THMMY.gr

Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου => Ειδικά Κεφάλαια Συστημάτων Ηλεκτρικής Ενέργειας => Topic started by: gandreou on March 15, 2012, 15:32:12 pm



Title: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: gandreou on March 15, 2012, 15:32:12 pm
Οι τελικές ομάδες εργασίας για το φετινό θέμα έχουν αναρτηθεί στον ιστότοπο του μαθήματος στο eTHMMY, στις Ανακοινώσεις.





edit by mod: title


Title: Re: Εργασία 2012
Post by: Εσύ on March 15, 2012, 16:54:40 pm
αλλάξτε τίτλο


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: astakos on March 17, 2012, 11:24:01 am
παρακαλω ο Ζέζας Νικόλαος να επικοινωνήσει μαζί μου με pm...


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: tomgo on March 18, 2012, 18:41:56 pm
Παρακαλώ o Παναγιώτης Χατζηπαναγιώτου να επικοινωνήσει μαζί μου με pm.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: vasius66 on March 19, 2012, 01:16:01 am
Παρακαλώ o Κοντοπουλος Κωνσταντινος να επικοινωνήσει μαζί μου με pm


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: tolis_1 on March 30, 2012, 17:19:53 pm
 εχει βρει κανεις μετασχηματιστη ισχυος γτ στην σελιδα της ABB δεν εχει 20kv/400v?


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: ion on April 06, 2012, 12:37:33 pm
μπορεί κάποιος να ανεβάσει την περσινή εκφώνηση;

θενκς


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: tolis_1 on April 07, 2012, 14:40:45 pm
parto


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: FireStarter on April 07, 2012, 18:43:16 pm
Σε ΧΥΤΑ, ΜΣ ελαίου ή ξηρού τύπου;


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: panos13 on April 07, 2012, 19:23:31 pm
Νομίζω ελαίου,γιατί να βάλεις ξηρού τύπου?

Δεν νομίζω να έχει ειδικές συνθήκες περιβάλλοντος για να χρειάζεται ξηρού τύπου..


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: FireStarter on April 08, 2012, 18:50:22 pm
Έχεις παραγωγή μεθανίου, άρα υποψιάζομαι εκρηκτικές συνθήκες...
Καμιά ιδέα;


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: FireStarter on April 08, 2012, 19:52:40 pm
Άλλη απορία:

Η ισχύς των κινητήρων που δίνεται είναι ηλεκτρική η μηχανική;
Γενικά σαν ονομαστική ισχύς δίνεται η μηχανική.
Επειδή όμως λέει 'πίνακας κινητήρων' υποθέτω εννοεί τον ηλεκτρικό πίνακα που τους τροφοδοτεί και είναι λογικό να μιλά για ηλεκτρική ισχύ. Ακόμη το άθροισμα όλων δίνει την εγκατεστημένη ισχύ της εγκατάστασης.

Όμως αν δίνει ηλεκτρική, πως θα επιλέξουμε κινητήρα; Στο περίπου;


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: FireStarter on April 08, 2012, 19:57:00 pm
Ο χώρος των ΜΣ έχει ύψος 2,8m όπως τα γραφεία;


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: kakarot89 on April 08, 2012, 23:22:37 pm
Έχεις παραγωγή μεθανίου, άρα υποψιάζομαι εκρηκτικές συνθήκες...
Καμιά ιδέα;
Πήγα στον Ανδρέου και από ότι κατάλαβα δεν θεωρείται εκρηκτικό περιβάλλον. Εγώ του είπα ότι θα χρησιμοποιησω ελαίου και ήταν θετικός. Γενικά έχω καταλάβει ότι ξηρού τύπου χρησιμοποιείς σε ακραίες συνθήκες,π.χ. ορυχεία


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: kakarot89 on April 08, 2012, 23:24:56 pm
Άλλη απορία:

Η ισχύς των κινητήρων που δίνεται είναι ηλεκτρική η μηχανική;
Γενικά σαν ονομαστική ισχύς δίνεται η μηχανική.
Επειδή όμως λέει 'πίνακας κινητήρων' υποθέτω εννοεί τον ηλεκτρικό πίνακα που τους τροφοδοτεί και είναι λογικό να μιλά για ηλεκτρική ισχύ. Ακόμη το άθροισμα όλων δίνει την εγκατεστημένη ισχύ της εγκατάστασης.

Όμως αν δίνει ηλεκτρική, πως θα επιλέξουμε κινητήρα; Στο περίπου;
Η ισχύς που δίνει είναι ηλεκτρική μας το είπε ο Ανδρέου(αν και σωστή η απορία σου, κανονικά δίνεται η μηχανική).Όταν λες πως θα επιλέξουμε κινητήρα, τι εννοείς?


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: FireStarter on April 09, 2012, 02:57:10 am
Οταν ρωτησα πως θα επιλεξουμε κινητηρα μαλλον δεν το διατυπωσα σωστα. Εννοω πως θα χρειαστουμε καποια στοιχεια για τυπικους τερταπολικους κινητηρες. Τα οποια υπαρχουν σε πινακες στον ντοκοπουλο. Οπως πχ ονομαστικο ρευμα η cosφ. αλλα οι κινητηρες εκει αναφερονται βασει της μηχανικης τους ισχυος. Οποτε, πως θα βρω εναν αντιστοιχο κινητηρα να επιλεξω στοιχεια. Εχω 2 ιδεες.

Επειδη η μηχανικη ισχυς ειναι μικροτερη απο τη ηλεκτρικη θα δω εναν κινητηρα με ισχυ κοντα σε αυτη που εχω δεδομενη, και χρησιμοποιωντας τον  ωαθμο αποδοσης του θα δω αν η ηλεκτρικη του ισχυς ειναι μεγαλυτερη η ιση με αυτη που δινεται. Αν ναι ειμαι στην ασφαλη πλευρα κ βασει των στοιχειων του διαστασιολογω τα καλωδια κλπ.

