THMMY.gr

Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία => Επικοινωνία με τον Kοσμήτορα!! => Topic started by: gfloros on June 13, 2005, 19:18:03 pm



Title: Απαντήσεις του προέδρου στα ερωτήματα των φοιτητών
Post by: gfloros on June 13, 2005, 19:18:03 pm
Στο θέμα αυτό αναρτώνται οι απαντήσεις του προέδρου στις ερωτήσεις και τα σχόλια των φοιτητών. Παρακαλούμε κρατείστε το θέμα αυτό καθαρό από σχόλια και ερωτήματα. Χρησιμοποιείστε τα αντίστοιχα θέματα που υπάρχουν στον ίδιο πίνακα.
Ευχαριστούμε,
Εκ της διαχείρισης



Αφιερώνεται στον Καλλισθένη και τον Χριστόφορα...


De profoundis

Όταν ήρθα, το Τμήμα ήταν ένα διαμέρισμα στην οδό Βασιλίσσης Όλγας. Μέσα στην κουζίνα του διαμερίσματος και από το μηδέν έκανα ένα πολύ καλό διδακτορικό.

Από το μηδέν δημιούργησα το εργαστήριο του κτηρίου Γ, μαζί με τον Μπάμπη Πατρίκη τον τεχνίτη τον χοντρό.

Απειλώντας ότι δεν θα ξανακάνω μάθημα, αν δεν βελτιωθούν οι αίθουσες, έφερα τις αίθουσες διδασκαλίας στη μορφή που είναι σήμερα, διαφορετικά θα ήταν στάβλοι. Αυτό άρεσε στον τότε πρύτανη και το επεξέτεινε σε όλο το πανεπιστήμιο. Στο πρόγραμμά μου ήταν η βελτίωση της ακουστικής και ο κλιματισμός των αιθουσών, αλλά με μπλοκάρισαν, γιατί μάλλον είχα αποκτήσει μεγάλη δύναμη στις τάξεις των φοιτητών.

Το πρόβλημα του 2000 για το δήθεν μεγάλο κόψιμο το προκάλεσε και το συντηρούσε ο τότε πρόεδρος, επειδή ήταν να κριθώ για καθηγητής. Φέρω στην πλάτη μου τις περισσότερες αρνητικές κρίσεις από όλα τα μέλη ΔΕΠ του Τμήματος. Ο ανυποψίαστος θα πιστεύει ότι είμαι ο χειρότερος ανάμεσά τους, αν και συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Και κάτι άλλο. Αν και είμαι αρκετό καιρό πλέον καθηγητής, δεν μου έχουν αλλάξει ακόμη τις ταμπέλες στον Τομέα και στο Γραφείο μου!!!  Εγώ, το αφήνω, έτσι για πλάκα.

Όταν απέκτησα παιδιά, έφτιαξα και τον βρεφονηπιακό σταθμό του προσωπικού του ΑΠΘ.

Τη διετία 1998-2000 είχα την ευθύνη της πρακτικής άσκησης των φοιτητών. Έστειλα για πρακτική άσκηση περίπου 100 φοιτητές στις καλύτερες βιομηχανίες όλης της χώρας. Από αυτούς 30 προσελήφθησαν και κάπου 10 αρνήθηκαν την πρόταση για δικούς τους λόγους. Κάπου 10 έκαναν διπλωματική εργασία στη βιομηχανία  υπό την επίβλεψή μου και  ένας έκανε διδακτορικό. Διπλωματικές και διδακτορικό στη βιομηχανία στην Ελλάδα !!! Ασύλληπτα πράγματα. Σήμερα, η σηματοδότηση του τραμ της Αθήνας ελέγχεται από δύο φοιτητές μου που έκαναν πρακτική άσκηση στη εταιρία που την έχει αναλάβει. Μάλιστα, ο ένας είναι σήμερα και ο τεχνικός διευθυντής της εταιρίας.

Τελικά, οι φοιτητές μου με αγαπούν, όταν αποφοιτήσουν, γιατί τότε καταλαβαίνουν τον ρόλο μου. Έτσι, σήμερα διατηρώ πολύ καλές σχέσεις με εκατοντάδες παλαιούς μου φοιτητές και φοιτήτριες. Πολλά από αυτά τα παιδιά κατέχουν σήμερα σημαντικές θέσεις. Γι’ αυτό είχε και μεγάλη επιτυχία η πρακτική άσκηση υπό την εποπτεία μου. Με τη βοήθεια των παλαιών μου φοιτητών πείσαμε πολλές αξιόλογες βιομηχανίες να χρηματοδοτούν αυτές το πρόγραμμα πρακτικής άσκησης των φοιτητών του ΤΗΜΜΥ και κατάφερα να κάνω το πρόγραμμα αυτοχρηματοδοτούμενο, ώστε να μην έχουμε ανάγκη την ΕΕ. Όμως, οι βιομηχανίες, για να προσλάβουν τον φοιτητή, χρειάζονται μια βεβαίωση από το Τμήμα, ότι το εν λόγω άτομο κάνει πρακτική άσκηση στη συγκεκριμένη βιομηχανία. Αυτή η βεβαίωση είναι  αναγκαία για το ΙΚΑ του φοιτητή. Ε!, λοιπόν, η ΓΣ του Τμήματος μου αρνήθηκε αυτήν την βεβαίωση και τα χαϊβάνια οι φοιτητέ
ς δεν με στήριξαν!!!
Επειδή, δήθεν είχα κόψει πολλούς.     

Έγινα καθηγητής χωρίς να παρακαλέσω κανέναν και χωρίς να κτυπήσω καμιά πόρτα. Αυτό καλά μου παιδιά είναι μοναδικό φαινόμενο στο ελληνικό πανεπιστήμιο. Και δεν μου το συγχωρούν.

Εκλέχθηκα πρόεδρος του Τμήματος, επειδή με ψήφισαν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές (ιδιαίτερα μεγάλη τιμή), τα μέλη ΔΕΠ, που ήταν παλαιοί φοιτητές μου (ακόμη μεγαλύτερη τιμή), το προσωπικό του Τμήματος (αυτό είναι πολύ σημαντικό) και οι φοιτητές που πρόσκεινται στο τιμημένο (σπουδαία τιμή). Δηλαδή, ουσιαστικά εκλέχθηκα μόνον από τους φοιτητές μου, παλαιούς και νέους1 . Και αυτό έχει για μένα τεράστια σημασία, γιατί δείχνει ότι είμαι σε καλό δρόμο.

Αναμένω σκληρή αντίδραση και εμπόδια στην εκτέλεση του έργου μου. Και δεν έχω επενδύσει πουθενά αλλού, εκτός από τους φοιτητές μου. Ενώ μου ζητούσαν papers, εγώ έγραφα και μετέφραζα εκπαιδευτικά βιβλία. Για όλα τα παραπάνω, δικαιούμαι

άμα λάχει, να φύγω κι απ’ την τάξη
[/b]

Για να πετύχω στο έργο μου, πρέπει να με στηρίξουν οι φοιτητές. Διαφορετικά θα με μπλοκάρουν. Ακόμη, και για τους φορητούς υπολογιστές!!! Ιδιαίτερα γι΄ αυτούς.

Σας καλώ, λοιπόν, να γράψουμε την ιστορία του ΤΗΜΜΥ και του ΤΗΜΜΥ.gr και της λίστας.


Νίκος Ι. Μάργαρης


Υ.Γ. Τελικά τι κάνω; Με αυτά που λέω, θα χάσω τα κομπλιμέντα της καλής μου Michelle με τα οποία έχω τόσο πολύ εθιστεί.

___________________________________
1  Και με ρώτησαν προβοκατόρικα, τι πιστεύω για τη συμμετοχή των φοιτητών στα εκλεκτορικά σώματα. Δυστυχώς, εκείνη τη στιγμή δεν είχα την ετοιμότητα να ρωτήσω: Ποιους εννοείτε, τους παλαιούς ή τους νέους;


Title: Απ: Απαντήσεις του προέδρου στα ερωτήματα των φοιτητών
Post by: gfloros on June 14, 2005, 16:40:45 pm
Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ  2000
[/b]

Εκείνη τη χρονιά, για να πειραματιστώ, αλλά και επειδή ήταν ιδιαίτερα επιτυχείς οι εξετάσεις του Ιουνίου, έβαλα τον Σεπτέμβριο ακριβώς τα ίδια θέματα. Η εξέταση έγινε τις πρώτες-πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου. Ιδού τα αποτελέσματα. Τα σχόλια δικά σας.

