THMMY.gr

Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία => Επικοινωνία με τον Kοσμήτορα!! => Topic started by: Cyberkat on November 23, 2005, 13:20:29 pm



Title: Επίσημη αναγνώριση του πτυχίου του τμήματος ως MASTER
Post by: Cyberkat on November 23, 2005, 13:20:29 pm
Το θέμα είναι πάρα πολύ σημαντικό και μας αφορά όλους.
Θα είναι σωτήριο αν καταφέρουμε ποτέ να το κατωχυρώσουμε νομικά.
Εγώ ήθελα να ρωτήσω τον Πρόεδρο αν γνωρίζει πως θα έπρεπε να κινηθούμε ως τμήμα και εμείς ως φοιτητές προς αυτήν την κατεύθυνση. Γιαί η διάθεση προφανώς υπάρχει. Ποια όργανα και ποιοι θεσμοί εμπλέκονται και πως θα υποβάλλουμε εμείς το αίτημά μας?


Title: Απ: Επίσημη αναγνώριση του πτυχίου του τμήματος ως MASTER
Post by: aliakmwn on November 23, 2005, 20:12:27 pm
Εγω στο θεμα αυτο εχω καποιες βασικες αποριες...

Κατ' αρχας, οταν λεμε "αναγνωριση", μηπως πρεπει να προσδιορισουμε λιγο καλυτερα τι ακριβως εννοουμε? Αναγνωριση απο ποιον? Ειναι γνωστο πως, εν αντιθεσει με το κυπριακο, το ελληνικο κρατος δεν αναγνωριζει τα διπλωματα 5ετιας των πολυτεχνειων ως master. Τι γινεται ομως:
α) Με τα Πανεπιστημια?
β) Με το εξωτερικο?

Υπαρχει καποιος κεντρικος, σε Ευρωπαϊκο επιπεδο, σχεδιασμος για την ενιαια αναγνωριση? Κατι τετοιο υποτιθεται πως επιχειρειται μεσω αποφασεων Μπολωνια... Σ' αυτην την περιπτωση, πρεπει να εξετασουμε πώς γινεται καποιο τμημα, μελος του "club". Εχει να κανει με την αξιολογηση? Με τη διαρθρωση των σπουδων?
Μετραει πιο πολυ η 5ετης διαρκεια ή το σπασιμο των κυκλων σπουδων? (Ισως να παιζει ρολο και το ποσοστο που δεχεται το τμημα για τον Β' κυκλο - ολα ειναι πιθανα σε μια Ευρωπη με τετοια εργασιακη κριση)

Χωρις να εχω διαβασει ολοκληρο το κειμενο - διακηρυξη της Μπολωνια και των αλλων συνδιασκεψεων, το ενστικτο μου λεει πως, αναφορικα με τα βασικα διαρθρωτικα γνωρισματα του αγγλοσαξωνικου μοντελου, μαλλον οι προϋποθεσεις θα ειναι ιδιαιτερα ανελαστικες... Οπότε δεν νομιζω πως κατοπιν εορτης, και μαλιστα μεμονωμενα χωρις τη στηριξη της υπουργεσσας**, εχουμε τη δυνατοτητα να διεκδικησουμε κατι...

Απο 'κει κι επειτα, μια ερωτηση πολυ απλοϊκη: ΟΚ, το κρατος μας δεν αναγνωριζει τα πτυχια μας ως master, προβλημα του και προβλημα μας. Το Πανεπιστημιο μας, ή ακομα καλυτερα η ακαδημαϊκη κοινοτητα της χωρας μας συνολικα, τι λεει γι' αυτο? Αν και φανταζομαι πως η εσωτερικη αναγνωριση (ακαδημαϊκη?), αποκομμενη απο τον εξω κοσμο και την αγορα εργασιας, δεν θα ειχε καμια ισχυ, και μπορει να κριθει και παρανομη, σωστα?

Αφηνοντας τα συνορα της ομορφης και παραξενης πατριδας μας, εξω στην Ευρωπη, τι καθεστως ισχυει? Μπορω να υποθεσω αφοβα οτι, τοσο οι επιχειρησεις (κρατικες και ιδιωτικες) οσο και τα άλλα Πανεπιστημια, πολυ που χεστηκαν για το τι (δεν) κανει το ελληνικο κρατος?
Κοινως, οταν με το καλο θα παρουμε το μαγικο μας χαρτακι, με τις ευλογιες του αΧριστοδουλου, και θα μπουμε στο αεροπλανακι για να κατευθυνθουμε προς τα εξω, εκει:
α) οι εργοδοτες
β) τα Πανεπιστημια (για το ενδεχομενο συνεχισης των σπουδων μας)
θα μας στρωσουν κοκκινο χαλι, και θα μας υποδεχτουν με τιμες Κυριου (master), ή θα μας στοιβαξουν σε μια γωνια ως εργενηδες (bachelor) και μετα... τον πουλο?


Σταματωντας εδω το βομβαρδισμο των ερωτησεων (που φανταζομαι οτι συμφωνειτε πως ειναι σημαντικες, aren't they?) θα επιχειρησω να παρουσιασω την κατασταση οπως την αντιλαμβανομαι εγω, ως semi-ενημερωμενος:

Οι υπουργοι παιδειας της ΕΕ αποφασισαν να υιοθετησουν το αγγλοσαξωνικο μοντελο. Ητοι, μεταξυ αλλων, 3+2 = bachelor+master (η αντιμεταθετικοτητα δεν ισχυει ;D) με περιορισμους ιδιαιτερα σκληρους (ποσοτικα και ποιοτικα) κατα τη μεταβαση απο το 3 στο 2 (κοινως "θα μας κανουν τα τρια δυο για να παρουμε ενα master"), κομματι των οποίων ειναι και μια καλη αξιολογηση. Όποιος συμμορφωνεται, ειναι αξιος συγχαρητηριων και γινεται Κυριος. Όποιος μεινει πισω, προβλημα του, μενει Εργενης μεχρι να συμμορφωθει.

(Τουλαχιστον αυτο το κλιμα πανικου επιχειρουν να μας δημιουργησουν, εμας τους ψυλιασμενους semi-ενημερωμενους, οι παραταξεις...........)

