THMMY.gr

Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου => Ειδικά Κεφάλαια Συστημάτων Ηλεκτρικής Ενέργειας => Topic started by: gepeltek on January 27, 2008, 13:07:21 pm



Title: [ΕΚΣΗΕ] Θεωρητικές και πρακτικές απορίες προηγούμενων ετών
Post by: gepeltek on January 27, 2008, 13:07:21 pm
Θα επανέλθω το βράδυ και με θεωρητικές απορίες, απλά αυτή τη στιγμή πρέπει να καταλάβω πως υπολογίζεται η διατομή καλωδίου Α=6mm^2 στο μοναδικό παράδειγμα του βιβλιου σχετικά με τη σύνδεση κινητήρα στη σελίδα 650. Δηλαδή εφόσον το θερμικό ρεύμα υπολογισμού είναι 22,5Α και το δίκτυο υπόγειο (χωρίς επιπλέον στοιχεία εκτός από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος! ), ποιο πίνακα ακριβώς λαμβάνουμε υπόψιν;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: amanaris on January 27, 2008, 14:51:47 pm
Με κάθε επιφύλαξη...επειδή πέρασε και αρκετός καιρός....
Έχω την εντύπωση ότι σεαυτές τις περιπτώσεις υπολογίζουμε τις διατομές από τον πίνακα 7.4 (σελ 215) αλλά όπως θα προσέξεις τα αποτελέσματα αποκλίνουν λίγο....


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: amarin on January 30, 2008, 10:40:55 am
Επίσης με επιφύλαξη (παρόλο που κάνω τις ασκήσεις!) διότι όπως σας είπα στην τάξη το μάθημα γίνεται από την αρχή μιας και υπάρχουν αρκετά αμφισβητούμενα σημεία:

Το συγκεκριμένο παράδειγμα δεν το έλυσα για να σου πω σίγουρα. Πάντως ο Πίνακας 7.4 (ή ο 7.15) είναι για καλώδια ΧΤ εκτός εδάφους! Για καλώδια ΧΤ στο έδαφος είναι ο Πίνακας 7.9 (ή ο 7.26). Κι αν πάρεις και συντελεστή διόρθωσης για τους 30 βαθμούς πλησιάζεις στη λύση του παραδείγματος, αλλά πάλι νομίζω βγαίνει ότι αρκεί καλώδιο 4mm^2!!!

Η μεθοδολογία πάτνως είναι αυτή. Για το συγκεκριμένο παράδειγμα πρέπει να το δούμε και να διορθωθεί....του χρόνου!

Καλή Επιτυχία

Αντώνης Μαρινόπουλος


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: gepeltek on February 12, 2008, 23:43:01 pm
Επίσης με επιφύλαξη (παρόλο που κάνω τις ασκήσεις!)

 ;D   ωραίο αυτό.. τώρα το είδα!    :)

Λοιπόν να συνεχίσω με κάτι θεωρητικές απορίες. Απο ότι βλέπω αφορούν κυρίως το κεφάλαιο των κινητήρων.

1) Καταρχας πως επιτυγχάνουμε ακριβως αντιστροφή της φοράς περιστροφής σε κινητηρες συνεχούς ρευματος; Στη σελίδα 552 του βιβλίου αναφέρει πως εξαρτάται από την σχετική πολικότητα των δύο ρευματων δρομέα και πεδίου και αλλαζει μόνο αν αλλάξουμε την πολικότητα μόνο σε ένα από τα 2 αυτά ρεύματα. Πρακτικα πως το καταφέρνουμε αυτό;

2) Υπάρχει ενα λάθος που ίσως προβληματισει κάποιους στη σελίδα 596 του βιβλίου. Είναι s=(P/Pr)*sr, όπου sr  ειναι η ονομαστική ολίσθηση και όχι η ονομαστική φαινόμενη ισχύς όπως φαίνεται. Προκύπτει από το γεγονός ότι για σταθερές τιμές τάσης και αντιστάσεων κυκλώματος δρομέα η ολίσθηση είναι ανάλογη ισχύος και ροπής. Δείτε και στη σελιδα 242 στο βιβλίο Ηλεκτρικές Μηχανές Ξυπτεράς Τόμος Ι. Πιθανό τυπογραφικό λάθος λοιπόν.

