THMMY.gr

Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα => Κοινωνία => Topic started by: jimmakos on December 24, 2010, 02:46:50 am



Title: Η στρατηγική της χειραγώγησης και ο βαθύς ύπνος των χειραγωγημένων
Post by: jimmakos on December 24, 2010, 02:46:50 am
Ο Αμερικανός γλωσσολόγος Νόαμ Τσόμσκυ συνέταξε μία λίστα με τις 10 στρατηγικές χειραγώγησης από τα ΜΜΕ.

1. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ

Το θεμελιώδες στοιχείο του κοινωνικού ελέγχου είναι η στρατηγική της απόσπασης της προσοχής που έγκειται στην εκτροπή της προσοχής του κοινού από τα σημαντικά προβλήματα και τις αποφασισμένες από τις οικονομικές και πολιτικές ελίτ αλλαγές μέσω της τεχνικής του κατακλυσμού συνεχόμενων αντιπερισπασμών και ασήμαντων πληροφοριών. Η στρατηγική της απόσπασης της προσοχής είναι επίσης απαραίτητη για να μην επιτρέψει στο κοινό να ενδιαφερθεί για απαραίτητες γνώσεις στους τομείς της επιστήμης, της οικονομίας, της ψυχολογίας, της νευροβιολογίας και της κυβερνητικής. «Διατηρήστε την προσοχή του κοινού αποσπασμένη, μακριά από τα αληθινά κοινωνικά προβλήματα, αιχμάλωτη θεμάτων που δεν έχουν καμία σημασία. Διατηρήστε το κοινό απασχολημένο, τόσο πολύ ώστε να μην έχει  καθόλου χρόνο για να σκεφτεί – πίσω στο αγρόκτημα, όπως τα υπόλοιπα ζώα» (απόσπασμα από το κείμενο: Αθόρυβα όπλα για ήρεμους πολέμους).

2. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΛΥΣΕΩΝ

Αυτή η μέθοδος καλείται επίσης «πρόβλημα-αντίδραση-λύση». Δημιουργείται ένα πρόβλημα, μια προβλεφθείσα «κατάσταση» για να υπάρξει μια κάποια αντίδραση από τον κόσμο, με σκοπό αυτός ο ίδιος να ορίσει τα μέτρα που η εξουσία θέλει να τον κάνει να δεχτεί. Για παράδειγμα: Αφήνεται να ξεδιπλωθεί και να ενταθεί η αστική βία ή οργανώνονται αιματηρές επιθέσεις που αποσκοπούν στο να απαιτήσει ο κόσμος νόμους ασφαλείας και πολιτικές εις βάρος της ελευθερίας. Ή ακόμα: Δημιουργούν μία οικονομική κρίση ώστε να γίνει αποδεκτή ως αναγκαίο κακό η υποχώρηση των κοινωνικών δικαιωμάτων και η διάλυση των δημόσιων υπηρεσιών.

3. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΣΤΑΔΙΑΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

Για να γίνουν αποδεκτά  τα διάφορα απαράδεκτα μέτρα, αρκεί η σταδιακή εφαρμογή τους, λίγο λίγο, επί συναπτά έτη. Κατά αυτόν τον τρόπο επιβλήθηκαν τις δεκαετίες του ΄80 και ΄90 οι δραστικά νέες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες (νεοφιλελευθερισμός): ανύπαρκτο κράτος, ιδιωτικοποιήσεις, ανασφάλεια, ελαστικότητα, μαζική ανεργία, μισθοί που δεν εξασφαλίζουν ένα αξιοπρεπές εισόδημα, τόσες αλλαγές που θα είχαν προκαλέσει επανάσταση αν είχαν εφαρμοστεί μονομιάς.

4. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΒΟΛΗΣ

Ένας άλλος τρόπος για να γίνει αποδεκτή μια αντιλαϊκή απόφαση είναι να την παρουσιάσουν ως «επώδυνη και αναγκαία», εξασφαλίζοντας τη συγκατάβαση του λαού τη δεδομένη χρονική στιγμή και εφαρμόζοντάς τη στο μέλλον. Είναι πιο εύκολο να γίνει αποδεκτή μια μελλοντική θυσία απ’ ό,τι μία άμεση. Κατά πρώτον επειδή η προσπάθεια δεν καταβάλλεται άμεσα και κατά δεύτερον επειδή το κοινό, η μάζα, πάντα έχει την τάση να ελπίζει αφελώς ότι «τα πράγματα θα φτιάξουν στο μέλλον» και ότι οι απαιτούμενες θυσίες θα αποφευχθούν. Αυτό δίνει περισσότερο χρόνο στο κοινό να συνηθίσει στην ιδέα των αλλαγών και να τις αποδεχτεί με παραίτηση όταν φτάσει το πλήρωμα του χρόνου.

