THMMY.gr

Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα => Πολιτικά => Topic started by: abbis on August 04, 2006, 00:23:08 am



Title: Πάμε για νέα "ΣΑΜΙΝΑ"..
Post by: abbis on August 04, 2006, 00:23:08 am
Kρυφό δωράκι στους εφοπλιστές

Έπνιξαν τα όρια ηλικίας των πλοίων - Στον αφρό βγαίνουν πάλι τα σαπιοκάραβα


ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΓΙΟΓΙΑΚΑΣ
Κατήργησε στα κρυφά το όριο ηλικίας στα πλοία της ακτοπλοΐας (!) ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε όλα τα υπερήλικα πλοία της ακτοπλοΐας να «οργώνουν» για πολλά ακόμη χρόνια τις ελληνικές θάλασσες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των επιβατών.

 
(http://ta-nea.dolnet.gr/data/D2006/D0803/1el9a.gif)

Το νέο δώρο των υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας και Οικονομικών προς τους ακτοπλόους... εκπλήσσει ακόμη και τους ίδιους τους εφοπλιστές. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι οι ακτοπλόοι στην τελευταία συνάντηση που είχαν με τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ κ. Γιώργο Παπανδρέου και αντιπροσωπεία βουλευτών στις 13 Ιουλίου είχαν θέσει γι' άλλη μια φορά το θέμα της κατάργησης του ορίου ηλικίας. Οι ίδιοι δεν μπορούσαν τότε να διανοηθούν ότι η... τύχη τους δουλεύει, αφού μια εβδομάδα νωρίτερα, στις 6 Ιουλίου το Προεδρικό Διάταγμα με το οποίο ικανοποιείται και η τελευταία απαίτησή τους δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (αρ. φύλλου 136)...

Στα κρυφά


Με το Προεδρικό Διάταγμα που πέρασε χωρίς να προηγηθεί καμιά ανακοίνωση από το YEN, ούτε συζήτηση για ένα τόσο σοβαρό θέμα στη Βουλή, αίρεται στην πράξη το όριο ηλικίας στα πλοία, θέμα για το οποίο είχαν συμφωνήσει όλα τα κόμματα (συμπεριλαμβανομένης της N.Δ.) το 2001, μετά το τραγικό ναυάγιο του «Εξπρές Σαμίνα».

H άρση του ορίου ηλικίας των πλοίων ήταν ο δεύτερος μεγάλος στόχος των ακτοπλόων μετά την απελευθέρωση στις τιμές των εισιτηρίων. Τα κυριότερα επιχειρήματά τους είναι πρώτον ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη όπου ισχύει το όριο ηλικίας και δεύτερον η μείωση του ακτοπλοϊκού στόλου που χρόνο με τον χρόνο συρρικνώνεται αφού οι ακτοπλόοι δεν προχωρούν σε νέες ναυπηγήσεις πλοίων επικαλούμενοι μεγάλα οικονομικά προβλήματα.

Σημειώνεται - όπως λένε πηγές από το Λιμενικό - ότι η Συνθήκη της Στοκχόλμης την οποία επικαλούνται YEN και ακτοπλόοι ως... «παράθυρο» για την κατάργηση του ορίου ηλικίας, δεν αναφέρεται σε όριο ηλικίας πλοίων. H Συνθήκη που ακολούθησε μετά το ναυάγιο του πλοίου «Εσθονία» στη Βαλτική, όπου βρήκαν τραγικό θάνατο 852 επιβάτες, προβλέπει μεταξύ άλλων μια σειρά από μετασκευές προκειμένου να αυξηθεί η ασφάλεια των πλοίων στην περίπτωση που μπει νερό στο γκαράζ.

H Ελλάδα διαθέτει μια από τις αυστηρότερες νομοθεσίες στην Ευρώπη και μετά το τραγικό ναυάγιο του «Εξπρές Σαμίνα» με τον νόμο 2932/2001 (γνωστός και ως νόμος Παπουτσή) το όριο ηλικίας των επιβατηγών πλοίων μειώνεται από τα 35 στα 30 έτη.

