Title: (Σύσταση) Πολιτιστικής Ομάδας Post by: PCR on June 14, 2006, 19:57:39 pm Η συντονιστική επιτροπή κατάληψης, κατόπιν της σημερινής συνεδρίασης, προβαίνει σε μια πρώτη συγκρότηση πολιτιστικής ομάδας και ανακοινώνει την οργάνωση προβολής ταινιών:
ΠΕΜΠΤΗ 15/6 ΣΤΟ ΑΙΘΡΙΟ 21:00 Προβολή ταινιών μικρού μήκους-φιλμάκια με θέμα: "Στιγμές από το φοιτητικό κίνημα". Σύσταση της πολιτιστικής ομάδας. Προβολή ταινίας: "Το Κουρδιστό Πορτοκάλι". Title: Απ: (Σύσταση) Πολιτιστικής Ομάδας Post by: Καλλισθένης on June 14, 2006, 22:25:29 pm Πωπω... μια φορά έχασα το συντονιστικό και έχασα τα καλύτερα...
Δυστυχώς παιδιά, ξεχάσατε ότι το συγκεκριμένο βράδυ (Πέμπτη 15/06) πολλά άτομα που θα ήθελαν να συμμετάσχουν σε αυτήν την πρωτοβουλία (όπως και του λόγου μου...) θα βρισκόμαστε στο ανοιχτό θέατρο του δήμου Συκεών... (Μάλαμας Rules.....) Μπορεί να γίνει κάτι ? Ή θα προλάβουμε μονάχα το τέλος του Κουρδιστού Πορτοκαλιού ? Κ.Ι.Σ. Title: Re: (Σύσταση) Πολιτιστικής Ομάδας Post by: Andreas_T on June 15, 2006, 00:26:47 am ΠοΛιΤισΜοΣ + ΤεΧνΕς
ΑπΟ ΠοΙοΝ + γΙα πΟιΟν......???? Το παραπάνω ερώτημα θέλω να απαντηθεί με τη δράση μας. Δράσης που δεν εκφράζεται από το τηλε-σαπισμα στους καναπέδες του ωχαδερφισμού Δράσης που δεν εκφράζεται από το μηχανιστικό (3ερο)bitaki της μοιρολατρίας Δράσης που δεν εκφράζεται από το "Ολα Καλά" του Κυρ. Συμβιβασμένου Δράσης που δεν εκφράζεται από το κάψιμο στα pc-ια με fastFOODο-ταινίες ή περσονο-μάσκες :P Όταν μας επι/υποβάλλουν να ξεχάσουμε να υπάρχουμε για μας... οχυρά αντίστασης στην αλλοτρίωση ας χτίσουμε Όταν θέλουνε να "μείνουμε στα αυγά μας"... γροθιά διεκδίκησης για τις ανάγκες μας θα τους δώσουμε. (προηγήθηκε η λογο-(α)τεχνική παρέμβαση-ματιά μέσα από πνιγμένες αλήθειες σε χρυσό βούρκο που στοιχειώνουν τους μίζερους ουρανούς μας + σε μας αναζητούν τη λύτρωση να βρουν - κ θα τη βρουν ) ΥΓ Ακολουθεί(εντός λεπτών) και σε "συμβατική" μορφή δευτερολογία Title: Re: (Σύσταση) Πολιτιστικής Ομάδας Post by: Andreas_T on June 15, 2006, 00:53:15 am Αυριο(15/6)
ας ερθει όποιος ενδιαφέρεται για τα πολιτιστικά δρώμενα σε Ηλ-Μηχ +στη συντονιστική να το δηλώσει +εννοειτε πως θα ερθει και το βράδυ στις προβολες(9-αιθριο) οπου θα συσταθεί κ η ομάδα ΠΡΟΣΟΧΗ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΗΤΗΡΙΟ=ΙΔΕΕΣ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ (κ δραση) για τα πολιτιστικα ΥΓ. Καλις επειδή είναι σημαντικό να συσταθεί η ομάδα το νωριτερο μπήκε αυριο η προβολή (κ γιατι οι μετεχοντες στη προβολή -ή εκαστοτε πολιτιστική εκδήλωση- είναι οι πρώτοι που προσκαλούμε στη συμ-μετοχη)....εγώ λέω -αν κ τελευταία στιγμή λιγο δυσκολο- όσοι πάνε Μάλαμα να τον πουν να ερθει να παιξει στην κατάληψη το βράδυ ;)...(αλλά προσεχτικά τους LYRAντζεντες...να μην το παρουν πρεφα, γιατι θα τον κυνηγαν ....+ θα τους κυνηγαμε :P) Title: Re: (Σύσταση) Πολιτιστικής Ομάδας Post by: Andreas_T on June 16, 2006, 05:14:51 am Η πρώτη εκδήλωση της πολιτιστικής ομαδας
αν κ προχειρα οργανωμενη(λογω ελλειψης χρονου) κυλησε ομαλα... μετα τον ποσοτικο εμπλουτισμό της ομαδας με περισσοτερα ατομα ακολουθεί ο ποιοτικός εμπλουτισμός με περισσοτερες ιδεες-δρασεις (+παραπερα ποσοτικός είναι ΕΠΙθεμιτος) που θα γινει στην επομενη ανοιχτη συναντηση Αν εχεις ή θέλεις να ασχοληθείς με θεατρο,μουσική,κινηματογραφια, ζωγραφική, λογοτεχνια, κλπ.... Αν ξερεις ερασιτεχνες καλλιτεχνες (μουσικούς,κιν/φιστες ποιητες, κλπ) που θα πρεπε να 'ναι εδώ.... ....και δεν παρεις μερος στην πολιτιστικη, το προσωπικο σου στιγμα θα λειπει, μια θεση θα μεινει κενή. ΜΗΝ (εξα)ΛΕΙΨΕΙΣ!!!! σε περιμενουμε: παρασκευή(16/6) 5:00 μμ - εισοδο πτερυγας ηλ-μηχ Title: Re: (Σύσταση) Πολιτιστικής Ομάδας Post by: Andreas_T on June 16, 2006, 16:59:27 pm ....
