THMMY.gr

Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία => Κινητοποιήσεις - Πρωτοβουλίες Φοιτητών => Topic started by: Aris★ on February 19, 2025, 22:41:40 pm



Title: [ΑΡΑΓΕ ATTACK] Το πλαίσιο του ΑΡΑΓΕ Attack στην γενική συνέλευση (19/2/2025)
Post by: Aris★ on February 19, 2025, 22:41:40 pm
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΡΑΓΕ ATTACK

Δύο χρόνια μετά το έγκλημα στα Τέμπη που στοίχισε τη  ζωή σε 57 ανθρώπους, νέα δεδομένα αποκαλύπτουν ότι πολλοί από τους θανάτους οφείλονταν σε έκρηξη λόγω μεταφοράς παράνομου φορτίου.

Δύο χρόνια μετά η κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της (ΜΜΕ) ακόμη συγκαλύπτουν χυδαία το έγκλημα με κάθε τρόπο. Και μας γεννιούνται μια σειρά από ερωτήματα: Γιατί μπάζωσαν τον χώρο; Τι συμβαίνει με τους ύποπτους θανάτους ανθρώπων που σχετίζονται με την υπόθεση; Γιατί αποκλείστηκαν μάρτυρες από την εξεταστική επιτροπή που συγκροτήθηκε στη Βουλη; Γιατί τα ΜΜΕ, ακόμα και η δημόσια ΕΡΤ έκανε τα αδύνατα δυνατά για να κουκουλώσουν τις εικόνες από τις μεγαλειώδεις λαικες κινητοποιήσεις πανελλαδικά; Όλα δείχνουν ότι έχει στηθεί ένα ολόκληρο κύκλωμα συγκάληψης από την κυβέρνηση. Μιάς συγκάλυψης του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος, τόσο της σύγκρουσης όσο και της έκρηξης

Δύο χρόνια και, ακόμα, προσπαθούν να μας πείσουν ότι για την σύγκρουση των δύο τρένων φταίει ένα άτομο, ο φουκαριάρης ο σταθμάρχης. Και εμείς ρωτάμε την κυβέρνηση και τους υποτακτικούς της: Πως γίνεται δύο τρένα να συγκρούονται εν έτη 2023; Στην εποχή του ChatGpt και της αυτοματοποίησης; Έχουμε δει αμάξια να πηγαίνουν μόνα τους, αλλά γιατί στους σιδηρόδρομους της χώρας μας όλα πηγαίνουν στο manual; Και αναρωτιόμαστε ξανά: Γιατί δεν υπήρχαν τα συστήματα ασφαλείας; Γιατί δεν έχει αυτοματοποιηθεί ο σιδηρόδρομος;

Η απάντηση είναι σαφής.
Φταίει η λογική του κέρδους

Φταίει η πολιτική διάλυσης και τελικά ξεπουλήματος του ΟΣΕ στους ιδιώτες. Φταίει η πολιτική που μετατρέπει τα πάλαι ποτέ δημόσια αγαθά σε ένα κερδοφόρο εμπόρευμα στο σήμερα.

Ευθύνες έχουν οι κυβερνήσεις και η ΕΕ, που προωθούν και εφαρμόζουν την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων. Στην περίπτωση του σιδηροδρόμου, ο ΟΣΕ διαλύθηκε, λειτουργώντας με ελάχιστο προσωπικό και κατακερματίστηκε, για να είναι πιο εύκολο να πωληθεί τελικά σε ιδιώτες, όπως και έγινε, με την Hellenic Train της ιταλικής Ferrovie dello Stato Italiane Group να αγοράζει τον ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σήμερα, ο ΟΣΕ είναι σπασμένος σε τρεις διαφορετικούς διαχειριστές (κράτος, ιδιώτες, κράτος-ιδιώτες) για τους τρεις διαφορετικούς τομείς του (ράγες, τρένα-εργαζόμενοι, σταθμοί-κτίρια αντίστοιχα). Ένα ολόκληρο μπέρδεμα που στήθηκε για να αγοράσει ο ιδιώτης το κερδοφόρο κομμάτι και το κράτος με την φορολογία μας απλώς να συντηρεί και να ζημιώνεται. Όλο αυτό αποτελεί μια μνημονιακή δέσμευση με την υπογραφή ΕΕ και ΔΝΤ για να αναπνεύσουν οι μεγαλοεπιχειρηματίες από την πτωτική τάση κερδοφορίας που είχαν περιέλθει και να μην έχουμε οξυγόνο όλοι εμείς. Ευθύνες έχουν ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ και ακροδεξιά που ψήφισαν όλες αυτές τις πολιτικές που βάζουν το κέρδος πάνω από την ασφάλεια.