Η αλλη ιδεα ειναι με δεδομενη την ηλεκτρικη ισχυ, μεσο cosφ και ταση, να βρω S και I. Εχει νοημα αυτο; μπορω να παρω μεσο cosφ;


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: kakarot89 on April 09, 2012, 12:08:30 pm
Οταν ρωτησα πως θα επιλεξουμε κινητηρα μαλλον δεν το διατυπωσα σωστα. Εννοω πως θα χρειαστουμε καποια στοιχεια για τυπικους τερταπολικους κινητηρες. Τα οποια υπαρχουν σε πινακες στον ντοκοπουλο. Οπως πχ ονομαστικο ρευμα η cosφ. αλλα οι κινητηρες εκει αναφερονται βασει της μηχανικης τους ισχυος. Οποτε, πως θα βρω εναν αντιστοιχο κινητηρα να επιλεξω στοιχεια. Εχω 2 ιδεες.

Επειδη η μηχανικη ισχυς ειναι μικροτερη απο τη ηλεκτρικη θα δω εναν κινητηρα με ισχυ κοντα σε αυτη που εχω δεδομενη, και χρησιμοποιωντας τον  ωαθμο αποδοσης του θα δω αν η ηλεκτρικη του ισχυς ειναι μεγαλυτερη η ιση με αυτη που δινεται. Αν ναι ειμαι στην ασφαλη πλευρα κ βασει των στοιχειων του διαστασιολογω τα καλωδια κλπ.

Η αλλη ιδεα ειναι με δεδομενη την ηλεκτρικη ισχυ, μεσο cosφ και ταση, να βρω S και I. Εχει νοημα αυτο; μπορω να παρω μεσο cosφ;
Η πρώτη ιδέα μου φαίνεται πιο σωστή, δεν νομιζω να μπορείς να πάρεις μέσο cosφ, το οποίο από ότι κατάλαβα χρησιμοποιείται μόνο για την εύρεση της συμφωνημένης με τη ΔΕΗ ισχύος(αν και δεν είμαι σίγουρος).Πέρα όμως από αυτό μου φαίνεται λάθος να χρησιμοποιήσεις αυτόν τον συντελεστή ισχύος που αφορά συνολικά την εγκατάσταση, μαζί με την όποια αντιστάθμιση για να βρεις το ρεύμα που θα σου ζητάει η κάθε μηχανή ξεχωριστά.
Δεν έχω μπει ακόμα στη μελέτη κίνησης και δεν το έχω ψάξει καλά, όπότε μόνο εικασίες κάνω αυτή τη στιγμή.Αν έχει κάποιος πιο ολοκληρωμένη απάντηση ας βοηθήσει.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: kakarot89 on April 09, 2012, 20:53:11 pm
Ξέρει κανείς τι αποστάσεις θα πάρουμε μεταξύ των ζυγών ΜΤ και ΧΤ?


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: T--hmmy on April 10, 2012, 01:25:23 am
Εφόσον δίνει την ηλεκτρικές ισχείς δεν ξέρουμε τι φορτία έχουμε σαν δεδομένο πχ στους κινητήρες.Άρα ποια θα είναι η μελλοντική αύξηση του φορτίου 20%?
Αν επιλέξουμε πχ 1 κινητηρα 7,5 KW για ίδια ηλεκτρικη η μηχανική θα ναι μικρότερη.Eπειδή είναι ηλεκτρική-μηχανική είναι ανάλογα 20% αύξηση μηχανική θα είναι 20% αύξηση ηλεκτρικής.
Αν γίνει έτσι η επιλογή απαντάει στη πρώτη ερώτηση? επίσης αν γίνει έτσι η επιλογή των κινητήρων προφανώς δεν θα λειτουργούν στα ονομαστικά στοιχεία.Για τις διατομές των καλωδίων θα είναι σωστό να τις υπολογισουμε με βάση τα ονομαστικά στοιχεία?



Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: T--hmmy on April 10, 2012, 01:49:17 am
Όταν θα λειτουργεί ο κινητήρας σε χαμηλότερη από την ονομαστική ισχύ θα αλλάξει και ο βαθμός απόδοσης. Είναι και θέμα ποιον βαθμό θα επιλέξουμε.Πλήρες φορτίο είναι μεγαλύτερος όταν ο βαθμός απόδοσης είναι γύρω σοτ 0.9. 3/4 φορτίο είναι πολύ μικρότερος..


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: FireStarter on April 10, 2012, 17:40:59 pm
Οταν λεει μελλοντικη αυξηση φορτιου υποθετω εννοει προσθηκη νεων συσκευων. Η μελετη των κινητηρων και των φορτιω γινεται για τος ονομαστικες δηλαδη μεγιστες ισχεις.
Κατα τη γνωμη μου ο συντελεστης για τη μελλοντικη αυξηση φορτιου αφορα τον υποσταθμο και οχι μεμονωμενα τα φορτια.
Σκεψου το σαν μια πηγη και πολλους παραλληλους κλαδους, ο καθενας κ ενα φορτιο. Αν προσθεσεις παραπανω κλαδους δεν αλλαξει το ρευμα των υπαρχοντων κλαδων αλλα αυξανει το ρευμα της πηγης.
Εν τελει, η λογικη μου αφορα ενα απλο κυκλωμα αλλα δεν ξερω αν πρεπει να προσεξουμε κατι παραπανω σε μια ολοκληρη ηλεκτρολογικη μελετη


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: theofilos on April 10, 2012, 20:00:31 pm
παιδια σχετικα με τους κινητηρες αυτο που δινεται ειναι η ηλεκτρικη ισχυς προφανως αφου
(KW) διαφορετικα θα ελεγε (PS η HP).Επισης ενας κινητηρας προδιαγραφεται με τη μηχανικη ισχυ που δινει στον αξονα του αρα λογικα η ισχυς που μας δινεται για καθε κινητηρα στους πινακες ειναι η ηλεκτρικη ισχυς εξοδου του,οπου αντι να μας την εδινε ως μηχανικη σε PS μας την δινει απευθειας σε KW.Για να βρουμε την συμφωνημενη ισχυ που θα μας παρεχει η ΔΕΗ θα πρεπει να βρουμε για καθε κινητηρα την ηλεκτρικη ισχυ εισοδου του,μεσω της ισχυς εξοδου που μας δινεται και της αποδοσης καθε κινητηρα απο τους πινακες του ντοκοπουλου.Ας επιβεβαιωση καποιος?


