THMMY.gr

Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου => Σύγχρονες Μηχανές => Topic started by: RockStar on August 28, 2008, 12:34:18 pm



Title: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: RockStar on August 28, 2008, 12:34:18 pm
Έχει κανένας τα θέματα (Θεωρία και Ασκήσεις) της τελευταίας εξέτασης των Μηχανών Γ Ιουνίου 2008?


Title: Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: RockStar on August 30, 2008, 16:59:59 pm
Κανένας?Τίποτα?Οτι θυμάστε....εκεινο με το αεροπλάνο??


Title: Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: timmyyy on August 31, 2008, 02:59:09 am
Λοιπον...Θεματα Θεωριας Ιουνιου 2008...ας τα συζητησουμε ολοι μαζι μπας και βγαλουμε καμια ακρη και οποιος παλιος μπορει ας βοηθησει..

1) παρομοιο με το 3ο θεμα του Σεπ 2007 (υπαρχει στα downloads)
2) Σε ορισμενα δικτυα η τροφοδοσια γινεται με 400 Hz (π.χ. δικτυα αεροπλανων).Πως θα ηταν οι πολοι μιας τετοιας συγχρονης μηχανης?
3) Δυο κατα τα αλλα ομοιες ΣΜ εχουν η μια διακενο 5 cm και η αλλη 7cm. Ποια θα ειναι η σχεση αναμεσα στην κορεσμενη (ή ακορεστη?) συγχρονη  αντιδρασή τους?
4) Ποτε κατα τη διαρκεια ενος μεταβατικου φαινομενου εμφανιζεται dc συνιστωσα?
5) Εχεις ενα συστημα που αποτελειται: απο εναν κινητηρα (Ντιζελομηχανη) που συνδεεται στον αξονα μιας ΣΓ (G) που τροφοδοτει εναν ΣΚ (M) ο οποιος συνδεεται τελικα σε ενα φορτιο (συμπιεστης). Αν χωρις  επεμβαση  (αυτοματη ή χειροκινητη) του συστηματος ελεγχου αυξηθει το φορτιο (συμπιεστης) τι θα συμβει στην συχνοτητα και μετρο της τασης στους ακροδεκτες της ΣΓ ?

Η απαντηση στην 4 ειναι στις διαφανειες εκει που λεει για μεταβατικα.
Στην 5 η απαντηση (νομιζω) ειναι οτι η συχνοτητα πεφτει ενω το μετρο της τασης δεν αλλαζει (επειδη η μηχανικη ισχυς που δινει η Ντιζελομηχανη στην ΣΓ ειναι σταθερη...)


Εχει κανεις την απαντηση στην 1η ερωτηση? (σκαριφηματα/ζωγραφιες ολα ευπροσδεκτα...) Αυτη η ερωτηση πεφτει συχνα...


Title: Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: CounterSpell on August 31, 2008, 14:07:57 pm
Λοιπον...Θεματα Θεωριας Ιουνιου 2008...ας τα συζητησουμε ολοι μαζι μπας και βγαλουμε καμια ακρη και οποιος παλιος μπορει ας βοηθησει..

1) παρομοιο με το 3ο θεμα του Σεπ 2007 (υπαρχει στα downloads)
2) Σε ορισμενα δικτυα η τροφοδοσια γινεται με 400 Hz (π.χ. δικτυα αεροπλανων).Πως θα ηταν οι πολοι μιας τετοιας συγχρονης μηχανης?
3) Δυο κατα τα αλλα ομοιες ΣΜ εχουν η μια διακενο 5 cm και η αλλη 7cm. Ποια θα ειναι η σχεση αναμεσα στην κορεσμενη (ή ακορεστη?) συγχρονη  αντιδρασή τους?
4) Ποτε κατα τη διαρκεια ενος μεταβατικου φαινομενου εμφανιζεται dc συνιστωσα?
5) Εχεις ενα συστημα που αποτελειται: απο εναν κινητηρα (Ντιζελομηχανη) που συνδεεται στον αξονα μιας ΣΓ (G) που τροφοδοτει εναν ΣΚ (M) ο οποιος συνδεεται τελικα σε ενα φορτιο (συμπιεστης). Αν χωρις  επεμβαση  (αυτοματη ή χειροκινητη) του συστηματος ελεγχου αυξηθει το φορτιο (συμπιεστης) τι θα συμβει στην συχνοτητα και μετρο της τασης στους ακροδεκτες της ΣΓ ?

