Title: [ΑΡΑΓΕ ATTACK] ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΤΕΕ, ΚΑΜΙΑ ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΜΑΣ Post by: Aftzidou on July 27, 2025, 00:05:17 am Σε άλλο ένα βήμα για την πλήρη απαξίωση του δημοσίου πανεπιστημίου και της εργασιακής μας προοπτικής και της εξαθλίωσης των εργαζομένων προχώρησαν οι καθεστωτικές δυνάμεις του ΤΕE (Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας), οι οποίες πρότειναν ένα νέο αυστηροποιημένο σύστημα εξετάσεων για την απόκτηση της άδειας άσκησης επαγγέλματος. Συγκεκριμένα αυτή η αλλαγή προβλέπει ότι τα πτυχία των 5ετών σχολών δεν επαρκούν ως μοναδική προϋπόθεση για την άδεια Άσκησης Επαγγέλματος, αλλά ακόμη ο απόφοιτος θα υποβάλλεται υποχρεωτικά σε μια ιδιαίτερα απαιτητική εξεταστική διαδικασία με τράπεζα θεμάτων! Ουσιαστικά, το πτυχίο μας πλέον καθίσταται κουρελόχαρτο και υποτιμώντας ακόμη περισσότερο τη δημόσια δωρεάν παιδεία και το δημόσιο πανεπιστήμιο. Δεν είναι τυχαίο όμως, ότι αυτή η αλλαγή έρχεται έναν χρόνο μετά την ψήφιση του νόμου για τη θέσπιση μη κρατικών πανεπιστημίων 3ετούς φοίτησης αλλά και με την επερχόμενη ίδρυση τους αυτόν τον Σεπτέμβρη. Γιατί , εκτός τους αποφοίτους των δημοσίων ΑΕΙ, δικαίωμα συμμετοχής σε αυτές τις εξετάσεις έχουν και οι απόφοιτοι κολλεγίων, μέσω της λεγόμενης διαβάθμισης τεχνικής ευθύνης. Η κίνηση αυτή προφανώς και δεν διασώζει τα επαγγελματικά δικαιώματα του μηχανικού, όπως ισχυρίζονται , αλλά αντίθετα υλοποιεί την κατεύθυνση της διαβάθμισης του επιπέδου σπουδών, εξισώνοντας στην ουσία τα τριετή πτυχία των κολλεγίων με αυτά των δημόσιων πολυτεχνείων, όπως ακριβώς προβλέπεται από τις διατάξεις της ΕΕ, υποβαθμίζοντας παράλληλα τα δικαιώματα των αποφοίτων των πρώην ΤΕΙ , με αποσπασματικές αντιστοιχίσεις, οδηγώντας στη σύγχυση και τον πλήρη κατακερματισμό. Οι εξετάσεις αυτές δεν έρχονται να εγγυηθούν την δίκαιη και ανοιχτή είσοδο μας στο ΤΕΕ και στην αγορά εργασίας ευρύτερα, αλλά θα μετατρέψουν το TΕΕ σε έναν φορέα διαχείρισης πιστοποιήσεων. Οι πιστοποιήσεις αυτές θα αποκτούνται μέσα από νέες εξετάσεις με αποδεδειγμένη παρακολούθηση ακριβών σεμιναρίων -μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να τα παρακολουθήσουν- και με κατοχύρωση προϋπηρεσίας (έως και 12 ετών). Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται ένας μηχανισμός πλήρους αποσύνδεσης του πτυχίου από το επάγγελμα και την ισοπέδωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των ΑΕΙ, όπως προβλέπεται από τις κατευθύνσεις της ΕΕ και τη συνθήκη της Μπολόνια. Το ΤΕΕ τελικά θα πάρει τον ρόλο του ελεγκτή των αποφοίτων μηχανικών,ο οποίος θα υπερασπίζεται τα συμφέροντα της εργοδοσίας και όχι των εργαζομένων και των μισθωτών τεχνικών. Τελικά η κουλτούρα της “δια βίου μάθησης", του διαρκούς συστήματος εξετάσεων και συλλογής πιστοποιήσεων, στην κατεύθυνση της "απελευθέρωσης" του επαγγέλματος από το