3) Τέλος κατι που μας είχε απασχολήσει και στο μάθημα των μηχανων Β πέρσι.  Αφορά τους επαγωγικούς κινητήρες και θέλαμε να συγκρίνουμε το βαθμό απόδοσης όταν ο κινητήρας λειτουργεί στο κενό και στο πλήρες φορτίο. Γενικά σε ποιά περίπτωση είναι χαμηλότερη η απόδοση;
Στο υψηλό ή στο χαμηλό φορτίο....;  Πάντως λειτουργία σε υψηλό-χαμηλό φορτίο συνεπάγεται αντίστοιχα λειτουργία σε υψηλή-χαμηλή ολίσθηση. Τί συμβαίνει ακριβώς με το βαθμό απόδοσης;


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: amarin on February 13, 2008, 18:28:12 pm
1) Πρακτικά αλλάζεις την πολικότητα της dc τάσης σε ένα μόνο από τα δύο τυλίγματα!!! Δηλαδή, το +/- στο τύλιγμα του δρομέα το τροφοδοτείς με -/+ ή το ίδιο για το τύλιγμα του πεδίου! Απλό δεν είναι? Τι εννοείς πρακτικά? Βέβαια αυτό δεν ισχύει στην παράλληλη διέγερση, αφού όπως λέει και στο βιβλίο στην παράλληλη διέγερση αλλάζοντας το ένα αλλάζει και το άλλο οπότε η σχετική πολικότητα μένει η ίδια και δεν αλλάζει η φορά περιστροφής.

2) Ναι, είναι λάθος και έχει διορθωθεί στην τελευταία έκδοση των παροραμάτων που είναι στο Υλικό μαθήματος στο eTHMMY.

3) Το πώς αλλάζει ο βαθμός απόδοσης του κινητήρα ανάλογα με τη φόρτιση εξαρτάται από τον εκάστοτε κινητήρα. Προσεγγιστικά δίνεται όμως και στον πίνακα 14.7 (σελ. 600-601).

Ελπίζω να βοήθησα λίγο.

Αντώνης Μαρινόπουλος


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: gepeltek on February 13, 2008, 23:02:26 pm
1) Πρακτικά αλλάζεις την πολικότητα της dc τάσης σε ένα μόνο από τα δύο τυλίγματα!!! Δηλαδή, το +/- στο τύλιγμα του δρομέα το τροφοδοτείς με -/+ ή το ίδιο για το τύλιγμα του πεδίου! Απλό δεν είναι? Τι εννοείς πρακτικά? Βέβαια αυτό δεν ισχύει στην παράλληλη διέγερση, αφού όπως λέει και στο βιβλίο στην παράλληλη διέγερση αλλάζοντας το ένα αλλάζει και το άλλο οπότε η σχετική πολικότητα μένει η ίδια και δεν αλλάζει η φορά περιστροφής.

...


Ελπίζω να βοήθησα λίγο.

Αντώνης Μαρινόπουλος

Nαι έχεις δίκιο! Εγώ μπερδευτηκα. Οπότε στους dc κινητήρες παράλληλης διέγερσης πως αλλάζουμε τη φορά τη φορά περιστροφής;

Σε ευχαριστώ πολύ πάντως Αντώνη!   ;)


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: amarin on February 14, 2008, 13:43:11 pm
Μάλιστα...πρακτικά δηλαδή εννοείς πιάνοντας το κατσαβίδι και το γαλλικό κλειδί στο χέρι?

Αυτό είναι μια πολύ καλή ερώτηση και η απάντηση είναι...ότι αυτή είναι μια πολύ καλή ερώτηση!!!

Νομίζω καταλαβαίνεις ότι αστειεύομαι, αλλά πραγματικά δεν ξέρω (ένας ταπεινός μεταπτυχιακός φοιτητής είμαι, που δεν έχω δουλέψει έξω στην παραγωγή).

Απάντηση ίσως μπορεί να δώσει ο κ. Παπαγιάννης.

