Title: Καλοκαιράκι έρχεται...χειμώνας για την τσέπη Post by: abbis on June 18, 2006, 12:32:31 pm ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Νέο πλήγμα στο εισόδημα των λαϊκών στρωμάτων Από 5,7% έως και 102,7% κυμαίνονται οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων από την 1η Ιούνη Μεγάλες αυξήσεις στα εισιτήρια των πλοίων της ακτοπλοΐας «βάζουν φωτιά» στις τσέπες του επιβατικού κοινού και μετατρέπουν την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα σε «κρουαζιέρα» πολυτελείας! Οι αυξήσεις αυτές θα επιφέρουν αλυσιδωτές επιπτώσεις σε βάρος των συνθηκών διαβίωσης των νησιωτών, αφού η ακρίβεια στα νησιά θα εκτιναχτεί στα ύψη, δίνοντας σφοδρό χτύπημα στο ήδη πενιχρό εισόδημα των κατοίκων τους. Από την άλλη, μετατρέπουν σε «όνειρο θερινής νυκτός» την προσδοκία συνολικά της εργατικής λαϊκής οικογένειας για διακοπές σε κάποιο από τα νησιά του Αιγαίου. Οι ακτοπλόοι εφοπλιστές από την 1η Ιούνη άρχισαν να διαμορφώνουν τις τιμές κατά το δοκούν, αξιοποιώντας το καθεστώς της πλήρους ασυδοσίας που διαμορφώνει για λογαριασμό τους η αντεργατική, εφοπλιστόδουλη πολιτική που έχουν συναποφασίσει από κοινού ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ευρωπαϊκή Ενωση. Οι αυξήσεις αυτές αποτελούν μια πρώτη γεύση των όσων εφιαλτικών προμηνύονται γι' αυτό το καλοκαίρι, αλλά και γενικότερα, σε βάρος των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Στη ρότα του ΠΑΣΟΚ Ειδικότερα, η κυβέρνηση της ΝΔ, συνεχίζοντας το «έργο» του ΠΑΣΟΚ και αξιοποιώντας τον κανονισμό 3577/92 που εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Ενωση για να εξυπηρετήσει το εφοπλιστικό κεφάλαιο, προωθεί την πλήρη «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, δίνοντας στους ακτοπλόους εφοπλιστές το ένα προνόμιο μετά το άλλο. Στα πλαίσια αυτά ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης, από κοινού με τον υπουργό Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφη, εξέδωσαν υπουργική απόφαση για την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών ναύλων. Μάλιστα, ήταν τόση η πρεμούρα της κυβέρνησης να προσφέρει τις υπηρεσίες της στους εφοπλιστές, ώστε προχώρησε πιο πέρα από τον κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης και «απελευθέρωσε» τα εισιτήρια και των πορθμειακών γραμμών!(http://www.thmmy.gr/smf/index.php?action=dlattach;topic=5883.0;attach=6958) Σύμφωνα με την απόφαση αυτή, οι ακτοπλοϊκές εταιρίες διαμορφώνουν πλέον την τιμολογιακή τους πολιτική «ανάλογα με τις ανάγκες τους», κάνοντας την τιμή των εισιτηρίων απρόσιτη για πολλούς και βέβαια διαψεύδοντας εντελώς τις δηλώσεις του Μ. Κεφαλογιάννη περί «λειτουργίας υγιούς ανταγωνισμού που θα καθηλώσει ή θα μειώσει τις τιμές». Ετσι όλες οι εταιρίες, είτε ακτοπλοϊκές είτε πορθμειακές, επέβαλαν τις πρώτες αυξήσεις σε εισιτήρια και ναύλα οχημάτων και έπεται συνέχεια. Οσο για τις δήθεν εκπτώσεις και προσφορές, που... ανακοινώθηκαν, αυτές αποτελούν χοντροκομμένη κοροϊδία. Είναι ενδεικτικό ότι η «Hellenic Seaways» έβαλε ως προϋπόθεση για ορισμένες εκπτώσεις ότι το εισιτήριο θα πρέπει να κλειστεί 15 μέρες πριν, να είναι με επιστροφή και μόνο καθημερινή... Τα κέρδη των εφοπλιστών «ζημιά» για τους εργάτες Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σήμερα το εισιτήριο της τρίτης θέσης για Σάμο είναι 29,50 ευρώ από 26,30 που ήταν μέχρι το τέλος του Μάη. Δηλαδή αυξήθηκε κατά 12,16%. Τώρα μια 4μελής οικογένεια για να ταξιδέψει προς Σάμο (χωρίς εισιτήριο επιστροφής) στην οικονομική θέση χωρίς κλίνη και να πάρει μαζί και το αυτοκίνητό της θα πρέπει να πληρώσει σε εισιτήρια 211,50 ευρώ. Αν θέλει κλίνη, καθώς το ταξίδι είναι περίπου 13 ώρες, θα ξεπεράσει τα 300! Να σημειωθεί ότι τα εισιτήρια από τα νησιά προς Πειραιά είναι ακριβότερα από 1 έως και 3 ευρώ λόγω των αυξημένων λιμενικών τελών! Πέρσι το ταξίδι για Σάμο μαζί με κλίνη ήταν 245,50 ευρώ. Το καλοκαίρι του 2001 και λίγους μήνες πριν τεθεί σε εφαρμογή ο νόμος - εξάμβλωμα του ΠΑΣΟΚ 2932/2001 με τον οποίο άρχισε η εναρμόνιση του κανονισμού 3577 με την ελληνική νομοθεσία, για να ανοίξει ο δρόμος για τη σταδιακή «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, το