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: spartacos on April 10, 2012, 21:03:50 pm
Καθε ισχυς που δινεται στους πινακες της εκφωνησης ειναι ηλεκτρικη.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: kakarot89 on April 10, 2012, 22:57:34 pm
Για να βρουμε την συμφωνημενη ισχυ που θα μας παρεχει η ΔΕΗ θα πρεπει να βρουμε για καθε κινητηρα την ηλεκτρικη ισχυ εισοδου του,μεσω της ισχυς εξοδου που μας δινεται και της αποδοσης καθε κινητηρα απο τους πινακες του ντοκοπουλου.Ας επιβεβαιωση καποιος?
Τι πάει να πει ηλεκτρική ισχύς εξόδου σε κινητήρα?Εγώ καταλαβαίνω ότι για να βρούμε τη συμφωνημένη, θα προσθέσουμε όλες τις ισχείς για να βρούμε τη συνολική, μετά θα πολλαπλασιάσουμε με το συντελεστή φορτίου και το συντελεστή ταυτοχρονισμού και με το μέσο cosφ θα βρούμε τη συμφωνημένη....σωστά?


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: Left_Behind on April 10, 2012, 23:59:06 pm
Για να βρουμε την συμφωνημενη ισχυ που θα μας παρεχει η ΔΕΗ θα πρεπει να βρουμε για καθε κινητηρα την ηλεκτρικη ισχυ εισοδου του,μεσω της ισχυς εξοδου που μας δινεται και της αποδοσης καθε κινητηρα απο τους πινακες του ντοκοπουλου.Ας επιβεβαιωση καποιος?
Τι πάει να πει ηλεκτρική ισχύς εξόδου σε κινητήρα?Εγώ καταλαβαίνω ότι για να βρούμε τη συμφωνημένη, θα προσθέσουμε όλες τις ισχείς για να βρούμε τη συνολική, μετά θα πολλαπλασιάσουμε με το συντελεστή φορτίου και το συντελεστή ταυτοχρονισμού και με το μέσο cosφ θα βρούμε τη συμφωνημένη....σωστά?

Σωστός! Η απόδοση ενός κινητήρα αναφέρεται στο ποσοστό της ηλεκτρικής ισχύς εισόδου που μετατρέπεται σε μηχανική ισχύ από τον κινητήρα (στην έξοδο του προφανώς).
n=Pμηχ/Pηλεκ


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: nikos6 on April 11, 2012, 12:59:09 pm
Η ισχύς στην εκφώνηση είναι μεν ηλεκτρική (αφού ο kakarot89 είπε ότι το είπε ο Ανδρέου) όμως,
για να βρείς τα cosφ κάθε κινητήρα, πρέπει να χρησιμοποιήσεις τον πίνακα 14.12 σελ.615 (4-πολική ασύγχρονη).
Εκεί  επειδή μπαίνεις με μηχανική ισχύ, ενώ εσύ έχεις από την εκφώνηση ηλεκτρική, θα πρέπει να φτιάξεις μια νέα στήλη
(π.χ. βάλτη πρώτη) που θα έχει ηλεκτρική ισχύ για κάθε κινητήρα (από στήλες [ονομαστική ισχύς]/[απόδοση n]).Μετά
μπορείς με τη νέα στήλη που έφτιαξες να βρείς τα cosφ με γραμμική παρεμβολή.

[b]Μήπως έχει πάρει κανείς τα σχέδια σε autocad?[/b] Αν ναι ας τα βάλει στα downloads για να τα πάρουν και οι υπόλοιποι.

Ντάξει το βρήκα και το ανέβασα στο downloads.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: T--hmmy on April 12, 2012, 12:51:55 pm
σε κινητήρα που βάζουμε ρελαι ΥΔ θα υπολογίσουμε τα καλώδια για το μειωμένο ρεύμα μονο?
το τμήμα των καλωδίων που διαρρέται από το μεγάλο ρεύμα σε αστέρα το λίγο χρόνο που διαρρέεται τέλος πάντων είναι αδιάφορο?


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: oMpixlas on April 12, 2012, 13:02:17 pm
Guys, να ρωτήσω... είναι τελείως ηλίθια ερώτηση αλλά για κάποιο λόγο έφαγα κόλλημα... Γιατί χρησιμοποιούσε τον Μέσο συντελεστή cosφ? Εφόσον μετά την αντιστάθμιση έχουμε συντελεστή cosφ-0.9 γιατί να μην χρησιμοποιήσουμε αυτό???


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: oMpixlas on April 12, 2012, 13:23:18 pm
Κι ακόμα μια ερώτηση! Ισχύς βραχύκυκλωσης, ποια είναι? Που μας τη δίνει?


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: theofilos on April 12, 2012, 22:40:35 pm
παιδια σχετικα με τους κινητηρες αυτο που δινεται ειναι η ηλεκτρικη ισχυς προφανως αφου
(KW) διαφορετικα θα ελεγε (PS η HP).Επισης ενας κινητηρας προδιαγραφεται με τη μηχανικη ισχυ που δινει στον αξονα του αρα λογικα η ισχυς που μας δινεται για καθε κινητηρα στους πινακες ειναι η ηλεκτρικη ισχυς εξοδου του,οπου αντι να μας την εδινε ως μηχανικη σε PS μας την δινει απευθειας σε KW.Για να βρουμε την συμφωνημενη ισχυ που θα μας παρεχει η ΔΕΗ θα πρεπει να βρουμε για καθε κινητηρα την ηλεκτρικη ισχυ εισοδου του,μεσω της ισχυς εξοδου που μας δινεται και της αποδοσης καθε κινητηρα απο τους πινακες του ντοκοπουλου.Ας επιβεβαιωση καποιος?

Παιδια γραψτε λαθος (ζητησα διευκρινηση απο τον Ανδρεου) σχετικα με τον υπολογισμο της συμφωνημενης ισχυος ολα τα δεδομενα μας δινονται στην εκφωνηση λαμβανουμε υποψη και τον μεσο συντελεστη ισχυος και υπολογιζεται χωρις να χρειαζεται να περιπλεκουμε αποδοσεις κινητηρων κτλ.Επισης μου ειπε οπως ανεφερε και καποιος συναδελφος σε καποιο topic οτι δεν υφισταται η εννοια της ηλεκτρικής ισχυς εξόδου κινητηρα παρα μονο  η ισχύς εξόδου (μηχανική) και ισχύς εισόδου (ηλεκτρική).Αρα προφανως αυτο που δινει στους πινακες της εκφωνησης ειναι η ηλεκτρικη ισχυς εισοδου των κινητηρων αρα δεν χρειαζεται να μπλεκουμε με βαθμο αποδοσης οπως αρχικα τουλαχιστον το σκεφτηκα και ανeφερα (για να μην μπερδευομαστε)


