THMMY.gr

Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία => Επιλογή τομέα => Topic started by: tolos on March 14, 2007, 13:59:32 pm



Title: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: tolos on March 14, 2007, 13:59:32 pm
 Ειναι μια καλη ευκαιρια να εκφραστουμε πανω σε αυτο το μετρο που ισχυει στην σχολη μας και δειχνει τα εχει θετικα και αρνητικα, βεβαια.
Η δικη μου η αποψη ειναι οτι καλως υπαρχουν διοτι εισαγουν εναν μπουσουλα στις σπουδες μας. Βεβαια ο αναγκαστικος χαρακτηρας και οι συνεπειες που εχεις αν δεν καταφερεις να περασεις τα συγκεκριμενα μαθηματα ειναι τα προβληματικα σημεια για μενα. Ομως λογω της νοοτροπιας την οποια εχουμε οταν μπαινουμε στο πανεπιστημιο( τωρα θα ζησω την ζωη μου και θα γραψω την σχολη εκει που ξερω) λογω των εξοντωτικων ρυθμων της εξετασιοκεντρικης δευτεροβαθμιας εκπαιδευσης πιστευω οτι περισοοτερο καλο κανει παρα κακο. ΚΑι ναι υπαρχει μια λογικη συνεχεια στις γνωσεις οι οποιες ειναι απαραιτητες για να βγουμε επιστημονες απο εδω μεσα και οχι απλα επαγγελματιες. Σε αυτη τη βαση τα προαπαιτουμενα ειναι απαραιτητα.

Για μενα το ιδανικο θα ηταν ο καθενας να ειχε την απαιραιτητη λογικη και να παιρνουσε πρωτα κυκλωματα ΙΙΙ και μετα πχ ΣΗΕ ΙΙΙ. Επειση σ επολλες περιπτωσεις αυτη η λογικη δεν υπαρχει, υπαρχουν τα προαπαιτουμενα


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: minister on March 14, 2007, 14:19:03 pm
Η προσωπική μου άποψη είναι ότι και να περάσεις τα προαπαιτούμενα δε σημαίνει και απαραίτητα ότι τα ξέρεις αυτά τα μαθήματα! Μερικές φορές βοηθά και η τύχει για να περάσεις, καταλαβαίνεις... ;) Βέβαια θα ανατρέξεις σε αυτά ούτως ή άλλως γιατί είναι η βάση για τα μαθήματα που θα ακολουθήσουν. Και θα συμφωνήσω με το ότι βοηθούν να μπεις σε μια σειρά. Εδώ, όμως, θα ήθελα να εκφράσω τον εξής προβληματισμό: μήμως η επιλογή τομέα γίνεται λίγο νωρίς? Δεν μπορεί να "ανέβει" εξάμηνα?


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: emmanuel on March 14, 2007, 14:25:48 pm
η επιλογη τομεα εχει εκφραστει πολλες φορες οτι γινεται αργα κι όχι νωρις...πολλοι μπαινουν στη σχολη π.χ για να γινουν ηλεκτρονικάριοι και τους τη σπαει πυο 2.5 χρονια ασχολουνται με πεδια κα ιιστοριες...κατα τη γνωμη μου τα 2.5 χρονια ειναι αρκετα καλα,και ειδκα με το νεο πσ θα μπροουσα να πω οτι ειναι πιο ευλογο χρονικο διαστημα....
όσο για τα προαπαιτουμενα γνωμη μου πρπειε να υπαρχουν σε καποιο βαθμο,αλαλ δε ξερω αν θα πρπει να ισχυει το υπαρχον συστημα με τα 17 ή ένα παρομοιο με το παλιο,ή κατι άλλο..


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: Turambar on March 14, 2007, 14:30:58 pm
 Η λογική μέσα από την οποία εισάγονται τα προαπαιτούμενα είναι εν μέρη σωστή.

Για να κάνεις κάποια πράγματα καλά, πρέπει να γνωρίζεις κάποια άλλα πράγματα καλά. Αλλιώς τα πράγματα γίνονται τόσο δύσκολα που δεν έχει νόημα να το προσπαθήσεις.

Η μορφή τους όμως στο ΠΠΣ ήταν σαφέστατα πιο προβληματική από ότι στο ΝΠΣ και αυτό ήταν μια ευχάριστη αλλαγή. Γιατί στο ΠΠΣ σε ωθούσε, αν είχες καθυστερήσει στα 2 πρώτα έτη, να επικεντρωθείς σε συγκεκριμένα μαθήματα, η ξεκάθαρη ενασχόληση με αυτά μπορούσε να οδηγήσει σε πρόβλημα αφού τα υπόλοιπα μαθήματα λειτουργούσαν σαφέστατα βοηθητικά για αυτά.


Τώρα όμως, θα πρέπει να δούμε τι είδους σπουδών θέλουμε, και τι έχει ακριβώς σημασία.