Αντώνης

ΥΓ. Προσωπική συμβουλή (για τις εξετάσεις και μόνο)...μην παιδεύετε τον εαυτό σας τόσο πολύ. Αν κολλάτε σε ένα σημείο τόσο πολύ (σε μια ύλη 700σελίδων) θα χαθείτε, αν δεν χαθήκατε ήδη. Για προσωπικό ψάξιμο καλό είναι να ρωτάτε, αλλά μη σας αγχώνουν αυτές οι λεπτομέρειες για την εξέταση.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: gpap on February 14, 2008, 16:38:03 pm
Καλά, εγώ σας έκανα κινητήρες dc???? Όχι βέβαια!!!

Συνεπώς, για τα ΕΚΣΗΕ δεν θα πρέπει να θεωρηθεί μέσα στην ύλη η ερώτηση.

Αλλά, έχοντας κάνει ΗΜ Α, και καθώς σε μερικούς μήνες θα μου βγείτε έξω και ποιόν θα ρωτάτε.....

να σας βοηθήσω λίγο.


Γρηγόρης Παπαγιάννης


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: Nana on February 15, 2008, 13:52:37 pm
Καλά, εγώ σας έκανα κινητήρες dc???? Όχι βέβαια!!!

Συνεπώς, για τα ΕΚΣΗΕ δεν θα πρέπει να θεωρηθεί μέσα στην ύλη η ερώτηση.

Πάλι καλά, γιατί προς στιγμήν νόμισα ότι διαβάζω άλλο μάθημα....... :???:


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: mentas on February 15, 2008, 18:04:54 pm
Να ρωτήσω κάτι...

Γιατί υπάρχει σύγχυση στη διαστασιολόγηση καλωδίων μεταξύ των κανονισμών HD-384 και του VDE-O298
Παράδειγμα...
Στην άσκηση 2 σειρά 4 ,η διαστασιολόγηση των καλωδίων γίνεται με το vde-0298 ( για 3,6/6 kV), ενω ο κινητήρας είναι 400V.....??????

Και ακόμη κάτι. Στη δεύτερη σειρά ασκήσεων για να βρούμε την αντίδραση στο Μ/Σ παίρνουμε c=1,1 (συντελεστής
προσαύξησης , χειρότερη περίπτωση).

Στις ασκήσεις 2,3  σειρά 4 όταν υπολογίζουμε το X  στο Α-Β (ΔΕΗ) παίρνουμε XΔΕΗ  =(U^2)/(Sk).
Δηλαδή παίρνουμε c=1????
Ευχαριστώ!!


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: ifigeneia on February 15, 2008, 19:20:11 pm
Κι εγώ έχω μια θεωρητική απορία σε σχέση με την πολικότητα περιστροφής... Αν μια μηχανή από λειτουργία κινητήρα πάει σε λειτουργία γεννήτριας, η φορά περιστροφής δεν αλλάζει... Ετσι δεν είναι? Τουλάχιστον εγώ αυτό καταλαβαίνω από το διάγραμμα στη σελίδα 572...αν προσέξουμε τον άξονα του n(=στροφές κινητήρα) παραμένει θετικό(το n εννοώ) από κινητήρα σε γεννήτρια... Αυτό που φαινεται να αλλάζει είναι η ροπή, ή κάνω λάθος???


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: ifigeneia on February 15, 2008, 19:39:41 pm
Κι εγώ έχω μια θεωρητική απορία σε σχέση με την ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑ περιστροφής...
Συγνώμη εννοούσα φορά περιστροφής...


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: mentas on February 15, 2008, 20:13:30 pm
Η φορά περιστροφής δεν αλλάζει


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: gepeltek on February 16, 2008, 00:19:47 am
Να ρωτήσω κάτι...

Γιατί υπάρχει σύγχυση στη διαστασιολόγηση καλωδίων μεταξύ των κανονισμών HD-384 και του VDE-O298
Παράδειγμα...
Στην άσκηση 2 σειρά 4 ,η διαστασιολόγηση των καλωδίων γίνεται με το vde-0298 ( για 3,6/6 kV), ενω ο κινητήρας είναι 400V.....??????

