Title: Mutual coaching Post by: The Web on September 12, 2017, 02:52:46 am Ενας τρόπος να αντιμετωπίσει ένας φοιτητής τη “βαρεμάρα” , την απόγνωση και τις δυσκολίες της σχολής , είναι τα ιδιαίτερα μαθήματα. Ενας άλλος είναι η αντιγραφή . Ο τρόπος που η σχολή γινεται λιγότερο απρόσωπη , χωρίς χρήματα και χωρίς να “κλέψεις” , ονομάζεται mutual coaching.
Είναι ακριβώς ο τρόπος που λειτουργούν δύο αδέρφια ή δύο εξαδέλφια (με καλές σχέσεις) που έχει τύχει να μπούνε στην ιδια σχολή . Το mutual coaching δεν γίνεται στο πρώτο έτος. Μετά το πρώτο έτος φαίνεται καθαρά ότι ο κάθε φοιτητής δημιουργεί το δικό του portfolio , τις δικές του κλίσεις και χρωστούμενα μαθήματα, τα δικά του δυνατά και αδύναμα σημεία. Επίσης μετά το πρώτο έτος έχει φανεί και ποιοι θα μείνουν και ποιοι θα φυγουν από τη σχολή , από το δεύτερο έτος και μετά είναι μικρό το ποσοστό που φεύγει προς άλλες σπουδές. Είναι υπολογίσιμο ωστόσο το ποσοστό των φοιτητών που δεν τελειώνουν ποτέ την σχολή . Και κάθε σχολή , αλλά στις σχολές που βασίζονται στην κατανόηση και έχουν έναν Α βαθμό δυσκολίας , είναι πιο συνηθισμένο. Τι ακριβώς γίνεται στο mutual coaching : δημιουργείς έναν blood brother (ή μια blood sister αντίστοιχα) και ο ένας προετοιμάζει τον άλλον στα μαθήματα που έχει περάσει και ο άλλος χρωστάει. Δεν διαβάζετε μαζι (κατ 'ανάγκη) Το μόνο προαπαιτούμενο είναι να μην χρωστάν και οι δυο το ίδιο μάθημα. Κι αυτό γιατι όταν χρωστάς ενα μάθημα είσαι εντελώς φυσικά προσηλωμένος στο δικό σου άγχος και τα δικά σου κενά . Είναι αφύσικο να θες να ασχοληθείς με τα κενά των άλλων. Ο blood brother (λανθασμένος ορισμός , αλλα δεν ξέρω πώς να το βαφτίσω) δεν ξερει να σου λύσει όλες τις απορίες , γιατί δεν είναι ο ειδήμων. Εχει φυσιολογικά κάποιες περισσότερες γνώσεις και εμπειρία από την εξέταση ενός συγκεκριμένου μαθήματος , είναι απαλλαγμένος από το στρες του συγκεκριμένου μαθήματος και είναι πρόθυμος να συζητήσει και να ψαξει για τις απορίες σου (γιατί εχεις κάνει κι εσύ το ιδιο για αυτόν) Θα σε πάρει τηλέφωνο τη μέρα πριν από την εξέταση, όπου αμφιταλαντεύεσαι για το αν θα πρέπει να πας να δώσεις μάθημα με το οποίο έχεις ασχοληθεί , να σε ενθαρρύνει να πας να το δώσεις και ότι αυτά που σκέφτεσαι , να το περάσεις “το Σεπτέμβρη με βαθμο” είναι μαλακίες , απόρροια της προσπάθειας σου να αναβάλλεις μία εξέταση , γιατί είναι επώδυνη. Ειναι εντελώς φυσιολογικό να θες να αναβάλλεις κάτι που είναι επώδυνο, είναι μέσα στην ανθρώπινη φύση. Οταν όμως έχεις ασχοληθεί με μάθημα και το αναβάλλεις για επόμενη εξεταστική , οι δικαιολογίες που λες στον εαυτό σου είναι πραγματικά