THMMY.gr

Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία => Επικοινωνία με τον Kοσμήτορα!! => Topic started by: aliakmwn on September 03, 2005, 02:44:33 am



Title: Ερώτηση: Πρέπει αυτά τα μαθήματα να εξακολουθούν να διδάσκονται;
Post by: aliakmwn on September 03, 2005, 02:44:33 am
Κατοπιν υποδειξης του φιλου και administrator fugitive, δημιουργειται το παρον topic, με αφορμη ενα απο τα τελευταια μηνυματα του προεδρου.

Το ολοκληρωμενο μηνυμα του Προεδρου μπορειτε να το βρειτε εδω:
http://www.thmmy.gr/index.php?option=com_smf&Itemid=41&?topic=1583.msg12712#msg12712
καθως και τα συνημμενα αρχεια με τη λιστα των εν λογω μαθηματων.

Αντιγραφω το κομματι του μηνυματος που περιεχει την ερωτηση:


----------------------------------------------------------------------

Με πράσινο χρώμα σημειώνονται τα μαθήματα που δεν είναι πλέον στο πρόγραμμα σπουδών, αλλά πρέπει να διδάσκονται και να εξετάζονται.
 
Ερώτηση: Πρέπει αυτά τα μαθήματα να εξακολουθούν να διδάσκονται; Η γνώμη σας θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για τον πρόεδρο του Τμήματος.

----------------------------------------------------------------------

Υπενθυμιζω πως, οι όποιοι σχολιασμοι θα πρεπει να γινουν με σαφηνεια, χωρις φλυαριες, ωστε να διευκολυνουμε τον προεδρο στη μελετη των αποψεων.


Title: Απ: Ερώτηση: Πρέπει αυτά τα μαθήματα να εξακολουθούν να διδάσκονται;
Post by: fugiFOX on September 03, 2005, 02:55:35 am
Μιας και εγώ έκανα την υπόδειξη, θα ξεκινήσω και το σχολιασμό.

Θα αναφερθώ στο μάθημα των Δ.Ε. το οποίο σαφώς και πρέπει να πάψει να διδάσκεται.
Ποιος ο λόγος διδασκαλίας μαθήματος του οποίου η ύλη (όση απαιτείται) καλύπτεται από τα σχετικά μαθήματα.

Αλλά σε αυτό το θέμα θα καλέσω και τον ίδιο τον πρόεδρο να πάρει θέση, με την ιδιότητά του ως διδάσκων, μιας και στον οδηγό σπουδών αναφέρονται ως προαπαιτούμενα για το μάθημα Ηλεκτρικα Κυκλώματα ΙΙΙ.

Έτσι για την ιστορία, εγώ άρχισα να αντιλαμβάνομαι την ουσία των Δ.Ε.
μετά από την ενασχόλησή μου με το προαπαιτούμενο.


Title: Re: Ερώτηση: Πρέπει αυτά τα μαθήματα να εξακολουθούν να διδάσκονται;
Post by: Alexkasgr on September 03, 2005, 03:07:49 am
Αν και νομίζω ότι ο Πρόεδρος εννοεί να σταματήσουν να διδάσκονται στο εξάμηνο που ανήκαν στο ΠΠΣ, θα πω τη γνώμη μου.
Φυσική ΙΙ: Δε νομίζω ότι συντρέχει λόγος διδασκαλίας του μαθήματος, τα ακροατήτια ούτως ή άλλως ήταν πολύ μικρά και δεν έχουν μείνει πάρα πολλοί που το χρωστάνε, πόσο δε που προτίθενται να το παρακολουθήσουν. Αφού δεν ανήκει στο ΝΠΣ, προτείνω να σβηστεί και οριστικά από τις μνήμες.
Διαφορικές Εξισώσεις: Διαφωνώ με τον fugi. Είναι καλό ότι κατέβηκαν στο 2ο εξάμηνο, μόνο με μειωμένη ύλη. Το μόνο που έχει κάποιο νόημα και δεν καλύπτεται σε εισαγωγές άλλων μαθημάτων (πχ. Θεωρία Σημάτων κτλ) είναι οι γραμμικές διαφορικές εξισώσεις, που αν και υπάρχουν στα Κυκλώματα ΙΙΙ, βοηθάει να γνωρίζεις από πριν κάποια πράγματα. Λοιπές διαφορικές και μαθηματικούρες που δε συναντώνται πουθενά κρίνονται ανούσιες. Οι μειωμένες ώρες διδασκαλίας του σε σχέση με παλιά, πρέπει να προσανατολιστούν στην κατάλληλη ύλη του μαθήματος, από τη σκοπιά του Μηχανικού επιτέλους.


Title: Απ: Ερώτηση: Πρέπει αυτά τα μαθήματα να εξακολουθούν να διδάσκονται;
Post by: fugiFOX on September 03, 2005, 03:12:54 am
Λοιπές διαφορικές και μαθηματικούρες που δε συναντώνται πουθενά κρίνονται ανούσιες. Οι μειωμένες ώρες διδασκαλίας του σε σχέση με παλιά, πρέπει να προσανατολιστούν στην κατάλληλη ύλη του μαθήματος, από τη σκοπιά του Μηχανικού επιτέλους.
Επειδή αυτό είναι μια ουτοπία, ας καταργηθεί να τελειώνουμε


Title: Απ: Ερώτηση: Πρέπει αυτά τα μαθήματα να εξακολουθούν να διδάσκονται;
Post by: anonymous-root on September 03, 2005, 11:37:47 am
Βασικά προτείνω όλα τα μαθήματα μαθηματικών να εξετάζονται με δοσμένο τυπολόγιο ! Δεν είναι δυνατόν σε 5,6,7; μαθήματα μαθηματικών να μαθαίνουμε όλους τους τύπους!