E. Τσουρή: Το είχαμε προβλέψει

«H κυβέρνηση για πολλοστή φορά, γράφοντας στα παλαιότερα των υποδημάτων της τη Βουλή και τους πολίτες, έκανε ένα ακόμη δωράκι στους εφοπλιστές, μιας και τους το είχε υποσχεθεί. Χωρίς να ενημερώσει κανέναν και συνεχίζοντας το θέατρο σκιών, κατήργησε το όριο ηλικίας των πλοίων με Προεδρικό Διάταγμα, τροποποιώντας τον νόμο και τον Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου (!)», τόνισε χθες η βουλευτής Χίου του ΠΑΣΟΚ και γραμματέας της Επιτροπής Ναυτιλίας κ. Ελπίδα Τσουρή.

Όπως επισημαίνει η κ. Τσουρή: «Είχαμε προβλέψει την εξέλιξη, αφού στα αλλεπάλληλα ερωτήματά μας ο υπουργός σφύριζε αδιάφορα. Εκείνο που δεν είχαμε προβλέψει είναι ότι η επανίδρυση του κράτους θα σήμαινε επανίδρυση του κράτους της αυθαιρεσίας, της καταρράκωσης των θεσμών, της παραβίασης κάθε έννοιας ασφάλειας για τους πολίτες. Ο Πρωθυπουργός είναι ενώπιος ενωπίω με τις ευθύνες του».

ΤΑ ΝΕΑ , 03/08/2006
http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18604&m=N09&aa=1


Title: Re: Πάμε για νέα "ΣΑΜΙΝΑ"..
Post by: abbis on August 04, 2006, 00:34:09 am
Πώς καταργήθηκαν τα όρια ηλικίας στα πλοία

 
 Το προεδρικό διάταγμα 124, (αριστερά) που υπογράφουν και οι υπουργοί Γ. Αλογοσκούφης και M. Κεφαλογιάννης, αναφέρει στο δεύτερο άρθρο: «Οι διατάξεις του τρίτου άρθρου του νόμου 2932/2001 δεν εφαρμόζονται στα επιβατηγά πλοία για τα οποία εφαρμόζεται το άρθρο 3 της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 98/18», δηλαδή στα νέα επιβατηγά πλοία, στα υπάρχοντα επιβατηγά μήκους 24 μέτρων και άνω και στα επιβατηγά ταχύπλοα.

(http://www.thmmy.gr/smf/index.php?action=dlattach;topic=6538.0;attach=8779)

Σημειώνεται ότι ο νόμος 2932 ψηφίστηκε μετά το ναυάγιο του «Εξπρές Σαμίνα», όταν υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας ήταν ο X. Παπουτσής. Το εν λόγω άρθρο προβλέπει την κλιμακωτή εφαρμογή της 30ετίας στην ηλικία των επιβατηγών και επιβατηγών - οχηματαγωγών.

ΤΑ ΝΕΑ , 03/08/2006
http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18604&m=N09&aa=1


Title: Re: Πάμε για νέα "ΣΑΜΙΝΑ"..
Post by: abbis on August 04, 2006, 10:33:19 am
«ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ» ΗΛΙΚΙΑΣ ΠΛΟΙΩΝ
Μέχρι να ... ναυαγήσουν θα πλέουν τα «σαπάκια» των εφοπλιστών
Νέος μεγάλος «μποναμάς» της κυβέρνησης της ΝΔ στους εφοπλιστές με την εν κρυπτώ κατάργηση του ορίου ηλικίας των πλοίων

Τα «σαπάκια» των ακτοπλόων εφοπλιστών, ανάλογα ή και χειρότερα ορισμένα από αυτά και από το τραγικό «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», θα μπορούν πλέον να αλωνίζουν ελεύθερα στις ελληνικές θάλασσες απειλώντας ευθέως την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής.

Την απόφαση αυτή, εν κρυπτώ και με συνοπτικές διαδικασίες και παρά τις διαμαρτυρίες των νησιωτών - και έχοντας ακόμα δεμένους τους ναυτεργάτες με την κατάπτυστη απόφαση της πολιτικής επιστράτευσης - η κυβέρνηση της ΝΔ την πέρασε με το Προεδρικό Διάταγμα 124 για την απελευθέρωση της ηλικίας των πλοίων (ΦΕΚ 136/06-7-2006), καταργώντας έτσι το όριο ηλικίας των πλοίων που είναι νομικά κατοχυρωμένο.