5. ΑΠΕΥΘΥΝΣΗ ΛΟΓΟΥ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΑΝ ΑΥΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

Η πλειονότητα των διαφημίσεων που απευθύνονται στο ευρύ κοινό χρησιμοποιούν λόγο, επιχειρήματα, προσωπικότητες και τόνο της φωνής, όλα ιδιαίτερα παιδικά, πολλές φορές στα όρια της αδυναμίας, σαν ο θεατής να ήταν μικρό παιδάκι ή διανοητικά υστερημένος.Όσο περισσότερο θέλουν να εξαπατήσουν το θεατή τόσο πιο πολύ υιοθετούν έναν παιδικό τόνο. Γιατί; «Αν κάποιος απευθύνεται σε ένα άτομο σαν αυτό να ήταν 12 χρονών ή και μικρότερο, αυτό λόγω της υποβολής είναι πολύ πιθανό να τείνει σε μια απάντηση ή αντίδραση απογυμνωμένη από κάθε κριτική σκέψη, όπως αυτή ενός μικρού παιδιού» (βλ. Αθόρυβα όπλα για ήρεμους πολέμους).

6. ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ

Η χρήση του συναισθήματος είναι μια κλασική τεχνική προκειμένου να επιτευχθεί βραχυκύκλωμα στη λογική ανάλυση και στην κριτική σκέψη των ατόμων. Από την άλλη, η χρήση των συναισθημάτων ανοίγει την πόρτα για την πρόσβαση στο ασυνείδητο και την εμφύτευση ιδεών, επιθυμιών, φόβων, καταναγκασμών ή την προτροπή για ορισμένες συμπεριφορές.

7. Η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓΝΟΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ

Κάντε το κοινό να είναι ανήμπορο να κατανοήσει τις μεθόδους και τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο και τη σκλαβιά του… «Η ποιότητα της εκπαίδευσης που δίνεται στις κατώτερες κοινωνικές τάξεις πρέπει να είναι η φτωχότερη και μετριότερη δυνατή, έτσι ώστε το χάσμα της άγνοιας μεταξύ των κατώτερων και των ανώτερων κοινωνικών τάξεων να είναι και να παραμένει αδύνατον να γεφυρωθεί» (βλ. Αθόρυβα όπλα για ήρεμους πολέμους).

8. ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ

Προωθήστε στο κοινό την ιδέα ότι είναι της μόδας να είσαι ηλίθιος, χυδαίος και αμόρφωτος…

9. ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΕΝΟΧΗΣ


Κάντε τα άτομα να πιστέψουν ότι αυτά και μόνον αυτά είναι ένοχα για την κακοτυχία τους, εξαιτίας της ανεπάρκειας της νοημοσύνης τους, των ικανοτήτων ή των προσπαθειών τους.Έτσι, τα άτομα αντί να εξεγείρονται ενάντια στο οικονομικό σύστημα, υποτιμούν τους εαυτούς τους και νιώθουν ενοχές, κάτι που δημιουργεί μια γενικευμένη κατάσταση κατάθλιψης, της οποίας απόρροια είναι η αναστολή της δράσης… Και χωρίς δράση, δεν υπάρχει επανάσταση.

10. ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠ’ Ο,ΤΙ ΑΥΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ

Κατά τα τελευταία 50 χρόνια, η ταχεία πρόοδος της επιστήμης έχει δημιουργήσει ένα αυξανόμενο κενό μεταξύ των γνώσεων του κοινού και εκείνων που κατέχουν και χρησιμοποιούν οι κυρίαρχες ελίτ. Χάρη στη βιολογία, στη νευροβιολογία και στην εφαρμοσμένη ψυχολογία, το σύστημα έχει επιτύχει μια εξελιγμένη κατανόηση των ανθρώπων, τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά. Το σύστημα έχει καταφέρει να γνωρίζει καλύτερα τον «μέσο άνθρωπο» απ’ ό,τι αυτός γνωρίζει τον εαυτό του. Αυτό σημαίνει ότι στις περισσότερες περιπτώσεις το σύστημα ασκεί μεγαλύτερο έλεγχο και μεγάλη εξουσία πάνω στα άτομα, μεγαλύτερη από αυτήν που τα ίδια ασκούν στους εαυτούς τους.