Kαι όχι μόνο αυτή η άσκηση.. Δείτε πχ και στην άσκηση 3 της 1ης σειράς ότι υπολογίσαμε με βάση τον HD-384 και τον πίνακα 7.4 όριο φόρτισης Io=319A ενώ για ίδια δεδομένα (ελευθερος χώρος, 30 βαθμοί κελσίου, αγωγός Cu) και την ίδια διατομή 4*150mm^2  με βάση τον VDE-O298  βγαίνει από τον πίνακα 7.15 Io=324A.. Παιζει να το είπαμε στην τάξη αλλά είμαι τόσο κουρασμένος που δεν μπορώ να το θυμηθώ και φυσικά δεν έχω χρόνο για να το ψάξω παραπάνω μόνος μου..

Γι'αυτο  ^beg^ ρε Αντώνη (κ οποιοσδήποτε άλλος), ξέρω ότι μπορεί να γινόμαστε λίγο κουραστικοί, απλά θα συναντήσουμε και άλλες τέτοιες διαφορές, μικρές ή μεγάλες μεταξύ των 2 κανονισμών??   


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: pmourati on February 16, 2008, 15:09:57 pm
Έχω την εντυπωση οτι το διαγραμμα 7.8 στη σελιδα 269 έχει λάθος στις καμπύλες για τα διαφορα to/T. κατα τη γνωμη μου θα επρεπε ν αανεβαίνουν για to/T=1,2,3,5.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: Luminous on February 17, 2008, 16:49:42 pm
Νομιζω οτι οσον αφορα την συγχηση των δυο κανονων ο Αντωνης ειχε πει οτι οτι και να παρουμε εφοσων το πηραμε σωστα απο τον πινακα του εκαστωτε κανονισμου και γραψουμε απο που το πηραμε θα το παρουν ως σωστο, αλλιως θα μας πουνε ποιον να παρουμε. Αλλιως  ^kremala^ ^kremala^ ^kremala^

Παντως ειναι γεγονος οτι το βιβλιο εχει αρκετα λαθη και το οτι βρισκομαστε στο μεταιχμιο των δυο κανονισμων κατι που κανει ακομα πιο επιπονη τη προσπαθεια μας για κατανοηση. Βαλε και την τερατωδη υλη του μαθηματος δεν ειναι δυσκολο να χαθουμε οπως ειπε ο Αντωνης. Βαλε και την κουραση της τελευταιας εβδομαδας των εξετασεων και μπαμ  σερβιρεται ενα ωραιοτατο κοκτειλ αγχους. Ειναι και πρωτη χρονια του μαθηματος οποτε ειμαστε ΚΑΙ πειραματοζωα.

Ελπιζω συνεπως τα θεματα να ειναι καταλληλα των συνθηκων και η διορθωση επιεικης, κατι που απο οτι πιστευω συνεβαινε στα μαθηματα που ειχαν οι δασκαλοι μας στα προηγουμενα ετη. Καλη επιτυχια σε ολους μας  ;D ;D ;D ;D


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: gepeltek on February 17, 2008, 17:51:28 pm
Ρε παίδες τα αποτελέσματα που λαμβάνει κανείς από το σχήμα 7.13 στη σελίδα 287 είναι πολύ σχετικά. Πχ στην άσκηση 3 σειρα 3η βρίσκουμε με το μάτι από το σχήμα ότι Χ'=70mΩ/km. Για την ίδια διατομή αν πάμε στους αντίστοιχους πίνακες 6.13 βρίσκουμε Χ=0,254mH/km*2π50=80mΩ/km (αλλα πάλι για τάση 600V και όχι 380 όπως πρέπει κανονικά). Ξέρω οτι είναι λεπτομέρεια αλλά τέτοιες διαφορές ξανασυναντησα σε άσκηση και πιστέψτε με μπορεί να επηρεάζουν τον έλεγχο της πτώσης τάσης..

Εν ολίγοις μπορεί σε κάποιον λόγω άλλης επιλογής αντίστασης να βγει δεκτό το όριο, ενω σε άλλον να βγει μεγαλο και να τον οδηγησει σε άλλη διατομή..

