THMMY.gr

Μαθήματα Κύκλου Ηλεκτρονικής & Υπολογιστών => Γραφική με υπολογιστές => Topic started by: AckermanMik on April 26, 2016, 16:06:20 pm



Title: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: AckermanMik on April 26, 2016, 16:06:20 pm
Ανέβηκε στο ethmmy.

Προθεσμία: 18 Μαΐου


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: greekoo on April 26, 2016, 18:14:18 pm
Στην συνάρτηση ambientLight, με ποιο τρόπο θα χρησιμοποιήσουμε τις συντεταγμένες του σημείου;
Απο θεωρία είναι απλά I = ka * Ia έτσι δεν είναι;


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: Exomag on April 26, 2016, 18:17:41 pm
Στην συνάρτηση ambientLight, με ποιο τρόπο θα χρησιμοποιήσουμε τις συντεταγμένες του σημείου;
Απο θεωρία είναι απλά I = ka * Ia έτσι δεν είναι;

Είναι περιττό σαν όρισμα, και πέρυσι το είχε με τέτοιο τρόπο η εκφώνηση.

Αν δεν κάνω λάθος έχεις δίκιο στον τύπο που λες, οπότε το όρισμα αυτό δεν χρειάζεται.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: greekoo on April 26, 2016, 18:40:34 pm
Είναι περιττό σαν όρισμα, και πέρυσι το είχε με τέτοιο τρόπο η εκφώνηση.

Αν δεν κάνω λάθος έχεις δίκιο στον τύπο που λες, οπότε το όρισμα αυτό δεν χρειάζεται.

Μάλιστα. Ευχαριστώ!


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: greekoo on April 27, 2016, 12:09:09 pm
To Η,W ρε παιδιά πού θα τα χρησιμοποιήσουμε;


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: Lord on April 29, 2016, 19:33:33 pm
Για την μετατροπή από τις μονάδες του συστήματος συντεταγμένων(inches) σε pixels.  ;)


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: greekoo on April 30, 2016, 13:02:21 pm
Για την μετατροπή από τις μονάδες του συστήματος συντεταγμένων(inches) σε pixels.  ;)

ευχαριστώ.

Ανεβάζω τα αποτελελέσματα μου για σύγκριση.
Η πρώτη φώτο είναι χωρίς να λάβω υπόψιν τον παράγοντα fatt στις συναρτήσεις diffuse και specular
Η δεύτερη είναι με ενεργοποιημένο τον παράγοντα fatt.

Από την μια η πρώτη έχει πολύ ωραίο φώς αλλά πολύ έντονη και μαύρη σκιά ενώ η δεύτερη έχει πιο ομαλή σκιά αλλα και χαμηλότερο φωτισμό  :o.

Η εστιακή απόσταση w και στις δύο είναι 0.4


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: johny93 on April 30, 2016, 14:31:30 pm
Αυτό μου βγήκε για w=0.4 και όλα τα υπόλοιπα του demo, τον όρο fatt δεν τον έλαβα υπόψιν.

edit: Ανεβάζω καινούργιο αποτέλεσμα για να μην μπερδέψω κανέναν. Επίσης να έχετε κατά νου ότι οι συντεταγμένες cK είναι οι συντεταγμένες του σημείου στόχου K και όχι ο άξονας του φακού CK.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: greekoo on April 30, 2016, 15:18:36 pm
Διαπίστωσα ότι η ολόμαυρη σκιά οφειλόταν στο ότι η specular και η diffuse δίναν αρνητικά αποτελέσματα που σημαίνει ότι η γωνία του εσωτερικού γινόμενου ήταν αμβλεια.

Οπότε με κατάλληλο έλεγχο όταν το αποτέλεσμα ειναι αρνητικό εγώ απλά το θέτω με μηδέν και έτσι η σκιά τώρα είναι πολύ πιο smooth(βλ. συννημενο). Δεν ξέρω βέβαια θα το δεχθεί αυτό, παρόλααυτα δν νομίζω τα αρνητικά αποτελέσματα να οφείλονται σε δικό κ λάθος.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: Exomag on April 30, 2016, 15:33:45 pm
Διαπίστωσα ότι η ολόμαυρη σκιά οφειλόταν στο ότι η specular και η diffuse δίναν αρνητικά αποτελέσματα που σημαίνει ότι η γωνία του εσωτερικού γινόμενου ήταν αμβλεια.

Οπότε με κατάλληλο έλεγχο όταν το αποτέλεσμα ειναι αρνητικό εγώ απλά το θέτω με μηδέν και έτσι η σκιά τώρα είναι πολύ πιο smooth(βλ. συννημενο). Δεν ξέρω βέβαια θα το δεχθεί αυτό, παρόλααυτα δν νομίζω τα αρνητικά αποτελέσματα να οφείλονται σε δικό κ λάθος.

Το να θέτεις μηδέν αρνητικές τιμές specular/diffuse δεν είναι λάθος, αυτό πρέπει να κάνεις (απλά δεν το ανέφερε ποτέ ο Ντελόπουλος στις σημειώσεις/μάθημα).


