Title: ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ 23/1/2024 Post by: Aris★ on January 24, 2024, 00:33:16 am (https://i.imgur.com/idNtlVp.jpg)
ΜΑΖΙΚΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗ 24/1, ΣΤΙΣ 12.00 ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΣΦ ΗΛ-ΜΗΧ Τι φέρνουν τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια; Το νέο νομοσχέδιο στοχεύει στην παράκαμψη του Άρθρου 16 του συντάγματος, μέσω του οποίου προστατεύεται η δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, αυτή η “αναθεώρηση” επιτρέπει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, ενώ δίνει και την δυνατότητα εγκατάστασης ιδρυμάτων από παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων. Ο σκοπός βέβαια της δημιουργίας ιδιωτικών πανεπιστημίων δεν είναι ούτε η αναβάθμιση της πανεπιστημιακής παιδείας ούτε η ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά η μεγιστοποίηση και η παραγωγή κέρδους. Το οποίο κέρδος για άλλη μία φορά θα παραχθεί στις πλάτες μας, στις πλάτες μαθητών και οικογενειών που το ίδιο το κράτος φρόντισε να μείνουν εκτός του δημόσιου πανεπιστημίου μέσω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Θα εντείνει παραπάνω τους ταξικούς φραγμούς στην παιδεία και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν θα μπορούν να μπουν τα παιδιά των κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων, αφου δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στα υψηλά κόστη για τα φροντιστήρια ή πολύ περισσότερο για τα πανάκριβα δίδακτρα των ιδιωτικών δομών. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα της ακρίβειας έρχονται ως "λύση" σε μια κατάσταση από τους ίδιους τους δημιουργούς αυτής της κατάστασης, αυτούς που υποχρηματοδότησαν και υποβάθμισαν το σημερινό πανεπιστήμιο, κάτι που κάνει ξεκάθαρη την υποκρισία του εγχειρήματος. Πως θα επηρεαστούν τα δημόσια; Η κυβέρνηση μας λέει ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού πανεπιστημίου θα αναβαθμίσει στην πράξη το πρώτο. Στο ίδιο έργο πάλι θεατές. Το είδαμε ξανά με όλες τις υπόλοιπες αγορές που έχουν «απελευθερωθεί» από τα δεσμά του δημοσίου. Σε αυτή την απελευθερωμένη «αγορά», τα δημόσια θα πρέπει να υιοθετήσουν όλα εκείνα τα ιδιωτικοοικονομικά χαρακτηριστικά για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό με τα ιδιωτικά, ωθώντας τα πολλές φορές στο να βρουν τα ίδια από μόνα τους όλους τους αναγκαίους πόρους. Όλοι ξέρουμε τι σημαίνει αυτό, υποχρηματοδότηση, επί πληρωμή μεταπτυχιακά, στενότερη σύνδεση με εταιρίες-χορηγούς, ΣΔΙΤ στην φοιτητική μέριμνα, έρευνα για τους ιδιώτες, απλήρωτη εργασία διδακτορικών και μεταπτυχιακών και άλλα πολλά που δεν θα μας φτάσει το χαρτί για να τα αναφέρουμε όλα. Στρέφει, έτσι, περισσότερο το δημόσιο πανεπιστήμιο στην επιχειρηματική λογική. Ήδη ο Πιερακκάκης σε αυτή την λογική μιλάει για τερατώδη ποσά που θα δοθούν αποκλειστικά σε εκείνες τις λειτουργίες που θα αποσκοπούν στην περαιτέρω επιχειρηματικοποίηση των ΑΕΙ. Δημιουργία μηχανισμού χρηματοδότησης νεοφυών επιχειρήσεων στα ΑΕΙ, «Πανεπιστήμια Αριστείας», βιομηχανικά διδακτορικά, Κέντρα Ικανοτήτων, ΣΔΙΤ για φοιτητικές εστίες. Λειτουργίες που καμία σχέση δεν έχουν με τις πραγματικές μας ανάγκες για μόρφωση και αξιοπρεπή εργασία. Μην ξεχνάμε κιόλας την νομοθεσία της ΕΕ, που λέει ότι εφόσον σε κάποια αγορά συνυπάρχει το δημόσιο με το ιδιωτικό (εν προκειμένο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης), τότε το κράτος απαγορεύεται να ενισχυεί το πρώτο λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού. Πως επηρεάζονται τα επαγγελματικά μας δικαιώματα; Το νέο νομοσχέδιο έρχεται να τσακίσει την εργασιακή μας προοπτική, με βάση τις απαιτήσεις των εταιρειών για ένα φθηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της αγοράς και των εταιρειών. Η ύπαρξη ιδιωτικών πανεπιστημίων σε συνδιασμό με ιδιωτικά κολλέγια-ΙΕΚ-ΑΤΕΙ κτλ έρχεται στην πράξη να κατατεμαχίσει περισσότερο τα πτυχία μας, δημιουργώντας πτυχία πολλαπλών ταχυτήτων τα οποία θα πουλιούνται και θα αγοράζονται στο πτυχιοπάζαρο που μας έχουν ετοιμάσει. Μας ωθούν πρακτικά στον ατομικό δρόμο και σε ένα αέναο κυνήγι πιστωτικών μονάδων και πιστωποιήσεων για να ανταπεξέλθουμε στον ανταγωνισμό εντός του ίδιου μας του επιστημονικού αντικειμένου. Όλος αυτός ο ανταγωνισμός μεταξύ μας καταλήγει να συμπιέζει τα εργασιακά, επαγγελματικά και μισθολογικά μας δικαιώματα προς τα κάτω. Το έχουμε δει και στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ) όπου έχουν