Title: Re: Ερώτηση: Πρέπει αυτά τα μαθήματα να εξακολουθούν να διδάσκονται;
Post by: BlackAr on September 03, 2005, 16:06:25 pm
Παιδιά συμφωνώ εννοείται για τη  φυσική αλλά εν μέρη για τις διαφορικές.
Συμφωνώ οτί καλύπτονται σε κάποιο βαθμό από άλλα μαθήματα αλλά ακριβώς για αυτό το λόγο είναι σημαντικό να έχουμε μια βάση-να έχουμε δουλέψει λίγο με αυτές. Άσε που κατά τη γνώμη μου το βιβλίο είναι από τα πιο καλογραμμένα που έχουμε (καλά εξαιρώ το κεφάλαιο του Fourier!! ;)) σε αντίθεση με εκείνο των σημάτων για παράδειγμα που είναι....... >:(
Βέβαια η ύλη είναι αδικαιολόγητα μεγάλη(τουλάχιστον ήταν) και οι ώρες διδασκαλίες παραήταν πολλές, γι'αυτό συμφωνώ με την μεταφορά στο 2ο εξάμηνο και με τισ λιγοτερες ωρες διδασκαλίας..
Όσο για το τυπολόγια είναι μια καλή ιδέα που θα ήταν καλό να υλοποιηθεί, έστω να υπάρχουν στο τυπολόγια οι βασικοί τύποι από του οποίους προκύπτουν οι άλλοι..πχ θυμάμαι διαφορικές μια φορά είχε ένα θέμα στοιχεια μιγαδικής ανάλυσης,στοιχειώδη βέβαια αλλά δεν ήταν αντικείμενο του συγκεκριμένου μαθήματος και δεν υπήρχαν στο τυπολόγιο που δόθηκε....


Title: Απ: Ερώτηση: Πρέπει αυτά τα μαθήματα να εξακολουθούν να διδάσκονται;
Post by: gpap on September 03, 2005, 16:40:30 pm
Η Φυσική ΙΙ δεν διάσκεται και δεν εξετάζεται πλέον (νομίζω ο Σεπτέμβρης είναι η τελευταία εξεταστική της). Οσοι την είχαν παρακολουθήσει και δεν την περάσουν θα πάρουν του χρόνου Τεχνική Μηχανική. Το ίδιο ισχύει και για τις παλιές ΔΕ. Θα εξεταστούν τελευταία φορά τον Σεπτέμβρη και μετά οποιος δεν τις πέρασε παίρνει τις νέες με τη νέα ύλη.

Προφανώς έπρεπε να μειωθεί η ύλη γιατί οι φίλοι του Γενικού κάπου είχαν ...ξεχαστεί και διδάσκαν κάτι ...εξωτικά θέματα του τύπου Bessel, συναρτήσεις γ κλπ στο γ' εξάμηνο. Ελεος! Με λίγη καλή θέληση και πολυ πίεση φάνηκε ότι μπορεί να γίνει ένας ορθολογισμός της ύλης. Για τους αμετανόητους των Μαθηματικών έχει και μαθήματα επιλογής αργότερα (στις κατευθύνσεις...έτσι κι αλλοιώς φαντάζομαι ότι κάποια άλλα πεζά αντικείμενα όπως υπολογιστές ή τελεπικοινωνίες μάλλον δεν θα τους ενδιαφέρουν).

Γρηγόρης Παπαγιάννης


Title: Απ: Ερώτηση: Πρέπει αυτά τα μαθήματα να εξακολουθούν να διδάσκονται;
Post by: BOBoMASTORAS on September 03, 2005, 21:35:25 pm
Με το νέο πρόγραμμα σπουδών δε ξέρω τι παίζει αλλά στο παλιό υπήρχε πρόβλημα με τα μαθηματικά.
Εξηγούμε:

Η ύλη ήταν πολύ, διδάσκονταν και εξετάζονταν εξοντωτικά και τελικά μπορεί να έμενες να θυμάσαι κάτι το οποίο μπορεί να σου είναι άσχετο με την υπόλοιπη φοίτηση σου και να έχεις στοιχειώδη κενά που θα τα βρεις μπροστά σου στο μέλλον.

Για τις διαφορικές πιστεύω ότι είναι ένα μάθημα που γενικά χρειάζεται να το γνωρίζουν οι μηχανικοί αλλά όχι σε όλο το φάσμα τους. κυρίως χρειάζονται οι γραμμικές διαφορικές και καλύτερο είναι να διδάσκεται ένας γενικευμένος τρόπος λύσης τους και όχι 1εκατομύριο τύποι οι οποίοι εφαρμόζονται μόνο κατά περίπτωση. Από την άλλη πρέπει να διδάσκονται σχετικά νωρίς (καλά κατέβηκαν στο ΝΠΣ).


Title: Απ: Ερώτηση: Πρέπει αυτά τα μαθήματα να εξακολουθούν να διδάσκονται;
Post by: kostas on September 04, 2005, 13:02:41 pm
Το ίδιο ισχύει και για τις παλιές ΔΕ. Θα εξεταστούν τελευταία φορά τον Σεπτέμβρη και μετά οποιος δεν τις πέρασε παίρνει τις νέες με τη νέα ύλη.