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: Lord on April 30, 2016, 17:19:30 pm
Αυτό μου βγαίνει εμένα για w=0.4.
Έχω κάποια κενά pixel που δεν είμαι σίγουρος πού οφείλονται.
Συμβαίνει και σε σας μετά την προβολή κάποια τρίγωνα πρακτικά να γίνονται οριζόντιες ευθείες, δηλαδή οι προβολές τους να έχουν το ίδιο y?


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: greekoo on April 30, 2016, 17:50:19 pm
Αυτό μου βγαίνει εμένα για w=0.4.
Έχω κάποια κενά pixel που δεν είμαι σίγουρος πού οφείλονται.
Συμβαίνει και σε σας μετά την προβολή κάποια τρίγωνα πρακτικά να γίνονται οριζόντιες ευθείες, δηλαδή οι προβολές τους να έχουν το ίδιο y?

Ναι.  Όχι στην προβολή αυτή καθ'αυτη, αλλά μετά στην TriPaint στην μετατροπή σε pixels. Απλά αύξησε το μέγιστο y(που υπολογίστηκε σε inches κατά την προβολή) κατά ένα pixel ώστε να μην απορριφθει ολοκλήρο το τρίγωνο. Αλλά δν νόμιζω να φανεί διαφορά στην εικόνα, είναι λίγες οι περιπτώσεις.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: Lord on April 30, 2016, 18:41:07 pm
Ε έβαλα μία ξεχωριστή If και βάφω συγκεκριμένα σημεία, απλά υποπτεύομαι ότι αυτό δημιουργεί τα κενά pixel(έχω κάποια σημεία που στην βάση του βάζου είναι καφέ αντί για μαύρα).
Θενκς πάντως.  :)


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: johny93 on April 30, 2016, 19:01:47 pm
Μπορεί κάποιος να δώσει τον πίνακα αλλαγής βάσης από το WCS στο σύστημα της κάμερας?  , δεν μπορώ να βρω για ποιον λόγο μου βγάζει το βάζο σε διαφορετικό σημείο και με διαφορετική κλίση από τα δικά σας


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: Lord on April 30, 2016, 19:19:53 pm
Βρίσκω τον εξής πίνακα μετασχηματισμού:
-0.5433    0.8396   -0.0000   -5.9264
    0.0825    0.0534    0.9952    7.2331
    0.8355    0.5406   -0.0983  174.9645
         0         0         0    1.0000

Μήπως στην μετατροπή συντεταγμένων σε Pixel είναι το θέμα;
Για το y ποιο χρησιμοποιείς, το H ή το W?


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: johny93 on April 30, 2016, 19:29:02 pm
Βρίσκω τον εξής πίνακα μετασχηματισμού:
-0.5433    0.8396   -0.0000   -5.9264
    0.0825    0.0534    0.9952    7.2331
    0.8355    0.5406   -0.0983  174.9645
         0         0         0    1.0000

Μήπως στην μετατροπή συντεταγμένων σε Pixel είναι το θέμα;
Για το y ποιο χρησιμοποιείς, το H ή το W?

Σε ευχαριστώ, έχω διαφορετικό πίνακα :P  για το y χρησιμοποιώ το H.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: greekoo on May 01, 2016, 21:47:32 pm
Παρεπιπτόντως πόσο χρόνο κάνει να τρέξει ολόκληρο το πρόγραμμα σε  σας;; Εμένα κάνει γύρω στα 110 δευτερολέπτα  :(


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: Exomag on May 02, 2016, 02:40:44 am
Παρεπιπτόντως πόσο χρόνο κάνει να τρέξει ολόκληρο το πρόγραμμα σε  σας;; Εμένα κάνει γύρω στα 110 δευτερολέπτα  :(

Στην περσινή εργασία έκανε περίπου 40 secs, οπότε το 110 secs δεν μου φαίνεται εξωφρενικό.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: chrisrn on May 02, 2016, 14:07:33 pm
Οι συντελεστές φωτεινότητας δεν πρέπει να κανονικοποιηθούν για να βρίσκονται μεταξύ 0 και 1?


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: greekoo on May 02, 2016, 14:17:44 pm
Οι συντελεστές φωτεινότητας δεν πρέπει να κανονικοποιηθούν για να βρίσκονται μεταξύ 0 και 1?

Yess


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: chrisrn on May 02, 2016, 16:43:12 pm
Yess
Ευχαριστώ. Επίσης, για την αποκοπή πολυγώνου πειράζει να πάρουμε έτοιμο αλγόριθμο?


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: greekoo on May 02, 2016, 19:27:01 pm
Ευχαριστώ. Επίσης, για την αποκοπή πολυγώνου πειράζει να πάρουμε έτοιμο αλγόριθμο?

Εγώ απλά δεν έβαφα τα σημεία που βρισκόταν εκτός των ορίων του πίνακα. Με μια if δηλαδή, χωρίς πολλά πολλά και το αποτέλεσμα είναι αυτό στο συνημμένο για w=1. Πιστεύω ότι είναι κομπλέ (?).


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: Ser Harry Man on May 04, 2016, 12:27:34 pm
Οταν μας ζητάει στην Α1 το w να είναι μονάδα,
σημαίνει οτι θα πρέπει να αλλάξουμε τα μοναδιαία του συστήματος κάμερας ?