δημιουργηθεί «μηχανικοί» πολλαπλών ταχυτήτων και ανταγωνίζονται μεταξύ τους για τις άδειες ασκήσεως επαγγέλματος. Εμείς διεκδικούμε ένα πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο στο οποίο θα είναι ενσωματωμένα όλα τα επαγγελματικά μας δικαιώματα και θα αποτελεί μοναδική προϋπόθεση για εργασία, κόντρα στον ατομικό δρόμο και τον ανταγωνισμό που μας ωθούν. Είναι πραγματικά δημόσιο και δωρεάν το πανεπιστήμιο σήμερα; Αρκεί μια γρήγορη ματιά στην παιδεία στην χώρα μας σήμερα, για να καταλάβει κανείς την κατάσταση στην οποία βρίσκεται. Είναι η πραγματικότητα ότι ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της παιδείας αμφισβητείται όλο και περισσότερο, και ότι η εκπαίδευση στρέφεται όλο και περισσότερο προς την εμπορευματοποίηση. Γιατί μάλλον τα πανεπιστήμια δεν είναι και τόσο δημόσια όταν ο ιδιωτικός τομέας και η κερδοφορία έχουν πλέον πλήρη συνεργασία με τα τμήματα μας. Όταν δηλαδή τα προγράμματα σπουδών μας διαμορφώνονται σε συνεργασία με επιχειρήσεις, όταν η γνώση διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς, όταν η έρευνα διεξάγεται για εταιρείες και για τον στρατό και όταν οι δημόσιες και δωρεάν παροχές των φοιτητών όπως η στέγαση και η σίτιση πωλούνται σε εργολάβους που βγάζουν κέρδος πατώντας στις πλάτες μας. Και μάλλον η εκπαίδευση δεν είναι και τόσο δωρεάν όταν για να μπεις στο πανεπιστημιο πρέπει να κάνεις 10 χρόνια φροντιστήρια και ιδιαίτερα. Και αν καταφέρεις να περάσεις από τους κόφτες πανελλήνιες & ΕΒΕ, πρέπει για 5 χρόνια να πληρώνεις νοίκι, ρεύμα, ίντερνετ, φαγητό χωρίς καμία παροχή. Και όταν εν τέλει για να βρεις δουλειά να κυνηγάς συνεχώς ημερίδες, πιστοποιήσεις και σεμινάρια. Αυτό μας δείχνει ότι η διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση δεν θα ξεκινήσει ουτε σε 10 χρόνια, ούτε από αύριο με την εφαρμογή του νόμου, αλλά στην πραγματικότητα έχει ήδη ξεκινήσει από χθες! Η υποβάθμιση του δημοσίου δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, η χρονιά υποχρηματοδότηση, οι μαζικές ελλείψεις σε καθηγητές, η εντατικοποίηση, οι κόφτες και οι ταξικοί φραγμοί. Όλα αυτά έρχονται να καλλιεργήσουν τα πανεπιστήμια σε έφορο εδαφος για την είσοδο του ιδιωτικού τομέα ο οποίος θα έρθει σαν «απο μηχανής θεός» να καλύψει τις ελλείψεις. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια έρχονται για να δώσουν το τελικό χτύπημα στην παιδεία όπως την ξέρουμε σήμερα. Είναι η ίδια συνταγή που χρησιμοποιείται διαχρονικά από τις πολιτικές του κράτους και του κεφαλαίου για την εμπορευματοποίηση όλων των κοινωνικών παροχών και δημοσίων αγαθών. Το έχουμε δει και στους σιδηρόδρομους, και στην υγεία, και στην ενέργεια. Οι ιδιωτικοποιήσεις ως στρατηγική του κράτους και του κεφαλαίου Είναι απολύτως σαφές προς όλη την κοινωνία, αλλά και αναγκαίο να το αναγνωρίσουμε στα πλαίσια του αγώνα, πως οι ιδιωτικοποιήσεις είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό της κοινωνίας που ζούμε, όπως φαίνεται από το τι προτάσσει και αλλάζει ο κρατικός μηχανισμός, σύμφωνα πάντα με τις επιταγές του κεφαλαίου και των εταιρειών. Για να το πούμε πιο απλά βλέπουμε όλοι και όλες στην καθημερινότητά μας πως τα κοινωνικά αγαθά: οι μεταφορές, το ρεύμα, το νερό, η υγεία και η παιδεία σταματάνε να νοούνται ως δημόσια και περνάνε στα χέρια της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Πιο συγκεκριμένα, εφόσον γίνεται αυτή η μετάβαση είναι άμεσα κατανοητό ότι το κέρδος μπαίνει ως βασικός στόχων αυτών που τα διαχειρίζονται. Μεταβάλλεται δηλαδή ο ίδιος ο στόχος, από την κάλυψη των βασικών αναγκών της κοινωνίας, στην άντληση οικονομικού κέρδους για τους λίγους. Ακόμη, οι ιδιωτικοποιήσεις είναι ένα από τα βασικά μέσα ενσάρκωσης της κρατικής θανατοπολιτικής. Προφανώς δηλαδή, δεν μιλάμε μονάχα για τις δολοφονίες των μπάτσων σε κομμάτια της κοινωνικής βάσης, όπως είδαμε το προηγούμενο διάστημα. Μιλάμε όμως για την εντεινόμενη υποβάθμιση της ανθρώπινης ζωής στον βωμό του κέρδους. Είδαμε πολύ ξεκάθαρα τι σημαίνουν οι ιδιωτικοποιήσεις στην κρατική δολοφονία στα Τέμπη. Είδαμε όλοι και όλες πως δεν νοιάζονται καθόλου για την μέριμνα, την υγεία, την παρεχόμενη παιδεία και εν τέλει δεν νοιάζονται για τις ζωές της κοινωνικής βάσης, των φοιτητ(ρι)ών, των εργαζομένων, των μεταναστ(ρι)ών κ.ο.