πτυχίο, και την απαξίωση αυτών μέσω της πολιτικής της ΕΕ και των ρυθμίσεων που στηρίζει το TEE, δεν είναι τίποτα άλλο πέρα από μια ευθεία επίθεση στα εργατικά δικαιώματα, τα οποία αδυνατούν να επιβιώσουν και να ανταπεξέλθουν στις συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα στις οποίες ζούμε. Πόσο μάλλον σε μία εποχή που τα εργατικά "ατυχήματα" αποτελούν καθημερινότητα, που ο εργασιακός μεσαίωνας παίρνει σάρκα και οστά με το νέο αντεργατικό νομοσχέδιο, την προβλεπόμενη 13ωρη εργασία, την ποινικοποίηση των απεργιών, τις απάνθρωπες συνθήκες που δουλεύει ο λαός και η νεολαία για ψίχουλα! Οι επιδιώξεις αυτές όμως δεν είναι καθόλου αποκομμένες από το σύνολο των πτυχών της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης. Η πλήρης απαξίωση των δημοσίων ΑΕΙ μέσα από την υποχρηματοδότηση, η διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών με τις συγκυριακές ανάγκες της αγοράς εργασίας αλλά και τον ταξικό αποκλεισμό των πληττόμενων φοιτητών μέσα από την ΕΒΕ και τις διαγραφές βρίσκεται σε πλήρη σύμπλευση με τις πτυχές της συνθήκης της Μπολόνια. Έτσι, προωθούν το πανεπιστήμιο των λίγων, της αγοράς, της επιτήρησης και του αποκλεισμού που καλλιεργεί τον ανταγωνισμό, τον ατομικό δρόμο και προετοιμάζει μελλοντικούς εργαζομένους και αποφοίτους πολλών ταχυτήτων με διασπασμένα γνωστικά αντικείμενα, πειθήνιους και χωρίς συλλογικές αναπαραστάσεις , ώστε να βρίσκονται στην επισφάλεια και στο συμφέρον της εργοδοσίας. Κάνουμε ξεκάθαρο ότι δεν θα επιτρέψουμε να περάσουν αλλαγές που τσακίζουν το μέλλον και την εργασιακή μας προοπτική! Οι κινήσεις αυτές θα μας βρουν απέναντί τους από κοινού με τους εργαζομένους στα πρωτοβάθμια ταξικά σωματεία! ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ: Καμία σκέψη για νέο αυστηροποιημένο σύστημα εξετάσεων. Κατάργηση του νόμου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων-καμία αναθεώρηση του άρθρου 16. Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία και σύγχρονες σπουδές με αύξηση τα κρατικής χρηματοδότησης. Οχι σε πιστοποιήσεις εξετάσεις και διαχωρισμούς δικαιωμάτων. Κατάργηση του καθεστώτος ειδικών επαγγελματικών δικαιωμάτων. Ενιαίο 5ετες πτυχίο με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα ως μόνη προϋπόθεση για εργασία. Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας , σταθερή και αξιοπρεπής εργασία για όλους/ες/α. Title: Re: [ΑΡΑΓΕ ATTACK] ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΤΕΕ, ΚΑΜΙΑ ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΜΑΣ Post by: nmpampal on July 27, 2025, 11:01:47 am Γράφω και εγώ την γνώμη μου μετά από ψάξιμο (για να δω αν είναι αλήθεια):