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: kakarot89 on April 13, 2012, 20:09:06 pm
Κι ακόμα μια ερώτηση! Ισχύς βραχύκυκλωσης, ποια είναι? Που μας τη δίνει?
Αν εννοείς την ισχύ βραχυκύκλωσης του δικτύου, αυτή είναι 250MVA


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: kakarot89 on April 13, 2012, 20:11:39 pm
Guys, να ρωτήσω... είναι τελείως ηλίθια ερώτηση αλλά για κάποιο λόγο έφαγα κόλλημα... Γιατί χρησιμοποιούσε τον Μέσο συντελεστή cosφ? Εφόσον μετά την αντιστάθμιση έχουμε συντελεστή cosφ-0.9 γιατί να μην χρησιμοποιήσουμε αυτό???
Επειδή μπορεί να έχεις βλάβη στην αντιστάθμιση, ή για κάποιο λόγο να χρειάζεται συντήρηση κτλ.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: oMpixlas on April 14, 2012, 12:04:15 pm
Thnx για τις απαντήσεις!!!


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: kakarot89 on April 15, 2012, 02:52:41 am
Μελέτη φωτισμού σε ποιό κτήριο κάνουμε?


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: oMpixlas on April 20, 2012, 22:22:21 pm
Παιδιά, να ρωτήσω κάτι που μας ήρθε σαν απορία:

Τι παροχή πήρατε εσείς? Α1 ή Α2? Εμείς σκεφτήκαμε την Α2 κατ'αρχήν, αλλά έπειτα το ψάξαμε αρκετά και καταλήξαμε στα εξής συμπεράσματα. Η Α2 μας προσφέρει αδιάλειπτη παροχή ηλεκτρισμού με τον Δ/Α, όσον αφορά τουλάχιστον το πλεονέκτημα αυτού σε σχέση με τον ασφαλειοαποζεύκτη για να "θυμάται" τις διακοπές του ΔΙ στην αναχώρηση των γραμμών. Επίσης, λειτουργεί καλύτερα με τους ΔΙ απ'ότι ο ασφαλειοαποζεύκτης, που θα ήταν πολύ καλό αν βάλουμε και ΔΙ πριν τους Μ/Σ μας. Ωστόσο, ψάχνοντας και ψάχνοντας, βρήκαμε ότι α) η Α2 "συνήθως" (αυτό το συνήθως μας τρομάζει) επιλέγεται όταν η ισχύς μας είναι άνω των 630 kVA, που σε εμάς δεν είναι. Και μάλιστα, από εφημερίδες κυβερνήσεως κτλ κτλ βρήκαμε πως η Α2 επιλέγεται μόνο εάν η ισχύς υπερβαίνει τα όρια της Α1 (δεν έβαλα το "συνήθως" εξεπίτηδες γιατί σε άλλες φάσεις το γράφει, σε άλλες όχι). Επίσης, παρατηρήσαμε πως οι ΔΙ πριν τους Μ/Σ συνήθως μπαίνουν για να βάζουμε τους ηλεκτρονόμους Buchcholtz. Ωστόσο, και σε αυτούς το βιβλίο αναφέρει πως αυτοί μπαίνουν συνήθως εάν η ισχύς είναι άνω των 630 kVA, αλλιώς θεωρείται αντιοικονομικό. Και άρα, ίσως και να μπορούσαμε να βάλουμε εν τέλει παροχή Α1, με ασφάλειες και ΔΦ πριν τους Μ/Σ.

Το θέμα μας είναι α) κατα πόσον θέλουμε αδιάλειπτη παροχή ηλεκτρισμού, β) αυτό το "συνήθως" τι σημαίνει, γ) εσείς τι βάλατε και τι πιστεύετε, δ) κάνουμε ό,τι μας καπνίσει και κάπως το δικαιολογούμε.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: Left_Behind on April 21, 2012, 14:52:37 pm
Η Α2 χρησιμοποιείται όταν η ισχύς είναι μεγαλύτερη από αυτή που μπορείς να έχεις με Α1.
Η εγκατάσταση είναι ΧΥΤΑ και δεν χρειάζεται να λειτουργεί αδιάλειπτα. Αυτό το θέλεις σε νοσοκομεία, ξενοδοχεία κ.τ.λ.
Αν θες στην εργασία να έχεις αδιάλειπτη τροφοδοσία πρέπει να βάλεις προφανώς και 2 ΜΣ οι οποίοι ωστόσο αν δεις το χώρο που δίνει για τους ΜΣ δεν χωράνε (οι διαστάσεις είναι μικρές χωράει μόνο ένας ΜΣ).   


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: FireStarter on April 21, 2012, 17:35:37 pm
Δεν βρίσκω λόγο να πάρει κανείς Α2. Εμείς Α1 βάλαμε, καθαρά και μόνο λόγω υπαίθριας παροχής και χαμηλής ισχύος.

Λέει εντούτοις ότι το εργοστάσιο λειτουργεί 24/μέρα, 30μέρες/μήνα. Γι αυτό επιλέξαμε 2 ΜΣ να λειτουργούν παράλληλα με συνολική ισχύ μεγαλύτερη από την φαινόμενη της εγκατάστασης. Βέβαια αν ο ένας τεθεί εκτός, η ηλεκτροδότηση δεν θα διακοπεί αλλά δεν θα μπορεί να καλυφθεί και όλο το φορτίο. Δεν θεώρησα τόσο σημαντικό να πάρω πολύ μεγάλους ΜΣ ώστέ ΠΑΝΤΑ να εξυπηρετείται το μέγιστο φορτίο.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: FireStarter on April 22, 2012, 21:48:13 pm
Παίζει να έχω κάνει μεγάλο λάθος στην επιλογή ΜΣ. Έιπα θα βάλω 2 αλλά από ότι βλέπω, μάλλον δεν χωράνε... Τι ΜΣ επιλέξατε εσείς;


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: Left_Behind on April 23, 2012, 14:33:07 pm
Παίζει να έχω κάνει μεγάλο λάθος στην επιλογή ΜΣ. Έιπα θα βάλω 2 αλλά από ότι βλέπω, μάλλον δεν χωράνε... Τι ΜΣ επιλέξατε εσείς;

1 ΜΣ των 500 KVA


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: kakarot89 on April 23, 2012, 18:42:06 pm
Δεν βρίσκω λόγο να πάρει κανείς Α2. Εμείς Α1 βάλαμε, καθαρά και μόνο λόγω υπαίθριας παροχής και χαμηλής ισχύος.

