικης μου.

Συν το γεγονος οτι ο ελληνας ξερει πως να νομιμοποιησει μιζες για ενα εργο και στις περισσοτερες περιπτωσεις λογω παιδειας το κανει, το εργο παει πισω.

15 χρονια μοιαζει με wishful thinking.


Title: Re: Νέα εργοτάξια: "Ολοταχώς για τραμ η Θεσσαλονίκη"
Post by: Karaμazoβ on June 15, 2014, 18:05:18 pm
Quote
Προβλέπεται επίσης επένδυση εσόδων από την αναβαθμισμένη ελεγχόμενη στάθμευση ΙΧ, από συμπληρωματικά τέλη κυκλοφορίας ΙΧ ή από χρέωση κυκλοφοριακής συμφόρησης στο κέντρο (μακροπρόθεσμα).

Αυτό δεν το κατάλαβα.Δηλαδή φτιάχνοντας(αν ποτέ γίνει-δεν είμαι και πολύ αισιόδοξη) τραμ και μετρό θα αυξήσουν τα τέλη κυκλοφορίας για τα ΙΧ και τα έσοδα θα πάνε που; Σε κρατικούς φορείς οι οποίοι θα τα επενδύσουν προκαταβολικά για την υλοποίηση του τραμ; Σε φάση βάζουμε λεφτά που δεν έχουμε και σε 20-30 χρονάκια θα κάνουμε απόσβεση;

Επίσης,το εισιτήριο λένε θα είναι κοντά στο 1 ευρώ. 1 ευρώ με τα τωρινά δεδομένα; Σε (με πολύ αισιοδοξία) 5-6 χρόνια πχ που λένε ότι θα έχει ολοκληρωθεί η πρώτη γραμμή,πόσο προσιτό θα είναι το εισιτήριο για τον επιβάτη και πόσο αναμένεται να έχει φτάσει το εισιτήριο του λεωφορείου;

Γενικά δε ξέρω είμαι κάπως καχύποπτη με το θέμα.Ας τελειώσουν το μετρό πρώτα και μετά να κάνουν προβλέψεις για τον μέσο αριθμό των επιβατών που θα μετακινούνται κλπ και την αναγκαιότητα του τραμ.


Γενικά δεν μπορώ να γίνω το Μαντείο των Δελφών ωστε να καταλάβω τι ετοιμάζουν ακριβώς, αλλα καποιες υποθέσεις μπορούν να γίνουν., με βαση αυτα που λενε και με βαση τα εργα που έχουν γίνει ως τωρα πανελλαδικα.

Στην περίπτωση των δρόμων, οι κατασκευαστες-εργολάβοι εχουν το δικαιωμα μετα την περάτωση της κατασκευής να εκμεταλλευονται οικονομικα τον δρόμο (δηλαδή διόδια). Δεν εχει σημασία που τα λεφτα κατασκευής του δρόμου ηταν ΕΣΠΑ, κρατικά χρηματα ή δανεικα. Το ίδιο θα γίνει και τώρα, η εταιρία που θα κατασκευάσει το Τραμ θα το εκμεταλλευεται οικονομικα μετα. Αυτη κατα κυριο λογο θα ειναι η Αττικό Μετρό ΑΕ, η οποια είναι Νομικό Προσωπο Ιδιωτικου Δικαιου, υπο την εποπτεια του Υπουργου Μεταφορών. Το δημοσίευμα υπονοει οτι επιδιώκεται και η συμμετοχή κι αλλων εργολαβων (στο Μετρο Θεσσαλονικης συμμετειχαν εταιρίες κατασκευων που κινουνταν μεταξυ λειτουργίας και χρεωκοπίας, παραδειγμα η ΑΕΓΕΚ ΑΕ).

Δηλαδή, τα χρήματα απο τα εισητήρια δεν θα πανε στο Υπουργείο Οικονομικών, αν αυτό ειναι που ρωτάς. Τα εσοδα θα πανε μεταξυ των εταιριών που ανελαβαν την κατασκευή του έργου.


Ο Δημος Θεσσαλονίκης στο μελλον, με το σκεπτικό οτι "τωρα εχουμε εκτεταμένες δημόσιες συγκοινωνίες" θα εγκαταστήσει παρκόμετρα με σκοπό να εχει μια extra πηγη εσοδων.


Ηταν ενας τυπας στην στον δεδδηε νομιζω, στην πτολεμαιδα, που ελεγε στην ελλαδα δεν εχουμε πολιτισμο μηχανικης.
Οταν θεωρουμε νορμαλ ενα εργο να παιρνει 15 χρονια, αρχιζω να πιστευω οτι ειχε δικιο.


Δεν ξερω αν εχουμε πολιτισμό μηχανικής, πολιτισμό εργολαβιών εχουμε σιγουρα.


Ποιος είναι ο λόγος να μην υπάρχει μια δημοσια υπηρεσία κατασκευών; Πραγματικα.

Επειδή θα καθυστερεί; Οι εταιρίες κατασκευών στους δρομους, μετρό κτλ καθυστερούν απίστευτα, με τραγικές δικαιολογίες που συνηθως σχετίζονται με την χρηματοδότηση τους.

Επειδή θα είναι φθηνότερη η ιδιωτική πρωτοβουλία; Τα χρήματα για την κατασκευή κυριότερα προέρχονται απο τα ΕΣΠΑ και κρατικά λεφτα. Όσα πρεπει να βαλουν οι ιδιώτες μπαίνουν απο τραπεζικά δάνεια, τα οποια παίρνουν με αστειες υποθηκες με διαπλοκη με το τραπεζικό κεφάλαιο. Όταν δεν μπορούν να πληρώσουν, πιστολιάζουν τους εργάτες και σταματάνε τα έργα. Οι τράπεζες δε τους κυνηγάνε, αλλα απαιτούν απο το Κρατος να δωσει πακετα ενισχυσης για να καλυψουν τρυπες απο τα πιστολιασμένα δανεια, και να δωσει εξτρα χρηματα στις κατασκευαστικες, αλλιως σταματάνε τα εργα, και αν θελετε καντε προσφυγη. Οταν το εργο ολοκληρωθει, απομυζουν σαν βαμπιρ τον κόσμο με διόδια και εισητήρια.

Επειδή θα υπάρχει διαφθορά; Η διαπλοκη τραπεζών-κρατους-κατασκευαστικών εχει βαρέσει κοκκινο ήδη.




Ο μόνος λόγος ειναι πανελίστικος: "πειτε μας μια χώρα στην ΕΕ που εχει δημοσια υπηρεσία κατασκευών;;", "όλοι έτσι κανουν στον κόσμο!", και τέτοια για ρινόκερους...


Title: Re: Νέα εργοτάξια: "Ολοταχώς για τραμ η Θεσσαλονίκη"
Post by: Grecs on June 15, 2014, 18:17:31 pm
αιλυνοικει επιχειρηματικοτητα