Νίκος Ι. Μάργαρης



ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ Ι

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ
[/b]

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2000

Εγγεγραμμένοι: 484
Προσήλθαν: 368 (76%)
Εξετάστηκαν επιτυχώς: 170 (46,2%)

Βαθμολογική κατανομή αποτυχόντων

Βαθμός       μηδέν (0)   : 44 (12%)
   "    ένα (1)   : 36 (9,8%)
   "    δύο (2)   : 39 (10,6%)
   "    τρία (3)  : 54 (14,7%)
   "    τέσσερα (4)  : 25 (6,8%)

Ποσοστό επιτυχίας:
Απόλυτο: 35,1%
Σχετικό: 46,2%
Χωρίς τους βαθμολογηθέντες με μηδέν: 52,5%
Χωρίς τους βαθμολογηθέντες με μηδέν έως και ένα:  59%
Χωρίς τους βαθμολογηθέντες με μηδέν έως και δύο: 68,3%


ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2000

Εγγεγραμμένοι: 326
Προσήλθαν: 207 (63,5%)
Εξετάστηκαν επιτυχώς: 20 (9,7%)

Βαθμολογική κατανομή αποτυχόντων

        Βαθμός    μηδέν (0) : 38 (18,35%)
   "   ένα (1)      : 89 (43%)
   "   δύο (2)      : 34 (16,4%)
   "   τρία (3)     : 24 (11,6)
   "   τέσσερα (4)     : 1   (0,4%)

Ποσοστό επιτυχίας:
Απόλυτο: 6,1%
Σχετικό: 9,7%
Χωρίς τους βαθμολογηθέντες με μηδέν: 11,8%
Χωρίς τους βαθμολογηθέντες με μηδέν έως και ένα: 25%
Χωρίς τους βαθμολογηθέντες με μηδέν έως και δύο: 43,47%


Title: Απ: Απαντήσεις του προέδρου στα ερωτήματα των φοιτητών
Post by: gfloros on June 14, 2005, 16:42:56 pm
Η αύξηση του βαθμού εισαγωγής στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών

Εστίασα μόνο στο γεγονός ότι, όταν γίνεται μια μεταβολή, πρέπει να παρέχεται μια μεταβατική περίοδος. Αυτό αποτελεί βασική αρχή του δικαίου. Για παράδειγμα, αν ένας 5ετης, λίγο πριν πάρει το δίπλωμα, έχει βαθμό 6,8 και σχεδιάζει να κάνει διδακτορικό, βρίσκεται από τη μια στιγμή στην άλλη ξεκρέμαστος, γιατί δεν έχει πλέον τη δυνατότητα να βελτιώσει τον βαθμό του. Αυτό το βρίσκετε δίκαιο;

Γιατί δεν δόθηκε μεταβατική περίοδος, που είναι βασική αρχή του δικαίου, όταν γίνονται μεταβολές; Ακούστε, λοιπόν,:[/b]

Στο Τμήμα μας υπάρχει ένας καθηγητής, πολύ καλός επιστήμων, ο οποίος νεότατος έχει δυστυχώς κτυπηθεί από μια φοβερή αρρώστια, που τον έχει αφήσει τελείως παράλυτο. Αυτός ο καθηγητής, εδώ και πολλά χρόνια, δεν είναι σε θέση να εκτελέσει τα καθήκοντά του και καλύπτεται, για ανθρωπιστικούς λόγους, από τους συναδέλφους του. Όμως, όπως καταλαβαίνετε είναι ιδιαίτερα ευάλωτος σε πιέσεις, λόγω της κάλυψης, και χρησιμοποιείται από τους άλλους, ιδιαίτερα στις κρίσεις ανεπιθύμητων μελών ΔΕΠ.

Για παράδειγμα, κάποιος ανεπιθύμητος κρίθηκε για καθηγητής και πήρε 6 ψήφους υπέρ αυτού και 5 κατά. Ο κρινόμενος, αν και πλειοψήφησε, δεν εξελέγη, επειδή ο ασθενής καθηγητής δεν μεταφέρθηκε στη γενική συνέλευση. Το αποτέλεσμα διαμορφώθηκε τελικά σε 6-6, επειδή η απουσία εκλέκτορος θεωρείται από τον νόμο ως αρνητική ψήφος. Και για να εκλεγεί ένα μέλος ΔΕΠ, πρέπει να διαθέτει τουλάχιστον το 51% των ψήφων.

 Όμως, αυτός ο ανάπηρος καθηγητής πρέπει ενίοτε και να μεταφέρεται. Και γι’ αυτό χρειάζονται  μεταφορείς. Όμως, οι μεταφορείς κοστίζουν. Και η λιγότερο ακριβή λύση είναι οι μεταπτυχιακοί φοιτητές. Έτσι, με την ανοχή των άλλων, ο ανάπηρος καθηγητής αναθέτει μια διδακτορική διατριβή σε κάποιον φουκαρά, τον οποίο χρησιμοποιεί και ως μεταφορέα και υπηρέτη. Ας σημειωθεί ότι η διανοητική κατάσταση των ατόμων, που πάσχουν από την συγκεκριμένη ασθένεια, είναι αμφιλεγόμενη, λόγω των φαρμάκων που παίρνουν. Και όταν βάζουν κάπου την υπογραφή τους, απαιτείται, για την εγκυρότητά της, η γνώμη δύο τουλάχιστον ψυχιάτρων.

Τώρα, καταλαβαίνετε τι είδους διδακτορική διατριβή μπορεί να προκύψει κάτω από τις συγκεκριμένες συνθήκες. Βέβαια, κάποια στιγμή ο φουκαράς πρέπει να πάρει το διδακτορικό του, το οποίο οι «προστάτες» το δίνουν και μάλιστα με βαθμό άριστα. Όμως, προκύπτει η ανάγκη εξεύρεσης νέου μεταφορέα και υπηρέτη. Διαλέγουμε, λοιπόν, τον αδελφό του φουκαρά. Τον φουκαρά στο τετράγωνο.

Σε αυτό το σημείο αρχίζουν να αντιδρούν ακόμη και οι «προστάτες» του ανάπηρου καθηγητή. Και αντί να πουν αϊ σιχτίρ, αυξάνουν τη βάση εισαγωγής στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών, ώστε ο φουκαράς στο τετράγωνο να μη μπορεί να εισαχθεί μαζί, βέβαια, με δεκάδες άλλα παιδιά, που δεν διατίθενται να παίξουν τον ρόλο του μεταφορέα και του υπηρέτη.

Βελτιώνει, λοιπόν, η αύξηση του βαθμού εισαγωγής το επίπεδό ή όχι. Αυτό είναι το πρόβλημα. Και τι να κάνει ο νέος πρόεδρος σε αυτήν την περίπτωση;

Οι απόψεις σας θα έχουν καθοριστική σημασία στη διαμόρφωση της στάσης του νέου προέδρου απέναντι σε αυτό το πρόβλημα.    

Νίκος Ι. Μάργαρης


Title: Απ: Απαντήσεις του προέδρου στα ερωτήματα των φοιτητών
Post by: gfloros on June 14, 2005, 16:45:07 pm
Βελτιώνει η αύξηση του βαθμού εισαγωγής το επίπεδο;
[/b]

Επιτέλους, βάλτε το μυαλό σας να δουλέψει! Τι σημαίνει η πρόταση: το 6,5 γίνεται 7; 

Σημαίνει ότι δεν έχω πλέον εμπιστοσύνη στις ικανότητες αυτών που έχουν βαθμό πτυχίου 6,5. Προφανώς, επειδή έχω αρχίσει και βαθμολογώ χαλαρότερα ή γενικότερα έχω ρίξει το επίπεδο σπουδών. Όμως, αν εξακολουθήσω να βαθμολογώ χαλαρότερα, σε λίγο καιρό δεν θα εμπιστεύομαι και το 7. Έτσι, σε λίγα χρόνια θα πάψω να έχω εμπιστοσύνη και στο 10, ακριβώς όπως έχει συμβεί με τους βαθμούς του Λυκείου. Τέλος, θα πάψω να έχω εμπιστοσύνη και στο πτυχίο και θα βάζω εξετάσεις τύπου ΑΣΕΠ, για να προσλάβω τους υπαλλήλους που θέλω.