Λέει εντούτοις ότι το εργοστάσιο λειτουργεί 24/μέρα, 30μέρες/μήνα. Γι αυτό επιλέξαμε 2 ΜΣ να λειτουργούν παράλληλα με συνολική ισχύ μεγαλύτερη από την φαινόμενη της εγκατάστασης. Βέβαια αν ο ένας τεθεί εκτός, η ηλεκτροδότηση δεν θα διακοπεί αλλά δεν θα μπορεί να καλυφθεί και όλο το φορτίο. Δεν θεώρησα τόσο σημαντικό να πάρω πολύ μεγάλους ΜΣ ώστέ ΠΑΝΤΑ να εξυπηρετείται το μέγιστο φορτίο.
Ο Ανδρέου μας είπε ότι δεν είναι απαραίτητο η εγκατάσταση να έχει αδιάλειπτη λειτουργία και ότι θα χρησιμοποιήσουμε έναν ΜΣ.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: Sand on April 24, 2012, 20:57:18 pm

Θεμελειακή γείωση κάνουμε μόνο στα κτίρια που έχουν τους υποπίνακες ΜΡ01-ΜΡ05 ή και σε όσα έχουν μόνο υποπίνακες φωτισμού;


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: kakarot89 on April 25, 2012, 03:16:55 am

Θεμελειακή γείωση κάνουμε μόνο στα κτίρια που έχουν τους υποπίνακες ΜΡ01-ΜΡ05 ή και σε όσα έχουν μόνο υποπίνακες φωτισμού;
Σε όλα τα κτήρια δεν πρέπει να κάνουμε?


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: tolis_1 on April 27, 2012, 15:19:16 pm

Θεμελειακή γείωση κάνουμε μόνο στα κτίρια που έχουν τους υποπίνακες ΜΡ01-ΜΡ05 ή και σε όσα έχουν μόνο υποπίνακες φωτισμού;
Σε όλα τα κτήρια δεν πρέπει να κάνουμε?



σε ολα


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: Andre on April 27, 2012, 16:21:26 pm
Τί είναι οι υποπίνακες αναμονών; Μπορούμε να τις θεωρήσουμε ως ένα τριφασικό φορτίο ισχύος αυτής που δίνεται, να υπολογίσουμε ρεύματα για να βρούμε διατομές καλωδίων και μέσα προστασίας;


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: tolis_1 on April 28, 2012, 19:42:45 pm
Ακριβως.Ειναι ενας πινακας που περιμενεις να κουμπωσει ενα φορτιο πανω οποτε πρεπει να κανεις την αναλυση που ειπες


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: ion on April 30, 2012, 17:41:01 pm
παιδιά

με τον Μ21, στη μελετη κίνησης, τι κάνατε; σε ποιον υποπίνακα τον βάλατε;



Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: oMpixlas on May 01, 2012, 13:39:47 pm
Παιδιά, να ρωτήσω... Στη μελέτη κίνησης: απ'ότι κατάλαβα, ο Ανδρέου μας έχει δώσει την ηλεκτρική ισχύ κι όψι την ονομαστική ισχύ των κινητήρων (ώστε μέσω του πίνακα 14.12 να μπλέξουμε και βαθμούς απόδοσης, κτλ κτλ...). Ωστόσο, πως θα βρούμε εμείς τον συντελεστή ισχύος και το ονομαστικό ρεύμα του κάθε κινητήρα εφόσον δεν ξέρουμε πως να τον βρούμε αυτόν τον κινητήρα από τον πίνακα. Για να το ξεκαθαρίσω: αν μας έδινε την ονομαστική ισχύ, θα πηγαίναμε στον πίνακα, θα βρίσκαμε την ονομαστική ισχύ, θα διαιρούσαμε με τον βαθμό απόδοσης, θα βρίσκαμε την ηλεκτρική πραγματική ισχύ, και μετά από το πινακάκι θα βρίσκαμε και cosφ κτλ κτλ. Τώρα?


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: oMpixlas on May 01, 2012, 19:42:41 pm
Και κάτι ακόμα... για την εγκατάσταση των καλωδίων από Γενικό Πίνακα μέχρι υποπίνακες, τα κάνατε θαμμένα τα καλώδια ή εναέρια?


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: kakarot89 on May 02, 2012, 14:14:47 pm
Και κάτι ακόμα... για την εγκατάσταση των καλωδίων από Γενικό Πίνακα μέχρι υποπίνακες, τα κάνατε θαμμένα τα καλώδια ή εναέρια?
Υπόγεια