κ. Το είδαμε και χθες με την εκκένωση της κατάληψης στην Πρυτανεία του ΕΜΠ, τον ξυλοδαρμό των φοιτητών που διαμαρτηρήθηκαν και την επίθεση στις καταλήψεις των συλλόγων. Γίνεται δηλαδή αντιληπτό ότι είναι κομβικό στο σήμερα να υπερασπιστούμε τις δημόσιες δομές και εν προκειμένω την δημόσια και δωρεάν παιδεία. Αυτό βέβαια, ας είναι ξεκάθαρο δεν σημαίνει ούτε ότι η σημερινή παιδεία είναι δημόσια και δωρεάν, ούτε ότι μας ικανοποιεί η διαχείριση του κεφαλαίου. Εξάλλου σε κάθε αφορμή φαίνεται η ανικανότητα τους να “μεριμνήσουν” για την ζωή μας ακριβώς λόγω της υποβάθμισης της ζωής μας απέναντι στο κέρδος, όπως αναφέρθηκε πριν. Παρόλα αυτά το ζήτημα στο σήμερα είναι ένα: είτε θα επιλέξουμε και θα διεκδικήσουμε την παιδεία να είναι δημόσια και δωρεάν, προσβάσιμη σε όλους και σε όλες, είτε θα επικρατήσει η παιδεία των ταξικών φραγμών, των αστυνομικών δυνάμεων, της κατάργησης του ασύλου κ.ο.κ. Πώς απαντάμε; Γιατί κατάληψη; Έτσι λοιπόν τίθεται το βασικό ερώτημα πώς θέλουμε να αγωνιστούμε ενάντια σε αυτό τον νόμο. Βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο για την εκπαιδευτική αναδιάρθρωση και όχι μόνο. Όπως έχει γίνει σαφές παραπάνω βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο για το μέλλον μας, για το πως σπουδαζουμε, ποια θα είναι τα επαγγελματικά μας δικαιώματα και πως θα εργαζόμαστε στο μέλλον. Για να το πούμε ξεκάθαρα: Κατάληψη δεν κάνουμε ούτε για τις κυκλικές τυρόπιτες ούτε για να χάσουμε την εξεταστική. Κάνουμε κατάληψη τόσο για να δημιουργήσουμε τον χρόνο και την κοινότητα αγώνα που είναι απαραίτητη για να αμφισβητηθεί ο νόμος αλλά και για να μπορέσουμε πραγματικά να δομήσουμε αντιστάσεις απέναντι στην κρατική πολιτική. Εξάλλου είναι ζήτημα της κυβέρνησης και πρόκληση προς το φοιτητικό κίνημα η προσπάθεια για μία τόσο μεγάλη αλλαγή σε περίοδο πίεσης των φοιτητών λόγω εξεταστικής και όχι δικό μας. Στην πραγματικότητα καλούμαστε να επιλέξουμε για το αν θα υπερασπιστούμε τα κεκτημένα αγώνα και την ίδια μας την ζωή απέναντι σε αυτό το νομοσχέδιο. Παλεύουμε για: ● ΚΑΜΙΑ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 16 ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ. ΜΠΛΟΚΑΡΟΥΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ «ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ» ● ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, ΧΩΡΙΣ ΤΑΞΙΚΟΥΣ ΦΡΑΓΜΟΥΣ. ● ΕΝΑ ΕΝΙΑΙΟ ΠΤΥΧΙΟ ΑΝΑ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΑ ΣΕ ΑΥΤΟ. ΜΟΝΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΜΑΣ. ● ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ. ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΛΕΣΧΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΣΤΙΩΝ, ΤΑ ΣΔΙΤ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ. ● ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΤΑ ΔΙΔΑΚΤΡΑ ΣΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ Προχωράμε σε: ● ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΠΕΜΠΤΗ 25/1, 12.00 ΣΤΗΝ ΚΑΜΑΡΑ ● ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 24/1 ΕΩΣ ΤΡΙΤΗ 30/1 ● ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥΣ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΘΕΣΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ● ΠΟΡΕΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΟΝ ΠΑΛΑΙΣΤΗΝΙΑΚΟ ΛΑΟ. ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ! ΠΕΜΠΤΗ 25/1, 19.00 ΣΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ● ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΠΕΜΠΤΗ 25/1, 14.30 (ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ) ● ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ «ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ» ΩΡΑ ΚΑΙ ΜΕΡΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ● ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΡΙΤΗ 30/1, 17.00 ΣΤΗΝ Α5 ● ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗ 24/1, 12.00 ΣΤΗΝ Α1 ● ΤΑΜΕΙΟ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΓΙΑ ΟΣΟ ΚΟΣΜΟ ΕΧΕΙ ΕΠΙΒΑΡΥΝΘΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ● ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗ 24/1 ● ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΑΝΟ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΒΑΣΑΝΙΣΜΟ ΤΟΥ Β. ΜΑΓΓΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ edit by MajorTom: fix title Title: Re: ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ 23/1/2024 Post by: BabisI on January 24, 2024, 12:19:16 pm Το Δελτίο Τύπου τι είναι; Άλλο πρόγραμμα δράσεων, που περιλαμβάνει και αυτό κατάληψη;