ελεεινές. Και αυτό , κάποιος που δεν έχει το άγχος του μαθήματος , το βλέπει πολύ καθαρά . Οπως βλέπει πολύ καθαρά και το αν τα κενά σου είναι πράγματι μεγάλα και ουσιώδη , οπότε θα σου πει , ότι αν πας να το δώσεις θα έχεις μία επώδυνη εμπειρία με πολύ ισχνές πιθανότητες , που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ψυχολογία σου στο μέλλον. Η τελική απόφαση είναι πάντα αυτού που θα εξεταστεί , αλλά αυτός που δεν εχει το άγχος της εξέτασης βλέπει πιο καθαρά . Ο σκοπός του mutual coaching βέβαια, ξεκινάει από πολύ νωρίτερα, δεν είναι να αντιμετωπίσει το άγχος πριν την εξέταση , απλά είπα ενα παράδειγμα σημείου που είναι κομβικό . Ποιος μπορεί να κάνει mutual coaching : όποιος δεν ανήκει στα άκρα. Υπάρχουν φοιτητές που περνάν τα μαθήματα στην ώρα τους και δεν έχουν καν μάθημα για Σεπτέμβριο. Υπάρχουν και φοιτητές εντελώς αδιάφοροι , αν και η αδιαφορία πάντα έχει κάποια συγκεκριμένη και πολύ σοβαρή αιτία. Αυτές οι δύο κατηγορίες δεν μπορούν να ασχοληθούν με mutual coaching , η πρώτη γιατί δεν το χρειάζεται , και η δεύτερη γιατί δεν μπορει. Στη μεγάλη μάζα, τα δεδομένα για τη σχολή μας είναι πολύ θετικα : οι φοιτητές έχουν ικανότητες και προσωπικές κλίσεις , που σε κάποιον άλλον είναι χρήσιμες. Αρκεί να αναφέρω ότι γνωρίζω παλικάρι , που ενώ χρωστάει... της Μιχαλούς , στις εργασίες στο πλαίσιο της σχολής είναι πολύ δυνατός (και τις κάνει μόνος του) Είχα συνεργαστεί μαζι του σε εργασία και είχα εντυπωσιαστεί , δεν μπορούσα να πιστέψω ότι αυτό το παιδί έμπαινε στο ενδέκατο έτος. Πιθανώς έχει αγχος την ώρα των εξετάσεων τόσο υψηλό που τον παγώνει , και αυτό αποτελεί τροχοπέδη. Δεν έτυχε να συνεργαστώ ξανά , αλλά ακόμη και αυτός ο φοιτητής που το προφίλ του προς τη σχολή είναι του λιμνάζοντα και του αδιάφορου (όπως προκύπτει από τις αναλυτικές βαθμολογίες) έχει ικανότητες που είναι πολύτιμες για κάποιον άλλον. Τι δεν πρέπει να γίνεται στο πλαίσιο του mutual coaching : να επηρεάζει ο ένας τον άλλον σε αποφάσεις , όπως την επιλογή τομέα. Ο κάθε φοιτητής της σχολής έχει τη δική του προσωπικότητα και τη δική του πορεία. Ούτε και χρειάζεται να κάνεις mutual coaching από την αρχή μέχρι το τέλος της σχολής με το ιδιο άτομο, ούτε και είναι δυνατόν. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα μαλώσεις. Συμφέρει το mutual coaching από αποψης χρόνου ; Αυτό δεν μπορώ να το πω σίγουρα. Εχει να κάνει με ένα άλλο προαιώνιο ερώτημα, το πόσο χρήσιμες είναι οι γνώσεις που παίρνουμε μέσα στη σχολή . Σίγουρα χρειάζονται για την ιδια τη σχολή . Λόγου χάρη , τα Κυκλώματα 1 μπορώ να πω ότι μου χρειάστηκαν στο διάβασμα καμια 15ρια