Title: Re: (Σύσταση) Πολιτιστικής Ομάδας Post by: Andreas_T on June 16, 2006, 22:36:00 pm Μετά τη σημερινή συνάντηση η πολιτιστικη ομαδα εχουμε:
1)Εγινε κατάλογος με ερασιτεχνικά σχήματα(μουσικά, κιν/φικα κλπ) που θα προσκληθούν. (ΑΝ ΞΕΡΕΤΕ ΑΛΛΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΥΣ κάντε κανα post ή ελατε από κοντα σε καμια συναντηση μας να μας πειτε)...μίλησα + πριν καμια ώρα με ενα χορευτικό σχήμα που ενδιαφέρεται να παιξει :) 2)Προταθηκε για την προβολή της Κυριακής(18/6), 9-αίθριο να δειξουμε την πρώτη ώρα μικρού μήκους ταινιες(όπως τα animations: Guernica, More*++άλλα) και μετά προβολή της ταινίας : Τα παιδιά της Χορωδίας , ταινία που βάζει το ζήτημα εκπαιδευση+παιδαγωγική(διδακτική κλπ)...μία συζήτηση που πρέπει καποτε να ανοιξει μιας κ η πραγματικότητα στα Πανεπιστήμια σήμερα είναι οι διδάσκοντες να μην έχουν ιδέα από διδακτική κλπ, παρά μόνο εκ πειρας κ αν υπάρχει κ η διάθεση να καταφέρνουν εν τελει να ανταποκριθούν επαρκώς στα "καθ-ηγητικά" τους καθηκοντα. 3)Έγινε ομάδα για συλλογή φωτογραφικών/οπτικοακουστικών υλικών των κινητοποιήσεων και επεξεργασία με σκοπό δημιουργία ενός επίσημου μικρού μηκους ταινιάκι (++άλλα αν υπαρχει διαθεση). Εγινε συννενόηση +με τους νησιδ-αρχες να περασουμε σε νησιδες οτι προγραμμα επεξεργασιας εικονας-ηχου-video θελουμε κ να τα δουλεψουμε εκει(στις νησιδες). Θα γινει συναντηση την Κυριακή για να οργανωθει το προγραμμα δουλειάς (η ώρα θα καθοριστεί στη συνάντηση Σαββάτου) 4)Αύριο (Σάββατο 17/6) στις 6:00 μμ στην εισοδο πτερυγας ηλεκτρ. συνάντηση ομάδας α)για να λήξουμε ότι μένει για οργάνωση προβολής Κυριακής β)για να βγάλουμε ένα προγραμμα εκδηλώσεων για την επόμενη βδομαδα(μουσικών, χορευτικών, κιν/φικών, λογοτεχνκών, κλπ) και να το προτείνουμε στο συντονιστικό μας (7:00-αιθ.5)...(+στο συντονιστικό πλτχν) γ)+++άλλα..... Title: Re: (Σύσταση) Πολιτιστικής Ομάδας Post by: Andreas_T on June 18, 2006, 02:05:42 am Μετά από συνάντηση της πολιτιστικής ομάδας καθορίστηκαν τα παρακάτω:
1)Μορφοποιήθηκε το προτεινόμενο πρόγραμμα πολιτιστικών εκδηλώσεων από Τρίτη(19/6) έως Κυριακή(24/6) και ενημερώθηκε το συντονιστικό γι' αυτό. Το πρόγραμμα είναι ανοιχτό σε τροποποιήσεις μέχρι την τελική επικύρωση του που είναι η Γ.Σ. της Δευτέρας(18/6-12:00πμ-Αμφ.Παναγιωτοπουλος) Το πρόγραμμα έχει ως εξής: Τρίτη(19/6) : Κεντρική Συναυλία στην πλ. Αριστοτέλους Τετάρτη(20/6) : Προβολές ταινιών 9:00μμ-Αίθριο Πέμπτη(21/6): Συναυλία στο αίθριο Παρασκευή(22/6): Κεντρική εκδήλωση - συζήτηση(που παρουσιάζει η cinergeia +συμμετοχή κριτικών κιν/φου) για την στρατευμένη τέχνη - προβολή ταινίας : Soy Cuba (σοβιετικο-κουβανική παραγωγή του δεκαετίας '70) στα γρασιδια φιλοσοφικής στις 7:00μμ Σάββατο(23/6):Βραδιά Ποίησης (πιθανότατα σε ταρατσα 8οροφου) Κυριακή(24/6): Χορευτικό σχήμα(σύγχρονο χορο) & σκετσάκια-θεάτρικα δρώμενα (ο χώρος-ώρα θέλουν περεταιρω διερευνηση) Παρατηρήσεις: Θεωρήθηκε σημαντικό οι εκδηλώσεις(οι τοπικες τουλαχιστον) να μην είναι "ξερες" αλλά να έχουν ψυχ-αγωγικό χαρακτήρα. Δηλαδή α) προβολές ταινιών ενταγμένες σε θεματικές με σκοπό να ακολοθείται κ συζήτηση β) Συναυλία που πιθανότατα να κινηθεί σε λαϊκό-ρεμπετικο να συνδυάζεται με υλικό με ιστορία ρεμπετικου-λαϊκού γ) Για την βραδιά ποίησης να έρθουμε σε επαφή με συλλόγους λογοτεχνών Θεσσ/νικης + να μας μιλήσουν για την πραγματικότητα στο χώρο της ερασιτεχνικής κ μη λογοτεχνικής δημιουργίας(πέρα από το να μας παρουσιάσουν εργα τους) δ)Για την "χορο-θεατρική" βραδιά να γινει +συζήτηση για το ερασιτεχνικό θέατρο-χορο κ πόσο στηριζεται από την """"πολιτεία"""". ε)Να κάνουμε κ να διακοσμούμε κάθε εκδήλωση μας με κολαζ, κλπ -φωτογραφικό υλικό από κινητοποιήσεις, εκδηλώσεις -υλικό για τα κυρίαρχα "πολιτιστικα" πρότυπα & βιομηχανία θεάματος -........... Επόμενη συνάντηση πολιτιστικής ηλ-μηχ Κυριακή(17/6), 7:30μμ - εισοδο πτερυγας ηλεκτρ. Επόμενη εκδήλωση πολιτιστικής ηλ-μηχ. Κυριακή(17/6), αίθριο 9:00μμ -10:00μμ : Προβολές μικρού μήκους ταινιών (επιλεγμένες από αντιστοιχους διαγωνισμούς) 10:00μμ-12:00μμ : Προβολή ταινίας "Τα παιδια της Χορωδίας" στη θεματική παιδαγωγική+εκπαιδευση Title: Re: (Σύσταση) Πολιτιστικής Ομάδας Post by: Andreas_T on June 18, 2006, 02:33:03 am Ξεχαστηκα :-[....πέρα από το πρόγραμμα οι άλλες ιδέες που συζητήθηκαν στη συναντηση είναι:
( το (1) ήταν το πρόγραμμα :P ) 2)Μέχρι Δευτέρα(στη ΓΣ) να έχει βρεθεί ο κάθε διαθέσιμος "ζωγράφος" (από Καλών Τεχνών ή μη) και εφ' όσον αποφασιστεί + σε συντονιστικό να προχωρήσει και ο "εξωραϊσμός"(περα βαψιματος) της αιθουσας 4 3)Στα πλαίσια ερασιτεχνικής δημιουργίας να κατασκευαστεί-ουν φιλοτεχνημα-τα (πχ στυλ ψηφιδωτού με αντιστάσεις - καλώδια - υλικά καθημερινής χρήσης..."συμβολικού" χαρακτήρα για να μας θυμίζει τους αγώνες που κάναμε κ να εμπνέει τους αγώνες που θα κάνουμε ;) ) (4)ΔΕΝ συζητήθηκε - καθοριστηκε συνάντηση για την ομάδα συλλογής οπτικοακουστικού-φωτ/κου υλικού κ επεξεργασίας...κύρια λόγω έλλειψης νέων συμμετοχών - ζητείται άμεσα όποιος έχει διάθεση για να βοηθήσει σε αυτή τη δουλειά να έρθει άμεσα σε επαφή με την ομάδα (πχ. αύριο στη συνάντηση) Title: Re: (Σύσταση) Πολιτιστικής Ομάδας Post by: Andreas_T on June 18, 2006, 05:55:33 am Κειμενάκι που έγραψα ορμόμενος από σενάριο σημερινής ταινίας
που θα προβάλλουμε "Τα παιδια της Χορωδίας" Εκπαίδευση στα Πανεπιστήμια και διδακτική Η ταινία «Τα παιδιά της Χορωδίας» θεματικά ανοίγει το ζήτημα : παιδαγωγική και εκπαίδευση, ένα ζήτημα που αν και δεν έχει συζητηθεί πολύ, αξίζει να το δούμε. Έτσι εξετάζοντας την σημερινή πραγματικότητα στην Παιδεία στον τόπο μας χωρίς δυσκολία παρατηρούμε ότι υπάρχει από το γυμνάσιο ακόμα και μέχρι το Πανεπιστήμιο γνωστική ανεπάρκεια των διδασκόντων αναφορικά με παιδαγωγικές γνώσεις (παιδοψυχολογία-διδακτική κλπ). Σε αυτό το υλικό θα επικεντρώσουμε στην ανάλυση του ζητήματος εκπαίδευση στα Πανεπιστήμια και διδακτική. Αρχικά ας αναφέρουμε πως κρίνονται οι διδάκτορες ως υποψήφια μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού, ως καθηγητές μας. Για την πρώτη βαθμίδα εξέλιξης (λέκτορες)κ συμβασιούχοι (ν.407) η κρίση τους ως διδάσκοντες γίνεται μέσο ενός δοκιμαστικού μαθήματος σε θεωρητική βάση, αλλά πρακτικά η εικόνα που έχουμε είναι αυτή η διαδικασία να μην προσμετράτε υπολογίσιμα. Δεν διδάσκονται ούτε εξετάζονται οι υποψήφιοι διδάσκοντες στο αντικείμενο της διδακτικής. Για την εξέλιξη μελών ΔΕΠ σε επόμενες βαθμίδες (επίκουρος κλπ) επίσης το διδακτικό τους έργο δεν προσμετράτε υπολογίσιμα παρά έχει κυρίως συμβουλευτικό χαρακτήρα. Με άλλα λόγια παρόλο που υπάρχει συγκροτημένο γνωστικό αντικείμενο διδακτικής ούτε παρέχεται ούτε ζητείτε ως προϋπόθεση (εξετάζεται) για να μπει σε αμφιθέατρο ο διδάσκοντας. Μία άλλη πτυχή είναι η ασυνέχεια που εμφανίζεται στον τρόπο διδασκαλίας, ύλη μαθημάτων που διδάσκονται από συμβασιούχους, όπως επίσης ότι τα μέλη ΔΕΠ δεν είναι πλήρης και αποκλειστικής απασχόλησης με άμεσο αποτέλεσμα (ιδίως σε τεχνολογικές σχολές-Πλτχν) μα μην δύναται να αφοσιώνονται επαρκώς και στα διδακτικά τους καθήκοντα.. Η παραπάνω πραγματικότητα είναι ένας ακόμη από τους παράγοντες που οδηγούν στο υποβαθμισμένο διδακτικό επίπεδο που επικρατεί. Έτσι μπαίνουν τα ερώτηματα: 1)Η ύπαρξη συμβασιούχων (όχι μόνο μόνιμων) διδασκόντων (ν.407) (τι) μας εξυπηρετεί? 2)Γιατί να μην υπάρχει παιδαγωγική εκπαίδευση - επιμόρφωση των μελών ΔΕΠ? 3)Γιατί τα μέλη ΔΕΠ να μην είναι μόνιμης και αποκλειστικής απασχόλησης. Title: Re: (Σύσταση) Πολιτιστικής Ομάδας Post by: PCR on June 18, 2006, 18:23:40 pm Κάποια λόγια για την ταινία:
«Τα Παιδιά Της Χορωδίας» («Les Choristes», 2004) αποτελεί την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Christophe Barratier (Κριστόφ Μπαρατιέ). Βασισμένη σε μια αγαπημένη του παραγωγή του 1945, που τιτλοφορείται «Το Κλουβί Με Τʼ Αηδόνια» («La Cage Aux Rossignols», Jean Dréville [Ζαν Ντρεβίλ]) και που, ωστόσο, δεν σημείωσε ανάλογη επιτυχία, δανείζεται από αυτήν τα βασικά σημεία της πλοκής, καθώς και την ιδέα της αναδρομικής αφήγησης των γεγονότων. Η ταινία πραγματεύεται την αξία της παιδαγωγικής (όπως αυτή αποδεικνύεται με την εφαρμογή της σε αναμορφωτήριο-σχολείο βασικής εκπαίδευσης), επάνω σε τετριμμένο άξονα: αυστηροί καθηγητές, κουρασμένοι και απεγνωσμένοι, πασχίζουν να χαλιναγωγήσουν ατίθασα παιδιά ασκώντας άκριτα και αδιάκριτα βία, μέχρι την εμφάνιση ενός δασκάλου με διαφορετικές ευαισθησίες και ιδέες, που ανατρέπει την χαοτική κατάσταση… Παρόλα αυτά, η σωστή αναλογία του κωμικού και δραματικού στοιχείου, το οποίο αποφεύγει τις ακρότητες και άρα, τον εκβιασμό συναισθημάτων, οι εικόνες νοσταλγίας για την παιδική και αλλοτινή εποχή, η εστίαση στις (οικίες) ανησυχίες της ηλικίας, η μουσική και βέβαια, η συμβολή των υπόλοιπων συντελεστών, όπως οι ερμηνείες των ηθοποιών, αλλά πρώτιστα, η ρεαλιστική ή τουλάχιστον, αληθοφανής επιτυχία αυτού του Δασκάλου, που πείθει για το κατορθωτό της προσπάθειας, διαφοροποίησαν την ταινία και την οδήγησαν σε μεγάλου μεγέθους εισπρακτική επιτυχία. Στα 1948, ο Clément Mathieu (Κλεμάν Ματιέ) καθηγητής μουσικής, απογοητευμένος από το καλλιτεχνικό του έργο, αναλαμβάνει τη θέση παραιτηθέντος δασκάλου σε σωφρονιστικό οικοτροφείο της γαλλικής επαρχίας. Άμεσα, διαπιστώνει το έκρυθμο της λειτουργίας του ιδρύματος, καθώς και την -κατά τον ίδιο- αιτία, δηλαδή το είδος της αναμορφωτικής, της εκπαιδευτικής και της παιδευτικής ταυτότητας του σχολείου και τη δυσανάλογη σχέση μεταξύ των δύο τελευταίων. Καθορισμένη από τον διευθυντή και επιβεβλημένη στο προσωπικό, η γραμμή του σχολείου «προσαρμοσμένη», ίσως, στις απαιτήσεις του «ιδιαίτερου» μαθητικού δυναμικού (χρήζοντος πειθαρχίας), όσο αποτυγχάνει να αναμορφώσει τόσο σκληραίνει. Ο Ματιέ έκπληκτος από τις τακτικές επιβολής της τάξης, εξαρχής αγνοεί τους εσωτερικούς κανονισμούς και υιοθετεί εκ διαμέτρου αντίθετη στάση. Μη εμφορούμενος από οποιοδήποτε αίσθημα υπεροχής, σαν κάποιου ηλικιακά μεγαλύτερου, σαν του σεβαστού και με το κύρος της πολυετής πείρας δασκάλου και πιθανόν, σαν του άμεμπτου στο ήθος και τη συμπεριφορά πολίτη, πλησιάζει τους νεαρούς ταραξίες με τρόπο προσηνή και ευαίσθητο διαγράφοντας οποιαδήποτε διαχωριστική γραμμή ανάμεσά τους, επιθυμώντας πραγματική επικοινωνία και βαθιά γνωριμία με τις ψυχές τους, ώστε να είναι ικανός, αφού κατανοήσει, να υποδείξει και να συμβουλέψει. Το «φιλόδοξο, ουτοπικό και μάταιο» σχέδιό του, αναμενόμενα, σκοντάφτει στα αμυντικά τείχη κάθε παιδιού που, πέρα από το κοινωνικό του στίγμα, φέρει και τις εμπειρίες της αυστηρής μεταχείρισης από μέρους των δασκάλων-εποπτών. Συλλαμβάνει, λοιπόν, την ιδέα της χορωδίας, προκειμένου να τα καταρρίψει, να κεντρίσει το ενδιαφέρον τους και επιπλέον, αναδείξει τις δυνατότητες των παιδιών που υποτιμά το κατεστημένο και να τα βοηθήσει να ανακτήσουν την αυτοπεποίθηση και αξιοπρέπειά τους. Τα καταφέρνει, με υπομονή, φροντίδα και κουράγιο που αντλεί, παρά την προσωπική του αποτυχία. Τελικά, ωστόσο, η προσπάθειά του για την κοινωνική τους απαγκίστρωση εγείρει το πάθος που αποζητούσε και τη δημιουργικότητά του, άρα εξελίσσεται και ο ίδιος ως μουσικός. Έπειτα, καθότι απόπειρα ομαδική –και μάλιστα, κάποτε «παράνομη», προσφέρει στα παιδιά μαθήματα ζωής, ενώ παράλληλα, αναδύεται και η ιδιαίτερη καλλιτεχνική προσωπικότητα ενός από τους μαθητές... Στις