Επίσης θα μπορούσε να μοιραστεί κάποιος τον αλγόριθμο TriPaint του αν δεν είναι πολύς κόπος ?
Εμένα δούλευε λάθος και θα πρέπει να τον ξαναφτιάξω απο την αρχή αλλιώς ...


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: chrisrn on May 06, 2016, 15:32:40 pm
Παιδιά παρατηρώ ότι βρίσκω λάθος την ένταση στις κορυφές των τριγώνων. Πειράζετε καθόλου τον πίνακα F πριν τον στείλετε στην GouraudPhoto?


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: johny93 on May 06, 2016, 15:41:54 pm
Παιδιά παρατηρώ ότι βρίσκω λάθος την ένταση στις κορυφές των τριγώνων. Πειράζετε καθόλου τον πίνακα F πριν τον στείλετε στην GouraudPhoto?

Προσωπικά δεν πείραξα κάτι στον πίνακα F


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: chrisrn on May 06, 2016, 15:46:52 pm
Προσωπικά δεν πείραξα κάτι στον πίνακα F
Πως ακριβώς παίρνουμε την ένταση τότε? Δεν πρέπει για κάθε κορυφή να αθροίζεις τις συναρτήσεις φωτισμού στέλνοντας σαν σημείο το κέντρο βάρους και σαν normal το normal vector της κορυφής?


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: johny93 on May 06, 2016, 15:53:22 pm
Πως ακριβώς παίρνουμε την ένταση τότε? Δεν πρέπει για κάθε κορυφή να αθροίζεις τις συναρτήσεις φωτισμού στέλνοντας σαν σημείο το κέντρο βάρους και σαν normal το normal vector της κορυφής?

Βασικά το μόνο που πείραξα στον F είναι η σειρά των τριγώνων(ταξινομώντας τα τρίγωνα από το πιο μακρινό στο πιο κοντινό ως προς το κέντρο της κάμερας), κατά τα άλλα όπως τα λες για κάθε κορυφή έχεις την ένταση που προκύπτει αθροίζοντας τις συναρτήσεις φωτισμού με τον τρόπο που περιγράφεις.

edit: η τροποποίηση του F έγινε μέσα στην GouraduPhoto.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: abadasa13 on May 11, 2016, 14:24:09 pm
Στο Α1, τα ορίσματα cv, cx, και cy τα θεωρούμε 4x1 ή 3x1; Μιλάει για ομογενείς συντεταγμένες αλλά στο Α2 λέει τα ορίσματα είναι 3x1. Παίζει ρόλο μετά κάπου;

Γενικά, βασικά, εκτός των σημέιων p είναι κάτι άλλο που έχει 4x1 ή 4xn διαστάσεις;


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: alexpaxi on May 11, 2016, 22:24:22 pm
Πως να κανουμε αναθεση μεταβλητων εξοδου αντι για [~,a]=foo(x)?


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: Exomag on May 12, 2016, 02:37:37 am
Πως να κανουμε αναθεση μεταβλητων εξοδου αντι για [~,a]=foo(x)?

[temp,a] = foo(x);


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: alexpaxi on May 12, 2016, 03:09:03 am
ευχαριστω :)


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: antoniat on May 12, 2016, 13:21:36 pm
Παιδιά να κάνω μια ερώτηση..στο Γ.2 λέει ότι πριν καλέσεις την TriPaint() θα πρέπει να έχεις υπολογίσει τις θέσεις και τα χρώματα των κορυφών για κάθε τρίγωνο..Τις θέσεις οκ..Αλλά τα χρώματα των κορυφών πως θα τα υπολογίσουμε??


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: johny93 on May 12, 2016, 13:40:52 pm
Παιδιά να κάνω μια ερώτηση..στο Γ.2 λέει ότι πριν καλέσεις την TriPaint() θα πρέπει να έχεις υπολογίσει τις θέσεις και τα χρώματα των κορυφών για κάθε τρίγωνο..Τις θέσεις οκ..Αλλά τα χρώματα των κορυφών πως θα τα υπολογίσουμε??

Καλώντας για κάθε κορυφή του τριγώνου τις συναρτήσεις φωτισμού με τον τρόπο που περιγράφεται στην εκφώνηση.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: chrisrn on May 12, 2016, 15:29:11 pm
Οι συντελεστές k εκφράζουν και αυτοφωτισμό? Γιατί στο συνολικό μοντέλο πρέπει να συμπεριληφθεί θεωρητικά.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: antoniat on May 13, 2016, 11:38:14 am
Καλώντας για κάθε κορυφή του τριγώνου τις συναρτήσεις φωτισμού με τον τρόπο που περιγράφεται στην εκφώνηση.
Oκ σε ευχαριστώ!!