εισιτήριο για Σάμο ήταν 3.500 δραχμές ή 10,27 ευρώ. Η σύγκριση της τιμής του 2001 και του 2006 δίνει ποσοστό αύξησης 187,24%! Αντίστοιχα για Πάρο το εισιτήριο από 24 ευρώ που ήταν μέχρι τον περασμένο Μάη σήμερα είναι 25,50, που σημαίνει ποσοστό αύξησης 6,25%. Το 2001 το ταξίδι για Πάρο ήταν 3.700 δραχμές ή 10,85 ευρώ. Αύξηση 135%! Για Σαντορίνη από 27,80 ευρώ που ήταν η τιμή του εισιτηρίου το Μάη, τώρα είναι 29,50, αύξηση 6,11%. Το 2001 η τιμή του εισιτηρίου για αυτό το δρομολόγιο ήταν 5.400 δραχμές ή 15,84. Αύξηση 86,23% και πάει λέγοντας. Βέβαια, οι εργαζόμενοι και αυτή τη χρονιά ελέω της αντεργατικής πολιτικής που αποθρασύνει τους εργοδότες και της συμβιβασμένης πλειοψηφίας ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ της ΓΣΕΕ είδαν ξανά αυξήσεις κοροϊδίας, που φέτος μάλιστα έφτασαν τα... 77 λεπτά. Δραματική είναι η κατάσταση και για τους εργαζόμενους που κατοικούν στα νησιά του Αργοσαρωνικού και τη Σαλαμίνα και δουλεύουν στην Αθήνα. Για παράδειγμα ένας εργαζόμενος για να έρθει στον Πειραιά από Αίγινα - το εισιτήριο από Πειραιά από 6 ευρώ διαμορφώθηκε στα 6,80 και στα 7 από Αίγινα για Πειραιά - και να επιστρέψει θέλει την ημέρα 13,80 ευρώ, στο 5ήμερο 69 και στο μήνα 276 ευρώ! Δηλαδή περίπου το μισό του κατώτερου μισθού! Κείμενα: Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=18/6/2006&id=6725&pageNo=12&direction=1 Title: Re: Καλοκαιράκι έρχεται...χειμώνας για την τσέπη Post by: abbis on June 18, 2006, 12:37:33 pm ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ Πλέουν σε... πελάγη κερδών Η υπερεκμετάλλευση των ναυτεργατών, οι απανωτές αυξήσεις στα εισιτήρια αλλά και οι πλουσιοπάροχες επιδοτήσεις γεμίζουν τις τσέπες του εφοπλιστικού κεφαλαίου Από όλες τις «πάντες» κερδίζουν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, την ίδια ώρα που οι ναυτεργάτες, μέσα από τη συναλλαγή εφοπλιστών και πλειοψηφίας της ΠΝΟ που αποτυπώθηκε και στην υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης, πήραν αύξηση στους μισθούς μόλις 4,5% για το 2006. Ταυτόχρονα, η ανεργία καλπάζει, τα πληρώματα δουλεύουν σε συνθήκες γαλέρας, καθώς η πλειοψηφία του ακτοπλοϊκού στόλου αποτελείται από πλοία παλιά και υποσυντήρητα, ενώ δίνουν μάχη για να διατηρήσουν όσες από τις κατακτήσεις τους έχουν απομείνει όρθιες από την εφοπλιστική επέλαση, να αντιμετωπίσουν το κλίμα της εφοπλιστικής τρομοκρατίας μέσα στα βαπόρια. Τα κέρδη των μεγαλύτερων ακτοπλοϊκών εταιριών διαμορφώνονται ως εξής: «Μινωικές Γραμμές»: Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της εταιρίας το 2005 κατέγραψε τον υψηλότερο κύκλο εργασιών από την ίδρυσή της, ύψους 204,2 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά της κέρδη αυξήθηκαν κατά 94,7% από το 2004 και ανήλθαν στα 17,6 εκατ. ευρώ από τα 9 εκατ. ευρώ του 2004. «Hellenic Seaways» θυγατρική των «Μινωικών Γραμμών» (πλοιοκτήτρια του «ΣΑΜΙΝΑ»): Τα καθαρά της κέρδη ανήλθαν σε 2 εκατ. ευρώ ενώ το 2004 είχε παρουσιάσει ζημιές. ΑΝΕΚ δηλαδή Ι. Βαρδινογιάννης: Τα κέρδη της αυξήθηκαν κατά 30% και έφτασαν τα 40,2 εκατ. ευρώ. Η «Attica Group» (πρώην «Επιχειρήσεις Αττικής») του Π. Παναγόπουλου: Εμφάνισε... μείωση κερδών το 2005, καθώς ανήλθαν στα 28,1 εκατ. ευρώ από τα 35,6 εκατ. ευρώ του 2004. Ομως η ίδια κατέχει το 48,5% των μετοχών της «Blue Star» η οποία το 2005 κατέγραψε αύξηση των καθαρών κερδών κατά 66,4% σε σύγκριση με το 2004 και ανήλθαν στα 17,5 εκατ. ευρώ. Επίσης, ελέγχει και το 11% των «Μινωικών»... Τα κέρδη αυτά προήλθαν πριν την «απελευθέρωση» των εισιτηρίων. Ομως πέρα από τα όσα κερδίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρίες από τις συνεχείς αυξήσεις στα εισιτήρια, η κυβέρνηση της ΝΔ με βάση το νόμο 2932 του ΠΑΣΟΚ για επιδότηση των εφοπλιστών και προκειμένου να καλυφθούν οι λεγόμενες ...«άγονες» γραμμές με «ζεστό» χρήμα από την τσέπη του εργαζόμενου λαού, τους έχει εξασφαλίσει για το 2006 επιδοτήσεις που θα ξεπεράσουν τα 50 εκατ. ευρώ, ενώ για την επόμενη 5ετία έχει εξαγγελθεί από το ΥΕΝ ότι οι επιδοτήσεις θα ξεπεράσουν συνολικά τα 300 εκατ. ευρώ! http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=18/6/2006&id=6725&pageNo=12&direction=1 Title: Re: Καλοκαιράκι έρχεται...χειμώνας για την τσέπη Post by: fugiFOX on June 19, 2006, 01:42:32 am Κάθε χρόνο τα ίδια... ^puke^
