THMMY.gr

Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία => Κινητοποιήσεις - Πρωτοβουλίες Φοιτητών => Topic started by: Mr Watson on February 03, 2024, 14:18:00 pm



Title: Πλαίσια για την ΓΣ της Τρίτης 6/2/2024
Post by: Mr Watson on February 03, 2024, 14:18:00 pm
Καλούμε όλους τους ενδιαφερόμενους να ανεβάζουν στο παρόν τόπικ τα πλαίσια που πρόκειται να κατατεθούν προς ψήφιση στην ΓΣ της Τρίτης 6 Φεβρουαρίου 2024 για την έγκαιρη ενημέρωση των μελών του ΦΣ. Όπως καταλαβαίνετε, η σειρά εμφάνισης των πλαισίων θα είναι χρονολογική.
Παρακαλούμε το συγκεκριμένο τόπικ να μείνει καθαρό, η συζήτηση για τα πλαίσια να γίνεται στο τόπικ "Κατάληψη - Χειμερινή Εξεταστική 2024 (https://www.thmmy.gr/smf/index.php?topic=82867.msg1426334;topicseen#new)". Πιθανές απαντήσεις εδώ θα μεταφέρονται εκεί.
Εάν η έκταση της συζήτησης μεγαλώσει, αυτή θα μεταφερθεί σε νέο τόπικ στο board "Κινητοποιήσεις - Πρωτοβουλίες Φοιτητών (https://www.thmmy.gr/smf/index.php?board=333.0)".


Title: Re: Πλαίσια για την ΓΣ της Τρίτης 6/2/2024
Post by: acolak on February 03, 2024, 14:50:24 pm
Το παρών κείμενο συντάχθηκε προκειμένου να εκφράσει τους προβληματισμούς μίας μερίδας φοιτητών αναφορικά με το μέλλον της εξεταστικής περιόδου και τις  συνέπειες που θα επιφέρει μία ενδεχόμενη ματαίωση της. Το κείμενο δεν αποτελεί προϊόν φοιτητικής πολιτικής παράταξης και δεν εχει σκοπό να διχάσει ή να δημιουργήσει δίπολα στο σύνολο των φοιτητών. Όσα άτομα ταυτίζονται με τις θέσεις του πλαισίου μπορούν ελεύθερα να το καταθέσουν στην γενική συνέλευση. Κάθε σχόλιο, παρατήρηση και προβληματισμός επί του πλαισίου είναι ευπρόσδεκτα. Παρακάτω παρατίθενται το πλαίσιο :
                                            Στο ζύγι των καταλήψεων μπαίνουν και οι συνέπειες   
Το παρόν κείμενο συντάχτηκε καθώς η επιθυμία πολυάριθμων συμφοιτητών μας (που δεν ανήκουν και δεν εκπροσωπούνται από κάποια παράταξη), να πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις του χειμερινού εξαμήνου 2023-2024 χρήζει εκπροσώπησης.
  Έπειτα από την γνωστοποίησης της απόφασης της συνέλευσης των καθηγητών του τμήματος πως δεν θα πραγματοποιηθούν εξ αποστάσεως  εξετάσεις όσο το τμήμα τέλει υπό κατάληψη μιας και δεν εξασφαλίζεται το αδιάβλητο της διαδικασίας αξιολόγησης, θα θέλαμε να παραθέσουμε τους σοβαρούς προβληματισμούς αναφορικά με τις συνέπειες που θα υποστεί μεγάλη μερίδα του φοιτητικού σώματος σε ενδεχόμενη ματαίωση των εξετάσεων.
  Συγκεκριμένα, η μη πραγματοποίηση των εξετάσεων θα επιφέρει μεγάλη επιβάρυνση για τους παρακάτω λόγους :
   Η ματαίωση των εξετάσεων ισοδυναμεί με μια χαμένη ευκαιρία από τις τρεις συνολικά για όλους εκείνους τους φοιτητές που νοικιάζουν διαμέρισμα και φοιτούν μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας, να συγκεντρώσουν τις απαιτούμενες πιστωτικές μονάδες-ects, 30 στο πλήθος κατά την διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους προκειμένου να τους χορηγηθεί το στεγαστικό επίδομα που για πολλά νοικοκυριά αποτελεί σημαντική οικονομική ανάσα. Ακόμη και στην περίπτωση που η τωρινή εξεταστική περίοδος μετατεθεί στο εαρινό εξάμηνο δηλαδή στην περίπτωση διπλής εξεταστικής την περίοδο του Ιουνίου αντιλαμβανόμαστε πως όσο μεγαλώνει το πλήθος των υπό εξέταση μαθημάτων τόσο πιο  δύσκολο είναι να επιτύχει ο εξεταζόμενος σε αυτά.
   Η παράταση διαμονής στην πόλη φοίτησης είτε κατά την εαρινή εξεταστική (σε ενδεχόμενο διπλής εξεταστικής) είτε κατά την επαναληπτική περίοδο εξετάσεων τον Σεπτέμβρη μεταφράζεται σε περισσότερα έξοδα συντήρησης της φοιτητικής κατοικίας και διαβίωσης για τον φοιτητή και την οικογένεια του όπως για παράδειγμα δαπάνες σε σούπερ μάρκετ και ηλεκτρικό ρεύμα και μέσα μεταφοράς.

