Title: Συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία (26-5-2006) Post by: Alexkasgr on May 27, 2006, 10:26:33 am Μόλις διάβαζα το απομαγνητοφωνημένο κείμενο. Το επισυνάπτω σε .pdf που έφτιαξα.
Είναι αρκετά μεγάλο για να διαβαστεί με τη μία, αλλά έχει πιο πολύ ενδιαφέρον από ότι περίμενα. Επιλέγω μερικά σημεία από τα όσα είπε η Υπουργός: "Ουδέποτε στην ιστορία της χώρας είχε ανοίξει τέτοια ευκαιρία για διάλογο για όλα τα θέματα στα ζητήματα παιδείας. Και γι' αυτό υπάρχουν απόλυτες αποδείξεις. Κάθε άλλο σχόλιο αποτελεί πρόσχημα." Τώρα κατάλαβα τι σημαίνει διάλογος για την παιδεία!! Συζήτηση με τους πολιτικούς αρχηγούς στη Βουλή και αν βαρεθούμε επειδή τα έχουμε ξαναπεί, λέμε και τίποτα για εξωτερική πολιτική. "Είπε ο κ. Αλαβάνος: «Από τρίτους η αξιολόγηση». Κανένας τρίτος. Η εσωτερική αξιολόγηση γίνεται από τους ίδιους τους καθηγητές, αλλά και από τους φοιτητές φυσικά. Μπορεί να μην αρέσει σε ορισμένους καθηγητές η αξιολόγησή τους από τους φοιτητές και σε ορισμένους που δεν είναι εκεί. Αλλά έτσι γίνεται η αξιολόγηση σʼ όλη την Ευρώπη και σʼ όλο τον κόσμο. Και η εξωτερική αξιολόγηση είναι μέσω της ΑΔΥΠ που είναι ένα όργανο που έχει τους εκπροσώπους της και το μόνο πρόσωπο που διορίζεται από τον Υπουργό είναι ο Πρόεδρος, που στην ουσία προτείνεται από τον Υπουργό στη Βουλή. Ποια εξωτερική αξιολόγηση και ποιοι οικονομικοί παράγοντες;" Aς το έχουμε κατά νου... "Ακούσαμε, παραδείγματος χάρη, για το διάλογο για την παιδεία. Κυρίες και κύριοι, ουδέποτε είχατε κάνει κανένα διάλογο για την παιδεία, θεσμοθετημένο και σαφή, διότι διάλογος για την παιδεία δεν είναι να καλεί ο Υπουργός τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να λέει ο καθένας τα δικά του και να βγαίνει ο καθένας έξω στα τηλεοπτικά κανάλια να λέει ό,τι θέλει. Διάλογος είναι να τα λένε όλοι όλα μπροστά σε όλους και να λένε όλες τις φορές τα ίδια, όχι να λέμε άλλα στα επιστημονικά συνέδρια, άλλα στα τηλεοπτικά κανάλια, άλλα στους δικούς μας ανθρώπους και άλλα όπου μπορούμε. Επομένως, η Κυβέρνηση προχώρησε σε δημόσια διαβούλευση μέσω ενός οργάνου, του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, που ήταν ένα όργανο που είχε συνεδριάσει μία μόνο φορά τυπικά με παρουσία του προηγούμενου Πρωθυπουργού και δεν είχε ενεργοποιηθεί ποτέ, ένα όργανο του οποίου πολιτικά η πλειοψηφία δεν έχει σχέση με την Κυβέρνηση. Όμως εμείς είπαμε επανειλημμένα ότι δεν αμφισβητούμε την επιστημονική επάρκεια οποιουδήποτε Έλληνα ό,τι και αν ψηφίζει. Δεν έχει καμία σχέση το ένα με το άλλο. Στο κάτω-κάτω είμαστε δημοκρατία." Να το και το ΕΣΥΠ... το οποίο έκανε το διάλογο και κατέληξε στις προτάσεις του. Τέλος, το βασικό επιχείρημα της Κυβέρνησης για την αλλαγή του άρθρου 16 και του Νόμου Πλαισίου (αναφέρεται στο ότι συμφωνεί και το ΠΑΣΟΚ στα ίδια): "Βέβαια συμφωνούμε σʼ ένα θέμα: Το περί εσωστρέφειας. Πράγματι ήταν τόση η εσωστρέφεια ώστε απαγορεύονταν