αδόκιμες, πλην ευδόκιμες προσπάθειές του, ανυπέρβλητο εμπόδιο μοιάζει η άκαμπτη θέση του πεσιμιστή διευθυντή, ο οποίος αρνείται τη μετατροπή του «ανήθικου» στοιχείου σε «ηθικό» και εμμένει στην τρομοκρατία -μοναδική ικανή να αναστείλει την επιθετική τάση και εγκληματική διάθεση, αφού στο μεταξύ, το λοιπό προσωπικό συμμερίζεται τις πρωτοβουλίες του και ενισχύει τις ενέργειές του. Την οριστική υποχώρησή του δρομολογούν οι προοπτικές διάκρισης του ιδρύματος για την ανταπόκριση στο ρόλο του, όμως ένα απρόσμενο γεγονός θα τον επαναφέρει στην πρότερη αδιάλλακτη άποψή του… Title: Re: (Σύσταση) Πολιτιστικής Ομάδας Post by: Andreas_T on June 21, 2006, 02:33:12 am ποΛιΤιστΙκΑ δρΩμΕνΑ
τΙ εΓιΝε + τΙ θΑ γΙνεΙ.... Κυριακή 18/6 η προβολή ταινιών μικρού μήκους είχε ανεπάντεχη επιτυχία κρίνοντας από το ενδιαφέρον παρευρισκομένων να μοιραστούμε τα ερεθισματα που μας δώσαν (=να γίνει συζήτηση) και να έχουν μια κοπια...Μετά την προβολή ταινίας: "Τα παιδιά της Χορωδίας" έγινε προσπάθεια για συζήτηση αλλά δεν υπερνικήθηκε επαρκώς η αδράνεια :-\...μεταμεσονύχτια(2:00+πμ) συναεχίσαμε με κατι πιο αναλαφρο, αλλα κ σατυρο-καυστικό..."Με λένε Ποπη" (του Τζιμη Πανουση). Δευτέρα 19/6 Αν κ δεν βάλαμε τπτ στο προγραμμα (λογω ΓΣ)...προέκυψε πρωτοβουλιακά η προβολή ταινίας "Educators" καθώς και (επανα)προβολή των ποθητών μικρου μηκους ταινιών που δείξαμε και Κυριακή. Μεταμεσονυχτια ακολουθήθηκε η σχετικά επιτυχημενη συνταγή Πανουση με προβολές: "Δράκουλας των Εξαρχείων"(του Ζερβού) κ (ξανα) το "Με λένε Ποπη"(του Πανουση) Βάση +των παραπάνω(μαζί με τα της Τρίτης που είναι πολλα κ βαριέμαι να γράφω :P) +συναντησεων πολιτιστικής-συντονιστικού +τελευταίες εξελίξεις...εΧοΥμΕ: -επόμενες μέρες αναζητούνται περισσότερα ανάλογου ύφους μικρού μηκους δημιουργήματα και αναλογη οργάνωση για συζήτηση στο καθενα. Aντίστοιχα (εντυπο)υλικό με πληροφορίες γι αυτά. Επίσης θα γίνουν κάποιες κοπιες που θα υπάρχουν στους ηλεκτρολογους προς καθε ενδιαφερόμενο. -είναι σε φάση οργανωτικής ολοκλήρωσης ρεμπετικο αφιέρωμα, βραδια ποιησης, βραδιά latin-jazz κ χορού(που θέλουν κ τη περισσοτερη δουλειά)... -Πρόγραμμα εκδηλώσεων(+με τις αλλαγες) Πέμπτη(22/6):Βραδιά Ποίησης(μεχρι αυριο θα ξερουμε ποιοι -απο συλλογους λοτεχνων- θα ερ8ουν) Σάββατο(24/6): Βραδια χορου, Latin - jazz Κυριακή(25/6):Ρεμπετική βραδια (με προβολή(Το Ρεμπετικο) +κουβεντα+γλεντι (+με Αγαθωνα) -Αυριο (τεταρτη 21/6) 10:00 στην εξορμηση απόφασης(στη πολη) θα έχουμε κ υλικά για τις εκδηλώσεις μετά το συντονιστικό(4:00) - συνάντηση πολιτιστικής(6:00)..... φερτε μαζί σας ηλεκτρολογικά(πλακέτες, καλωδια κλπ) - καθημερινης χρησης(καλαμακια κλπ) υλικα για να τα μαζεψουμε κ να δουμε τι "φιλο-τεχνήματα" μπορούμε να κανουμε....επίσης φερτε υλικά εκτυπωμενα ή σε ηλεκτρονικη μορφή φωτογραφίες απο τις κινητοποιήσεις κ εικαστικά εργα για να κάνουμε κολαζ...τα περισσότερα τα λέμε από κοντα. Title: Re: (Σύσταση) Πολιτιστικής Ομάδας Post by: Andreas_T on June 21, 2006, 05:21:19 am Κυριακή(25/6), 8:30 μμ στο ΠΛΤΧΝ
Η κατάληψη την ειδε..ρεμπέτικα (αφιέρωμα στο ρεμπετικο) +προβολή ταινίας: Το ρεμπετικο(του Κ.Φέρρης) +κουβέντα με τον Αγάθωνα +φυσικά...γλέντι Λίγα λόγια για το ρεμπετικο.... Η ιστορία απαντά: Για την εξέλιξη του ρεμπέτικου Το ρεμπέτικο, μια διαχρονική υπόθεση, για τη οποία έχει γίνει πολύς λόγος, δεν έπαψε ποτέ να αποτελεί καθημερινό άκουσμα, στοιχείο της λαϊκής μουσικής μας παράδοσης. Μια σειρά προβληματισμοί, ωστόσο, φαίνεται να ταξιδεύουν στο χρόνο. Είναι τραγούδι του περιθωρίου; Θα πρέπει να έχουμε ξεκάθαρο ότι η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα δεν μπορεί να είναι μονολεκτική. Κλειδί στην απάντησή μας είναι η σκιαγράφηση της εξέλιξης του ρεμπέτικου στα χρόνια της εμφάνισης, ακμής και παρακμής, σε