   Η συμφόρηση του προγράμματος και η επέκταση της εξεταστικής περιόδου Ιουνίου-Ιουλίου ή η συμφόρηση του προγράμματος της εξεταστικής περιόδου Σεπτεμβρίου λόγο της αύξησης των εξεταζόμενων μαθημάτων του εκάστοτε φοιτητή μειώνει δραματικά τις διαθέσιμες μέρες για εργασία την περίοδο του καλοκαιριού. Με άλλα λόγια θα προκληθεί ψαλιδισμός στα μεροκάματα όσων φοιτητών εργάζονται την θερινή περίοδο. Ο ψαλιδισμός αυτός ισοδυναμεί με σημαντική μείωση του εισοδήματος πολλών εργαζομένων φοιτητών ιδίως αυτών που εργάζονται σε τουριστικές περιοχές. Για πολλούς αυτά τα μεροκάματα είναι ζωτικής σημασίας στη προσπάθεια να διασφαλίσουν την  ομαλή και απρόσκοπτη φοίτηση τους κατά την χειμερινή περίοδο όπου τα έξοδα ιδίως στα μεγάλα αστικά κέντρα όπως η Θεσσαλονίκη είναι υπέρογκα.



   Οι επί πτυχίο φοιτητές θα επεκτείνουν αναγκαστικά την περίοδο φοίτησης τους. Όλοι καταλαβαίνουμε πως επιπλέον καθυστέρηση στην λήψη του διπλώματος μόνο σε προβλήματα μπορεί να οδηγήσει. Μερικά από αυτά είναι η απώλεση επαγγελματικών ευκαιριών, μεταπτυχιακών θέσεων σπουδών  και η περεταίρω διαμονή στην πόλη, δηλαδή καταβολή περισσότερων ενοικίων.

   Πρέπει να μπούμε και στα παπούτσια των παιδιών του 1ου έτους που δεν έχουν βιώσει ξανά περίοδο εξετάσεων και μια ενδεχόμενη απώλεια αυτής της εξεταστικής θα τα φέρει αντιμέτωπα στις πρώτες τους εξετάσεις με ένα μαραθώνιο 12 μαθημάτων τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο που ίσως οδηγήσει σε κακές επιδόσεις πράγμα που μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την ψυχολογία ενός πρωτοετή οδηγώντας τον σε λανθασμένες δεύτερες σκέψεις.

   Κάποιοι οικονομικά αδύναμοι συμφοιτητές μας με καλές επιδόσεις και βαθμολογίες λαμβάνουν πολύ σημαντική οικονομική στήριξη μέσω προγραμμάτων χορήγησης υποτροφιών (πχ. ΙΚΥ ή κληροδοτήματα ΑΠΘ) αν λοιπόν μειωθούν οι επιδόσεις λόγο συμφόρησης του προγράμματος εξετάσεων διακινδυνεύουν να χάσουν τα βαθμολογικά κριτήρια για την χορήγηση αυτών.