πηγές

http://www.institutojoaogoulart.org.br (http://www.institutojoaogoulart.org.br)

http://www.kaosenlared.net (http://www.kaosenlared.net)


Title: Re: Η στρατηγική της χειραγώγησης και ο βαθύς ύπνος των χειραγωγημένων
Post by: abdel razek mahmut favala on December 24, 2010, 02:53:03 am
http://www.black-tracker.gr/details.php?id=124


Title: Re: Η στρατηγική της χειραγώγησης και ο βαθύς ύπνος των χειραγωγημένων
Post by: Εσύ on December 24, 2010, 03:12:38 am
Τα σπάει ο Τσόμσκι,για νόμπελ είναι,πραγματικά ανοίγει απίστευτα το μυαλό... Και τι μυαλό παίζει να χει ο ίδιος για να τα οργανώνει έτσι μες στο κεφάλι του..

http://www.black-tracker.gr/details.php?id=124

Πραγματικά τέλειο βιβλίο,το πήρα απ τον παπού στο τρίγωνο και ένοιωσα χωρίς υπερβολή σαν να γκρεμίζεται ένας τοίχος που είχαν στήσει τα μίντια γύρω μου όλα τα προηγούμενα χρόνια της ζωής μου... Θα έπρεπε να το δίνουν στα σχολεία-πράγμα που φυσικά έρχεται σε άμεση αντίθεση με τα bullets 7 και 8... :P


Title: Re: Η στρατηγική της χειραγώγησης και ο βαθύς ύπνος των χειραγωγημένων
Post by: bjork on December 24, 2010, 10:39:10 am
τα σπάει ο τσόμσκι  ^hello^

θα πάρω κι εγώ να διαβάσω αυτό το βιβλίο


Title: Re: Η στρατηγική της χειραγώγησης και ο βαθύς ύπνος των χειραγωγημένων
Post by: Social_waste on December 24, 2010, 16:04:22 pm
http://anarchyarchives.blogspot.com/2010/09/blog-post.html


Title: Re: Η στρατηγική της χειραγώγησης και ο βαθύς ύπνος των χειραγωγημένων
Post by: Turambar on March 05, 2011, 07:23:43 am
Βασικά το πρώτο ποστ πρέπει να είναι hoax.

Νομίζω το Νο 10 ειδικά ξεφεύγει...


http://www.syti.net/Manipulations.html


Title: Re: Η στρατηγική της χειραγώγησης και ο βαθύς ύπνος των χειραγωγημένων
Post by: Megawatt on March 05, 2011, 13:20:03 pm
ωραιο ...

χμ....Δλδ ο παγκαλος ,  οταν ειπε την φραση "Μαζι τα φαγαμε", στην ουσια εκανε χρηση του bullet point 9, για να παρουσιασει το ΔΝΤ ως την μονυ λυση. Να κανει τον κοσμο να μιζεριαστει, να αποδεχτει την κατασταση αθλιοτητας και να μην ατιδρασει!


Title: Re: Η στρατηγική της χειραγώγησης και ο βαθύς ύπνος
Post by: pentium4 on March 05, 2011, 13:29:08 pm
πως με εκνευριζει και ταυτοχρονα με συναρπαζει που τετοια καθημερινα πραγματακια περνανε απαρατηρητα!