Γρηγόρης Παπαγιάννης

Αυτό το Σεπτέμβη ή του χρόνου το Σεπτέμβρη; Γιατί εγώ είχα διάβασει ότι θα πρέπει να τις δώσουμε μέχρι του χρόνου το Σεπτέμβρη και μετά αν δεν τις περάσουμε θα μπορούμε να δώσουμε τις καινούργιες διαφορικές. Αν είναι πάντως έτσι εγώ που είμαι παλιός αν δεν τις δώσω τώρα θα μπορώ να τις δώσω αυτό τον Ιούνιο με την καινούργια ύλη;


Title: Απ: Ερώτηση: Πρέπει αυτά τα μαθήματα να εξακολουθούν να διδάσκονται;
Post by: Χείρων on September 04, 2005, 13:07:29 pm
Θα γίνω και πάλι κακός, άλλα ο gpap δεν εννοεί να σταματήσει τη χειραγώγηση.

Με ποια αρμοδιότητα κρίνει την ύλη που θα διδάξουν οι καθηγητές του Γενικού Τμήματος. Αυτός θα δέχοταν τέτοιες παρεμβάσεις στα δικά του μαθήματα; Και γιατί δεν χρειάζονται οι εξισώσεις Bessel, η Ricati και τόσες άλλες; Επειδή ενδεχομένως δεν χρησιμοποιούνται στα ενεργειακά μαθήματα; Και αν αυτά απαιτούν μόνον άλγεβρα, πρέπει να μειώσουμε τη διδασκαλία των άλλων κλάδων των μαθηματικών;

Γενικά το πρόβλημα τίθεται ως εξής. Έχουμε μειωμένες γνώσεις μαθηματικών. Οι περισσότεροι δεν ξέρουμε πράξεις με μιγαδικούς αριθμούς και ορίζουσες. Ακόμη, δεν γνωρίζουμε στερεομετρία και τριγωνομετρία. Με τέτοιες ελλείψεις, πως να μας αρέσουν τα κυκλώματα ή το πεδίο ή τα δυναμικά συστήματα (χάος) που λείπουν παντελώς από το πρόγραμμα. Παρ' όλα αυτά, αντί να υπάρξει ενισχυτική διδασκαλία σε αυτά τα θέματα, κατεβαίνουν οι διαφορικές εξισώσεις κατά ένα εξάμηνο. Επιπλέον, μειώνεται και η ύλη.

Ουσιαστικά δεν διδάσκονται οι σειρές Fourier και ο μετασχηματισμός Laplace. Έτσι, ο καθηγητής που θα διδάξει το μάθημα Σήματα-Συστήματα θα πρέπει αυτός να μας εισάγει στα παραπάνω αντικείμενα και δεν θα προλάβει να διδάξει το καθ' αυτό αντικείμενο του μαθήματος.

Διαβάζοντας τον οδηγό σπουδών διαπίστωσα ότι το μάθημα Σήματα-Συστήματα προαπαιτεί τα Ηλεκτρικά Κυκλώματα ΙΙΙ, τα οποία προαπαιτούν τον μετασχηματισμό Laplace και πάει λέγοντας.

Τελικά, μύλος η κατάσταση

Χείρων

Υ.Γ. 1 : Μόλις στρίμωξα κάποιους μου απέδωσαν τη ρετσινιά του κομματόσκυλου!

Υ.Γ. 2 : Τυχαίνει να έχω αποκτήσει καλή παιδεία. θα πρέπει να απολογηθώ γι' αυτό;


Title: Απ: Ερώτηση: Πρέπει αυτά τα μαθήματα να εξακολουθούν να διδάσκονται;
Post by: ~Michelle~ on September 04, 2005, 13:12:43 pm
Χείρων τι γίνεται, έχεις πάρει σβάρνα όλους τους καθηγητές? Σε λίγο να ενσαρκώσεις και τη Μπαρμπαρή που είναι η αγαπημένη μου και μου χει λείψει! :P

edit: Τώρα είδα το παραπάνω μήνυμα του gpap. Άλλη φορά ας είσαι πιο προσεκτικός με τα quotes γιατι θα σου βγει το όνομα στο τέλος!  ;D


Title: Απ: Ερώτηση: Πρέπει αυτά τα μαθήματα να εξακολουθούν να διδάσκονται;
Post by: gpap on September 04, 2005, 14:21:38 pm
Χμ χειραγώγηση! Καλύτερο από το ..μανιπουλάρισμα. προοδεύουμε φίλε Χείρωνα, προοδεύουμε...

Λοιπόν οι ΔΕ του ΠΠΣ θα εξεταστούν τελευταία φορά κανονικά το Σεπτέμβρη. Από του χρόνου φεύγουν από το ΝΠΣ που θα καλύψει το 3ο και 4ο εξάμηνα και συνεπώς δεν υπάρχουν σαν μάθημα άρα και δεν εξετάζονται. Το ΄κανονικα΄έχει το νόημα ότι το Τμήμα μπορεί να αποφασίσει διαφορετικά, όως έγινε και με τη Φυσική ΙΙ που παρατάθηκε για μια ακόμη χρονιά και προσφέρθηκε το ΠΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΠΣ.

@Βοb Αν ήταν στο χέρι μου οι περικοπές στα μαθηματικά και στο Πεδίο θα ήταν πολύ πιο ...δραστικές και ουσιαστικές. Η βέλτιστη λύση βέβαια είναι τα μαθήματα υποδομής να διδάσκονται από Μηχανικούς, μέλη ΔΕΠ του τμήματος με ύλη που να προετοιμάζει ουσιαστικά τους φοιτητές για τα ειδικά μαθήματα. Αυτό όμως μάλλον δεν πρόκειται να γίνει σύντομα και συνεπώς θα παραμείνουν τα μαθήματα αυτά στο Γενικό θα συνεχίσουν να διδάσκονται από Μαθηματικούς με τα γνωστά ..προβλήματα.