Title: Re: Καλοκαιράκι έρχεται...χειμώνας για την τσέπη Post by: TT_PTOLEMAIDA on June 20, 2006, 02:39:03 am Στο εξώφυλλο μιας εφημερίδας διάβασα σήμερα για κάποιες από τις τιμές που θα αντικρίσουμε στα διάφορα θέρετρα, αλλά αυτή που με έκανε ιδιαίτερη εντύπωση είναι ότι :
H ΧΩΡΙΑΤΙΚΗ ΣΑΛΑΤΑ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ 8 ΕΥΡΩ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/b] ΔΕΝ ΠΑΩ ΣΤΗΝ ΜΥΚΟΝΟ ΣΑΣ ΡΕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΖΗΤΩ Η ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ ΡΕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΜΕ ΤΙΣ ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΕΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ..... ;DTitle: Re: Καλοκαιράκι έρχεται...χειμώνας για την τσέπη Post by: abbis on July 20, 2006, 10:01:41 am ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ Για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες Οι εξελίξεις στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αποδεικνύουν, για άλλη μια φορά, ότι η αντιλαϊκή πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και η ανάπτυξη που στηρίζεται στο εφοπλιστικό κέρδος δεν μπορούν να δώσουν λύσεις προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων, του νησιωτικού πληθυσμού, των επαγγελματιών και των ναυτεργατών. Αντίθετα, οξύνει παλαιά και δημιουργεί νέα προβλήματα για τους εργαζόμενους, αφού το επόμενο διάστημα προετοιμάζεται η επέκταση της περιόδου ακινησίας των πλοίων, η δρομολόγηση πλοίων με ξένη σημαία που προτείνει το ΠΑΣΟΚ, η αύξηση του ορίου ηλικίας απόσυρσης των γηρασμένων πλοίων, η μείωση των οργανικών συνθέσεων των πληρωμάτων. Είναι οδυνηρές για τις εργατικές - λαϊκές οικογένειες οι συνέπειες αυτής της πολιτικής που εντείνονται με την εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας, που από κοινού με τους εφοπλιστές διαφήμιζαν η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΝ. Ανεπαρκέστατη κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών των νησιών. Γηρασμένα, σε μεγάλο ποσοστό, υποσυντήρητα πλοία, τα οποία αδυνατούν να ανταποκριθούν στα εντατικά δρομολόγια και αντιμετωπίζουν συχνές βλάβες. Πανάκριβα εισιτήρια, απαγορευτικά για τη μετακίνηση των λαϊκών οικογενειών. Είναι χαρακτηριστικό ότι η αύξηση των εισιτηρίων την περίοδο 2001 - 2006 ξεπερνά το 250%, ενώ μόνο το τελευταίο διάστημα (Ιούνης 2006), που απελευθερώθηκαν τα εισιτήρια της οικονομικής θέσης από το λιμάνι του Πειραιά και άλλα λιμάνια, οι αυξήσεις των εισιτηρίων ξεπερνάνε το 15%. Οι κυβερνητικές - εφοπλιστικές τυμπανοκρουσίες περί «πακέτων προσφορών» επιχειρούν να «χρυσώσουν το χάπι», προκαλώντας τη νοημοσύνη των εργαζομένων. Επί της ουσίας, ακυρώνονται στην πράξη από τις προϋποθέσεις που θέτουν οι ναυτιλιακές εταιρείες. Επικίνδυνες και υποβαθμισμένες λιμενικές εγκαταστάσεις σε μεγάλο αριθμό νησιών που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των πλοίων, των επιβατών και των οχημάτων. Οξυνση των εργασιακών, ασφαλιστικών προβλημάτων των ναυτεργατών που εργάζονται σε σκληρές, επικίνδυνες συνθήκες, κάτω από το αντιδραστικό μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης που κήρυξε η κυβέρνηση της ΝΔ το Φλεβάρη του 2006, κατ' απαίτηση των εφοπλιστών, όπως και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2002. Οι μόνοι κερδισμένοι από αυτήν την πολιτική είναι οι εφοπλιστές που αυξάνουν τα κέρδη και ενισχύουν τη δύναμή τους, γεμίζοντας τα ταμεία τους με δεκάδες, εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Είναι πρόκληση! Μόνο για το 2005 αύξησαν τα κέρδη τους: MINOAN LINES 17,6 εκατ. ευρώ, αύξηση 94,7%. ANEK LINES 40,2 εκατ. ευρώ, αύξηση 30%. BLUE STAR 17,5 εκατ. ευρώ, αύξηση 66,4%. Εργαζόμενοι, εργαζόμενες Ο καυγάς ανάμεσα στη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ αποσκοπεί στην παραπλάνηση και τον εγκλωβισμό των λαϊκών στρωμάτων. Η πολιτική τους έχει την ίδια βάση, την ίδια