Title: ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΟΝ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟ ΝΟΜΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Post by: margaris on June 10, 2006, 20:46:34 pm Στον Ελεύθερο Τύπο διέρρευσαν τμήματα του επικείμενου νόμου πλαισίου.
Από το ύφος και την ποιότητα του κειμένου και μόνο, μπορεί να φανταστεί κανείς το επίπεδο της παιδείας που προωθείται. Σε αυτό το θέμα προτείνω να σχολιαστούν τα τμήματα του νόμου που διέρρευσαν και θα εξακολουθήσουν να διαρρέουν. Αρχίζω με τον σχολιασμό του άρθρου 31, που αναφέρεται στη διάρκεια των σπουδών και τα κίνητρα για την έγκαιρη περάτωση των σπουδών. Εδώ να δείτε κίνητρα, ποιότητα, ήθος, αλλά και επίπεδο νοημοσύνης. Υ.Γ. Για να είμαι ειλικρινής, δεν θέλω να πιστέψω ότι τα κείμενα που επισυνάπτονται είναι κείμενα της κυβέρνησης Title: Re: ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΟΝ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟ ΝΟΜΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Post by: NetBuster on June 10, 2006, 21:07:51 pm 1α)
Ηδη υπαρχουν φανταροι που υπηρετουν και δινουν μαθηματα. Αυτοι δεν ειναι που ζητουν πιστοπoιητικο εξετασης σε μαθημα?? Quote Αν κάποιος είναι στρατιωτικός ή αν έχει υπηρετήσει τη θητεία του θα έχει διπλάσιο χρόνο σπουδών; Αυτο απο που συναγεται? Στρατευμενα ειναι μονο τανιατα οχι οι στρατιωτικοι.. 1β) Η αλλη οψη του νομισματος ειναι πως και οι ιδιοι οι φοιτητες θα ζητουν κανονικη απασχοληση με ολα τα λογικα παρελκομενα(ασφαλιση κτλ). Αυτο θα οδηγησει και τα ταμεια σε ξαλαφρωμα με εντιμο τροπο. 1γ)Κανενα σχολιο ουτε στο σχολιο ουτε στο νομο. 1δ) Μηπως δεν ειναι εντιμο να δινεται πιστοποιηση οτι ο εκαστοτε απωλεσας τη φοιτητικη ιδιοτητα γνωριζει καποια πραγματα? Πραγματι μπορει να θελει να παει σε αλλα ιδρυματα. Γιατι να του απαγορευθει αυτο? Αν καποιος ξερει Γραμμικη Αλγρεβρα απο το ΕΜΠ δεν ξερει για το ΑΠΘ? Αλλαζει το αντικειμενο? 2. Εγω δε βλεπω μαθηματα σημαντικα για το αντικειμενο (και γενικα κανενα) να διδασκονται και στα δυο εξαμηνα. Στην τελικη εφοσον το προβλεπει και ο νομος του 82 τι μας πειραζει που αναφερεται και παλι? Τωρα δηλαδη εφαρμοζεται? Ειναι ευκαιρια να φρεσκαριστει η ιδεα... 3. Πραγματι ο νομοθετης φλυαρει εδω αλλα....το νοημα του αρθρου ειναι νομιζω προφανες:Θα περναει το 99%. Το ζητημα ειναι γιατι δε ζηταμε να περνουν αυτοι που πραγματικα το αξιζουν. Δεν πρεπει να παραβλεψουμε πως γινεται ειδικη αναφορα σε Εσωτερικο Κανονισμο Τμηματος... 4.ΟΚ 5. Quote θα αποπληρώνοντα τμηματικά ανάλογα με την επιτυχή πρόοδο των σπουδών τους. Εγω αυτο το θεωρω ηθικο κινητρο. Οπως και το ατοκο δανειο με τη βοηθεια απο το Κρατος. Την τοκογλυφια δεν βλεπω... Title: Re: ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΟΝ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟ ΝΟΜΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Post by: Dr. Gonzo on June 10, 2006, 21:47:51 pm 1.β)