Η Ενιαία Απόφαση ΦΣ της προηγούμενης εβδομάδας ήταν το δελτίο τύπου + το ανοιχτό; Και είχαν ενωθεί σε ένα λόγω παρουσίας δαπ; Title: Re: ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ 23/1/2024 Post by: okan on January 24, 2024, 13:19:53 pm Το Δελτίο Τύπου τι είναι; Άλλο πρόγραμμα δράσεων, που περιλαμβάνει και αυτό κατάληψη; Η Ενιαία Απόφαση ΦΣ της προηγούμενης εβδομάδας ήταν το δελτίο τύπου + το ανοιχτό; Και είχαν ενωθεί σε ένα λόγω παρουσίας δαπ; Ακριβώς όπως τα είπες. Το Δελτίο Τύπου στηρίζεται από ΠΚΣ και Αντίσταση σε εμάς Title: Re: ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ 23/1/2024 Post by: SilentLightning on January 27, 2024, 15:21:07 pm Μην ξεχνάμε κιόλας την νομοθεσία της ΕΕ, που λέει ότι εφόσον σε κάποια αγορά συνυπάρχει το δημόσιο με το ιδιωτικό (εν προκειμένο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης), τότε το κράτος απαγορεύεται να ενισχυεί το πρώτο λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού. Έχει βρει κανεις πηγή για αυτό? Title: Re: ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ 23/1/2024 Post by: Katarameno on January 27, 2024, 19:24:03 pm Μην ξεχνάμε κιόλας την νομοθεσία της ΕΕ, που λέει ότι εφόσον σε κάποια αγορά συνυπάρχει το δημόσιο με το ιδιωτικό (εν προκειμένο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης), τότε το κράτος απαγορεύεται να ενισχυεί το πρώτο λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού. Έχει βρει κανεις πηγή για αυτό? Επειδή είναι καλή η ερώτησή σου είπα να το ρωτήσω στο ChatGPT και όντως μου απάντησε αυτά : "Δεν υπάρχει καμία γενική νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) που να ορίζει ότι το κράτος απαγορεύεται να ενισχύει τον δημόσιο τομέα σε αγορά όπου συνυπάρχει με τον ιδιωτικό, ειδικά όσον αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι κανόνες για την ανταγωνιστικότητα στην ΕΕ καθορίζονται από τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1/2003 και τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 139/2004, αλλά αυτοί αφορούν κυρίως τις περιπτώσεις συγκεντρώσεων επιχειρήσεων και καταχώρισης συμφωνιών. Η ΕΕ έχει και οδηγίες που αφορούν τις δημόσιες συμβάσεις και την ελευθερία παροχής υπηρεσιών, αλλά αυτές δεν απαγορεύουν συγκεκριμένα την ενίσχυση του δημόσιου τομέα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι δυνατόν να υπάρχουν εθνικοί νόμοι ή κανονισμοί που να διέπουν τον τρόπο επιδότησης ή ενίσχυσης του δημόσιου τομέα στην εκπαίδευση σε κάθε κράτος μέλος, αλλά αυτά θα είναι εθνικά ζητήματα." Όμως όταν το ζόρισα λίγο παραπάνω ::) ^shifty^ άρχισε να μου τα μασάει κάπως : "Μέχρι την τελευταία μου ενημέρωση τον Ιανουάριο του 2022, δεν υπάρχει γενική ευρωπαϊκή νομοθεσία που απαιτεί από τα κράτη μέλη να χρηματοδοτούν εξίσου τα δημόσια και ιδιωτικά πανεπιστήμια. Η χρηματοδότηση και η οργάνωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι συνήθως αρμοδιότητα των εθνικών κυβερνήσεων και υπάρχει συνήθως μεγάλη ελευθερία δράσης για τα κράτη μέλη. Στην ΕΕ, η εκπαίδευση εμπίπτει στο πεδίο της επικουρικότητας, που σημαίνει ότι τα κράτη μέλη διατηρούν τον έλεγχο και την ευθύνη για τον τρόπο οργάνωσης και χρηματοδότησης του εκπαιδευτικού τους συστήματος. Έτσι, δεν υπάρχει καμία συγκεκριμένη απαίτηση για ομοιόμορφη χρηματοδότηση των δημόσιων και ιδιωτικών πανεπιστημίων σε όλα τα κράτη μέλη. Ωστόσο, ορισμένες αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου έχουν επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο τα κράτη μέλη χειρίζονται τη χρηματοδότηση και την παροχή υπηρεσιών στον τομέα της εκπαίδευσης, αλλά δεν υπάρχει συγκεκριμένη υποχρέωση για ομοιόμορφη χρηματοδότηση μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών πανεπιστημίων. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιρροή στον τομέα της εκπαίδευσης, αλλά η περίπλοκη φύση των συστημάτων εκπαίδευσης και ο έλεγχος που διατηρούν τα κράτη μέλη σε αυτόν τον τομέα σημαίνει ότι δεν υπάρχει ενιαία οδηγία που να καθορίζει συγκεκριμένα τη χρηματοδότηση των πανεπιστημίων. Οι αποφάσεις για τη χρηματοδότηση των δημόσιων πανεπιστημίων είναι συνήθως εθνικές αποφάσεις. Σε γενικές γραμμές, η ΕΕ έχει επιδιώξει να προωθήσει τη συνεργασία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ των κρατών μελών στον τομέα της εκπαίδευσης, αλλά οι πολιτικές αποφάσεις παραμένουν κυρίως στο εθνικό επίπεδο." Άρα ή όντως υπάρχει νομοθεσία της ΕΕ και δεν την έχει το ChatGPT δλδ είναι πιο πρόσφατη από τον Ιανουάριο του 2022 ή έχει κάνει ένα λαθάκι ο Άρης μας, που δεν μπορούμε να τον κατηγορήσουμε οτι το έκανε επίτηδες ή με δόλο αφού δεν είμαστε σε θέση να ξέρουμε απ έξω και ανακατωτά όλη την ελληνική και ακόμα περισσότερο την ευρωπαϊκή νομοθεσία και τις χιλιάδες (ίσως και εκατομμύρια αποφάσεις της ΕΕ και της Ελλάδας). Και αυτό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα για όλους/όλες/όλ@ μας γιατί υπάρχει και ο παρανοϊκός νόμος που λέει οτι είμαστε και υποχρεωμένοι να γνωρίζουμε όλους τους νόμους. ;D Δεν μας έφταναν όλα τα άλλα έχουμε και άλλο μπελά στο κεφάλι μας. Πάντως ωραία και εύστοχη η ερώτησή σου SilentLightning. 