Η απαντηση στην 4 ειναι στις διαφανειες εκει που λεει για μεταβατικα.
Στην 5 η απαντηση (νομιζω) ειναι οτι η συχνοτητα πεφτει ενω το μετρο της τασης δεν αλλαζει (επειδη η μηχανικη ισχυς που δινει η Ντιζελομηχανη στην ΣΓ ειναι σταθερη...)


Εχει κανεις την απαντηση στην 1η ερωτηση? (σκαριφηματα/ζωγραφιες ολα ευπροσδεκτα...) Αυτη η ερωτηση πεφτει συχνα...


Στην 1η έχω την απάντηση εγώ αλλά όχι ηλεκτρονικά. Στην 5η η συχνότητα πέφτει, όπως φαίνεται από το διάγραμμα f-P αλλά στη συνέχεια πέφτει και η τάση, από τον τύπο E=kΦω.


Title: Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: timmyyy on September 01, 2008, 05:10:36 am

Στην 1η έχω την απάντηση εγώ αλλά όχι ηλεκτρονικά. Στην 5η η συχνότητα πέφτει, όπως φαίνεται από το διάγραμμα f-P αλλά στη συνέχεια πέφτει και η τάση, από τον τύπο E=kΦω.

Καταρχην η E=kΦω δεν ειναι αυτη που ζηταει...θελει την ταση στην εξοδο Vφ  και αν δεις το διανυσματικο διαγραμμα υπαρχει περιπτωση με μειωση της Εα (και επειδη η γωνια δ αυξανει) η Vφ να μεινει αμεταβλητη (θα εξαρτηθει απο την γωνια θ).

Αλλα τελικα νομιζω οτι ουτε η συχνοτητα θα μειωθει επειδη η μηχανικη ισχυς και οι στροφες της Ντιζελομηχανης παραμενουν ιδιες (σελ 320 chapman-αυτονομη λειτουργια γεννητριας). Και επειδη το ρευμα διεγερσης δεν αλλαζει δεν θα αλλαξει ουτε η E=kΦω.
Στο διάγραμμα f-P που λες αυξανεται υποτιθεται η ισχυς που προσφερει η κινητηρια μηχανη και μειωνεται η ταχυτητα περιστροφης τους (αρα και η συχνοτητα της ΣΓ)

Στην ερωτηση 3)  νομιζω  οτι η ακορεστη Χs της μηχανης με το διακενο των 7 cm θα ειναι μικροτερη. Βγαινει απο τον τυπο 5-26 σελ 315 και τον τυπο Φ=F/R ,οπου F ειναι η Μ.Ε.Δ. ( Ν*Ιf ) kai R η μαγνητικη αντισταση η οποια ειναι μεγαλυτερη στην μηχανη με το  διακενο των 7 cm. Δηλαδη για το ιδιο Ιf θα εχεις μικροτερη ροη στην μηχανη με το  διακενο των 7 cm αρα και μικροτερη Vφ,oc=E=kΦω.

σωστος?


Title: Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: mixtsir on September 01, 2008, 13:17:10 pm
Μηπως εχει κανεις τις ασκησεις του ιουνιου? Τις ειχε αναρτησει με τις λυσεις ο θεοδωροπουλος λιγο μετα την εξεταστικη αλλα τωρα τα εχουν βγαλει.


Title: Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: Papefth on September 02, 2008, 14:45:38 pm
Για τη δευτερη τι εχετε να πειτε?


Title: Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: hapkid on September 03, 2008, 21:52:40 pm
Για την ερωτηση 3...υπάρχει μια διαφάνεια(σελ.12) με τιτλο επαγόμενη τάση σε σύγχρονη μηχανή.Σε αυτήν δίνει ένα τύπο από τον οποίο βγαίνει το συμπέρασμα ότι όσο μεγαλύτερη ακτίνα διακένου έχεις τόσο μεγαλύτερη μαγνητική ροή φ.'Αρα μάλλον δεν βγαίνει συμπέρασμα από τον τύπο Φ=F/R. Δεν είμαι σίγουρη φυσικά, απλά λέω..αν υπάρχει καμιά ιδέα σχετικά με αυτό..