ακόμη μαθημάτων. Ακόμη και ανυποψίαστα μαθήματα χρειάστηκαν , επειδή η διπλωματική μου ήταν κατά βάση με στατιστική , αναγκάστηκα να ξαναδιαβάσω τις πιθανότητες πολύ πολύ καλά , αν και τις είχα περάσει κάποια χρόνια πριν χωρίς να καταλάβω πολλά . Αυτός που έχει ηδη περάσει μάθημα και προσπαθεί να εξηγήσει σε κάποιον άλλον , κερδίζει από την επανάληψη της γνώσης και από ότι και ο άλλος θα κάνει το ίδιο για αυτόν σε δικό του μάθημα. Εάν κάνουμε σούμα, από τη σκοπιά του δαπανόμενου χρόνου μπορεί να συμφέρει ή και μπορεί να μην συμφέρει. Εξαρτάται του πόσο “χρήσιμα” θεωρεί κάποιος αυτά που μαθαίνουμε στο Πανεπιστήμιο, είναι υποκειμενικό . Πώς επιλέγω τον/τους blood brother μου : το μόνο που χρειάζεται είναι να μην υπάρχει μεγάλη διαφορά στο επίπεδο των γνώσεων , και να μην είναι ο άλλος επικίνδυνος. Επίσης πρέπει να θέλει να μεταδίδει αυτά που ξέρει σε άλλους ή τουλάχιστον να μην το σιχαίνεται ! Δεν χρειάζεται να είναι του ιδιου φύλου, ούτε να ψηφίζει το ιδιο κόμμα, ούτε να κατάγεται απ την ιδια πόλη (βοηθάει και η τεχνολογία, όταν υπάρχει διάθεση) Δεν χρειάζεται καν να είστε φίλοι ! Στην πορεία μπορεί να προκύψει δέσιμο, αλλά και να μην προκύψει , δεν είναι πρόβλημα. Και αν κάνω mutual coaching γλιτώνω από τις παρακολουθήσεις στη σχολή ; Καμία σχέση. Ισα ισα που μπορεί να χρειαστεί να πας και σε μάθημα που δεν χρωστας ! Δεν έχει να κάνει το ένα με το άλλο. Ούτε καν τα ιδιαίτερα μπορεί τελικά να γλιτώσεις , άλλο ομως να χρειαστεί να ζητήσεις επαγγελματική βοήθεια σε 1-2 μαθήματα ή μία εργασία, και άλλο σε 20 μαθήματα. Με τη δικιά μου οπτική , όταν κάνεις mutual coaching αποκτάς και έξτρα κίνητρο για να πηγαίνεις στη σχολή . Αυτά. I hope I inspired you ! Title: Re: Mutual coaching Post by: Valkyrie on September 12, 2017, 06:53:37 am 1. Μπράβο πολύ καλή άποψη και εξαιρετικά διατυπωμένη!
2. Τι εννοείς με το; :P να μην είναι ο άλλος επικίνδυνος. 3. Γενικά αυτό το concept συναντάται στη συζήτηση με παιδιά, στο προαύλιο της βιβλιοθήκης, πιο μεγάλου έτους απο σένα συνήθως, που τους ρωτάς συμβουλές για το μάθημα που διαβάζεις και το έχουν περάσει 4. Λόγω της ανθρώπινης αδυναμίας και της ανικανότητας μας να πούμε ''Δεν ξέρω" μπας και μας περάσουν για βλάκες, πολλές φορές μιλάμε για θέματα τα οποία δεν έχουμε ιδέα και εκφέρουμε γνώμη σε αυτά. Στην περίπτωση μας μάθημα που μπορεί να περάσαμε ''νύχτα'', και να πάρουμε στο λαιμό μας παιδιά απ τις λάθος συμβουλές, θέλοντας να το παίξουμε επαίοντες. Έτσι προτείνω και την εισαγωγή της ένοιας blood family το οποίο ουσιαστικά είναι ένα σύνολο απο άτομα με τα χαρακτηριστικά που προανέφερες, μέθοδος η οποία θα σου δίνει καλύτερη εικόνα της εκάστοτε κατάστασης. (το 'καψα λιγο ; 8)) ) 5. Και πάλι μπράβο ! Title: Re: Mutual coaching Post by: Katarameno on September 12, 2017, 07:19:46 am 2. Τι εννοείς με το; :P να μην είναι ο άλλος επικίνδυνος. Title: Re: Mutual coaching Post by: The Web on September 12, 2017, 10:10:54 am 1. Μπράβο πολύ καλή άποψη και εξαιρετικά διατυπωμένη! 