THMMY.gr

Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία => Τι παιδεία θέλουμε: Προτάσεις => Topic started by: Cyberkat on June 04, 2006, 21:30:00 pm



Title: Δομή σπουδών (προ- και μεταπτυχιακών)
Post by: Cyberkat on June 04, 2006, 21:30:00 pm
1-  Ενιαία λαϊκή παιδεία με το 12χρονο  σχολείο για βασική εκπαίδευση και  δημόσιες δωρεάν επαγγελματικές  σχολές μετά από αυτό.

2-  Ενιαίες προπτυχιακές σπουδές που το  βάρος θα δίνεται στη μετάδοση της  γνώσης που έχει ήδη παραχθεί.  Μεταπτυχιακές σπουδές που θα οδηγούν  σε διδακτορικό, με κύριο βάρος στην  παραγωγή νέας γνώσης.

3-  Όχι σε κάθε είδους σπάσιμο και  διαχωρισμούς σε κύκλους σπουδών.

4-  Όχι στην κατηγοριοποίηση και τον  ανταγωνισμό ιδρυμάτων και φοιτητών  που εντείνουν τους ταξικούς φραγμούς.

5-  Κατάργηση των ν+3, και των  προαπαιτούμενων.

6-  Στις περιπτώσεις που περνά κάποιο  μάθημα λιγότερο από το 25% των φοιτητών  που το δίνουν, να γίνεται επανεξέταση.

7-  Εναλλακτικές μορφές εξέτασης  (συμπληρωματικές και απαλλακτικές  εργασίες, ασκήσεις και πρόοδοι),  προαιρετικές όμως για να μην υπάρξει  εντατικοποίηση των σπουδών.



Title: Απ: Δομή σπουδών (προ- και μεταπτυχιακών)
Post by: Kat on June 05, 2006, 00:31:13 am
1-  Ενιαία λαϊκή παιδεία με το 12χρονο  σχολείο για βασική εκπαίδευση και  δημόσιες δωρεάν επαγγελματικές  σχολές μετά από αυτό.

Δεν ξέρω για το 12χρονο. Αν συμφωνούν και οι υπόλοιποι να μείνει, καλώς.

2-  Ενιαίες προπτυχιακές σπουδές που το  βάρος θα δίνεται στη μετάδοση της  γνώσης που έχει ήδη παραχθεί.  Μεταπτυχιακές σπουδές που θα οδηγούν  σε διδακτορικό, με κύριο βάρος στην  παραγωγή νέας γνώσης.

Δεν μπορούν όλες οι μεταπτυχιακές σπουδές να οδηγούν σε διδακτορικό. Για παράδειγμα, τα ΜΒΑ είναι για στελέχη επιχειρήσεων. Αυτοί δεν έχουν σκοπό το διδακτορικό.

Εκτός αυτού, νομίζω ότι μετά από μεταπτυχιακές σπουδές, όλοι έχουν θεωρητικά δικαίωμα σε διδακτορικό (οι μηχανικοί, μάλιστα, και χωρίς αυτές). Το τελικό κριτήριο, όμως, για το αν ένας άνθρωπος γίνει δεκτός για να κάνει διδακτορικό, πρέπει να συνεχίσει να επαφίεται στο αν θα βρει επιβλέποντα και γίνει δεκτός από το πανεπιστήμιο. Δεν μπορεί να διασφαλιστεί ότι όλοι θα συνεχίζουν σε διδακτορικό. Ειδικά σε "δημοφιλή" αντικείμενα, θα γίνεται πατείς με πατώ σε. Ποιος θα τους επιβλέπει όλους αυτούς;

3-  Όχι σε κάθε είδους σπάσιμο και  διαχωρισμούς σε κύκλους σπουδών.

Διαφωνώ. Λόγω της Μπολόνια, θα πρέπει αυτό να γίνει. Το θέμα είναι να κατακτηθούν διατάξεις που εξασφαλίζουν τους φοιτητές. Για το Πολυτεχνείο, αυτές ή θα πρέπει να είναι η απ'ευθείας αναγνώριση του διπλώματος ως μάστερ, ή το "πλασματικό" σπάσιμο σε 3+2. Όπως έχει ειπωθεί και από άλλους, θα πρέπει να στραφούμε προς το ΤΕΕ, για το θέμα αυτό.

4-  Όχι στην κατηγοριοποίηση και τον  ανταγωνισμό ιδρυμάτων και φοιτητών  που εντείνουν τους ταξικούς φραγμούς.

Δεν καταλαβαίνω τι λέγεται εδώ. Πρέπει να γίνει πιο σαφές. Κατά τα άλλα, de facto υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στα ιδρύματα, λόγω του επιπέδου σπουδών. Μπορεί κανείς και να τις απαγορεύσει διά νόμου, αν θέλει, αλλά δεν πρόκειται να πάψουν να υπάρχουν.