τα κοινά μεταπτυχιακά με ξένα πανεπιστήμια. Και απαγορεύονταν τελείως η οποιαδήποτε διδασκαλία ή μεταπτυχιακό σε ξένη γλώσσα. Αυτή ήταν η εσωστρέφεια την οποία καλλιεργήσατε και η οποία δεν υπάρχει πια. Και φυσικά δεν μπορέσατε να περάσετε από το ελληνικό Κοινοβούλιο, ανταποκρινόμενοι δεν ξέρω σε ποια διάθεση ή στάση έναντι των όποιων αντιδρώντων, αυτά που οφείλατε: Τη «Δια Βίου Εκπαίδευση» που είναι αυτή τη στιγμή όλος ο προγραμματισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο βασικός πυλώνας και την αξιολόγηση. [...] Η πρότασή σας για την αλλαγή στο Σύνταγμα –και προς τιμήν σας και την προηγούμενη φορά είχατε πάρει ανάλογη θέση- είναι ίδια με την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας. Προφανέστατα θα ελέγχονται από το κράτος τα όποια κι αν γίνουν μη κερδοσκοπικά μη κρατικά πανεπιστήμια. Αλίμονο! Η δε πρόταση της Κυβέρνησης σημειώνει ότι και οι καθηγητές αυτών θα έχουν τα ίδια υψηλά προσόντα που έχουν και οι καθηγητές των δημοσίων πανεπιστημίων. Εγώ δεν ξέρω αν θα έρθουν κάποιοι ιδιώτες να κάνουν πανεπιστήμια. Ξέρω όμως ένα πράγμα. Ότι αν δεν αρθεί αυτή η ιδιότυπη απαγόρευση που δεν υπάρχει σε καμία άλλη χώρα του κόσμου, τότε θα γίνουν αυτά που είπε ο κ. Αλαβάνος. Ότι, δηλαδή, τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών με το franchising θα θεωρηθούν ότι χορηγούν επαγγελματικά δικαιώματα και πτυχία πανεπιστημίου. Γνωρίζετε άριστα –διότι έχω απαντήσει πολλές φορές σε ερωτήσεις- ότι η στάση της Κυβέρνησης είναι σαφέστατη. Μη ελεγχόμενα ποιοτικώς ιδρύματα δεν μπορούν να αναγνωριστούν. Αυτό είναι σαφές. Πόσο μπορούμε να το βγάλουμε πέρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο; Θα το δούμε. Αλλά η στάση μας έχει το καλύτερο νομικό οπλοστάσιο και είναι σαφέστατη. Εάν όμως, δεν είχαμε αυτή την απαγόρευση, τότε θα μπορούσαμε μέσω των διαδικασιών να ελέγξουμε την ποιότητα και να μην αφήσουμε να λειτουργούν συστήματα, τα οποία δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους. Τώρα δεν μπορούμε. Είναι πιθανόν να μας το επιβάλλει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δια της διαδικασίας του ανταγωνισμού. Αυτή είναι η αλήθεια την οποία γνωρίζετε πάρα πολύ καλά." Title: Απ: Συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία (26-5-2006) Post by: KorkoLyk on May 27, 2006, 11:35:18 am Στη λίστα έχει βγει και η ομιλία Καραμανλή και Παπαρήγας για το θέμα της Παιδείας.
Title: Απ: Συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία (26-5-2006) Post by: Alexkasgr on May 27, 2006, 11:51:34 am ...και του Παπανδρέου και του Αλαβάνου... ;)
Title: Re: Συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία (26-5-2006) Post by: NetBuster on May 27, 2006, 12:36:47 pm Εγω θεωρω οτι η πρωτολογια του Παπανδρεου ηταν παρα πολυ σωστη...Αντιθετα η θεση του Αλαβανου ηταν (οπως παντα imho) περι ανεμων και υδατων σε μια σουρρεαλιστικη βαση.