σχέση με την πορεία της ελληνικής κοινωνίας. Οι «λούμπεν» αποτελούν το κοινωνικό στρώμα μήτρα για το ρεμπέτικο (ρεμπέτης = ανυπόταχτος, αλλά και περιθωριακός κατ' άλλη ερμηνεία). Οι πρώτοι δημιουργοί του ρεμπέτικου, δεν είναι άλλοι από τους παρανόμους των πόλεων και της υπαίθρου που συνωστίζονται στα λιμάνια . Στα επόμενα χρόνια, η Μικρασιατική Καταστροφή αποτέλεσε ορόσημο στην εξέλιξη του ρεμπέτικου. Οχι μόνο μουσικά - όπου είναι αδιαμφισβήτες οι ομοιότητες, αλλά και οι διαφορές του μικρασιάτικου και μάλιστα του σμυρναίικου τραγουδιού με το ρεμπέτικο που αναπτύχθηκε στην Ελλάδα - αλλά κύρια κοινωνικά: Με την αλλαγή της σύνθεσης του ελληνικού πληθυσμού. Πιο συγκεκριμένα, με τη μετατροπή μιας ιδιότυπης αλλοεθνούς εμπορικής αστικής τάξης, που αποτελούσαν οι Ελληνες στην Τουρκία, σε πένητες πρόσφυγες, που δεν έχουν προλάβει ακόμη να γίνουν προλετάριοι, αλλά βρίσκονται σε μια μεταβατική φάση που θα καταλήξει στην προλεταριοποίησή τους. Οι Μικρασιάτες αυτοί έφεραν μαζί και τη μουσική τους. «Το τραγούδι αυτό, που είχε ανατολίτικο χαρακτήρα, θύμιζε κατά κάποιο τρόπο μακρινούς κι αγαπημένους τόπους», γράφει ο Β. Παπαδημητρίου στα 1949, στα «Ελληνικά Γράμματα, κάτι που συντέλεσε σημαντικά στη διάδοσή του και κύρια στις λαϊκές μάζες, όπου ήταν και περισσότερο οικείο. Στην πραγματικά κρίσιμη αυτή στιγμή για την παραπέρα εξέλιξη του ρεμπέτικου, θα συνυπάρξουν για ένα διάστημα το περιθωριακό στην κοινωνική του βάση ρεμπέτικο με το αποδεκτό, από τα πλήθη των προσφύγων, μικρασιατικό τραγούδι. Το παιδί που γεννήθηκε από την τελική ανάμειξη των ειδών έχει χαρακτηριστικά και των δύο γονιών: Διευρυμένη κοινωνική θεματολογία και νεοτερική μουσική έκφραση. Ενα μεγάλο μέρος του, από την άλλη, συνεχίζει να εκφράζει την κοινωνική του αφετηρία. Η σύνθεση αυτών των δύο στοιχείων θα παρακολουθήσει την πορεία του ρεμπέτικου ως τα χρόνια της Κατοχής, θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό το χαρακτήρα του, τη σημασία των περιθωριακών κοινωνικών του αφετηριών, την επίδραση της Μικρασιατικής Καταστροφής στη μετεξέλιξή του. Συμπληρωματικά στοιχεία στην εικόνα αυτή είναι, και πάλι μέχρι την Κατοχή, οι χώροι διάδοσης του ρεμπέτικου, η στάση των ρεμπετών στη διάρκεια της Κατοχής (η οποία συμπυκνώνεται στο εξής: Ούτε ενεργός ανάμειξη, ούτε πλήρης αδιαφορία στο δράμα του λαού). Μετά το 1947, μπορούμε να μιλάμε για την αναγέννηση του ρεμπέτικου, με κύριο στοιχείο τη θεματολογική, αλλά και τη μουσική του εξέλιξη. Η περίοδος 1947 - 1952 είναι το μεταίχμιο του περάσματος στο λαϊκό τραγούδι . Γύρω στα 1955, το ρεμπέτικο τραγούδι αρχίζει να υποχωρεί. Μια νέα, αλλαγμένη σημαντικά ως προς τη σύνθεσή της, πιο έμπειρη από παλιά, εργατική τάξη προβάλλει στο προσκήνιο. Το ρεμπέτικο δε θα μπορέσει να γίνει το τραγούδι της. Θα διαφοροποιηθεί στο περιεχόμενο και τη μορφή στα τελευταία δείγματά του. Θα τραγουδηθούν, κυρίως αυτά τα τελευταία δείγματα του ρεμπέτικου, σε περιόδους αντίστασης του λαού μας, σαν λαϊκά, σαν τραγούδια διασκέδασης. Η προϊστορία όμως κύρια του ρεμπέτικου τραγουδιού δε θα του επιτρέψει να γίνει ο εκφραστής των νέων κοινωνικών δεδομένων: Κάτι τέτοιο θα σήμαινε την αυτοαναίρεσή του. Οι ίδιοι οι ρεμπέτες, εξάλλου γράφοντας τραγούδια του Εμφυλίου και της Κατοχής, τραγούδια με άλλο προβληματισμό και περιεχόμενο, ξεπέρασαν τις ίδιες τις καταβολές του. Title: Re: (Σύσταση) Πολιτιστικής Ομάδας Post by: Andreas_T on June 24, 2006, 00:54:00 am ανεβάζω τις 4 πρώτες συλλογές φωτογραφίας από τις οποίες
(αν ολα παν καλα κ προλαβουμε) θα κάνουμε κολαζ για την Κυριακή(αφιέρωμα σε ρεμπετικο) Title: Απ: (Σύσταση) Πολιτιστικής Ομάδας Post by: cecs on June 24, 2006, 02:01:30 am RFA έβαλες αυτή με το σκίτσο που σχεδίασε ο Πάρης!Με την καρικατούρα λέω.
