Title: Ο φοιτητής του μέλλοντος Post by: NetBuster on August 17, 2006, 14:32:40 pm Ο φοιτητής του μέλλοντος Συμμετέχει στη διοίκηση των πανεπιστημίων, συναποφασίζει για την εξέλιξη των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και επιλέγει διαφορετικούς πανεπιστημιακούς χώρους για σπουδές, καταργώντας τα εθνικά όρια και τους τοπικούς περιορισμούς: είναι ο φοιτητής του 2010… Του Αριστείδη Αποστόλου «Ήταν ένα τυπικό χειμωνιάτικο πρωινό και ο Νίκος απολάμβανε τον καπουτσίνο του στην υγρή πρωτεύουσα της Ιταλίας. Η Ρώμη άρεσε πολύ στο νεαρό φοιτητή: το Κολοσσαίο ήταν βέβαια εντυπωσιακό, το Βατικανό μαγευτικό - και ακόμα ανεξερεύνητο από τον ίδιο - όμως περισσότερο του άρεσε να βρίσκεται στην Πιάτσα ντι Σπάνια ή στη Φοντάνα ντι Τρέβι, χαζεύοντας τους περαστικούς και κυρίως τις όμορφες Ιταλίδες. Όμως, σήμερα, ο Νίκος δεν είχε πολύ χρόνο στη διάθεσή του. Εκτός από τα μαθήματά του, συμμετείχε και στη διοίκηση του πανεπιστημίου και έπρεπε να είναι παρών στη μεσημβρινή συνάντηση, όπου θα αποφασιζόταν το μέλλον δύο καθηγητών του. Ωστόσο, εκείνο που πραγματικά τον προβλημάτιζε, ήταν η επιλογή τόπου για τον επόμενο κύκλο των σπουδών του. Το πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ αποτελούσε την πρώτη του επιλογή: ένα αχανές ίδρυμα, γεμάτο φοιτητές και ποδήλατα, και την ομώνυμη πόλη να το πλαισιώνει. Ο παραδοσιακός κωπηλατικός αγώνας κόντρα στην Οξφόρδη ήταν ένα ακόμα κίνητρο, όμως ο κύριος λόγος που τον τραβούσε στη βορειανατολική πλευρά της Ευρώπης ήταν ο καθηγητής Δρ. Άνταμς, κορυφή στον ερευνητικό τομέα που είχε επιλέξει ο Νίκος. Όσο για την επόμενη χρονιά, η επιλογή είχε ήδη γίνει: θα πήγαινε στη Σορβόννη, στο Παρίσι. Ένα χρόνο περι πλανώμενος, μεταξύ του Πύργου του Άιφελ και της Παναγίας των Παρισίων, περπατώντας στα Ηλύσια Πεδία ή κατά μήκος του Σηκουάνα. Το Παρίσι ήλπιζε ότι θα ήταν ο τελευταίος του σταθμός πριν από την «κατάκτηση» του ενιαίου ευρωπαϊκού του πτυχίου. Όμως, η ώρα άρχισε να περνάει επικίνδυνα και ο Νίκος αποφάσισε ότι έπρεπε να επιστρέψει στην πραγματικότητα. Με συνοπτικές διαδικασίες, άνοιξε το φορητό υπολογιστή του και, μέσω δορυφορικής σύνδεσης, πλοηγήθηκε στο γαλλικό πανεπιστήμιο. Το άρθρο που τον ενδιέφερε για την ολοκλήρωση της τρέχουσας εργασίας του, βρισκόταν στην ηλεκτρονική βιβλιοθήκη του ιδρύματος. Χωρίς δεύτερη σκέψη, «κατέβασε» ένα αντίγραφο στο σκληρό του δίσκο, και, στη συνέχεια, εγκατέλειψε το πανεπιστήμιο για να κάνει μία σύντομη, εικονική περιήγηση στο Μουσείο του Λούβρου…» Το παραπάνω δεν είναι απόσπασμα από κάποιο βιβλίο επιστημονικής φαντασίας. Αντίθετα, πρόκειται για το κοντινό σχετικά μέλλον, όπως τουλάχιστον διαγράφεται από τη Συνθήκη της Μπολόνια, η οποία στοχεύει στη δημιουργία ενός ενιαίου ευρωπαϊκού χώρου ανώτατης εκπαίδευσης. Σύμφωνα με την εν λόγω συνθήκη, το έτος 2010 θα αποτελέσει χρονιά-ορόσημο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στις ευρωπαϊκές χώρες: είναι το τέλος της διαδικασίας της Μπολόνια και, ταυτόχρονα, η αρχή της European Higher Education Area (EHEA), δηλαδή του ενιαίου ευρωπαϊκού χώρου ανώτατης εκπαίδευσης. Μεταξύ των αλλαγών που προβλέπεται να συμβούν στη ζωή των φοιτητών, συμπεριλαμβάνεται η δυνατότητα επιλογής ιδρύματος