Εαν τα παραπανω ισχυουν, εκτος απο........... αγωνιστικες διεκδικησεις, ειλικρινα δεν βλεπω τι αλλο θα μπορουσαμε να κανουμε, παρα να συμβιβαστουμε με Αξιολογηση+Σπασιμο...

Διατηρω ομως επιφυλαξεις για το κατα ποσον οντως ειναι μονοδρομος η παραπανω κατασταση, κι αυτο γιατι ποτε μου δεν τα πηγαινα καλα με την καταστροφολογια...

Συνεπως, ας κανουμε πρωτα μια "1+1=2" περιγραφη της καταστασης, ας καθησουμε ολοι να ΜΕΛΕΤΗΣΟΥΜΕ τα κειμενα των διακηρυξεων, κατ' ευθειαν απο 'κει που συνταχθηκαν και οχι φιλτραρισμενα απο εφημεριδες, φυλλαδες και... καθοδηγησεις, και υστερα ισως μπορεσουμε να ορισουμε ενα πλαισιο διεκδικησεων, το οποίο θα ειναι οχι μονο αγωνιστικο, αλλά και αποτελεσματικο!
(Αλλωστε εχουμε πολλακις διαπιστωσει πως το προβλημα του λαου μας δεν ειναι η ελλειψη τρελας αλλά η μελετη, η κριση και η σκεψη)

Εως τοτε, να ριξω κι εγω το πυροτεχνημα μου! Προτεινω λοιπον:

1) Αναδιαρθρωση του Προγραμματος Σπουδων μας για να "μοιαζει" λιγο με σπασμενο σε 3+2
1α) Δημιουργια πλασματικης εντυπωσης πως στα πρωτα 3 χρονια παρεχεται ενα ειδος "ολοκληρωμενης" γενικης καταρτισης, και πως στα επομενα 2 εξειδικευομαστε περισσοτερο (προσοχη: Μιλαω για ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ, δηλαδη για αλλαγες που θα στοχευουν στην ευρεια καταναλωση, πρακτικα το 3 με το 2 θα ειναι αρρηκτα συνδεδεμενα)
1β) Αναβαθμιση της διαδικασιας "παιρνω τομεα". Πρωτα και κυρια καταργηση του απαραδεκτου "17 μαθηματα κι ο,τι να 'ναι"!!!!! Εναν πιο ορθολογικο αριθμο μαθηματων, κατανεμημενων σε ομαδες, ωστε να εξασφαλιστει πως κανενας δεν θα παιρνει τομεα μονο με μαθηματικα, φυσικες και... Υλικα! Επιπλεον (παμε στα δυσκολα τωρα - παρακαλουνται οι εχοντες ευαισθητες καρδιες να σβησουν τις οθονες τους) καθιερωση ενος ειδους εργασιας, καπως επισημης, που θα μετρα σε καποιο ποσοστο για την μεταβαση σε καποιον τομεα. Οχι δεν αναφερομαι σε mini-διπλωματικη, ουτε σε τοσο περιπλοκα πραγματα. Κατι ΤΥΠΙΚΟ μεν (ωστε να δημιουργησει την ψευτικη εντυπωση πως βαζουμε κι εμεις φραγμους) αλλά σχεδιασμενο με τετοιον τροπο που αφ' ενος να απαιτει την ουσιαστικη κατανοηση των αντικειμενων των προτομεακων μαθηματων, κι αφ' ετερου να διδασκει καπως πιο πρακτικα τη συνδυαστικη σκεψη που πρεπει να εχει ενας μηχανικος.
2) ΑΜΕΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΝΗΣΙΔΩΝ, ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ, ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΙΘΟΥΣΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ!!! Στην περιπτωση που εφαρμοσθει αξιολογηση, απο πού νομιζετε πως θα ξεκινησουν να ελεγχουν??? Καλα τα περι παρεμβασης του κεφαλαιου στην ερευνα, και η διεκδικηση "αξιολογησης με ακαδημαϊκα κριτηρια", αλλά φιλτατοι, και με ακαδημαϊκα κριτηρια να γινει η αξιολογηση, εμεις ως τμημα παλι τον πουλο θα παρουμε στην κατασταση που ειμαστε!!!!!!!!!!!!
3) Αναβαθμιση της ποιοτητας διδασκαλιας των μαθηματων (ΠΟΛΛΩΝ μαθηματων), και κεντρικος σχεδιασμος της εργαστηριακης εκπαιδευσης!!! Δεν ξερω αν και κατα ποσον γινεται, αλλά μπορουμε να το απαιτησουμε, να μην κανει ο καθεις ο,τι του 'ρχεται......
4) Εισαγωγη μαθηματος Φιλοσοφιας στο Α' εξαμηνο, στα προτυπα του ΕΜΠ.**

Αυτα χωρις να εχω μελετησει τα κειμενα - διακηρυξεις που αφορουν στην παιδεια.

Να τονισω για αλλη μια φορα πως, σε ολα τα παραπανω, ενυπαρχουν ως απαραβατοι οροι:
α) ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, τοσο για το τμημα μας οσο και για την ανωτατη εκπαιδευση στην Ελλαδα γενικα!
β) Πρακτικα ΕΝΙΑΙΟ ΠΤΥΧΙΟ! Προτεινω σπασιμο σε 3+2 ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟ, ΨΕΥΤΙΚΟ, ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΟ! Καμια χορηγηση κανενος ειδους "πιστοποιητικου" για τα πρωτα 3 χρονια! Όποιος μπαινει, ή βγαινει masterουχος, ή δεν βγαινει καθολου!
γ) Κανεναν ταξικης φυσης (ή... υποφυσης) φραγμο στην προοδο κατα την διαρκεια των σπουδων. Αντιθετως, και μαλλον πρωτοποριακα για τα ελληνικα δεδομενα, καθιερωση ενος συστηματος που θα κρινει ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ και ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ την εξελιξη του φοιτητη και το περασμα του απο τα 3 στα 2. Κι αυτο προς αντικατασταση των (αχαρακτηριστων) φραγμων του τυπου "Χ μαθηματα".