Η προσωπική μου πήρα λέει ότι τα προαπαιτούμενα μπορεί να καταστρέψουν το πρόγραμμα σπουδών σου, όπως έκαναν εμένα.
Αρχικά είναι το θέμα της ψυχολογίας, από το άγχος που σου προκαλούν οι σπουδές αν καθυστερήσεις στην αρχή, και είναι ένα άγχος που ασφαλώς επηρεάζει την απόδοση κάποιων. Δεν πιστεύω ότι οι σπουδές πρέπει να είναι ένα πεδίο στο οποίο το να είσαι συνεχώς στην τσίτα σε ευνοεί (προσωπικά δεν πιστεύω ούτε στην εργασία πρέπει να συμβαίνει αυτό, αλλά δεν υπάρχει λόγος ανάλυσης του εδώ) ή πρέπει να γίνεται οργανωμένα από μια σχολή. Ο χώρος της παιδείας, είναι χώρος που θα πρέπει να προσφέρεται άνεση στον φοιτητή να εκδηλώσει την παραγωγικότητα του με τρόπο που επιθυμεί (με τα ανάλογα ωφέλη πάντα).

Επίσης από προσωπική πείρα πάλι, αλλά και από άλλους ανθρώπους που βρέθηκαν στην θέση μου, σου δημιουργείτε έντονα το κόμπλεξ της ανικανότητας που σου προκαλεί. Σου γεννάει ερωτήματα για το αν είσαι αρκετά καλός για αυτή την σχολή, και αν όντως μπορείς να καταφέρεις να την βγάλεις. Έχοντας χάσει 3 φορές τομέα, και έχοντας μείνει με 3 μαθήματα και διπλωματική πια, πιστεύω ότι τα ερωτήματα που μου δημιουργήθηκαν ήταν άτοπα, και μόνο περιπλέξαν την ζωή μου, παρά με βοήθησαν. Ειλικρινά, όταν έχασα 3η φορά τομέα ήμουν έτοιμος να τα παρατήσω και μόνο με την στήριξη της οικογένειας μου και των φίλων μου (πολλοί εκ των οποίων είχαν αρχίσει να συμφωνούν ότι ίσως να μη μπορώ να τα καταφέρω στη σχολή εν τέλη) συνέχισα.


Τέλος, ακόμα και από άποψη καθαρά ακαδημαϊκή, όταν ασχολήθηκα με τα μαθήματα του τομέα, τα μαθήματα πριν τον τομέα άρχισαν να περνάνε πιο εύκολα. Δεν ξέρω για εσάς, εμένα με βοήθησε πολύ η ενασχόληση με επόμενα μαθήματα σε αλυσίδες, στα προηγούμενα αντίστοιχα. Λίγο η σφαιρικότητα με την οποία αντιμετώπιζα την επιστήμη μου, λίγο η πιο έντονη σύνδεση θεωρίας και πράξης που προσφέρουν τα μαθήματα του τομέα, και όλα φάνηκαν απλούστερα. Να σας πω μόνο ότι στις 3 εξεταστικές που ακολούθησαν την λήψη τομέα πέρασα 16 μαθήματα, πολύ περισσότερο από τα 3 χρόνια που περίμενα να πάρω τομέα.



Ως άποψη λοιπόν, θεωρώ λογική την ιδέα των προαπαιτούμενων, αν βγάλω εντελώς από τη σκέψη μου τον παράγοντα άνθρωπος. Δε μπορώ να το κάνω αν θέλω να είμαι σοβαρός, οπότε είμαι υπέρ της κατάργησης των προαπαιτούμενων, αν και σημειώνω πάλι ότι με το ΝΠΣ τα πράγματα έχουν βελτιωθεί (με πιο ενδιαφέροντα μαθήματα πριν τον τομέα και τα 17, έναντι των 10 στα 12 συγκεκριμένα).


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: minister on March 14, 2007, 14:44:09 pm


Έχεις δικιο Τurambar σε αυτό που λες και πραγματικά κατλαβαίνω γτ και γω έχω χάσει τομέα για ένα μάθημα. Ίσως αν δίνονταν η δυνατότητα να μπορούσες να επιλέξεις τομέα μετά απο ένα εξάμηνο σε περίπτωση "αποτυχίας"?

Emmanuel οι ηλεκτρονικάριοι μπορούν να παν σε σχολές αποκλειστικά για ηλεκτρονικάριους! Πάντως σε άλλα τμήματα του πολύτεχνειο η επιλογή τομέα/κατεύθυνσης (ανάλογα πως το ονομάζει το κάθε τμήμα ) η επιλογή γίνεται αργότερα στο 4ο έτος...


