Title: Αποριες για τον τροπο εξετασης Post by: samavasi on October 02, 2006, 19:23:35 pm Βασικα εδωσα το μαθημα χωρις χρηση υπολογιστου τσεπης! και δεν εκανα καμια πραξη και φυσικα κοπηκα!
χρειαζεται οπωσδηποτε υπολογιστης και παιζουν τοσο μεγαλο ρολο οι πραξεις?πρεπει να κανουμε και στρογγυλοποιησεις η αποκοπες με συγκεκριμενη ακριβεια συμφωνα με το κεφ. 1 απο τις σημειωσεις? επισης που μπορω να βρω πληροφοριες για τη μεθοδο gauss με ΜΕΡΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ?Στις σημειωσεις δεν καταλαβαινω το λυμενο παραδειγμα.. και τελος στις μεθοδους ολοκληρωσης οπως στο θεμα του ιουνιου με μεθοδο SIMPSON ,στα αθροισματα για υπολογισμο του Ι=... αντικαθιστω απλως τις τιμες χ0 χ1 κλπ στην αρχικη f(χ) η πρεπει να βρω αλλη συναρτηση με καποια μεθοδο παρεμβολης η προσεγγισης?και πρεπει να υπολογισουμε και το σφαλμα Ε=...? ^hello^ ^hello^ GO THMMY GO !!! ^wav^ Title: Re: Αποριες για τον τροπο εξετασης Post by: samavasi on October 04, 2006, 17:03:21 pm Να στε καλα... ^tafos^
Title: Re: Αποριες για τον τροπο εξετασης Post by: ikoufis on October 04, 2006, 19:42:31 pm Για το ολοκλήρωμα αντικαθιστάς τις τιμές χ0 χ1...Δεν έκοψε από άτομα που δεν υπολόγισαν το σφάλμα.Βασικά δεν άκουσα και κάποιον που να υπολόγισε ή να σκέφτηκε να το υπολογίσει..
Από αυτούς που είδαν τα γραπτά τους, κλασική φράση του Πιτσούλη ήταν λάθος σε πράξεις. Και μάλιστα ήταν πολύ αυστηρός σε αυτό το θέμα.Ας περιμένουμε όμως και την απάντηση του emmanuel που τον ρώτησε επακριβώς για αυτό το ζήτημα. Για τη μερική οδήγηση λίγο υπομονή, νομίζω ,εκ των υστέρων φυσικά, κατάλαβα τι περίπου παίζει. Θα ανεβάσω Την πιθανή λύση που σκέφτηκα για τον πίνακα του παραδείγματος στο συγκεκριμένο κεφάλαιο..Οταν πάω σπίτι όμως αυτό!! ;) edit:Σύμφωνα με πληροφρίες ο Πιτσούλης συγχωρούσε να αφήσεις τα e αλλά οι υπόλοιπες πράξεις έπρεπε να γίνουν... Title: Re: Αποριες για τον τροπο εξετασης Post by: samavasi on October 05, 2006, 15:04:24 pm Τελικα με την μερικη οδηγηση τι παιζει ακριβως??! :???: :???:
Title: Re: Αποριες για τον τροπο εξετασης Post by: ikoufis on October 05, 2006, 16:21:18 pm Μια πρόχειρη λύση του παραδείγματος των σημειώσεων με οδήγηση.
Με κάθε επιφύλαξη...... Title: Απ: Αποριες για τον τροπο εξετασης Post by: akis on October 05, 2006, 16:30:52 pm Είσαι πρώτος!!!