Το θέμα της απελευθέρωσης του ορίου ηλικίας των πλοίων παίρνει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις αν σημειωθεί ότι πριν το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» υπήρχε όριο ηλικίας των πλοίων, τα 35 χρόνια, και αμέσως μετά το πολύνεκρο ναυάγιο και κάτω από τη γενική κατακραυγή είχε τεθεί όριο τα 30 χρόνια.

Αυτό έρχεται να προστεθεί στη σωρεία των προνομίων που έχουν προσφέρει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ πριν, και η ΝΔ τώρα, με τελευταίο την απελευθέρωση των εισιτηρίων. Και όλα αυτά με υπόβαθρο τον εκτρωματικό κανονισμό 3577/92 της ΕΕ. Με άλλα λόγια, οι νησιώτες, αλλά και συνολικά το επιβατικό κοινό, που ήδη χρυσοπληρώνουν τα «σαπάκια», έρχονται αντιμέτωποι και με τον μεγαλύτερο κίνδυνο ενός ανάλογου ή και τραγικότερου ναυτικού εγκλήματος, όπως το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», ενώ ακόμα χειρότερες συνθήκες από τις ήδη άθλιες που επικρατούν σήμερα προμηνύονται για τους ναυτεργάτες.

Αντιδράσεις από ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»
Το νέο δώρο της κυβέρνησης προς τους εφοπλιστές προκάλεσε την άμεση αντίδραση των ταξικών σωματείων. Με ανακοίνωσή τους τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» καταγγέλλουν «στους ναυτεργάτες, στους εργαζόμενους, στους νησιώτες, την απελευθέρωση του ορίου ηλικίας των πλοίων που προώθησε μυστικά το ΥΕΝ με το ΠΔ 124 δίνοντας την ευκαιρία στα σαπάκια των εφοπλιστών να οργώνουν για πολλά χρόνια τις ελληνικές θάλασσες με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια επιβατών, πληρώματος και ναυσιπλοΐας, προετοιμάζοντας ένα νέο ναυτικό έγκλημα τύπου "ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ"».

Τεράστιες όμως είναι οι ευθύνες και της συμβιβασμένης πλειοψηφίας της ΠΝΟ, η οποία ανέστειλε προχτές τις προγραμματισμένες ακινητοποιήσεις σε πλοία, που ακριβώς είχαν εξαγγελθεί για την ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα.

Τα ταξικά αγωνιστικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» με ανακοίνωσή τους καταγγέλλουν «την υποταγμένη νόθα πλειοψηφία της ΠΝΟ που για μια ακόμη φορά, επιβεβαιώνοντας το ρόλο του υπηρέτη των εφοπλιστών, αποδείχτηκε ανίκανη να υπερασπίσει ακόμη και τα πιο στοιχειώδη δικαιώματα των ναυτεργατών που παραβιάζονται κατάφωρα με τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας, με τα υπερεντατικά δρομολόγια».

Στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής (στις 2 του Αυγούστου), αναφέρει η ανακοίνωση, η πλειοψηφία της ΠΝΟ κατ' εντολή των εφοπλιστών και του ΥΕΝ πραξικοπηματικά αποφάσισε την αναστολή των προγραμματισμένων ακινητοποιήσεων για τα πλοία που παραβιάζουν συστηματικά τα ωράρια εργασίας.

Οι εξελίξεις το τελευταίο διάστημα στις ακτοπλοϊκές και πορθμειακές συγκοινωνίες, η συνειδητή προώθηση των συμφερόντων των εφοπλιστών για μεγαλύτερη κερδοφορία από το ΥΕΝ, σε αγαστή συνεργασία με την πλειοψηφία της ΠΝΟ, αποδεικνύουν ότι απαιτείται και επιβάλλεται η αλλαγή των συσχετισμών δύναμης συνδικαλιστικά και πολιτικά. Να απομονωθούν οι δυνάμεις του συμβιβασμού και να ενισχυθεί το ταξικό μέτωπο, να αναπτυχθούν αγώνες στη βάση των οξυμένων προβλημάτων των ναυτεργατών στο πλαίσιο της μεγαλειώδους απεργίας του Φλεβάρη του 2006. Η ενορχηστρωμένη και βάρβαρη επίθεση σε βάρος κάθε κατάκτησης των ναυτεργατών, η απορύθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και η εγκατάλειψη των νησιών είναι αποτέλεσμα της πολιτικής της ανταγωνιστικότητας που υπηρετούν πιστά η κυβέρνηση της ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και συνολικά τα πολιτικά κόμματα του ευρωμονόδρομου.