**Περι υπουργεσσας: Πριν απο καποιους μηνες η εν λογω κυρια ειχε δηλωσει πως τα διπλωματα των Πολυτεχνειων δεν θα γινουν master επειδη "δεν της το ζητησαν"!!!!!!!!!!!

**Περι μαθηματος Φιλοσοφιας:
Θαυμαστε!!!!!!!

http://www.ece.ntua.gr/semester.html?n=1
http://www.ece.ntua.gr/course.html?id=31
http://www.ece.ntua.gr/course.html?id=33

Δεν καταλαβα, αυτοι καλυτεροι απο μας ειναι?


Title: Απ: Επίσημη αναγνώριση του πτυχίου του τμήματος ως MASTER
Post by: lars on November 23, 2005, 20:43:15 pm
4) Εισαγωγη μαθηματος Φιλοσοφιας στο Α' εξαμηνο, στα προτυπα του ΕΜΠ.**
**Περι μαθηματος Φιλοσοφιας:
Θαυμαστε!!!!!!!

http://www.ece.ntua.gr/semester.html?n=1
http://www.ece.ntua.gr/course.html?id=31
http://www.ece.ntua.gr/course.html?id=33

Δεν καταλαβα, αυτοι καλυτεροι απο μας ειναι?

Για όλα τα άλλα δεν έχω τπτ να προσθέσω αλλά για το μάθημα της Φιλοσοφίας,δες πόσα μέλη ΔΕΠ έχει συνολικά το τμήμα στο ΕΜΠ,πόσα μαθήματα προσφέρονται και σύγκρινε τα με τα δικά μας.Κατά τη γνώμη μου πάντα,ας προσθέσουν πρώτα κάποια μαθήματα τεχνολογικής υφής που χρειαζόμαστε και μετά βλέπουμε και για τη Φιλοσοφία,όπου υπάρχουν πάρα πολλά βιβλία για να διαβάσει κάποιος και δεν έχουν άμεση σχέση με τη σχολή.


Title: Απ: Επίσημη αναγνώριση του πτυχίου του τμήματος ως MASTER
Post by: BOBoMASTORAS on November 23, 2005, 22:27:35 pm
Χωρις να εχω διαβασει ολοκληρο το κειμενο - διακηρυξη της Μπολωνια και των αλλων συνδιασκεψεων, το ενστικτο μου λεει πως, αναφορικα με τα βασικα διαρθρωτικα γνωρισματα του αγγλοσαξωνικου μοντελου, μαλλον οι προϋποθεσεις θα ειναι ιδιαιτερα ανελαστικες...

Βασικά η μπολώνια δεν αναφέρεται ρητώς σε κάποιο εκπαιδευτικό σύστημα. Σίγουρα περιγράφει ένα αλλά στο τέλος της έλεγε ότι δεν είναι δεσμευτική και ότι οι χώρες που την υπογράφουν δεσμεύονται μόνο να κινηθούν και να παρουσιάσουν πρόοδο σε αυτή την κατεύθυνση. Μάλιστα επειδή στην ελλάδα δεν είχε γίνει τίποτα προωθήθηκε εν μία νυκτή το νομοσχέδιο της αξιολόγησης για να παρουσιάσει η χώρα μας πρόοδο σε μία πρόσφατη σύνοδο (το όνομα και το περιεχόμενο της οποίας μου διαφεύγει αυτή τη στιγμή). Οπότε σε εθνικό επίπεδο άποψη μου είναι ότι μπορεί να γίνει αναγνώριση από το κράτος.

Σε επίπεδο πανεπιστημίων όμως υπάρχουν ένα σωρό άλλες προεκτάσεις. Πχ από όσο γνωρίζω στο τμήμα μας οποιοσδήποτε απόφοιτος μπορεί να μπει στο διδακτορικό τμήμα. Αν όμως προέρχεται από αντίστοιχο τμήμα άλλου πανεπιστημίου με 5ετή φοίτηση πρέπει πρώτα να μπει στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα και να πάρει master. Κάτι τέτοιο είναι εμμέσως μία αξιολόγηση.

Στο εξωτερικό τώρα το χάος ο καθένας κάνει ότι του κατέβει. Απλά να τονίζω ότι όταν μιλάμε για πανεπιστήμια του εξωτερικού πρέπει να έχουμε στο νου μας ότι μιλάμε και για ιδιωτικά πανεπιστήμια. Εκεί τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά αφού παίζουν και άλλα κριτήρια.


Title: Απ: Επίσημη αναγνώριση του πτυχίου του τμήματος ως MASTER
Post by: BOBoMASTORAS on November 23, 2005, 22:28:28 pm
Εως τοτε, να ριξω κι εγω το πυροτεχνημα μου! Προτεινω λοιπον:

1) Αναδιαρθρωση του Προγραμματος Σπουδων μας για να "μοιαζει" λιγο με σπασμενο σε 3+2
1α) Δημιουργια πλασματικης εντυπωσης πως στα πρωτα 3 χρονια παρεχεται ενα ειδος "ολοκληρωμενης" γενικης καταρτισης, και πως στα επομενα 2 εξειδικευομαστε περισσοτερο (προσοχη: Μιλαω για ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ, δηλαδη για αλλαγες που θα στοχευουν στην ευρεια καταναλωση, πρακτικα το 3 με το 2 θα ειναι αρρηκτα συνδεδεμενα)

Σε αυτό δε μπορώ να συμφωνήσω. Δε πιστεύω ότι αν κατεβάσουμε τα μαθήματα προς τα κάτω θα υπάρξει κάποιο όφελος για την αναγνώριση του πτυχίου ως master. άλλωστε όπως και συ λες κάτι τέτοιο είναι πλασματικό.