Από την άλλη, με τα νέα στοιχεία, αναδεικνύεται ότι αν ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε με βάση τις ανάγκες μας και όχι για να εξυπηρετεί συμφέροντα αντιφατικά με αυτές, δεν θα μεταφέρονταν αυτά τα υλικά παίζοντας στα ζάρια ανθρώπινες ζωές, αφού ο λαός κανένα όφελος δεν έχει από την παράνομη μεταφορά εύφλεκτων υλικών. Επίσης, η στάση της κυβέρνησης που από την πρώτη στιγμή, πριν δύο χρόνια, έσπευσε να συγκαλύψει τα πραγματικά αίτια της έκρηξης καθόλου δεν μας εκπλήσσει, αφού τόσο αυτή όσο και οι  προηγούμενες κυβερνήσεις, δρουν για να εξυπηρετήσουν τα αστικά συμφέροντα, τα συμφέροντα του κεφαλαίου και των εταιρειών και όχι της πληττόμενης πλειοψηφίας, οπότε είχαν συμφέρον να συγκαλύψουν αυτό το έγκλημα. Δεν τρέφουμε αυταπάτες ούτε προς το αστικό σύστημα δικαιοσύνης, που και αυτό δρα προς τα ίδια συμφέροντα. Πραγματική δικαιοσύνη μπορεί να δοθεί μόνο με την λαϊκή κινητοποίηση!

Βλέπουμε την ίδια πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων να οδηγεί σε ακόμη ένα έγκλημα στο Νόβι Σαντ της Σερβίας, όπου προσφάτως ανακαινισμένη οροφή κατέρρευσε σκοτώνοντας 15 άτομα.  Αντίστοιχα γεγονότα συμβαίνουν και στην «ανεπτυγμένη Δύση», από τη Γερμανία σε σύγκρουση τρένου με φορτηγό, στο Στρασβούργο με σύγκρουση στο τραμ, σε όλα τα υπόλοιπα δυστυχήματα ανά το κόσμο. Απτή απόδειξη πως δεν είναι η εκάστοτε “ξεπουλημένη” κυβέρνηση, η Ελλάδα-”μπανανία” ή τα πονεμένα Βαλκάνια αλλά οι πολιτικές που έχουν μοναδικό κέντρο το ζύγι κόστους-κέρδους και είναι τυφλές ως προς τις ανάγκες μας. (Ή όπως πολύ εύστοχα θέτει το βιβλίο «Είναι ο καπιταλισμός ηλίθιε…»)

Μεταφορές και παιδεία δεν είναι εμπορεύματα!