και μετάβασης των σπουδαστών από το ένα πανεπιστήμιο στο άλλο, η ενεργή συμμετοχή των φοιτητών στη διοίκηση και στις αποφάσεις των ιδρυμάτων, καθώς και η απονομή κοινών ευρωπαϊκών πτυχίων στους φοιτητές. Ταυτόχρονα, προβλέπεται η εξασφάλιση ενιαίας και υψηλής ποιότητας σπουδών, καθώς και η εισαγωγή πτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών, σχετιζόμενες με την αγορά εργασίας στις διάφορες χώρες. Απαραίτητη προϋπόθεση για να συμβούν τα παραπάνω, είναι η ύπαρξη ομογένειας των σπουδών, του εκπαιδευτικού προσωπικού, της οργάνωσης και της λειτουργίας των διάφορων πανεπιστήμιών: γεγονός που θα επιτευχθεί από την αυστηρά προκαθορισμένη συνεργασία των χωρών που συμμετέχουν. Ήδη, ετοιμάζεται το European Credit Transfer System (ECTS), που αποτελεί το ενιαίο σύστημα αξιολόγησης των σπουδών και των πτυχίων. Αυτή τη στιγμή, τη Συνθήκη της Μπολόνια έχουν υπογράψει 29 χώρες - μεταξύ αυτών και η Ελλάδα -, οι οποίες έχουν δεσμευτεί για την αναδιάρθρωση του εκπαιδευτικού τους συστήματος, ώστε να εναρμονιστεί με τις κοινές ευρωπαϊκές απαιτήσεις και προδιαγραφές. Πιο αναλυτικά, η ΕΗΕΑ αναμένεται να στηριχθεί στα ακόλουθα δομικά στοιχεία: >>Όλες οι συμμετέχουσες χώρες θα έχουν ένα εθνικό πλαίσιο τίτλων σπουδών, βασισμένων σε τρεις κύκλους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπου τα επίπεδα θα έχουν διττή λειτουργία: αφενός την προετοιμασία του σπουδαστή για αγορά εργασίας και αφετέρου, την περαιτέρω οικοδόμηση γνώσεων. Κάθε επίπεδο θα στηρίζεται στο προηγούμενο, ενώ οι αποκτηθέντες τίτλοι θα δίνουν πρόσβαση στα πιο υψηλά επίπεδα. >>Όλες οι συμμετέχουσες χώρες θα έχουν συγκεκριμένες εθνικές ρυθμίσεις εξασφάλισης ποιότητας, εφαρμόζοντας ένα συμφωνηθέν σύνολο προτύπων και οδηγιών για το EHEA. >>Όλα τα όργανα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στις συμμετέχουσες χώρες θα αναγνωρίσουν τους κοινώς αποδεκτούς βαθμούς, τίτλους και κύκλους σπουδών, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Όπως δηλώνουν οι εκπαιδευτικοί και οι επιστήμονες που ασχολούνται με την ΕΗΕΑ, δεν πρόκειται να υπάρξει εφησυχασμός μετά το 2010. Αντίθετα, η ΕΗΕΑ θα αποτελέσει μία συνεχής διαδικασία που θα εξακολουθήσει να αναπτύσσεται και μετά το 2010. Σε αυτή την προσπάθεια είναι αναγκαίο να συμβάλλουν από κοινού, όλοι οι εμπλεκόμενοι: φοιτητές, εκπρόσωποι και εκπαιδευτικό προσωπικό των πανεπιστημίων, καθώς και οι κυβερνήσεις των χωρών. Εάν τελικά, η ΕΗΕΑ γίνει πραγματικότητα, ο φοιτητής του 2010 θα βρεθεί στην προνομιούχο θέση να είναι απόλυτα υπεύθυνος για την πορεία των σπουδών του, μέσα σε ένα περιβάλλον υψηλής ασφάλειας και ποιότητας. Καθημερινη (http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathextra_8_16/07/2006_158325) Title: Απ: Ο φοιτητής του μέλλοντος Post by: miss_elec on August 17, 2006, 14:42:16 pm H εισαγωγή του άρθρου θυμίζει προσπέκτους ταξιδιωτικού πρακτορείου :P Δεν ξέρω κάτα πόσον αυτά που αναφέρονται είναι τόσο σύντομα υλοποιήσιμα, νομίζω όμως πώς στο τέλος εκεί θα οδηγηθούν τα πράγματα (ίσως όχι τόσο αυτά που αφορούν στην συνδιοίκηση των πανεπιστημίων...) Έχοντας πάρει μέρος σε διάφορα προγράμματα στο εξωτερικό μέσω του πανεπιστημίου (βλέπε Erasmus, Best) βλέπω μια τέτοια εξέλιξη σαν ευχής έργον!! Προσωπικά έχω κερδίσει πολλά από αυτήν την κινητικότητα, και σε προσωπικό αλλά και σε επίπεδο σπουδών. Βγείτε κι εσείς στο εξωτερικό και γίνετε 'πολίτες του κόσμου'. Αξίζει! ;) Title: Απ: Ο φοιτητής του μέλλοντος Post by: Junior on August 17, 2006, 15:14:52 pm Πλάκα πλάκα, εγώ μέχρι τώρα νόμιζα ότι η "Μπολόνια" είναι συνθήκη που λέει να πληρώνουμε δίδακτρα και να περιοριστούν τα εργασιακά μας δικαιώματα ή κάτι τέτοιο