Title: Απ: Συζήτηση σε Άλλη Βάση Post by: emmanuel on May 27, 2006, 12:56:39 pm νομίζω είνα το κατάλληο τόπικ εδώ για το σχόλιο:
ανεξάρτητα απο καταλήψεις ή όχι,συμφωνίες ή διαφωνίες,θέλω να αναφερθώ αποκλειστικά στο άρθρο 16 και να το συνδυάσω με τα παρακάτω λόγια του πρωθυπουργού. "Οι μεταρρυθμίσεις που προωθούνται και στις δύο περιπτώσεις, αποβλέπουν σε ξεκάθαρους αναπτυξιακούς και κοινωνικούς στόχους. Πρώτον, στην αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και την προσαρμογή της στα ευρωπαϊκά και τα διεθνή πρότυπα. Οι πτυχιούχοι μας να αξιοποιούν τη γνώση που αποκτούν, οπουδήποτε και αν βρεθούν. Δεύτερον,.. την σύνδεση της παιδείας με την παραγωγική διαδικασία και την αγορά εργασίας. Οι πτυχιούχοι μας με άλλα λόγια να βρίσκουν δουλειά στο χώρο που επιλέγουν, αντί να βάζουν τα πτυχία τους στο ράφι. Τέταρτον, στη συγκράτηση της μετανάστευσης φοιτητών, η Ελλάδα να εισάγει αντί να εξάγει φοιτητές. Πέμπτον, στη διευκόλυνση της πρόσβασης όλων στην ανώτατη εκπαίδευση. Οι νέες και οι νέοι να έχουν περισσότερες εκπαιδευτικές επιλογές. κτλ Προσωπικά σαν τημμυ και σαν πολυτεχνείο μπορώ να πώ ότι δε με συμφέρει και είμαι κατά των ιδιωτικών,αλλα... και ρωτάω:σε ένα βαθμό συμφωνούμε ότι αυτοί είναι στόχοι πυο πρέπει αν πραγματοποιηθούν?κι αν όχι,τότε -αυτο έχει να κάνει με τη γενικότερη πολιτική όσον αφορα και την ΕΕ. άν πραγματικά πρέπει να ανταποκριθούμε στα παραπάνω,ΔΥΣΤΥΧΩΣ-και το τονίζω-εκεί που έχουν φτάσει τα πράγματα σε επίπεδο ευρώπης,ή θα αναγκαστούμε να τα δεχτούμε,ή περήφανα θα αρνηθούμε,δεχόμενοι τις συνέπειες,δλδ την μη πραγματοποίηση των παραπάνω στόχων.... σίγουρα βέβαια υπάρχουν και άλλοι δρόμοι,εγώ αυτούς σκέφτομαι... Title: Re: Συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία (26-5-2006) Post by: Vulcan on May 27, 2006, 13:07:51 pm Εγω θεωρω οτι η πρωτολογια του Παπανδρεου ηταν παρα πολυ σωστη...Αντιθετα η θεση του Αλαβανου ηταν (οπως παντα imho) περι ανεμων και υδατων σε μια σουρρεαλιστικη βαση. Γιατί υποτιμάς τον εαυτό σου; Πρόκειται για γελοίο δεκάρικο που δεν κατάφερε καν να πει αυτά που σχεδίαζε γιατι αναλώθηκε σε λεονταρισμούς και εξυπνάδες, που δεν τα κατφέρνει κιόλας. Δες για παράδειγμα την ολοφάνερη αδυναμία του, όταν ξεκινά να αναφέρει τις επτά προτάσεις του, αρχίζει να τις αριθμεί, χάνεται, δεν ολοκληρώνει, και στο τέλος επανέρχεται στις εφτά (?) προτάσεις του. Όποιος κατάλαβε ποιες είναι, ας το πει και στους υπόλοιπους. Μην εκτίθεσαι, δεν αξίζει τον κόπο. Title: Απ: Συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία (26-5-2006) Post by: Zarathoustra on May 27, 2006, 13:45:49 pm Οι προτάσεις του Παπανδρέου είναι παρόμοιες με τις προτάσεις του ΕΣΥΠ.
Εξάλλου οι επίσημες θέσεις του ΠΑΣΟΚ υπάρχουν στην ιστοσελίδα του κόμματος. Title: Re: Συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία (26-5-2006) Post by: NetBuster on May 27, 2006, 14:01:20 pm Mαλλον αναφερεσαι στον Αλαβανο...Ποτε εκτεθηκα και πως?Και γιατι δεν αξιζει τον κοπο?