Title: Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: hapkid on September 03, 2008, 21:59:01 pm
η μάλλον βγαίνει συμπέρασμα..ότι αφού F=ΦR και τόσο το Φ όσο και το R είναι μεγαλύτερα στην μηχανη με μεγαλύτερο διάκενο άρα μεγαλύτερη F άρα μεγαλύτερο ρεύμα διέγερσης και επομένως μεγαλύτερη Εα.Όποτε από τον τύπο σελ.315, μεγαλύτερη Χ έχει η μηχανή με το μεγαλύτερο διάκενο. :: :-\


Title: Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: lmastrog on September 03, 2008, 22:07:09 pm
Στις διαφάνειες στο κομμάτι που περιγράφει τις βασικές σχέσεις μεταξύ πεδίου και γεωμετρίας ΣΜ προς το τέλος του κομματιόυ αυτού έχει έναν τύπο για την σύγχρονη αντίδραση από εκεί μπορούμε να δούμε τι συμβαίνει (φαντάζομαι....)


Title: Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: timmyyy on September 04, 2008, 00:59:54 am
Για την ερωτηση 3...υπάρχει μια διαφάνεια(σελ.12) με τιτλο επαγόμενη τάση σε σύγχρονη μηχανή.Σε αυτήν δίνει ένα τύπο από τον οποίο βγαίνει το συμπέρασμα ότι όσο μεγαλύτερη ακτίνα διακένου έχεις τόσο μεγαλύτερη μαγνητική ροή φ.'Αρα μάλλον δεν βγαίνει συμπέρασμα από τον τύπο Φ=F/R. Δεν είμαι σίγουρη φυσικά, απλά λέω..αν υπάρχει καμιά ιδέα σχετικά με αυτό..

Σε αυτον τον τυπο που λες εχει και ενα Βpeak το οποιο εξαρταται και αυτο απο το μηκος του διακενου (στις διαφανειες " βασικές σχέσεις μεταξύ πεδίου και γεωμετρίας ΣΜ"  το Βpeak ειναι το Βf...οποτε μπερδευει το πραμα.... )

Στις διαφάνειες στο κομμάτι που περιγράφει τις βασικές σχέσεις μεταξύ πεδίου και γεωμετρίας ΣΜ προς το τέλος του κομματιόυ αυτού έχει έναν τύπο για την σύγχρονη αντίδραση από εκεί μπορούμε να δούμε τι συμβαίνει (φαντάζομαι....)

ναι νομιζω απο κει βγαινει η απαντηση:

αν D η διαμετρος της μηχανης με διακενο 5 εκατοστα τοτε η αλλη θα εχει διαμετρο  (D+4). Αρα απο τον τυπο (διαιρωντας τις 2 αντιδρασεις) θα βγει μια σχεση :
Χs,7 / Χs,5 = (5D+20) / 7D

αν θεσεις αυτη την ποσοτητα >1 τοτε εχεις την σχεση D<10 κατι που ειναι αδυνατο (διαμετρος μηχανης μικροτερη απο 10 εκατοστα οταν το διακενο ειναι 5-7 εκατοστα)

αρα πρεπει  Χs,7 / Χs,5 <1 δηλαδη
 Χs,5>Χs,7 κατι που ειναι λογικο συμφωνα με την ερμηνεια που δινει για την αντιδραση οπλισμου (σελ 304) δηλαδη οσο πιο κοντα τα τυλιγματα του στατη στον δρομεα τοσο πιο πολυ "αντιδραει" το πεδιο του στατη στο ηδη υπαρχον πεδιο, επειδη τοσο μεγαλυτερη ροη του πεδιου του δρομεα εμπλεκεται με τα πηνια του στατη....


Title: Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: hapkid on September 04, 2008, 23:17:54 pm
όπα, το 5D+20/7D πώς το βγάζεις;αν πάρουμε τον τελευταίο τύπο του κεφαλαίου βασικές σχέσεις μεταξύ πεδίου και γεωμετρίας ΣΜ νομίζω ότι επειδή φεύγουν όλα τα άλλα(οι μηχανές είναι ίδιες) μένει (Χ7/Χ5)=g5/g7 που είναι σίγουρα μικρότερο του 1 αφού το g είναι το μήκος του διακένου('αρα g5=5 και g7=7)

καταραμένε δημουλιά δεν λες τίποτα..