Title: Re: Η στρατηγική της χειραγώγησης και ο βαθύς ύπνος των χειραγωγημένων
Post by: Megawatt on March 19, 2011, 23:37:43 pm
Τι κρύβεται πίσω από την Διαφήμιση της vodafone?? ΔΕΙΤΕ ΤΟ..
http://www.youtube.com/watch?v=2FAqKQrf95s&feature=related


Title: Re: Η στρατηγική της χειραγώγησης και ο βαθύς ύπνος των χειραγωγημένων
Post by: Nessa NetMonster on March 19, 2011, 23:52:25 pm
Τι κρύβεται πίσω από την Διαφήμιση της vodafone?? ΔΕΙΤΕ ΤΟ..
http://www.youtube.com/watch?v=2FAqKQrf95s&feature=related

ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΩ ΑΛΛΗ ΜΑΛΑΚΙΑ


Title: Re: Η στρατηγική της χειραγώγησης και ο βαθύς ύπνος των χειραγωγημένων
Post by: Grecs on March 19, 2011, 23:55:16 pm
Τι κρύβεται πίσω από την Διαφήμιση της vodafone?? ΔΕΙΤΕ ΤΟ..
http://www.youtube.com/watch?v=2FAqKQrf95s&feature=related

ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΩ ΑΛΛΗ ΜΑΛΑΚΙΑ
Καλα κοροιδευε εγω παραλιγο να παρω το τουφεκι μου και να πολεμησω στο πλευρο της Κρητης οταν το ειδα και δεν ηξερα γιατι. Ευτυχως οι δικοι μου δεν ειχανε δει την διαφημιση και με σταματησανε εγκαιρα.


Title: Re: Η στρατηγική της χειραγώγησης και ο βαθύς ύπνος των χειραγωγημένων
Post by: bakeneko on March 22, 2011, 15:08:32 pm
Χαχα, έχει τη μουσική από το fountain όμως άρα είναι καλό βιντεάτσι... ε βιντεάκι ήθελα να πω!


Title: Re: Η στρατηγική της χειραγώγησης και ο βαθύς ύπνος των χειραγωγημένων
Post by: Verminoz on March 22, 2011, 15:57:06 pm
Αποκαλυφθήκαμε!!!! Οϊμέ!!!! Μας καταλάβανε κοπέλιαααααααααααααααααα! Ζωστείτε τ'άρματαααααα!


Title: Re: Η στρατηγική της χειραγώγησης και ο βαθύς ύπνος των χειραγωγημένων
Post by: Christina8 on March 22, 2011, 16:06:27 pm
η τρομολαγνεια παντως στην ελλαδα κοντραρεται με τη μλκια για το επισημο εθνικο σπορ  :P


Title: Re: Η στρατηγική της χειραγώγησης και ο βαθύς ύπνος των χειραγωγημένων
Post by: jimmakos on March 22, 2011, 16:18:56 pm
Τι κρύβεται πίσω από την Διαφήμιση της vodafone?? ΔΕΙΤΕ ΤΟ..
http://www.youtube.com/watch?v=2FAqKQrf95s&feature=related

ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΩ ΑΛΛΗ ΜΑΛΑΚΙΑ
Καλα κοροιδευε εγω παραλιγο να παρω το τουφεκι μου και να πολεμησω στο πλευρο της Κρητης οταν το ειδα και δεν ηξερα γιατι. Ευτυχως οι δικοι μου δεν ειχανε δει την διαφημιση και με σταματησανε εγκαιρα.

Εγώ πάλι αυτό που λες το είδα βλέποντας το βιντεάκι, προφανώς και δεν κατάλαβα χριστό όταν έβλεπα την διαφήμιση. Γιατί 1ον. Δεν είχα ιδέα για τις δυο σημαίες και δεύτερον δεν έπεσε το μάτι μου εκεί. αλλά έστω ότι δεν τις παρατήρησα. για να περαστεί υποσεινήδητα αυτό δεν προυποθέτει να γνωρίζω ήδη τι σημαίνουν οι σημαίες; γιατί αν είναι έτσι να βάζουμε να αχνοφένεται η εικόνα του μαρξ/λένιν στα κείμενα να γίνονται όλοι υποσεινήδητα μαρξιστές λενινιστές, είτε ξέρουν τις φάτσες των δυο προαναφερθέντων είτε όχι :D


Title: Re: Η στρατηγική της χειραγώγησης και ο βαθύς ύπνος των χειραγωγημένων
Post by: Katarameno on November 24, 2022, 19:23:53 pm
Ο Αμερικανός γλωσσολόγος Νόαμ Τσόμσκυ συνέταξε μία λίστα με τις 10 στρατηγικές χειραγώγησης από τα ΜΜΕ.

1. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ

Το θεμελιώδες στοιχείο του κοινωνικού ελέγχου είναι η στρατηγική της απόσπασης της προσοχής που έγκειται στην εκτροπή της προσοχής του κοινού από τα σημαντικά προβλήματα και τις αποφασισμένες από τις οικονομικές και πολιτικές ελίτ αλλαγές μέσω της τεχνικής του κατακλυσμού συνεχόμενων αντιπερισπασμών και ασήμαντων πληροφοριών. Η στρατηγική της απόσπασης της προσοχής είναι επίσης απαραίτητη για να μην επιτρέψει στο κοινό να ενδιαφερθεί για απαραίτητες γνώσεις στους τομείς της επιστήμης, της οικονομίας, της ψυχολογίας, της νευροβιολογίας και της κυβερνητικής. «Διατηρήστε την προσοχή του κοινού αποσπασμένη, μακριά από τα αληθινά κοινωνικά προβλήματα, αιχμάλωτη θεμάτων που δεν έχουν καμία σημασία. Διατηρήστε το κοινό απασχολημένο, τόσο πολύ ώστε να μην έχει  καθόλου χρόνο για να σκεφτεί – πίσω στο αγρόκτημα, όπως τα υπόλοιπα ζώα» (απόσπασμα από το κείμενο: Αθόρυβα όπλα για ήρεμους πολέμους).

2. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΛΥΣΕΩΝ

Αυτή η μέθοδος καλείται επίσης «πρόβλημα-αντίδραση-λύση». Δημιουργείται ένα πρόβλημα, μια προβλεφθείσα «κατάσταση» για να υπάρξει μια κάποια αντίδραση από τον κόσμο, με σκοπό αυτός ο ίδιος να ορίσει τα μέτρα που η εξουσία θέλει να τον κάνει να δεχτεί. Για παράδειγμα: Αφήνεται να ξεδιπλωθεί και να ενταθεί η αστική βία ή οργανώνονται αιματηρές επιθέσεις που αποσκοπούν στο να απαιτήσει ο κόσμος νόμους ασφαλείας και πολιτικές εις βάρος της ελευθερίας. Ή ακόμα: Δημιουργούν μία οικονομική κρίση ώστε να γίνει αποδεκτή ως αναγκαίο κακό η υποχώρηση των κοινωνικών δικαιωμάτων και η διάλυση των δημόσιων υπηρεσιών.

3. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΣΤΑΔΙΑΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

Για να γίνουν αποδεκτά  τα διάφορα απαράδεκτα μέτρα, αρκεί η σταδιακή εφαρμογή τους, λίγο λίγο, επί συναπτά έτη. Κατά αυτόν τον τρόπο επιβλήθηκαν τις δεκαετίες του ΄80 και ΄90 οι δραστικά νέες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες (νεοφιλελευθερισμός): ανύπαρκτο κράτος, ιδιωτικοποιήσεις, ανασφάλεια, ελαστικότητα, μαζική ανεργία, μισθοί που δεν εξασφαλίζουν ένα αξιοπρεπές εισόδημα, τόσες αλλαγές που θα είχαν προκαλέσει επανάσταση αν είχαν εφαρμοστεί μονομιάς.

4. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΒΟΛΗΣ

Ένας άλλος τρόπος για να γίνει αποδεκτή μια αντιλαϊκή απόφαση είναι να την παρουσιάσουν ως «επώδυνη και αναγκαία», εξασφαλίζοντας τη συγκατάβαση του λαού τη δεδομένη χρονική στιγμή και εφαρμόζοντάς τη στο μέλλον. Είναι πιο εύκολο να γίνει αποδεκτή μια μελλοντική θυσία απ’ ό,τι μία άμεση. Κατά πρώτον επειδή η προσπάθεια δεν καταβάλλεται άμεσα και κατά δεύτερον επειδή το κοινό, η μάζα, πάντα έχει την τάση να ελπίζει αφελώς ότι «τα πράγματα θα φτιάξουν στο μέλλον» και ότι οι απαιτούμενες θυσίες θα αποφευχθούν. Αυτό δίνει περισσότερο χρόνο στο κοινό να συνηθίσει στην ιδέα των αλλαγών και να τις αποδεχτεί με παραίτηση όταν φτάσει το πλήρωμα του χρόνου.