Σχετικά με την αρμοδιότητα και τα δικαιώματα του καθένα να κριτικάρει τη δομή και το περιεχόμενο των μαθημάτων νομίζω ότι μάλλον είναι θέμα στοιχειώδους υποχρέωσης παρά υπέρβασης! Εξάλλου η κακώς έρμηνευόμενη αυτοτέλεια έχει δημιουργήσει τα σκοταδιστικά  στεγανά που έχουν φέρει το πανεπιστήμιο στο σημείο που σήμερα βρίσκεται. Ναι, δεν δέχομαι κριτική από συναδέλφους στον τρόπο που κάνω τα μαθήματά μου. Αυτήν την κριτική την αφήνω στους φοιτητές μου. Ναι, απαιτώ την κριτική στη δόμηση της ύλης και στο περιεχόμενό της στα πλαίσια ενός ενιαίου ΠΣ που έχει σαν στόχο να φτιάξει Μηχανικούς και όχι να ικανοποιήσει το προσωπικό βίτσιο και τα κόμπλεξ του κάθε ένα από εμάς.

Το πανεπιστήμιο δεν μπορεί να λύσει ή να αντιμετωπίσει τις γνωσιακές ελλείψεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Διότι δεν πιστεύω ότι η στερεομετρία και η τριγωνομετρία, οι ορίζουσες και οι δευτεροβάθμιες εξισώσεις, ακόμη και οι πράξεις των μιγαδικών πρεπέι να είναι αντικείμενο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Λύσεις υπάρχουν πολλές. Να βάλουμε φωτιά στα Λύκεια? Να έχουμε ένα προπαρασκευαστικό ετήσιο τμήμα πριν το πανεπιστήμιο?Να βάλουμε σεμινάρια? Να κάνουμε ιδιαίτερα στο πανεπιστήμιο? Διαλέξτε. Πάντως με 5 χρόνια και με τις απαιτήσεις ενός κλάδου ενεργειακών-ηλεκτρονικών-τηλεπικοινωνιακών-υπολογιστικών Μηχανικών, τέτοια αντικείμενα δεν χωρούν στα προγράμματα σπουδών. Τελεία και παύλα!

Η οργάνωση του περιεχομένου των μαθημάτων στο τμήμα είναι ενδεικτική της ..αταξίας που υπάρχει. ΜΣ Laplace διδάσκεται 4 τουλάχιστον φορές σε διάφορα μαθήματα, MΣ Fourier άλλες τόσες. Στο φινάλε κανένας δεν τον ξέρει. Γιατί? Μα γιατί ο καθένας πλην των Μαθηματικών του Γενικού θεωρεί ότι οι φοιτητές του γνωρίζουν ήδη τα αντικείμενα αυτά και αρκείται σε μια ...ντεμέκ εισαγωγή που του τρώει μισό εξάμηνο χωρίς πρακτικό αντίκρυσμα. Ας το κόψει και όποιος δεν ξέρει να στρώσει τον κ@@ο του να διαβάσει.

Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα ...επκάλυψης ύλης είναι το παρακάτω: Ενα σημαντικό μέρος των Κυκλωμάτων ΙΙ αναλώνεται στα αντικείμενα των τριφασικών συστημάτων, των συμμετρικών συνιστωσών και της ανάλυσης ασύμμετρων σφαλμάτων. Γιατί? Αυτό είναι ένα αντικείμενο αμιγώς ενεργεικό, δεν χρειάζεται στους υπόλοιπους κλάδους, η εισαγωγή στα τριφασικά μπορεί να γίνει στην ΕΕΤ Ι, όπου δένει καλύτερα, όσο δε για συμμετρικές συνιστώσες και σφάλματα μπορούμε να δούμε τι θα κάνουμε και σε ποιό μάθημα. Τα αναφέρω απλά σαν ένα παράδειγμα που το έχω συζητήσει με τον κ. Μάργαρη και που δείχνει ότι η συνεργασία των διδασκόντων (γιατί πρακτικά για συνεργασία πρόκειται και όχι για κριτική) μπορεί να βελτιώσει ουσιαστικά το ΠΣ. Δεν θα έπρεπε να γίνονται έτσι τα πράγματα? Γιατί δεν γίνονται? Ας προβληματιστούμε λίγο πάνω σε αυτό.



Γρηγόρης Παπαγιάννης


Title: Απ: Ερώτηση: Πρέπει αυτά τα μαθήματα να εξακολουθούν να διδάσκονται;
Post by: lars on September 04, 2005, 17:54:36 pm
Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα ...επκάλυψης ύλης είναι το παρακάτω: Ενα σημαντικό μέρος των Κυκλωμάτων ΙΙ αναλώνεται στα αντικείμενα των τριφασικών συστημάτων, των συμμετρικών συνιστωσών και της ανάλυσης ασύμμετρων σφαλμάτων. Γιατί? Αυτό είναι ένα αντικείμενο αμιγώς ενεργεικό, δεν χρειάζεται στους υπόλοιπους κλάδους, η εισαγωγή στα τριφασικά μπορεί να γίνει στην ΕΕΤ Ι, όπου δένει καλύτερα, όσο δε για συμμετρικές συνιστώσες και σφάλματα μπορούμε να δούμε τι θα κάνουμε και σε ποιό μάθημα. Τα αναφέρω απλά σαν ένα παράδειγμα που το έχω συζητήσει με τον κ. Μάργαρη και που δείχνει ότι η συνεργασία των διδασκόντων (γιατί πρακτικά για συνεργασία πρόκειται και όχι για κριτική) μπορεί να βελτιώσει ουσιαστικά το ΠΣ. Δεν θα έπρεπε να γίνονται έτσι τα πράγματα? Γιατί δεν γίνονται? Ας προβληματιστούμε λίγο πάνω σε αυτό.