Γιατί υποτιμάς τον εαυτό σου; Πρόκειται για γελοίο δεκάρικο που δεν κατάφερε καν να πει αυτά που σχεδίαζε γιατι αναλώθηκε σε λεονταρισμούς και εξυπνάδες, που δεν τα κατφέρνει κιόλας. Δες για παράδειγμα την ολοφάνερη αδυναμία του, όταν ξεκινά να αναφέρει τις επτά προτάσεις του, αρχίζει να τις αριθμεί, χάνεται, δεν ολοκληρώνει, και στο τέλος επανέρχεται στις εφτά (?) προτάσεις του. Όποιος κατάλαβε ποιες είναι, ας το πει και στους υπόλοιπους. Μην εκτίθεσαι, δεν αξίζει τον κόπο. Title: Re: Συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία (26-5-2006) Post by: gpapanik on May 27, 2006, 15:34:11 pm ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Πρόεδρος της Κυβέρνησης):
Έχουμε, όμως, απόλυτη σιγουριά ότι οι μεταρρυθμίσεις που προωθούμε με τις δυο αυτές κεντρικές πολιτικές επιλογές, εγγυώνται όφελος για όλους τους πολίτες, ιδίως μάλιστα για τους οικονομικά ασθενέστερους. Η πρωτη κεντρικη πολιτικη επιλογη ειναι το αρθρο 16. Και ποιος δεν συμφωνει οτι η ιδιωτικοποιηση των πανεπιστημιων εγγυαται οφελος για τους οικονομικα ασθενεστερους? Η δευτερη ειναι ο νομος πλαισιο οπου εδω πια το οφελος ειναι προκλητικο. Αν εισαι ξυσαρχιδης και δεν τελειωσεις σε 1,5ν χρονια σε διωχνουμε και το λεμε και στο μπαμπα σου. Τον απαλυνουμε το φουκαρα απ΄τα εξοδα του ανευθυνου γιου/κορης του. Αν δεν καταφερει ο σκραπας να περασει μεσα σε 4 φορες το πεδιο τον απαλυνουμε και παλι. Και φυσικα καταργουμε το δωρεαν συγγραμα για να καταλαβει την αξια του χρηματος και να το γυρισει στην αποταμιευση. Βρε τι καλος ανθρωπος. Βρε ουστ.. Πάνε όμως και παραπέρα, πάνε την παιδεία μας πιο ψηλά. Αναβαθμίζουν την ποιότητά της, διασφαλίζουν ουσιώδεις προϋποθέσεις για τη βελτίωσή της, ανοίγουν το δρόμο για την ανταπόκρισή της στο ευρωπαϊκό και το διεθνές περιβάλλον. ...ανοιγουν το δρομο για το ΣΤΗΣΙΜΟ της στο στο ευρωπαϊκό και το διεθνές περιβάλλον Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, παραδοσιακά τα συστήματα ανώτατης εκπαίδευσης και ειδικότερα τα πανεπιστήμια αντανακλούν την εθνική διάσταση της εκπαίδευσης και της έρευνας σε κάθε χώρα, συντελούν στην κοινωνική συνοχή και την οικονομική ανάπτυξη, ανοίγουν δρόμους σε νέα γνωστικά πεδία, εξοπλίζουν τις νέες και τους νέους με τα εφόδια που απαιτούνται για την επαγγελματική τους πορεία, τη συμμετοχή τους στην παραγωγική διαδικασία, τη διεκδίκηση υψηλού επιπέδου θέσεων στην αγορά εργασίας. Ακριβως επειδη αυτο το εχουμε καταλαβει καλα, το υποστηριζουμε υποχρηματοδοτωντας τα. Και τα οποια χρηματα βαζουμε στην ακρη απ΄την υποχρηματοδοτηση αυτη παλι στην "εκπαιδευση" σας τα ριχνουμε. Χρηματοδοτουμε eurovision, Ολυμπιακο και Παναθηναικο. Κι αν τα χωσει λιγο κι ο ιδιωτης και εξασφαλισουμε κι αλλα θα δωσουμε και στην Μπαοκαρα μας. Εχουμε οραμα... Το ερώτημα που τίθεται είναι απλό. Το ελληνικό σύστημα ανταποκρίνεται με επάρκεια σε όλα αυτά; Όλοι οι Έλληνες ξέρουμε πολύ καλά ποια είναι η κατάσταση που διαμορφώθηκε τα προηγούμενα χρόνια. Όλοι ξέρουμε τα προβλήματα που υπάρχουν, ξέρουμε τις απαιτήσεις της νέας εποχής. Είναι κοινός τόπος ότι ο εικοστός πρώτος αιώνας βρήκε το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα να λειτουργεί με χρόνιες αδυναμίες, με έλλειμμα πνεύματος άμιλλας και κριτικής σκέψης, με απουσία αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς και τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, με μειωμένες σε σύγκριση με τα διεθνή στοιχεία μαθησιακές επιδόσεις, με υψηλό κόστος δαπάνης για τις οικογένειες των μαθητώ"Ακούσαμε, παραδείγματος χάρη, για το διάλογο για την παιδεία. Κυρίες και κύριοι, ουδέποτε είχατε κάνει κανένα διάλογο για την παιδεία, θεσμοθετημένο και σαφή, διότι διάλογος για την παιδεία δεν είναι να καλεί ο Υπουργός τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να λέει ο καθένας τα δικά του και να βγαίνει ο καθένας έξω στα τηλεοπτικά κανάλια να λέει ό,τι θέλει. Διάλογος είναι να τα λένε όλοι όλα μπροστά σε όλους και να λένε όλες τις φορές τα ίδια, όχι να λέμε άλλα στα επιστημονικά συνέδρια, άλλα στα τηλεοπτικά κανάλια, άλλα στους δικούς μας ανθρώπους και άλλα όπου μπορούμε. Επομένως, η Κυβέρνηση προχώρησε σε δημόσια διαβούλευση μέσω ενός οργάνου, του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, που ήταν ένα όργανο που είχε συνεδριάσει μία μόνο φορά τυπικά με παρουσία του προηγούμενου Πρωθυπουργού (τς τς τς) και δεν είχε ενεργοποιηθεί ποτέ, ένα όργανο του οποίου πολιτικά η πλειοψηφία δεν έχει σχέση με την Κυβέρνηση (κλαπ κλαπ κλαπ - αληθεια, τους ρωτησατε ή το γνωριζατε απο πριν?). Όμως εμείς είπαμε επανειλημμένα ότι δεν αμφισβητούμε την επιστημονική επάρκεια οποιουδήποτε Έλληνα ό,τι και αν ψηφίζει (γιατι τυχαινει να το ξερουμε αυτο). Δεν έχει καμία σχέση το ένα με το άλλο (προς θεου κυρια μου ποιος ισχυριστηκε το αντιθετο?). Στο κάτω-κάτω είμαστε δημοκρατίΜετά από μια σειρά πειραματισμών που κράτησαν ένα τέταρτο του αιώνα, η παιδεία στον τόπο μας έφτασε, δυστυχώς, να είναι το πιο βαρύ οικονομικό φορτίο σχεδόν για κάθε ελληνική οικογένεια. Έφτασε στο σημείο που το κάθε παιδί στο λύκειο στοιχίζει στην οικογένειά του γύρω στις 4.000 ευρώ το χρόνο. Έφτασε η χώρα στο σημείο να κατέχει κατ αναλογίαν του πληθυσμού- το παγκόσμιο ρεκόρ στην εξαγωγή φοιτητών. Έχουμε περισσότερους από εξήντα χιλιάδες φοιτητές στα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Μας πνίγει η ανεργία, αλλά χρηματοδοτούμε με το φοιτητικό μας συνάλλαγμα τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης στο εξωτερικό. Αναγνωρίζουμε στην πράξη τα μη κρατικά πανεπιστήμια που λειτουργούν ακόμα και στα Βαλκάνια, αλλά δεν επιτρέπουμε την ίδρυσή τους στη χώρα μας. Έχουμε μη κρατικά σχολεία, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά απαγορεύουμε την ίδρυση μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Γι'αυτο παιδια ολοι μεσα. Ας αυξησουμε λιγο ακομα τους εισαχθεντες (μας παιρνει ενα 30-40% ακομα τι λετε?) ας ιδρυσουμε και κανα ιδιωτικο και παιδια: ΣΠΟΥΔΑΣΤΕ. Αλλα προσοχη μην τεμπελιασετε θα φατε ποδι. Και μετα θα σας βρουμε και δουλεια εμεις μην ανησυχειται (ανεξαρτητα τι ψηφιζουμε κυρια υπουργε, ετσι? Δεν εχει καμια σχεση το ενα με το αλλο, ετσι?) Το έλλειμμα ποιότητας, η απουσία αξιολόγησης, η φοβία μπροστά στην πρόοδο είναι ζημιά για όλους. Η κληρονομιά του χθες είναι πιο βαριά για τους οικονομικά ασθενέστερους