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: Turambar on March 14, 2007, 14:47:45 pm
Η προσωπική μου άποψη είναι ότι και να περάσεις τα προαπαιτούμενα δε σημαίνει και απαραίτητα ότι τα ξέρεις αυτά τα μαθήματα! Μερικές φορές βοηθά και η τύχει για να περάσεις, καταλαβαίνεις... ;) Βέβαια θα ανατρέξεις σε αυτά ούτως ή άλλως γιατί είναι η βάση για τα μαθήματα που θα ακολουθήσουν. Και θα συμφωνήσω με το ότι βοηθούν να μπεις σε μια σειρά. Εδώ, όμως, θα ήθελα να εκφράσω τον εξής προβληματισμό: μήμως η επιλογή τομέα γίνεται λίγο νωρίς? Δεν μπορεί να "ανέβει" εξάμηνα?

Αν το να περάσεις ένα μάθημα δεν είναι αρκετό για να αποδείξει ότι ξέρεις ένα μάθημα, δεν ξέρω τότε τι είναι.

Το θέμα είναι το αντίστροφο. Αν το γεγονός ότι δεν πέρασες ένα μάθημα, σημαίνει ότι δεν καταλαβαίνεις το μάθημα, και ότι δεν έχεις την παραμικρή βάση για να καταλάβεις κάτι από τα επόμενα. Γιατί μόνο σε αυτό μπορεί να στηριχθεί η ύπαρξη των προαπαιτούμενων.

Πιστεύω ότι η δυσκολία στο να περάσεις κάποια μαθήματα, νομίζω δείχνει ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Ποιος πιστεύει ότι το να μη περάσεις στο Πεδίο 2 στην πρώτη εξεταστική του Σεπτεμβρίου σήμαινε ότι δεν ξέρεις για το αντικείμενο αρκετά, όταν πέρασε λιγότερο από το 10% το μάθημα, και όταν μετά από μερικές βδομάδες πέρασαν πάρα πολλοί από αυτούς που είχαν κοπεί. Πόσα άλλαξαν μέσα σε λίγες βδομάδες (γεμάτες άλλες εξετάσεις).

Επίσης, οι φοιτητές δεν είναι ηλίθιοι, και δεν πρόκειται να δώσουν Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας αν δεν έχουν περάσει (ή δεν έχουν καταλάβει) ούτε Αναλογικό Σήμα, ούτε Στοχαστικό, ούτε Ψηφιακά Φίλτρα.
Ο οδηγός σπουδών θα πρέπει να καταδεικνύει στους φοιτητές τι θα πρέπει να ακολουθήσουν ως λογική πορεία στις σπουδές τους, και όχι να τους αναγκάζει να το κάνουν.

Ακόμα και στα θετικά του, το μέτρο κρίνεται τουλάχιστον πατερναλιστικό.


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: Turambar on March 14, 2007, 14:50:57 pm
Emmanuel οι ηλεκτρονικάριοι μπορούν να παν σε σχολές αποκλειστικά για ηλεκτρονικάριους! Πάντως σε άλλα τμήματα του πολύτεχνειο η επιλογή τομέα/κατεύθυνσης (ανάλογα πως το ονομάζει το κάθε τμήμα ) η επιλογή γίνεται αργότερα στο 4ο έτος...

+1

Το πρόβλημα δεν είναι στους τομείς ή στα προαπαιτούμενα, αλλά στο γιγάντιο επιστημονικό πεδίο της σχολής. Είναι σαφές νομίζω ότι το τμήμα θα μπορούσε να είναι κάλιστα 3 ξεχωριστά τμήματα, με ότι όμως αυτό συνεπάγει στα εργασιακά δικαιώματα πάντα.
Έχει δίκιο όμως ο εμάνουελ όταν λέει, ότι αυτή ακριβώς η ιδιομορφία της σχολής, κάνει τα προαπαιτούμενα πιο αντιπαραγωγικά.

Βέβαια, όπως το περιγράφει, δίχως προαπαιτούμενα ο φανατικός ηλεκτρονικάριος θα άφηνε απλά τα πεδία στο τέλος (πράγμα που ούτως ή άλλως μπορεί να το κάνει και τώρα, οπότε τα προαπαιτούμενα δεν βοηθάνε σε αυτό).


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: jarjargr on March 14, 2007, 15:33:56 pm
Πραγματικά αυτή την εμμονή να καταργηθούν τα προαπαιτούμενα δε τη καταλαβαίνω..
Και nessa μα φυσικά και ανεβάζουν τη ποιότητα των σπουδών μας..κυρίως αυτή των τελευταίων δύομιση χρόνων..Διασφαλίζει ότι οι ακροατές έχουν τουλάχιστον κάποιες βασικές γνώσεις γαι να παρακολουθήσουν
αυξάνοντας κατά πολύ το επίπεδο των μαθημάτων στους τομείς..και έπειτα σε κράταει σε μια στοιχειώδη επαφή με τη σχολή κατά το πρώτο χρόνο κυρίως  που όλοι κοιτάμε πως θα το γλεντήσουμε μιας και τελειώσαμε με το λύκειο
και τώρα είμαστε φοιτητές..Πάντως δε νομίζω πως τα προαπαιτούμενα είναι ιδιαίτερο πρόβλημα για κάποιον που ασχολείται με τα μαθήματα της σχολής έστω στοιχειωδώς(όχι όμως επιφανειακά και με αρπαχτές στις εξεταστικές)!!  