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: kakarot89 on May 02, 2012, 14:36:56 pm
Παιδιά, να ρωτήσω... Στη μελέτη κίνησης: απ'ότι κατάλαβα, ο Ανδρέου μας έχει δώσει την ηλεκτρική ισχύ κι όψι την ονομαστική ισχύ των κινητήρων (ώστε μέσω του πίνακα 14.12 να μπλέξουμε και βαθμούς απόδοσης, κτλ κτλ...). Ωστόσο, πως θα βρούμε εμείς τον συντελεστή ισχύος και το ονομαστικό ρεύμα του κάθε κινητήρα εφόσον δεν ξέρουμε πως να τον βρούμε αυτόν τον κινητήρα από τον πίνακα. Για να το ξεκαθαρίσω: αν μας έδινε την ονομαστική ισχύ, θα πηγαίναμε στον πίνακα, θα βρίσκαμε την ονομαστική ισχύ, θα διαιρούσαμε με τον βαθμό απόδοσης, θα βρίσκαμε την ηλεκτρική πραγματική ισχύ, και μετά από το πινακάκι θα βρίσκαμε και cosφ κτλ κτλ. Τώρα?
Έστω ότι έχεις δοσμένη ηλεκτρική ισχύ Pel=3kW, αυτό σημαίνει ότι η μηχανική ισχύς σου είναι περίπου στο 2,(κάτι), για αυτό ψάχνεις στον πίνακα 2 τιμές μια πάνω από αυτή και μια κάτω από αυτή όσο πιο κοντά γίνεται. Από ότι θυμάμαι στον πίνακα οι τιμές αυτές είναι Pm1=2,2 και Pm2=3kW. Βρίσκεις την ηλεκτρική ισχύ για αυτές τις 2 τιμές μέσω του βαθμού απόδοσης που υπάρχει στον πίνακα, έτσι θα καταλήξεις με δύο ηλεκτρικές ισχύς Pe1,Pe2, ανάμεσα στις οποίες θα είναι αυτή που ψάχνεις. Τώρα πρέπει να βρεις το ονομαστικό ρεύμα, πρόσεξε ότι ο πίνακας είναι στα 380V, ενώ εμείς έχουμε 400V, δηλαδή οι τιμές των ρευμάτων που σου δίνει ο πίνακας ΔΕΝ είναι σωστές. Γνωρίζοντας όμως τα επιμέρους cosφ για κάθε ισχύ θα βρεις το ρεύμα από τη σχέση: I1=Pe/(V*cosφ1) και θα καταλήξεις με τα ρεύματα Ι1 και Ι2 που αφορούν τα ονομαστικά ρεύματα των δύο κινητήρων που βρίσκονται σε ισχύ Pe1 και Pe2. Για να βρεις το ζητούμενο ονομαστικό ρεύμα για κινητήρα ηλεκτρικής ισχύος Pel=3kW θα κάνεις τώρα γραμμική παρεμβολή, δηλαδή:
(Iον-Ι1)/(Pel-Pe1)=(I2-I1)/(Pe2-Pe1).
Όλα γνωστά και βρίσκεις το ονομαστικό. Αντίστοιχα γραμμική παρεμβολή κάνεις για να βρεις το cosφ και το λόγο Ιεκ/Ιον της μηχανής.
Αυτή τη διαδικασία ακολουθήσαμε εμείς και κάποιες άλλες ομάδες με τις οποίες μιλήσαμε.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: FireStarter on May 02, 2012, 21:28:30 pm
Είναι απαραίτητη η χρήση απαγωγέων υπερτάσεων στη μελέτη υποσταθμού, ή επειδή δεν ασχολούμαστε με αντικεραυνική προστασία δεν θα ασχοληθούμε και με αυτούς;
Βέβαια υπέρταση δεν συμβαίνει μόνο λόγω κεραυνού.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: T--hmmy on May 03, 2012, 00:16:11 am
Παιδιά, να ρωτήσω... Στη μελέτη κίνησης: απ'ότι κατάλαβα, ο Ανδρέου μας έχει δώσει την ηλεκτρική ισχύ κι όψι την ονομαστική ισχύ των κινητήρων (ώστε μέσω του πίνακα 14.12 να μπλέξουμε και βαθμούς απόδοσης, κτλ κτλ...). Ωστόσο, πως θα βρούμε εμείς τον συντελεστή ισχύος και το ονομαστικό ρεύμα του κάθε κινητήρα εφόσον δεν ξέρουμε πως να τον βρούμε αυτόν τον κινητήρα από τον πίνακα. Για να το ξεκαθαρίσω: αν μας έδινε την ονομαστική ισχύ, θα πηγαίναμε στον πίνακα, θα βρίσκαμε την ονομαστική ισχύ, θα διαιρούσαμε με τον βαθμό απόδοσης, θα βρίσκαμε την ηλεκτρική πραγματική ισχύ, και μετά από το πινακάκι θα βρίσκαμε και cosφ κτλ κτλ. Τώρα?
Έστω ότι έχεις δοσμένη ηλεκτρική ισχύ Pel=3kW, αυτό σημαίνει ότι η μηχανική ισχύς σου είναι περίπου στο 2,(κάτι), για αυτό ψάχνεις στον πίνακα 2 τιμές μια πάνω από αυτή και μια κάτω από αυτή όσο πιο κοντά γίνεται. Από ότι θυμάμαι στον πίνακα οι τιμές αυτές είναι Pm1=2,2 και Pm2=3kW. Βρίσκεις την ηλεκτρική ισχύ για αυτές τις 2 τιμές μέσω του βαθμού απόδοσης που υπάρχει στον πίνακα, έτσι θα καταλήξεις με δύο ηλεκτρικές ισχύς Pe1,Pe2, ανάμεσα στις οποίες θα είναι αυτή που ψάχνεις. Τώρα πρέπει να βρεις το ονομαστικό ρεύμα, πρόσεξε ότι ο πίνακας είναι στα 380V, ενώ εμείς έχουμε 400V, δηλαδή οι τιμές των ρευμάτων που σου δίνει ο πίνακας ΔΕΝ είναι σωστές. Γνωρίζοντας όμως τα επιμέρους cosφ για κάθε ισχύ θα βρεις το ρεύμα από τη σχέση: I1=Pe/(V*cosφ1) και θα καταλήξεις με τα ρεύματα Ι1 και Ι2 που αφορούν τα ονομαστικά ρεύματα των δύο κινητήρων που βρίσκονται σε ισχύ Pe1 και Pe2. Για να βρεις το ζητούμενο ονομαστικό ρεύμα για κινητήρα ηλεκτρικής ισχύος Pel=3kW θα κάνεις τώρα γραμμική παρεμβολή, δηλαδή:
(Iον-Ι1)/(Pel-Pe1)=(I2-I1)/(Pe2-Pe1).
Όλα γνωστά και βρίσκεις το ονομαστικό. Αντίστοιχα γραμμική παρεμβολή κάνεις για να βρεις το cosφ και το λόγο Ιεκ/Ιον της μηχανής.
Αυτή τη διαδικασία ακολουθήσαμε εμείς και κάποιες άλλες ομάδες με τις οποίες μιλήσαμε.

Aπό το φυλλάδιο ΑΒΒ πραγματικος κινητήρας 1500rpm 400V 7.5kW In=15.6A
Από τον πίνακα 14.12 η προσέγγιση που είναι γενικά λάθος  In=15.6A
Αυτό που κάνετε εσείς βγάζει In=14.8A


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: gandreou on May 03, 2012, 13:26:51 pm
Λόγω εκλογών παρατείνεται η περίοδος αποριών στην εργασία μέχρι και την Τετάρτη, 9/5.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: panos13 on May 03, 2012, 13:37:41 pm
Λόγω εκλογών παρατείνεται η περίοδος αποριών στην εργασία μέχρι και την Τετάρτη, 16/5.
Μα 15/5 δεν είναι η τελική ημερομηνία παράδοσης?