Κάποιος καθηγητής προτείνει ως βαθμό εισαγωγής το 8. Σας παρακαλώ, αναλύστε την εξέλιξη των πραγμάτων στο Τμήμα, αν υιοθετηθεί η πρόταση του καθηγητή.


Η βαθμολογία πρέπει να είναι αυστηρή, ώστε να διατηρεί ο βαθμός την αξία του. Γι’ αυτό ο βαθμός εισαγωγής πρέπει να παραμείνει 6,5. Αυτός είναι και ο λόγος, που ο υπογράφων βαθμολογεί αυστηρά.

Βέβαια, αν σε ένα τμήμα υπάρχει έστω και ένας που χαλαρώνει τη βαθμολογία, καταστρέφει τα πάντα ή δημιουργούνται ευνοημένοι και αδικημένοι φοιτητές. Αυτό συνέβη  με τις διπλωματικές εργασίες στο Τμήμα μας. Κάποιος καινούργιος καθηγητής, μόλις ήρθε στο Τμήμα, άρχισε να βαθμολογεί όλες τις διπλωματικές εργασίες με 10. Σε λίγο, όλοι μας αρχίσαμε να βαθμολογούμε τις διπλωματικές εργασίες με 10, γιατί διαφορετικά αδικούσαμε τους υπόλοιπους φοιτητές. Και αφού κάθε διπλωματική εργασία παίρνει 10, δεν υπάρχει και λόγος να την εξετάσω. Και η εξέταση σταδιακά εκφυλίζεται.

Στο σχόλιο για τη δημοσίευση θα απαντήσω αργότερα.

Νίκος Ι. Μάργαρης

 
Υ.Γ.: Το λογότυπο πρέπει να αλλάξει, επειδή, αν κάποιος ενοχληθεί από τα αυτά που λέτε και γράφετε, θα ζητήσει ευθύνες από τον εκάστοτε πρόεδρο του Τμήματος. Και δεν πιστεύω ότι επιθυμείτε κάτι τέτοιο.


Title: Απ: Απαντήσεις του προέδρου στα ερωτήματα των φοιτητών
Post by: gfloros on June 14, 2005, 16:46:33 pm
Θα υλοποιηθεί τελικά η πρόταση για τους φορητούς;
[/b]


Δύο πνευματικά μου παιδιά από το Μπέρκλευ και το ΕΤΗ της Ζυρίχης, που παρακολουθούν τη λίστα, με πληροφόρησαν ότι αυτό γίνεται στα πανεπιστήμιά τους.

Μάλιστα ο παλαιός μου φοιτητής, που σήμερα εργάζεται στο ΕΤΗ της Ζυρίχης (το πανεπιστήμιο που σπούδασε ο Einstein), αυτός, Καλλισθένη, που έκανε εκείνο το φοβερό διδακτορικό στη βιομηχανία, με πληροφορεί τα εξής:

Το πανεπιστήμιο καλεί τις εταιρίες  να του στείλουν δείγματα από τους υπολογιστές τους. Μόλις έρθουν τα δείγματα, βάζει κάποιους, καλή ώρα σαν κι εσάς, και τους αξιολογούν. Τελικά, επιλέγουν τρεις υπολογιστές με βάση την αξιολόγηση (τιμή/δυνατότητες) και τους προτείνoυν στους φοιτητές. Η έκπτωση που παρέχουν οι εταιρίες γι’ αυτούς τους υπολογιστές ανέρχεται στο 50%.  Οι φοιτητές απευθύνονται κατευθείαν στις εταιρίες και καταβάλουν το κόστος εξ ιδίων.

Συνεπώς το πρώτο σκέλος του οράματος είναι υλοποιήσιμο. Όμως, θα υλοποιηθεί; Σας περιέγραψα ήδη τον τρόπο με τον οποίο με καθάρισαν το 2000 και τον τρόπο με τον οποίο κατέστρεψαν τη δουλειά που έκανα στην πρακτική άσκηση. Και έχει δίκαιο ο Χριστόφορος να αμφιβάλλει. Μόνο να μη γρουσουζεύει.

Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος το όραμα να μην υλοποιηθεί. Από που προέρχεται αυτός ο κίνδυνος;

Η απάντηση βρίσκεται στα κριτήρια (sic) με βάση τα οποία ψήφισε στις πρόσφατες εκλογές, για την ανάδειξη του προέδρου του Τμήματος, η παράταξη του Αλιάκμονα !!!

Αν ο Αλιάκμων περιγράψει με ειλικρίνεια τα διαμειφθέντα, θα προκύψει αυτομάτως και η απάντηση στο ερώτημα. Αν δεν έχει αντιληφθεί τίποτε, ας ερευνήσει.

Ο λόγος στον Αλιάκμονα.

Νίκος Ι. Μάργαρης     


Title: Απ: Απαντήσεις του προέδρου στα ερωτήματα των φοιτητών
Post by: gfloros on June 15, 2005, 17:02:57 pm
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΚΑΛΛΙΣΘΕΝΗ
[/b]
Μια φορά κι έναν καιρό, δυο φίλοι, ο Νίκος και ο Κώστας, έκαναν τη βόλτα τους
στην εξοχή συζητώντας διάφορα.
 
Κάποια στιγμή στα δεξιά τους είδαν έναν μεγάλο γάιδαρο, που γκάριζε τόσο
δυνατά, ώστε να τους ενοχλεί.
 
Τότε λέει ο Νίκος στον Κώστα.  Αυτόν τον π. τον γάιδαρο, εκεί δεξιά μας,
θέλεις να σου τον κάνω πρώτα να σκάσει στα γέλια και μετά να λυθεί στο
κλάμα;
 
Άντε ρε, του λέει ο Κώστας. Πως θα το καταφέρεις αυτό; Περίμενε και θα
δεις, απαντά ο Νίκος.
 
Κόβει, λοιπόν, ο Νίκος προς τα δεξιά και φθάνει κοντά στον γάιδαρο.
Εκεί, σκύβει και κάτι του λέει στο αυτί.
 
Τότε, ο γάιδαρος βάζει κάτι δυνατά γέλια, τραντάχθηκε ο  τόπος.
 
Στη συνέχεια, και ενώ ο γάιδαρος εξακολουθούσε να σαρκάζει, ο Νίκος
κάνει κάτι κινήσεις και αμέσως ο γάιδαρος λειώνει στο κλάμα.
 
Και ενώ ο γάιδαρος εξακολουθούσε το γοερό του κλάμα, ο Νίκος επιστέφει
στον Κώστα, που ήταν προς τα αριστερά του.
 
Καταπληκτικό! λέει ο Κώστας. Ρε θηρίο, πως το κατάφερες αυτό;
 
Να, απαντά ο Νίκος. Στην αρχή του είπα ότι την έχω μεγαλύτερη από αυτόν
και μετά.
 
Και μετά.,  ρωτά ο Κώστας με ανυπομονησία.
 
Και μετά του την έδειξα, απαντά ο Νίκος.
 
 
Σ' άρεσε Καλλισθένη μου!
 
 
Και μόλις σταματήσεις το κλάμα Καλλισθένη, άκου και τα ευχάριστα.
 
Στο Τμήμα υπάρχουν εκατοντάδες παροπλισμένα όργανα. Άλλα λειτουργούν και
άλλα όχι. Όμως, ανεξάρτητα από αυτό
 
καταλαμβάνουν πολύ χώρο. Προτείνω, λοιπόν, να πάρεις τους φίλους σου και
να έρθετε, από Σεπτέμβρη, να τα καταγράψουμε.
 
Στη συνέχεια να συντάξουμε ένα πρακτικό καταστροφής και να πείσουμε τον
πρύτανη, αντί για τον ΟΔΔΥ να παραχωρήσουμε όλο αυτό το λικό
 
στους φοιτητές.
 
Αν δεν δεχθεί ο πρύτανης, τότε με ευθύνη του προέδρου, θα δοθούν στους
φοιτητές υπό καθεστώς δανεισμού.
 
Η απαλλαγή από αυτό το υλικό θα ανακουφίσει σημαντικά το Τμήμα και
ελπίζω να βοηθήσεις και εραστές της τέχνης.
 
Κάποιοι δεν έχουν συμμετάσχει ποτέ σε κοινωνικούς αγώνες και αισθάνονται
ιδιαίτερα κομπλεξικοί γι' αυτό. Ας αρχίσουν, λοιπόν, τώρα, έστω και με
αυτόν τον τρόπο.
 