Είναι σωστό βεβαιότατα Μπράβο σου που κάθησες να ασχοληθείς! Title: Απ: Αποριες για τον τροπο εξετασης Post by: cyberwizard on October 05, 2006, 18:52:17 pm ikoufis ευχαριστώ πολύ!!! Παιδιά έχω μερικές φώτος από τη λύση του Πιτσούλη τις οποίες τράβηξα με το κινητό μέσα στο γραφείο του.Δεν είναι πολύ καθαρές (να βράσω τα 1,3 megapixel...) αλλά τα βασικά φαίνονται.Βασικά τα χω χασει τελείως με τον τρόπο που βγάζει τον πίνακα L bar ο Πιτσούλης! Αν καταλάβετε ΠΩΣ το κάνει αυτό πείτε μου και μένα....Ακόμα μια απορία,γιατί έχω φάει το βιβλίο και ακόμα να το καταλάβω...το p πώς βγαίνει?? Πχ όπως λέει στο παράδειγμα στις σημειώσεις σελ 132 για j=3 p=(1,3,2).Δεν καταλαβαίνω με τίποτα πως βγαίνει τη στιγμή που στον αλγόριθμο λέει p(i)=j, p(j)=i και αναφέρεται στο στοιχείο α13 δεν θα πρεπε να είναι p=(3,2,1) ?
Ευχαριστώ για την όποια βοήθεια.Ελπίζω με την φώτο να μην μπερδευτείτε περισσότερο... Title: Απ: Αποριες για τον τροπο εξετασης Post by: emmanuel on October 05, 2006, 19:38:37 pm τα παρακάτω (το παρακατω σεντονι μαλλον)ίσως είναι ανούσια,ίσως γνωστα και βαρετα,πιστευω ομως αξιζει τον κοπο να τα πω.Θα προσπαθησω να μην ειμαι εμπαθης,και να μη χαρακτηριζω,απλα θα περιγραψω καποιες καταστασεις.
Οι γνωμες για το μαθημα κυριολεκτικα διιστανται.Yπάρχουν αtομα που το περασαν νυκτα χωρις να το καταλαβουν,και αλλα που εφτασαν 12ο εξαμηνο(=εξαμηνο αυτου που πηρε 10).Και μονο αυτο επρεπε να με προβληματισει,αλλα προτιμησα να μη δωσω σημασια,πολλες φημες κυκλοφορουν παντα. Ημουν απο τα λιγα ατομα που παρακολουθουσαν ολο το χρονο αυτο το μαθημα,ειτε γιατι πιστευα οτι ετσι θα ρωταω και θα εμβαθυνω είτε γιατι ετσι πιστευα ειναι το σωστο,και απο εμπειρια ξερω οτι βοηθαει η παρακολουθηση. Φτανει λοιπον η ωρα της εξεταστικης.Οι τυποι θα δινονται,απαγορευονται προγραμματιζομενα κομπιουτερακια(αρα υπεθεσα ευκολες πραξεις),τα θεματα απλα παραδειγματα του βιβλιου. Ειχα ακουσει οτι σαυτο το μαθημα μετρανε πολυ οι πραξεις,ενα συστημα μαλλον χαζο για μενα,αλλα ειναι μια αλλη συζητηση,οχι ισως της ωρας.Το ηξερα αυτο,κι ετσι ημουν προετοιμασμενος να κανω προσεκτικα τις πραξεις.Ξεκινανε λοιπον οι εξετασεις,και προς μεγαλη ευτυχια ολων,ηταν 3 απλες ασκησουλες.Ω τι αγαλιαση,ολοι πιστευουν οτι εγραψαν τελεια,και περιμενουν με χαρα το αποτελεσμα. Σχεδον ενα μηνα μετα,η κατασταση εδειχνε αλλα:ενα φυλλο 27 σελιδων με τα ατομα που το χρωστανε,λιγοι αυτοι που το δωσανε,λιγοι οι καλοι βαθμοι,πολλοι κοπηκανε.Προς μεγαλη μου εκπληξη ειδα οτι ο κΠιτσουλης δεχοταν να δουμε το γραπτο μας επι 5 μερες ,2 ωρες την ημερα!! Τελικα αποδειχτηκαν λιγες.