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: bloox@ on May 03, 2012, 17:02:19 pm
Φανταζομαι 9/05


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: gandreou on May 03, 2012, 18:28:11 pm
Σωστά φαντάζεσαι... Με ένα μυαλό χειμώνα καλοκαίρι...


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: Anastacia on May 03, 2012, 19:54:11 pm
Δε γίνεται να παραταθεί λίγο και η ημερομηνία παράδοσης?

Γιατί και εμείς ένα μυαλό το έχουμε.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: sΚονταριτσα on May 03, 2012, 20:02:53 pm
να δωθει παραταση λεω κεγω.και ελπιζω να το λενε και ολοι οι υπολοιποι  :D :D :D :D :D :D :D :D :D


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: kakarot89 on May 04, 2012, 12:21:07 pm

Aπό το φυλλάδιο ΑΒΒ πραγματικος κινητήρας 1500rpm 400V 7.5kW In=15.6A
Από τον πίνακα 14.12 η προσέγγιση που είναι γενικά λάθος  In=15.6A
Αυτό που κάνετε εσείς βγάζει In=14.8A

Ο πίνακας 14.12 είναι σίγουρα λάθος, αφού πρώτον αναφέρετε σε μηχανική ισχύ 7,5kW(σαν να λέμε περίπου 7,8kW ηλεκτρική), ενώ εμάς μας δίνετε κατευθείαν ηλεκτρική και δεύτερον είναι στα 380 και όχι στα 400V.
Εσύ τι έκανες? Χρησιμοποίησες φυλλάδια της ΑΒΒ? Σε αυτά τα 7,5kW είναι ηλεκτρική ισχύς ή μηχανική ?


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: T--hmmy on May 04, 2012, 12:43:04 pm

Aπό το φυλλάδιο ΑΒΒ πραγματικος κινητήρας 1500rpm 400V 7.5kW In=15.6A
Από τον πίνακα 14.12 η προσέγγιση που είναι γενικά λάθος  In=15.6A
Αυτό που κάνετε εσείς βγάζει In=14.8A

Ο πίνακας 14.12 είναι σίγουρα λάθος, αφού πρώτον αναφέρετε σε μηχανική ισχύ 7,5kW(σαν να λέμε περίπου 7,8kW ηλεκτρική), ενώ εμάς μας δίνετε κατευθείαν ηλεκτρική και δεύτερον είναι στα 380 και όχι στα 400V.
Εσύ τι έκανες? Χρησιμοποίησες φυλλάδια της ΑΒΒ? Σε αυτά τα 7,5kW είναι ηλεκτρική ισχύς ή μηχανική ?

Προφανώς είναι μηχανική ισχύς τα 7.5 KW παντού. Εγώ το έκανα με τον 2ο τρόπο γιατι πρέπει? να πάρουμε τον πίνακα 14.12 δηλαδή λες ότι οι τιμές του πίνακα 14.12 είναι για 400V. Στο παράδειγμα που είπα φαίνεται ότι αν κάνεις επιπλέον προσέγγιση πχ το cosφ και το n των 380 για 400 και In από τον τύπο,το ρεύμα βγαίνει μικρότερο από το κανονικό.Στα 15 kW θα βγάλεις ακόμα μικρότερο ρεύμα και στα 75kW τα 4Α δεν θα είναι αμελητέα διαφορά.
Τα καλώδια και τα μέσα προστασίας θα τα υπολογίζεις για ρεύμα μικρότερο,ενώ αλλιώς θα χεις "λάθος" το cosφ και τον n κατα 0.01 μεγαλύτερο ή μικρότερο που δεν χρειάζονται πουθενά.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: T--hmmy on May 04, 2012, 12:58:44 pm
Για να μην γίνει παρανόηση αυτά που δίνονται είναι ηλεκτρικές ισχείς,βρίσκεις πρώτα την μηχανική από τους πίνακες και μετά γραμμική παρεμβολή σε όλα αν χρειάζεται..


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: oMpixlas on May 04, 2012, 15:12:10 pm
Ρε παιδιά, τελικά κάνουμε και έξτρα υπολογισμούς για το γεγονός ότι μας δίνει 400 V κι όχι 380 V? Δεν είναι λίγο υπερβολή? εδώ οι πίνακες σε όλο το βιβλίο είναι για 600 V... Θα κάνουμε και γι αυτούς γραμμικής παρεμβολή? Τι λέτε? εγώ απλά δεν το έδωσα και τόση σημασία (έχει σημασία, αλλα δεν πιστεύω τόση όση του δίνουμε εμείς αυτή τη στιγμή)... δεν ξέρω... πείτε λίγο μια άποψη! Πιστεύετε ότι πρέπει να κάνουμε για τα πάντα, γραμμικές παρεμβολές για 400 V?



Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: T--hmmy on May 04, 2012, 17:35:35 pm
μάλλον λες για τους πινακες με τα 600V των καλωδίων που είναι η μέγιστη επιτρεπτή τάση των καλωδίων.δεν σε νοιάζει αν έχει 400 V το καλώδιο γιατι τα ρεύματα που αντέχουν τα καλώδια προκύπτουν από τις διατομές.
Εδώ άλλο λέμε ότι αν πάρεις ρεύμα μικρότερο από αυτό που έχει ο κινητήρας 400V σαν ονομαστικό απλά δεν θα δουλεύει ο κινητήρας γιατί θα πέφτουν οι ασφάλειες συνέχεια.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: ion on May 05, 2012, 21:46:24 pm
μελέτη φωτισμού, κάνουμε αναλυτικά στο κτίριο διοίκησης(ή σε όποιο να 'ναι;) και επιπλέον συνδέουμε όλους τους υποπίνακες;



Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: Left_Behind on May 08, 2012, 11:56:24 am
στο κτίριο διοίκησης


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: jay jay on May 08, 2012, 13:53:58 pm
Θέλω και εγώ να κάνω 2 ερωτήσεις για την μελέτη κίνσης:
1) Σε παλαιότερη εργασία είδα κάποιος να γράφει ότι αφού έχει δικό του Μ/Σ μπορεί να κάνει απεύθειας εκκίνηση κινητήρα μέχρι τα 5 kW αντί για τα 2 kW. Αυτό το έχει δει κάποιος κάπου στο βιβλίο? Και αν ναι που?
2) Μελετή κίνησης κάνουμε στους υποπίνακες ΜΡ01,ΜΡ02,ΜΡ04 και όχι στους άλλους δύο? Για τον πίνακα ΜΡ03 θεωρώ ότι οι κινητήρες Μ22,Μ23 είναι πολύ μακρύα. Καλά κάνω? Κάθε ιδέα είναι ευπρόσδεκτη.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: FireStarter on May 09, 2012, 21:02:22 pm
Παιδιά, πως βάλατε τα καλώδια μετά τον ΓΠΧΤ προς υποπίνακες και φορτία; Εν μέρει οδεύουν θαμμένα, μεταξύ κτιρίων. Αλλά μέσα στα κτίρια τι κάνατε; Και τους υπολογισμούς τους κάνατε εν μέρει για θαμμένα καλώδια κ εν μέρει για εναέρια;