θεωρώ παράλογη τη βάση της ιδέας, πλήρης απασχόληση (δλδ 8ωρο?) και πλήρης ασφαλιστική κάλυψη επί ένα (τουλάχιστον) έτος. νομίζω γνωρίζουμε όλοι ότι με τις συνθήκες που επικρατούν τώρα στη σχολή, είναι αδύνατο να παρακολουθείς τα μαθήματα και να δουλεύεις full time. ακόμη κι όσα παιδιά εργαζονται part-time, δεν έχουν μόνο το χρόνο και τις υποχρεώσεις να αντιμετωπίσουν. αυτό το πρόγραμμα σε εξουθενώνει και δεν νομίζω ότι μπορεί κανείς να το αντέξει για τα χρόνια σπουδών. όσον αφορά την πρόταση ότι είναι ένας τρόπος να καταπολεμηθεί η παρα-οικονομία.. αν κάποιοι σοφοί της οικονομίας έχουν αποφασίσει την κάθαρση, καλό θα ήταν να ξεκινήσουν από κάπου αλλού. υπάρχει πολλή μεγαλύτερη φοροδιαφυγή, η πάταξη της οποίας θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα της εργασίας όλων των φοιτητών. δεκα-τόσα χρόνια μετά το "πόθεν έσχες" κι ακόμη πάρα πολλοί βρίσκουν παραθυράκια και τρύπες για να περνάνε $$$. ας μην προτάσουν λοιπόν ένα τέτοιο πρόσχημα σε μια (τελικά) τόσο αθέμιτη ενέργεια. 1.γ) για να μην παρεξηγηθώ. ΔΕΝ ΕΧΩ κάτι να προτείνω εδώ, αφού διαφωνώ με την εκδίωξη των αιωνίων από τα πανεπιστήμια. ειδικότερα πάνω στο μέτρο, δεν καταλαβαίνω πως θα εφαρμοσθεί. θα μπορείς ανα πάσα στιγμή στο τρέχον εξάμηνο να διακόψεις τις σπουδές σου? ή θα κάνεις δήλωση στην αρχή του εξαμήνου ότι δεν θα παρακολουθήσεις? γιατί το θέμα είναι και διαδικαστικό. Αν ισχύει το πρώτο, θα παραδίδεις πίσω τα βιβλία που πήρες? (εφόσον ουσιαστικά υποχρεούσαι να ξανα-διδαχθείς το εξάμηνο). Και σε κάθε περίπτωση, τι γίνεται με το επόμενο εξάμηνο? Μήπως έτσι αναγκάζεσαι τελικά να χάσεις έτος για να ξαναβρείς τη σειρά σου? 1.δ) ανέφερα κάτι παραπάνω για τους αιώνιους φοιτητές, κι έχουμε ξανασυζητήσει πόσο "βάρος" αποτελούν για τα πανεπιστήμια/παιδεία/κράτος γενικότερα. ελπίζω να μην είναι απόρροια της καχυποψίας μου, αλλά συμφωνώ με το σχόλιο. ιδιαίτερα με τ φαίνεται πλέον καθαρά ο λόγος για τον οποίο παίρνουν πόδι οι αιώνιοι φοιτητές. θα αποτελέσουν την "αναγκαστικη" (αν θέλουν να πάρουν πτυχίο) πελατεία των ιδιωτικών πανεπιστημίων. μια ερώτηση όμως, θα έχουν άλλα 7,5 χρόνια για τα υπόλοιπα (εναπομείναντα μαθήματα)? απλά αυτή τη φορά θα πληρώνουν δίδακτρα? 2) είμαι (εκ πείρας) αντίθετος στα προαπαιτούμενα. για τη σχολή μας μπορώ να πω τα εξής -> ένα από τα μεγαλύτερα κολλήματα που τρώει ο νεαρός εκκολαπτόμενος ηλεκτρολόγος, είναι ότι εισήχθη σε μια σχολή που έλεγ, και ψάχνει απεγνωσμένα τους άτιμους αυτούς υπολογιστές που του υποσχέθηκαν, εν μέσω μαθηματικών, πεδίων, κυκλωμάτων, μαθηματικών, ηλεκτρονικών, μαθηματικών .. .. .. (τουλαχιστον στο ΠΠΣ) τα μαθήματα του τομέα μπορούν να δώσουν νέο ενδιαφέρον στην άχαρη περίοδο που έχασες και παλεύεις να πάρεις τομέα, και να σώσουν την (πολλές φορές) προδιαγεγραμμένη αρνητικά μετέπειτα πορεία του φοιτητή. αυτά βέβαια, αν μας ενδιαφέρει να κρατήσουμε τον φοιτητή στο τμήμα κι όχι να τον διώξουμε. ο ανοιχτός τομέας θα μπορούσε να είναι μια δεύτερη ευκαιρία που δίνει το ίδιο το τμήμα στον φοιτητή. 