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: mitsoschelsea on May 13, 2016, 12:01:01 pm
Τι εννοεί αποκοπή στο ορθογώνιο πεδίο της κάμερας μετά τους μετασχηματισμούς προβολής;


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: Lord on May 13, 2016, 18:06:09 pm
Τα H, W ορίζουν ένα περιορισμένο ορθογώνιο το οποίο αντιστοιχεί στο πέτασμα της κάμερας, δηλαδή στην MxN εικόνα που θες να σχηματίσεις. Αφού προβάλλεις τις κορυφές των τριγώνων στο πέτασμα κάποιες θα έχουν συντεταγμένες εκτός αυτού του πεδίου, οπότε είτε στην GouraudPhoto είτε στην TriPaint θα πρέπει να φροντίζεις ότι αυτά τα σημεία δεν συμπεριλαμβάνονται στην εικόνα


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: ClockWork on May 13, 2016, 20:20:34 pm
Για να βρούμε τα χρώματα των κορυφών στέλνουμε στις συναρτήσεις φωτισμού τις συντεταγμένες των κορυφών ή του κέντρου βάρους?

και το ρωτάω γιατί στο τέλος της Γ2 λέει:

Για υπολογιστική απλούστευση τα μοναδιαία διανύσματα V και L να θεωρηθούν κοινά για όλο το τρίγωνο και να υπολογιστούν με βάση τις συντεταγμένες του κέντρου βάρους του τριγώνου.




Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: greekoo on May 13, 2016, 20:56:27 pm
Για να βρούμε τα χρώματα των κορυφών στέλνουμε στις συναρτήσεις φωτισμού τις συντεταγμένες των κορυφών ή του κέντρου βάρους?

και το ρωτάω γιατί στο τέλος της Γ2 λέει:

Για υπολογιστική απλούστευση τα μοναδιαία διανύσματα V και L να θεωρηθούν κοινά για όλο το τρίγωνο και να υπολογιστούν με βάση τις συντεταγμένες του κέντρου βάρους του τριγώνου.




Φίλε μου εγώ του κέντρου βάρους έστελνα. Αλλά πραγματικά δεν βρήκα καμιά χρησιμότητα στο να το κάνω αυτό, επίσης τσέκαρα και τι διαφορά θα είχε αν έστελνα τις κορυφές και δν βρήκα απολύτως καμιά διαφορά  :P. Είναι και λογικό αφού τα τρίγωνα είναι πάρα πολύ μικρά, και άρα το κέντρο βάρους θα είναι πολύ κοντά στις κορυφές.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: ClockWork on May 13, 2016, 21:32:15 pm
Φίλε μου εγώ του κέντρου βάρους έστελνα. Αλλά πραγματικά δεν βρήκα καμιά χρησιμότητα στο να το κάνω αυτό, επίσης τσέκαρα και τι διαφορά θα είχε αν έστελνα τις κορυφές και δν βρήκα απολύτως καμιά διαφορά  :P. Είναι και λογικό αφού τα τρίγωνα είναι πάρα πολύ μικρά, και άρα το κέντρο βάρους θα είναι πολύ κοντά στις κορυφές.
Αυτό το χρώμα όμως αντιστοιχεί στο κέντρο βάρους όχι στις κορυφές,
μετά πως βρίσκεις το χρώμα των τριών κορυφών του τριγώνου?


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: greekoo on May 13, 2016, 21:54:08 pm
Αυτό το χρώμα όμως αντιστοιχεί στο κέντρο βάρους όχι στις κορυφές,
μετά πως βρίσκεις το χρώμα των τριών κορυφών του τριγώνου?

η diffuse και specular παίρνουν ένα όρισμα P που είναι η θέση του σημείου. αλλά παίρνουν και το Ν που είναι το normal vector και αυτό πρέπει να είναι μοναδικο για κάθε κορυφή.  Οπότε καλείς τις συναρτήσεις φωτισμού για κάθε κορυφή,  απλά το P κάθε φορά θα είναι το κέντρο βάρους,  τα Ν όμως αλλάζουν


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: ClockWork on May 13, 2016, 21:58:04 pm
η diffuse και specular παίρνουν ένα όρισμα P που είναι η θέση του σημείου. αλλά παίρνουν και το Ν που είναι το normal vector και αυτό πρέπει να είναι μοναδικο για κάθε κορυφή.  Οπότε καλείς τις συναρτήσεις φωτισμού για κάθε κορυφή,  απλά το P κάθε φορά θα είναι το κέντρο βάρους,  τα Ν όμως αλλάζουν
Οκ ευχαριστώ πολύ παιδιά :)


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: mitsoschelsea on May 14, 2016, 11:13:40 am
'Οταν αναφέρει "αφού υπολογίσετε τις προβολές των κορυφών των τριγώνων" εννοεί τα normal vectors ή τα V, L;;


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: isitsou on May 14, 2016, 14:48:22 pm
'Οταν αναφέρει "αφού υπολογίσετε τις προβολές των κορυφών των τριγώνων" εννοεί τα normal vectors ή τα V, L;;
Αν έχω καταλάβει σωστά εννοεί τις προβολές των κορυφών στον καμβά-πέτασμα που θα τυπωθεί το βάζο. Βλέπε συνάρτηση Α2.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: isitsou on May 14, 2016, 14:52:08 pm
Εμένα η VertNormals τρέχει για 443sec....  :-\ :-\ :-\  είναι νορμάλ αυτό? γιατί εμένα δεν μου πολύ αρέσει....