 
Νίκος Ι. Μάργαρης


Title: Απ: Απαντήσεις του προέδρου στα ερωτήματα των φοιτητών
Post by: gfloros on June 17, 2005, 16:17:16 pm
Αγαπητέ Αλιάκμων,

Σ’ ευχαριστώ για όλα. Εκτιμώ ιδιαίτερα τη στάση και τις θέσεις σου. Και έχουμε πάρα πολλά κοινά χαρακτηριστικά εμείς οι δύο.

Κατάλαβα περισσότερα απ΄ όσα έγραψες. Το πρόβλημα είναι αν κατάλαβαν τίποτε οι συνάδελφοί σου. Αλιάκμων, όταν μιλάμε, πρέπει να μας καταλαβαίνει και η γιαγιά μας.

Εν πάση περιπτώσει, το πρόβλημα για μένα είναι η παράταξή σου. Επειδή λέω πάντοτε τα πράγματα με το όνομά τους, έχω κατά καιρούς εκθέσει πολλούς από την παράταξή σου (δυστυχώς, όλα τα καλά παιδιά του ΔΕΠ του Τμήματος εκεί ανήκουν), οι οποίοι παρεμβαίνουν και με κάθε τρόπο προσπαθούν να εμποδίσουν την εξέλιξή μου, την προσωπική ή των επιστημονικών και εκπαιδευτικών μου προσπαθειών.

Θα αναφέρω δύο παραδείγματα.

1) Το 1983 ξεκίνησα την ερευνητική μου προσπάθεια για την εξοικονόμηση ενέργειας από τις ηλεκτρικές μηχανές, δηλαδή την ελαχιστοποίηση των απωλειών τους. Το 1989 είχα ολοκληρώσει την προσπάθεια για τους dc κινητήρες. Η ιδέα μου ήταν ιδιαίτερα απλή και αποτελεσματική. Ήταν ό,τι έπρεπε για να γίνει πατέντα. Ακολουθώντας τον νόμο, απευθύνθηκα στον πρύτανη (της παράταξής σου) και του ζήτησα χρηματοδότηση. Ο πρύτανης δέχθηκε με ενθουσιασμό. Δώσαμε τα χέρια και μου ζήτησε να καταθέσω την πρόταση και τον οικονομικό προϋπολογισμό. Το κάνω και αυτό και περιμένω την απάντηση.

Και η απάντηση ήρθε ακριβώς την ώρα που κρινόμουν για αναπληρωτής καθηγητής (κυριολεκτικά) και ήταν αρνητική. Όμως, εγώ είμαι μαχητής και δεν τα βάζω εύκολα κάτω. Προχώρησα, όπως είχα το δικαίωμα από τον νόμο, μόνος μου. Και πήρα την πατέντα σε Ελλάδα, Αμερική και Ευρώπη. Έτσι έχασε την ευκαιρία το ΑΠΘ να αποκτήσει την πρώτη του επίσημη πατέντα. Και ακόμη δεν έχει αποκτήσει επισήμως πατέντα.

2) Χθες εξελέγη διευθυντής του Ενεργειακού Τομέα ο κ. Ντοκόπουλος, και την Παρασκευή αναμένεται να εκλεγεί διευθυντής του Τομέα Ηλεκτρονικής-Υπολογιστών ο κ. Μήτκας. Τα σχόλια περιττεύουν.

Αν λάβεις υπόψη ότι και ο πρύτανης ανήκει στην παράταξή σου, τότε καταλαβαίνεις ότι θα συναντήσω μεγάλα εμπόδια. Όχι επειδή έχει κάτι ο πρύτανης με μένα, αλλά επειδή θα του την πέσουν και θα με συκοφαντήσουν.  Όμως, όπως είπαμε, είμαι μαχητής. Και με τη σάρισα, που ήδη με εφοδίασαν οι φοιτητές μου,  μπορεί να καταστώ και ακαταμάχητος.


Νίκος Ι. Μάργαρης             

Y.Γ.: Και για να μη χάνουμε την ευδιαθεσία μας. Αλιάκμων, παιδί μου, για πρόσεχε λίγο. Βγάζεις φλας δεξιά και στρίβεις αριστερά. Θα τρακάρουμε. Το εύχομαι.


Title: Απ: Απαντήσεις του προέδρου στα ερωτήματα των φοιτητών
Post by: gfloros on June 17, 2005, 16:18:00 pm
Αγαπητέ Ιάσονα,

Μας αδικείς. Εμείς βγάλαμε τα συμπεράσματά μας εξετάζοντας μέσους όρους. Δεν είναι δυνατό να εξετάσουμε ατομικά κάθε φοιτητή. Από την άλλη πλευρά δεν είναι μόνο οι φοιτητές που προέρχονται από την Ξάνθη. Είναι και από άλλα πανεπιστήμια. Σε παρακαλώ, μη γίνεσαι άδικoς μαζί μας.

Όμως, είναι γεγονός ότι φοιτητές, που προέρχονται από μεταγραφή, υστερούν κατά μέσον όρο έναντι των, ας τους πούμε, κανονικών. Επιπλέον, υπάρχουν και άλλοι φοιτητές, που εισάγονται από διάφορα παράθυρα. Αυτοί έχουν ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα. Όμως, ας το αφήσουμε αυτό, προς το παρόν. 

Πιστεύω ότι η επιτροπή συμβούλων φοιτητών (Στέλλα Καδή, Χρήστος Αντωνόπουλος και Νίκος Μάργαρης) έκανε σπουδαία δουλειά και βοήθησε πολλούς φοιτητές. Δυστυχώς, μόνον όσους την  πλησίασαν.

Έτσι, από τη νέα χρονιά αποφασίσαμε να μην περιμένουμε πλέον τους φοιτητές να μας προσεγγίσουν, αλλά να γίνουμε επιθετικοί και να τους καλούμε εμείς. Ήδη, η καλή μας  Σούλα, έχει ετοιμάσει τους καταλόγους των φοιτητών που υστερούν. Ανέστειλα προσωρινά την εκτέλεση αυτού του προγράμματος, λόγω των εξετάσεων. Διότι η κλήση του φοιτητή από έναν καθηγητή, ιδιαίτερα από τον υπογράφοντα, μπορούσε να του δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα.

Η πείρα μου λέει, ότι αν προσεγγίσεις έναν φοιτητή και δείξεις ελάχιστο ενδιαφέρον γι’ αυτόν, μπορείς να του αλλάξεις τη ζωή από τη μια στιγμή στην άλλη. Είμαστε ιδιαίτερα φιλότιμος λαός. Με το τακ γινόμαστε άλλοι άνθρωποι. Και για έναν δάσκαλο είναι ευτυχία να βλέπει έναν φοιτητή να αναβαθμίζεται ηθικά και μετά να διαπρέπει ως φοιτητής, ως επιστήμων και ως πολίτης. Και αυτό το υπέροχο συναίσθημα το έχω βιώσεις πάρα πολλές φορές. Και είμαι ευτυχής γι αυτό. Και αυτό με θρέφει.

Μου έχετε κατά καιρούς σούρει τα εξ αμάξης. Όμως, γνωρίζετε ότι έχω περάσει πάρα πολλούς φοιτητές βερεσέ, για να πάρουν τομέα, επειδή έκρινα ότι θα τους βοηθούσα να ανεβούν ψυχολογικά; Και το σπουδαίο είναι ότι αυτοί οι φοιτητές έρχονται και δίνουν εξετάσεις μέχρι να περάσουν το μάθημα, αν και εγώ έχω ήδη στείλει προβιβάσιμο βαθμό γι’ αυτούς στη γραμματεία. Και με ενθουσιάζει αυτή η συνέπεια αυτών των παιδιών.

Για διάφορους λόγους, που εσείς γνωρίζετε καλύτερα, κάποια παιδιά υστερούν στα μαθήματά τους. Πολλά από αυτά  δεν ενημερώνουν τους γονείς τους και βρίσκονται σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση. Για να καλύψουν το κενό, δίνουν συνεχώς εξετάσεις με απρογραμμάτιστο τρόπο, με αποτέλεσμα να αποτυγχάνουν  και η κατάσταση τους να επιδεινώνεται.

 Αυτούς τους φοιτητές θέλουμε να εντοπίσουμε, να συζητήσουμε μαζί τους και να τους πείσουμε να ενημερώσουν τους δικούς τους, ώστε να τους φύγει το άγχος. Όσες φορές τα καταφέραμε, τα αποτελέσματα ήταν καταπληκτικά. Αν μας επιτρέψουν οι φοιτητές, είμαστε πρόθυμοι να μεσολαβήσουμε και εμείς, ώστε η ενημέρωση των γονέων να προκαλέσει ηπιότερες αντιδράσεις .