3) αντί να βιαστούμε να διώξουμε τον φοιτητή, δεν θα 'ταν καλύτερα να τον ρωτήσουμε τι έφταιξε? και φυσικά, δεν νομίζω να αναφέρεται αυτό στα γενικού ενδιαφέροντος μαθήματα, ή έστω τα "δύσκολα" που όμως περνιούνται. εμένα μου φαίνεται ότι μιλαει περισσότερο για τα μαθήματα όπου το ποσοστό επιτυχίας περνάει μετα βίας το 50%, ή κάποιες φορές είναι και (αρκετά) κάτω από αυτό. τρόποι να φύγει ο φοιτητής υπάρχουν πολλοί. η αποτυχία του μαθητή όμως, αρκετές φορές δείχνει την αποτυχία μεθόδου διδασκαλίας/μεταδοτικότητας του δασκάλου. δεν θεωρώ ότι κάποιο σύγγραμμα, όσο καλογραμμένο και τέλειο κι αν είναι, μπορεί να αντικαταστήσει τον διδάσκοντα. γι' αυτό πριν βιαστούμε να μιλάμε για 3 φορές max, επιτροπές και κόντρα εξετάσεις, καλό θα ήταν να "βελτιστοποιήσουμε" τον τρόπο διδασκαλίας. γιατί αντ' αυτού, ας πούμε, δεν αναφέρει προόδους στο μάθημα? ή απαλλακτικές εργασίες (αντίστοιχες φυσικά του όγκου του μαθήματος) ? 5) οι ανταποδωτικές εργασίες θα έχουν ανώτατο όριο 40 ώρες/μήνα. Με τι ωρομίσθιο? δλδ, θα καλύπτεται ο φοιτητής, ή θα χρειάζεται επιπλέον part-time εργασία αλλού για να καλύψει τα έξοδά του? θα είναι ανοιχτές για όλους όσους έχουν τέτοια ανάγκη? (το ρωτάω γιατι λέε) μήπως θα καταντήσουν σαν τις "εργασίες" που έχουν αναλάβει κατα καιρούς μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί? μήπως θα είναι τελικά κανένα "επίδομα" για τους γνωστούς αυτών που θα καθορίζουν την ανάθεσή τους? γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για την ελλάδα και το κατεστημένο της. όσο για τα δάνεια.. τί σχόλιο να κάνω..? θα το αφήσω (προς το παρόν) για να μην είναι μέρος της γενικότερης κινδυνολογίας. edit: αυτό είναι το μορφοποιημένο κείμενο χωρίς εμπάθειες :) ζητώ συγνώμη από τα μέλη του φόρουμ για την προσωπική διένεξη με τον N3+tBu$+3R Title: Απ: ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΟΝ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟ ΝΟΜΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Post by: margaris on June 10, 2006, 22:29:38 pm Συνεχίζω με τον σχολιασμό του άρθρου 21, που αναφέρεται στις κρίσεις των λεκτόρων και των επικούρων καθηγητών.
Υ.Γ. Εύχομαι στους οξυδερκείς υποστηρικτές του άρθρου 31 να αρχίσουν τη σταδιοδρομία τους με καμιά κατοσταριά χιλιάδες ευρώ χρέος, έστω και άτοκο, που το απέκτησαν ως ηθική στήριξη στις σπουδές τους Title: Απ: ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΟΝ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟ ΝΟΜΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Post by: margaris on June 10, 2006, 23:06:56 pm Το άρθρο 22 αναφέρεται στα εκλεκτορικά σώματα των μελών ΔΕΠ. Η πολυπλοκότητα της διαδικασίας ενδέχεται να καθιστά αδύνατη τη συγκρότηση των εκλεκτορικών σωμάτων.