1β) Αναβαθμιση της διαδικασιας "παιρνω τομεα". Πρωτα και κυρια καταργηση του απαραδεκτου "17 μαθηματα κι ο,τι να 'ναι"!!!!! Εναν πιο ορθολογικο αριθμο μαθηματων, κατανεμημενων σε ομαδες, ωστε να εξασφαλιστει πως κανενας δεν θα παιρνει τομεα μονο με μαθηματικα, φυσικες και... Υλικα! Επιπλεον (παμε στα δυσκολα τωρα - παρακαλουνται οι εχοντες ευαισθητες καρδιες να σβησουν τις οθονες τους) καθιερωση ενος ειδους εργασιας, καπως επισημης, που θα μετρα σε καποιο ποσοστο για την μεταβαση σε καποιον τομεα. Οχι δεν αναφερομαι σε mini-διπλωματικη, ουτε σε τοσο περιπλοκα πραγματα. Κατι ΤΥΠΙΚΟ μεν (ωστε να δημιουργησει την ψευτικη εντυπωση πως βαζουμε κι εμεις φραγμους) αλλά σχεδιασμενο με τετοιον τροπο που αφ' ενος να απαιτει την ουσιαστικη κατανοηση των αντικειμενων των προτομεακων μαθηματων, κι αφ' ετερου να διδασκει καπως πιο πρακτικα τη συνδυαστικη σκεψη που πρεπει να εχει ενας μηχανικος.

Σε αυτό περίπου συμφωνώ ειδικά με τη κατάργηση των 17 μαθημάτων ότι να ναι. Όσο για τις εργασίες πιστεύω ότι πρέπει να έχουν σημαντικό ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μάλιστα είναι και ο πλέον αποτελεσματικός τρόπος για την αξιολόγηση του μηχανικού. Φυσικά κάτι τέτοιο πρέπει να συνδεθεί και με ανάλογες υποδομές. όχι πχ να μας πούνε κάντε μία εργασία με αυτό το θέμα και να μας αφήσουν να ψαχνόμαστε (αλα ελληνικά τρόπος διεκπεραίωσης) Στο εξωτερικό διδάσκονται στα πρώτα εξάμηνα το πως διενεργείται μία έρευνα.

2) ΑΜΕΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΝΗΣΙΔΩΝ, ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ, ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΙΘΟΥΣΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ!!! Στην περιπτωση που εφαρμοσθει αξιολογηση, απο πού νομιζετε πως θα ξεκινησουν να ελεγχουν??? Καλα τα περι παρεμβασης του κεφαλαιου στην ερευνα, και η διεκδικηση "αξιολογησης με ακαδημαϊκα κριτηρια", αλλά φιλτατοι, και με ακαδημαϊκα κριτηρια να γινει η αξιολογηση, εμεις ως τμημα παλι τον πουλο θα παρουμε στην κατασταση που ειμαστε!!!!!!!!!!!!

καλά εδώ συμφωνούμε απόλυτα.

3) Αναβαθμιση της ποιοτητας διδασκαλιας των μαθηματων (ΠΟΛΛΩΝ μαθηματων), και κεντρικος σχεδιασμος της εργαστηριακης εκπαιδευσης!!! Δεν ξερω αν και κατα ποσον γινεται, αλλά μπορουμε να το απαιτησουμε, να μην κανει ο καθεις ο,τι του 'ρχεται......

Στα πολλά μαθήματα θα διαφωνήσω. Πρέπει να υπάρχουν λιγότερα μαθήματα ανα εξάμηνο με περισσότερη ύλη και ώρες διδασκαλίας. (δηλαδή συνολικά ίδιες ώρες διδασκαλίας) όπως είχε πει και ο πρόεδρος (αν δε κάνω λάθος) με το να σπάμε τα μαθήματα σε υπο-μαθήματα διακόπτετε η λογική σειρά διδασκαλίας.

Για τα εργαστήρια:
Απαιτείται (κατά τη γνώμη μου) όλα τα μαθήματα που άπτονται του τομέα του μηχανικού να διδάσκονται και εργαστηριακά παράλληλα με την θεωρητική διδασκαλία. Δηλαδή όταν μαθαίνει κάτι ο φοιτητής να μπαίνει μετά στο εργαστήριο και να το εφαρμόζει και στην πράξη.

4) Εισαγωγη μαθηματος Φιλοσοφιας στο Α' εξαμηνο, στα προτυπα του ΕΜΠ.**

ε, αυτό το βρίσκω λίγο άσχετο με την αναγνώριση του πτυχίου μας ως master!!!!

Να τονισω για αλλη μια φορα πως, σε ολα τα παραπανω, ενυπαρχουν ως απαραβατοι οροι:

α) ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, τοσο για το τμημα μας οσο και για την ανωτατη εκπαιδευση στην Ελλαδα γενικα!

Να τροποποιήσω λίγο την σκέψη σου: Ενδυνάμωση του δημοσίου και δωρεάν χαρακτήρα της 3βάθμιας εκπαίδευσης με την θεσμοθέτηση της στο σύνταγμα.

β) Πρακτικα ΕΝΙΑΙΟ ΠΤΥΧΙΟ! Προτεινω σπασιμο σε 3+2 ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟ, ΨΕΥΤΙΚΟ, ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΟ! Καμια χορηγηση κανενος ειδους "πιστοποιητικου" για τα πρωτα 3 χρονια! Όποιος μπαινει, ή βγαινει masterουχος, ή δεν βγαινει καθολου!

Συμφωνώ.
Καμία ποσόστωση στο master.

γ) Κανεναν ταξικης φυσης (ή... υποφυσης) φραγμο στην προοδο κατα την διαρκεια των σπουδων. Αντιθετως, και μαλλον πρωτοποριακα για τα ελληνικα δεδομενα, καθιερωση ενος συστηματος που θα κρινει ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ και ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ την εξελιξη του φοιτητη και το περασμα του απο τα 3 στα 2. Κι αυτο προς αντικατασταση των (αχαρακτηριστων) φραγμων του τυπου "Χ μαθηματα".

Δε μπορώ να δω την σύνδεση του ταξικού φραγμού με τα "X μαθήματα" σίγουρα δεν είναι και ο καλύτερος τρόπος αξιολόγησης αλλά πιστεύω ότι απέχει από το να τον χαρακτηρίσουμε ταξικό φραγμό.