Και ο αλιάκμων είχε βάλει λινκ στην υπογραφή του "Μάθετε εδώ τι λέει η συνθήκη της Μπολόνια" αλλά ποτέ δεν το πάτησα. Τώρα θα μου πεις... και να το πατούσα, θα μάθαινα τι λέει η συνθήκη; Μπα... Title: Απ: Ο φοιτητής του μέλλοντος Post by: aliakmwn on August 17, 2006, 15:23:06 pm Πλάκα πλάκα, εγώ μέχρι τώρα νόμιζα ότι η "Μπολόνια" είναι συνθήκη που λέει να πληρώνουμε δίδακτρα και να περιοριστούν τα εργασιακά μας δικαιώματα ή κάτι τέτοιο Και ο αλιάκμων είχε βάλει λινκ στην υπογραφή του "Μάθετε εδώ τι λέει η συνθήκη της Μπολόνια" αλλά ποτέ δεν το πάτησα. Τώρα θα μου πεις... και να το πατούσα, θα μάθαινα τι λέει η συνθήκη; Μπα... 1) Εισαι offtopic 2) Ε ναι, δεν διαβασες τι λεει το κειμενο, αλλα εχεις αποψη επ' αυτου... 3) Γιατι δεν εψαξες μονος σου να μαθεις τι ειναι η Μπολονια? 4) Κι εγω ειμαι offtopic... Title: Απ: Ο φοιτητής του μέλλοντος Post by: BOBoMASTORAS on August 17, 2006, 17:47:35 pm Καλό το κείμενο που έγραψε ο συντάκτης του άρθρου αλλά ίσως θέλει μερικές βελτιώσεις
"Ήταν ένα τυπικό χειμωνιάτικο πρωινό και ο Νίκος απολάμβανε τον καπουτσίνο του στην υγρή πρωτεύουσα της Ιταλίας. Η Ρώμη άρεσε πολύ στο νεαρό φοιτητή: το Κολοσσαίο ήταν βέβαια εντυπωσιακό, το Βατικανό μαγευτικό - και ακόμα ανεξερεύνητο από τον ίδιο - όμως περισσότερο του άρεσε να βρίσκεται στην Πιάτσα ντι Σπάνια ή στη Φοντάνα ντι Τρέβι, χαζεύοντας τους περαστικούς και κυρίως τις όμορφες Ιταλίδες. Όμως, σήμερα, ο Νίκος δεν είχε πολύ χρόνο στη διάθεσή του. Πρόλαβε να επισκεφτεί μόνο 25 μουσεία, 10 αρχαιολογικούς χώρους και να κάνει μία ολιγόωρη εκδρομή σε ένα κοντινό χωρίο με τη Mercedes SLK του για να φάει σε μία ιστορική ταβέρνα. Άλλωστε ήταν εκεί για σπουδές! Εκτός από τα μαθήματά του, συμμετείχε και στη διοίκηση του πανεπιστημίου και έπρεπε να είναι παρών στη μεσημβρινή συνάντηση, όπου θα αποφασιζόταν το μέλλον δύο καθηγητών του. Άλλωστε η συνθήκη της μπολώνια είναι φροντίσει να διευρυνθεί το 24ωρο και να γίνει επίσημα 48ωρο για να προλαβαίνει. Ωστόσο, εκείνο που πραγματικά τον προβλημάτιζε, ήταν η επιλογή τόπου για τον επόμενο κύκλο των σπουδών του. Όλα τα άλλα προβλήματα του είχαν μαγικά λυθεί!. Το πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ αποτελούσε την πρώτη του επιλογή: ένα αχανές ίδρυμα, γεμάτο φοιτητές και ποδήλατα, και την ομώνυμη πόλη να το πλαισιώνει. Ο παραδοσιακός κωπηλατικός αγώνας κόντρα στην Οξφόρδη ήταν ένα ακόμα κίνητρο, όμως ο κύριος λόγος που τον τραβούσε στη βορειανατολική πλευρά της Ευρώπης ήταν ο καθηγητής Δρ. Άνταμς, κορυφή στον ερευνητικό τομέα που είχε επιλέξει ο Νίκος. Σκεφτόταν τις ώρες που θα περνούσε πίνοντας τσάι με το πρίγκιπα κάρολο και τις ατελείωτες ώρες που θα έπαιζε σκουος. Όσο για την επόμενη χρονιά, η επιλογή είχε ήδη γίνει: θα πήγαινε στη Σορβόννη, στο