Title: Απ: ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΟΝ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟ ΝΟΜΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Post by: margaris on June 10, 2006, 23:21:04 pm Τα άρθρα 23 και 24 αναφέρονται στα διακαιώματα και τις υποχρεώσεις των μελών ΔΕΠ. Δεν θα τα σχολιάσω. Απλά, θα αρκεστώ να δηλώσω ότι είναι κατάπτυστα.
Title: Re: ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΟΝ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟ ΝΟΜΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Post by: fugiFOX on June 11, 2006, 02:07:01 am ε) να αμείβονται από κάθε είδους έργο,
στ) να ασκούν εξωπανεπιστημιακή υπερωριακή απασχόληση, εφόσον δεν αμείβονται από τη θέση για την οποία παρέχουν την υπερωριακή τους απασχόληση, ζ) ννα ασκούν ελευθέριο επάγγελμα που δεν έρχεται σε σύγκρουση με τα καθήκοντά τους, η) να αμείβονται από συγγραφικά και καλλιτεχνικά δικαιώματα, στ) δηλαδή κατοχυρώνεται το δικαίωμα στον εθελοντισμο! Ζήτω!! ε) όταν λέει κάθε είδους; ας πούμε και (βλέπε η') ) θεατρικό; :P ζ) θα μπορούν να αμοίβονται από αυτό; Title: Απ: ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΟΝ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟ ΝΟΜΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Post by: aliakmwn on June 11, 2006, 13:14:35 pm (Ποιος και πώς διεγραψε το topic???)
Title: Απ: ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΟΝ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟ ΝΟΜΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Post by: margaris on June 11, 2006, 17:31:25 pm Το διέγραψε ο δημιουργός του, επειδή το επίπεδο του σχολιασμού έπεσε σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Αν θέλεις aliakmvn να συνεχιστεί, σε παρακαλώ να διαγράψεις τις χωρίς νόημα παρεμβάσεις. Αν αυτό δεν είναι δυνατό, τότε διέγραψέ το.
Title: Re: ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΟΝ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟ ΝΟΜΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Post by: NetBuster on June 11, 2006, 17:38:29 pm Διεγραψα τα posts της αντιπαραθεσης με το Dr Gonzo...
Αφησα το πρωτο. Αν θελετε μπορω να το αφαιρεσω και αυτο. Title: Απ: ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΟΝ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟ ΝΟΜΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Post by: Zarathoustra on June 11, 2006, 17:56:16 pm Οι προτάσεις ΕΣΥΠ προέβλεπαν εξαιρέσεις για λόγους ανωτέρας βίας με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου.Το άρθρο 31 επιβάλλει ανώτατο όριο στην διάρκεια σπουδών χωρίς καμία απολύτως εξαίρεση.Τέτοια αυστηρότητα με βρίσκει αντίθετο,ο νόμος θα έπρεπε να είναι περισσότερο ελαστικός.
Τα άτοκα δάνεια είναι καλή ιδέα,αρκεί όμως οι όροι αποπληρωμής να είναι όντως ευνοϊκοί(για παράδειγμα να μην υπάρχει περίπτωση ο φοιτητής να δει το σπίτι του να βγαίνει σε πλειστηριασμό).Στον προτεινόμενο νόμο δεν αναφέρονται οι όροι του δανείου. Title: Απ: ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΟΝ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟ ΝΟΜΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Post by: Zarathoustra on June 11, 2006, 18:58:15 pm Το μέτρο των φοιτητικών δανείων εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια στο Ηνωμένο Βασίλειο. Για να πάρετε μια ιδέα του πώς λειτουργεί το σύστημα ρίξτε μια ματιά εδώ:
http://www.slc.co.uk/noframe/lr/sss/repaydet.html#paye (http://www.slc.co.uk/noframe/lr/sss/repaydet.html#paye) (paye δηλαδή Pay as you earn). Βρήκα πολύ ενδιαφέρον το παρακάτω: Cancellation While you are of working age, you will be expected to make repayments until you have paid off all that you owe. The amount of time this takes will depend on your income during your working life. Once you reach the age of 65 your loan will be cancelled - even if you have not paid it all off. Of course, if your income never rises above the threshold before you reach the age of 65, you will not have to make any repayments. Your loan will be cancelled if you die. It will not be passed on to anybody else. Your loan will also be cancelled if you become permanently disabled. |