Την κατεύθυνση για τις ιδιωτικοποιήσεις των κοινωνικών αγαθών την βλέπουμε όχι μόνο στις μεταφορές που οδήγησαν και στα Τέμπη, αλλά παντού, όπως βλέπουμε και τώρα με την ίδρυση «Ωνάσειων Σχολείων», δηλαδή πρότυπων σχολείων που όμως θα ελέγχει σε μεγάλο βαθμό το ίδρυμα Ωνάση, καθορίζοντας τον τρόπο λειτουργίας και προφανώς την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Τα Ωνάσεια Σχολεία πλασάρονται ως ένας τρόπος να αναβαθμιστούν σχολεία και συνολικά η περιοχή γύρω από αυτά. Αυτό που θα γίνει στην πραγματικότητα όμως είναι ότι, με τις εξετάσεις για την εισαγωγή σε αυτά, άλλον έναν ταξικό φραγμό δηλαδή, θα αποκλείονται τα πιο ταξικά πληττόμενα παιδιά, που θα αναγκάζονται κιόλας να πηγαίνουν σχολείο μακριά από την γειτονιά τους, αφού δεν θα έχουν πρόσβαση πια στο γυμνάσιο και λύκειο της γειτονιάς.

Την ίδια κατεύθυνση είδαμε και όλα τα προηγούμενα χρόνια στην εκπαίδευση συνολικά, με τον νόμο που ψηφίστηκε πέρσι για την ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων και την εφαρμογή φέτος του μέτρου των διαγραφών. Οι «αιώνιοι φοιτητές» παρουσιάζονται σαν ένα βάρος και ζημιογόνο κομμάτι της τριτοβάθμιας, ενώ την ίδια στιγμή η κατάσταση της υποχρηματοδότησης έχει φτάσει στο να βλέπουμε πεσμένους φοιτητές από τα παράθυρα της Νομικής ΑΠΘ αφού δε χωράανε στις αίθουσες και πεσμένα ασανσέρ σε κακοσυντηρημένα κτήρια εστιών.  Όλα αυτά, σε μια συνθήκη που η νεολαία, σε μεγάλο βαθμό, αναγκάζεται να δουλεύει παράλληλα με τις σπουδές της για να καταφέρει να ζήσει, σε μια περίοδο που η ακρίβεια, η ανεργία, οι πλειστηριασμοί και ο πληθωρισμός μας πλήττουν, που δεν φτάνουν τα λεφτά για το ενοίκιο και το super-market. 

Βλέπουμε λοιπόν μια συντεταγμένη προσπάθεια των κυβερνήσεων, από την πρωτοβάθμια μέχρι την τριτοβάθμια εκπαίδευση να καταργηθεί ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της εκπαίδευσης, να εισβάλουν για τα καλά τα επιχειρηματικοί κολοσσοί στην διαδικασία της εκπαίδευσης καθορίζοντας όλες τις πτυχές της, από το ποιοι και που θα πηγαίνουν σχολείο και θα σπουδάζουν, μέχρι την έρευνα που γίνεται και ποια συμφέροντα θα εξυπηρετεί. Βλέπουμε δηλαδή την πρόσδεση της εκπαίδευσης συνολικά στις ανάγκες της αγοράς. Τη στιγμή λοιπόν που το τμήμα μας παράγει έρευνα υψηλού επιπέδου, τα αποτελέσματα καρπώνονται από επιχειρηματικά συμφέροντα, από την πολεμική βιομηχανία, από τεχνολογικούς κολοσσούς που πλουτίζουν στις πλάτες μας, ενώ ένα απλό σύστημα τηλεδιοίκησης στα τρένα μοιάζει με όνειρο μακρινό ακόμη και στην Ελλάδα του 2025…

Να τους ανατρέψουμε!

Σε ένα τέτοιο ασφυκτικό πλαίσιο, για να αναπνεύσουμε, για να βρουν δικαίωση οι νεκροί των Τεμπών, για να μη ζήσουμε νέα Τέμπη, για να μη ζούμε την ασφυξία του συστήματος που γέννησε και γεννά Τέμπη,  οφείλουμε να παλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις για την ανατροπή αυτής της δολοφονικής κυβέρνησης και όλων των πολιτικών που βάζουν τα κέρδη πάνω απ τις ζωές μας.