Βεβαια τέτοια ωρα τέτοια λόγια, αλλα γενικότερα σαν απορία το θέτω ως εξής:
Εφόσον δικαιολογούμε τους "με το μάτι" υπολογισμούς μας από τα δίαφορα διαγράμματα είμαστε οκ, έτσι; Ασχετα αν είναι λάθος..   έτσι??  :o 


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: gpap on February 17, 2008, 17:55:31 pm
Quote
Παντως ειναι γεγονος οτι το βιβλιο εχει αρκετα λαθη και το οτι βρισκομαστε στο μεταιχμιο των δυο κανονισμων κατι που κανει ακομα πιο επιπονη τη προσπαθεια μας για κατανοηση. Βαλε και την τερατωδη υλη του μαθηματος δεν ειναι δυσκολο να χαθουμε οπως ειπε ο Αντωνης. Βαλε και την κουραση της τελευταιας εβδομαδας των εξετασεων και μπαμ  σερβιρεται ενα ωραιοτατο κοκτειλ αγχους. Ειναι και πρωτη χρονια του μαθηματος οποτε ειμαστε ΚΑΙ πειραματοζωα.

...είσαστε (τυπικά λέμε τώρα) και παρά μερικούς μήνες Μηχανικοί, συνεπώς.....

Εκτός και αν πιστεύετε ότι εκεί έξω θα έχει ύλη, παροράματα και ..θέματα SOS.....Καλλισθένη να ανεβάζει ασκήσεις...

Πάντως ο πρότερος 'έντιμος' βίος, του Λαμπρίδη και ο δικός μου θα πρέπει μάλλον να σας ...καθησυχάζουν !   ;) ;)


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: golden on September 20, 2008, 13:21:55 pm
Επειδή άλλαξαν οι διδάσκοντες για να είμαστε σίγουροι: στη θεωρία προφανώς
όλα κλειστά, στις ασκήσεις τι επιτρέπεται να έχουμε? Βιβλίο μόνο ή και ασκήσεις?


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: amarin on September 20, 2008, 18:05:43 pm
Στις ασκήσεις επιτρέπονται τα πάντα ανοικτά (βιβλία, ασκήσεις, σημειώσεις, κλπ).

Όπως τα υπόλοιπα μαθήματα ΣΗΕ.

Αντώνης Μαρινόπουλος


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: koukos on September 21, 2008, 02:10:12 am
1. Ένας τριφασικός εξαπολικός επαγωγικός κινητήρας 400 V, 50 Hz, πρέπει να κινήσει έναν εμβολοφόρο συμπιεστή με ονομαστική ροπή 200 Nm. Υπάρχουν τέσσερις διαθέσιμοι κινητήρες με ονομαστική ισχύ 10 kW, 15 kW, 30 kW και 50 kW. Όλοι έχουν ονομαστική ολίσθηση 3%.
α) Αν υποθέσουμε ότι η ροπή εκκίνησης είναι 50% μεγαλύτερη της ονομαστικής, ποιόν κινητήρα θα επιλέξετε για το συγκεκριμένο φορτίο εάν ο κινητήρας εκκινεί με διακόπτη αστέρα – τριγώνου; (1 μονάδα)
β) Ποια προβλήματα μπορεί να προκύψουν από την υποδιαστασιολόγηση ή την υπερδιαστασιολόγηση του κινητήρα; (0,5 μονάδα)
γ) Πώς τυποποιούνται οι λειτουργίες ενός κινητήρα και γιατί ενδιαφέρει ο προσδιορισμός του τρόπου της λειτουργίας ενός κινητήρα; (0,5 μονάδα)

Καποιος που να μπορει να δώσει μια ολοκληρωμένη (πάνω-κατω) απάντηση?


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: chkost on September 21, 2008, 14:31:20 pm
ναι οντως ας βοηθησει καποιος που εχει ψαχτει με αυτες τις ερωτησεις..


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: chpetkel on November 17, 2008, 13:59:03 pm
Ξέρει κανείς πότε θα παρουσιάσει ο θεοδωρόπουλος την εργασία στο μάθημα...??


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: Forrest on December 02, 2008, 01:50:16 am
Για το βιβλιο θελω να ρωτησω. Εχουμε παρει απο προηγουμενα μαθηματαΤου Ντοκοπουλου και τα Σ.Η.Ε. Αλλα στη λιστα προτεινετε και ενα αλλο βιβλιο. Το ΕΙΔΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ (Τσανακος Δ.) Μπορουμε να παμε να το παρουμε?(εφοσον δεν εχουμε παρει βιβλιο αποκλειστικα για ΕΚΣΗΕ?)