**Περι υπουργεσσας: Πριν απο καποιους μηνες η εν λογω κυρια ειχε δηλωσει πως τα διπλωματα των Πολυτεχνειων δεν θα γινουν master επειδη "δεν της το ζητησαν"!!!!!!!!!!!
Έχω την εντύπωση ότι αυτό το είπε ο υφυπουργός παιδείας. μάλιστα αν θυμάμαι καλά είχε πει: η αναγνώριση των πτυχίων 5ετούς φοιτήσεως σε master δεν είναι στα άμεσα σχέδια της κυβέρνησης, άλλωστε δε μας το θύμισαν και πρυτάνεις.


Title: Απ: Επίσημη αναγνώριση του πτυχίου του τμήματος ως MASTER
Post by: aliakmwn on November 23, 2005, 22:52:13 pm
Bob 1-2 σχολιακια πανω στα σχολια σου:

Σε αυτό δε μπορώ να συμφωνήσω. Δε πιστεύω ότι αν κατεβάσουμε τα μαθήματα προς τα κάτω θα υπάρξει κάποιο όφελος για την αναγνώριση του πτυχίου ως master. άλλωστε όπως και συ λες κάτι τέτοιο είναι πλασματικό.

Γι' αυτο ακριβως μιλησα για "πλασματικη" αναδιαρθρωση. Αν υπαρχει απαιτηση για σαφη διακριση και σπασιμο σε 3+2, δημιουργουμε μια τεχνιτή διασπαση, ψευτο-σπασιμο για να ριξουμε σταχτη στα ματια, αλλά πρακτικα διατηρουμε το πτυχιο ενιαιο.
Ετσι το μονο σημειο στο οποίο μπορει να χρειαστει αμεση συγκρουση ειναι η ποσοστοση, την οποία μπορουμε να ορισουμε στο... 100% !!!


3) Αναβαθμιση της ποιοτητας διδασκαλιας των μαθηματων (ΠΟΛΛΩΝ μαθηματων), και κεντρικος σχεδιασμος της εργαστηριακης εκπαιδευσης!!! Δεν ξερω αν και κατα ποσον γινεται, αλλά μπορουμε να το απαιτησουμε, να μην κανει ο καθεις ο,τι του 'ρχεται......

Στα πολλά μαθήματα θα διαφωνήσω. Πρέπει να υπάρχουν λιγότερα μαθήματα ανα εξάμηνο με περισσότερη ύλη και ώρες διδασκαλίας. (δηλαδή συνολικά ίδιες ώρες διδασκαλίας) όπως είχε πει και ο πρόεδρος (αν δε κάνω λάθος) με το να σπάμε τα μαθήματα σε υπο-μαθήματα διακόπτετε η λογική σειρά διδασκαλίας.

Οπα περιμενε, παρερμηνευσες! Δεν ειπα να σπασουμε μαθηματα! Εγω μιλησα για εναν πιο κεντρικο σχεδιασμο, ωστε να μη διδασκομαστε τα ιδια πραγματα πολλες φορες.
Κατα τα άλλα, συμφωνω απολυτα με τη συνδεση των μαθηματων, και ισα ισα θα επρεπε να γινει πιο σωστα και συστηματικα!

Στα εργαστηρια ομως, δες τι διδασκομαστε στο εργαστηριο της Ηλεκτρονικης Ι και τι στο εργαστηριο των Κυκλωματων (και πώς τα διδασκομαστε!!!)

4) Εισαγωγη μαθηματος Φιλοσοφιας στο Α' εξαμηνο, στα προτυπα του ΕΜΠ.**

ε, αυτό το βρίσκω λίγο άσχετο με την αναγνώριση του πτυχίου μας ως master!!!!

Οντως ειναι, αλλά ηταν ενας εντεχνος τροπος να προτεινω τον καημο μου πλαϊ σ' ενα σοβαρο θεμα ;D

γ) Κανεναν ταξικης φυσης (ή... υποφυσης) φραγμο στην προοδο κατα την διαρκεια των σπουδων. Αντιθετως, και μαλλον πρωτοποριακα για τα ελληνικα δεδομενα, καθιερωση ενος συστηματος που θα κρινει ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ και ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ την εξελιξη του φοιτητη και το περασμα του απο τα 3 στα 2. Κι αυτο προς αντικατασταση των (αχαρακτηριστων) φραγμων του τυπου "Χ μαθηματα".

Δε μπορώ να δω την σύνδεση του ταξικού φραγμού με τα "X μαθήματα" σίγουρα δεν είναι και ο καλύτερος τρόπος αξιολόγησης αλλά πιστεύω ότι απέχει από το να τον χαρακτηρίσουμε ταξικό φραγμό.

Και ετσι ειναι, δεν αναφερομουν στα 17 μαθηματα ως ταξικο φραγμο. Εννοουσα να μην υπαρχουν φραγμοι ουτε ταξικης φυσης, ουτε ταξικης... υπόφυσης (καλα ΟΚ, κακο χιουμορ) οπως αυτα τα 17 (ή 10 για τους παλαιοτερους)


Title: Απ: Επίσημη αναγνώριση του πτυχίου του τμήματος ως MASTER
Post by: Wiwol on November 23, 2005, 23:57:33 pm
Να αναφέρω μόνο ότι σύμφωνα με οδηγία της ΕΕ πρέπει να αφήσουμε ανοιχτά τα κλειστά επαγγέλματα που έχουμε στην Ελλάδα. και σε αυτά ανήκουν οι κλάδοι των Μηχανικών.


Κοινός πρέπει τα ΤΕΙ να πάρουν τα ανάλογα δικαιώματα.



Επίσης ένα μεγάλο πρόβλημα με την αναγνώριση είναι το γεγονός ότι πρέπει ο νόμος να έχει αναδρομική ισχύ. (σύμφωνα με το σύνταγμα)

Αν γίνει αυτό χιλιάδες εργαζόμενοι θα ζητήσουν τα επιδόματα λόγω MASTER που δεν έπαιρναν τόσα χρόνια αναδρομικά . Η ίδια ιστορία με την δυσκολία ανωτατωποιησης των ΤΕΙ.