   Πρέπει να συνυπολογίσουμε τα περιορισμένα χρονικά περιθώρια φοίτησης και ολοκλήρωσης των σπουδών στο τμήμα που πλέον είναι 8 ακαδημαϊκά έτη. Επομένως κάθε χαμένη εξεταστική είναι μια χαμένη ευκαιρία να συλλέξουμε πιστωτικές μονάδες ώστε να φτάσουμε έγκαιρα τις 300 ή να συμπληρώσουμε τις απαιτούμενες 94 για να προχωρήσουμε στον τομέα για να μην κολλήσουν οι σπουδές μας.
 Θέλοντας να προλάβω όσους θεωρήσουν πως όσα γράφονται παραπάνω σχετίζονται με το ατομικό συμφέρων κάθε φοιτητή και θεωρούν πως αυτό το πλαίσιο προσπαθεί να τοποθετήσει ακριβώς αυτό το ατομικό συμφέρον πάνω από τις συλλογικές προσπάθειες πολλών, ας αναλογιστούν ότι για κάποιους ανάμεσα μας δεν χάνεται απλώς μια εξεταστική άλλα κινδυνεύει να καταρρεύσει άμεσα η σταθερότητα του φοιτητικού τους βίου που με αξιοπρέπεια και καθημερινό αγώνα προσπαθούν να διαφυλάξουν. Θέλουμε την σχολή μας ανοιχτή, να μην χαθεί η εξεταστική, να εναντιωθούμε στο σχέδια της κυβέρνησης χωρίς όμως να πλήττουμε τους συμφοιτητές μας ενώ ακόμη επιθυμούμε τα αιτήματα των φοιτητών να ακουστούν με τρόπο που δεν εξυπηρετούν το αφήγημα της κυβέρνησης καθώς πολλά στελέχη της και κάποια υποκινούμενα ΜΜΕ, αφορμή ψάχνουν για να δυσφημήσουν τα δημοσιά ΑΕΙ και τα αιτήματα των φοιτητών, παρουσιάζοντας τους φοιτητές ως μπαχαλάκηδες πράγμα που σε καμία των περιπτώσεων δεν ισχύει. 
Η θέση μας εκφράζεται με σαφήνεια  ώστε να μην οδηγήσει σε αμφισβήτηση των προθέσεων μας : είμαστε υπέρ ενός ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΩΡΕΑΝ και ΑΝΟΙΧΤΟΥ (για όλα τα κοινωνικά στρώματα) ΠΑΝΕΠΗΣΤΗΜΙΟΥ που προωθεί τον ανοικτό δημόσιο διάλογο και διασφαλίζει ένα υψηλό επίπεδο σπουδών.

Για αυτό προτείνουμε :
-   Παύση της κατάληψης προκειμένου να διεξαχθεί ομαλά η εξεταστική.
-   Έκδοση νέου προγράμματος εξεταστικής  και  πτυχιακής εξεταστικής.
-   Αποφυγή συρρίκνωσης της  χειμερινής εξεταστικής περιόδου 2023-2024.
-   Αύξηση των ωρών διδασκαλίας  είτε δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως τις πρώτες εβδομάδες του εαρινού εξαμήνου (όταν αυτό εκκινήσει) προκειμένου να αναπληρωθούν οι χαμένες ημέρες και να ολοκληρωθεί εγκαίρως το εαρινό εξάμηνο  έχοντας συμπληρωθεί η απαιτούμενες ώρες διδασκαλίας και τα απαιτούμενα εργαστήρια.
-   Στήριξη του φοιτητικού συλλόγου από την  συνέλευση των καθηγητών του τμήματος και ξεκάθαρη τοποθέτηση του τμήματος κατά του νομοσχεδίου.
-   Παρέμβαση στον πρόεδρο του τμήματος και κατ' επέκταση στον κοσμήτορα της Πολυτεχνικής για να αναδειχθεί η ανάγκη επιπλέον χρηματοδότησης και όχι ανάγκη ίδρυσης ιδιωτικών ΑΕΙ για να υπάρχει υψηλό επίπεδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
-   Επόμενη γενική συνέλευση του συλλόγου μετά το πέρας της εξεταστικής.
 Όπως και να  έχει θεωρούμε πως σε μια δημοκρατική διαδικασία όπως αυτή της συνέλευσης καλό είναι να ακούγονται όλες οι απόψεις και να παρουσιάζονται όλα τα επιχειρήματα από κάθε πλευρά για να παρθεί στο τέλος η απόφαση που υπηρετεί σε μεγαλύτερο βαθμό τα θέλω των φοιτητών του συλλόγου.
  Όποια και να είναι η τελική έκβαση προσπαθούμε να διαφυλάξουμε ένα υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης στο ΤΗΜΜΥ ΑΠΘ σε συνεργασία με το διδακτικό προσωπικό το οποίο μας στήριξε έμπρακτα γυρνώντας την πλάτη στις άδικες και διαβλητές ηλεκτρονικές εξετάσεις. Μια απόφαση που δείχνει πως οι καθηγητές σέβονται το επίπεδο σπουδών  στο τμήμα άλλα και το ίδιο το φοιτητικό σώμα.