Βέβαια, θα μπορούσαμε να ενημερώσουμε τους γονείς και από μόνοι μας. Όμως, προς τιμή όλων των προέδρων, αυτό δεν συνέβη ποτέ.  Θεωρούμε ότι οι φοιτητές μας είναι ενήλικες άνδρες και γυναίκες και πρέπει να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους.

Όμως, ας εξετάσουμε και τα πράγματα από την πλευρά των γονέων. Έχουν δει τα μάτια μου απερίγραπτες καταστάσεις. Γονείς να καταρρέουν ή γονείς αλλόφρονες, όταν μαθαίνουν ότι ο κανακάρης τους ή η κανακαρά τους  οφείλουν της παναγιάς τα μάτια, ενώ αυτοί περίμεναν, σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις των παιδιών τους, τον επόμενο μήνα πτυχίο.

Παρακαλώ, λοιπόν, Ιάσονα, να προτρέπετε τους φίλους σας, που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τις σπουδές τους, να προσεγγίζουν την επιτροπή συμβούλων. Να τους φέρνετε ακόμη και δια της βίας. Είναι και αυτό ένα είδος υπέρβασης.

Δυστυχώς, από του χρόνου δεν θα μπορώ να μετέχω πλήρως στις εργασίες της επιτροπής συμβούλων και θα πρέπει να αντικατασταθώ. Σας παρακαλώ, λοιπόν, θερμά, να μου υποδείξετε ποιον κρίνετε καλύτερο για αντικαταστάτη μου. Βέβαια ουδέποτε θα εγκαταλείψω την επιτροπή συμβούλων τελείως, επειδή πιστεύω ότι παίζει πολύ σπουδαίο ρόλο.


Νίκος Ι. Μάργαρης


Title: Διδακτορικά και δημοσιεύσεις
Post by: gfloros on June 17, 2005, 16:19:26 pm
Διδακτορικά και δημοσιεύσεις


Στο κεντρικό θέμα της ομιλίας μου απέδειξα ότι για να παίξει το πανεπιστήμιο τον ρόλο του, αυτόν της διακίνησης των ιδεών και της προαγωγής της γνώσης (δηλαδή την ανατροπή του παλαιού από το καινούργιο) πρέπει οι ακαδημαϊκοί τίτλοι να απονέμονται χωρίς να είναι απαραίτητο να συμφωνούμε με τις επιστημονικές απόψεις των κρινόμενων.


Αντίθετα, για να δημοσιευθεί ένα άρθρο πρέπει οι κριτές να συμφωνήσουν. Έτσι, αν συνδέσουμε την απονομή του διδακτορικού διπλώματος με τη δημοσίευση άρθρων κινδυνεύουμε να πάθουμε εμπλοκή.

Η δημοσίευση ενός άρθρου σε ένα έγκριτο περιοδικό απαιτεί διαδικασία διάρκειας τουλάχιστον δύο ετών, αν δεν υπάρχουν αντιρρήσεις από τους κριτές. Αν υπάρχουν αντιρρήσεις και χρειαστεί αναθεώρηση, η δημοσίευση μπορεί να πάρει πολύ περισσότερο χρόνο. Τι θα κάνει ο υποψήφιος διδάκτωρ σε αυτήν την περίπτωση;

Φοιτητής μου έλαβε το διδακτορικό του το 1999. Έκανε σπουδαία δουλειά. Όμως, τα άρθρα που γράψαμε απορρίπτονταν μετά μανίας. Σύμφωνα με την άποψή σου αυτός ο φοιτητής δεν έπρεπε να πάρει διδακτορικό. Όμως, προσφάτως τα άρθρα έγιναν δεκτά προς δημοσίευση στα ίδια περιοδικά (τα εγκυρότερα)  που προηγουμένως τα απέρριπταν. Και τα σχόλια είναι ιδιαίτερα κολακευτικά. Τους πήρε 6 χρόνια, για να καταλάβουν ότι αυτά που γνώριζαν δεν ήταν και τόσο σωστά. Τι θα έλεγες σήμερα στον φοιτητή, αν δεν του είχες δώσει το διδακτορικό;

Πρέπει να  καταλάβεις ότι, όσο περισσότερο καινοτομήσεις, τόσο μεγαλύτερη αντίδραση θα συναντήσεις για τη δημοσίευση των άρθρων σου. Και πρέπει να δώσεις σκληρή μάχη για να επιβάλεις τις απόψεις σου. Αν δεν βρεις αντίδραση στη δημοσίευση ενός άρθρου, σημαίνει ότι μάλλον δεν έκανες κάτι σπουδαίο.

Ακόμη, τα περιοδικά δημοσιεύουν κατά κανόνα θέματα της μόδας. Όμως, το πανεπιστήμιο πρέπει να κάνει έρευνα επί παντός του επιστητού. Τι θα συμβεί με τα μη μοδάτα αντικείμενα έρευνας. Θα τα εγκαταλείψουμε; Όμως, πρέπει να έχεις κατά νου, ότι η καινούργια γνώση προκύπτει κυρίως από μη μοδάτα θέματα.

Άνοιξες μεγάλο θέμα. Και εγώ δεν απάντησα πλήρως. Θα επανέλθω σε αυτό. Θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο να μελετήσεις τα βιβλία:

Αλλοπαρμένες Μεγαλοφυίες (Τραυλός)

Αντιύλη (Leader Books)

Οι μεγάλες εξισώσεις του 20ου αιώνα (Αλεξάνδρεια)


Σε παρακαλώ να μου απαντήσεις, όπως και για το θέμα του βαθμού. Είναι άχαρο να απαντάς σε κάτι και να μην παίρνεις ανταπάντηση (ανάδραση).

Ηθικό δίδαγμα: Το προφανές και το συνηθισμένο δεν είναι πάντοτε σωστά. «Θες να μάθεις την αλήθεια; Βγες απ’ όξω απ΄ τη συνήθεια» έλεγε ο φίλος μου ο Νικόλας ο Άσιμος. Για να γίνεις καλός επιστήμονας πρέπει να χάσεις την αθωότητά σου. Να αμφισβητείς και να το ψάχνεις. Όμως, δεν πρέπει να γίνεις υπερβολικός. Ο Αριστοτέλης έλεγε «ορθώς απορείν»

Και να σκέφτεσαι πάντα διαφορετικά από τους άλλους. Όμως, όχι πάρα πολύ. Γιατί θα πάθεις ό,τι παθαίνω εγώ και θα πάθει στο μέλλον ο συμπαθέστατος ΠΟΤΑΜΟΣ, αν εξακολουθήσει έτσι. Πάντως, αξίζει τον κόπο.

Νίκος Ι. Μάργαρης 


Υ.Γ.: 1) Το ψευδώνυμό σου μου προκαλεί γλωσσοδέτη. Γι’ αυτό δεν σε προσφωνώ.

2) Προτείνω να κάνετε ένα topic με τέτοιο αντικείμενο, ώστε να γενικευθεί η συζήτηση.
[/b]


Title: Διδακτορικά και δημοσιεύσεις (2)
Post by: gfloros on June 18, 2005, 13:15:07 pm
Διδακτορικά και δημοσιεύσεις (2)

Αγαπητέ Alexkasgr

Πάλι κάνεις λάθος. Πρέπει να φροντίσουμε το 6,5 να είναι ένας αξιοπρεπής βαθμός.

Αυτός που έχει 7,5, αν διεκδικήσει το ίδιο θέμα διδακτορικού με αυτόν που έχει 6,5, εφόσον

η διαδικασία επιλογής είναι έντιμη, θα προκριθεί. Άρα, αυτά που λες στερούνται βάσης.

Από την άλλη μεριά, γιατί να στερήσουμε τη δυνατότητα εξέλιξης σε κάποιον που άργησε

το μυαλό του να πάει στο επάνω κεφάλι;

Και τι σημαίνει χαμηλός βαθμός; Σημαίνει μόνον αδιαφορία; Ή μήπως σημαίνει

ιδιαιτερότητα και ανησυχία και προβληματισμό και αντίθετη λογική σκέψη και πολλά

άλλα, που είναι ουσιαστικά προσόντα των ερευνητών.  Θαρρείς ότι οι όλοι μεγάλοι

επιστήμονες ήταν σπασίκλες; Μάλλον το αντίθετο ήταν. Μερικοί ήταν και αλήτες. Διότι οι

αλήτες αμφισβητούν, ενώ τα καλά παιδιά δεν το τολμούν.
     