Παρίσι. Ένα χρόνο περιπλανώμενος, μεταξύ του Πύργου του Άιφελ και της Παναγίας των Παρισίων, περπατώντας στα Ηλύσια Πεδία ή κατά μήκος του Σηκουάνα. Τα βράδια θα διάβαζε για το πτυχίο του αλλά ακόμη και τότε δε θα ήταν μόνος. Θα του έκανε παρέα το φάντασμα του Λούβρου,ο Μπελφεγκορ, ενώ όταν κουραζόταν θα μπορούσε να ξεκουραστεί κοιτώντας από το παράθυρο του τα κατάφωτα Ηλύσια πεδία. Το Παρίσι ήλπιζε ότι θα ήταν ο τελευταίος του σταθμός πριν από την «κατάκτηση» του ενιαίου ευρωπαϊκού του πτυχίου. Άλλωστε είχε κουραστεί για να κατακτήσει το πτυχίο του, από όλο αυτό το περπάτημα στους αρχαιολογικούς χώρους κόντευε να πάθει πλατυποδία. Όμως, η ώρα άρχισε να περνάει επικίνδυνα, το 48ωρο κόντευε να τελειώσει και ο Νίκος αποφάσισε ότι έπρεπε επιτέλους να επιστρέψει στην πραγματικότητα. Με συνοπτικές διαδικασίες, άνοιξε το φορητό υπολογιστή του, δωρεά φυσικά του πανεπιστημίου της Ιταλίας και, μέσω δορυφορικής σύνδεσης των 40Gbps, πλοηγήθηκε στο γαλλικό πανεπιστήμιο. Μέσα από την ψηφιακή του βιβλιοθήκη κατέβασε όλα τα συγγράμματα που χρειαζόταν για τον επόμενο κύκλο σπουδών του. Άλλωστε η πρόσβαση σε αυτά ήταν δωρεάν. Το άρθρο που τον ενδιέφερε για την ολοκλήρωση της τρέχουσας εργασίας του, βρισκόταν στην ηλεκτρονική βιβλιοθήκη του ιδρύματος. Χωρίς δεύτερη σκέψη, «κατέβασε» ένα αντίγραφο στο σκληρό του δίσκο, και, στη συνέχεια, εγκατέλειψε το πανεπιστήμιο για να κάνει μία σύντομη, εικονική περιήγηση στο Μουσείο του Λούβρου…" Τέτοια κείμενα με κάνουν να γελάω. Αυτό γιατί από την μία δεν υπόσχονται την πραγματοποίηση όλων όσων αναφέρουν αλλά δημιουργούν στον αναγνώστη την εντύπωση και την ελπίδα ότι θα πραγματοποιηθούν. Είναι εκπληκτικά λαϊκιστικά. Φυσικά για να γίνουν όλα αυτά δε χρειάζεται τίποτα περίπλοκο. Μία υπογραφή σε μία συνθήκη και όλα υλοποιούνται. Έτσι δεν είναι? Όσο για τη μπωλόνια εγώ την έχω διαβάσει. Το αρχικό κείμενο της που έχει ανεβεί από το Τάσο σε κάποια φάση στο φόρουμ. Η μπολώνια Δεν έχει καμία σχέση με προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών κτλ. Στους φοιτητές αναφέρεται μόνο στα σημεία που αυτοί επηρεάζουν τη λειτουργία ενός ιδρύματος. Κατά τα άλλα του έχει γραμμένους για να μη χρησιμοποιήσω πιο βαριές εκφράσεις. Η σύνδεση του παραπάνω κειμένου με τη μπολώνια είναι η εξής. Μπωλόνια->ΕΗΕΑ->κείμενο. Μόνο που η ΕΗΕΑ δεν αποτελεί κάτι θεσμοθετημένο και δεν έχει καταγραφεί. Υποτίθεται ότι θα σχηματιστεί από τις επόμενες συνόδους των υπουργών παιδείας των χωρών της Ευρωπαϊκής ένωσης. (Ναι θα είναι και η κατσίκα εκεί). Επιπλέον η μπολώνια, η συνθήκη δηλαδή που θα οδηγήσει στην ΕΗΕΑ, δε περιγράφει τίποτα από τα παραπάνω αντίθετα όπως αναφέρεται και στο ίδιο το κείμενο ήταν ένας συγκερασμός των απόψεων των υπουργών παιδείας των διαφόρων χωρών. Δε νομίζω ότι οι υπουργοί το πρώτο πράγμα που έχουν στο νού τους είναι να διερύνουν τους προσωπικούς μας ορίζοντες. Ειδικά όταν υπάρχουν χώρες όπως την αγγλία που υπάρχουν τρομακτικά έσοδα από τον "Εκπαιδευτικό τουρισμό" Title: Re: Ο φοιτητής του μέλλοντος Post by: electroSOK on August 17, 2006, 20:51:23 pm Θα θεσω το θεμα της Μπολωνιας οσο πιο ξεκαθαρα μπορω για να το καταλαβει και ο Junior και οσοι ψιλοβαριουνται να διαβασουν το επισημο κειμενο.