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: ClockWork on May 15, 2016, 17:15:51 pm
Το χρώμα του αντικειμένου βγαίνει από το άθροισμα των Ι που επιστρέφουν οι συναρτήσεις φωτισμού?


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: greekoo on May 15, 2016, 19:05:06 pm
Το χρώμα του αντικειμένου βγαίνει από το άθροισμα των Ι που επιστρέφουν οι συναρτήσεις φωτισμού?

yes!


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: ClockWork on May 16, 2016, 14:10:11 pm
yes!
Thanks!!!! :D


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: isitsou on May 16, 2016, 17:47:21 pm
Τέλεια..... διόρθωσα κάτι λάθη και τώρα τρέχει για 663sec η VertNormals! μαγεία  ;D
Κι εσάς τόσο τρέχει ή απλά έχω κάνει ότι να 'ναι?
Τα βήματα που κάνω είναι:
1)Βρίσκω τα μοναδιαία normal vectors όλων των τριγώνων και τα αποθηκεύω σε εναν πίνακα
2)Βρίσκω για κάθε κορυφή τα τρίγωνα στα οποία ανήκει
3)Αθροίζω τα αντίστοιχα normal vectors και διαιρώ με τον αριθμό των τριγώνων
4)Κάνω το μέσο όρο μοναδιαίο διάνυσμα και τον καταχωρώ στον πίνακα Νοrmals

Κάνω κάτι λάθος???


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: Exomag on May 16, 2016, 17:58:17 pm
Τέλεια..... διόρθωσα κάτι λάθη και τώρα τρέχει για 663sec η VertNormals! μαγεία  ;D
Κι εσάς τόσο τρέχει ή απλά έχω κάνει ότι να 'ναι?
Τα βήματα που κάνω είναι:
1)Βρίσκω τα μοναδιαία normal vectors όλων των τριγώνων και τα αποθηκεύω σε εναν πίνακα
2)Βρίσκω για κάθε κορυφή τα τρίγωνα στα οποία ανήκει
3)Αθροίζω τα αντίστοιχα normal vectors και διαιρώ με τον αριθμό των τριγώνων
4)Κάνω το μέσο όρο μοναδιαίο διάνυσμα και τον καταχωρώ στον πίνακα Νοrmals

Κάνω κάτι λάθος???

Ο αλγόριθμος σου σωστός είναι, οπότε λογικά η καθυστέρηση προκύπτει λόγω του τρόπου που έχεις υλοποιήσεις τα επιμέρους βήματα.

Κατά πάσα πιθανότητα το πρόβλημα βρίσκεται στο 2ο βήμα, όπως τα έγραψες. Αν το έχεις υλοποιήσει με τέτοιον τρόπο ώστε για κάθε μία κορυφή σκανάρεις όλα τα τρίγωνα, είναι λογικό να καθυστερεί τόσο.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: sk0uf on May 16, 2016, 22:22:33 pm
Καμιά ιδέα γιατί βγαίνει έτσι περίεργα το βάζο; Τον πίνακα μετασχηματισμού τον έχω ίδιο όπως αναφέρθηκε σε προηγούμενο post.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: johny93 on May 16, 2016, 23:58:56 pm
Καμιά ιδέα γιατί βγαίνει έτσι περίεργα το βάζο; Τον πίνακα μετασχηματισμού τον έχω ίδιο όπως αναφέρθηκε σε προηγούμενο post.

Βάφεις τα τρίγωνα με την σωστή σειρά (δηλαδή ξεκινώντας από το πιο μακρινό μέχρι το πιο κοντινό στην κάμερα τρίγωνο) ή τα βάφεις με την σειρά που δίνονται στον F? 


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: sk0uf on May 17, 2016, 02:19:45 am
Το δεύτερο, ευχαριστώ πολύ!!


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: antoniat on May 17, 2016, 15:08:39 pm
Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει την σχέση των pixels με τ inches?


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: abadasa13 on May 17, 2016, 16:09:36 pm
Απ'όσο έχω καταλάβει βρίσκεις το dpi (dots per inch) (x διάσταση σε pixel / x διάσταση σε ίντσες) και μετά πολλαπλασιάζεις τις συντεταγμένες σου που είναι σε ίντσες επί το dpi.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: johnvoyager on May 17, 2016, 16:21:35 pm
όταν λέει για λόγους συμβατότητας να μην χρησιμοποιήσουμε την εξής σύνταξη ([~,a]=foo(x))   τι εννοεί ?   
δεν έχω ξαναδεί αυτό το ~ στη matlab  :P 


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: abadasa13 on May 17, 2016, 16:24:30 pm
όταν λέει για λόγους συμβατότητας να μην χρησιμοποιήσουμε την εξής σύνταξη ([~,a]=foo(x))   τι εννοεί ?   
δεν έχω ξαναδεί αυτό το ~ στη matlab  :P 

Ούτε εγώ το έχω δει, δεν ξέρω τι εννοεί. Κάποιος έχει απαντήσει όμως σε προηγούμενο post σ'αυτή την ερώτηση. Σελίδα 2 νομίζω.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: svart on May 17, 2016, 16:50:15 pm
ουσιαστικά αυτό που κάνει το ~ είναι όταν μια συνάρτηση σου επιστρέφει πολλά ορίσματα σε φάση [x, y] = foo(), αλλά δεν σε ενδιαφέρει πχ το x  για να μην κάνεις allocate τσάμπα μεταβλητές μπορείς να γράψεις [~, y] = foo()


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: ClockWork on May 17, 2016, 17:10:41 pm
Σε ότι αφορά το κομμάτι της αποκοπής, ακολουθήσατε κάποιον αλγόριθμο από τις σημειώσεις?