5. ΑΠΕΥΘΥΝΣΗ ΛΟΓΟΥ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΑΝ ΑΥΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

Η πλειονότητα των διαφημίσεων που απευθύνονται στο ευρύ κοινό χρησιμοποιούν λόγο, επιχειρήματα, προσωπικότητες και τόνο της φωνής, όλα ιδιαίτερα παιδικά, πολλές φορές στα όρια της αδυναμίας, σαν ο θεατής να ήταν μικρό παιδάκι ή διανοητικά υστερημένος.Όσο περισσότερο θέλουν να εξαπατήσουν το θεατή τόσο πιο πολύ υιοθετούν έναν παιδικό τόνο. Γιατί; «Αν κάποιος απευθύνεται σε ένα άτομο σαν αυτό να ήταν 12 χρονών ή και μικρότερο, αυτό λόγω της υποβολής είναι πολύ πιθανό να τείνει σε μια απάντηση ή αντίδραση απογυμνωμένη από κάθε κριτική σκέψη, όπως αυτή ενός μικρού παιδιού» (βλ. Αθόρυβα όπλα για ήρεμους πολέμους).

6. ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ

Η χρήση του συναισθήματος είναι μια κλασική τεχνική προκειμένου να επιτευχθεί βραχυκύκλωμα στη λογική ανάλυση και στην κριτική σκέψη των ατόμων. Από την άλλη, η χρήση των συναισθημάτων ανοίγει την πόρτα για την πρόσβαση στο ασυνείδητο και την εμφύτευση ιδεών, επιθυμιών, φόβων, καταναγκασμών ή την προτροπή για ορισμένες συμπεριφορές.

7. Η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓΝΟΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ

Κάντε το κοινό να είναι ανήμπορο να κατανοήσει τις μεθόδους και τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο και τη σκλαβιά του… «Η ποιότητα της εκπαίδευσης που δίνεται στις κατώτερες κοινωνικές τάξεις πρέπει να είναι η φτωχότερη και μετριότερη δυνατή, έτσι ώστε το χάσμα της άγνοιας μεταξύ των κατώτερων και των ανώτερων κοινωνικών τάξεων να είναι και να παραμένει αδύνατον να γεφυρωθεί» (βλ. Αθόρυβα όπλα για ήρεμους πολέμους).

8. ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ

Προωθήστε στο κοινό την ιδέα ότι είναι της μόδας να είσαι ηλίθιος, χυδαίος και αμόρφωτος…

9. ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΕΝΟΧΗΣ


Κάντε τα άτομα να πιστέψουν ότι αυτά και μόνον αυτά είναι ένοχα για την κακοτυχία τους, εξαιτίας της ανεπάρκειας της νοημοσύνης τους, των ικανοτήτων ή των προσπαθειών τους.Έτσι, τα άτομα αντί να εξεγείρονται ενάντια στο οικονομικό σύστημα, υποτιμούν τους εαυτούς τους και νιώθουν ενοχές, κάτι που δημιουργεί μια γενικευμένη κατάσταση κατάθλιψης, της οποίας απόρροια είναι η αναστολή της δράσης… Και χωρίς δράση, δεν υπάρχει επανάσταση.

10. ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠ’ Ο,ΤΙ ΑΥΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ

Κατά τα τελευταία 50 χρόνια, η ταχεία πρόοδος της επιστήμης έχει δημιουργήσει ένα αυξανόμενο κενό μεταξύ των γνώσεων του κοινού και εκείνων που κατέχουν και χρησιμοποιούν οι κυρίαρχες ελίτ. Χάρη στη βιολογία, στη νευροβιολογία και στην εφαρμοσμένη ψυχολογία, το σύστημα έχει επιτύχει μια εξελιγμένη κατανόηση των ανθρώπων, τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά. Το σύστημα έχει καταφέρει να γνωρίζει καλύτερα τον «μέσο άνθρωπο» απ’ ό,τι αυτός γνωρίζει τον εαυτό του. Αυτό σημαίνει ότι στις περισσότερες περιπτώσεις το σύστημα ασκεί μεγαλύτερο έλεγχο και μεγάλη εξουσία πάνω στα άτομα, μεγαλύτερη από αυτήν που τα ίδια ασκούν στους εαυτούς τους.