αφετηρία, την προώθηση των εφοπλιστικών συμφερόντων. Τώρα έχετε πλούσια πείρα. Ζήσατε την πολύχρονη διακυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ζήσατε και ζείτε την υποκρισία του. Οι προτάσεις του έχουν δοκιμαστεί, αποτελούν διαχείριση της σημερινής άθλιας κατάστασης, δεν μπορούν να οδηγήσουν σε φιλολαϊκές λύσεις. Ζείτε στην πράξη την αντιλαϊκή πολιτική της ΝΔ, που βρίσκεται πίσω από τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε. Ο ανταγωνισμός των ναυτιλιακών εταιρειών που διαφημίζουν τα κόμματα του δικομματισμού, οδηγεί στην επιλογή των πιο κερδοφόρων γραμμών, στην εγκατάλειψη μεγάλου αριθμού νησιών, ενώ οι συμβάσεις δημόσιου συμφέροντος 6ετούς ή 12ετούς διάρκειας σημαίνουν χρηματοδότηση των εφοπλιστών με τα χρήματα των ίδιων των εργαζομένων, διαιωνίζοντας τη σημερινή κατάσταση. Πρέπει να δοθεί αποφασιστική απάντηση. Να καταδικαστεί η πολιτική τους, να καταψηφιστούν στις τοπικές εκλογές οι υποψήφιοι δήμαρχοι, νομάρχες, των συνδυασμών της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ, γιατί στηρίζουν την αντιλαϊκή πολιτική, συμφωνούν με την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, είναι υπέρ της χρηματοδότησης των ναυτιλιακών εταιρειών. Αυτές οι δυνάμεις κοροϊδεύουν τους νησιώτες με ουτοπικές λύσεις για δημοτικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις που έχουν δοκιμαστεί τα προηγούμενα χρόνια και εξελίχθηκαν σε μεγάλες επιχειρήσεις. Παράλληλα, οι συμπράξεις με ιδιώτες, για τις οποίες μιλάει η Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΕΔΚΕ), αποσκοπούν στη χρηματοδότηση ή και στην κατασκευή πλοίων, που θα δοθούν στους εφοπλιστές. Εργαζόμενες, εργαζόμενοι Αλλάξτε το συσχετισμό των δυνάμεων. Στηρίξτε, δυναμώστε τους αγωνιστικούς συνδυασμούς που στηρίζουν το ΚΚΕ, το ΔΗΚΚΙ, η Κομμουνιστική Ανανέωση, η Παρέμβαση Αριστερών Πολιτών, που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη ισχυρού, μαζικού κινήματος που θα διεκδικεί: Καθημερινή απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα αλλά και μεταξύ των νησιών για όλη τη διάρκεια του χρόνου. Ασφαλή και σύγχρονα πλοία. Μείωση της τιμής των εισιτηρίων των επιβατών και των ναύλων των οχημάτων. Μισθούς και συντάξεις, εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των ναυτεργατών. Ανατροπή της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που προβλέπει την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας. Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι στρατηγικής σημασίας. Συνδέονται με την ανάπτυξη των νησιών και την εξυπηρέτηση του πληθυσμού τους, την άμυνα της χώρας, την ανάπαυση των λαϊκών στρωμάτων και δεν μπορούν να είναι στα χέρια των εφοπλιστών και άλλων τμημάτων της πλουτοκρατίας. Μόνο όταν η εξουσία περάσει στα χέρια των λαϊκών δυνάμεων, τα πλοία γίνουν λαϊκή περιουσία, μόνο όταν η οικονομία και η ναυτιλία αναπτύσσονται με κριτήριο την ευημερία του λαού, θα μπορέσουν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες να εκπληρώσουν τον κοινωνικό τους ρόλο. Σ' αυτό το πλαίσιο μπορεί να συγκροτηθεί και να λειτουργήσει αποτελεσματικά ο Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο, ώστε να οργανωθεί η ακτοπλοΐα προς όφελος των εργαζομένων, των ναυτεργατών, των λαϊκών στρωμάτων. ΑΘΗΝΑ 18/07/2006 ΤΟ ΠΓ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=20/7/2006&id=6771&pageNo=9&direction=1 Title: Re: Καλοκαιράκι έρχεται...χειμώνας για την τσέπη Post by: abbis on July 23, 2006, 10:19:30 am Απαγορευτικές οι τιμές των εισιτηρίων Η «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών πυροδότησε απανωτές αυξήσεις στα εισιτήρια, ενώ ακριβά για τους εργαζόμενους είναι και τα άλλα μέσα μεταφοράς, όπως και το αυτοκίνητο Η φιλοεφοπλιστική πολιτική των κυβερνήσεων, τόσο του ΠΑΣΟΚ παλιότερα όσο και της ΝΔ σήμερα, μετά και την απελευθέρωση των ναύλων, έχει οδηγήσει σε μια συνεχιζόμενη άνοδο των τιμών των εισιτηρίων των ακτοπλοϊκών γραμμών και στην ξέφρενη αύξηση των εφοπλιστικών κερδών. Η ύπαρξη τριών μόνο μεγάλων εταιρειών στην ακτοπλοΐα («ΑΝΕΚ», «Hellenic Seaways», «Attica Group») οι οποίες και λυμαίνονται τον κλάδο, έχει οδηγήσει στην αισχροκέρδεια, αφού μόνο τους τελευταίους έξι μήνες έχουν γίνει απανωτές αυξήσεις. Οσον αφορά την εργατική οικογένεια και τις διακοπές της, τα ελληνικά νησιά πλέον έχουν γίνει απαγορευτικά. Και αυτό γιατί για να ταξιδέψει μία τετραμελής οικογένεια προς κάποιο νησί, χρειάζεται να δώσει σχεδόν παραπάνω από το μισό επίδομα αδείας, εκτός βέβαια από τα άλλα παρατράγουδα που έχει να αντιμετωπίσει, όπως πολύωρες καθυστερήσεις δρομολογίων κ.