Title: Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: timmyyy on September 05, 2008, 00:57:53 am
όπα, το 5D+20/7D πώς το βγάζεις;αν πάρουμε τον τελευταίο τύπο του κεφαλαίου βασικές σχέσεις μεταξύ πεδίου και γεωμετρίας ΣΜ νομίζω ότι επειδή φεύγουν όλα τα άλλα(οι μηχανές είναι ίδιες) μένει (Χ7/Χ5)=g5/g7 που είναι σίγουρα μικρότερο του 1 αφού το g είναι το μήκος του διακένου('αρα g5=5 και g7=7)

καταραμένε δημουλιά δεν λες τίποτα..

Η διαμετρος της μηχανης με τα 7 εκ διακενο ειναι κατα 4 εκατοστα μεγαλυτερη απο της αλλης (2+2)...αν ηταν ιδιες οι διαμετροι των 2 μηχανων τοτε το μηκος του δρομεα ( ή του στατη) της μηχανης με τα 7 εκ διακενο θα επρεπε να ηταν μικροτερο (αρα και διαφορετικες μηχανες...)


Title: Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: sakaflias7 on August 27, 2010, 13:14:41 pm
ποια απο τις δυο ειναι η σωστη αιτιολογηση?


Title: Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: sakaflias7 on August 27, 2010, 18:50:44 pm

Στην 1η έχω την απάντηση εγώ αλλά όχι ηλεκτρονικά. Στην 5η η συχνότητα πέφτει, όπως φαίνεται από το διάγραμμα f-P αλλά στη συνέχεια πέφτει και η τάση, από τον τύπο E=kΦω.
στις σημειωσεις του σελ 93 λεει η κλιση της χαρακτηριστικης δεν επηρεαζεται απο αλλαγες οτυ φορτιου.αυτο δηλωνει οτι f=ct ?και η ταση και αυτη θα παραμεινει σταθερη η αυτη θα μειωθει?

Καταρχην η E=kΦω δεν ειναι αυτη που ζηταει...θελει την ταση στην εξοδο Vφ  και αν δεις το διανυσματικο διαγραμμα υπαρχει περιπτωση με μειωση της Εα (και επειδη η γωνια δ αυξανει) η Vφ να μεινει αμεταβλητη (θα εξαρτηθει απο την γωνια θ).

Αλλα τελικα νομιζω οτι ουτε η συχνοτητα θα μειωθει επειδη η μηχανικη ισχυς και οι στροφες της Ντιζελομηχανης παραμενουν ιδιες (σελ 320 chapman-αυτονομη λειτουργια γεννητριας). Και επειδη το ρευμα διεγερσης δεν αλλαζει δεν θα αλλαξει ουτε η E=kΦω.
Στο διάγραμμα f-P που λες αυξανεται υποτιθεται η ισχυς που προσφερει η κινητηρια μηχανη και μειωνεται η ταχυτητα περιστροφης τους (αρα και η συχνοτητα της ΣΓ)

Στην ερωτηση 3)  νομιζω  οτι η ακορεστη Χs της μηχανης με το διακενο των 7 cm θα ειναι μικροτερη. Βγαινει απο τον τυπο 5-26 σελ 315 και τον τυπο Φ=F/R ,οπου F ειναι η Μ.Ε.Δ. ( Ν*Ιf ) kai R η μαγνητικη αντισταση η οποια ειναι μεγαλυτερη στην μηχανη με το  διακενο των 7 cm. Δηλαδη για το ιδιο Ιf θα εχεις μικροτερη ροη στην μηχανη με το  διακενο των 7 cm αρα και μικροτερη Vφ,oc=E=kΦω.

σωστος?
τo οτι το φορτιο ειναι συμπιεστης καταλαβαινουμε αν το φορτιο ειναι επαγωγικο η χωρητικο?παντως απο chapman λεει οτι η Εα παραμενει σταθερη αλλα η Vφ αλλαζει αναλογα το φορτιο..τωρα για τη συχνοτητα δεν ξερω..υποθετω θα ειναι αναλογη της μεταβολης της  τασης...