Αυτο που ειδα,προσωπικα πρωτη φορα σε μαθημα,4η μερα γραπτων και μια ουρα 10 ατομων να περιμενει απεξω,μεσος χρονος αναμονης 1 ωρα(προσωπικα περιμενα 1.5). Η υποθεση βρωμουσε απο μονη της.3 απλες ασκησεις,τοσα ατομα να δουν γραπτο.Κατι δεν κολουσε.Ακουγοντας αυτα που ειπε σε αλλους,αρχισα να συνειδητοποιω γιατι εγω πηρα 5,την στιγμη που περιμενα πολυ παραπανω(στην ουρα ημουν ο ευνοημενος,ολοι περιμεναν 10 και πηραν 3,4,2....) οταν πηγα να "δω το γραπτο μου",ουσιαστικα ηξερα τι επαιζε.Μπηκαμε 3 ατομα μαζι,γιατι επιτελους την 4η ημερα καταλαβε οτι ολοι ειχαμε κοινες αποριες-επι 4 ημερες επαιρνε 1-1 τα ατομα,απο μιση ωρα ο καθενας(ελεος,οι ασκησεις ηταν 3 και χωρις πολυ σκεψη,τι διαφορετικο θα μπορουσε να συμβαινει στον καθενα?).Προσωπικα δεν ειδα καν το γραπτο.Αρχισα να επιχειρηματολογω πανω στη λογικη του. στα θεματα: -σε ενα υπολογισμο το αποτελεσμα εβγαινε συναρτησει του e.Επειδη φοβομουν οτι απο τετοια μαθηματα τα περιμενεις ολα,ρωτησα επι τοπου τον κ.Πιτσουλη στην εξεταση,αν πρεπει να το υπολογισουμε.Συνειδητοποιησα οτι το "προγραμματιζομενο κομπιουτερακι" που απαγορευοταν ηταν κατι που απειχε απο αυτο που νομιζα,και οτι επρεπε να εχω κομπιουτερακι που να υπολογιζει το e.Τον ρωταω λοιπον αν θα μου κοψει μοναδες απο κει,και εχω μαρτυρες γιαυτο,μου απανταει "οχι,δεν πειραζει".Στο γραφειο,του ειπα για το e,και μου ειπε οτι "αποκλειεται να ειπα δε θα σου κοψω μοναδες.Απλα εννοουσα δε θα σου κοψω ολη την ασκηση,αλλα τη μιση".Του ειπα οτι ειχα μαρτυρες,αλλα ηταν ανενδοτος.Χαρακτηριστικα του ειπα μαλιστα: "αν μου λεγατε οτι θα μου κοψετε,χαζος ειμαι,δε θα επαιρνα κομπιουτερακι απο αλλο διπλανο να το υπολογισω?"Δεν ειχα να πω κατι παραπανω επι του θεματος.Η επιχειρηματολογια του ηταν οτι ζητουσε "την τιμη του ολοκληρωματος"ενα αποτελεσμα δηλαδη.*,τιποτα λιγοτερο απο αυτο. -στο ιδιο θεμα(το οποιο λογικα το εχασα ολοκληρο):το θεμα δεν ηταν τιποτα αλλο απο τον υπολογισμο ενος εμβαδου.Μας εδινε ενα τυπο με παραμετρους,και εμεις επρεπε να εφαρμοσουμε τον κανονα .Στις σημειωσεις,ο κανονας(simpson) περιγραφεται με δύο τύπους,οι οποιοι περιεχουν διαφορετικη εκφραση και παραμετρους,αλλα φυσικα καταληγουν στον ιδιο.Το θεμα ειναι οτι προσωπικα,και πιστευω λογικο,δε ξερω ποιος απο τους δυο τυπους ηταν αυτος που μας εδινε,και ετσι υπολογισα την παραμετρο λαθος.Παρολα αυτα,και επειδη πολυ απλα γνωριζα καλα τον κανονα,πηρα τα σωστα σημεια,και υπολογισα ουσιαστικα σωστα το ολοκληρωμα,αλλα με διαφορετικο συντελεστη,τον οποιο δεν ηταν δυνατον να γνωριζω εμπειρικα,παρα μονο βιβλιογραφικα.