Μάλλον επειδή δε συνεργάζεατε με τον ίδιο τρόπο όλοι οι καθηγητές.Πρώτα οι τρεις τομείς,μετά το γενικό τμήμα,σαν να είστε σε διαφορετικές ομάδες ή κόμματα  και πρέπει να πάρετε το πρωτάθλημα ή τις εκλογές! :) Δε ξέρω αν αυτό γίνεται γενικά ή υπάρχουν κόντρες με συγκεκριμένους καθηγητές άλλα όλα αυτά  εμποδίζουν την αναβάθμιση του τμήματος,σωστά?
Και μετά ερχόμαστε εμείς..Αν το 50% των φοιτητών δεν έχουν διαβάσει αν όχι περάσει π.χ. τα Κυκλώματα ΙΙ και όταν μας μιλάτε για τριφασικές συνιστώσες,σας κοιτάζουμε περίεργα,αναγκαστικά θα τις διδάξετε για να προχωρήσει το μάθημα.


Title: Απ: Ερώτηση: Πρέπει αυτά τα μαθήματα να εξακολουθούν να διδάσκονται;
Post by: aliakmwn on September 04, 2005, 18:32:40 pm
Αντε να τοποθετηθω κι εγω που ξεκινησα το topic.

Ειμαι αρκετα "τυχερος", ωστε να ανηκω στην τελευταια φουρνια του ΠΠΣ, και αρκετα ηλιθιος ωστε να εχω σχεδον δεδομενη την αναβολη για εναν τουλαχιστον χρονο στην επιλογη του τομεα. Καποιες φορες προσπαθησα, εχοντας ανοιχτα μπροστα μου καί τα δυο ΠΣ να φτιαξω μια μικρη λιστα με ολα τα μαθηματα που μετακινουνται, καταργουνται ή αντικαθιστανται.

Κατ' αρχην ειχαμε την διαβεβαιωση του κ. Παπαγιαννη πως, οσοι μπηκαμε στο τμημα μεχρι και το ετος 2003-04, δηλαδη σπουδαζουμε με βαση το ΠΠΣ, ο αριθμος των μαθηματων που θα μας δινουν (1) τομεα και (2) πτυχιο δεν θα αλλαζει. Ερμηνευοντας, λοιπον, το παραπανω, συμπεραινω πως, για μενα, ο αριθμος των μαθηματων βασικου κυκλου που θα πρεπει να εχω περασει προκειμενου να παρω πτυχιο ειναι ο ιδιος, ανεξαρτητα με το ποια θα ειναι αυτα τα μαθηματα...

Ερχομενος τωρα στο προκειμενο, ηδη ηρθα αντιμετωπος με την αντικατασταση της Φυσικης ΙΙ (Β' εξαμηνου - θερινου) απο την Εισαγωγη στην Τεχνικη Μηχανικη (Α' εξαμηνο - χειμερινο).
Πληροφοριακα: Η Φυσικη ΙΙ, παρ' ολο που, επισημα, δεν υφισταται πλεον ως μαθημα στο ΝΠΣ, αποφασιστηκε πως θα διδαχθει και θα εξεταστει για μια τελευταια φορα φετος (τον Ιουνιο και τον Σεπτεμβρη) για οσους την χρωσταμε. Οσοι δεν την περασουμε, τη θεση της θα καταλαβει η Τεχνικη Μηχανικη.
Καποια στιγμη το Μαρτη, ειχα περασει απο το γραφειο του κ. Γκανουλη, να τον ρωτησω τι θα γινει με το μαθημα. Μου ειχε πει κι εκεινος το ιδιο ακριβως, με μια μικρη προσθηκη, ισως αρκετα σημαντικη:
Το μαθημα ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΔΙΔΑΧΘΕΙ εστω και για μια διδακτικη ωρα. Κατα την αποψη του κ. Γκανουλη, και αναλαμβανοντας την ευθυνη για τυχον παραποιηση των λογων του μια και εχει περασει καιρος απο τοτε, δεν ειναι δυνατον ενα μαθημα να εξεταστει, χωρις να εχει προηγουμενως με οποιονδηποτε τροπο διδαχθει. Και μου ανεφερε ενα υποθετικο παραδειγμα για το τι θα μπορουσε να συμβει εαν ενα μαθημα εξεταστει χωρις να διδαχθει.

Να υπενθυμισω πως κατα τη διαρκεια του Θερινου Εξαμηνου του παν.ετους 2004-05, η Φυσικη ΙΙ ΔΕΝ ΔΙΔΑΧΘΗΚΕ ουτε για μια ωρα, κι ομως εξεταστηκε! (Τονιζω πως περνουσα αρκετα συχνα απο τον τομεα Φυσικης του Γεν. Τμηματος, για να βρω καποια ανακοινωση, και το μονο που ειδα ηταν κατα το τελος του εξαμηνου, ενα χαρτακι με την υλη... Οπότε, στην περιπτωση που βγηκε ανακοινωση για καποια ωρα διδασκαλιας που δεν την πηρα ειδηση, παρακαλω ενημερωστε με ωστε να μην κατηγορω αδικα...)