Title: Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: cecs on September 03, 2010, 11:31:19 am
Κι εγώ προς τα κει προσανατολίζομαι..Τι είδους φορτίο είναι ο συμπιεστής και σελ. 322 Chapman.
Ξέρει κανείς;

Επιπλέον,το φορτίο της ΣΓ είναι ο κινητήρας και ο συμπιεστής μαζί έτσι;
Για τη συχνότητα τι λέτε;


Title: Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: cecs on September 03, 2010, 12:11:04 pm
Σκέφτομαι τα εξής ως μια πιθανή...απάντηση:
Με την αύξηση του φορτίου

Από τη στατική (χαρακτηριστική) f-P της γεννήτριας για μεγαλύτερο φορτίο θα βρεθούμε σε μια f' < fον.Δηλαδή η συχνότητα αρχικά θα πέσει.Στόχος είναι η συχνότητα να διατηρηθεί στο αρχικό επίπεδο (fον),γι'αυτό και υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε η χαρακτηριστική να αλλάξει θέση (fnl) και να μετακινηθεί προς τα πάνω,έτσι ώστε για τη συγκεκριμένη αύξηση φορτίου ΔP να έχουμε fον,απαραίτητη συνθήκη.Αυτή την αλλαγή της θέσης την αναλαμβάνει το σύστημα ελέγχου (ρυθμιστής στροφών).Ωστόσο,στην εκφώνηση λέει ότι δεν υπάρχει επέμβαση (αυτόματη ή χειροκίνητη) του συστήματος ελέγχου (έτσι δε λέει; ).Άρα δεν αλλάζει η θέση της στατικής χαρακτηριστικής επομένως η συχνότητα πέφτει.
Όσον αφορά την τάση,έψαξα λίγο και στο ίντερνετ για τον συμπιεστή και βρήκα ότι είναι παρόμοιο στοιχείο με την αντλία (αυτό επαληθεύεται και στις σημειώσεις του κ. Δημουλιά στα συστήματα ηλεκτροκίνησης)."Η αντλία είναι ένα μηχάνημα που χρησιμοποιείται για την μετακίνηση υγρών. Οι αντλίες γενικά επιτυγχάνουν κίνηση του υγρού μέσω μηχανικής δράσης." (απ (http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%BD%CF%84%CE%BB%CE%AF%CE%B1))
Άρα εφόσον και ο συμπιεστής είναι ένα μηχάνημα,κινητήρας,θα είναι συνήθως επαγωγικό φορτίο.Επομένως με την αύξηση του επαγωγικού φορτίου θα προκληθεί σημαντική μείωση της τάσης στα άκρα της γεννήτριας.

Δείτε κι αυτό:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gas_compressor (http://en.wikipedia.org/wiki/Gas_compressor)




Δεν ξέρω αν είμαι σωστή....


Title: Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: cecs on September 03, 2010, 12:28:35 pm
Σε ορισμενα δικτυα η τροφοδοσια γινεται με 400 Hz (π.χ. δικτυα αεροπλανων).Πως θα ηταν οι πολοι μιας τετοιας συγχρονης μηχανης;

Η συχνότητα της επαγόμενης τάσης σε μια μηχανή με P πόλους θα είναι:

fe=Pn/120 (σχέση 1.2)

Για δεδομένη συχνότητα ίση με 400 Hz,έχουμε:

400x120=Pxn=48000,επομένως ο αριθμός των πόλων εξαρτάται και από την ταχύτητα περιστροφής της μηχανής.
Προφανώς,για μικρό αριθμό πόλων,θα έχουμε μια τεράστια ταχύτητα περιστροφής!!! Π.χ. για διπολική μηχανή->n=24000 rpm!!
Κάτι τέτοιο δε στέκει,δεν είναι δυνατόν. :P
Άρα λοιπόν ο αριθμός πόλων θα πρέπει να είναι αρκετά μεγάλος,ώστε να έχω μια αποδεκτή ταχύτητα περιστροφής (συμψηφισμός).Ίσως το αεροπλάνο να έχει και δρομείς εκτύπων πόλων (χαρακτηριστικός τους ο μεγάλος αριθμός πόλων,σε αντίθεση με τους κυλινδρικούς δρομείς).