Οταν του ειπα στο γραφειο "μας δινετε τον τυπο με παραμετρους,αλλα δε μας δινετε πως θα υπολογισω την παραμετρο",μου απαντησε οτι ηταν κατι πολυ απλο,και οτι αν μου το εδινε κι αυτο τοτε η ασκηση λυνοταν και απο καποιον που δεν ηξερε αναλυση.Σε γενικες γραμμες ελεγε δλδ οτι η ασκηση ηταν τοσο απλη,που αυτο που εκανα δεν ηταν και κατι τρομερο,αρα και που με βοηθησε με τον τυπο πολυ ηταν και θα επρεπε να χαιρομαι.Αν δεν ηξερα και την παραμετρο,τοτε δεν ηξερα τιποτα,δεν ειχα διαβασει καθολου καλα και γενικα .... (Σε εκεινο το σημειο τα πηρα,του ειπα οτι ημουν απο τα λιγα ατομα που παρακολουθουσα κι δεν μπορει να υποστηριζει οτι δε ξερω τι μου γινεται.Μου κανει "το ξερω",σταματησε λιγο και με ξαναρωταει που ειναι το προβλημα μου.)Τελικα η συζητηση παλι δεν οδηγησε πουθενα. -τελευταιο θεμα:τι παραξενο,κανενας σχεδον δεν το κανε σωστα.Στις σημειωσεις του η δομη ειναι κλασικη:δινεται το προβλημα,ο αλγοριθμος επιλυσης,και η λυση.Στο συγκεκριμενο προβλημα,στον αλγοριθμο που αναλυοταν επι 10 σελιδες στις σημειωσεις,ελεγε χαρακτηριστικα "επιλεγουμε ενα στοιχειο".Και ακολουθουσε ενα παραδειγμα,οπου επιλεγοταν ενα τυχαιο στοιχειο.Στην τελευταια σελιδα της παραγραφου,φαινεται οτι για λογους αποφυγης σφαλματων αποκοπης στους η/υ επιλεγουμε οχι στην τυχη αλλα συγκεκριμενο στοιχειο.Τελικα λογω των δεδομενων της ασκησης,οπως και να το υπολογιζες δουλευε,αλλα "αυτο που καναμε ολοι δεν ηταν αυτο που ζητουσε στην εκφωνηση",και αρα "δεν ξεραμε τη μεθοδο". Του ειπα οτι ετσι οπως το ειχε στις σημειωσεις δεν εβγαινε καθολου αυτο που υποστηριζεκαθως στο παρδειγμα το ελυνε αλλιως,εψαξε ομως στο τελος και βρηκε οτι το λεει κατηγορηματικα.*Σε εκεινο το σημειο μου ειπε εμενα οτι παιζω με τις λεξεις(!),αλλα και παλι δεν βγηκε τιποτα. δεν ξερω αν βγηκε σημερα κατι,αν περιμενα 2 ωρες για κατι που ηλπιζα οτι αξιζε.Θα μπορουσα πολυ απλα να υπολογισω το e,να παρω ενα αξιοπρεπη βαθμο,να πιστευω οτι οφειλεται στην καλη μου μελετη,και δε θα επαιρνα ειδηση τι γινεται-κατι που σιγουρα θα εχει ξανσυμβει αλλα δεν πηρα ειδηση/.Χαιρομαι ομως που πηρα 5 και ειδα τι γινεται γιατι τωρα ξερω.Ξερω οτι μερικες φορες,ακομα και στο πανεπιστημιο δεν μετραει η γνωση ή η προσπαθεια ,αλλα οι εξυπναδες και οι πολλες φορες χωρις ουσια λεπτομερειες,τα ακρα και οι υπερβολες.Δε χαιρομαι που ξεμπερδεψα ετσι με τα μαθηματα του γενικου τμηματος,ενα τμημα τοσο αμφιλεγομενο όσο οι τομεις στους δικους μας κυκλους.Ουτε εχω κατι προσωπικο με τον κ.