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: totti10 on May 09, 2012, 21:13:39 pm
Παιδιά, πως βάλατε τα καλώδια μετά τον ΓΠΧΤ προς υποπίνακες και φορτία; Εν μέρει οδεύουν θαμμένα, μεταξύ κτιρίων. Αλλά μέσα στα κτίρια τι κάνατε; Και τους υπολογισμούς τους κάνατε εν μέρει για θαμμένα καλώδια κ εν μέρει για εναέρια;

Πάντως θαμμένα μέσα στα κτήρια δεν μπορείς να έχεις. Βάλτα καλύτερα σε σχάρες.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: ion on May 09, 2012, 21:52:36 pm
από ανδρέου: αν για 100 μέτρα είναι θαμμένο και για 1 μέτρο εναέριο προφανώς υπολογίζεις με τους συντελεστές του θαμμένου. Αν ωστόσο οι αποστάσεις είναι συγκρίσιμες, βαζεις το χειρότερο δηλαδή εναέριο


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: ilias252 on May 09, 2012, 22:53:17 pm
θα πρέπει να εγκαταστήσουμε και διακόπτες για το ανοιγοκλείσιμο των λαμπτήρων;


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: Sand on May 10, 2012, 00:10:43 am
Στη μελέτη φωτισμού σε παλιές εργασίες βλέπω ότι κάνουν κατανομή των φωτιστικών σωμάτων στις τρεις φάσεις, για ισοκατανομή των φορτίων, και περνούν στην κάτοψη και τους ρευματοδότες. Όλα αυτά τα ωραία με το DIALux γίνονται;
Κατέβασα ένα manual και δε πολυβγάζω άκρη. Μπορώ να κάνω τη μελέτη μόνο στο DIALux Light; Δηλαδή να επιλέξω τα φωτιστικά και ότι βγάλει. Το έκανε κανείς αναλυτικά και πως;

Κάποιο πρόγραμμα για να κάνουμε τα μονογραμμικά σχέδια ξέρει κανείς;

Τα καλώδια στην αντιστάθμιση τα παίρνουμε J1VV ή H05VV-R και με ποιο σκεπτικό; Εγώ τα πήρα Η05VV-R, γιατί η αντιστάθμιση γίνεται στον χώρο του υποσταθμού (εγκατάσταση στον αέρα), αλλά σε παλιές εργασίες είδα να χρησιμοποιούν J1VV.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: FireStarter on May 10, 2012, 13:57:58 pm
To proficad για μονογραμμικά, είναι και τζάμπα. Θα πάρει λίγο να μάθεις να το χρησιμοποιείς.

Αλλά προσωπική προτίμηση, η παλιά καλή ζωγραφική.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: Sand on May 10, 2012, 19:51:45 pm
To proficad για μονογραμμικά, είναι και τζάμπα. Θα πάρει λίγο να μάθεις να το χρησιμοποιείς.

Αλλά προσωπική προτίμηση, η παλιά καλή ζωγραφική.
Το ProfiCad το έχω κατεβάσει, αλλά δεν έχει σύμβολα για ασφάλειες, μικροαυτόματους, διάφορα είδη διακοπτών. Εκτός αν κατεβάζεις από πουθενά καμιά βιβλιοθήκη..


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: FireStarter on May 11, 2012, 23:58:11 pm
Στη μελέτη κίνησης, στον υπολογισμό της διατομής των καλωδίων έχει πάρει κανείς υπόψη τον τύπο της σελίδας 265;


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Εργασία 2012
Post by: Αθηρ on March 20, 2014, 19:46:59 pm
Μιας και έχουν μαζευτεί αρκετά εδώ, ποστάρω σαν συνέχεια. Μερικά πράγματα (από παλιά εργασία) σχετικά με διατομές με κάθε επιφύλαξη και χωρίς αυτά να αποτελούν τον απόλυτο κανόνα μιας και ο καθένας μπορεί να κάνει τις δικές του επιλογές:

Στην περίπτωση φορτίων κίνησης για τον προσδιορισμό της διατομής η ονομαστική ένταση ρεύματος πολλαπλασιάζεται με ένα συντελεστή 1,25 και με βάση την τιμή που θα βρούμε προσδιορίζουμε τη διατομή των αγωγών από τον πίνακα της εταιρίας που επιλέγουμε. Προφανώς αν απαιτείται υπολογισμός σε κάποια θερμοκρασία ή αν προκύψει ομαδοποίηση διορθώνουμε και με τους αντίστοιχους συντελεστές.

Για την εξασφάλιση της μηχανικής αντοχής των αγωγών σύμφωνα με τους κανονισμούς των ΕΗΕ η ελάχιστη επιτρεπόμενη διατομή αγωγών για φορτία φωτισμού είναι 1,5 mm2 και για φορτία κίνησης είναι 2,5 mm2.

Σε μονοφασικές γραμμές ο αγωγός του ουδετέρου είναι ίδιας διατομής με τον αγωγό της φάσης, τα ίδια ισχύουν και για τον αγωγό της γείωσης. Σε τριφασικές γραμμές μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο πίνακας που επισυνάπτεται. Ο γενικός κανόνας που ακολουθείται είναι αυτός που υπάρχει και στο πρότυπο HD384. Για διατομή φάσεων κάτω των 16 mm2 η διατομή του ουδετέρου και του αγωγού προστασίας είναι ίδια με τη διατομή των αγωγών φάσεων, από 16 mm2 έως και 35 mm2 η διατομή του ουδετέρου και του αγωγού προστασίας είναι 16 mm2 και για διατομή φάσεων άνω των 35 mm2 η διατομή του ουδετέρου και του αγωγού προστασίας είναι η μισή της διατομής των αγωγών φάσεων.