Στο ζητουμενο λοιπον: Θα εξεταστουμε, τον τρεχοντα Σεπτεμβρη, για δευτερη φορα στη Φυσικη ΙΙ, χωρις να εχει γινει ουτε μια ωριαια διαλεξη???

Απο 'κει κι επειτα, εχω την εντυπωση πως οι προηγουμενοι συνομιλητες δεν καταλαβαν την ερωτηση του προεδρου, οποτε επιτρεψτε μου να πω κατι διευκρινιστικο, και σιγουρα αν κανω λαθος ο προεδρος που μας παρακολουθει θα το επισημανει:

Η ερωτηση, δεν ειναι το κατα ποσον επρεπε να γινει ή οχι η αντικατασταση π.χ. της Φυσικης ΙΙ απο την Τεχνικη Μηχανικη στο ΝΠΣ, αυτο ειτε μας αρεσει ειτε οχι εγινε, ειναι δεδομενο πλεον.
Η ερωτηση του προεδρου, αν καταλαβα καλα, εχει να κανει με τους φοιτητες που μπηκαν στο τμημα με το ΠΠΣ, και αναγκαζονται να προσαρμοστουν στις αλλαγες του ΝΠΣ.

Κοινως, εγω, ως τριτοετης πλεον (τρομαρα μου) φοιτητης, αλλα και οι μεγαλυτεροι μου, πρεπει για το ακαδημαϊκο ετος 2005-06 να διδαχθουμε και να εξεταστουμε στη Φυσικη ΙΙ ή στην Τεχνικη Μηχανικη?


Αυτο ειναι νομιζω το ερωτημα του προεδρου.

Και περναμε τωρα στην απαντηση. Κατα τη γνωμη μου, δυστυχως το τμημα θα επρεπε να αναγκαστει να διδασκει τα μαθηματα αυτα για οσο χρονικο διαστημα χρειαζεται, μεχρι να τα περασει επισημα και ο τελευταιος φοιτητης που τα χρωσταει... Οσοι ακολουθουμε το ΠΠΣ, ειμαστε "καταδικασμενοι" (δεν το λεω απαραιτητως αρνητικα αυτο) να ακολουθουμε τη φιλσοφια του, η οποία διαφερει πολυ απο τη φιλοσοφια του ΝΠΣ. Ετσι, αν υποχρεωθουμε να περασουμε μισα μαθηματα του ΝΠΣ και μισα του ΠΠΣ, πολυ φοβαμαι πως οχι μηχανικοι αλλα... ουτε καν καλα παπαγαλακια δεν θα μπορεσουμε να βγουμε ;D

Δηλαδη το ουσιαστικο ερωτημα, ανεξαρτητα απο τις όποιες συζητησεις περι Προγραμματος Σπουδων, νεου και παλαιου, γινονται, ειναι τι γινεται με τους φοιτητες του ΠΠΣ, που "μενουν πισω" για οποιονδηποτε λογο.

Π.χ., εκτος απο τη Φυσικη ΙΙ, το Στοχαστικο Σημα, εγω, αν τελικα χασω τον τομεα, θα το δηλωσω στο Δ' εξαμηνο μαζι με τους φετεινους δευτεροετεις, ή στο ΣΤ' εξαμηνο, οπως λεει το ΔΙΚΟ ΜΟΥ Προγραμμα Σπουδων?
Και φανταζομαι πως το μαθημα δεν μπορει να διδαχθει με τον ιδιο τροπο στον προτομεακο δευτεροετη, και στον ενερ/τηλεπ/ηλεκτονικου τομεα φοιτητη...


Αν εκανα λαθος ως προς την ερμηνεια, κ. προεδρε παρακαλω ενημερωστε και θα το διορθωσω.


Title: Απ: Ερώτηση: Πρέπει αυτά τα μαθήματα να εξακολουθούν να διδάσκονται;
Post by: Netgull on September 04, 2005, 22:31:24 pm
Για τα δύο συγκεκριμένα μαθήματα δεν υπάρχει λόγος να διδάσκονται. Οι διαφορικές έτσι κι αλλιώς θα αντικατασταθούν και μπορούν να δίνονται με την καινούρια ύλη. Η Φυσική ΙΙ και όταν διδασκόταν χωρίς ακροατήρια ήταν, οπότε τώρα που είναι ακόμα λιγότεροι... Θα μπορούσαν όμως να δοθούν και άλλες ευκαιρίες εξέτασης για τους παλιούς, δηλαδή να μην γίνει η αντικατάσταση με την Τεχνική Μηχανική για άλλη μια χρονιά.

Quote
Οσοι ακολουθουμε το ΠΠΣ, ειμαστε "καταδικασμενοι" (δεν το λεω απαραιτητως αρνητικα αυτο) να ακολουθουμε τη φιλσοφια του, η οποία διαφερει πολυ απο τη φιλοσοφια του ΝΠΣ.
Η φιλοσοφία διαφέρει πολύ ως προς το σημείο και ίσως και το βαθμό της εξειδίκευσης. Εντατικοποιούνται τα πρώτα χρόνια και αυξάνονται τα εξειδικευμένα μαθήματα. Η φιλοσοφία και το περιεχόμενο του κάθε μαθήματος δεν αλλάζει,εφόσον τηρείται η ίδια χρονική ακολουθία με τα προαπαιτούμενά του όσον αφορά στην ύλη. Αυτό ισχύει για τα περισσότερα μαθήματα. Το αν θα διδάσκονται οι Δομές Δεδομένων, οι Προγραμματιστικές Τεχνικές ή τα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά σε διαφορετικά εξάμηνα από πριν δεν αλλάζει την φιλοσοφία του προγράμματος σπουδών ως προς το μέρος των γνώσεων, παρά μόνο με αναφορά στο χρόνο.