Πιτσουλη,ο οποιος εκτιμω οτι δεχοταν τοσες ωρες(αν και θα ταν πιο λογικο να διορθωνει πιο ορθολογικα και να μη καθονται ουρες εξω απο το γραφειο του),και εκτιμω οτι αντεξε την οξυτητα μου.Και σιγουρα δεν μπορω οτι εχω κατι μαζι του με αυτον ή με οποιονδηποτε κΠιτσουλη.Χαιρομαι ομως που περασα το μαθημα του,που δε θα τον ξαναεχω καθηγητη και γενικα που ξεφορτωθηκα ενα τετοιο "μαθημα" απο πανω μου. καλη συνεχεια σε ολους,και καλα ξεμπερδεματα σε οσους δεν ειχαν την τυχη να το περασουν και δινουν αυριο. (τα ειπα και ηρεμησα :-[) Title: Re: Αποριες για τον τροπο εξετασης Post by: ghostaki on October 05, 2006, 20:31:24 pm Μια πρόχειρη λύση του παραδείγματος των σημειώσεων με οδήγηση. Με κάθε επιφύλαξη...... Φίλε ευχαριστούμε για τη λύση. Το ίδιο έκανα κι εγώ, αλλά κάτι μου ξεφεύγει στην μετάθεση. Δύο ερωτήσεις μονάχα, αν δε βαριέσαι ν'απαντήσεις: -Ο πίνακας Χp έχει ουσιαστικά άσσους στις θέσεις των οδηγών στοιχειών, και μηδέν όλα τα υπόλοιπα; Ή τυχαία προέκυψε αυτο; Πάντως και στο λυμένο του βιβλίου αυτό φαίνεται να ισχύει. -Η τελική μετάθεση στη λύση σου είναι προφανώς η p(2,3,1). Αυτή όμως δεν δίνει τον Xp που γράφεις. Ή κάτι δνε κατάλαβα καλα; Αν πέρναμε ως οδηγό στο 2ο βήμα το στοιχείο α12, τότε ποια θα ήταν η μετάθεση και ο πίνακας Xp; Title: Απ: Αποριες για τον τροπο εξετασης Post by: akis on October 05, 2006, 21:01:04 pm -Ο πίνακας Χp έχει ουσιαστικά άσσους στις θέσεις των οδηγών στοιχειών, και μηδέν όλα τα υπόλοιπα; Ή τυχαία προέκυψε αυτο; Πάντως και στο λυμένο του βιβλίου αυτό φαίνεται να ισχύει. Ναι, ακριβώς αυτό ισχύει, δλδ παίρνουμε τα μοναδιαία διανύσματα και τα μεταθέτουμε ανάλογα, με τις μεταθέσεις που κάναμε στην μερική οδήγηση. -Η τελική μετάθεση στη λύση σου είναι προφανώς η p(2,3,1). Αυτή όμως δεν δίνει τον Xp που γράφεις. Ή κάτι δνε κατάλαβα καλα; Αν πέρναμε ως οδηγό στο 2ο βήμα το στοιχείο α12, τότε ποια θα ήταν η μετάθεση και ο πίνακας Xp; Για διανύσματα δεν μιλάμε? Title: Απ: Αποριες για τον τροπο εξετασης Post by: Νessa on October 05, 2006, 21:13:04 pm Εσύ ήσουνα ρε Emmanuel που του μίλαγες μία ώρα και λέγατε τα ίδια και τα ίδια;!!! κι εγώ τα είχα πάρει γιατί βιαζόμουνα να γυρίσω σπίτι, είχα βάλει ζεστή μπλούζα και έσκαγα, και ήθελα μόνο να δω τα λάθη μου 5 λεπτά... μου ερχόταν να σου κόψω το κεφάλι ;D