Title: Re: Απ: (Σύσταση) Πολιτιστικής Ομάδας Post by: Andreas_T on June 24, 2006, 02:37:06 am RFA έβαλες αυτή με το σκίτσο που σχεδίασε ο Πάρης!Με την καρικατούρα λέω. δεν το έχω σε ηλεκτρονικη μορφη... αυριο στην εξορμηση 10 πμ ελάτε ολοι...γιατί +θα ντύσουμε την πόλη με αφίσα του Πάρη ;) Καλο βράδυ ΥΓ. μολις το παρω σε e-μορφη θα το ανεβάσω Title: Απ: (Σύσταση) Πολιτιστικής Ομάδας Post by: miss_elec on June 24, 2006, 02:41:58 am Την είδα την αφίσα που εκτυπώσατε. Είναι ΤΕΛΕΙΑ!!
Έχω και νέα από το μέτωπο Τζαμαλίκου. Παραθέτω την απάντηση που έλαβα στο μέιλ που του έστειλα, και το δικό μου μέιλ φυσικά. Περιμένω τα σχόλιά σας! Α, Ανδρέα, μήπως να άλλαζες πλεον τον τίτλο του τόπικ σε 'δραστηριότητες πολιστιστικής ομάδας'? (Από: Panayiotis Tzamalikos <ptza@civil.auth.gr> Προς: aika@auth.gr Θέμα: Re: Πρόσκληση για συζήτηση περί φιλοσοφίας και τεχνολογίας Headers: Show All Headers Αγαπητή Κατερίνα, Ευχαριστώ για την επιστολή σου, η οποία μαρτυρεί ιδιαίτερη ευγένεια και ευαισθησία. Είναι πολλά τα θέματα που θέτεις, και θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος. 1. Το κείμενο που είχε κυκλοφορήσει για τις ανθρωπιστικές σπουδές στα μεγάλα πολυτεχνεία των προηγμένων χωρών δεν είναι δικό μου, αλλά ενός καθηγητή του ΕΜΠ. Είναι θέματα που μου είναι γνωστά, εν τούτοις, και πολλά συμπεριλαμβάνονται στο βιβλίο μου (εκτός εμπορίου, δηλ. δωρεάν) "Το Εργαστήριο Φιλοσοφίας και Τεχνολογίας στο ΑΠΘ". 2. Υπάρχει μία εγγενής αντίφαση στην πρόσκληση που μου κάνετε. 'Ακαδημαϊκή ελευθερία' δεν σημαίνει μόνο την (ταλαίπωρη) 'διακίνηση ιδεών', αλλά και ελεύθερη διακίνηση ανθρώπων, ως φυσικών παρουσιών. Αυτή τη στιγμή μου στερείτε αυτήν την ελευθερία, αφού δεν μπορώ καν να επισκεφθώ το γραφείο μου, τις σημειώσεις μου, τα αρχεία μου και όλα τα σχετικά. Πώς το σχολιάζεις αυτό; 3. Δεν χρειάζεται να πώ πολλά για την κατάσταση που ζούμε. Θα πώ μόνο ότι πιστεύω ότι τόσο Κράτος, όσο και το Πολιτικό Σύστημα (είναι δύο διαφορετικά πράγματα) είναι βαθύτατα ένοχα και υπόλογα απέναντι στους νέους άνθρώπους, για λόγους που για μένα είναι απτοί και συγκεκριμένοι-δηλαδή, όχι ιδεολογήματα. Και είναι ένοχα όχι μόνο απέναντι σε όσους σπουδάζουν, αλλά και σε όσους εργάζονται. 4. Δεν θα είχα αντίρρηση να κάνω κάποια ομιλία (ή διάλεξη, ή ό,τι άλλο) σχετικά με τα θέματα που σας απασχολούν, τα οποία είναι κοινά για όλους μας σε μεγάλο βαθμό. Όχι όμως υπό τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα. Όποτε επιτέλους ανοίξει το πολυτεχνείο, το γραφείο μου θα είναι ανοιχτό για σένα καιτους συναδέλφους σου -οπότε μπορούμε να τα πούμε από κοντά με όσους ενδιαφέρονται. Εξακολουθώ να μη καταλαβαίνω εν τούτοις γιατί σε ένα αγώνα πού έχειτόσα δίκηα, η επιλογή ήταν να τεθούν οι καθηγητές 'απέναντι', λες και είναι αντίπαλοι. Εγώ πάντως δεν αισθάνομαι καθόλου 'αντίπαλος' -και οι φοιτητές μου γνωρίζουν τις απόψεις μου. Άλλωστε από χρόνια αρθρογραφούσα σε εφημερίδες -όλα είναι γνωστά και στο φως. Ευτυχώς πάντως που βρήκα τρόπους να συνεχίζω την ερευνητική μου δουλειά όλη αυτή την περίοδο. Πιστεύω ότι