και όχι για τους ισχυρούς. Και την κληρονομιά αυτή είναι απόφασή μας να την αλλάξουμε. Αυτό δεσμευτήκαμε, αυτό οφείλουμε να πράξουμε και αυτό κάνουμε. Είναι απαίτηση της κοινωνίας, είναι αξίωση του μέλλοντος που μας προκαλεί επιτακτικά όλες και όλους. Η μεγαλη αληθεια. Αυτο δεσμευτηκαν να κανουνε οταν οι μισοι απο μας τους ψηφιζανε. Αλλα μας δωσαν και "φθηνο" adsl, ετσι? Ο κόσμος έχει περάσει, εδώ και καιρό, το κατώφλι μιας νέας εποχής. Από τη μια διψάει για αρχές, για αξίες και από την άλλη απαιτεί να επενδύσουμε στην τεχνολογία, την έρευνα, την καινοτομία. Τα νέα δεδομένα, η παγκοσμιότητα, η ψηφιακή επανάσταση, η ταχύτητα των εξελίξεων, η ένταση του διεθνούς ανταγωνισμού, επηρεάζουν ολοένα και περισσότερο τις οικονομικές και κοινωνικές δομές σε ολόκληρο τον κόσμο. Προκαλούν επιδράσεις, καταλυτικές επιδράσεις, στην οικονομία, την παραγωγή, τη διακίνηση προϊόντων και υπηρεσιών, την επικοινωνία. Οι οικονομικές και κοινωνικές σταθερές που μέχρι πρόσφατα θεωρούνταν δεδομένες, μετεξελίσσονται ραγδαία. Γι'αυτο θα σας παρουμε και υπολογιστες. Η συζήτηση αυτή ήδη βρίσκεται στην επικαιρότητα, στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Αφορά, όμως, ακόμη πιο πολύ τη δική μας χώρα. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Και αυτό για δυο πολύ σοβαρούς λόγους. Πρώτον, γιατί μείναμε πίσω στα χρόνια που πέρασαν. Κα ι δεύτερον, γιατί έχουμε ανθρώπινο δυναμικό ικανό να βρίσκεται στην πρωτοπορίΤα κεντρικά ερωτήματα, ερωτήματα που τίθενται εδώ και καιρό, είναι ξεκάθαρα: Τι παιδεία θέλουμε; Πως την πετυχαίνουμε; Με ποιες πολιτικές; Απαντάμε στις προκλήσεις της εποχής ή μένουμε απαθείς και αδρανείς; Εφαρμόζουμε πολιτικές που εξασφαλίζουν την πρόοδο ή μένουμε καθηλωμένοι στη συντηρητική διαχείριση ξεπερασμένων πολιτικών; [....] Στα ερωτήματα αυτά απαντούν ήδη οι πολίτες με τα αιτήματά τους. Απαντά η μεγάλη κοινωνική συμμαχία των αλλαγών και των μεταρρυθμίσεων. Ακριβως. Οι φοιτητες με τα 3/4 των σχολων κατηλλειμενες και οι καθηγητες με απεργια διαρκειας. Όταν ένα σύστημα παιδείας παράγει σε μεγάλο βαθμό, άνεργους πτυχιούχους, χρειάζεται αλλαγές γενναίες, τολμηρές αλλαγές. Αυτή είναι η προοδευτική πολιτική, οι στοχευμένες αλλαγές, οι τολμηρές μεταρρυθμίσεις. Βρισκόμαστε ήδη σε ένα κρίσιμο σημείο, στο σημείο των αποφάσεων που οδηγούν σε ουσιαστικές λύσεις, στο σημείο που υποχρεούμαστε να μετατρέψουμε το σκεπτικισμό, τη φοβία για το καινούργιο, σε βούληση και σε δημιουργίΥπενθυμίζω το νόμο για τη διασφάλιση της ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση. Εισάγει σταδιακά την αξιολόγηση, ώστε να εντοπίζονται και να αντιμετωπίζονται υπαρκτές αδυναμίες, αλλά και να προάγεται ο ανταγωνισμός προσφοράς και ποιότητας. Εξασφαλίζει την ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ ελληνικών και ξένων Α.Ε.