Βασικά το h θα μπορούσες να το βγάλεις και λογικά, απλά θα σου έπαιρνε ώρα (κι εγώ το έκανα λάθος). Πάντως ο Πιτσούλης άλλα λέει και άλλα εννοεί. Δηλ. μπορεί να είπε "μη μάθετε τους τύπους" αλλά στην πραγματικότητα ένα διάβασμα στους τύπους το ήθελες, για να ξέρεις κάτι τέτοιες λεπτομέρειες. Κατά τη γνώμη μου καλύτερα να μην έδινε τίποτα, πιο λίγα λάθη θα κάναμε αν βασιζόμασταν στη μνήμη, στην εμπειρία και στη λογική μας - γιατί οι τύποι βγαίνουν εύκολα, και είναι πολύ πιο σίγουρο κάτι που το αποδεικνύεις μόνος σου εκείνη την ώρα από το να προσπαθείς να θυμηθείς τι είναι το ρημάδι το h... Για το e, απαράδεκτος. Μάλλον θα ήταν αφηρημένος όταν τον ρώτησες. Εμ άκου την ερώτηση καλέ μου άνθρωπε να μη μας πάρεις στο λαιμό σου :( Αλλά για τη μερική οδήγηση είχε δίκιο... υποτίθεται ότι πρέπει να πάρεις τα ιδανικά στοιχεία για να έχεις τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια, όχι για να κάνεις όσο το δυνατόν ευκολότερες πράξεις. Γενικά, το συμπέρασμα που έβγαλα εγώ είναι το εξής: Όταν ένα μάθημα είναι τόσο ανούσιο από την άποψη ότι δε χρησιμοποιείς ούτε την ευφυΐα σου, ούτε τη δημιουργικότητά σου, ούτε τίποτα τρομερές γνώσεις, ο βαθμός σου θα κριθεί από ηλίθιες λεπτομέρειες. Εγώ πχ είχα λύσει τα δυο πρώτα θέματα που έπαιρναν 6-7 μονάδες (τη μερική οδήγηση δεν την είχα διαβάσει καθόλου) και πήρα 3,5 (βασικά 3 είχα πάρει, αλλά το διόρθωσε όταν του έδειξα κάτι που δεν είχε δει στην πίσω σελίδα... όσο σκέφτομαι ότι μπορεί να έγινε κάτι παρόμοιο και στα Κυκλώματα 3 και δεν είχα την ευκαιρία να πάω να το δω... >:( τελοσπάντων) μόνο και μόνο από τη βλακειούλα με το h (που δε θα μπερδευόμουνα αν δε μας έδινε τον τύπο ^banghead^) και από λάθη στις πράξεις. Αν έκανα παρόμοιες απροσεξίες σε άλλο μάθημα, θα το είχα περάσει άνετα... Title: Re: Αποριες για τον τροπο εξετασης Post by: ghostaki on October 05, 2006, 21:17:46 pm Thanx akis. Τώρα κατάλαβα πως δουλεύει η μετάθεση.Η λέξη κλειδί ήταν το "διάνυσμα"!
Title: Απ: Αποριες για τον τροπο εξετασης Post by: emmanuel on October 05, 2006, 22:10:54 pm Εσύ ήσουνα ρε Emmanuel που του μίλαγες μία ώρα και λέγατε τα ίδια και τα ίδια;!!! κι εγώ τα είχα πάρει γιατί βιαζόμουνα να γυρίσω σπίτι, είχα βάλει ζεστή μπλούζα και έσκαγα, και ήθελα μόνο να δω τα λάθη μου 5 λεπτά... μου ερχόταν να σου κόψω το κεφάλι ;D κανονικα πρεπει να χαιρεσαι που περιμενες μονο 15 λεπτα,και σε εβαλα μαζι με μενα....προσωπικα περιμενα μιαμιση ωρα,και ο προηγουμενος ηταν απο την προηγουμενη μερα,περιμενε 2 ωρες και οταν ηρθεη σειρα του ηταν 4.40 και του ειπε ελα αυριο.ξαναηρθε σημερα και περιμενε 1 ωρα. Title: Απ: Αποριες για τον τροπο εξετασης Post by: Νessa on October 05, 2006, 22:34:33 pm Τι μου λες τώρα... μου θυμίζεις εποχές... σχεδίου :D
|