για όποιον θέλει να είναι ενεργός ερευνητής (και εγώ είμαι ερευνητής, και όχι μόνο διδάσκων) μία τόσο μακρόχρονη 'καταδίκη' μακρυά από τον φυσικό του χώρο θα ήταν καταστροφή. Με θερμούς φιλικούς χαιρετισμούς, Παναγιώτης Τζαμαλίκος Quoting aika@auth.gr: [Hide Quoted Text] Καλησπέρα κ. Τζαμαλίκο, Λέγομαι Κ. Κ. και σπουδάζω στο τμήμα των ηλεκτρολόγων μηχανικών του ΑΠΘ. Σας στέλνω mail ως μέλος της νεοσυσταθείσας πολιτιστικής ομάδας της Κατάληψης του Πολυτεχνείου. Όπως πιθανόν γνωρίζετε, έχουμε μια πολύ δραστήρια κατάληψη, σε διάφορους τομείς που των φοιτητικών κινητοποιήσεων, και φιλοδοξούμε την κάνουμε ακόμη πιο δραστήρια! Σκεφτήκαμε λοιπόν, να οργανώσουμε μια συζήτηση με θεματικους άξονες την Φιλοσοφία της Τεχνολογίας, Φιλοσοφία και Μηχανικός, η Φιλοσοφια του Αγωνιστή κλπ. Πριν από κάποιους μήνες είχε κυκλοφορήσει ένα κείμενό σας στην mailing list που έχουμε στους ηλεκτρολόγους, σχετικό με την αναγκαιότητα των μαθηματων φιλοσοφίας στα τμήματα μηχανικών. Κάπως έτσι η ομάδα γνωρίζει για εσας. Βλέποντας και το βιογραφικό σας, νομίζουμε ότι είστε ο πλέον κατάλληλος για να είστε ο κεντρικός ομιλητής συζήτηση που οργανώνουμε. Δεν έχουμε υπόψιν ποια είναι η άποψη σας για τις κινητοποιήσεις μας, αλλά αυτό μπορεί κάλλιστα να γίνει ένα ενδιαφέρον θέμα για τη συζήτησή μας! Η συζήτηση αυτή θα είναι στα πλαίσια των διαφόρων Αντιμαθημάτων που οργανώνουμε στους ηλεκτρολόγους, με ομολογουμένως μεγάλη συμμετοχή φοιτητών, αλλά και καθηγητών. Η φιλοσοφία των αντιμαθηματων ειναι να μάθουμε πραγματα που δεν καλύπτονται από το προγραμμα σπουδων που έχουμε τώρα. Τα αντιμαθήματα γίνονται κυρίως από μεγαλύτερους συμφοιτητές, αλλά αυτό δεν είναι απόλυτο. Δυστυχως, το πρόγραμμα σπουδων στους ηλεκτρολογους δεν έχει κάποιο μάθημα σχετικό με την φιλοσοφια στους μηχανικούς. Η έλλειψη αυτή φάνηκε έντονα και σε μενα προσωπικα, όταν πέρασα στη σχολή, όπου θυμάμαι μόνο κάποιους καθηγητές του Γενικού τμήματος να λύνουν ολοκληρωματα, και να μην γίνεται στο αμφιθέατρο καποιο συζήτηση για το ρόλο του μηχανικού, τις αρετές που πρέπει να έχει κλπ. Οπότε, νομίζουμε ότι το συγκεκριμένο αντιμαθημα θα ειναι ιδιαιτερα ενδιαφέρον, και μπορεί μάλιστα να είναι το πρώτο βήμα των κινησεων για την εισαγωγή αντίστοιχων μαθηματων και στους ηλεκτρολόγους. Καθώς το συγκεκριμένο μαθημα το σκεφτηκαμε καπως καθυστερημενα, η μόνη μέρα που προσφέρεται για να γίνει είναι την επόμενη Τετάρτη, απόγευμα η βράδυ. Καθώς στην ουσία εσείς θα είστε ο κεντρικός ομιλητής, το αν θα διοργανωθεί τελικά η συζήτηση εξαρτάται από την δικιά σας θετική απάντηση. Αν μπορείτε τελικά, θα προχωρήσουμε στην οργάνωση καλώντας να παραβρεθουν και να παρουν το λόγο και καθηγητές του τμήματος μας, αλλά και αλλων τμημάτων που έχουμε υπ'όψη και που θα κανουν τη συζήτηση πολύ ενδιαφέρουσα (βλεπε κ. Κωτσάκης ) Εαν η Τετάρτη δεν σας βολεύει, πείτε μας πότε θα μπορούσατε και βλέπουμε τι μπορεί να γίνει σε αυτην την περίπτωση. Ελπίζω να ελέγχετε συχνά το μέιλ σας και να δεχθείτε την πρόσκλησή μας! Ευχαριστώ (και συγγνώμη για το μακροσκελές του μηνύματός μου) |