Είναι πολλά τα λεφτά….  Και δύσκολα να βρεθεί λύση για όλους


Title: Απ: Επίσημη αναγνώριση του πτυχίου του τμήματος ως MASTER
Post by: mousitsa on November 24, 2005, 00:27:11 am
Εγώ θα συμφωνήσω ότι πριν από οποιαδήποτε ενέργεια πρέπει
    να είμαστε όσο το δυνατόν πιο ενημερωμένοι!
   Στα περισσοτέρα συμφωνώ με aliakmwn και bob αλλά επειδή τα μεγάλα post δεν είναι το φόρτε μου,
   θα πω απλώς ότι δε συμφωνώ με το "πλασματικό" που προτείνει ο aliakmwn γιατί πολύ απλά
    πλασματικό θα νομίζουμε εμείς ότι είναι.
   Οι "γυπές", όμως, που φέρνουν βόλτες από πάνω μας θα βρουν ένα ακόμη τρόπο να το εκμεταλλευτούν εναντίον μας!
    Ιδεατά θα μπορούσε να γίνει  κάτι τέτοιο, αλλά μάλλον όχι στην πραγματικότητα...γιατί πολύ απλά δεν εμπίπτει στους νόμους της φυσικής αυτού του κακόμοιρου πλανήτη!

 (γράφω πάλι! ;D)


Title: Re: Επίσημη αναγνώριση του πτυχίου του τμήματος ως MASTER
Post by: nad on November 24, 2005, 01:20:28 am
Συμφωνώ κι εγώ με την ανάγκη κατοχύρωση του πτυχίου ως master, αλλά να ρωτήσω κάτι; Αφού (σχεδόν) όλοι βρίσκουμε το επίπεδο των σπουδών μας ανεβασμένο και θεωρούμε ότι έχει την ίδια ποιοτική αξία με τα master που δίνουν τα ξένα πανεπιστήμια, γιατί μόλις πάρουμε το πτυχίο τρέχουμε όλοι στο εξωτερικό για ένα...master;  ^confused^
  Για να πω την αλήθεια, δεν ξέρω τι κατάσταση ακριβώς επικρατεί στα ξένα πανεπιστήμια, γι' αυτό θα το εκτιμούσα αν κάποιος που το έχει ψάξει μου έλεγε τη διαφορά ανάμεσα στο master που αντιπροσωπεύει το δικό μας πτυχίο και στο master που δίνεται στο εξωτερικό.


Title: Απ: Επίσημη αναγνώριση του πτυχίου του τμήματος ως MASTER
Post by: fugiFOX on November 24, 2005, 01:26:54 am
Πρώτα από όλα πρέπει να δούμε (εδώ κολλάνε τα περι ενημέρωσης της Μουσίτσας) τι θα μας προσφέρει πρακτικά μια τέτοια αναγνώριση.
Αν είναι να γίνει μόνο για λόγους πρεστίζ (όπως έγινε και με τα Ατει) ευχαριστούμε δεν θα πάρουμε.
Το να κολλήσεις μια σφραγιδούλα "MASTER equivalent" κάτω από τον βαθμό είναι το μόνο εύκολο (γίνεται και με το φώτοσοπ).
Αυτό που θέλουμε λοιπόν είναι αλλαγή της ταμπέλας ή πραγματική ανα-διάρθρωση/βάθμιση των σπουδών μας και ίσως και του τίτλου μας;


Title: Απ: Επίσημη αναγνώριση του πτυχίου του τμήματος ως MASTER
Post by: BOBoMASTORAS on November 24, 2005, 01:46:41 am
3) Αναβαθμιση της ποιοτητας διδασκαλιας των μαθηματων (ΠΟΛΛΩΝ μαθηματων), και κεντρικος σχεδιασμος της εργαστηριακης εκπαιδευσης!!! Δεν ξερω αν και κατα ποσον γινεται, αλλά μπορουμε να το απαιτησουμε, να μην κανει ο καθεις ο,τι του 'ρχεται......

Στα πολλά μαθήματα θα διαφωνήσω. Πρέπει να υπάρχουν λιγότερα μαθήματα ανα εξάμηνο με περισσότερη ύλη και ώρες διδασκαλίας. (δηλαδή συνολικά ίδιες ώρες διδασκαλίας) όπως είχε πει και ο πρόεδρος (αν δε κάνω λάθος) με το να σπάμε τα μαθήματα σε υπο-μαθήματα διακόπτετε η λογική σειρά διδασκαλίας.

Οπα περιμενε, παρερμηνευσες! Δεν ειπα να σπασουμε μαθηματα! Εγω μιλησα για εναν πιο κεντρικο σχεδιασμο, ωστε να μη διδασκομαστε τα ιδια πραγματα πολλες φορες.
Κατα τα άλλα, συμφωνω απολυτα με τη συνδεση των μαθηματων, και ισα ισα θα επρεπε να γινει πιο σωστα και συστηματικα!

Στα εργαστηρια ομως, δες τι διδασκομαστε στο εργαστηριο της Ηλεκτρονικης Ι και τι στο εργαστηριο των Κυκλωματων (και πώς τα διδασκομαστε!!!)

Καλά ίσως παρερμήνευσα, κυρίως λόγω εκείνου του "Πολλά Μαθήματα". Τι ακριβώς εννοείς?? Να έχει περισσότερα μαθήματα ο κύκλος σπουδών ή κάτι άλλο??

Στα εργαστήρια συμφωνώ απλά έγινε λάθος στη παράθεση, στο προηγούμενο μήνυμα.

Για τη πλασματική διάσπαση καταλαβαίνω με ποιο τρόπο το λες αλλά κατά τη γνώμη μου είναι εντελώς άσχετο. Δηλαδή μπορούμε και την υπάρχουσα κατάσταση να την ονομάσουμε σπάσιμο. έγινε τίποτα? τους ρίξαμε στάχτη στα μάτια???? δεν νομίζω ότι είναι και τόσο ηλίθιοι.  ::)  Μάλιστα όπως είπε η mousitsa η πιθανή συμφωνία μας στο "δήθεν" σπάσιμο θα εκμεταλλευθεί τα μέγιστα με πολύ κακές συνέπειες.

