Title: Μονοφασικος επαγωγικος κινητηρας & ρελε Post by: Αθηρ on August 31, 2012, 14:00:53 pm Απο ποιο ρευμα πρεπει να ελεγχεται το πηνιο του ρελε για την αποσυνδεση του πυκνωτη εκκινησης στους μονοφασικους επαγωγικους κινητηρες; Απο το ρευμα τροφοδοσιας, το ρευμα του κυριου τυλιγματος η του βοηθητικου; Παραδειγματος χαρη, στους κινητηρες της εξω πλευρας του κλασικου aircondition, το πηνιο του ρελε διαρρεεται απο το ρευμα τροφοδοσιας ή μηπως πρεπει να συνδεθει σε καποιο αλλο κλαδο του κυκλωματος;
Ξερει κανεις; Title: Re: Μονοφασικος επαγωγικος κινητηρας & ρελε Post by: Anyparktos on August 31, 2012, 16:09:45 pm Συνήθως φυγοκεντρικό χρησιμοποιούνε φίλε,οπότε δεν πρόκειται για ρελέ ούτε ελέγχεται από κάποιο ρεύμα,απλά ο πυκνωτής εκκίνησης αποσυνδέεται μόλις αναπτυχθεί αρκετή ταχύτητα.Κατα τ'άλλα υποθέτω θα υπάρχουν και timers,όπως με τους αστεροτρίγωνους 3φ και στη wiki λέει και για κάτι θερμίστορ που περιορίζουν το ρεύμα μετά από λίγο αφού ανεβαίνει η θερμοκρασία τους με το ρεύμα.
Title: Re: Μονοφασικος επαγωγικος κινητηρας & ρελε Post by: Αθηρ on August 31, 2012, 20:11:00 pm Το συγκεκριμενο κινητηρακι που εχω δεν πιστευω οτι εχει φυγοκεντρικο διακοπτη. Μπορω καπως να το καταλαβω χωρις να τον ανοιξω; Επισης εχω ξεβιδωσει και ενα ρελε μεσα απο το aircondition στο οποιο ηταν συνδεδεμενος ο πυκνωτης εκκινησης για αυτο φανταζομαι οτι η δουλεια που εκανε ηταν να βγαζει off τον πυκνωτη, οταν το ρευμα επεφτε σε καποιο επιπεδο. Εχεις μηπως να προτεινεις καποιον καλυτερο τροπο να αποσυνδεω τον πυκνωτη εκκινησης μετα απο καποια ταχυτητα;
Δεν ειμαι και σιγουρος για οσα λεω, δεν εχω ασχοληθει με το θεμα. Title: Re: Μονοφασικος επαγωγικος κινητηρας & ρελε Post by: Anyparktos on September 04, 2012, 15:45:29 pm Παντως εν γένει πιο λογικό μου ακούγεται να ελέγχεται από το ρεύμα γραμμής το ρελέ παρά από το ρεύμα του κινητήρα-άσχετα που δε μου φαίνεται και η καλύτερη ιδέα να ελέγχεται από ρεύμα καθώς είναι περισσότερο θέμα ταχύτητας περιστροφής παρά θέμα ρεύματος.Δεν είναι δηλαδή σαν τους αστεροτρίγωνους που ο λόγος ύπαρξής τους είναι να περιορίζουν το ρεύμα εκκίνησης.Ο σκοπός του πυκνωτή εκκίνησης είναι να δημιουργήσει μια προσωρινή διαφορά φάσης μεταξύ των τυλιγμάτων ώστε να αναπτυχθεί ροπή εκκίνησης.Όταν αρχίσει να κινείται τότε έχεις ήδη δύο πεδία που "κυνηγάν" το ένα το άλλο οπότε δε το θες,για αυτό και βγάζει νόημα να ελέγχεται είτε από ταχύτητα είτε από timer.Δεν έχω και ιδέα βέβαια πως είναι το κλιματιστικό σου καθώς μπορεί να έχει πχ ηλεκτρονικά ισχύος για τροφοδοσία ή αυτό το ρελέ να ήταν τηλεχειριζόμενο από κάποιο timer ήδη.