Η Μπολονια στοχευει στην αυξηση της κινητικοτητας των φοιτητων αναμεσα στα Ευρωπαικα Πανεπιστημια. Φυσικα για να επιτευχθει μια τετοια κινητικοτητα θα πρεπει τα πανεπιστημια των ευρωπαικων χωρων να ειναι συμβατα μεταξυ τους, να αποκτησουν καποια κοινα χαρακτηριστικα ή με άλλα λόγια μια κοινή πλατφόρμα λειτουργίας (Κοινός Ευρωπαικός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης). Το μείζον πρόβλημα λοιπόν με την διακήρυξη της Μπολόνιας είναι η κοινή πλατφόρφα που έχει επιλεγεί. Η οποία δεν είναι άλλη από το αγγλοσαξωνικό μοντέλο. Με φοβίζει λοιπόν η σκέψη ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια στο όνομα της αύξησης της κινητικότητας των φοιτητών θα γίνουν σαν τα αγγλοσαξωνικά. Και για όσους δεν ξέρουν τι θα πει αγγλοσαξωνικό σύστημα.. κάποια άρθρα έχει κατά καιρούς βγάλει ο alliakmwn. Αγγλοσαξωνικό σύστημα σημαίνει: εκπαίδευση=βιομηχανία πτυχίων, δίδακτρα (δηλ. πτυχία του κώλου και εκπαιδευτικά προγράμματα του κώλου, αρκεί πάντα να πληρώνει ο φοιτητής και να εισπράτουν οι ιδιοκτήτες). και για τα πτυχία: πτυχία bachelor = πτυχία γενικού περιεχομένου (πχ. με τίτλο science (εχω αποδεικτικα στοιχεία για όλα αυτά)), τόσο γενικού που δεν σου δίνουν σοβαρά επαγγελματικά δικαιώματα και μετά την απόκτηση του bachelor: πτυχία master= πτυχία πολύ εξειδικευμένα σε μια συγκεκριμένη γνωστική περιοχή. Δηλ. σου δίνουν σοβαρά επαγγελματικά δικαιώματα σε μια όμως αρκετά στενή περιοχή. ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΔΗΛΑΔΗ με το δικο μας ενιαιο (και όχι διασπασμένο σε bachelor και master) πτυχιο που συνθετει πανω απο μια ειδικοτητες σ'αυτο (άρα δεν είναι τόσο υπερεξειδικευμένο) και έτσι σου δινει την δυνατότητα να διεκδικείς επαγγελματικα δικαιωματα σε μια πιο ευρύ επιστημονικη περιοχη. Να λοιπόν που κολλάει ο περιορισμός των επαγγελματικών δικαιωμάτων και τα δίδακτρα και άλλα πολλά μπουμπούκια με την Μπολόνια... Ελπίζω να έγινα κατανοητός. Αν όχι θα επανέλθω με περισσότερες λεπτομέρειες και στοιχεία. Title: Απ: Ο φοιτητής του μέλλοντος Post by: Junior on August 17, 2006, 21:17:43 pm Ελπίζω να έγινα κατανοητός. Αν όχι θα επανέλθω με περισσότερες λεπτομέρειες και στοιχεία. Έγινες κατανοητός. Με αυτό που είπα εννοούσα ότι ακούγονται συνέχεια τα κατά και ποτέ τα υπέρ σε σημείο που να νομίζουμε ότι δεν υπάρχουν. Η συνθήκη προφανώς και υπογράφτηκε για να αυξηθεί η κινητικότητα, όχι για να μπούνε δίδακτρα, όπως είχα την εντύπωση. Title: Re: Ο φοιτητής του μέλλοντος Post by: NetBuster on August 17, 2006, 21:58:27 pm (Aν και η κουβεντα βγαινει off topic)
Γιατι πρεπει εγω που εχω βγει ηλεκτρολογος μηχανικος να εχω διευρυμενα δικαωματα στον τομεα του Computer Science αφου αυτο ειναι το αντικειμενο αλλων? Στην τελικη, το τμημα Πληροφορικηςδ ε δινει σημαντικοτερα εφοδια απο του ΤΗΜΜΥ? @BoBkasgr: Γιατι υπαρχει αυτη η αρνηση?Τα προγραμματα ανταλλαγης φοιτητων δε δινουν μια προγευση της ενοποιημενης Παιδειας?Δεν ειναι ενδιαφεροντα? Ναι αυτο το κειμενο δινει μια ελπιδα για πιο ενδιαφερουσες σπουδες.