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: Larry_Flynt on March 14, 2007, 15:40:21 pm
Μπα, και εντελώς επιφανειακά με αρπαχτές στις εξεταστικές τα περνάς.


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: Karaμazoβ on March 15, 2007, 00:22:49 am
Είμαι απο τα άτομα που εισήχθησαν στη σχολή με το ΝΠΣ και θα επαιρνα τομέα στο χειμερινό εξάμηνο...

Προσωπικά, τα προαπαιτούμενα δεν με πειράζουν. 17 μαθήματα σε 2,5 ετη (6+6+7+7+7=37 μαθηματα ως το 5ο εξαμηνο) δεν ειναι νομίζω και κατι το πολύ δυσκολο... Ακόμα κι αν δεν τα καταφερεις και δεν παρεις τομέα πιστεύω, οτι πάλι τον ίδιο χρονο θα εκανες να τελειωσεις και χωρις την υπαρξη των προαπαιτουμένων.

Το ζητημα ειναι γιατί υπάρχουν...Οι διαμορφωτές του ΠΣ ισχυρίζονται οτι ετσι μπανει ένας μπουσουλας στις σπουδες και εξελλισεται καλύτερα η γνωση μεσα σου. Μενει να παρατηρησω ιδιοις ομασι αν ισχυει αυτό καιθως δεν εχω παρει ακόμη τομεα. Όπως και να χει δεν θα είμαι συμμετεχων σε ακραία μετρα για να εξαναγκασθουν καθηγητες στην καταργησή τους...

 


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: Turambar on March 15, 2007, 00:57:00 am
Ναι όσοι δεν παίρνουν τομέα είναι άσχετοι, ηλίθιοι τεμπέληδες που περνάνε μόνο με σκονάκια και αντιγραφές.

Επίσης οι μασχάλες τους μυρίζουν...


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: tolos on March 15, 2007, 02:08:37 am
Σε σχεση με την αναγκαιοτητα η μη των προαπαιτουμενων. Σαν συμπληρωση του προηγουμενου post μου θα ηθελα να πω οτι κατα την γνωμη μου η εφαρμογη του κεντροευρωπαικου συστηματος τριτοβαθμιας εκπαιδευσης στην χωρα μας εχει αποτυχει παταγωδως(λυπαμαι παρα πολυ που το λεω
αυτο, αλλα ετσι πιστευω οτι ειναι). Συμπερασματικα, μετρα οπως προαπαιτουμενα και αλλα τα οποια εφαρμοζονται πχ στο αμερικανικο συστημα  φερνουν καλα αποτελεσματα προς οφελος της δημιουργιας μηχανικου-επιστημονα και οχι επαγγελματια. Λυπαμαι αλλα εξερχομενη απο την δευτεροβαθμια δεν ειμαστε αρκετα ωριμοι ετσι ωστε να ειμαστε τοσο ελευθεροι και συναμα συνειδητοποιημενοι ως προς το χρεος μας προς την κοινωνια και προς την επιστημη την ιδια.


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: Turambar on March 15, 2007, 03:08:32 am

Τα προαπαιτούμενα πρέπει να υπάρχουν, σύμφωνα με τον κανονισμό του παλιού πρόγραμματος σπουδών, για το μόνο λόγο: όταν μπαίνεις σε τομέα, να ξέρεις τι παίζει, να έχεις μια ιδέα από μαθήματα. Αυτό και μόνο.

Φυσικά, υπάρχουν περιπτώσεις φοιτητών που παρακαλάνε για ένα 5 κτλ, ώστε να πάρουν τομέα. Αυτό είναι πρόβλημα, και θεωρώ πως μπορεί να αντιμετωπιστεί.


Σε συνδιασμό με τον κανονισμό του ν+3, τα προαπαιτούμενα είναι περιττά.

Προφανώς όσοι πιστεύου ότι ένας φοιτητής που χρωστάει αρκετά μαθήματα προ του τομέα, θα δηλώνει μαθήματα που απαιτούν γνώση μαθημάτων που δεν έχει καμία επαφή, πιστεύει ότι ο φοιτητής είναι ηλίθιος.

Ας είναι, δεν βλέπω τον λόγο το πρόγραμμα σπουδών να φέρεται τους φοιτητές σαν ηλίθιους, ή να οργανώνεται για τους ηλίθιους. Εν τέλη πιστεύω ότι η ηλιθιότητα είναι δικαίωμα του καθενός.