Παράδειγμα: Τον Αλιάκμονα δεν τον γνωρίζω. Όμως, μελετώντας τα γραπτά του,

συμπεραίνω ότι ο Αλιάκμων δεν είναι από τα άτομα που θα βγάλουν υψηλό βαθμό. Πρέπει

σε μια προσωπικότητα σαν τον Αλιάκμονα να  στερήσω τη δυνατότητα ακαδημαϊκής

εξέλιξης;

Τα καλά πανεπιστήμια δίνουν μικρή σημασία στον βαθμό διπλώματος. Μεγαλύτερη

βαρύτητα δίνουν στην κατάταξη του φοιτητή στο έτος του.  Έτσι, λύνεται εν μέρει το

πρόβλημά σου wilwol.


Νίκος Ι. Μάργαρης 


Υ.Γ.: Θα μου επιτρέψετε να κάνω μια διακοπή. Πρέπει να βγάλω δροσερά θέματα για τα Κυκλώματα ΙΙΙ και να ολοκληρώσω τη βαθμολόγηση των γραπτών των Κυκλωμάτων Ι. Διαφορετικά, θα μου τα ψάλλει η Michelle.  [/b]


Title: Απ: Απαντήσεις του προέδρου στα ερωτήματα των φοιτητών
Post by: gfloros on June 20, 2005, 09:07:15 am
Επιτροπή Συμβούλων Φοιτητών


Αγαπητέ μου gpap, αναφερόμουν στην παλαιά επιτροπή. Η νέα επιτροπή στην οποία μετείχες και εσύ ( τα άλλα μέλη είναι Δουλγέρη, Δημουλιάς και Μικρόπουλος) δεν συνεδρίασε ποτέ και δεν παρήγαγε κανένα έργο από κοινού.

Όταν θέλεις να χαλάσεις μια παραγωγική και συνάμα ενοχλητική επιτροπή τη μπουκώνεις στα μέλη. Αυτό θα μπορούσε να το έχει πει και ο Νικολό Μακιαβέλ/b]


Title: Απ: Απαντήσεις του προέδρου στα ερωτήματα των φοιτητών
Post by: gfloros on June 20, 2005, 09:09:41 am
Νησίδες Υπολογιστών


Και μόνον ο όρος νησίδα υπονοεί κάτι το περιορισμένο. Εγώ θα έλεγα ότι χρειαζόμαστε έν. Και τέτοιο θα αποκτήσουμε με το ασύρματο δίκτυο και τους φορητούς. Αυτή είναι, κατά την άποψή μου, η βέλτιστη λύση του προβλήματος, από όλες τις απόψεις.

Φίλε Γκέκα, δεν μπορώ να δω τα αρχεία στα οποία με παραπέμπεις, επειδή δεν είμαι μέλος του THMMY.gr.  Τα μόνα στοιχεία που έχω είναι αυτά που έστειλε ο κ. Ντελόπουλος μέσω της λίστας. Και δεν γνωρίζω αν αυτά είναι το σύνολο της πρότασης ή μια σύντομη περίληψη.

Με βάση το κείμενο του κ. Ντελόπουλου, θεωρώ ότι η πρόταση δεν είναι επαρκώς τεκμηριωμένη. Κατ΄ αρχήν είναι σπάταλη. Μετά, στηρίζεται σε κονδύλια που κάποια μέρα μπορεί να μην υπάρχουν. Κατόπιν, δημιουργεί μια τεράστια γραφειοκρατία με τις διάφορες επιτροπές που προτείνει. Τα μέλη ΔΕΠ ασκούν μόνον υψηλή εποπτεία μέσω της επιτροπής Τηλεματικής και δεν είναι πρόθυμα να σηκώσουν τα μανίκια, όπως θα έπρεπε. Θεωρούν ότι δεν είναι δική τους δουλειά. Αν οι παλαιότεροι είχαν την ίδια άποψη, τότε το ΤΗΜΜΥ θα εστεγάζετο ακόμη σε παράγκα. Επιπλέον, η πρόταση στερείται χρονοδιαγράμματος υλοποίησης και προϋπολογισμού.

Η πρόταση, για ένα τόσο σημαντικό θέμα, κατατέθηκε και συζητείται με τη λήξη της θητείας του απερχόμενου προέδρου. Και θα πρέπει να αποφασίσουμε, για ένα τόσο σημαντικό θέμα και να δεσμεύσουμε τόσα χρήματα ες αεί,  σε μια μόνο συνεδρίαση.
Οι κανόνες χρηστής διοίκησης δεν επιτρέπουν τη δέσμευση της νέας διοίκησης με ενέργειες της τελευταίας στιγμής, εκ μέρους της παλαιάς.

Νίκος Ι. Μάργαρης
[/b]


Title: Απ: Απαντήσεις του προέδρου στα ερωτήματα των φοιτητών
Post by: gfloros on June 20, 2005, 09:11:18 am
Διδακτορικά και δημοσιεύσεις (3)

Αγαπητέ Alexkasgr

Αν επινοήσεις δικούς σου νόμους για να λύσεις τις ασκήσεις, όχι μόνο θα περάσεις το μάθημα, αλλά θα σε συμβουλέψω μέχρι και θα σε υποχρεώσω να τους δημοσιεύσεις. Γενικά, σφάλλεις. Σε παρακαλώ διάβασε κάποιο από τα βιβλία, στα οποία σε παρέπεμψα, και στη συνέχεια τα ξαναλέμε. 

Πιστεύω ότι πέρασα μέσα από το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα που ίσχυσε ποτέ στην Ελλάδα.

Στην εποχή μου, το Γυμνάσιο και το Λύκειο ήταν το κάτι άλλο (κυβερνήσεις δεξιές και κεντρώες). Να φανταστείτε ότι, αν και μαθητής της πρακτικής κατεύθυνσης, μπορώ σήμερα να διαβάζω Θουκυδίδη από το πρωτότυπο! Και μη νομίζετε ότι ήμουν κανένας σπασίκλας.

Το Φυσικό Τμήμα, στο οποίο φοίτησα, ήταν εκείνη την εποχή υψηλοτάτου επιπέδου, όπως εύστοχα παρατήρησε κάποιος. Να φανταστείτε ότι από το 1965 είχε πλήρως οργανωμένο τμήμα μεταπτυχιακών σπουδών. Σήμερα δεν έχουν ακόμη δημιουργηθεί πλήρως οργανωμένα μεταπτυχιακά τμήματα σε άλλες σχολές ή είναι ελάχιστα. Τα μεταπτυχιακά τμήματα του Φυσικού της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης έγιναν κατόπιν επίμονης απαιτήσεως των φοιτητών και με την υποστήριξη φωτισμένων καθηγητών. Υπήρξαν φοιτητική κατάκτηση.

Εκείνη την εποχή, τη χαμένη άνοιξη κατά Στρατή Τσίρκα, η νεολαία πάλευε για δωρεάν και ακαδημαϊκού χαρακτήρα δημόσια παιδεία και αξίωναν βελτίωση του επιπέδου των σπουδών και μεταπτυχιακές σπουδές.

Γι’ αυτό σήμερα με βλέπετε (Καλλισθένη) να αντιδρώ, πολλές φορές άκομψα, σε διάφορα αιτήματα των σημερινών φοιτητών. Για μένα τα περισσότερα από τα αιτήματά σας αποτελούν ευτελισμό των αγώνων των νέων της εποχής μου.

Όμως, από τον δημιουργικό οργασμό των νέων της δεκαετίας του 1960, έλειπε παντελώς η νεολαία της δεξιάς. Η οποία ήταν τελείως αντιδραστική. Και επί πλέον έδερνε. Και έδερνε άσχημα.

Και δεν μπορεί να προχωρήσει η ελληνική κοινωνία, όταν ένα πολύ μεγάλο μέρος των νέων της δρα αντιδραστικά. Και δεν τα λέω αυτά για να μειώσω τους δεξιούς. Αντίθετα, πιστεύω ότι η δεξιά έχει δώσει ιδιαίτερα σημαντικές προσωπικότητες στα γράμματα, στις τέχνες, στην παιδεία, στην επιστήμη, στην πολική και αλλού. Έχει δώσει παντού. Μόνο που η νεολαία της παραμένει αμέτοχη στους κοινωνικούς αγώνες.