πηγές

http://www.institutojoaogoulart.org.br (http://www.institutojoaogoulart.org.br)

http://www.kaosenlared.net (http://www.kaosenlared.net)

Aκριβώς όπως τα λέει ο Νόαμ Τσόμσκι είναι. Και όχι φίλε Turambar, δεν είναι καθόλου hoax το bullet 10. Χρησιμοποιούν κορυφαίους επιστήμονες και τις ανακαλύψεις τους, κοινωνιολόγους, ψυχολόγους, πολιτικούς επιστήμονες κτλ για να καταλάβουν πως αντιδράνε οι άνθρωποι οι κοινωνίες σε κάθε προπαγάνδα αποβλάκωσης στην οποία τους υποβάλλουν από την εύθραυστη παιδική ηλικία και σε όλη τη ζωή τους. Είναι από δύσκολο ως αδύνατο να έχει αναπτύξει τις αναγκαίες άμυνες και ικανότητα κριτικής σκέψης ένας άνθρωπος ώστε να αντισταθεί στην καθημερινή προπαγάνδα και αποβλάκωση που του διοχετεύουν όλα τα media.  

#Documentary #NoamChomsky #Film
Manufacturing Consent: Noam Chomsky and the Media | Feature Film

https://www.youtube.com/watch?v=EuwmWnphqII

https://www.youtube.com/watch?v=EuwmWnphqII

7,464,374 views • 7 Nov 2017
Manufacturing Consent explores the political life and ideas of world-renowned linguist, intellectual and political activist Noam Chomsky. Through a collage of biography, archival material and various graphics and illustrations, Mark Achbar and Peter Wintonick's 22-award-winning documentary highlights Chomsky's probing analysis of mass media and his critique of the forces at work behind the daily news.

Nα πω μόνο ένα παράδειγμα. Έχουν μεγαλώσει γενιές και γενιές παίζοντας στην εφηβική τους ηλικία βίαια παιχνίδια - shooting games στους υπολογιστές τους και στα ίντερνετ καφέ. Πόσο πιθανό είναι να έχουν συνειδητοποιήσει οτι τους ετοιμάζουν εμμέσως για να γίνουν άβουλα στρατιωτάκια στον επόμενο πόλεμο που θα κάνουν οι ΗΠΑ/ΝΑΤΟ (ο ιμπεριαλιστικός καπιταλισμός γενικά) σε κάποια τριτοκοσμική χώρα / έρημο όπως έκαναν στο Κουβέϊτ το Ιράκ το Αφγανιστάν κτλ?
2ο παράδειγμα: Πάμε τώρα στη νεολαία των πιο αναπτυγμένων χωρών όπως στην Ευρώπη και εδώ στην Ελλάδα. Κατάφεραν να πλασάρουν ως "αναγκαίο" (για να μη "παρανομείς", για τα πνευματικά δικαιώματα των δισεκατομμυριούχων που ελέγχουν όλες τις εταιρίες παραγωγής και διανομής πληροφορίας σήμερα) οτι πρέπει να πληρώνεις πχ 10€ στο Netflix για να βλέπεις ταινίες και σειρές (!!!) ενώ βασικά μπορείς να τα βρεις δωρεάν με λίγο παραπάνω ψάξιμο. Κάποτε με μόλις 45€ το μήνα αγόραζες αυτοκίνητο, ένα μικρό έστω, καινούργιο αυτοκίνητο. Σήμερα σας έπεισαν να δίνετε 10€ το μήνα για να βλέπετε σε μια όμορφη πλατφόρμα ταινίες και σειρές που θα μπορούσατε να βλέπετε και τζάμπα!
Το λες και θαύμα αυτό το κατόρθωμα. Αν δεν είναι αυτό κατόρθωμα του 1ου bullet, της απόσπασης της προσοχής σας από τα σημαντικά με τα οποία θα πρέπει να ασχολείστε, τότε τι είναι?

1. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ

Το θεμελιώδες στοιχείο του κοινωνικού ελέγχου είναι η στρατηγική της απόσπασης της προσοχής που έγκειται στην εκτροπή της προσοχής του κοινού από τα σημαντικά προβλήματα και τις αποφασισμένες από τις οικονομικές και πολιτικές ελίτ αλλαγές μέσω της τεχνικής του κατακλυσμού συνεχόμενων αντιπερισπασμών και ασήμαντων πληροφοριών.