Φυσικα και θα εχεις 40Gbs(ενταξει 2Μβs καλα ειναι) οχι μονο στην Iταλια αλλα και στην Αγγλια και στην Ελλαδα. Αυτο ομως που με παραξενευει ειναι η λογικη του οτι δεν εχουμε χρονο, θα μας πιεσουν, θα μας σαπισουν στη δουλεια. Εμαστε 20 χρονων γμτ δεν εχουμε δυναμη? Δεν ξερουμε ποτε πραγματικα πιεζομαστε και ποτε απλα βαριομαστε? Title: Απ: Ο φοιτητής του μέλλοντος Post by: BOBoMASTORAS on August 18, 2006, 05:13:18 am @BoBkasgr: Γιατι υπαρχει αυτη η αρνηση?Τα προγραμματα ανταλλαγης φοιτητων δε δινουν μια προγευση της ενοποιημενης Παιδειας?Δεν ειναι ενδιαφεροντα? Τα προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών υπήρχαν στη προ μπολώνια εποχή υπάρχουν και θα υπάρχουν. Είναι ιδιαίτερα σημαντικά γιατί δίνουν στο φοιτητή επιπλέον εμπειρίες και διευρύνουν τους ορίζοντες του. όμως: Δε ξέρω για σένα αλλά εγώ όταν διάβασα τη μπολώνια το πρώτο πράγμα που αναφώνησα δεν ήταν: -Α τι γαμάτα που θα γίνουν τα προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών αν περάσει η μπολώνια. Βέβαια αν ήμουν σα το φοιτητή του κειμένου που είχε λύσει όλα τα προβλήματα του αυτό θα ήταν το μόνο που θα με απασχολούσε. Ναι αυτο το κειμενο δινει μια ελπιδα για πιο ενδιαφερουσες σπουδες.Φυσικα και θα εχεις 40Gbs(ενταξει 2Μβs καλα ειναι) οχι μονο στην Iταλια αλλα και στην Αγγλια και στην Ελλαδα. Αυτο ομως που με παραξενευει ειναι η λογικη του οτι δεν εχουμε χρονο, θα μας πιεσουν, θα μας σαπισουν στη δουλεια. Εμαστε 20 χρονων γμτ δεν εχουμε δυναμη? Δεν ξερουμε ποτε πραγματικα πιεζομαστε και ποτε απλα βαριομαστε? Το κείμενο δε δίνει μία ελπίδα για πιο ενδιαφέρουσες σπουδές, δίνει ελπίδα για πιο ενδιαφέρουσες διακοπές. Καμία σχέση δεν έχει με τη μπολώνια. Το κείμενο είναι λαϊκίστικο με μοναδικό σκοπό να διαστρεβλώσει την εικόνα της συνθήκης ώστε να περάσει πιο εύκολα. Είναι τόσο άκυρο που μόνο τους στόχους που προσδιορίζει το ίδιο το κείμενο της συνθήκης διαβάσεις, θα καταλάβεις ότι είναι απλά ένα μυθιστόρημα εντελώς ασύνδετο με αυτή.. Τέλος αυτά που λες για τη πίεση κτλ είναι εντελώς άκυρα γιατί το κείμενο λέει τα ακριβώς αντίθετο. Ο φοιτητής ΠΟΥΘΕΝΑ δε φαίνεται να διαβάζει. Αν είναι κάποιος ο οποίος στηρίζεται στην άρνηση είναι ο συγγραφέας του άρθρου. Στηρίζεται στην άρνηση του φοιτητή να δεχθεί να εντατικοποιήσει άλλο τις σπουδές του και προσπαθεί με αυτό το λαϊκιστικό τρόπο να υποστηρίζει πολιτικά συμφέροντα. Κατά τη γνώμη μου του ταιριάζει περισσότερο να γράφει μυθιστορήματα και όχι να μας υπόσχεται "ενημέρωση". Title: Re: Ο φοιτητής του μέλλοντος Post by: JAE on August 19, 2006, 22:08:47 pm και για τα πτυχία: πτυχία bachelor = πτυχία γενικού περιεχομένου (πχ. με τίτλο science (εχω αποδεικτικα στοιχεία για όλα αυτά)), τόσο γενικού που δεν σου δίνουν σοβαρά επαγγελματικά δικαιώματα Eγω εχω Bachelor of Engineering (B.Eng) in Electronic and Electrical Engineering Που το βλεπεις το γενικό; (Αυτοι απο το Γενικο Τμημα τι διπλωμα παιρνουν;) πτυχία master= πτυχία πολύ εξειδικευμένα σε μια συγκεκριμένη γνωστική περιοχή. Δηλ. σου δίνουν σοβαρά επαγγελματικά δικαιώματα σε μια όμως αρκετά στενή περιοχή. Μακαρι και το διπλωμα του ΤΗΜΜΥ να ηταν ετσι... Title: Re: Ο φοιτητής του μέλλοντος Post by: takis on August 19, 2006, 22:40:53 pm ώρες ώρες ρε φίλε δε παίζεσαι, με το συμπάθειο κι όλας....