Quote
Π.χ., εκτος απο τη Φυσικη ΙΙ, το Στοχαστικο Σημα, εγω, αν τελικα χασω τον τομεα, θα το δηλωσω στο Δ' εξαμηνο μαζι με τους φετεινους δευτεροετεις, ή στο ΣΤ' εξαμηνο, οπως λεει το ΔΙΚΟ ΜΟΥ Προγραμμα Σπουδων?
Και φανταζομαι πως το μαθημα δεν μπορει να διδαχθει με τον ιδιο τροπο στον προτομεακο δευτεροετη, και στον ενερ/τηλεπ/ηλεκτονικου τομεα φοιτη
Το Στοχαστικό Σήμα μπορεί να διδαχθεί εξίσου καλά σε κάποιον δευτεροετή με κάποιον τομεακό εφόσον και οι δύο έχουν παρακολουθήσει Διαφορικές Εξισώσεις, Πιθανότητες και Αναλογικό Σήμα (Σήματα και Συστήματα).
Το πρόβλημα που θα προκύψει θα είναι καθαρά πρακτικό. Για ένα χρόνο ή τα ακροατήρια θα είναι σημαντικά μεγαλύτερα ή αναγκαστικά θα διδάσκεται το μάθημα σε διπλάσια τμήματα.


Title: Απ: Ερώτηση: Πρέπει αυτά τα μαθήματα να εξακολουθούν να διδάσκονται;
Post by: gpap on September 05, 2005, 00:24:42 am
Φίλε aliakmwn βάζεις ένα πολύ σύνθετο πρόβλημα.

Ο νόμος είναι σαφέστατος. Ορίζει ότι ο φοιτητής οφείλει να συμπληρώσει ένα πλήθος μαθημάτων για το πτυχίο. Σε κάθε μάθημα δικαιούται να εξεταστεί 2 φορές. Αν αποτύχει οφείλει να ξαναδηλώσει το μάθημα. Το ουσιαστικό στοιχείο με την επαναδήλωση του μαθήματος είναι ότι προφανώς αν στο μεταξύ το μάθημα έχει αλλαξει περιεχόμενο, όνομα, εξάμηνο κλπ ο φοιτητής είναι (σύμφωνα μ το νόμο) υποχρεωμένος να παρακολουθήσει αυτές τις αλλαγές.

Τι σημαίνει αυτό για κάποια περίπτωση φοιτητή που καθυστερεί και στο μεταξύ αλλάζει μερικά η ολικά το ΠΣ? Δεν μπορεί να διαφοροποιηθούν οι όροι φοίτησης (πλήθος μαθημάτων για πτυχίο, προαπαιτήσεις κλπ) αλλά μπορούν να αντικατασταθούν μαθήματα, να αλλάξουν ύλη και όνομα και να μετακινηθούν σε εξάμηνα.

Τι γίνεται τότε με την εφαρμογή του για τους παλιούς? Υπάρχουν 2 τρόποι. Είτε τραβάμε μια διαχωριστική γραμμή που λέει ‘όσοι είναι παλιοί θα δίνουν τα παλιά μαθήματα, είτε υπάρχουν είτε δεν υπάρχουν στο πρόγραμμα μέχρι να μας τελειώσουν (οι φοιτητές εννοείται!)’ ή λέμε ‘το νέο ΠΣ αντικαθιστά το παλιό χρόνο με χρόνο, ανα 2 εξάμηνα και όσοι χάνουν μαθήματα παίρνουν τις αντιστοιχίες τους’.

Στην προηγούμενη αλλαγή ΠΣ (πριν 15 χρόνια?) είχε χρησιμοποιηθεί η πρώτη μέθοδος. Ακόμη υπάρχουν φοιτητές του ΠΠΣ που εξετάζονται ξεχωριστά (ή τους βάζουμε με τους υπόλοιπους και στέλνουμε ανεξάρτητα βαθμολόγια). Πέρα από το ότι αυτό δεν είναι σύννομο, δημιουργεί και τρομερό πρόβλημα στη Γραμματεία. Κι αν κάποτε ‘έπαιξε’ με 100-150 φοιτητές στο εξάμηνο, σίγουρα θα κολλήσει με τους 400+ ανά εξάμηνο.

Ετσι τώρα υιοθετήθηκε το β΄ σχήμα. Φυσικά αυτό έχει αρκετές δυσλειτουργίες. Μερικά μαθήματα θα γίνουν διπλά για ένα ή 2 εξάμηνα, κάποια θα έχουν ένα κενό για κάποιο εξάμηνο. Μερικά τα χάνεις στο 8ο και τα ξαναβρίσκεις σε αντίθετο εξάμηνο στο 5ο και πάει λέγοντας. Επιπλέον ακόμη δεν έχουν φτιαχτεί οι πίνακες αντιστοιχιών. Αλλά όλα αυτά είναι άμεση συνέπεια μια τέτοιας αλλαγής (γιαυτό και σε τέτοια κλίμακα την κάνεις κάθε 10-15 χρόνια) ή αλλοιώς ‘χωρίς να σπάσεις αυγά δεν γίνεται ομελέτα’.

Συνεπώς φίλε aliakmwn κάπου θα ..χάσεις κάτι…κάπου θα κερδίσεις κάτι η ουσία είναι ότι …θα σε αγγίξει η φρεσκάδα του ΝΠΣ…Με τις υγείες σου!