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: antoniat on May 17, 2016, 17:50:46 pm
Απ'όσο έχω καταλάβει βρίσκεις το dpi (dots per inch) (x διάσταση σε pixel / x διάσταση σε ίντσες) και μετά πολλαπλασιάζεις τις συντεταγμένες σου που είναι σε ίντσες επί το dpi.
Oκ!Σ ευχαριστώ πολύ!


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: antoniat on May 17, 2016, 20:04:19 pm
Παιδιά το συνολικό Ι που βρίσκουμε για κάθε τρίγωνο,πριν το στείλουμε στην TriPaint() πρέπει και αυτό να το κανονικοποιούμε?Και επίσης, το bC φαντάζομαι το χρειαζόμαστε για τον πίνακα Χ της TriPaint()..Πως το εισάγουμε όμως σε πίνακα??


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: svart on May 17, 2016, 20:47:49 pm
Παιδιά το συνολικό Ι που βρίσκουμε για κάθε τρίγωνο,πριν το στείλουμε στην TriPaint() πρέπει και αυτό να το κανονικοποιούμε?

Τα χρώματα πρέπει είναι όλα κανονικοποιημένα στο διάστημα [0, 1].


Και επίσης, το bC φαντάζομαι το χρειαζόμαστε για τον πίνακα Χ της TriPaint()..Πως το εισάγουμε όμως σε πίνακα??

Απλά πρέπει να πολλαπλασιάσεις την i-οστή "σελίδα" του Ι με το bC(i) σε φάση
Code:
I(:, :, i) = bC(i) .* I(:, :, i);
δεδομένου προφανώς ότι έχεις ήδη αρχικοποιήσει τον 3D πίνακα Ι με άσους.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: antoniat on May 17, 2016, 21:07:48 pm
Τα χρώματα πρέπει είναι όλα κανονικοποιημένα στο διάστημα [0, 1].


Απλά πρέπει να πολλαπλασιάσεις την i-οστή "σελίδα" του Ι με το bC(i) σε φάση
Code:
I(:, :, i) = bC(i) .* I(:, :, i);
δεδομένου προφανώς ότι έχεις ήδη αρχικοποιήσει τον 3D πίνακα Ι με άσους.
Τέλεια σε ευχαριστώ πολύ!


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: Κηπουρίδης on May 17, 2016, 21:23:38 pm
Εγώ απλά δεν έβαφα τα σημεία που βρισκόταν εκτός των ορίων του πίνακα. Με μια if δηλαδή, χωρίς πολλά πολλά και το αποτέλεσμα είναι αυτό στο συνημμένο για w=1. Πιστεύω ότι είναι κομπλέ (?).

Δεν ξερω αν ειναι σωστο, απλα ανεβαζω και τη δικια μου για w=1 που ειναι καπως πιο ξεζουμαρισμενη.

Πολλα μπραβο στον παλικαρο που ειπε για την σειρα των τριγωνων. Να προσθεσω την αποτυχια μου, μαζι πρεπει να ταξινομηθουν (για να το πω καλυτερα, να παρακολουθησουν την ταξινομηση) και οι πινακες ka, kd, ks αφου αναφερονται στα τριγωνα.

Επισης η κανονικοποιηση για τα χρωματα ειναι ενα απλο C=C/255.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: SportBillyPap on May 17, 2016, 22:18:16 pm
Δεν ξερω αν ειναι σωστο, απλα ανεβαζω και τη δικια μου για w=1 που ειναι καπως πιο ξεζουμαρισμενη.

Πολλα μπραβο στον παλικαρο που ειπε για την σειρα των τριγωνων. Να προσθεσω την αποτυχια μου, μαζι πρεπει να ταξινομηθουν (για να το πω καλυτερα, να παρακολουθησουν την ταξινομηση) και οι πινακες ka, kd, ks αφου αναφερονται στα τριγωνα.

Επισης η κανονικοποιηση για τα χρωματα ειναι ενα απλο C=C/255.
Θα  σου προτεινα να βαλεις στην Tripaint σου μεσα if x>0 && x<M και με παρομοιο  τροπο για το y ,για να μην βγαινει ασχημα κατω στο σχημα σου στην αποκοπη.Κατα αλλα εχω και εγω το ιδιο σχεδιο  :)


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: isitsou on May 17, 2016, 23:22:57 pm
Σ'εμένα εμφανίζεται λες και το 'χεις πυροβολήσει με αεροβόλο.   ::)
Του λείπουν πίξελ για κάποιον λόγο που δεν έχω βρει ακόμα. Άσε που το clipping γίνεται στο πάνω μέρος του βάζου. Μαγεία.....