σου είπε κανείς ότι το γενικό τμήμα χορηγεί κάποιο δίπλωμα;;;ι και στο κάτω κάτω αφού μέσα από την ειδίκευσή σου υποτίθεται ότι πήρεςι τις απαραίτητες γνώσεις για να δικαιολογίσεις και το bachelor σου(και μάλιστα στα τρία χρόνια), γιατί αποφάσισες να έρθεις στο απθ και να φας το αγγουράκι για άλλα δυο χρονάκια;;; για να πάρεις ένα χαρτί ισάξιο με αυτό που είδη είχες;;; ή το έκανες για τις γνώσεις;;; και αν ναι,τότε τι στο π@@ ειδίκευση κατέκτησες εκει πάνω;;;; Title: Re: Ο φοιτητής του μέλλοντος Post by: takis on August 19, 2006, 22:44:06 pm και για να μην μπερδευτούμε εννοώ ότι τι γενικό τμήμα δε χορηγεί πτυχίο βασικών σπουδών. Διδακτορικά δίνει στα πεδία των μαθηματικών και τις φυσικής
Title: Re: Ο φοιτητής του μέλλοντος Post by: JAE on August 19, 2006, 22:55:49 pm ώρες ώρες ρε φίλε δε παίζεσαι, με το συμπάθειο κι όλας.... οχι ωρες-ωρες. Ποτε δεν παιζομαι. σου είπε κανείς ότι το γενικό τμήμα χορηγεί κάποιο δίπλωμα;;;ι edit: Ok Απαντησες.Δεν το ξερα.Και οταν δεν ξερω κατι ρωταω. και στο κάτω κάτω αφού μέσα από την ειδίκευσή σου υποτίθεται ότι πήρεςι τις απαραίτητες γνώσεις για να δικαιολογίσεις και το bachelor σου(και μάλιστα στα τρία χρόνια), γιατί αποφάσισες να έρθεις στο απθ και να φας το αγγουράκι για άλλα δυο χρονάκια;;; για να πάρεις ένα χαρτί ισάξιο με αυτό που είδη είχες;;; ή το έκανες για τις γνώσεις;;; και αν ναι,τότε τι στο π@@ ειδίκευση κατέκτησες εκει πάνω;;;; Ρε τακη γαμησε μας τωρα. Απο οτι καταλαβα ο electrosok μιλουσε οτι τα bachelor εχουν γενικο τιτλο δηλαδη μονο Β.Εng, B.A, B.Sc κτλ.Απλα ειπα οτι εχουν και extension.In κατι δηλαδη, αναλογως το τμημα. Και σε αυτο απαντησα. Το να απαντας με αυτον τον τροπο σε μενα (δηλαδη να θετεις θεμα ειδικευσης που δεν αναφερθηκα και δικαιωματα) δειχνεις ρατσιστικη προδιαθεση στο ατομο μου. Τα αγγουρια χαρισμα σου. Title: Re: Ο φοιτητής του μέλλοντος Post by: JAE on August 19, 2006, 23:20:01 pm και στο κάτω κάτω αφού μέσα από την ειδίκευσή σου υποτίθεται ότι πήρεςι τις απαραίτητες γνώσεις για να δικαιολογίσεις και το bachelor σου(και μάλιστα στα τρία χρόνια), γιατί αποφάσισες να έρθεις στο απθ και να φας το αγγουράκι για άλλα δυο χρονάκια;;; για να πάρεις ένα χαρτί ισάξιο με αυτό που είδη είχες;;; ή το έκανες για τις γνώσεις;;; και αν ναι,τότε τι στο π@@ ειδίκευση κατέκτησες εκει πάνω;;;; Και για να σου απαντησω σε αυτα που ρωτας. Συναδελφοι μου με BEng που αποφοιτησαν μαζι μου (1999) ξεκινησαν ολοι καριερα σε εταιριες με αρχικο μισθο 30000 λιρες Αγγλιας ετησιως. Καταλαβαινεις οτι τα δικαιωματα δεν μου λενε τιποτα στα φραγκα.Αν εσυ παιρνεις ολα τα δικαιωματα του κοσμου σαν μηχανικος και δεν μπορεις να κανεις τπτ επειδη δεν εχεις τις γνωσεις τι να το κανεις. Και μη μου πεις οτι σαν αποφοιτος θα ξερεις να κανεις μελετες θα τρελαθω εντελως. Title: Re: Ο φοιτητής του μέλλοντος Post by: takis on August 19, 2006, 23:31:42 pm 1ov τα αγγούρια ας τα αφήσουμε στην άκρη σχήμα λόγου ήταν , δε φταίω αν τα πήρες προσωπικά.... ;D ;D