12 points :P :-* Nα μην έξυνες και προφυλακτήρες όταν ξεπαρκάρεις, θα άγγιζες την τελειότητα :D ^rolfmao^ ^fouska^ Title: Re: ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ 23/1/2024 Post by: MajorTom on January 27, 2024, 19:32:57 pm Αν ρωτήσεις το bing που έχει GPT- 4 και σου εμφανίζει και τις πηγές για ό,τι λέει σου απαντάει αυτά:
Quote Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει κανόνες για την πολιτική ανταγωνισμού, οι οποίοι απαγορεύουν τις κρατικές ενισχύσεις που οδηγούν σε στρεβλώσεις του ανταγωνισμού στην εσωτερική αγορά¹. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις, όπως οι κρατικές ενισχύσεις για σκοπούς γενικού οικονομικού συμφέροντος, οι οποίες μπορούν να εγκριθούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εφόσον συμμορφώνονται με τους κανόνες της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης². Αυτές οι κρατικές ενισχύσεις μπορούν να περιλαμβάνουν την υποστήριξη των δημοσίων υπηρεσιών, την προστασία του περιβάλλοντος, την προώθηση της κοινωνικής συνοχής και την αντιμετώπιση των κρίσεων³. Προέλευση: Συνομιλία με το Bing, 27/1/2024 (1) Πολιτική ανταγωνισμού | Θεματολογικά δελτία για την Ευρωπαϊκή Ένωση .... https://www.europarl.europa.eu/factsheets/el/sheet/82/competition-policy. (2) Ευρωπαϊκή Ένωση - Βικιπαίδεια. https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CF%85%CF%81%CF%89%CF%80%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CE%AE_%CE%88%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7. (3) Συνθήκη για την Ευρωπαϊκή Ένωση | EUR-Lex. https://eur-lex.europa.eu/EL/legal-content/summary/treaty-on-european-union.html. Και στην ερώτηση ποιες δημόσιες υπηρεσίες: Quote Οι δημόσιες υπηρεσίες είναι υπηρεσίες που παρέχονται από το κράτος ή από ιδιωτικούς φορείς για λογαριασμό του κράτους, με σκοπό να καλύψουν τις βασικές ανάγκες των πολιτών και να προωθήσουν την κοινωνική συνοχή¹. Ορισμένες από τις δημόσιες υπηρεσίες που μπορούν να επωφεληθούν από κρατικές ενισχύσεις σύμφωνα με την πολιτική ανταγωνισμού της ΕΕ είναι²³: - Υγεία: Παροχή πρόσβασης σε ποιοτική και προσιτή ιατρική περίθαλψη, πρόληψη και προαγωγή της υγείας. - Εκπαίδευση: Παροχή πρόσβασης σε ποιοτική και δωρεάν εκπαίδευση για όλους, ανάπτυξη δεξιοτήτων και ενίσχυση της κοινωνικής ένταξης. - Μεταφορές: Παροχή πρόσβασης σε ασφαλείς, αποδοτικές και βιώσιμες μεταφορές για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, συμβάλλοντας στην ενιαία αγορά και στη μείωση των εκπομπών. - Ενέργεια: Παροχή πρόσβασης σε αξιόπιστη, προσιτή και καθαρή ενέργεια για τους καταναλωτές και την οικονομία, συμβάλλοντας στην ενεργειακή ασφάλεια και στην κλιματική δράση. - Ταχυδρομικές υπηρεσίες: Παροχή πρόσβασης σε ποιοτικές και προσιτές ταχυδρομικές υπηρεσίες για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, συμβάλλοντας στην επικοινωνία και στην ηλεκτρονική εμπορία. Προέλευση: Συνομιλία με το Bing, 27/1/2024 (1) Δημόσιες συμβάσεις | Θεματολογικά δελτία για την Ευρωπαϊκή Ένωση .... https://www.europarl.europa.eu/factsheets/el/sheet/34/%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%83%CE%B9%CE%B5%CF%82-%CF%83%CF%85%CE%BC%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82. (2) Δημόσιες συμβάσεις στην ΕΕ er - Publications Office of the EU. https://op.europa.eu/el/publication-detail/-/publication/168e3af4-9a38-11ee-b164-01aa75ed71a1/language-el/. (3) Δημόσιοι διαγωνισμοί και συμβάσεις | Ευρωπαϊκή Ένωση. https://european-union.europa.eu/live-work-study/public-contracts_el. Title: Re: ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ 23/1/2024 Post by: Katarameno on January 27, 2024, 22:15:16 pm Ταπώνοντας το ChatGBT ^rolfmao^