Όταν πέρνουμε τομέα, δεν αλλάζει η ακαδημαϊκή ζωή, χαλαρώστε, τα μαθήματα απλά είναι πιο προχωρημένα και ίσως πιο εξειδικευμένα. Δεν αρχίζουμε κλινικές ή κάτι τέτοιο.


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: alekos on March 15, 2007, 03:25:36 am
  Λοιπόν διάβασα προσεκτικά όλα τα post και θα συμφωνίσω με τον Tourambar σε όσα είπε για την

ψυχολογική δοκιμασία που θα περάσει κάποιος ο οποίος θα χάσει τομέα. Πραγματικά μπορεί κάποιος να

καταστραφεί. Από εκει και πέρα εγω είμαι με το νπσ οπου η όλη φάση για τα προαπαιτούμενα είναι αρκετα πιο

έυκολη από το ππσ και αν και πολλα φίλαρακια μου δεν πρόκειται να πάρουν τομέα συμφωνούν οτι τα

προαπαιτούμενα είναι απαραίτητα και αυτό οχι επειδή εξασφαλίζουν οτι έχεις πάρει καποιες γνώσεις αλλά

επειδή είσαι Ελληνας και πρέπει αν έχεις παντα κάποιον πανω από το κεφάλι σου για σου θυμίζει ποιος είναι ο

στόχος σου.


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: Sanctifier on March 15, 2007, 03:28:49 am
Γιατι δεν λες ρε Turam οτι, οτι κανει καποιος για να σε αγχωσει υποκειται στη σφαιρα της ανιηθικοτητας να τελειωνουμε;
Αυτοι που δεν μπορουν να παρουν τομεα γιατι χανουν μαθηματα, ειναι ηλιθιοι που αγχωνονται τελικα οπως θελουν να μας πασαρουν απο πανω;
Και ο μπουσουλας αυτος τι αποσκοπει ; Ρωταω γιατι εγω τους ξεφυγα.


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: Turambar on March 15, 2007, 04:10:08 am
έχω γράψει ήδη πολλά βρε Sanctifier...
σου στέλνω πμ


(http://www.thmmy.gr/smf/index.php?action=dlattach;topic=7235.0;attach=11924)


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: Verminoz on March 15, 2007, 04:54:42 am
Εγώ δεν διαφωνώ τελείως με την ύπαρξη προαπαιτούμενων. Κάνει βέβαια την ζωή δύσκολη αλλά αν μη τι άλλο σου θυμίζει ότι έχεις έναν στόχο. Νομίζω ότι τα προαπαιτούμενα είναι σχετικά καλό μέτρο που μπορεί να πιέζει τον φοιτητή αλλά σε βάθος χρόνου τον βοηθάει. Το δύσκολο με την υπόθεση είναι ότι μέχρι να πάρει μπρος κάποιος σε αυτήν την σχολή περνάνε σχεδόν 2 χρόνια. Νομίζω όμως πως την μεγαλύτερη τροχοπέδη στην σχολή αποτελεί το αισχρό ν+3. Ένα μέτρο που δεν προσφέρει τίποτα παιδαγωγικά παρά μόνο κάνει την ζωή των φοιτητών δύσκολη. Δεν έχει καμία ουσία η ύπαρξή του και δεν προωθεί τον καλό και επιμελή φοιτητή ούτε βοηθάει τον αδιάφορο να ενδιαφερθεί...αντιθέτως μάλιστα.

Με την κατάργηση του ν+3 θα αναδειχθεί ο κανονισμός των προαπαιτούμενων και θα φανεί ότι δεν είναι και τόσο κακός.


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: Johnny English on March 15, 2007, 05:30:11 am
Έχει ξανασυζητηθεί και αναλυθεί ο λόγος που υπάρχει το ν+3 και οφείλεται στον προγραμματισμό των διδασκόντων όσον αφορά θέματα κτλ...

Σε ένα τμήμα που θα είχε 80 φοιτητές ανά τάξη (όχι έτος), αυτό θα μπορούσε να παρακαμφθεί. Αλλά αυτό χρειάζεται και 4πλάσια χρήματα...  8)

Από κει και πέρα, πιστεύω πως είναι αρκετά ρεαλιστικό να διαπραγματευτούμε την αύξηση του ν+3 σε ν+4 ή ν+5 καθώς και οπωσδήποτε το λεγόμενο ν1 + ν2 + χ. Δηλαδή τα χρωστούμενα να μπορείς να τα μοιράσεις κατά βούληση ανάμεσα σε θερινό - χειμερινό εξάμηνο.


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: ilovegreece on March 15, 2007, 08:28:16 am
Σχετικα οfftopic:Τι εννοειται εδω με το ν+3?...