ά. Συγκεκριμένα, για να ταξιδέψει μια τετραμελής οικογένεια από το λιμάνι του Πειραιά για την Κρήτη και τα Χανιά με την «ΑΝΕΚ» θα χρειαστεί να πληρώσει 30 ευρώ το άτομο για εισιτήριο οικονομικής θέσης και 86 ευρώ για το αυτοκίνητο. Δηλαδή, μόνο για να πάει πρέπει να δώσει πάνω από 200 ευρώ, αν βγάλει τα εισιτήρια μετ' επιστροφής θα έχει κάποια έκπτωση της τάξης του 20%, ωστόσο και πάλι το ποσό θα ξεπεράσει τα 350 ευρώ! Να σημειωθεί ότι πέρσι για τον ίδιο προορισμό μετ' επιστροφής χρειαζόταν να δώσει 250 ευρώ. Οι αυξήσεις, δηλαδή, μέσα σε ένα χρόνο ξεπερνούν το 50%! (http://www.thmmy.gr/smf/index.php?action=dlattach;topic=5883.0;attach=8492) Παρόμοια και ακριβότερα είναι τα εισιτήρια για τα άλλα νησιά και ιδιαίτερα αυτά που ονομάζονται «άγονης γραμμής» ή τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου, για τα οποία και δεν υπάρχει συχνή συγκοινωνία. Για παράδειγμα, για να ταξιδέψει στην οικονομική θέση μια τετραμελής οικογένεια με αυτοκίνητο στη Λέσβο μετ' επιστροφής χρειάζεται το λιγότερο 400 ευρώ, ενώ πέρσι ήθελε 340 ευρώ. Να σημειωθεί ότι δεν αναφέρουμε τα εισιτήρια των ταχύπλοων που έχουν οι εταιρείες και κάνουν τα ταξίδια σε πολύ μικρότερο χρόνο. Αν λοιπόν κάποιος θέλει να ταξιδέψει με ταχύπλοο τότε το κόστος του κάθε εισιτηρίου ανεβαίνει κατά 10 με 15 ευρώ παραπάνω. Και το ΚΤΕΛ κοστίζει Οι μετακινήσεις των παραθεριστών στην περίπτωση που δε χρησιμοποιήσουν πλοίο, μπορεί να κοστίζουν κάπως λιγότερο, όμως, σε σχέση με τα χαμηλά εισοδήματα των εργαζομένων, τα ποσά είναι σημαντικά. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι τιμές των εισιτηρίων των ιδιωτικών ΚΤΕΛ για Θεσσαλονίκη, είναι 33 ευρώ το άτομο (πέρσι 30), για Κέρκυρα 40 ευρώ μαζί με το καράβι από Ηγουμενίτσα, για την Κεφαλλονιά 31 ευρώ, τη Χαλκιδική 33 ευρώ και τη Ζάκυνθο 25,90 ευρώ.(http://www.thmmy.gr/smf/index.php?action=dlattach;topic=5883.0;attach=8494) Αν κάποιος για τις μετακινήσεις του προτιμήσει να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητό του τότε θα πληρώσει και πάλι αρκετά χρήματα, καθώς η βενζίνη έχει εδώ και καιρό υπερβεί το 1 ευρώ το λίτρο και τα διόδια έφτασαν τα 2 ευρώ, με προοπτική νέας αύξησης σύντομα... ΙΝΚΑ Τέσσερις στους δέκα δε θα πάνε διακοπές! Περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα Ελληνες δήλωσαν ότι δε θα κάνουν διακοπές το καλοκαίρι του 2006, όπως προκύπτει από πανελλαδική έρευνα του Ινστιτούτου Καταναλωτή (ΙΝΚΑ), που πραγματοποιήθηκε από 9 έως 13 Μάη, με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων. Οι αιτίες για τη μη πραγματοποίηση διακοπών είναι, σύμφωνα με την έρευνα: Οικονομικοί λόγοι 73%, επαγγελματικές υποχρεώσεις 20%, άλλοι λόγοι 7%. Χαρακτηριστικό της οικονομικής αδυναμίας που δηλώνουν οι Ελληνες για την πραγματοποίηση πολυήμερων διακοπών είναι και το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία εξ αυτών (το 72%) κάνουν διακοπές σε ιδιόκτητο συγγενικό ή φιλικό σπίτι. Συγκεκριμένα, οι Ελληνες διαμένουν σε ιδιόκτητο σπίτι σε ποσοστό 45%, σε συγγενικό - φιλικό σπίτι σε ποσοστό 27%, σε ξενοδοχείο ή άλλο κατάλυμα σε ποσοστό 28%. Η διάρκεια των διακοπών της ελληνικής οικογένειας φαίνεται ότι περιορίζεται όλο και περισσότερο, αφού επτά μέρες διακοπές κάνει το 25%, δέκα μέρες το 39%, 15 μέρες το 28%, 20 μέρες το 6,5% και 30 μέρες μόλις το 1,5%. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΙΝΚΑ, το κόστος για διαμονή και διατροφή 15 ημερών μιας τετραμελούς οικογένειας αγγίζει πλέον τα 3.300 ευρώ! Από τη φετινή έρευνα του ΙΝΚΑ, φαίνεται περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης διακοπών σε σχέση με την περσινή, αφού το 44% των Ελλήνων, έναντι του 41% πέρσι και 39,6% πρόπερσι, δε θα κάνει καλοκαιρινές διακοπές. Η χώρα μας χαρακτηρίζεται πλέον διεθνώς, ως ιδιαίτερα ακριβός τουριστικός προορισμός http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=23/7/2006&id=6785&pageNo=16&direction=1 Title: Re: Καλοκαιράκι έρχεται...