2. Τι εννοείς με το; :P 3. Γενικά αυτό το concept συναντάται στη συζήτηση με παιδιά, στο προαύλιο της βιβλιοθήκης, πιο μεγάλου έτους απο σένα συνήθως, που τους ρωτάς συμβουλές για το μάθημα που διαβάζεις και το έχουν περάσει 4. Λόγω της ανθρώπινης αδυναμίας και της ανικανότητας μας να πούμε ''Δεν ξέρω" μπας και μας περάσουν για βλάκες, πολλές φορές μιλάμε για θέματα τα οποία δεν έχουμε ιδέα και εκφέρουμε γνώμη σε αυτά. Στην περίπτωση μας μάθημα που μπορεί να περάσαμε ''νύχτα'', και να πάρουμε στο λαιμό μας παιδιά απ τις λάθος συμβουλές, θέλοντας να το παίξουμε επαίοντες. Έτσι προτείνω και την εισαγωγή της ένοιας blood family το οποίο ουσιαστικά είναι ένα σύνολο απο άτομα με τα χαρακτηριστικά που προανέφερες, μέθοδος η οποία θα σου δίνει καλύτερη εικόνα της εκάστοτε κατάστασης. (το 'καψα λιγο ; 8)) ) 5. Και πάλι μπράβο ! 1) , 5) Ευχαριστώ πολύ , φίλε μου. Γι αυτό κάθομαι και αναλύω τέτοια θέματα, για τον έναν που θα πάρει αυτήν την ανάλυση στα σοβαρα. Οι πολλοι θα το διαβάσουν στα πεταχτά , ετσι όπως εχουμε συνηθίσει να διαβάζουμε πράγματα από το ιντερνετ , και δεν θα καταλάβουν ότι ειναι απορροια σκέψης , αλλα κυρίως εμπειρίας , ενα τέτοιο κείμενο. Σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσα να γράψω κάτι τέτοιο όταν ημουν 20 χρονών ή θα το έγραφα εντελώς διαφορετικά ... 2) Οι άνθρωποι είμαστε γεμάτοι κουσούρια, και οποιαδήποτε συνεργασία one-to-one έχει εναν παράγοντα κινδύνου. Αν ξέρεις κάποιον που ασχολείται επαγγελματικά με ιδιαίτερα, χρησιμοποιώντας αγγελίες κτλ. είμαι σίγουρος ότι έχει να σου πει διάφορες ιστορίες. Δεν περιμένεις από κάποιον σαν τον Πάσσαρη να σπουδάζει στο ΗΜΜΥ ΑΠΘ , αλλά κάποιος πχ. μικροκλέφτης άνετα. Δεν είναι κακό να αντιμετωπίζεις τους ανθρώπους με επιφύλαξη , ούτε στη σχολή , ούτε στις διακοπές , ούτε στη δουλεια... τουλάχιστον για ένα διάστημα. 4) Το concept που αναφέρω εγώ δεν σε αφήνει να κάνεις τον πολύξερο. Αυτά είναι όταν ζητάς συμβουλές από ανθρώπους στο πόδι / στο φόρουμ , οπότε ανετα σου πετάει ο άλλος μία ανέξοδη πίπα, για να μη δείξει ότι είναι άσχετος. Οταν έχεις αφιερώσει χρόνο και ενέργεια στη συνεργασία σου με κάποιον , τα πράγματα είναι αλλιώς. Για το group studying , επειδή το εχω δοκιμάσει και πολύ συχνά γίνεται group trompa , έχω καταλήξει ότι για κάποιους λόγους στην πράξη είναι προβληματικό , ενώ σαν ιδεα εξαιρετική . 