σε αυτό που λέει ο fugitive πρέπει παράλληλα να εξετάσουμε και την κατάσταση του πτυχίου μας αυτή τη στιγμή. Δηλαδή παίρνουμε "πτυχίο μηχανικού", ξέρουμε όμως εμείς οι ίδιοι τι αναγνώριση έχει αυτό από το κράτος, από τα πανεπιστήμια τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού, από την αγορά εργασίας??
Στη συνέχεια να προσδιορίσουμε την έννοια του master όχι μόνο τη σημερινή της, αλλά και με τις νέες συνθήκες της μπολώνια. Τότε μόνο θα μπορούμε να κρίνουμε τι ακριβώς έχουμε να κερδίσουμε από μία τέτοια κίνηση.

Αιχμή προς το παραπάνω που έγραψα. (καλά ε, αυτοσχολιάζομαι κιόλας!!!):

δεν είναι "αδικία" τα 5 χρονάκια που δώσαμε από τη ζωή μας να αναγνωρίζονται το ίδιο με τα 3!!! (με το συμπάθιο δηλαδή)


Title: Re: Επίσημη αναγνώριση του πτυχίου του τμήματος ως MASTER
Post by: Aurelius on November 24, 2005, 02:40:56 am
Θα εκφερω την γνωμη μου.
Λιγο εως πολυ, οπως παρατηρειτε και μονοι σας στην Ευρωπη παρατηρειται μια γενικοτερη στροφη προς συντηρητισμο, τοσο σε επιπεδο κυβερνησεων, οσο και αποψεων αλλα και τακτικων. Αυτοι οι συντηρητικοι κυκλοι ΣΥΝΗΘΙΖΕΤΑΙ να ανδιαφερονται πιο πολυ για τους εχοντες(βιομηχανιες) παρα για τους προκεται-και-θελουν-να-γινουν-εχοντες(εμας). Με αλλα λογια πολυ που χεστηκαν αν εσυ θα παρεις 300 ευρω παραπανω, ουτως η αλλως εσυ το εξελεξες. Επομενως, να κινησουμε τα νηματα γινεται, αλλα θα ειναι τοσο βαρια που ουτε που θα ματεκινηθουν. Ενεργεια θα σπαταλησουμε μονο, γιατι αυτοι εχουν συνηθως μαζι με το καρπουζι και μια μαχαιρα ΝΑ--------, με το συμπαθειο.
Επομενως οπως το σκεφτομαι τωρα, λιγο πριν κοιμηθω, υπαρχουν τρεις τροποι για να αποφυγουμε μια τετοια κατασταση.
1)Να συνεχισουν διαφορες μαλακιες οι συντηρητικες δυναμεις και ταυτοχρονα να ευτηχησει ο Θεος να δωσει αξιολογα και οχι συντηρητικα μυαλα στης ταξης της κεντροαριστερας. Θα καταλαβει ετσι ο κοσμακης , οτι το να κοιταζεις μονο τον εαυτουλη σου, πιο πολυ συμφερει αυτους που ο εαυτουλης τους  ειναι οικονομικα ευρωστος και ο οποιος δεν χρειαζεται να μπαινει σε διλημματα του στυλ, αν με το Μαστερ θα παρει καμποσα ψιχουλα παραπανω.
2)Να αντιδρασουν νεολαιες απο ολα τα κρατη μαζι. Απο οσο εχω ακουσει, στην Γερμανια υπαρχει μεγαλος ξεσηκωμος για την προσπαθεια τους να βαλουν διδακτρα στα πανεπιστημια. Οι Γερμανοι παντα περηφανευονταν ιγα την δωρεαν τους παιδεια. Τωρα τους χτυπαει ασχημα που πανε να το κοψουν αυτο. Αν γινει και σε αλλες χωρες, κατι μπορει να γινει. Αλλα που....
Εννοειται οτι δεν μιλαμε για Αγγλια, αυτη αλλωστε τα προκαλει ολα με τα δηθεν περιφημα πανεπιστημια και τους δηθεν τιτλους αλλα και τα φραγκα που κονομαει απο τους εχοντες που προαναφεραμε.
3)Να διαλυθει η Ευρωπαικη Ενωση και να σοβαρευτει καμια κυβερνηση δικια μας, που πανε και κανουν οτι μλκ τους κατεβει στο κεφαλι. Βεβαια αυτος ο τροπος ειναι καπως ακραιος, αλλα ειλικρινα τωρα τελευται δεν μπορω να καταλαβω τι ρολο βαραει η ΕΕ. Ολο περειορισμους βαζει. Τεσπα, αυτος ο τροπος ειναι ο πλεον χαζος και φυσικα δεν τον υποστηριζω, αλλα οσο να ναι περναει απο το μυαλο.

Γενικα, πιστευω πρεπει να απογαλακτιστει η Ευρωπη απο το αγγλοσαξωνικο-αμερικανικο μοντελο. Πρεπει να αποκτησει δικη της προσωπικοτητα. Οχι να ειναι η ουρα του τριτου σκυλους του Μπους-Μπλερ.

Οσον αφορα την παιδεια αυτο μπορει να γινει φυσικα και μεσω σοβαρης αξιολογησης, παρολο που διαφοροι φωναζουν, αρκει αυτη η αξιολογηση να γινει για το εναν και μονο σκοπο, να διαγνωσκουμε τα προβληματικα τμηματα/σχολες/πανεπιστημια και να ριχνουμε το βαρος σε αυτα-οχι να τα ριχνουμε στον Καιαδα.

Παντως ακομα δεν εχω καταλαβει αυτη την φαγωμαρα περι Master. Γιατι ολοι θελουν να εχουν Master; Για να γλιτωσουν 2 χρονια που θα ξοδευαν για μεταπτυχιακο; Για να εξασφαλισουν λιγα λεφτα(θεωρητικα) παραπανω; Για μοστρα; Γιατι λογω ανεργειας πρεπει να ειμαστε καλυτεροι;
Η τελικα για εμβαθυνση στο αντικειμενο, που αλλωστε νομιζω οτι ειναι και το νοημα της υπαρξης του(τα περι παραπανω χρηματων εκμεταλλευτηκαν την υπαρξη του Μαστερ, δεν οδηγησαν σε αυτη).