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: mitsoschelsea on May 18, 2016, 00:32:32 am
Γενικά θα πρέπει εκτός από την αποκοπή να κάνουμε πολλές αλλαγές στην TriPaint και στην Painter;;

Και επίσης πως βρίσκουμε το κάθετο Ν vector των σημείων;


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: Κηπουρίδης on May 18, 2016, 02:25:15 am
Γενικά θα πρέπει εκτός από την αποκοπή να κάνουμε πολλές αλλαγές στην TriPaint και στην Painter;;

Και επίσης πως βρίσκουμε το κάθετο Ν vector των σημείων;

Μονο στην TriPaint, την Painter δε τη χρησιμοποιεις καν. Απλα ελεγχους θελει, οποτε ζητας πιξελ που ειναι εκτος οριων, να μη το βαφεις.

Για το καθετο σε ΤΡΙΓΩΝΟ απλα κανεις εξωτερικο γινομενο δυο πλευρων με κοινη αρχη-κορυφη. Ας ειναι οποια απ τις 3 θελεις, δεν παιζει ρολο αφου το Cross ειναι σαν μετρο το εμβαδο (*2 βεβαια) του τριγωνου, αρα σταθερο, και σαν κατευθυνση παντα καθετη στο τριγωνο.
Κατοπιν αθροιζεις ολα τα καθετα που βρηκες απ τα τριγωνα (που λεει μεσο ορο). Δε χρειαζεται να διαιρεσεις /οσα_ηταν οπως ζηταει ο μεσος ορος, αφου μετα ετσι κι αλλιως κανονικοποιεις. Τελος κανεις κανονικοποιηση, δηλαδη απλα
v = v / norm(v);


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: chrisrn on May 18, 2016, 11:35:00 am
Δεν ξερω αν ειναι σωστο, απλα ανεβαζω και τη δικια μου για w=1 που ειναι καπως πιο ξεζουμαρισμενη.

Πολλα μπραβο στον παλικαρο που ειπε για την σειρα των τριγωνων. Να προσθεσω την αποτυχια μου, μαζι πρεπει να ταξινομηθουν (για να το πω καλυτερα, να παρακολουθησουν την ταξινομηση) και οι πινακες ka, kd, ks αφου αναφερονται στα τριγωνα.

Επισης η κανονικοποιηση για τα χρωματα ειναι ενα απλο C=C/255.
Το C = C/255 δεν είναι λίγο αυθαίρετο? Εγώ απλά κανονικοποίησα τους συντελεστές διαιρώντας με τη μέγιστη τιμή τους και το αποτέλεσμα πιστεύω είναι κομπλέ.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: antoniat on May 18, 2016, 16:36:29 pm
Να ρωτήσω λίγο κάτι..Ο πίνακας V που στέλνουμε στην TriPaint() πρέπει κανονικά να είναι ακέραιος. Όμως εμάς οι συντεταγμένες των προβολών των κορυφών μας δεν είναι ακέραιες..Πρέπει να τις κάνουμε στρογγυλοποίηση προκειμένου να δουλεύει η TriPaint()? Ή κάτι έχω καταλάβει λάθος?


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: svart on May 18, 2016, 17:54:20 pm
Το C = C/255 δεν είναι λίγο αυθαίρετο? Εγώ απλά κανονικοποίησα τους συντελεστές διαιρώντας με τη μέγιστη τιμή τους και το αποτέλεσμα πιστεύω είναι κομπλέ.

Άμα διαιρέσεις με την μέγιστη τιμή τους τότε το απόλυτο άσπρο θα είναι απλά η μέγιστη τιμή του διανύσματος χρώματος, πράγμα προφανώς λάθος. Διαιρείς με το 255 γιατί το RGB εκφράζει το κάθε χρωματικό component στο διαστημα [0, 255].

Να ρωτήσω λίγο κάτι..Ο πίνακας V που στέλνουμε στην TriPaint() πρέπει κανονικά να είναι ακέραιος. Όμως εμάς οι συντεταγμένες των προβολών των κορυφών μας δεν είναι ακέραιες..Πρέπει να τις κάνουμε στρογγυλοποίηση προκειμένου να δουλεύει η TriPaint()? Ή κάτι έχω καταλάβει λάθος?

Ναι, κάνεις στρογγυλοποίηση.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: antoniat on May 18, 2016, 17:56:20 pm
]Οκ σε ευχαριστώ!


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: vlad on May 18, 2016, 19:31:57 pm
Παιδια εχω αυτο το εκτρωμα για αποτελεσμα. Εχω ψαξει αρκετα για το τι μπορει να φταιει και δεν εβγαλα ακρη. Καμια ιδεα;


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: SportBillyPap on May 18, 2016, 19:38:34 pm
Παιδια εχω αυτο το εκτρωμα για αποτελεσμα. Εχω ψαξει αρκετα για το τι μπορει να φταιει και δεν εβγαλα ακρη. Καμια ιδεα;
Στην Tripaint βαλε τον αναστροφο C δηλαδη C'


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: vlad on May 18, 2016, 19:43:59 pm
Το δοκιμασα και βγαινει ακομη χειροτερο, Αν και ετσι οπως το εχω ειναι το σωστο.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: svart on May 18, 2016, 19:50:00 pm
Το δοκιμασα και βγαινει ακομη χειροτερο, Αν και ετσι οπως το εχω ειναι το σωστο.