χειμώνας για την τσέπη Post by: abbis on August 01, 2006, 18:47:53 pm «ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ» Οι παραλίες ανήκουν στο λαό! Με μια δυναμική κίνηση η ΝΑΣ διεκδίκησε να σταματήσουν τα χαράτσια στις παραλίες και επέτρεψε τη δωρεάν πρόσβαση στην Α΄ Πλαζ Βούλας Οι οικογένειες, που χρειάζεται να πληρώνουν μέχρι και 40 ευρώ για ένα μπάνιο, μπαίνουν δωρεάν. Και τα μέλη της ΝΑΣ τους εξηγούν πως αυτό «μπορεί να γίνεται κάθε Κυριακή» Για μια ακόμη Κυριακή, η «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία», η «Συμπαράταξη για την Αθήνα» και οι αγωνιστικές δημοτικές κινήσεις ήταν εκεί. Στις παραλίες της Αττικής. Διεκδικώντας το αυτονόητο. Διεκδικώντας τη δωρεάν πρόσβαση στη διασκέδαση, στο μπάνιο. Αυτή την Κυριακή ήταν η Α΄ Πλαζ της Βούλας. Την προηγούμενη, η ακτή της Βουλιαγμένης. Και, έστω και για λίγες ώρες, οι λουόμενοι, οι εργαζόμενοι, οι νεολαίοι δεν υποχρεώθηκαν και σε αυτή την καταλήστευση, να πληρώνουν δηλαδή αδρά για ένα μπάνιο. Αυτή τη φορά, όμως, υπήρχε και ένας επιπλέον λόγος. Με το πρόσφατο νομοσχέδιό της, για τον αιγιαλό και την παραλία, η κυβέρνηση της ΝΔ έρχεται να περιορίσει ακόμη περισσότερο το δικαίωμα του λαού για δωρεάν πρόσβαση στις ακτές. Επαναχαράζει τη ζώνη της παραλίας, ώστε να συμφέρει τους μεγαλοεπιχειρηματίες, οι οποίοι, και μέσω των διαβόητων «συμπράξεων» δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, θα μπορούν ακόμη και να χτίζουν πάνω στο κύμα! Η παραλία ανοίγει Η ώρα είναι 10.15 το πρωί. Τα μέλη και οι φίλοι της ΝΑΣ, κύρια νέοι και νέες, κλείνουν τα ταμεία στην είσοδο της πλαζ. Ενα τεράστιο πανό μπροστά στην είσοδο ενημερώνει όσους έρχονται: «Ανοιχτές ακτές Δωρεάν για το λαό - ΝΑΣ», και «σκεπάζει» την ταμπέλα της ιδιωτικής εταιρείας που εκμεταλλεύεται την παραλία. Η είσοδος στην Α΄ Πλαζ Βούλας είναι 5 ευρώ!10.15: Το εισιτήριο των 5 ευρώ για την είσοδο δεν υπάρχει. Λίγο αργότερα, οι βουτιές στις νεροτσουλήθρες που κοστίζουν 2 ευρώ η μία (!) για τους πιτσιρικάδες μπορούν να είναι αμέτρητες και δωρεάν Ολο και περισσότεροι είναι αυτοί που έρχονται στην παραλία. «Αν δεν υπήρχατε και εσείς, δε θα γινόταν τίποτα», λέει ένας λουόμενος καθώς περνάει από τα κλειστά ταμεία. Μια άλλη κυρία, που είχε έρθει πριν ξεκινήσει η πρωτοβουλία της ΝΑΣ, πήγε στα ταμεία και ζητούσε να της επιστραφούν τα χρήματα. «Είναι κλοπή», έλεγε. Παράλληλα, με τις προκηρύξεις τους τα μέλη της ΝΑΣ ενημερώνουν όσους επισκέπτονται στην παραλία για τις θέσεις της. «Σήμερα είναι δωρεάν, όπως θα έπρεπε να είναι κάθε μέρα», «δεν πρέπει να πληρώνουμε για το αυτονόητο», λένε οι νεολαίοι στους επισκέπτες. Από τα μεγάφωνα, τα στελέχη της ΝΑΣ σημείωναν: «Απαιτούμε να ανοίξουν όλες οι παραλίες, να μην επιβάλλεται εισιτήριο για την είσοδο, να είναι δωρεάν η χρήση όλων των εγκαταστάσεων σε αυτές. Σε αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσουμε τις παρεμβάσεις μας». Η Ιουλία Καλαμπαλίκη, νεολαία, υποψήφια νομαρχιακή σύμβουλος με τη ΝΑΣ, σημείωνε με δήλωσή της: «Το μπάνιο, η πρόσβαση στις παραλίες, είναι ένας από τους λίγους τρόπους να διασκεδάσει και να ξεφύγει η νεολαία από τη δύσκολη καθημερινότητά της. Η νεολαία πρέπει και αυτή να παλέψει για ανοιχτές παραλίες, να ανταποκριθεί στο κάλεσμα της ΝΑΣ. Το δικαίωμα στο μπάνιο, στην ξεκούραση, δεν μπορεί ούτε να πουλιέται ούτε να αγοράζεται». Υπεύθυνοι ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, διγλωσσία ο ΣΥΝ Προκηρύξεις της ΝΑΣ μοιράστηκαν στους λουόμενους που επικροτούσαν τη δωρεάν είσοδο Ο Κώστας Μαρκέτης, υποψήφιος νομαρχιακός σύμβουλος με τη ΝΑΣ, σημείωσε εξαρχής στη δήλωσή του: «Η εμπορευματοποίηση και η ιδιωτικοποίηση των παραλιών έγινε από την κυβέρνηση της ΝΔ και προηγούμενα του ΠΑΣΟΚ. Με το νομοσχέδιο που προβάλλει σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ, προχωρά στο βάθεμα αυτής της ιδιωτικοποίησης, δίνοντας