Υ.Γ Αλιακμωνιζω τελευταια(μεγαλα κειμενα) ;D ;D ;D ;D
Υ.Γ 2 Λαβετε υποψη το οτι δινω πολιτικη χροια σε καποια πραγματα δεν εχει καμια σχεση κομματα και διαφορα αλλα παρατραγουδα...


Title: Re: Επίσημη αναγνώριση του πτυχίου του τμήματος ως MASTER
Post by: ctq_dagger on March 27, 2006, 11:26:40 am

Λιγο εως πολυ, οπως παρατηρειτε και μονοι σας στην Ευρωπη παρατηρειται μια γενικοτερη στροφη προς συντηρητισμο, τοσο σε επιπεδο κυβερνησεων, οσο και αποψεων αλλα και τακτικων.


Ο λόγος που γίνεται αυτό όμως ποιος είναι;
Αλήθεια γιατί οι περισσότεροι ψηφίζουν αυτούς που νομίζουν ότι του ςαδικούν τελικά,αυτούς που δεν λειτουργούν για το συλλογικό συμφέρον;
Με ποια λογική ψηφίζουμε σήμερα εμείς;
Αναρωτιέμαι αν υπάρχει πολιτική συνείδηση στη χώρα όπου η ιδέα αυτής γεννήθηκε!Δεν είναι πολιτικό το ζήτημα και δεν το πάω εκεί,απλά γράφω την σκέψη μου και νομίζω ότι το ερώτημα αυτό είναι ή κατάντησε να είναι πλέον εύλογο.Ποιά η προσφορά του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ σε αυτήν την κατεύθυνση;Μάλλον η αποστροφή και η αδιαφορία....


Title: Απ: Επίσημη αναγνώριση του πτυχίου του τμήματος ως MASTER
Post by: aliakmwn on March 27, 2006, 14:23:34 pm
Υπαρχει καμια εξελιξη στο θεμα?


Title: Απ: Επίσημη αναγνώριση του πτυχίου του τμήματος ως MASTER
Post by: Alexkasgr on March 27, 2006, 14:49:03 pm
Εγώ γνωρίζω ότι η τελευταία εξέλιξη στο θέμα ήταν το σπάσιμο από μερικούς ανίδεους της τελευταίας Συγκλήτου, όπου ήταν και ένα από τα θέματα συζήτησης. Τώρα, εξαρτάται από το τι θα κάνει ο Πρύτανης φαντάζομαι.


Title: Απ: Επίσημη αναγνώριση του πτυχίου του τμήματος ως MASTER
Post by: miss_elec on August 17, 2006, 15:08:28 pm
Εγώ θα κάνω την ανταποκρίτρια από την...Ευρώπη, απλά και μόνο για να βλέπουμε τι γίνεται και στις άλλες χώρες :)
Στην Πορτογαλία όπου ήμουν (και η χώρα μας έχει αρκετές ομοιότητες με την Πορτογαλία, δεν νομίζετε?) η υλοποίηση των κατευθύνσεων της Μπολώνια πάει καλά.
Πλέον μιλούν για πενταετείς σπουδές επιπέδου master ενώ όλοι οι φοιτητές που κάνουν την διπλωματική τους την χαρακτηρίζουν "master thesis".
Το ίδιο και φοιτητές από άλλες χώρες, όπως η Αυστρία, η Εσθονία κλπ.
Στην Πορτογαλία βέβαια υπάρχει ακόμη η σύγχυση ως προς το τί ακριβώς αντιπροσωπεύει το master, καθώς φυσικά και συνεχίζονται οι μεταπτυχιακές σπουδές που δεν οδηγούν απαραίτητα σε Ph.D. Γι αυτό και οι καθηγητές εκεί διευκρινίζαν με χαμόγελο τί εννοούν ακριβώς όταν χρησιμοποιούσαν την λέξη master ;)
Η εντύπωση που αποκόμισα είναι ότι τόσο οι καθηγητές όσο και οι φοιτητές είναι εξοικειωμένοι και ικανοποιημένοι με τα νέα δεδομένα.


Title: Re: Απ: Επίσημη αναγνώριση του πτυχίου του τμήματος ως MASTER
Post by: electroSOK on August 20, 2006, 23:04:26 pm

Στην Πορτογαλία όπου ήμουν (και η χώρα μας έχει αρκετές ομοιότητες με την Πορτογαλία, δεν νομίζετε?) η υλοποίηση των κατευθύνσεων της Μπολώνια πάει καλά.
Πλέον μιλούν για πενταετείς σπουδές επιπέδου master ενώ όλοι οι φοιτητές που κάνουν την διπλωματική τους την χαρακτηρίζουν "master thesis".

Μια επισήμανση για να μην λέμε ό,τι θέλουμε και να μην νομίζουμε ό,τι θέλουμε..

Η διακηρυξη της Μπολονιας δεν μιλα για ενιαια πενταετη προγραμμα master. Μιλα για 2 κυκλους σπουδων, ο πρωτος συνηθως 3ετης, που οδηγει σε bachelor, και ο δευτερος συνηθως 2ετης (χρονικά ακολουθεί μετα το bachelor) που οδηγει σε master. Τώρα, τα διάφορα κόλπα που (καλώς) κάνουν διάφορες Πολυτεχνικές Σχολές της Ευρώπης για να διατηρήσουν τον ενιαίο και αδιάσπαστο (συνήθως 5ετή) χαρακτήρα των σπουδών τους και για να αναγνωριστεί το πτυχίο τους ως δίπλωμα προχωρημένων σπουδών (Προσοχή: Διαφέρει από τα υπεξειδικεύμενα master πολλών Ευρωπαικών Πανεπιστημίων)  είναι άλλη ιστορία...

  δεν είναι αποτέλεσμα της διακήρυξης της Μπολόνιας, μάλλον είναι κόλπα για να αποφύγουμε τα δυσάρεστα αποτελέσματα του σπασίματος σε 2 κύκλους σπουδών που προωθεί η Μπολόνια.