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: tolos on March 15, 2007, 11:01:20 am
 Τα μαθηματα που μπορεις να δηλωσεις σε καθε εξαμηνο ειναι ν(τα μαθηματα του εκαστοτε τρεχοντος εξαμηνου) +3 (χρεωστουμενα).


Title: deleted
Post by: BOBoMASTORAS on March 15, 2007, 12:13:08 pm
deleted


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: Verminoz on March 15, 2007, 12:19:35 pm
Πάντως εγώ να πω ότι δεν έχω πλήρως διαμορφωμένη άποψη. Πάντα είχα την αίσθηση ότι ένας ακόμη λόγος για την ύπαρξη των προαπαιτουμένων είναι για να κρατάνε μικρό τον αριθμό των φοιτητών μέσα στην αίθουσα μετά το τομέα και να γίνεται καλύτερο μάθημα. Κοινώς είναι ελιτίστικο μέτρο. Ξέρει κανείς πότε μπήκαν τα προαπαιτούμενα για να δούμε αν συνέπεσαν με κάποια μεγάλη αύξηση εισακτέων?

Συμφωνώ σε αυτό Μπομπ, νομίζω ότι εν μέρει παίζει να είναι και ελιτίστικο μέτρο.

Έχει ξανασυζητηθεί και αναλυθεί ο λόγος που υπάρχει το ν+3 και οφείλεται στον προγραμματισμό των διδασκόντων όσον αφορά θέματα κτλ...

Σε ένα τμήμα που θα είχε 80 φοιτητές ανά τάξη (όχι έτος), αυτό θα μπορούσε να παρακαμφθεί. Αλλά αυτό χρειάζεται και 4πλάσια χρήματα...  8)

Από κει και πέρα, πιστεύω πως είναι αρκετά ρεαλιστικό να διαπραγματευτούμε την αύξηση του ν+3 σε ν+4 ή ν+5 καθώς και οπωσδήποτε το λεγόμενο ν1 + ν2 + χ. Δηλαδή τα χρωστούμενα να μπορείς να τα μοιράσεις κατά βούληση ανάμεσα σε θερινό - χειμερινό εξάμηνο.

Χάριν δηλαδή της ευκολίας των καθηγητών καταστρέφεται κόσμος και κοσμάκης! Μάλιστα! Τεσπα, το σίγουρο είναι ότι κάτι πρέπει να γίνει με το ν+3. Και αν γίνει και το ν1 + ν2 + χ θα είναι πολύ καλό...


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: Johnny English on March 15, 2007, 15:31:33 pm
Η ίδια συζήτηση (για το ν+3) έχει γίνει και στο παρελθόν:

http://www.thmmy.gr/smf/index.php?topic=10814.msg214758#msg214758


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: chggr005 on March 15, 2007, 20:46:23 pm
Πολύ ωραία η συζήτηση που άνοιξε. Απλά θα ήθελα να κάνω μία μικρή παρατήρηση για να διευκρινιστούν κάποια πράγματα σχετικά με αυτό που ειπώθηκε ότι τα προαπαιτούμενα δίνουν έναν μπούσουλα στον φοιτητή:
Αυτό ίσχυε με το ΠΠΣ, στο οποίο σου έλεγε το τμήμα ξεκάθαρα ότι τα μαθήματα κορμού είναι οι Ηλεκτρονικές, τα Κυκλώματα, τα Πεδία και τα Μαθηματικά. Οπότε με τον περιορισμό των προαπαιτουμένων ο φοιτητής συγκέντρωνε τις προσπάθειές του κυρίως για να περάσει τα μαθήματα κορμού, οπότε ουσιαστικά πράγματι τα προαπαιτούμενα αποτελούσαν έναν μπούσουλα.
Με το ΝΠΣ όμως, στο οποίο ισχύει ότι πρέπει να περάσεις 17 μαθήματα, το τμήμα ουσιαστικά δεν σου επισημαίνει ποιά είναι τα σημαντικότερα από τα μαθήματα που διδάσκεσαι και σε ποιά θα πρέπει να δώσεις μεγαλύτερη βάση γιατί θα χρειαστούν και στο μέλλον. Μπορείς εν ολίγοις να πάρεις τομέα περνώντας μαθήματα όπως Αριθμητική Ανάλυση, Φυσικές κοκ. Άρα κατά την γνώμη μου τα προαπαιτούμενα έτσι όπως διαμορφώθηκαν στο ΝΠΣ δεν αποτελούν μπούσουλα.