Και το έλλειμμα  αυτό πρέπει να πάψει να υπάρχει. Το απαιτεί η ιστορία. Είναι ιστορική αναγκαιότητα, για να ολοκληρωθεί η εξέλιξη της κοινωνία μας σε αστική. Διαφορετικά θα παραμένουμε στο μεσαίωνα των δικών μας παιδιών ή των λιγότερο ξένων παιδιών.

Γι’ αυτό εξακολούθησε να προσπαθείς, ΠΟΤΑΜΕ, να ξυπνήσεις και να καλλιεργήσεις τους δεξιούς νέους. Η ιστορία θα σε δικαιώσει.     


Νίκος Ι. Μάργαρης 

Υ.Γ.: Ρε παιδιά, τι απέγινε η Michelle. Καλλιεργεί τα ήθη του μέλλοντος; [/b]


Title: Απ: Απαντήσεις του προέδρου στα ερωτήματα των φοιτητών
Post by: gfloros on June 20, 2005, 09:12:27 am
Διδακτορικά και δημοσιεύσεις (4)

Προς γαρ το τελευταίον εκβάν έκαστον των πριν υπαρξάντων κρίνηται
[/color]

Στο προηγούμενο σχόλιο σας είπα ότι το σύστημα εκπαίδευσης, που οι συνομήλικοί μου και εγώ βιώσαμε, ήταν ποιοτικά παρασάγκας καλύτερο από το σημερινό.

Τώρα θα σας περιγράψω τον τρόπο διαμόρφωσης του βαθμού του πτυχίου του Φυσικού Τμήματος, στο οποίο φοίτησα. Και θα διαπιστώσετε ότι ήταν σοφό.

Ο βαθμός πτυχίου ήταν ο μέσος όρος των βαθμών των μαθημάτων του τελευταίου έτους σπουδών συν των πτυχιακών μαθημάτων.

Μόλις περνούσε κανείς τα μαθήματα του τελευταίου έτους σπουδών (4ο ), έπρεπε να εκπονήσει τη διπλωματική του εργασία. Όταν περνούσε κανείς τη διπλωματική του εργασία, η οποία δεν έπαιρνε βαθμό, άρχιζε τις λεγόμενες πτυχιακές εξετάσεις.

Στις πτυχιακές εξετάσεις ο φοιτητής εξετάζετο (γραπτώς και στη συνέχεια προφορικώς) σε όλα τα βασικά μαθήματα όλων των ετών, εκτός από το τελευταίο.

Αν και το σύστημα ήταν εξαιρετικά δύσκολο, το όφελος για τον φοιτητή ήταν τεράστιο. Προσωπικά δεν το μετάνιωσα ποτέ. Φανταστείτε να μελετούσατε Κυκλώματα και Πεδίο, όταν είχατε πλέον ωριμάσει. Πόσο βαθύτερα θα διεισδύατε σε αυτά τα αντικείμενα, μετά από πέντε έτη! 

Εν κατακλείδι, στην εποχή μου ο βαθμός πτυχίου διαμορφωνότανε στο τέλος, όταν το μυαλό είχε ωριμάσει. Και όχι, όταν ήσουν πιτσιρικάς ή πιτσιρίκα  και δεν ήξερες τι σου γίνεται.

Ένας λόγος παραπάνω, για να κρατήσουμε χαμηλά τον βαθμό εισαγωγής στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα. Γιατί πολλοί φοιτητές και φοιτήτριες ανακαλύπτουν τον εαυτό τους κάπως καθυστερημένα. Και με τον τρόπο που προκύπτει ο βαθμός του διπλώματος, δεν προλαβαί-νουν να ξεφορτωθούν τις παλαιές αμαρτίες.

Νίκος Ι. Μάργαρης 


Υ.Γ.: Όλα τα μαθήματα, εκτός από τα μαθηματικά, συνοδεύονταν και από εργαστήριο.  Σε ορισμένα βασικά εργαστήρια, όταν τελείωνες τις υπό καθοδήγηση ασκήσεις, μπορούσες να πας ελεύθερα και να κάνεις και άλλες ασκήσεις. Για πολλές ασκήσεις υπήρχαν οδηγίες. Όμως, μπορούσες να σχεδιάσεις και μόνος σου το πείραμα. Μπορούμε, Καλλισθένη, να κάνουμε σήμερα κάτι τέτοιο; Πάντως, γνωρίζετε πλέον ότι είναι εφικτό, αφού κάποτε αποτελούσε πραγματικότητα.

 
[/b]


Title: Απ: Απαντήσεις του προέδρου στα ερωτήματα των φοιτητών
Post by: gfloros on June 20, 2005, 09:14:44 am
Σύλλογος των φοιτητών


Θεωρώ ότι δεν είναι πρέπον να τοποθετηθώ επί των συνδικαλιστικών προβλημάτων των φοιτητών ως πρόεδρος. Γι’ αυτό παρακαλώ τους διαχειριστές να μεταφέρουν του topic σε άλλη θέση.


Νίκος Ι. Μάργαρης
[/b]


Title: Απ: Απαντήσεις του προέδρου στα ερωτήματα των φοιτητών
Post by: gfloros on June 20, 2005, 09:22:33 am
Μάθημα σχεδίου

Πιστεύω ότι το μάθημα του σχεδίου πρέπει να γίνεται σε μεγαλύτερο εξάμηνο, ώστε να αντιμετωπίζεται με μεγαλύτερη σοβαρότητα από τους φοιτητές. Στο πρώτο έτος οι φοιτητές δεν μπορούν να κατανοήσουν την αξία του και το μάθημα τους γίνεται μεγάλο βάρος.

Όμως, το μάθημα του σχεδίου είναι το πρόβλημα; Παρακαλώ δημιουργείστε δύο topic. Ένα για τα μαθήματα του βασικού κύκλου και ένα για τις τρεις κατευθύνσεις. Οι απόψεις σας θα είναι ιδιαίτερα ωφέλιμες, κυρίως για τα μαθήματα του νέου προγράμματος.

Σας γνωρίζω ότι είμαι εναντίον της ύπαρξης τομέων και κατευθύνσεων. Πιστεύω ότι η επιστήμη πρέπει να διδάσκεται ενιαία. Με το σημερινό πρόγραμμα σπουδών διδάσκεστε πολλές λεπτομέρειες, των οποίων η διάρκεια είναι εξαιρετικά σύντομη. Πάντως, το πιο καλά συγκροτημένο πρόγραμμα είναι, κατά την άποψή μου, αυτό του Ενεργειακού Τομέα. Αν έλλειπε και εκείνη η τετράτομη Εισαγωγή στην Ενεργειακή Τεχνολογία (μα τι εισαγωγή είναι αυτή!), τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα.

Με λίγο κόπο παραπάνω οι φοιτητές μας θα μπορούσαν να αποκτήσουν πλήρη άποψη για την επιστήμη του ηλεκτρολόγου. Και η επιλογή της κατεύθυνσής τους να προκύψει στην πράξη, στη ζωή. Αυτό το προφίλ μηχανικού μπορεί να αποκτηθεί, αν οι φοιτητές επιλέγουν τα βασικά μαθήματα των άλλων τομέων.

Νίκος Ι. Μάργαρης


Υ.Γ.: Προς τους διαχειριστές. Πρέπει να ελέγχετε τα θέματα, όπως είχαμε συμφωνήσει. Αν ο καθένας θέτει νέα θέματα με αυθαίρετο τρόπο, τότε ο πρόεδρος θα χάσει την μπάλα και η επικοινωνία του με τους φοιτητές θα καταρρεύσει.


Title: Απ: Απαντήσεις του προέδρου στα ερωτήματα των φοιτητών
Post by: gfloros on June 20, 2005, 09:24:11 am
Βιβλίο ηλεκτρικών κυκλωμάτων

Έστειλα την καινούργια έκδοση του βιβλίου στον εκδότη για να την επεξεργαστεί. Η νέα έκδοση αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Μάρτιο του 2006. Παρακαλώ θερμά να μου στείλετε τις παρατηρήσεις σας για την προηγούμενη έκδοση στο topic  συζήτηση για τον Μάργαρη, ώστε να ληφθούν υπόψη.  Θα σας είμαι υπόχρεος.