Ι., συνδέει τα πτυχία με την εσωτερική και την ευρωπαϊκή αγορά εργασίας. Υπενθυμίζω την αναδιοργάνωση του συστήματος και την επανίδρυση του Οργανισμού Αναγνώρισης Πανεπιστημιακών Τίτλων. Εξυγιαίνει, απλοποιεί, επισπεύδει τις ακολουθητέες διαδικασίες, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα διαφάνεια και αντικειμενικότητα. Θυμίζω τη θεσμοθέτηση ολοκληρωμένου συστήματος υποδομών για τη δια βίου εκπαίδευση, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Υπενθυμίζω το νόμο για την ίδρυση διεθνούς πανεπιστημίου με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Συνιστά το πρώτο άνοιγμα της ελληνικής ανώτατης εκπαίδευσης πέρα από τα σύνορά μας. Υπενθυμίζω το νόμο για την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση. Δίνει στα Τεχνολογικά Ιδρύματα της χώρας τη δυνατότητα να αναπτύξουν νέα δυναμική.[...] Το νερό μπήκε ήδη στο αυλάκι, χρειάζονται, όμως, πολλά ακόμη. Χρειάζεται τώρα να συνεχίσουμε τις αλλαγές και τις μεταρρυθμίσεις για να δώσουμε τέλος στις παθογένειες του χθεΠράγματι το Υπουργείο Παιδείας προετοιμάζει εδώ και καιρό, από τον περασμένο Οκτώβριο, την αναμόρφωση του νόμου-πλαισίου για τα Α.Ε.Ι.. Η επεξεργασία των σχετικών νέων ρυθμίσεων βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο. Επιζητήσαμε στο διάστημα που πέρασε και συνεχίζουμε να επιζητούμε κάθε γόνιμη άποψη και ιδέα. Ήμασταν και είμαστε ανοικτοί στο διάλογο, διάλογο ουσίας, διάλογο για να αλλάξουμε τα πράγματα, για να κάνουμε βήματα προς τα μπρος, για να μπορέσουν τα πανεπιστήμιά μας να ανταποκριθούν στην πρόκληση της κοινωνίας της γνώσης. Ε οχι δα. Η ιδια σου η υπουργος τα λεει οχι εγω (ζητω συγγνωμη, ξαναμανα οι δηλωσεις της υπουργεσσας):"Ακούσαμε, παραδείγματος χάρη, για το διάλογο για την παιδεία. Κυρίες και κύριοι, ουδέποτε είχατε κάνει κανένα διάλογο για την παιδεία, θεσμοθετημένο και σαφή, διότι διάλογος για την παιδεία δεν είναι να καλεί ο Υπουργός τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να λέει ο καθένας τα δικά του και να βγαίνει ο καθένας έξω στα τηλεοπτικά κανάλια να λέει ό,τι θέλει. Διάλογος είναι να τα λένε όλοι όλα μπροστά σε όλους και να λένε όλες τις φορές τα ίδια, όχι να λέμε άλλα στα επιστημονικά συνέδρια, άλλα στα τηλεοπτικά κανάλια, άλλα στους δικούς μας ανθρώπους και άλλα όπου μπορούμε." Για τον ίδιο σκοπό, συναντήθηκα και ο ίδιος πολύ πρόσφατα, πριν από λίγες ημέρες, με τους πρυτάνεις και πρέπει να σας πω ότι είχαμε μία πολύ γόνιμη συζήτηση, ποιότητας συζήτηση, ουσίας συζήτηση, για το μέλλον των πανεπιστημίων. Βασικοί άξονες της μεταρρύθμισης που προτείνουμε, είναι: Πρώτον, η ενίσχυση της συνταγματικά κατοχυρωμένης αυτοδιοίκησης των Α.Ε.Ι. με την κατάρτιση οργανισμών και εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας. . Κατι λεει και το δελτιο τυπου της Π.Ο.Σ.Δ.Ε.Π. για τον "ακραιο παραμβατισμο στις ακαδημαικες υποθεσεις των πανεπιστημιων" Δεύτερον, η καθιέρωση τετραετούς ακαδημαϊκού αναπτυξιακού προγραμματισμού για την επίτευξη των στόχων και την ανταπόκριση στην αποστολή τους. Να ετοιμαστουμε για πολυ σεξ δηλαδη... Τρίτον, η καθιέρωση του θεσμού του Συνηγόρου των Α.Ε.