Τα ταξικά αγωνιστικά σωματεία διεκδικούν
Οι ναυτεργάτες, οι εργαζόμενοι, οι κάτοικοι των νησιών, τονίζεται στην ανακοίνωση, πρέπει να βγάλουν τα αναγκαία συμπεράσματα και να καταδικάσουν αυτή την πολιτική και τους εκπροσώπους τους σε όλα τα επίπεδα, να ανατρέψουν τους αρνητικούς συσχετισμούς, να δυναμώσουν την πάλη τους διεκδικώντας: Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με λαϊκό έλεγχο. Ασφαλείς, σύγχρονες, φθηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με καθημερινή σύνδεση, χειμώνα - καλοκαίρι, όλων των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους. Σταθερή δουλιά με σύστημα εναλλαγής των πληρωμάτων, μια μέσα στο καράβι μία εκτός πλοίου με πλήρεις αποδοχές και ασφαλιστικά δικαιώματα, ίση αμοιβή για ίση εργασία. 7ωρη εργασία, 35ωρο, 5ήμερο. Κατάργηση όλων των διατάξεων που μειώνουν τις οργανικές συνθέσεις. Οι οργανικές συνθέσεις να διαμορφωθούν βάσει των πραγματικών, αυξημένων αναγκών των πλοίων. Αμεση απορρόφηση όλων των ανέργων. Επίδομα ανεργίας 1.050 ευρώ για όλους τους ανέργους. Ασφαλιστική κάλυψη την περίοδο ανεργίας και υπολογισμός της ως συντάξιμης. Πλήρη ιατροφαρμακευτική κάλυψη για τους άνεργους και τις οικογένειές τους. 1.300 ευρώ κατώτερο μισθό και 15% αύξηση στους μισθούς. Κατώτερη σύνταξη 1.050 ευρώ. Οι συντάξεις να υπολογίζονται στο 80% του συνόλου των αποδοχών που γίνονται κρατήσεις στο ΝΑΤ. Κατάργηση της φορολογίας (αφορολόγητο 30.000 ευρώ) και της συμμετοχής στα φάρμακα των ασφαλισμένων. Αναδιοργάνωση του Οίκου Ναύτου. Ενιαία, αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση, μετεκπαίδευση, ισοτιμία των διπλωμάτων με αντίστοιχα της στεριάς. Εκδημοκρατισμό του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος και της ναυτικής νομοθεσίας.

Ρεσιτάλ υποκρισίας
Κι ενώ η ευρωενωσιακή πολιτική της ανταγωνιστικότητας και της ασυδοσίας των κεφαλαιοκρατών - μαζί και αυτή της «απελευθέρωσης» της ακτοπλοΐας - στηρίζεται από κοινού, τόσο από τη ΝΔ όσο και από το ΠΑΣΟΚ, χτες η υπερνομάρχης Αθήνας-Πειραιά, Φώφη Γεννηματά, οι νομάρχες Αθήνας, Γ. Σγουρός, και Πειραιά, Γ. Μίχας, με περίσσια υποκρισία παρουσίασαν τη Χάρτα των δικαιωμάτων του επιβάτη των πλοίων! Μήπως ξέχασαν άραγε ότι ο νόμος 2132/92, που εναρμόνισε τον εκτρωματικό κανονισμό 3577/92 της ΕΕ στην ελληνική νομοθεσία, με όλες τις δραματικές συνέπειες που ζουν σήμερα οι νησιώτες, οι επιβάτες και οι ναυτεργάτες, είναι δημιούργημα της δικής τους κυβέρνησης; `Η δεν ...καταλαβαίνουν ότι αυτά ακριβώς εφαρμόζει πιστά σήμερα η ΝΔ;

http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=4/8/2006&id=6803&pageNo=7&direction=1


Title: Re: Πάμε για νέα "ΣΑΜΙΝΑ"..
Post by: fugiFOX on August 06, 2006, 12:45:38 pm
τα γραμμάτια πρέπει να πληρωθούν...


Title: Απ: Πάμε για νέα "ΣΑΜΙΝΑ"..
Post by: anonymous-root on August 07, 2006, 23:21:14 pm
(http://www.thmmy.gr/smf/index.php?action=dlattach;topic=6538.0;attach=9173)