2ον εκεί που τοποθέτησες την ερώτησή σου ήταν σαν να την επικαλείσαι σαν επιχείρημα..... 3ον δε διακατέχομαι από ρατσιστική διάθεση απέντί σου....δεν έχω άλλη όρεξη βραδυάτικα να ξεκατινιάζομαι διαδικτυακά... απλά έχω και εγώ μια απορία και μάλιστα σχετική με την κουβέντα,και για να διευκρινίσω δε με ενδιαφέρει γιατί πήγες και σπούδασες στην Αγγλία-δικαίωμά σου με ενδιαφέρουν όμως οι εμπειρίες σου σε σχέση με τις γνώσεις που πήρες σε 3 χρόνια και γιατί ξανακάθησες στα θρανία για να μάθεις πράγματα που φαινομενικά κατείχες ήδη..οκ?? Title: Re: Ο φοιτητής του μέλλοντος Post by: takis on August 19, 2006, 23:34:27 pm και εγώ φίλε από άποψη γνώσεων μιλάω, δεν ανέφερα πουθενά τη λέξη δικαιώματα...
και τελικά για να μην παρεξηγηθείς παραπάνω επαναδιατυπώνω... Θεωρείς ότι οι τρίχρονες σπουδές είναι εφάμμιλες χειρότερες ή καλύτερες από τις δικές μας....??? (με το συμπάθειο πάλι ;D ;D) Title: Re: Ο φοιτητής του μέλλοντος Post by: JAE on August 19, 2006, 23:44:21 pm απλά έχω και εγώ μια απορία και μάλιστα σχετική με την κουβέντα,και για να διευκρινίσω δε με ενδιαφέρει γιατί πήγες και σπούδασες στην Αγγλία-δικαίωμά σου με ενδιαφέρουν όμως οι εμπειρίες σου σε σχέση με τις γνώσεις που πήρες σε 3 χρόνια και γιατί ξανακάθησες στα θρανία για να μάθεις πράγματα που φαινομενικά κατείχες ήδη..οκ?? Οκ. Καταρχην το 99 και ακομα και τωρα το Β.Eng ειναι ενα αχρηστο χαρτι στην Ελλαδα λογω της τριετιας και του ΤΕΕ στα επαγγελματικα δικαιωματα. Μονοδρομος ηταν αυτο που εκανα. Αυτο δεν σημαινει οτι το ΒΕng δεν μου παρειχε γνωσεις.Μου παρειχε γνωσεις γιατι στα μαθηματα του τηλεπικοινωνικου κυκλου τα πραγματα που διδαχτηκα εδω μου ηταν ηδη γνωστα απο πανω.Ενταξει γεωηλεκτρομαγνητισμο δεν ειχα κανει πανω το παραδεχομαι. Οπως δεν εχω κανει ποτε Πεδια ουτε Κυκλωματα σε τοση εκταση οπως τα κανεις εδω αλλα και το πολυ το Κυριε Ελεησον μονο οι Παπαδες το χρειαζονται.Και φυσικα το γεγονος αυτο δεν με κανει λιγοτερο "Ηλεκτρολογο Μηχανικό" απο σενα. Θεωρω οτι Β.Εng + M.Sc. (σε καλο αντικειμενο) (4 ετη) >> διπλωμα ΤΗΜΜΗ στον εργασιακο τομεα και σε γνωσεις αφου το Μαστερ προσφερει συμπαγες πακετο γνωσεων στο αντικειμενο που επιθυμει κανεις. Το Β.Εng σκετο ειναι τιποτα και λογικο ειναι.Δεν μπορεις να παρεις σε τρια χρονια αυτα που παιρνεις σε 5. |