Δείτε και αυτό (όπου αναφέρεται ότι χρησιμοποιούνται και στροβιλοκινητήρες σε αεροπλάνα επιτυγχάνοντας μεγάλες ταχύτητες):
http://sfrang.com/historia/selida610.htm (http://sfrang.com/historia/selida610.htm)


Title: Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: cecs on September 03, 2010, 12:36:14 pm
Ποτε κατα τη διαρκεια ενος μεταβατικου φαινομενου εμφανιζεται dc συνιστωσα;

Σελ. 71 από 122:
Εάν η πεπλεγμένη ροή με μια φάση δεν είναι μηδέν τη στιγμή του βραχυκυκλώματος,τότε πρέπει να αναπτυχθεί μια dc συνιστώσα στο ρεύμα για να διατηρήσει αυτήν την τιμή της ροής και μετά το βραχυκύκλωμα.Αλλιώς δεν απαιτείται dc συνιστώσα στο ρεύμα.


Title: Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: sakaflias7 on September 03, 2010, 12:37:22 pm
Σε ορισμενα δικτυα η τροφοδοσια γινεται με 400 Hz (π.χ. δικτυα αεροπλανων).Πως θα ηταν οι πολοι μιας τετοιας συγχρονης μηχανης;

Η συχνότητα της επαγόμενης τάσης σε μια μηχανή με P πόλους θα είναι:

fe=Pn/120 (σχέση 1.2)

Για δεδομένη συχνότητα ίση με 400 Hz,έχουμε:

400x120=Pxn=48000,επομένως ο αριθμός των πόλων εξαρτάται και από την ταχύτητα περιστροφής της μηχανής.
Προφανώς,για μικρό αριθμό πόλων,θα έχουμε μια τεράστια ταχύτητα περιστροφής!!! Π.χ. για διπολική μηχανή->n=24000 rpm!!
Κάτι τέτοιο δε στέκει,δεν είναι δυνατόν. :P
Άρα λοιπόν ο αριθμός πόλων θα πρέπει να είναι αρκετά μεγάλος,ώστε να έχω μια αποδεκτή ταχύτητα περιστροφής (συμψηφισμός).Ίσως το αεροπλάνο να έχει και δρομείς εκτύπων πόλων (χαρακτηριστικός τους ο μεγάλος αριθμός πόλων,σε αντίθεση με τους κυλινδρικούς δρομείς).

Δείτε και αυτό (όπου αναφέρεται ότι χρησιμοποιούνται και στροβιλοκινητήρες σε αεροπλάνα επιτυγχάνοντας μεγάλες ταχύτητες):
http://sfrang.com/historia/selida610.htm (http://sfrang.com/historia/selida610.htm)
στελλα σαυτο ειχε απαντησει ενα παιδι και νομιζω ηταν σωστο...ειχε παρει ισοτητα της ταχυτητας n και ειχε βγαλει μια αναλογια πολων 8/1 και το εκαν 16/2 γτ ενα πολο δν εχουμε ποτε...οποτε ειχε πει νομιζω γεννητρια 2 πολων και κινητηρας 16 πολων..κτ τετοιο...


Title: Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: [x:y:z] on September 03, 2010, 13:20:59 pm

σαυτο ειχε απαντησει ενα παιδι και νομιζω ηταν σωστο...

Νομίζεις ή είσαι σίγουρος?


Title: Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: cecs on September 03, 2010, 13:25:40 pm
Σε ορισμενα δικτυα η τροφοδοσια γινεται με 400 Hz (π.χ. δικτυα αεροπλανων).Πως θα ηταν οι πολοι μιας τετοιας συγχρονης μηχανης;

Η συχνότητα της επαγόμενης τάσης σε μια μηχανή με P πόλους θα είναι:

fe=Pn/120 (σχέση 1.2)

Για δεδομένη συχνότητα ίση με 400 Hz,έχουμε:

400x120=Pxn=48000,επομένως ο αριθμός των πόλων εξαρτάται και από την ταχύτητα περιστροφής της μηχανής.
Προφανώς,για μικρό αριθμό πόλων,θα έχουμε μια τεράστια ταχύτητα περιστροφής!!! Π.χ. για διπολική μηχανή->n=24000 rpm!!
Κάτι τέτοιο δε στέκει,δεν είναι δυνατόν. :P
Άρα λοιπόν ο αριθμός πόλων θα πρέπει να είναι αρκετά μεγάλος,ώστε να έχω μια αποδεκτή ταχύτητα περιστροφής (συμψηφισμός).Ίσως το αεροπλάνο να έχει και δρομείς εκτύπων πόλων (χαρακτηριστικός τους ο μεγάλος αριθμός πόλων,σε αντίθεση με τους κυλινδρικούς δρομείς).

Δείτε και αυτό (όπου αναφέρεται ότι χρησιμοποιούνται και στροβιλοκινητήρες σε αεροπλάνα επιτυγχάνοντας μεγάλες ταχύτητες):
http://sfrang.com/historia/selida610.htm (http://sfrang.com/historia/selida610.htm)
στελλα σαυτο ειχε απαντησει ενα παιδι και νομιζω ηταν σωστο...ειχε παρει ισοτητα της ταχυτητας n και ειχε βγαλει μια αναλογια πολων 8/1 και το εκαν 16/2 γτ ενα πολο δν εχουμε ποτε...οποτε ειχε πει νομιζω γεννητρια 2 πολων και κινητηρας 16 πολων..κτ τετοιο...

Λολ!Δεν κατάλαβα καθόλου!Για εξήγησε λίγο παραπάνω...Πώς πήρε ισότητα της ταχύτητας;Αφού το μόνο δεδομένο που μας δίνει είναι η f..............


Title: Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Θεματα ιουνίου2008?
Post by: sakaflias7 on September 03, 2010, 13:34:24 pm
Σε ορισμενα δικτυα η τροφοδοσια γινεται με 400 Hz (π.χ. δικτυα αεροπλανων).Πως θα ηταν οι πολοι μιας τετοιας συγχρονης μηχανης;

Η συχνότητα της επαγόμενης τάσης σε μια μηχανή με P πόλους θα είναι:

fe=Pn/120 (σχέση 1.2)

Για δεδομένη συχνότητα ίση με 400 Hz,έχουμε:

400x120=Pxn=48000,επομένως ο αριθμός των πόλων εξαρτάται και από την ταχύτητα περιστροφής της μηχανής.
Προφανώς,για μικρό αριθμό πόλων,θα έχουμε μια τεράστια ταχύτητα περιστροφής!!! Π.χ. για διπολική μηχανή->n=24000 rpm!!
Κάτι τέτοιο δε στέκει,δεν είναι δυνατόν. :P
Άρα λοιπόν ο αριθμός πόλων θα πρέπει να είναι αρκετά μεγάλος,ώστε να έχω μια αποδεκτή ταχύτητα περιστροφής (συμψηφισμός).Ίσως το αεροπλάνο να έχει και δρομείς εκτύπων πόλων (χαρακτηριστικός τους ο μεγάλος αριθμός πόλων,σε αντίθεση με τους κυλινδρικούς δρομείς).

Δείτε και αυτό (όπου αναφέρεται ότι χρησιμοποιούνται και στροβιλοκινητήρες σε αεροπλάνα επιτυγχάνοντας μεγάλες ταχύτητες):
http://sfrang.com/historia/selida610.htm (http://sfrang.com/historia/selida610.htm)
στελλα σαυτο ειχε απαντησει ενα παιδι και νομιζω ηταν σωστο...ειχε παρει ισοτητα της ταχυτητας n και ειχε βγαλει μια αναλογια πολων 8/1 και το εκαν 16/2 γτ ενα πολο δν εχουμε ποτε...οποτε ειχε πει νομιζω γεννητρια 2 πολων και κινητηρας 16 πολων..κτ τετοιο...

Λολ!Δεν κατάλαβα καθόλου!Για εξήγησε λίγο παραπάνω...Πώς πήρε ισότητα της ταχύτητας;Αφού το μόνο δεδομένο που μας δίνει είναι η f..............
https://www.thmmy.gr/smf/index.php?topic=24957.45