περισσότερα προνόμια στις επιχειρήσεις, για να εκμεταλλευτούν τις παραλίες. Επανακαθορίζει τις ζώνες του αιγιαλού και της παραλίας, υπέρ της εκμετάλλευσης των επιχειρηματιών, των ιδιωτών, και εις βάρος της ελεύθερης πρόσβασης των εργαζομένων. Οι κινητοποιήσεις αυτές θα συνεχιστούν», τόνισε. Αναφερόμενος στη στάση του ΣΥΝ, «ο οποίος κάνει λόγο για την ελεύθερη πρόσβαση στις ακτές» τόνισε: «Μιλάει "δύο γλώσσες". Στη Λούτσα ο υποψήφιός του μιλάει για οργανωμένη πλαζ με εμπορική δραστηριότητα και με εισιτήριο. Και ρωτάμε: Πότε λέει αλήθεια ο ΣΥΝ; Οταν έρχεται και λέει για ελεύθερη πρόσβαση στις ακτές ή όταν ο δήμαρχός του προπαγανδίζει το εισιτήριο και την εμπορική χρήση των παραλιών;». Μια βουτιά δύο ευρώ! Στη συνέχεια τα μέλη της ΝΑΣ πήγαν στις «νεροτσουλήθρες» της πλαζ και «έκλεισαν» το ταμείο. Οπως αναφέρεται στο ενημερωτικό «φυλλάδιο», μια βουτιά κοστίζει ...2 ευρώ, ενώ η «ημερήσια κάρτα» φτάνει τα 7 ευρώ. Αμέσως μετά, ο χώρος γεμίζει από μικρά παιδιά που πηγαίνουν για να παίξουν με τις «νεροτσουλήθρες». Την ίδια στιγμή, τα μέλη της ΝΑΣ φροντίζουν για την ασφάλεια των παιδιών.Αργότερα, η ΝΑΣ προχώρησε σε μια ακόμη συμβολική κίνηση: Αποκαθήλωσε τη σημαία της ιδιωτικής εταιρείας, που εκμεταλλεύεται την πλαζ, η οποία βρισκόταν έξω από την παραλία. Ο Θεοδόσης Χιτζόγλου, υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Αθήνας με τη «Συμπαράταξη για την Αθήνα» και εκπρόσωπος των «Ελλήνων Οικολόγων Χωρίς Σύνορα», σημείωσε πόσο σημαντικές είναι αυτές οι κινητοποιήσεις, «στις οποίες συμμετέχουμε εξαρχής». Ο Μπάμπης Χολίδης, υποψήφιος δήμαρχος Ελληνικού, επισήμανε ότι «καλούμε τους εργαζόμενους να βγάλουν τα αναγκαία συμπεράσματα για τις πολιτικές που καθημερινά υποβαθμίζουν τη ζωή τους». Ο Γεράσιμος Θεοδωράτος, νομαρχιακός σύμβουλος με τη ΝΑΣ και εκ νέου υποψήφιος, είπε ότι «στο σύγχρονο καπιταλισμό τα κοινωνικά αγαθά γίνονται εμπορεύματα υπέρ του μεγάλου κεφαλαίου». Τέλος, ο Γιάννης Αργυροκαστρίτης, υποψήφιος νομαρχιακός σύμβουλος με τη ΝΑΣ, σημείωσε ότι «πρόκειται για μια προσπάθεια του μαζικού κινήματος να απαντήσει στην καθημερινή καταπάτηση των δικαιωμάτων του λαού». http://www.rizospastis.gr/story.do?id=3484442&publDate=1/8/2006 Title: Re: Καλοκαιράκι έρχεται...χειμώνας για την τσέπη Post by: abbis on August 06, 2006, 13:20:38 pm ΑΚΤΕΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ Είδος πολυτελείας για την εργατική οικογένεια Πανάκριβα είναι τα λεγόμενα «μπάνια του λαού» και στις παραλίες της Χαλκιδικής. Στις κατά τα άλλα πανέμορφες ακτές, οι ξαπλώστρες, οι ομπρέλες και τα τραπεζοκαθίσματα απλώνονται σε όλο το μήκος και το πλάτος της παραλίας και του αιγιαλού ως εκεί που σκάει το κύμα. Για να κάνει κανείς μπάνιο αναγκάζεται να πληρώσει, αφού δεν υπάρχει ούτε ένα τετραγωνικό μέτρο ελεύθερο στην παραλία για να κάτσει. Οι παραλίες της Χαλκιδικής έχουν γίνει δυσπρόσιτες για τη λαϊκή οικογένεια και το νέο εργαζόμενο. Εχουν καταπατηθεί από μικρούς και μεγάλους ιδιοκτήτες με την ανοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Οι διοικήσεις των δήμων, που στηρίζονται από ΝΔ ή ΠΑΣΟΚ, είτε δίνουν άδειες για να απλωθούν τα μαγαζιά ως το κύμα, είτε κάνουν τα στραβά μάτια για να κάνουν οι «ημέτεροι» το κέφι τους. Αθυτος, Φώκαιες, Ποτίδαια, Μαρμαράς, Ψακούδια, όλος σχεδόν ο Δήμος Κασσάνδρας, δηλαδή το πρώτο «πόδι» της Χαλκιδικής, καθώς και οι ωραιότερες παραλίες του Δήμου Σιθωνίας και του Δήμου Τορώνης, που βρίσκονται στο δεύτερο «πόδι», έχουν γεμίσει με ξαπλώστρες, εστιατόρια, προεκτάσεις ξενοδοχείων. «Η κατάσταση επιδεινώνεται χρόνο με το χρόνο» Ο Νίκος Παρθενιώτης, υποψήφιος νομάρχης Χαλκιδικής με τη «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία», σχολιάζει το πρόβλημα συζητώντας με το «Ρ». «Σε πάρα πολλές παραλίες της Χαλκιδικής» σημειώνει «ιδιαίτερα στην Κασσάνδρα και στη Σιθωνία, όπου υπάρχει αυξημένη τουριστική κίνηση και πολλές μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, το μπάνιο στη θάλασσα "απαγορεύεται" όχι μόνο για τους κατοίκους της Χαλκιδικής, αλλά και για κάθε Θεσσαλονικιό ή άλλον επισκέπτη, που δεν έχει την ξαπλώστρα, την ομπρέλα, το τραπεζοκάθισμα. Η κατάσταση επιδεινώνεται χρόνο με το χρόνο και τείνει να μονιμοποιηθεί και να οξυνθεί».