Γρηγόρης Παπαγιάννης


Title: Απ: Ερώτηση: Πρέπει αυτά τα μαθήματα να εξακολουθούν να διδάσκονται;
Post by: voyager on September 05, 2005, 00:38:22 am
Εμείς του ΠΠΣ, έπρεπε να περάσουμε και 2 μαθήματα επιλογής από
τα πέντε πρώτα εξάμηνα, για το πτυχίο (στο ΝΠΣ μαθήματα επιλογής
στα εξάμηνα αυτά δεν υπάρχουν). Για μας τους παλιούς, καλό δεν είναι
να συνεχίσουν να εξετάζονται, αν όχι να διδάσκονται, τα μαθήματα επιλογής
μας για λίγο ακόμα καιρό;


Title: Απ: Ερώτηση: Πρέπει αυτά τα μαθήματα να εξακολουθούν να διδάσκονται;
Post by: gpap on September 05, 2005, 08:53:22 am
Εμείς του ΠΠΣ, έπρεπε να περάσουμε και 2 μαθήματα επιλογής από
τα πέντε πρώτα εξάμηνα, για το πτυχίο (στο ΝΠΣ μαθήματα επιλογής
στα εξάμηνα αυτά δεν υπάρχουν). Για μας τους παλιούς, καλό δεν είναι
να συνεχίσουν να εξετάζονται, αν όχι να διδάσκονται, τα μαθήματα επιλογής
μας για λίγο ακόμα καιρό;

Μια καλη πρακτικη θα ηταν να μαζευτειτε να κουβεντιασετε τα προβληματα της εφαρμογης του ΝΠΣ και να υποβαλλετε στο τμημα ενα γραπτο υπομνημα με τα αιτηματα. Ετσι θα ξεκινησει μια διαδικασια για να ρυθμιστουν εγκαιρα τα διαφορα προβληματα.

Γρηγορης Παπαγιαννης


Title: Re: Ερώτηση: Πρέπει αυτά τα μαθήματα να εξακολουθούν να διδάσκονται;
Post by: 4Dcube on September 15, 2005, 04:02:22 am
Παίρνοντας σβάρνα θέματα που με αφορούν κι ας είναι περασμένη η ώρα, θα ήθελα κι εγώ να πω τη γνώμη μου.

Για διαφορικές εξισώσεις είμαι σαφέστατα υπέρ, μόνο που δε καταλαβαίνω γιατί τις έβαλαν τώρα στο δεύτερο εξάμηνο. Δηλαδή τώρα θα διδάσκεται ακόμη λιγότερη ύλη από το τρίτο εξάμηνο σχετικά με τις συνήθεις διαφορικές εξισώσεις και τα συναφή  :( ; Και είναι σημαντικότατο εργαλείο στα χέρια μηχανικού... Ας μη σκεφτόμαστε μονόπλευρα με βάση μόνο αυτά που διδάσκουν οι καθηγητές, που μπορεί να είναι και απλοποιημένα για χάρη της διδασκαλίας. Εξάλλου, η γνώση ενός εργαλείου (εδώ μαθηματικό εργαλείο) δεν κατακτάται όταν χρησιμοποιείται μόνο στην πράξη, απαιτείται και γνώση ως προς τη σύνθεσή του, πώς προήλθε και πώς γενικεύεται.

Άλλο μάθημα που δεν αναφέρθηκε και πρέπει να αναφερθεί, τα Συστήματα Υπολογιστών. Σε αυτό το μάθημα θεωρητικά γίνεται εισαγωγή στους υπολογιστές  :-\. Λοιπόν, απ' ότι κατάλαβα διδάχτηκα χειρισμό windows, unix (σε command p εννοείται), visual c++ παρακαλώ, matlab, και html (και javascript) στο εργαστήριο, μαζί με θεωρίες δομής υπολογιστών, ψηφιακά φίλτρα (! :o!!! :o!), αλγορίθμους και θεωρία html. Σε 2+2 ώρες την εβδομάδα.
Δηλαδή, είναι να αναφωνήσει κανείς

ΗΜΑΡΤΟΝ!!!    και
ΕΛΕΟΟΟΟΣ!!!

ΠΟΤΕ θα ξεφύγει επιτέλους η κρατική παιδεία από αυτά τα μαθήματα που και στο γυμνάσιο-λύκειο είχαν στόχο να σου δώσουν "μια ιδέα" από υπολογιστές; Τελικά, σου αφήνουν ένα ευμεγεθές καρούμπαλο στο κεφάλι να σου θυμίζει το κενό που έχει μέσα. Για να μην πω τι άλλα οιδήματα προκαλούν.

Τουλάχιστον, σε μένα έμεινε κάτι από html.

Κατά τα άλλα, απαράδεκτο μάθημα κατά τη γνώμη μου (δικαιολογίες τύπου "ωραίος χαβαλές γινόταν" παρακαλώ να πέφτουν στο κενό και να μην ακούγεται ο κρότος).


Title: Re: Ερώτηση: Πρέπει αυτά τα μαθήματα να εξακολουθούν να διδάσκονται;
Post by: chggr005 on September 18, 2005, 08:22:30 am
Διαφωνώ! Το μάθημα αυτό έιναι απαραίτητο εάν σκεφτεί κανείς πόσα παιδιά μπαίνουν στην σχολή και δεν ξέρουν καλά καλά να κρατήσουν ένα ποντίκι. Άρα ένα εισαγωγικό μάθημα στους υπολογιστές είναι κατά την γνώμη μου απαραίτητο. Το μάθημα αυτό θα πρέπει να εμπνέει ενδιαφέρον στους φοιτητές για τους υπολογιστές.

Είμαστε "...και υπολογιστών" τρομάρα μας!!!  :(