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: Anyparktos on January 09, 2012, 19:22:58 pm
Αναβίωση thread ftw.

Άκυρη ερώτηση αλλά αν δεν την κάνω θα με φάει η περιέργεια.
Σε ένα σημείο στο βιβλίο(σελ. 349 πάνω) λέει για τα ρελαί ότι η πρώτη βοηθητική ανοιχτή επαφή υπάρχει σχεδόν πάντα και χρησιμοποιείται για την αυτοσυγκράτηση του ρελαί.
Μα τι είναι αυτή η αυτοσυγκράτηση πια και πως τη διασφαλίζει η ανοικτή επαφή?!Κάτι με τον ηλεκτρομαγνήτη θα έχει να κάνει αλλά δεν εξηγείται μέσα ούτε το'χω δει πουθενά αλλού...


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: vdel on January 09, 2012, 20:01:57 pm
Οταν πατήσω start στέλνω τάση στο πηνίο(ηλεκτρομαγνήτη του ρελε) και το οπλίζω αλλάζοντας κατάσταση στις επαφές του. (ισχύος και βοηθητικές) . Επειδή θέλω να παραμείνει οπλισμένο αφου ελευθερώσω το start, βάζω παράλληλα με αυτό μια βοηθητική επαφή (χαμηλών Α) , στο σχέδιο είναι η Ma.Αυτή ονομάζεται επαφή αυτοσυγκράτησης.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: Anyparktos on January 10, 2012, 01:35:02 am
Thanx! Όμως εσυ έτσι όπως μου το περιγράφεις και στο .gif που βλεπω,έχει μια κλειστή επαφή ενώ στο βιβλίο λέει για ανοιχτή...Έχεις καμιά ιδέα;Επίσης,σε ποιο site αν επιτρέπεται βρήκες το .gif?Wiki?


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: vdel on January 10, 2012, 07:24:34 am
Καλημερα,
Η Μα ( -| |-)  που είναι παράλληλη με το start είναι ανοικτή. Και θα αλλάξει κατάσταση μόλις οπλίσει το Μ και θα παραμείνει κλειστή για οσο είναι οπλισμένο το Μ. Και θα είναι οπλισμένο το Μ μέχρι κάποιος πατήσει το stop ή ανοιξουν τα θερμικά OL
Ανοικτές επαφές (ΝΟ) είναι και οι ισχύος του Μ που πηγαίνουν προς τον κινητήρα.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: Anyparktos on January 10, 2012, 11:57:19 am
Ok...Το πιασα γιατι την ελεγε ανοιχτη στο βιβλίο του Ντοκόπουλου.
Εν γένει είναι off όποτε είναι και τα ρελαί στο off και αντίστροφα.

Quote
Ανοικτές επαφές (ΝΟ) είναι και οι ισχύος του Μ που πηγαίνουν προς τον κινητήρα.
Εδώ εννοείς όταν το ρελαί είναι off,είναι off κι αυτές έτσι?Γιατί όταν είναι on πρέπει να είναι κλειστές προφανώς για να παίρνει τάση (και ρεύμα προφανώς) ο κινητήρας.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: vdel on January 10, 2012, 17:29:27 pm
Την αναφέρει σωστά ανοικτή (Normally Open ) επαφή, δλδ σε κατάσταση ηρεμίας του ρελε (απενεργοποιημένο, χωρίς τάση) είναι ανοικτή. Αλλάζει κατάσταση όταν αλλάζει κατάσταση το πηνίο του ρελε, δλδ όταν θα πάει τάση στο πηνίο του( είτε 220, είτε 120 είτε 24, ανεξάρτητα απο την τάση των επαφών). Υπάρχουν και οι αντίστοιχες NC(Normally Close) που σε κατάσταση ηρεμίας είναι κλειστές επαφές.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: Left_Behind on February 02, 2012, 22:20:41 pm
Στις ερωτήσεις που έχει στα downloads στην πέμπτη ερώτηση "ποιες οι 5 συνθήκες ουδετέρωσης" γνωρίζει κάποιος ποια είναι η απάντηση???