Οπως τονίζει, «τα πράγματα θα γίνουν ακόμα χειρότερα για το λαό αν περάσει το νέο νομοσχέδιο, που επαναχαρακτηρίζει τη ζώνη της παραλίας και τον αιγιαλό, με τις χαρτογραφήσεις εκ νέου, την αλλαγή τον ορισμών, τις ιδιωτικές εταιρείες κλπ.». Στην ουσία, σημειώνει ο Ν. Παρθενιώτης, «θα χρησιμοποιηθεί για τη νομιμοποίηση αυτής της κατάστασης έτσι που να συμφέρει καταρχήν τους μεγαλοεπιχειρηματίες και να τους δίνει τη δυνατότητα να χτίσουν στο κύμα». «Μέχρι τώρα», τονίζει, «στη Χαλκιδική όποια επιχείρηση ζήτησε το δικό της κομμάτι παραλίας το είχε, αρκεί να εξασφάλιζε τη συναίνεση και την αμοιβή του δήμου. Τεράστιες ευθύνες έχουν ο νομάρχης, οι δήμαρχοι, οι οποίοι αρνήθηκαν πεισματικά να διεκδικήσουν πόρους από την κεντρική διοίκηση, εφαρμόζοντας κατά γράμμα την πολιτική ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, και παρέδωσαν δημόσια και δημοτική περιουσία στους ιδιώτες». Και καταλήγει: «Η ΝΑΣ Χαλκιδικής καλεί τους εργαζόμενους, τη νεολαία, όλο το λαό να απαιτήσει ελεύθερη δωρεάν πρόσβαση και χρήση της παραλίας για όλους. Να αγωνιστούν για το δικαίωμά τους να κάνουν μπάνιο στη θάλασσα, να ξεκουραστούν από τα βάσανα ζωής, χωρίς να πλουτίζουν από αυτό το δικαίωμά τους οι ιδιώτες. Οι ακτές, τα δάση, οι ορεινοί όγκοι πρέπει να γίνουν λαϊκή περιουσία και να μη χρησιμοποιούνται ως εμπόρευμα. Σε αυτές τις δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές ο εργαζόμενος λαός και η νεολαία έχει έναν ακόμα λόγο να καταδικάσει με την ψήφο του ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, που νομοθέτησαν την παράδοση των ακτών στο βωμό του κέρδους, καταψηφίζοντας τους συνδυασμούς τους». Εκανε εστιατόριο μία ολόκληρη παραλία Χαρακτηριστικό παράδειγμα της κατάστασης, που επικρατεί, είναι μία περίπτωση που καταγγέλλει στο «Ρ» ο επαγγελματίας Χρήστος Σταγγώνης, ιδιοκτήτης καταστήματος στον Ορμο Παναγιάς του δημοτικού διαμερίσματος Νικήτης του Δήμου Σιθωνίας Χαλκιδικής.Ο Χρ. Σταγγώνης καταγγέλλει ότι με την ανοχή του δημάρχου (ΝΔ) και όλων των τοπικών φορέων ένας ιδιοκτήτης εστιατορίου σε ξενοδοχείο στον Ορμο Παναγιάς άπλωσε τα τραπέζια του ξενοδοχείου μέχρι το κύμα, αποκλείοντας από το δικαίωμα να κάνουν μπάνιο στη θάλασσα όλους τους ντόπιους και όλους τους παραθεριστές της περιοχής. Και σημειώνει σχετικά: «Στη συγκεκριμένη περίπτωση, με την παραχώρηση που έγινε, ένας ιδιώτης έγινε πλέον ο νόμιμος και μόνιμος κάτοχος του αιγιαλού, της αμμουδιάς, χώρος που ανήκει αποκλειστικά και μόνο στους λουόμενους, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα». Ετσι, το συμφέρον του ιδιοκτήτη για περισσότερα κέρδη ικανοποιείται από το 2004 μέχρι σήμερα, με ή χωρίς νόμιμα μέσα και με την ανοχή του Λιμενικού Ταμείου και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Μαρία ΠΕΡΓΑΝΤΗ http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=6/8/2006&id=6825&pageNo=12&direction=1 Title: Re: Καλοκαιράκι έρχεται...χειμώνας για την τσέπη Post by: Johnny English on August 06, 2006, 15:54:31 pm ΑΚΤΕΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ Είδος πολυτελείας για την εργατική οικογένεια Εγώ πάντως στη Χαλκιδική πουθενά δεν υποχρεώθηκα να πληρώσω για να κάνω μπάνιο. Ακόμα και εκεί που έχει ξαπλώστρες, δεν είναι τόσο πυκνές. Είναι επιλογή σου αν θα κάτσεις σε αυτές ή αν θα στρώσεις πετσετούλα στο τζαμπέ. Ας μην υπερβάλλουμε. Για το τί πάει να γίνει είναι μια άλλη ιστορία και είναι ακόμα στο χέρι μας να διαμαρτυρηθούμε και να το σταματήσουμε. Σε άλλα μέρη της Ελλάδας το παρατήρησα. Πολύ κακή εντύπωση μου έκανε η λεγόμενη κόκκινη παραλία της Σαντορίνης. Δεν είχε χώρο ούτε για να αφήσεις τις παντόφλες σου κάτω. Title: Re: Καλοκαιράκι έρχεται...χειμώνας για την τσέπη Post by: fugiFOX on August 06, 2006, 20:39:00 pm Πάντως από ότι παρατηρώ το φαινόμενο εξασθενεί με τα χρόνια.
Φέτος για παράδειγμα κατά μεσο όρο στις παραλίες της Χαλκιδικής ο χώρος που καταλαμβάνουν οι ενοικιαζόμενες ομπρέλες έχει μειωθεί περίπου στο μισο από παλιότερες χρονιές. Ελπίζω σε περαιτέρω μείωση |