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: Karaμazoβ on March 15, 2007, 23:24:04 pm
Με το ΝΠΣ όμως, στο οποίο ισχύει ότι πρέπει να περάσεις 17 μαθήματα, το τμήμα ουσιαστικά δεν σου επισημαίνει ποιά είναι τα σημαντικότερα από τα μαθήματα που διδάσκεσαι και σε ποιά θα πρέπει να δώσεις μεγαλύτερη βάση γιατί θα χρειαστούν και στο μέλλον. Μπορείς εν ολίγοις να πάρεις τομέα περνώντας μαθήματα όπως Αριθμητική Ανάλυση, Φυσικές κοκ. Άρα κατά την γνώμη μου τα προαπαιτούμενα έτσι όπως διαμορφώθηκαν στο ΝΠΣ δεν αποτελούν μπούσουλα.


Με μονο Αριθμητική Αναλυση, Φυσική , Πιθανότητες και ούτω καθεξής δεν μπορείς να πιάσεις τα 17. Θες δε θες θα περάσεις και "σοβαρά" μαθήματα (ειδικά τωρα που "εφυγαν" Αγγλικά, Χημείες και αλλα επιλογής προ του Τομεα).


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: 4Dcube on March 16, 2007, 00:22:34 am
Πρώτα, μια ερώτηση:
Emmanuel οι ηλεκτρονικάριοι μπορούν να παν σε σχολές αποκλειστικά για ηλεκτρονικάριους! Πάντως σε άλλα τμήματα του πολύτεχνειο η επιλογή τομέα/κατεύθυνσης (ανάλογα πως το ονομάζει το κάθε τμήμα ) η επιλογή γίνεται αργότερα στο 4ο έτος...
Εμ, ποια σχολή είναι που ασχολείται αποκλειστικά με hardware, αυτόματο έλεγχο και ρομποτική...? Για να ξέρω αν έκανα λάθος που μπήκα σε αυτή τη σχολή...



Και κατά δεύτερον, να πω ότι δεν καταλαβαίνω ούτε εγώ τον λόγο ύπαρξη των προαπαιτούμενων, ιδιαίτερα στο ΝΠΣ. Απλά δίνεις τα πιο εύκολα και περνάς.
Θα πρότεινα το εξής:
Για να πάρεις τομέα, θα έπρεπε να κάνεις μια μικρο-διπλωματική (ίσως και κατασκευαστική :P) εργασία σύμφωνα με αυτά που έμαθες μέχρι τότε, με αντικείμενο που προλέγει τον τομέα σου. Δείχνοντας έτσι το ενδιαφέρον σου για αυτό που θα ακολουθήσεις.
Δώστε στο λαό κατασκευαστικές εργασίες!!


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: johnny_d on March 16, 2007, 00:38:36 am
6+6+7+7+7=37

 :o :o :o :o :o :o


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: MihalisK on March 16, 2007, 00:47:36 am
Η θέσπιση προαπαιτούμενων είναι μια απόφαση η οποία δεν έχει καμμία λογική βάση.

Ποιό είναι το επιχείρημα ενός τέτοιου μέτρου??

"Οι γνώσεις από κάποια μαθήματα χρειάζονται για να καταφέρεις να ανταπεξέλθεις σε κάποια επόμενα..., επομένως δεν επιτρέπουμε σε κάποιον φοιτητή να εξεταστεί και να επιτύχει το μάθημα Α2 αν δεν έχει πρώτα εξεταστεί και επιτύχει στο μάθημα Α1 (προαπαιτούμενο)."

Η παραπάνω πρόταση είναι παντελώς μετέορη λογικά. Αν η επιτυχής κατανόηση και γνώση του μαθήματος Α2 απαιτεί ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ τη γνώση του Α1, τότε αυτό θα αποδειχθεί και θα επιβληθεί στην πράξη. Εξηγώ: αν πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζεις το Α1, ε τότε δε θα μπορέσεις να περάσεις το Α2. Δε θα μπορέσεις λόγω γνώσεων και όχι λόγω ΠΣ.

Αν κάποιος μπορεί να περάσει το Α2 χωρίς να έχει γνώση του Α1, ε τότε ΓΙΑΤΙ να θεσπιστεί υποχρεωτική επιτυχία του Α1 πριν το Α2??


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: emmanuel on March 16, 2007, 03:07:56 am
γιατι το να περάσεις δεν ειναι αυτοσκοπος...


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: Johnny English on March 16, 2007, 03:26:47 am
Είναι ευθύνη του διδάσκοντα, όταν παίρνεις 5, να σημαίνει ότι κατέχεις ένα αντικείμενο ικανοποιητικά. Και όσο παραπάνω παίρνεις, τόσο καλύτερα ότι το κατέχεις.

Επειδή βάζουν π.χ. τα ίδια θέματα επί 20 χρόνια, και ενδέχεται να είσαι άσχετος και να περάσεις το μάθημα, χρειαζόμαστε τα προαπαιτούμενα? Βλέπεις μαθήματα όπως του Πεδίου ή των Τηλεπ του κ. Δημάκη. Αν δε κατέχεις, δε περνάς. Κανείς δε σε σώζει.