πως διαλέγεις τα ka, kd, ks για κάθε τρίγωνο?


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: vlad on May 18, 2016, 19:57:15 pm
πως διαλέγεις τα ka, kd, ks για κάθε τρίγωνο?
Ειναι τα ka,kd,ks των κορυφων του τριγωνου.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: svart on May 18, 2016, 20:03:03 pm
Άμα δεις ο πίνακας C (από τον οποίο βγαίνουν τα k) είναι ίδιες διαστάσεις με τον F, οπότε κάθε γραμμή του C αντιστοιχεί στο χρώμα της επιφάνειας του i-οστού τριγώνου και όχι της i-οστής κορυφής.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: vlad on May 18, 2016, 20:10:13 pm
Άμα δεις ο πίνακας C (από τον οποίο βγαίνουν τα k) είναι ίδιες διαστάσεις με τον F, οπότε κάθε γραμμή του C αντιστοιχεί στο χρώμα της επιφάνειας του i-οστού τριγώνου και όχι της i-οστής κορυφής.
Ναι, εκανα οτι να ναι μετα χρωματα. Καταλαβα νομιζω το λαθος μου και παω να διορθωσω. Θενξ


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: chrisrn on May 18, 2016, 22:37:32 pm
Άμα διαιρέσεις με την μέγιστη τιμή τους τότε το απόλυτο άσπρο θα είναι απλά η μέγιστη τιμή του διανύσματος χρώματος, πράγμα προφανώς λάθος. Διαιρείς με το 255 γιατί το RGB εκφράζει το κάθε χρωματικό component στο διαστημα [0, 255].

Ναι, κάνεις στρογγυλοποίηση.
Άρα διαιρούμε με 255 τον C και μετά επί 0.5 για να πάρουμε τον συντελεστή? Έτσι το είχα κάνει αλλά βγαίνει ψιλοσκοτεινό και μόνο αν έβαζα και αυτοφωτισμό φαινόταν καλύτερα.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: mitsoschelsea on May 18, 2016, 22:56:59 pm
Γνωρίζει κανένας κάποιο λόγο (εκ πείρας) που υπάρχουν κενά τρίγωνα;


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: svart on May 18, 2016, 22:58:20 pm
Άρα διαιρούμε με 255 τον C και μετά επί 0.5 για να πάρουμε τον συντελεστή? Έτσι το είχα κάνει αλλά βγαίνει ψιλοσκοτεινό και μόνο αν έβαζα και αυτοφωτισμό φαινόταν καλύτερα.

Και μένα μου βγαίνε σκοτεινό, αλλά πήρα ως παραδοχή ότι δεν μετράω τον παράγοντα fatt, και βγαίνει μια χαρα φωτεινό


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: svart on May 18, 2016, 22:59:28 pm
Γνωρίζει κανένας κάποιο λόγο (εκ πείρας) που υπάρχουν κενά τρίγωνα;

Είτε αφαιρείς τρίγωνα που δεν θα πρέπε είτε έχει πρόβλημα η υλοποίηση της TriPaint σου


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: chrisrn on May 18, 2016, 23:04:53 pm
Και μένα μου βγαίνε σκοτεινό, αλλά πήρα ως παραδοχή ότι δεν μετράω τον παράγοντα fatt, και βγαίνει μια χαρα φωτεινό
Μπα εμένα πάλι σκοτεινούλι είναι. Πιο λογικό μου φαίνεται να πεις απευθείας ότι k = C/255. Αλλά πάλι και αυτό αυθαίρετο γιατί αναιρείς τους τύπους που δίνει έτσι. Πάντως πουθενά δεν λέει ότι ο C δηλώνει χρώματα. Βάσει αριθμών θα μπορούσε όμως.


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: mitsoschelsea on May 18, 2016, 23:05:16 pm
Στις αρνητικες συντεταγμενες των τριγωνων, τι μπορουμε να κανουμε;;


Title: Re: [Γραφική με Υπολογιστές] 3η Εργασία 2016
Post by: svart on May 18, 2016, 23:11:17 pm
Μπα εμένα πάλι σκοτεινούλι είναι. Πιο λογικό μου φαίνεται να πεις απευθείας ότι k = C/255. Αλλά πάλι και αυτό αυθαίρετο γιατί αναιρείς τους τύπους που δίνει έτσι. Πάντως πουθενά δεν λέει ότι ο C δηλώνει χρώματα. Βάσει αριθμών θα μπορούσε όμως.

Αναφέρει κανονικότατα στην εκφώνηση ότι ο C είναι πίνακας χρωμάτων. Δες bullet 4 στο section Παραδοτέα.

Στις αρνητικες συντεταγμενες των τριγωνων, τι μπορουμε να κανουμε;;

Ότι είναι εκτός καμβά είτε το μπουλάρεις, είτε βάζεις ένα έλεγχο μες στην TriPaint