Αν περαστεί νομικά τι θα αλλάξει: Αν υιοθετηθεί ένα νέο θεσμικό πλαίσιο όπου: Το δίπλωμα πενταετούς φοίτησης (όπως το δικό μας ECE AUTH) δεν είναι από μόνο του αρκετό για την άδεια άσκησης επαγγέλματος, και Η άδεια εξαρτάται από επιπλέον εξετάσεις, τράπεζες θεμάτων, ή/και ιδιωτικά σεμινάρια και προϋπηρεσίες τότε συμβαίνουν τα εξής: Υποβάθμιση του διπλώματος ΕΜΠ, ΑΠΘ κ.λπ. Από “επαγγελματικό δίπλωμα” σε “ακαδημαϊκό πτυχίο”: Αν χρειάζεται εξωτερική πιστοποίηση για να δουλέψεις, τότε το πτυχίο χάνει την επαγγελματική του αυτοδυναμία. Ισοπέδωση προς τα κάτω: Το πτυχίο ενός 5ετούς Πολυτεχνείου αντιμετωπίζεται περίπου ίσα με ενός 3ετούς κολεγίου, εφόσον και τα δύο θα απαιτούν “επιπλέον εξετάσεις”. Εμπορευματοποίηση της πιστοποίησης: Όπως ήδη ισχύει σε άλλους κλάδους (π.χ. ΕΕΚ, πληροφορική, εκπαιδευτικοί), πιθανότατα θα δημιουργηθεί αγορά ιδιωτικών σεμιναρίων που θα “προετοιμάζουν” για τις εξετάσεις — με κόστος και ταξικούς φραγμούς. Το κράτος και το ΤΕΕ αποφεύγουν να: Χρηματοδοτήσουν επαρκώς τα δημόσια ΑΕΙ Εγγυηθούν την ενιαία επαγγελματική κατοχύρωση των αποφοίτων Επιβάλλουν αξιοπρεπείς όρους εργασίας Αντ’ αυτού, σου λένε: "αν αποτύχεις, φταις εσύ, όχι το σύστημα", και επιβάλλουν συνεχείς εξετάσεις/πιστοποιήσεις/αξιολογήσεις — δηλαδή δια βίου επισφάλεια. Αντίφαση με το Ενιαίο 5ετές Πτυχίο Master: Σύμφωνα με τον νόμο (Ν. 4485/2017), το πτυχίο των Πολυτεχνείων είναι ισοδύναμο με Integrated Master (Επίπεδο 7 EQF). Αν χρειάζονται επιπλέον εξετάσεις για επαγγελματική αναγνώριση, τότε υπονομεύεται ακόμα και η νομοθεσία αυτή. Τι δείχνει το Ευρωπαϊκό πλαίσιο: Η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί πιστοποιήσεις και κινητικότητα, αλλά δεν επιβάλλει εξετάσεις για να “διορθώσει” το επίπεδο των πτυχίων. Η Ελλάδα επιλέγει να συρρικνώσει τα επαγγελματικά δικαιώματα αντί να επενδύσει στην αξιοπιστία των ΑΕΙ της. Συμπέρασμα: Αν περάσει ένα τέτοιο σύστημα: Υποβαθμίζει ουσιαστικά το πτυχίο ECE AUTH και κάθε αντίστοιχο πενταετούς φοίτησης Δημιουργεί ανισότητες μεταξύ όσων έχουν οικονομική δυνατότητα για φροντιστήρια / πιστοποιήσεις και όσων όχι Ανοίγει τον δρόμο για περαιτέρω εξίσωση με πτυχία κολεγίων — ή ακόμα χειρότερα, για πτυχία “πολλών ταχυτήτων” Πηγές για να μπείτε και να διαβάσετε: https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/484594_mihanikoi-en-agnoia-mas-tee-allazei-systima-exetaseon-gia-adeia-askisis (https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/484594_mihanikoi-en-agnoia-mas-tee-allazei-systima-exetaseon-gia-adeia-askisis) https://web.tee.gr/exams/nomothesia/ (https://web.tee.gr/exams/nomothesia/) https://web.tee.gr/exams/prokiryxi-exetaseon-gia-ti-chorigisi-adeias-askisis-epaggelmatos-6 (https://web.tee.gr/exams/prokiryxi-exetaseon-gia-ti-chorigisi-adeias-askisis-epaggelmatos-6/) https://tkm.tee.gr (https://tkm.tee.gr/%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B1%CE%AF%CE%B1-%CE%BD%CE%AD%CE%B1/%CF%84%CE%B5%CE%B5-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%AF%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1-%CE%B5%CE%BE%CE%B5%CF%84%CE%AC/?utm_source=chatgpt.com) |