Σε συνέχεια των μεγάλων διαδηλώσεων του Γενάρη να βγούμε ξανά στους δρόμους στις 28/2 και μαζί με τους συμφοιτητές μας και την υπόλοιπη κοινωνία να διεκδικήσουμε:

// Καμία συγκάλυψη! Να πληρώσουν οι πραγματικοί ένοχοι για το έγκλημα στα Τέμπη! Να πληρώσουν οι κυβερνήσεις, η ΕΕ και το ιταλικό μονοπώλιο που με την πολιτική τους βάζουν τα κέρδη πάνω από τις ζωές!

// Κρατικοποίηση χωρίς αποζημίωση των σιδηροδρόμων! Να ξαναενωθεί ο πολυδιασπασμένος ΟΣΕ υπό δημόσιο έλεγχο! Σιδηρόδρομος στα χέρια λαού και εργαζομένων, μακριά από την επιχειρηματική λογική!

// Ασφαλείς και δωρεάν συγκοινωνίες για τους φοιτητές! Προσλήψεις και σταθερές σχέσεις εργασίας για να μην υπολειτουργεί ο σιδηρόδρομος.

//  Ανατροπή της κυβερνητικής και ευρωπαϊκής πολιτικής των κερδών για τους λίγους, της ακρίβειας, των αντεργατικών και αντεκπαιδευτικών νόμων, της φτώχειας και της εξαθλίωσης των εργαζόμενων.

//  Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια! Καμία σκέψη για διαγραφές φοιτητ(ρι)ών! Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία!
Τα τμήματα ηλεκτρολόγων και μηχανολόγων, η κοσμητεία και η πρυτανεία να δεσμευτούν ότι δεν θα διαγράψουν κανέναν φοιτητή!

Προχωράμε σε:


// Κατάληψη της σχολής 27-4/3. Πλαισιώνουμε την κατάληψη με πολύμορφες δράσεις και εξορμήσεις στην πόλη. Επικοινωνούμε τα αιτήματά μας σε όλη την κοινωνία!

// Καλούμε στην απεργιακή κινητοποίηση της παρασκευής 28/2 στις 11.00 στο Άγαλμα Βενιζέλου. Προσυγκέντρωση στις 9.30 στο ανεξάρτητο ταξικό κέντρο της Καμάρας με τα ανεξάρτητα (από εργοδότες) εργατικά σωματεία.

// Διοργανώνουμε διεθνιστική εκδήλωση με φοιτητές από την Σερβία και άλλους φοιτητικούς συλλόγους της πόλης μέσα στον Μάρτη. Ανταλλάσσουμε εμπειρίες, διεκδικούμε μια καλύτερη ζωή!

// Εκδήλωση με καθηγητές και διδακτορικούς της σχολής με θεματολογία το πανεπιστήμιο και τις σπουδές που φανταζόμαστε, μακριά από την υποβάθμιση και την εμπορευματοποίηση του.

// Παρέμβαση στο επόμενο τμήμα καθηγητών και συνέλευση συγκλήτου. Η διάλυση της δημόσιας δωρεάν παιδείας δε θα περάσει! Να τοποθετηθεί το τμήμα ενάντια στις διαγραφές μέχρι τέλους!

// Επόμενη Γενική Συνέλευση 4 Μάρτη στην κατειλημμένη σχολή.


Title: Re: [ΑΡΑΓΕ ATTACK] Το πλαίσιο του ΑΡΑΓΕ Attack στην γενική συνέλευση (19/2/2025)
Post by: Nikos_313 on February 19, 2025, 23:19:17 pm
Κάτσε το πλαίσιο της ΠΚΣ δεν βγήκε στην τελική;


Title: Re: [ΑΡΑΓΕ ATTACK] Το πλαίσιο του ΑΡΑΓΕ Attack στην γενική συνέλευση (19/2/2025)
Post by: Λαμπτήρας on February 19, 2025, 23:39:18 pm
Της αντίστασης νομίζω βγήκε. Επίσης στο έντυπο άραγε attack έλεγε κατάληψη 27-28 , το 27-4 άλλαξε μετά;