5-  Κατάργηση των ν+3, και των  προαπαιτούμενων.

Το ν+3 ίσως μπορεί να γίνει ν+4 ή ν+5. Αλλά ούτως ή άλλως, ποιος μπορεί να περάσει 15 μαθήματα σε ένα εξάμηνο; Πότε θα τα διαβάσει; Παρεμπιπτόντως, η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο το ΤΗΜΜΥ ΑΠΘ, και κανέναν άλλον, επομένως αν σκοπός είναι ένα γενικό "αντιπόρισμα", ίσως να μην έχει καν θέση. Αν υπάρχει τέτοιο θέμα, πρέπει να ζητηθεί στη ΓΣ των καθηγητών του τμήματος, και όχι από το Υπουργείο.

6-  Στις περιπτώσεις που περνά κάποιο  μάθημα λιγότερο από το 25% των φοιτητών  που το δίνουν, να γίνεται επανεξέταση.

Δεν διαφωνώ με τη λογική της επανεξέτασης. Και το ποσοστό μου φαίνεται εκ πρώτης όψεως λογικό, ας το σχολιάσει και κάποιος που ξέρει καλύτερα.

7-  Εναλλακτικές μορφές εξέτασης  (συμπληρωματικές και απαλλακτικές  εργασίες, ασκήσεις και πρόοδοι),  προαιρετικές όμως για να μην υπάρξει  εντατικοποίηση των σπουδών.

Επίσης αυτό είναι θέμα της κάθε σχολής/τμήματος ξεχωριστά, οπότε ισχύουν αυτά που έγραψα παραπάνω.

Ακόμα κι έτσι, πάντως, έχουμε υποχρεωτικές εργασίες ή προόδους στο τμήμα;




Title: Απ: Δομή σπουδών (προ- και μεταπτυχιακών)
Post by: chggr005 on June 05, 2006, 11:16:18 am
(1) Για ποιο λόγο δεν μας φτάνει το 9χρονο και επιθυμούμε 12χρονο σχολείο βασικής εκπαίδευσης?
Νομίζω πως στην παρούσα φάση δεν θα πρέπει να αλλάξει το 9χρονο σχολείο, αφού ούτως ή άλλως στα 3 χρόνια του λυκείου μαθαίνουμε αρκετά εξειδικευμένες γνώσεις που δεν είναι χρήσιμες για κάποιον που θέλει να γίνει υδραυλικός πχ.
Ο σκοπός της 9χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης είναι να εφοδιάσει τον κάθε πολίτη με όλες τις απαραίτητες γνώσεις που θα του επιτρέψουν να ζήσει μία καλύτερη ζωή. Δεν μπορώ να καταλάβω σε τι βοηθάει η γνώση των ολοκληρωμάτων και των παραγώγων (διδάσκονται στο λύκειο) σε κάποιον που θέλει να γίνει γεωργός ή οικοδόμος. Άρα λοιπόν προτείνω την κατάργηση του 12χρονου με κύριο επιχείρημα ότι στο λύκειο δεν μας μεταδίδονται οι απαραίτητες γνώσεις, αλλά προετοιμαζόμαστε για τις εξετάσεις της 3ης λυκείου. Ένας άνθρωπος που δεν θέλει να πάει στο πανεπιστήμιο, δεν θα πρέπει να βιώνει αυτό το μαρτύριο...

(3) Διαφωνώ πλήρως στην πρόταση αυτή, διότι η επιστήμη και η τεχνολογία εξελίσσεται με αποτέλεσμα να μην χωράνε όλες οι γνώσεις σε έναν κύκλο σπουδών. Για τον λόγο αυτό έσπασε το τμήμα Μηχανολόγων – Ηλεκτρολόγων και για τον ίδιο λόγο διαλέγουμε τομέα στο 5ο εξάμηνο...

(5) Τα προαπαιτούμενα δεν νομίζω πως είναι κάτι εντελώς κακό. Ας δούμε τι γίνεται πραγματικά στην πράξη: τα περισσότερα άτομα που δεν παίρνουν τομέα χρωστάν ταυτόχρονα πολλά μαθήματα και όχι μόνο αυτά που απαιτούνται. Στην περίπτωση αυτή καλύτερο είναι κατά την γνώμη μου να χάσουν μία χρονιά έτσι ώστε να τους δοθεί η δυνατότητα να περάσουν τα μαθήματα αυτά και να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις για την παρακολούθηση των μαθημάτων του τομέα. Τέλος, τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για κάποιον που χρωστάει πολλά μαθήματα, έχει πάρει τομέα και καλείται να ανταποκριθεί και στις απαιτήσεις των μαθημάτων του τομέα.