Katarameno: Aπό που προκύπτει οτι "η νομοθεσία της ΕΕ, που λέει ότι εφόσον σε κάποια αγορά συνυπάρχει το δημόσιο με το ιδιωτικό (εν προκειμένω της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης), τότε το κράτος απαγορεύεται να ενισχύει το πρώτο λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού" ? ChatGPT: Δεν υπάρχει καμία γενική νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) που να ορίζει ότι το κράτος απαγορεύεται να ενισχύει τον δημόσιο τομέα σε αγορά όπου συνυπάρχει με τον ιδιωτικό, ειδικά όσον αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι κανόνες για την ανταγωνιστικότητα στην ΕΕ καθορίζονται από τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1/2003 και τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 139/2004, αλλά αυτοί αφορούν κυρίως τις περιπτώσεις συγκεντρώσεων επιχειρήσεων και καταχώρισης συμφωνιών. Η ΕΕ έχει και οδηγίες που αφορούν τις δημόσιες συμβάσεις και την ελευθερία παροχής υπηρεσιών, αλλά αυτές δεν απαγορεύουν συγκεκριμένα την ενίσχυση του δημόσιου τομέα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι δυνατόν να υπάρχουν εθνικοί νόμοι ή κανονισμοί που να διέπουν τον τρόπο επιδότησης ή ενίσχυσης του δημόσιου τομέα στην εκπαίδευση σε κάθε κράτος μέλος, αλλά αυτά θα είναι εθνικά ζητήματα. Katarameno: Υπάρχει αλλού κάποια διακρατική συμφωνία της ΕΕ ή Ευρωπαϊκή νομοθεσία που να αναγκάζει την Ελληνική κυβέρνηση πχ να χρηματοδοτεί εξίσου τα ιδιωτικά και τα κρατικά Πανεπιστήμια (το ερώτημα το κάνω γιατί στην Ελλάδα η κυβέρνηση της ΝΔ θέλει να παραβιάσει κατάφωρα και προκλητικά το Σύνταγμα και να επιτρέψει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων) ChatGPT: Μέχρι την τελευταία μου ενημέρωση τον Ιανουάριο του 2022, δεν υπάρχει γενική ευρωπαϊκή νομοθεσία που απαιτεί από τα κράτη μέλη να χρηματοδοτούν εξίσου τα δημόσια και ιδιωτικά πανεπιστήμια. Η χρηματοδότηση και η οργάνωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι συνήθως αρμοδιότητα των εθνικών κυβερνήσεων και υπάρχει συνήθως μεγάλη ελευθερία δράσης για τα κράτη μέλη. Στην ΕΕ, η εκπαίδευση εμπίπτει στο πεδίο της επικουρικότητας, που σημαίνει ότι τα κράτη μέλη διατηρούν τον έλεγχο και την ευθύνη για τον τρόπο οργάνωσης και χρηματοδότησης του εκπαιδευτικού τους συστήματος. Έτσι, δεν υπάρχει καμία συγκεκριμένη απαίτηση για ομοιόμορφη χρηματοδότηση των δημόσιων και ιδιωτικών πανεπιστημίων σε όλα τα κράτη μέλη. Ωστόσο, ορισμένες αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου έχουν επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο τα κράτη μέλη χειρίζονται τη χρηματοδότηση και την παροχή υπηρεσιών στον τομέα της εκπαίδευσης, αλλά δεν υπάρχει συγκεκριμένη υποχρέωση για ομοιόμορφη χρηματοδότηση μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών πανεπιστημίων. Katarameno: Αυτό είναι ένα επιχείρημα κάποιου φοιτητή που είναι υπέρ της κατάληψης στα δημόσια πανεπιστήμια και θέλω να μάθω αν ισχύει από κάποιους νόμους / κανονισμούς της ΕΕ που είναι πάρα πολλοί και δεν μπορούμε να τους ξέρουμε ή να τους θυμόμαστε, και για αυτό ρωτάω αν μπορείς να βρεις σε ποιους νόμους/ αποφάσεις της ΕΕ / ή διακρατικές συμφωνίες το λέει αυτό. ChatGPT: Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιρροή στον τομέα της εκπαίδευσης, αλλά η περίπλοκη φύση των συστημάτων εκπαίδευσης και ο έλεγχος που διατηρούν τα κράτη μέλη σε αυτόν τον τομέα σημαίνει ότι δεν υπάρχει ενιαία οδηγία που να καθορίζει συγκεκριμένα τη χρηματοδότηση των πανεπιστημίων. Οι αποφάσεις για τη χρηματοδότηση των δημόσιων πανεπιστημίων είναι συνήθως εθνικές αποφάσεις. Σε γενικές γραμμές, η ΕΕ έχει επιδιώξει να προωθήσει τη συνεργασία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ των κρατών μελών στον τομέα της εκπαίδευσης, αλλά οι πολιτικές αποφάσεις παραμένουν κυρίως στο εθνικό επίπεδο. Για να υποστηρίξει κάποιος τη θέση του υπέρ της κατάληψης στα δημόσια πανεπιστήμια, θα πρέπει να αναφερθεί σε εθνικούς νόμους και πολιτικές που αφορούν τον τρόπο χρηματοδότησης των πανεπιστημίων στη συγκεκριμένη χώρα, καθώς και σε αρχές και αξίες που υποστηρίζονται από την ΕΕ ως προς την ποιότητα, την προσβασιμότητα και την ισότητα στην εκπαίδευση. Katarameno: Στο Σύνταγμα της Ελλάδας υπάρχει αυτό το άρθρο, το περίφημο άρθρο 16. "MEPOΣ ΔEYTEPO - Aτομικά και κοινωνικά δικαιώματα 'Αρθρο 16: (Παιδεία, τέχνη, επιστήμη) 1. H τέχνη και η επιστήμη, η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες η ανάπτυξη και η προαγωγή τους αποτελεί υποχρέωση του Kράτους. H ακαδημαϊκή ελευθερία και η ελευθερία της διδασκαλίας δεν απαλλάσσουν από το καθήκον της υπακοής στο Σύνταγμα. 2. H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες. 3. Tα έτη υποχρεωτικής φοίτησης δεν μπορεί να είναι λιγότερα από εννέα. 4. Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Tο Kράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία, ανάλογα με τις ικανότητές τους. 5. H ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση. Tα ιδρύματα αυτά τελούν υπό την εποπτεία του Kράτους, έχουν δικαίωμα να ενισχύονται οικονομικά από αυτό και λειτουργούν σύμφωνα με τους νόμους που αφορούν τους οργανισμούς τους. Συγχώνευση ή κατάτμηση ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων μπορεί να γίνει και κατά παρέκκλιση από κάθε αντίθετη διάταξη, όπως νόμος ορίζει. Eιδικός νόμος ορίζει όσα αφορούν τους φοιτητικούς συλλόγους και τη συμμετοχή των σπουδαστών σ' αυτούς. 6. Oι καθηγητές των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι δημόσιοι λειτουργοί. Tο υπόλοιπο διδακτικό προσωπικό τους επιτελεί επίσης δημόσιο λειτούργημα, με τις προϋποθέσεις που νόμος ορίζει. Tα σχετικά με την κατάσταση όλων αυτών των προσώπων καθορίζονται από τους οργανισμούς των οικείων ιδρυμάτων. Oι καθηγητές των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων δεν μπορούν να παυθούν προτού λήξει σύμφωνα με το νόμο ο χρόνος υπηρεσίας τους παρά μόνο με τις ουσιαστικές προϋποθέσεις που προβλέπονται στο άρθρο 88 παράγραφος 4 και ύστερα από απόφαση συμβουλίου που αποτελείται κατά πλειοψηφία από ανώτατους δικαστικούς λειτουργούς, όπως νόμος ορίζει. Nόμος ορίζει το όριο της ηλικίας των καθηγητών των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων εωσότου εκδοθεί ο νόμος αυτός οι καθηγητές που υπηρετούν αποχωρούν αυτοδικαίως μόλις λήξει το ακαδημαϊκό έτος μέσα στο οποίο συμπληρώνουν το εξηκοστό έβδομο έτος της ηλικίας τους. 7. H επαγγελματική και κάθε άλλη ειδική εκπαίδευση παρέχεται από το Kράτος και με σχολές ανώτερης βαθμίδας για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο από τρία χρόνια, όπως προβλέπεται ειδικότερα από το νόμο, που ορίζει και τα επαγγελματικά δικαιώματα όσων αποφοιτούν από τις σχολές αυτές. 8. Nόμος ορίζει τις προϋποθέσεις και τους όρους χορήγησης άδειας για την ίδρυση και λειτουργία εκπαιδευτηρίων που δεν ανήκουν στο Kράτος, τα σχετικά με την εποπτεία που ασκείται πάνω σ' αυτά, καθώς και την υπηρεσιακή κατάσταση του διδακτικού προσωπικού τους. H σύσταση ανώτατων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται. 9. O αθλητισμός τελεί υπό την προστασία και την ανώτατη εποπτεία του Kράτους. Tο Kράτος επιχορηγεί και ελέγχει τις ενώσεις των αθλητικών σωματείων κάθε είδους, όπως νόμος ορίζει. Nόμος ορίζει επίσης τη διάθεση των ενισχύσεων που παρέχονται κάθε φορά στις επιχορηγούμενες ενώσεις σύμφωνα με τον προορισμό τους." Άρα και αφού το Σύνταγμα είναι πάνω από οτιδήποτε άλλο, και από τους ευρωπαϊκούς νόμους και τους ελληνικούς νόμους, κάθε απόπειρα να περάσει ένας νόμος που να επιτρέπει την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων με τον παραπλανητικό τίτλο "Μή κρατικά" και "Μη κερδοσκοπικά" (καλά εδώ γελάμε, δεν υπάρχει ιδιώτης που δεν αποσκοπεί στο κέρδος, μη μας έχουν για ηλίθιους) ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα είναι ΚΑΤΑΦΩΡΑ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΣ, και μιλάμε για πρωτοφανή παραβίαση - κατάλυση του Συντάγματος και για Συνταγματική Εκτροπή. Σωστά? ChatGPT: Ναι, κατάλαβα την ερώτησή σας και μπορώ να σας παρέχω κάποια πληροφορία. Το Σύνταγμα της Ελλάδας, στο άρθρο 16, καθορίζει σαφώς τη σημασία που έχει η παιδεία, καθιστώντας την υποχρέωση του κράτους και εγγυώμενο δικαίωμα για όλους τους Έλληνες. Σύμφωνα με το Σύνταγμα: Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους. Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα δημοσίου δικαίου, και η σύσταση ιδιωτικών ανώτατων σχολών απαγορεύεται. Οι καθηγητές των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι δημόσιοι λειτουργοί. Τα έτη υποχρεωτικής φοίτησης δεν μπορούν να είναι λιγότερα από εννέα. Κάθε προσπάθεια νομοθετικής διάταξης που παραβιάζει αυτές τις διατάξεις του Συντάγματος μπορεί να θεωρηθεί αντισυνταγματική. Εάν υπήρξει προσπάθεια εισαγωγής νόμου που επιτρέπει τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων παρά την αντίθεση του Συντάγματος, αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί ως παραβίαση των συνταγματικών αρχών και να προκαλέσει αντιδράσεις. Εν τέλει, η ερμηνεία και η εφαρμογή του Συντάγματος είναι υπόθεση των ανώτερων δικαστηρίων της χώρας, και αυτά θα εξετάσουν τη συνταγματικότητα ή μη τέτοιων νομοθετικών πρωτοβουλιών. Katarameno: Έτσι θα ίσχυε σε μια πραγματική δημοκρατία, όπου οι θεσμοί λειτουργούν πραγματικά ανεξάρτητα. Στην Ελλάδα όμως έχει ξεσπάσει το τεράστιο