Τι ακριβώς προσπαθείς να κάνεις στο κλιματιστικό;Θυμάσαι πως ήταν πριν το ξεβιδώσεις;Το manual το κοίταξες μπας και έχει καμία οδηγία; (πολύ δύσκολα αλλά λέεεεεμε τώρα). Title: Re: Μονοφασικος επαγωγικος κινητηρας & ρελε Post by: Αθηρ on September 11, 2012, 21:52:36 pm Παντως εν γένει πιο λογικό μου ακούγεται να ελέγχεται από το ρεύμα γραμμής το ρελέ παρά από το ρεύμα του κινητήρα-άσχετα που δε μου φαίνεται και η καλύτερη ιδέα να ελέγχεται από ρεύμα καθώς είναι περισσότερο θέμα ταχύτητας περιστροφής παρά θέμα ρεύματος.Δεν είναι δηλαδή σαν τους αστεροτρίγωνους που ο λόγος ύπαρξής τους είναι να περιορίζουν το ρεύμα εκκίνησης.Ο σκοπός του πυκνωτή εκκίνησης είναι να δημιουργήσει μια προσωρινή διαφορά φάσης μεταξύ των τυλιγμάτων ώστε να αναπτυχθεί ροπή εκκίνησης.Όταν αρχίσει να κινείται τότε έχεις ήδη δύο πεδία που "κυνηγάν" το ένα το άλλο οπότε δε το θες,για αυτό και βγάζει νόημα να ελέγχεται είτε από ταχύτητα είτε από timer.Δεν έχω και ιδέα βέβαια πως είναι το κλιματιστικό σου καθώς μπορεί να έχει πχ ηλεκτρονικά ισχύος για τροφοδοσία ή αυτό το ρελέ να ήταν τηλεχειριζόμενο από κάποιο timer ήδη. Τι ακριβώς προσπαθείς να κάνεις στο κλιματιστικό;Θυμάσαι πως ήταν πριν το ξεβιδώσεις;Το manual το κοίταξες μπας και έχει καμία οδηγία; (πολύ δύσκολα αλλά λέεεεεμε τώρα). Στο manual δεν υπαρχει καποια οδηγια σχετικα με τα ηλεκτρικα - ηλεκτρονικα του κλιματιστικου. Γενικα για το ρελε που αποκοπτει τον πυκνωτη εκκινησης υπαρχουν δυο εκδοχες. Η πρωτη ειναι το πηνιο του να ελεγχεται απο το ρευμα γραμμης, που νομιζω ειναι και το πιο λογικο. Η δευτερη ειναι να ελεγχεται απο το ρευμα του βοηθητικου τυλιγματος, το οποιο μου φαινεται καπως.. Βεβαια το κινητηρακι μπορω να το εκκινησω και χωρις πυκνωτη εκκινησης, αφου το εκκινω χωρις κανενα φορτιο. Απλα σε περιπτωση που ειμαι σιγουρος για τη συνδεση του ρελε, θα βαλω και τον πυκνωτη εκκινησης για μοστρα. Αυτο που θελω βασικα να κανω ειναι να παιξω με το κινητηρακι, αν εχεις αυτη την απορια :P :P :P Title: Re: Μονοφασικος επαγωγικος κινητηρας & ρελε Post by: papanestor on September 12, 2012, 00:40:30 am Δεν έχω καταλάβει ακόμη αν αναφέρεσαι στον κινητήρα του συμπιεστή ή στον κινητήρα του εξωτερικού ανεμιστήρα...