Νίκος Ι. Μάργαρης


Title: Βιβλία_1
Post by: gfloros on June 26, 2005, 19:36:28 pm
ΒΙΒΛΙΑ

Η ποιότητα ενός βιβλίου είναι προσωπική ευθύνη του συγγραφέα του και σε κανέναν άλλο δεν πέφτει λόγος, εκτός από τους αναγνώστες του βιβλίου.

Τουλάχιστον η κ. Τζιόλα κάνει πάντοτε έκπτωση 10% στους ηλεκτρολόγους. Όπως μου είπε η ίδια, το βιβλίο του Malvino κοστίζει 50 €.

Πρέπει να γνωρίζετε ότι, μετά από δικαστική απόφαση, τα βιβλιοπωλεία δεν μπορούν να κάνουν έκπτωση μεγαλύτερη από 10%. Προ καιρού είχε προκληθεί μεγάλος θόρυβος με τις μεγάλες εκπτώσεις της Πρωτοπορίας, τις οποίες το δικαστήριο θεώρησε ως αθέμιτο ανταγωνισμό.   


Νίκος Ι. Μάργαρης[/b]


Title: Βιβλία_2
Post by: gfloros on June 26, 2005, 19:37:33 pm
ΒΙΒΛΙΑ

Πάντως η ποιότητα των βιβλίων στο Τμήμα μας είναι πολύ καλύτερη από την ποιότητα των βιβλίων άλλων Τμημάτων (βλέπε e-mail από την Πάτρα).

Επιπλέον, πολλοί συνάδελφοί μου έχουν προσφάτως προχωρήσει και σε επανεκδόσεις των βιβλίων σας.

Πάντως, το πρόβλημα δεν λύνεται με γκρίνια, αλλά με εποικοδομητικές και δημιουργικές προτάσεις, στις οποίες πιστεύω ότι όλοι οι συνάδελφοί μου είναι ανοικτοί.


Νίκος Ι. Μάργαρης[/b]


Title: Βιβλιοθήκη 1
Post by: gfloros on June 26, 2005, 19:38:36 pm
Η  ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΤΗΜΜΥ (Ι)


Η βιβλιοθήκη είναι ο πιο προβληματικός χώρος του Τμήματος. Γι’ αυτό ο νέος πρόεδρος θα αναλάβει προσωπικά τη διοίκησή της.

Τα προβλήματα της βιβλιοθήκης προέρχονται από τα  μέλη του προσωπικού της. Μόλις ο νέος πρόεδρος αναλάβει καθήκοντα ( 1/9/05), θα μετακινηθεί ο προβληματικός υπάλληλός της, επειδή το ύφος του και το ήθος του απάδουν προς αυτά του Τμήματος, ιδιαίτερα προς τη νέα τους εκδοχή που επιθυμεί ο νέος πρόεδρος να καθιερώσει.

Στη συνέχεια ο νέος πρόεδρος θα καταβάλλει προσπάθειες να υποχρεώσει τα υπόλοιπα μέλη του προσωπικού να συνεργαστούν μεταξύ τους. Αυτό είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, επειδή τα άτομα αυτά είναι δύσκολοι χαρακτήρες.

Το προσωπικό της βιβλιοθήκης θα πλαισιωθεί με δύο ή τρεις αμειβόμενους μεταπτυχιακούς σπουδαστές, ώστε η βιβλιοθήκη να λειτουργεί μέχρι στις 8 ή 9 το βράδυ.

Ο νέος πρόεδρος θα εμπλουτίσει τη βιβλιοθήκη με πολλά βιβλία, όχι μόνο καθαρά επιστημονικά.  Γι’ αυτό θα ζητήσει αυξημένη χρηματοδότηση της βιβλιοθήκης.

Επιπλέον, επειδή πολλοί εκδότες εκτιμούν ιδιαίτερα τις συγγραφικές επιδόσεις του, από τις οποίες αποκομίζουν σημαντικά κέρδη, υποσχέθηκαν να προσφέρουν στο Τμήμα εκατοντάδες τόμους βιβλίων, με την ευκαιρία της ανάληψης των καθηκόντων του.     

Θα τεθεί πλέον θέμα χώρου. Επειδή επιπλέον χώροι είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν, ο εμπλουτισμός της βιβλιοθήκης με βιβλία θα περιορίζει τον χώρο του αναγνωστηρίου.

Τίθεται το ερώτημα. Θέλετε εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης ή μεγαλύτερο χώρο αναγνωστηρίου; Επιπλέον, ποιες ακριβώς ώρες πρέπει να λειτουργεί η βιβλιοθήκη και ως τι;

Πως σας φαίνετε η ιδέα δημιουργίας μιας ομάδας φίλων της βιβλιοθήκης;

Η γνώμη σας θα μου ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη.

Νίκος Ι. Μάργαρης[/b]


Title: Βιβλιοθήκη 2
Post by: gfloros on June 26, 2005, 19:41:00 pm
Η  ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΤΗΜΜΥ (ΙI)


Προφανώς, η απάντηση στο προηγούμενο ερώτημα  θα είναι: Θέλουμε εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης.

Όμως, και οι χώροι αναγνωστηρίου είναι και αυτοί ιδιαίτερα χρήσιμοι. Που θα βρούμε τέτοιους χώρους;

Ο νέος πρόεδρος σκέφθηκε ότι ο χώρος ακριβώς πάνω από το κυλικείο, εκεί όπου «ξεμοναχιάζεστε» κατά τη διάρκεια των διάφορων ψυχαγωγικών σας εκδηλώσεων, θα μπορούσε να διαμορφωθεί σε ένα θαυμάσιο αναγνωστήριο. Κοινό για όλη τη Σχολή.

Βέβαια, ο χώρος ανήκει στην Κοσμητεία και εκεί πρέπει να υποβληθεί το αίτημα. Ο νέος πρόεδρος διατίθεται να το υποβάλει, αν του το υποδείξετε.

Για τον νέο πρόεδρο και οι δύο χρήσεις του συγκεκριμένου χώρου είναι εξ ίσου σημαντικές.

Ιδού, λοιπόν, η Ρόδος, ιδού και το πήδημα.   

 
Νίκος Ι. Μάργαρης


Υ.Γ. Τελικά, Κυβερνογάτα, θα την πετύχουμε την άμεση δημοκρατία; [/b]


Title: e-mail από την Πάτρα
Post by: gfloros on June 26, 2005, 19:42:52 pm
Δε ξέρω αν σας ενδιαφέρει η γνώμη ενός 2οετή φοιτητή, αλλά θα ήθελα να σας σαγχαρώ για το εξαιρετικό συγγραμά σας "Ανάλυση Ηλεκτρικών Κυκλωμάτων (τόμοι Α και Β)". Το βιβλίο αυτό το διδασκόμαστε στο 3ο και 4ο εξάμηνο στους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς στη Πάτρα και κατά τη γνώμη μου (τη δική μου αλλά και πολλών συμφοιτητών μου) είναι άριστο (πόσο μάλλον για τα ελληνικά δεδομένα). Παρέχει πολύ καλή ποιοτική ανάλυση και βοηθά στην κατανόηση σε βάθος μερικών απλών κυκλωμάτων. Είναι κλάσης ανώτερο από τα βιβλία των περισσοτέρων καθηγητών της σχολής μου. Μακάρι να υπήρχαν πολύ περισσότερες τέτοιες προσπάθειες στη χώρα μας.

Θα ήθελα να σας ρωτήσω πόσο χρόνο δαπανήσατε για την συγγραφή του βιβλίου αυτού και κατά πόσο σας ήταν εύκολο. Μπορεί η ερώτηση να φαίνεται απλοϊκή αλλά εδώ στο πολυτεχνείο της Πάτρας το πρόβλημα με την χείριστη ποιότητα των συγγραμμάτων που μας διανέμονται είναι τόσο μεγάλο που μεγάλο μέρος των φοιτητών στρέφεται υπέρ της κατάργησης των δωρεάν βιβλίων, πιστεύοντας ότι λόγω ανταγωνισμού η ποιότητα των συγγραμμάτων θα ανέβει.

Θα θεωρούσα επίσης πολύ ενδιαφέρουσα μια τοποθέτησή σας πάνω στο εξής άρθρο: http://www.enet.gr/online/online_text?c=112&id=44403856 (ιδιαίτερα ως προς την κατάργηση του δωρεάν βιβλίου).


Παπαδόπουλος Χαράλαμπος,
2ετής φοιτητής,
τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών κ Τεχνολογίας Υπολογιστών Πάτρας