σκάνδαλο παρακολουθήσεων από την ΕΥΠ και άλλους (ποιους? δεν έχουμε μάθει) ακόμα και με χρήση από την κυβέρνηση παράνομων διεθνώς λογισμικών παρακολούθησης κινητών τηλεφώνων. Σε άλλο σκέλος του σκανδάλου έχει απειληθεί δημόσια από το βήμα της Βουλής από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ο Πρόεδρος της ΑΔΑΕ, ανώτατος εισαγγελέας, πρώην μέλος του Συμβουλίου της Επικρατείας και έχει κατηγορηθεί οτι είναι όργανο της αντιπολίτευσης ή κάτι ύποπτο γενικώς, επειδή πήγε να κάνει έλεγχο όπως δικαιούται η Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών στις ιδιωτικές εταιρίες - παρόχους κινητής τηλεφωνίας όταν ξέσπασε το σκάνδαλο από κάποιους της αποκαλυπτικής δημοσιογραφίας. Άρα έχουμε αποδείξεις οτι δεν υπάρχει στην πράξη καμία ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης και ακόμα και πρώην Υπουργός της ΝΔ (!!!) παραδέχτηκε σε συνέντευξη με δημοσιογράφο οτι δεν υπάρχει. Άρα δεν μπορούμε να εφησυχάσουμε στο οτι η καθόλου ανεξάρτητη και προφανώς εκβιαζόμενη "Δικαιοσύνη" έτσι γενικά και αόριστα θα διασφαλίσει τα Συνταγματικά μας δικαιώματα. Εξάλλου το Σύνταγμα είναι σαφές στην ακροτελεύτεια διάταξή του οτι η προστασία και η τήρηση του Συντάγματος αποτελεί όχι μόνο δικαίωμα αλλά και ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ κάθε Έλληνα πολίτη. Και σε όλους τους όρκους πρώτα ορκιζόμαστε οτι θα υπηρετούμε / προστατεύουμε το Σύνταγμα και μετά τους Νόμους που συμφωνούν με αυτό (γιατί εδώ μιλάμε για νόμο που δεν είναι σύμφωνος με το πνεύμα του Συντάγματος που είναι τόσο σαφές στο αν μπορούν ιδιώτες να ιδρύσουν / λειτουργήσουν ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Άρα σε μια άλλη (ιδανική) δημοκρατία θα μπορούσαμε να βασιστούμε στις ανεξάρτητες πραγματικά δικαστικές αρχές για να αποφανθούν αν είναι αντισυνταγματικός ο νόμος που θέλουν να ψηφίσουν, αλλά στην τωρινή πραγματικότητα, με όλα αυτά που έχουν αποκαλυφθεί δεν μπορούμε. ChatGPT: Κατανοώ την ανησυχία σας σχετικά με την ανεξαρτησία των θεσμών στην Ελλάδα, ειδικά με τα πρόσφατα σκάνδαλα παρακολούθησης και τις αμφιβολίες που έχετε για την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης. Η καλή λειτουργία της δημοκρατίας εξαρτάται από τον σεβασμό του κράτους δικαίου και της ανεξαρτησίας των θεσμών. Στην περίπτωση που αναφέρεστε, όπου υποτίθεται ότι υπάρχει απειλή κατά της ΑΔΑΕ και ότι η Δικαιοσύνη δεν λειτουργεί ανεξάρτητα, είναι σημαντικό να υπάρχει διαφάνεια και ανεξαρτησία στις ενέργειες των δημόσιων αρχών. Η διασφάλιση της ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση του κράτους δικαίου και των δημοκρατικών αρχών. Ωστόσο, η συζήτηση για την κατάσταση της ανεξαρτησίας των θεσμών σε μια χώρα είναι ένα πολύπλοκο και ευαίσθητο θέμα, και οι κριτικές και οι ανησυχίες συχνά προκύπτουν από τον δημόσιο διάλογο και τις δημοκρατικές διαδικασίες. Είναι σημαντικό οι πολίτες να εκφράζουν τις απόψεις τους και να ασκούν τα δικαιώματά τους για να ενισχύσουν το κράτος δικαίου και τη δημοκρατία. Σε κάθε περίπτωση, η τελική απόφαση για την συμμόρφωση με το Σύνταγμα ανήκει στα ανώτερα δικαστήρια και το σύστημα δικαιοσύνης. Οι πολίτες έχουν το δικαίωμα να εκφράζουν τις απόψεις τους και να συμμετέχουν στον δημόσιο διάλογο για τα θέματα που τους αφορούν. Katarameno: Λάθος, οι πολίτες είναι υποχρεωμένοι από το Σύνταγμα να προστατεύουν το Σύνταγμα και τη Δημοκρατία. Ειδικά όταν τα προσωπικά και κοινωνικά δικαιώματα που προστατεύει το ίδιο το Σύνταγμα κερδήθηκαν με αγώνες ετών και με νεκρούς (φοιτητές του Πολυτεχνείου, το 1973) ChatGPT: Έχετε απόλυτο δίκιο, και συγγνώμη για την παρανόηση στην προηγούμενη απάντησή μου. Πράγματι, στο Σύνταγμα της Ελλάδας, ορίζεται ότι οι πολίτες έχουν την υποχρέωση να προστατεύουν το Σύνταγμα και τη Δημοκρατία, καθώς και τα προσωπικά και κοινωνικά δικαιώματα που προστατεύει. Ο αγώνας για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες που κερδίσαμε με αγώνες, συμπεριλαμβανομένου του αγώνα του Πολυτεχνείου το 1973, είναι σημαντικός και επιβεβαιώνει τη σημασία της συμμετοχής των πολιτών στην προάσπιση των δικαιωμάτων και των αξιών που ορίζονται στο Σύνταγμα. Σας ευχαριστώ για τη διόρθωση, και εκτιμώ τη σημασία της συνειδητοποίησης και της δράσης των πολιτών για την διατήρηση και την προαγωγή των δημοκρατικών αξιών. ("Ο αγώνας για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες που κερδίσαμε με αγώνες" λέει το πονηρούλικο. Ωπα μεγάλε δεν κερδίσαμε "μαζί" κανέναν αγώνα, ειδικά εσύ μαζί με εμάς. Όλα κι όλα.) |