Πρακτικά, με το σημερινό σύστημα, εφόσον χρωστάς 20 μαθήματα έχεις ήδη χάσει ένα χρόνο. Δε σε φταίνε τα προαπαιτούμενα. Ωστόσο, το ότι δε προχωράς παραπέρα, μειώνει το ενδιαφέρον για τη σχολή. Οπότε ενδέχεται να μη μπορέσεις να περάσεις πάλι μαθήματα... διότι απλά έχεις βαρεθεί τις ίδιες χαζομαρούλες των πρώτων εξαμήνων.

Άποψή μου εν τέλει, είναι πως εφόσον αποδεικνύεται ότι βοηθάνε ας παραμείνουν. Αλλά αν επαναπροσδιοριστεί ο τρόπος με τον οποίο γίνεται το μάθημα και η εξέταση, τότε πιστεύω πως δε θα χρειάζονται στην πράξη.


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: Turambar on March 16, 2007, 03:35:34 am
γιατι το να περάσεις δεν ειναι αυτοσκοπος...

το να το κατανοήσεις είναι. Αν ένα μάθημα δε μπορεί να εξασφαλίσει ότι το κατανοούν ικανοποιητικά όσοι το περνάνε τότε κάτι άλλο δε πάει καλά.


Από εκεί και πέρα θα το ξαναπώ ευθαρσώς, η δυνατότητα ενασχόλησης με μαθήματα μεγαλύτερων εξαμήνων είναι σαφώς πιο βοηθητικός από το να κάνεις τα ίδια και τα ίδια μέχρι να τα περάσεις.
Σε πρακτικό επίπεδο.


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: MihalisK on March 16, 2007, 04:10:44 am
γιατι το να περάσεις δεν ειναι αυτοσκοπος...
Ακριβώς ότι είπε ο Turambar...Προφανώς κ δεν είναι αυτοσκοπός να το περάσεις αλλά

το να το κατανοήσεις είναι. Αν ένα μάθημα δε μπορεί να εξασφαλίσει ότι το κατανοούν ικανοποιητικά όσοι το περνάνε τότε κάτι άλλο δε πάει καλά.


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: antony on July 28, 2007, 00:12:07 am
Παιδια σορυ αν ειμαι offtopic αλλα μπορει καποιος να με διαφωτισει για το τι παιζει με τα προαπαιτουμενα μαθηματα που πρεπει να περασει καποιος φετος για να πιασει τομεα??
συγκεκριμενα πρεπει να περασει μαθηματα μονο χειμερινων εξαμηνων ή γενικοτερα ολων των εξαμηνων μεχρι και το 5ο???


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: akis on July 28, 2007, 00:19:08 am
πρεπει να περασει 17 μαθηματα απο τα πρωτα 5 εξαμηνα
δεν παιζει ρολο το χειμερινο/εαρινο


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: antony on July 28, 2007, 00:31:16 am
σ ευχαριστω για την ενημερωση! αποψε μου ειπε καποια για προαπαιτουμενα μονο χειμερινων εξαμηνων κ φρικαρα γιατι δεν μπορουσα να καταλαβω το σκεπτικο!
καληνυχτα


Title: deleted
Post by: BOBoMASTORAS on July 28, 2007, 01:28:54 am
deleted


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: Johnny English on July 28, 2007, 02:45:37 am
Προφανώς τα μαθήματα που θα μετρήσουν για τομέα θα είναι μόνο του χειμερινού μέρους της εξεταστικής. Τα υπόλοιπα είναι εξ αναβολής του Ιουνίου όπου ήδη είτε έχεις πάρει, είτε έχεις χάσει. Εκεί είναι και το μεγάλο ρίσκο γι'αυτούς που είναι αβέβαιοι αν θα τα καταφέρουν.

Αλλά μιλάμε για τη συγκεκριμένη εξεταστική. Όχι για μαθήματα. Μετράς 17 οποιαδήποτε μαθήματα που θα έχεις περάσει μέχρι και το 1ο μέρος της εξεταστικής του Σεπτέμβρη.


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: soso on October 13, 2008, 15:36:11 pm
Για το παλιό πρόγραμμα σπουδών, τα ψηφιακά μετράνε σαν ηλεκτρονική?


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: pmousoul on October 13, 2008, 15:42:11 pm
Για το παλιό πρόγραμμα σπουδών, τα ψηφιακά μετράνε σαν ηλεκτρονική?
ναι


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: pandora on October 13, 2008, 15:44:18 pm
Για το παλιό πρόγραμμα σπουδών, τα ψηφιακά μετράνε σαν ηλεκτρονική?
ναι

++

κι εγω ετσι πηρα τομεα
(με ΠΠΣ)


Title: Re: Συζητηση για τα προαπαιτουμενα
Post by: soso on October 13, 2008, 16:13:15 pm
thanx kai youpee  :D