(η απάντηση νομίζω είναι στις σελίδες 107-109...αλλά αυτές οι απαιτήσεις είναι 7 και όχι 5!)


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: Anyparktos on February 07, 2012, 14:06:29 pm
Βρηκα ένα πολύ cool αρχείο του παλιού ΚΕΗΕ που απαντάει σ αυτες τις ερωτήσεις αλλα υπ οψιν ότι αυτοί είναι οι παλιοί κανονισμοί και δε ξέρω κατα πόσο θα ρωτήσει τέτοια πράματα τώρα.
Πάντως φαίνεται ως τωρα να απαντουν άμεσα σε κείνες τις παλιές ερωτήσεις 2,3,5 αλλα μάλλον και άλλες.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: ilias252 on February 07, 2012, 14:25:06 pm
ξέρουμε πόσες μονάδες αντιστοιχούν στην θεωρία και πόσες στις ασκήσεις;


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: Anyparktos on February 07, 2012, 14:34:42 pm
Ποικίλλει: 4-6 και 5-5 συνήθως. Αλλα σε κοβουν αμα δε γραψεις τπτ θεωρία (προσφατα το έμαθα αυτό).


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: DotA_ftw on March 15, 2012, 16:25:56 pm
ερώτηση σχετικά με την εργασία. στην εκκίνηση ΥΔ χρησιμοποιούμε 3 ρελέ ισχύος, το ρελέ δικτύου, τα ρελέ αστέρα και τριγώνου και ένα χρονικό ρελέ. μπορεί κάποιος περιληπτικά να δώσει την περιγραφή της λειτουργίας του καθενός? τι κάνει ακριβώς το καθένα?!?


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: vdel on March 15, 2012, 18:23:39 pm
Ενας κινητήρας που στην κανονική λειτουργία είναι σε συνδεσμολογία τριγώνου εκκινεί με αστέρα όπου για σταθερή ολίσθηση συνδεδεμένος στην ίδια τάση, εχει λόγο ρεύματων εκκίνησης 1/3.

Ο κινητήρας δεν έχει κάποια συνδεσμολογία στο ακροκιβώτιο του. Αρα βγάζει έξω 6 άκρα, τα 3 τυλίγματα του.

Στο ρελέ ισχύος , συνδέω τα U1,V1,W1, δηλαδή τα άκρα των τυλιγμάτων.

Στο 2ο ρελέ , θέλω να έχω τη γέφυρα του αστέρα. Αρα συνδέω στην είσοδο του ρελέ του Υ , τα U2,V2,W2 και γεφυρώνοντας τις εξόδους του ρελέ έχω τη γέφυρα του αστέρα.

Ο κινητήρας εκκινεί με αυτά τα δύο ρελε.Μετα απο κάποιο χρόνο (Σελ 568, κεφ14) , πρέπει τα ακρα  U2,V2,W2 να τα συνδέσω σε συνδεσμογία τριγώνου. Χρησιμοποιώ και 3ο ρελε , συνδέοντας τα ακρα ανάλογα για να εχω το τρίγωνο σε κανονική λειτουργία. Μεσω του χρονικού, ανοίγω το ρελέ του αστέρα και κλείνω το ρελε του τριγώνου.

Ο κινητήρας λειτουργεί σε συνδεσμολογία τριγώνου αποδίδοντας τα ονομαστικά του μεγέθη.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Θεωρητικές και πρακτικές απορίες προηγούμενων ετών
Post by: vasilizaitsef on January 10, 2013, 00:27:49 am
Εχω μια βασικη ερωτηση....για την γραπτη εξεταση και συγκεκριμενα την θεωρια....
Πως διαβαζουμε???
Αν διαβασουμε εκεινες τις παλιες ερωτησεις στα downloads ειμαστε οκ??
Υπαρχει κατι αλλο??


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Θεωρητικές και πρακτικές απορίες προηγούμενων ετών
Post by: mafalda on January 11, 2013, 15:19:00 pm
Δες κυρίως παρουσιάσεις μαθήματος.Έχει κάποιες ερωτήσεις που δεν παίζει να βρεις στις παλιές στα downloads,κυρίως ερωτήσεις που έχουν να κάνουν με σύγκριση στοιχείων.Επίσης,τη θεωρία στις διαφάνειες την έχει αρκετά συγκεντρωμένη,θα δεις και αν χρειάζεται να διαβάσεις κάποια πιο αναλυτικά από το βιβλίο κ είσαι κομπλέ.


