Title: Ρύθμιση θερμικού για μοτέρ. Post by: chatzikys on July 18, 2025, 17:57:44 pm Σχεδιάζω εναν πινακα μεταγωγης Υ - Δ για δύο αντλίες, και είμαι στην διαδικασία επιλογής υλικών.
Άνοιξα το βιβλίο Ηλεκτρικές εγκαταστάσεις καταναλωτών του Π. Ντοκόπουλου (βιβλίο ΕΚΣΗΕ), για να δω τι προβλέπεται. Στην σελίδα 625 λέει για το ρευμα ρυθμισης του θερμικού. "Ιth = In , για συνδεση στην γραμμη του δικτυου, Ιth = In/√3 , για συνδεση στα τυλιγματα κατά τριγωνο" Πιστέυω οτι ο τροπος που το έχω σχεδιάσει ειναι στην δευτερη κατηγορία, αλλα το chatgpt μου λεει οτι ειναι στην πρωτη. :( Αν καποιος ενεργειακός μπορεί να μου πεί την γνώμη του θα το εκτιμούσα πολύ. Eπισης αφου εκανα το ποστ προσθέτω και τα υπολοιπα στοιχεια, να μου πειτε την γνωμη σας: S1 40A (AC23) F1 - F2 16 η 20Α (καμπυλη Κ ή D) Ρελε ≥ 12 A (ΑC3) Εdit: Ξεχασα να αναφερω τα στοιχεια της αντλιας: In (Δ) 10.1Α , P = 4.8kW, U = 380-415V. cosφ = 0.72. Παραθέτω και το σχεδιο (https://i.ibb.co/6Mmw0n3/Screenshot-2025-07-18-175004.png) (https://ibb.co/xkDLqCp) Title: Re: Ρύθμιση θερμικού για μοτέρ. Post by: Mr Watson on July 18, 2025, 18:23:23 pm Ο K1D πώς ακριβώς λειτουργεί;
Αν διαβάζω σωστά το σχέδιο: Κατά την εκκίνηση - Κ1 είναι κλειστός - Κ1D ανοικτός - Κ1S κλειστός Ουσιαστικά το τρίγωνο υφίσταται λόγω του κοινού κόμβου μετά τον K1S. Στην μόνιμη κατάσταση - ανοίγει ο K1S και το ρεύμα των 3 γραμμών θα έπρεπε να επιστρέφει απ τον N (άρα αστέρας). Το θερμικό είναι για την μόνιμη λειτουργία (καλά δεν λέω; ελπίζω μην λέω χαζομάρες). Άρα "βλέπει" ρεύμα γραμμής σε αστέρα. Title: Re: Ρύθμιση θερμικού για μοτέρ. Post by: chatzikys on July 18, 2025, 18:30:16 pm Ο K1D πώς ακριβώς λειτουργεί; Αν διαβάζω σωστά το σχέδιο: Κατά την εκκίνηση - Κ1 είναι κλειστός - Κ1D ανοικτός - Κ1S κλειστός Ουσιαστικά το τρίγωνο υφίσταται λόγω του κοινού κόμβου μετά τον K1S. Στην εκκινηση κλεινουν K1 και K1S, δηλαδη συνδεσμολογια αστέρα. Μετα απο λιγο χρόνο ανοιγει ο K1S και κλεινει o K1D και εχουμε τριγωνο. Εμένα με ενδιαφέρει η λειτουργια στην μονιμη κατασταση δηλαδη σε τριγωνο. Ουδετερος δεν παει στην αντλία. Στην μόνιμη κατάσταση - ανοίγει ο K1S και το ρεύμα των 3 γραμμών θα έπρεπε να επιστρέφει απ τον N (άρα αστέρας). Αν ανοιξει ο Κ1S (χωρις να κλεισει ο K1D) δεν θα λειτουργει το μοτέρ. Θα εχεις συνδεμένα μονο τα ακρα U1 V1 W1 στην τροφοδοσια και δεν θα εχεις ουτε αστερα ουτε τριγωνο. Ουσιαστικα η συνδεσμολογία των U2 V2 W2 οριζει τον αστερα η το τριγωνο. (https://i.ibb.co/CsPczZp9/Screenshot-2025-07-18-184604.png) (https://imgbb.com/) Eπίσης να προσθέσω οτι βρήκα την σωστή απάντηση σε ενα βιβλίο αυτοματισμων για επαλ. :D :D Τελικα αυτο που νομιζα γινεται. Title: Re: Ρύθμιση θερμικού για μοτέρ. Post by: Mr Watson on July 18, 2025, 20:32:00 pm Πωωω τώρα κατάλαβα. Ελπίζω μην δουν οι καθηγητές μηχανών την απάντησή μου :P
Title: Re: Ρύθμιση θερμικού για μοτέρ. Post by: RíoGrande on July 19, 2025, 00:06:01 am @chatzikys καλή επιτυχία στο project. Παρακάτω μερικά σχόλια-προτάσεις:
* Τον "Γενικό" Διακόπτη S1 βάλε τον 25Α. Τα 40Α παραείναι μεγάλο. * Tα θερμομαγνητικά "αυτοματάκια" (MCB) F1, F2 βάλε τα 16Α (Κ). Δεν χρειάζεται παραπάνω. * Το Θερμικό ρύθμισέ το στο 1.0*I_nominal ή αν πέφτει συχνά τότε στο 1.1*I_nominal. ** Επίσης, μετά τον "Γενικό" S1 πιθανώς να χρειαστείς τυκτές ασφάλειες (λογικά 25Α). Αυτό εξαρτάται από το "Ρεύμα Βραχυκύκλωσης" στο σημείο και αν τα αυτοματάκια το "αντέχουν". Αν το κάνεις το πινακάκι, ανέβασε φώτο! |