Αν αναφέρεσαι στον κινητήρα του ανεμιστήρα τότε τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά γιατί πρόκειται για "μικρό" επαγωγικό κινητήρα ο οποίος στην ουσία δεν έχει και κανένα "μεγάλο" φορτίο (εκτός του ότι κινεί τον ανεμιστήρα). Οι κινητήρες αυτοί, αν δεν έχουν ηλεκτρονικό κύκλωμα ελέγχου τότε αποσυνδέουν τον πυκνωτή εκκίνησης μέσω φυγοκεντρικού διακόπτη. Σε περίπτωση που ελέγχονται ηλεκτρονικά φαντάζομαι ότι είναι πολύ πιο πιθανό να έχουν χρονοδιακόπτη παρά έλεγχο ρεύματος γιατί το ρεύμα κανονικής λειτουργίας τους είναι υποπολλαπλάσιο από το ρεύμα εκκίνησής τους (οπότε θα ήταν πιο δύσκολο να γίνει ο έλεγχος με βάση την τιμή του ρεύματος αν σκεφτούμε για παράδειγμα ότι με "κόντρα" άνεμο θα παρουσιάζεται αυξημένο ρεύμα λειτουργίας). Το κύκλωμα ίσως να ελέγχεται πολύ απλά από κάποιο συνδυασμό RC (για μέτρηση χρόνου) και τρανζίστορ για έλεγχο του ρελέ. Επειδή οι καθυστερήσεις της τάξης δευτερολέπτου δεν είναι critical για το σύστημα θα μπορούσε πολύ απλά να υλοποιηθεί κάπως έτσι ο χρόνος για τον οποίο θα παραμένει συνδεδεμένος ο πυκνωτής εκκίνησης. Από την άλλη πλευρά, αν αναφέρεσαι στον κινητήρα του συμπιεστή τότε τα πράγματα πρέπει να είναι αρκετά πιο περίπλοκα ειδικότερα αν είναι και κλιματιστικό τύπου inverter όπου γίνεται και έλεγχος στροφών του κινητήρα. Title: Re: Μονοφασικος επαγωγικος κινητηρας & ρελε Post by: Αθηρ on September 12, 2012, 20:55:50 pm Αναφερομαι στο μικρο κινητηρακι του εξωτερικου ανεμιστηρα. Εχω βρει δυο πυκνωτες, εναν μικρο 2.5uF και εναν μεγαλυτερο στα 30uF, οι οποιοι συνδεονταν μεταξυ τους.
Φυγοκεντρικος διακοπτης δεν ειμαι σιγουρος αν υπαρχει(και μαλλον δεν υπαρχει), καθως φανταζομαι οτι τη λειτουργια του διακοπτη για τον πυκνωτη εκκινησης(30uF) την εκανε το ρελε. Το προβλημα μου ειναι οτι δεν ξερω πως ακριβως συνδεονται οι επαφες του ρελε, δηλαδη ποιες οι επαφες για το πηνιο και ποιες για το διακοπτη(αν και μετα απο τοσες μερες σχεδον το εχω σκεφτει μονος μου). Αν καποιος ειναι απολυτα σιγουρος για το πως μπορω ακριβως να ξεχωρισω τις επαφες του, ας πει! Title: Re: Μονοφασικος επαγωγικος κινητηρας & ρελε Post by: provataki on September 12, 2012, 21:06:52 pm Στην πραγματικοτητα δε βρισκω και κανενα ιδιαιτερο λόγο να αποσυνδέεται ο πυκνωτής εκκίνησης στην πράξη μιας τέτοιας συσκευής που δεν ειναι και τόσο heavy duty... ;D
Αλλωστε δεν ειναι και τόσο σημαντικό πράγμα. θεωρητικά απλά θα χει χειρότερο συντελεστή απόδοσης/ισχυος και θα γρατζανάει περισσότερο... Λες και θα είναι η πρώτη παρατυπία ή η τελευταία στην αγορά συσκευών... :P υγ: συμφωνω (θεωρητικά) για τον ελεγχο μεσω ρευματος... Title: Re: Μονοφασικος επαγωγικος κινητηρας & ρελε Post by: papanestor on September 13, 2012, 02:22:43 am http://constructionmanuals.tpub.com/14259/css/14259_312.htm (http://constructionmanuals.tpub.com/14259/css/14259_312.htm)
Ρίξε μια ματιά σε αυτό το σχηματικό... Οι πυκνωτές εκκίνησης και τα ρελέ νομίζω πως είναι για τον κινητήρα του συμπιεστή... Μπορείς με μια προσεκτική ματιά να ακολουθήσεις τις γραμμές στην πλακέττα και να δεις που ακριβώς πάνε... Επίσης μπορείς να βάλεις κανά δυο καθαρές φωτογραφίες εδώ για να δούμε κι εμείς και να σου πούμε τη γνώμη μας βλέποντας τον ίδιο τον ασθενή... Title: Re: Μονοφασικος επαγωγικος κινητηρας & ρελε Post by: Αθηρ on September 13, 2012, 10:41:12 am Εχεις δικιο για τον πυκνωτη εκκινησης, λογικα ειναι του συμπιεστη. Δεν θα τον χρειαστω για το μικρο κινητηρακι.
Anyway, για να το ληξουμε το θεμα, ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις σας! Αρκετα σας επρηξα :P :P :P |