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Κάθε λογής απορίες σχετικά με το μάθημα
Post by: provataki on February 15, 2013, 18:39:25 pm
1. Ένας τριφασικός εξαπολικός επαγωγικός κινητήρας 400 V, 50 Hz, πρέπει να κινήσει έναν εμβολοφόρο συμπιεστή με ονομαστική ροπή 200 Nm. Υπάρχουν τέσσερις διαθέσιμοι κινητήρες με ονομαστική ισχύ 10 kW, 15 kW, 30 kW και 50 kW. Όλοι έχουν ονομαστική ολίσθηση 3%.
α) Αν υποθέσουμε ότι η ροπή εκκίνησης είναι 50% μεγαλύτερη της ονομαστικής, ποιόν κινητήρα θα επιλέξετε για το συγκεκριμένο φορτίο εάν ο κινητήρας εκκινεί με διακόπτη αστέρα – τριγώνου; (1 μονάδα)
β) Ποια προβλήματα μπορεί να προκύψουν από την υποδιαστασιολόγηση ή την υπερδιαστασιολόγηση του κινητήρα; (0,5 μονάδα)
γ) Πώς τυποποιούνται οι λειτουργίες ενός κινητήρα και γιατί ενδιαφέρει ο προσδιορισμός του τρόπου της λειτουργίας ενός κινητήρα; (0,5 μονάδα)

Καποιος που να μπορει να δώσει μια ολοκληρωμένη (πάνω-κατω) απάντηση?

Απάντηση:

α) αφού ο κινητήρας είναι 6πολικος στα 50Hz, τότε η σύγχρονη είναι 1000rpm.
    Επομένως οι ονομαστικές στροφές είναι 970rpm->101.52 rad/s.
    Ισχύει P=Tω => Tον=P/ω.
    Τεκ(απευθείας)=1.5Tον
     Τεκ(Υ-Δ)=1.5/3 * Τον
   Για να εκκινήσει πρέπει Τmotor>Tload. Ο συμπιεστής είναι φορτίο σταθερής ροπής, άρα και στις μηδενικές στροφές ισχύει Tload=200Nm.
 Επομένως, επιλέγω εκείνη την ισχύ που έδωσε την αμέσως μεγαλύτερη ροπή εκκίνησης από το Tload.

β) αν υποδιαστασιολογηθεί ο κινητήρας δεν θα εκκινεί το φορτίο, με αποτέλεσμα μεγάλα ρεύματα... μπορεί να καεί.
    αν υπερδιαστασιολογηθεί αυξάνεται το κόστος εγκατάστασης και λειτουργίας, τα ρεύματα στην εκκίνηση και η αέργος ισχύς...

γ) Τυποποιημένες λειτουργίες S1(συνεχής λειτουργία), S2(βραχυχρόνια), S3...S8 περιοδικές λειτουργίες με εκκινήσεις, πεδήσεις και λοιπά που μου φαίνεται ασκοπο να μάθει κανείς απέξω... Ο τρόπος λειτουργίας ενδιαφέρει για να προσδιοριστούν οι απώλειες και η θέρμανση του κινητήρα... Πιθανά να ενδιαφέρει και για τον προσδιορισμό της επιτρεπτής πτωσης τάσης....


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Θεωρητικές και πρακτικές απορίες προηγούμενων ετών
Post by: A.N. on February 16, 2013, 00:03:04 am
ποια κεφαλαια ειναι τα πιο σημαντικα για την θεωρια?


Title: Re: [ΕΚΣΗΕ] Θεωρητικές και πρακτικές απορίες προηγούμενων ετών
Post by: provataki on February 16, 2013, 23:08:13 pm
ποια κεφαλαια ειναι τα πιο σημαντικα για την θεωρια?

υποθέτω κίνηση/ υποσταθμος...

φυσικά πέφτουν και ράντομ ερωτήσεις απ' όλη την ύλη...