Αυτό ακριβώς πετυχαίνουν με την αφθονία σχεδόν ατελείωτη σε τι μπορείς να δεις να ακούσεις ή να διαβάσεις στα Πετσωμένα μας ΜΜΕ ειδικά:

Η στρατηγική της απόσπασης της προσοχής είναι επίσης απαραίτητη για να μην επιτρέψει στο κοινό να ενδιαφερθεί για απαραίτητες γνώσεις στους τομείς της επιστήμης, της οικονομίας, της ψυχολογίας, της νευροβιολογίας και της κυβερνητικής. «Διατηρήστε την προσοχή του κοινού αποσπασμένη, μακριά από τα αληθινά κοινωνικά προβλήματα, αιχμάλωτη θεμάτων που δεν έχουν καμία σημασία. Διατηρήστε το κοινό απασχολημένο, τόσο πολύ ώστε να μην έχει  καθόλου χρόνο για να σκεφτεί – πίσω στο αγρόκτημα, όπως τα υπόλοιπα ζώα»

Σε εσάς έχει επιτευχθεί (εκτός από την προπαγάνδα που όλοι τρώμε σε σημείο πλύσης εγκεφάλου από τις διαφημίσεις το επίπεδο του (ανύπαρκτου) πολιτικού διαλόγου στα ΜΜΕ και την χειραγώγηση της σκέψης που όλοι μας δεχτήκαμε μεγαλώνοντας) και με την εντατικοποίηση των σπουδών σας σε σημείο που από ότι βλέπω δεν προλαβαίνετε ή δεν ενδιαφέρεστε ούτε καν να κάνετε ένα party για να ξεκολλήσετε και λίγο από τα μαθήματά σας  διασκεδάζοντας όλοι μαζί και μια φορά! Εντάξει τώρα περιμένω να με κράξει κανένας και να πει οτι σας αποσπώ κι εγώ την προσοχή από τα σημαντικά θέματα με διάφορα που ποστάρω. Αλλά απαντάω από τώρα: Δε σας τρομάζει οτι δεν έχετε χρόνο ούτε καν να σκεφτείτε κάτι τόσο απλό και προφανές όπως οτι σας έχουν εκπαιδεύσει (πολλούς έστω, ευτυχώς όχι όλους), σχεδόν "προγραμματίσει" να μην ασχολείστε με κοινωνικά προβλήματα, μέχρι του σημείου να θεωρούν κάποιοι την αλληλεγγύη και την συμπόνοια στον συνάνθρωπο ως κάτι κακό?
Nα πω κι ένα άλλο παράδειγμα. Βλέπω πχ οτι βλέπετε πχ Formula 1 και κάνετε και σχολιασμό στο σχετικό τόπικ. Εγώ δε βλέπω Formula 1. Έχω δει μερικές φορές, ναι, εντυπωσιακό θέαμα, αλλά μέχρι εκεί. Το να παρακολουθώ κάθε χρόνο το πρωτάθλημα της Formula 1 και να ξέρω και τους οδηγούς και τις "ομάδες"-εταιρίες τους είναι κάτι που βρίσκω εξαιρετικά κουραστικό ως αγχωτικό εκτός από δύσκολο και χρονοβόρο. Αντί να χάνω την ώρα μου για να βλέπω λοιπόν και να σχολιάζω κιόλας μάλιστα, ώρες ολόκληρες τι έγινε στον κάθε αγώνα, προτιμώ να ακούω μουσική (που με χαλαρώνει και μου φτιάχνει τη διάθεση) και να σκέφτομαι και ότι θέλω ενώ ακούω μουσική. Γιατί μουσική μπορείς να ακούς ενώ σκέφτεσαι κάτι άλλο. Αλλά να σκέφτεσαι κάτι άλλο ενώ βλέπεις Formula 1 ή ποδόσφαιρο ή ατελείωτες σειρές (πχ Game Of Thrones που επίσης δεν το έχω δει και δε με νοιάζει) ή ακόμα χειρότερα να παρακολουθείς μεσημεριανάδικα ή τα διάφορα "παιχνίδια" και "διαγωνισμούς" (GNTP, Big Brother, Voice κτλ) στην τηλεόραση, δεν μπορείς.