3) Ευχαριστώ για το κοπλιμέντο, αλλά είμαι κι εγώ αρκετά μεγάλος. Οταν μπήκα στη σχολή , ο Παπαγιάννης ήταν Λέκτορας ! Συμπληρωματικά να πω ότι το mutual coaching δεν είναι ιδιαίτερο μάθημα. Η διαφορά δεν είναι μόνο ότι δεν υπάρχει οικονομική συναλλαγή . Προσπαθείς να βοηθήσεις τον άλλον να κατατμήσει την ύλη με τρόπο που να μην του είναι βουνό , δυο μέρες πριν το μάθημα. Να του πεις κολπάκια για να κατανοήσει τα βασικά και να μην πλατυάζει πχ. διαβάζοντας θεωρία. Οταν κολλήσει σε κάτι κομβικό , ναι , εκει θα κάνεις ότι μπορείς για να τον ξεκολλήσεις. Σε καμία περίπτωση όμως δεν προσπαθείς να του βάλεις τη γνώση με το ζόρι στο κεφάλι , ούτε να του εξηγήσεις τα μαθηματικά από το μηδέν ! Γι αυτό εγραψα ότι δεν έχει σχέση με το αν ο άλλος διαβάζει στο σπίτι του ή στη βιβλιοθήκη ή στο χωριό του με τις κοτούλες. Το coaching είναι ενός είδους πιο ώριμης συνεργασίας , που στην ουσία έχει να κάνει με μοίρασμα της ευθύνης και αλληλοεμψύχωση. Οχι με baby sitting. Title: Re: Mutual coaching Post by: ΒruteΦorce_attack on September 12, 2017, 11:08:01 am Το μόνο προαπαιτούμενο είναι να μην χρωστάν και οι δυο το ίδιο μάθημα. Πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα το μόνο σημείο στο οποίο έχω μία μικρή ένσταση είναι γιατί να μην χρωστάν το ίδιο μάθημα; Προσωπικά με βοηθάει όταν διαβάζω ένα μάθημα να το συζητάω με άλλους που χρωστάν το ίδιο μάθημα. Title: Re: Mutual coaching Post by: The Web on September 12, 2017, 11:42:21 am Πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα το μόνο σημείο στο οποίο έχω μία μικρή ένσταση είναι γιατί να μην χρωστάν το ίδιο μάθημα; Προσωπικά με βοηθάει όταν διαβάζω ένα μάθημα να το συζητάω με άλλους που χρωστάν το ίδιο μάθημα. Είναι θέμα ορισμού ! Αυτό ορίζεται ως group studying , εχει κάποια θετικά και κάποια αρνητικα. Αυτό που λέω εγώ είναι κάτι διαφορετικό , φαινομενικά πιο παράξενο . Συμβαίνει ωστόσο "φυσιολογικα" σε κάποιες περιπτώσεις , και δεν είναι μόνο τα αδέλφια. Στις στρατιωτικές σχολές υπάρχει κάποιος σπουδαστής ενός ετους μεγαλύτερος , υπεύθυνος για κάθε σπουδαστη. Εκει βέβαια υπάρχει αρχηγική σχέση , δηλαδή δικαιούται θεωρητικά να δίνει εντολές ο ένας στον άλλον. Εαν ο υπεύθυνος σου είναι μαλάκας , προσπαθει να σε χώσει και να σου τα φορτώσει όλα. Εαν είναι αδιάφορος , είσαι μόνος σου με τους συμφοιτητές σου που βρίσκονται στο ιδιο έτος , και προσπαθείτε όλοι μαζί να την παλέψετε. Εαν είσαι τυχερός , ο υπεύθυνος σου γίνεται