Ι., τα καθήκοντα του οποίου θα ασκούνται από τον Συνήγορο του Πολίτη. Αυτο μας ελειπε... Τέταρτον, η προώθηση μέτρων για τη διαφάνεια και τη δημοσιότητα και η συγκρότηση επιτροπής δεοντολογίας σε κάθε ίδρυμα. Σε πιστεψαμε... Έκτον, η κατάργηση του μοναδικού διανεμόμενου συγγράμματος για κάθε μάθημα και η καθιέρωση ειδικής κάρτας που δίνει τη δυνατότητα επιλογής από συγκεκριμένο κατάλογο συγγραμμάτων. Βρε ουστ.. Οχι στο μοναδικο συγγραμα, ΝΑΙ στο δωρεαν συγγραμα. Έβδομον, ο ορισμός ανώτατου χρονικού ορίου για τις προπτυχιακές σπουδές και η εισαγωγή εγγυήσεων αδιάβλητης εξέτασης. Όγδοον, η διασφάλιση ουσιαστικού σεβασμού στο πανεπιστημιακό άσυλο, που δεν μπορεί ούτε να θίγει την ελευθερία ούτε να υποθάλπει εγκληματικές ενέργειες, καταστροφικές δράσεις ή βίαιες επιθέσεις εναντίον διδασκόντων και διδασκομένων. Βρε ουσττ.. χυδαιε χοντρε. Η διασφαλιση ειναι η καταργηση στην ουσια (με την πλειοψηφια του πρυτανικου συμβουλιου)? Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έρχομαι τώρα στο δεύτερο από τα θέματα που θίγει η Γενική Γραμματέας του Κομμουνιστικού κόμματος, στην πρότασή μας δηλαδή για την μεταρρύθμιση του άρθρου 16 του Συντάγματος. Οι θέσεις μας στο θέμα αυτό είναι γνωστές εδώ και πολλά χρόνια. Μάλιστα, θέλω να υπογραμμίσω ότι η υιοθέτησή τους από τη σημερινή ηγεσία του ΠΑ.ΣΟ.Κ είναι θετική εξέλιξη. Ρε παιδια οχι και μαγκες οι της πασπ γιατι υποστηριζουν ενα κοινο πλαισιο υπερ της καταληψης. Μπορουν να υποστηριξουν οτι θελουν αλλα σχολια τυπου "μπραβο ειστε μαγκες" μηπως δεν ανταποκρινονται στην πραγματικοτητα? Η αναβάθμιση της ποιότητας των σπουδών, αλλά και το επίσημο άνοιγμα της πόρτας για την ίδρυση μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών ανώτατων ιδρυμάτων, είναι ζητήματα πολιτικής και κοινωνικής ευθύνης. Οι μεταρρυθμίσεις που προωθούνται και στις δύο περιπτώσεις, αποβλέπουν σε ξεκάθαρους αναπτυξιακούς και κοινωνικούς στόχους. Πρώτον, στην αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και την προσαρμογή της στα ευρωπαϊκά και τα διεθνή πρότυπα. Οι πτυχιούχοι μας να αξιοποιούν τη γνώση που αποκτούν, οπουδήποτε και αν βρεθούν. Δεύτερον, στην ενίσχυση της έρευνας και της παραγωγής νέας γνώσης, αλλά και την σύνδεση της παιδείας με την παραγωγική διαδικασία και την αγορά εργασίας. Οι πτυχιούχοι μας με άλλα λόγια να βρίσκουν δουλειά στο χώρο που επιλέγουν, αντί να βάζουν τα πτυχία τους στο ράφι. Τρίτον, στο δραστικό περιορισμό της παραπαιδείας. Οι οικογένειες των μαθητών του λυκείου να μην επιβαρύνονται με το σημερινό τεράστιο κόστος. Τέταρτον, στη συγκράτηση της μετανάστευσης φοιτητών, η Ελλάδα να εισάγει αντί να εξάγει φοιτητές. Πέμπτον, στη διευκόλυνση της πρόσβασης όλων στην ανώτατη εκπαίδευση. Οι νέες και οι νέοι να έχουν περισσότερες εκπαιδευτικές επιλογές. Έκτον, στην αξιοποίηση του επιστημονικού δυναμικού της χώρας και τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης σε τομείς έντασης γνώσης. Έβδομον, στην προώθηση του κοινού μας στόχου να γίνει η Ελλάδα κέντρο παιδείας και πολιτισμού στην ευρύτερη περιοχή. Όγδοο, στην έγκυρη και οργανωμένη εναρμόνιση της χώρας με τις πολιτικές και τις στάσεις που αναπτύσσονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Ελλάδα να περάσει στην πρωτοπορία. Έχουμε τις δυνατότητες, έχουμε τις ικανότητες, έχουμε και την πολιτική βούληση γι αυτό. Δε θελει τροπο (βλεπε ογδοο), θελει κοπο, πολυ κοπο (βλεπε υπολοιπα 7). Θελει και χρημα και διακοπη της πολιτικης οικονομικης εξαθλιωσης και απαξιωσης του πανεπιστημιου. Παπανικας Γιωργος. |