προστατευτικός - σου δίνει tips για τα μαθήματα και σε ξελασπώνει όταν πας να μπλέξεις. Αυτός ο υπεύθυνος γίνεται ουσιαστικά ο coach σου, μόνο που αυτό προκύπτει μέσα από την υποχρεωτική συγκατοίκηση. Εαν ο υπεύθυνος σου έχει συστηματικά αυτην τη συμπεριφορά , γίνεται ο blood brother σου , πίνεις νερό στο όνομά του. Οπως βλέπεις , αυτά που αναπτύσσω , δεν είναι πρωτότυπα, απλά δεν προκύπτουν φυσιολογικά από τις συνθήκες του Πανεπιστημίου, αν δεν τα επιδιώξεις. Το group studying σε κάποιους ανθρώπους δουλεύει, αλλά σε κάποιους δεν δουλεύει καθόλου... αυτοί να μείνουν απτυχίωτοι ;; Title: Re: Mutual coaching Post by: ΒruteΦorce_attack on September 12, 2017, 11:57:09 am Το group studying σε κάποιους ανθρώπους δουλεύει, αλλά σε κάποιους δεν δουλεύει καθόλου... αυτοί να μείνουν απτυχίωτοι ;; καλά προφανώς σε όσους δεν έχει καλό αποτέλεσμα μπορούν να το αποφύγουν .. πάντως και τα δύο είναι αρκετά ελκυστικές ιδέες .. το group studying γίνεται ήδη από αρκετούς φοιτητές και αξίζει μια προσπάθεια το mutual coaching να γίνει στα πλαίσια της δικς μας σχολής Title: Re: Mutual coaching Post by: The Web on September 12, 2017, 12:41:26 pm καλά προφανώς σε όσους δεν έχει καλό αποτέλεσμα μπορούν να το αποφύγουν .. πάντως και τα δύο είναι αρκετά ελκυστικές ιδέες .. το group studying γίνεται ήδη από αρκετούς φοιτητές και αξίζει μια προσπάθεια το mutual coaching να γίνει στα πλαίσια της δικς μας σχολής Ηδη γίνεται ! Αφορμή γι αυτό το κείμενο είναι η παρατήρηση που έκανα ότι δύο συμφοιτητές μου έκαναν συστηματικά , μάλλον ασυναίσθητα , αυτό το πράγμα ! Υπερπήδησαν με αυτόν τον τρόπο, και οι δύο, ενα σημαντικό μέρος των δυσκολιών της σχολής , χωρίς να αντιγράψουν , χωρίς να καταφύγουν σε ιδιαίτερα και , το σημαντικότερο , χωρίς να αγκομαχάνε σαν ατμομηχανές ! Και αφού εκανα την παρατήρηση, σκέφτηκα, let 's spread the knowledge ! Την ορολογία εβαλα εγώ , και λίγη φαντασία... Title: Re: Mutual coaching Post by: Escobar on September 12, 2017, 13:45:59 pm εγώ στην αρχή νόμιζα εννοούσες να πηγαίνουν να δίνουν ο ένας στη θέση του άλλου :P που και αυτό συμβαίνει, αν όχι τόσο σε εμάς σίγουρα πολύ περισσότερο σε άλλες σχολές
Title: Re: Mutual coaching Post by: Katarameno on September 12, 2017, 15:23:28 pm Φυσικά και καλή ιδέα είναι να βοηθάει ο ένας τον άλλον με οποιοδήποτε τρόπο, δείχνει ανωτερότητα και αλληλεγγύη μεταξύ σας.
Το να μη βοηθάς κανέναν εξ ορισμού προκαλεί το να μη σε βοηθήσει και κανείς όταν θα χρειαστείς και εσύ βοήθεια. Πιστεύω αυτό το χετε μάθει τουλάχιστον εδώ στο φόρουμ στα (σοβαρά) τόπικ για τα μαθήματά σας. (εκεί που δε γράφω ::)) |