THMMY.gr

Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα => Συγκοινωνίες και Μέσα Μεταφοράς => Topic started by: Starr on April 07, 2006, 17:02:16 pm



Title: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Starr on April 07, 2006, 17:02:16 pm
Όχι, δεν είναι ανέκδοτο. :)



Υπεγράφη η σύμβαση κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης

Έτοιμο το 2012!

Υπογράφθηκε η σύμβαση για τη μελέτη, κατασκευή και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης (προϋπολογισμού 1,1 δισ. ευρώ) με την ανάδοχο κοινοπραξία των εταιρειών ΑΕΓΕΚ–IMPREGILO–ANSALDO T.S.F.–SELI–ANSALDOBREDA.

Οι εργασίες εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν 6,5 χρόνια, ενώ στο έργο θα απασχοληθούν 3.000 εργαζόμενοι όλων των ειδικοτήτων.

Σε πρώτη φάση, το έργο περιλαμβάνει 9,6 χιλιόμετρα Μετρό και 13 σταθμούς. Υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 250.000 επιβάτες ημερησίως.

Την επίβλεψη κατασκευής του έργου έχει αναλάβει η Αττικό Μετρό ΑΕ, η οποία εκτός από την τεχνογνωσία, διαθέτει 15ετή εμπειρία από την κατασκευή του Μετρό της Αθήνας.

«Η σημερινή υπογραφή της σύμβασης για το Μετρό Θεσσαλονίκης, αποτελεί πραγματικά ιστορική μέρα για τη συμπρωτεύουσα», δήλωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς.

«Αυτό το πολύπαθο έργο, ταλαιπώρησε με την καθυστέρηση κατασκευής του, εδώ και 15 χρόνια, τους πολίτες της συμπρωτεύουσας! Είμαι πραγματικά περήφανος που επί υπουργείας μου ξεκινά η κατασκευή του μεγαλύτερου δημόσιου έργου που έχει γίνει ποτέ στη Θεσσαλονίκη».

Εντός του Μαΐου, η αρμόδια Διευθύνουσα Υπηρεσία της Αττικό Μετρό ΑΕ θα εγκατασταθεί στα εργοτάξια του Μετρό και σύντομα θα ανοίξουν και τα γραφεία της στη Θεσσαλονίκη. Συνολικά θα ανοίξουν 16 βασικά εργοτάξια κατά μήκος της Γραμμής καθώς και αρκετά άλλα μικρότερα για τις υπόλοιπες υποδομές (φρέατα, κλπ.) του Μετρό.

«Είναι ένα σπουδαίο έργο, που πραγματικά θα βελτιώσει θεαματικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων της συμπρωτεύουσας. Στο σημείο αυτό θέλω να πω ότι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε η όχληση των πολιτών από τα έργα να είναι η μικρότερη δυνατή. Μάλιστα για τον σκοπό αυτό εκπονείται και ειδική μελέτη», ανέφερε ο υπουργός.

Η χρηματοδότηση του έργου, που είχε «κολλήσει» εδώ και χρόνια εξαιτίας 34 ενστάσεων, προσφυγών και καταγγελιών που είχαν υποβληθεί στην αναθέτουσα Αρχή, τα ελληνικά δικαστήρια και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εξασφαλιστεί πλήρως από το Γʼ ΚΠΣ, αλλά και από εγκεκριμένο δάνειο με ευνοϊκούς όρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Ιστορική μέρα για τη Θεσσαλονίκη χαρακτήρισε τη σημερινή ο δήμαρχος Βασίλης Παπαγεωργόπουλος, ενώ συγχαρητήρια επιστολή στον κ. Σουφλιά έστειλε ο νομάρχης Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Ψωμιάδης.


Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τα βασικά χαρακτηριστικά του δικτύου Μετρό στην Θεσσαλονίκη είναι:

- 13 σύγχρονοι Σταθμοί με κεντρική αποβάθρα

- 9,6 χλμ. Γραμμής (με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς), που θα κατασκευαστεί στο μεγαλύτερο τμήμα της (7,7 χλμ.) από δύο Μηχανήματα Ολομέτωπης Διάνοιξης. Το υπόλοιπο τμήμα της Γραμμής θα κατασκευαστεί με την μέθοδο του Ανοικτού Ορύγματος.

- 18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό.

- Αμαξοστάσιο στην περιοχή της Πυλαίας (Βότση) σε έκταση 50.000τμ.

Οι σημαντικές τεχνικές διαφορές του Μετρό Θεσσαλονίκης, που αποτελούν βελτιώσεις σε σχέση με τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό της Αθήνας, είναι ότι θα υπάρχουν δύο μονές ανεξάρτητες σήραγγες (αντί της μίας σήραγγας διπλής τροχιάς στο Μετρό της Αθήνας) καθώς και σύστημα θυρών επί των αποβαθρών κάθε Σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού. Η κατασκευή των δύο σηράγγων θα πραγματοποιηθεί με δύο Μηχανήματα Διάνοιξης Σηράγγων («μετροπόντικες»).

Η αρχαιολογική ανασκαφή προβλέπεται να καλύψει συνολική έκταση 20.000 τ.μ. και η Αττικό Μετρό ΑΕ σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού θα αναδείξει τα σημαντικότερα αρχαιολογικά ευρήματα σε κεντρικούς σταθμούς του δικτύου.

ΠΗΓΗ: news.in.gr, με πληροφορίες από ΑΠΕ


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: fugiFOX on April 07, 2006, 19:01:32 pm
Πάντως αντιλαμβάνεστε τι πρόκειται να γίνει κατά τη διάρκεια κατασκευής του


Title: Απ: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: bakeneko on April 07, 2006, 19:04:54 pm
Α ωραία μόλις γυρίσω από το στρατό για να συνεχίσω τη σχολή (μέχρι το 2012 έχω αναβολή) θα μετακινούμαι με το μετρό! ;D


Title: Απ: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: gpap on April 07, 2006, 19:05:45 pm
Αιντε μπας και ..δουλέψει και κανένας ΗΜΜΥ (ενεργειακός κατά προτίμηση)..


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: fugiFOX on April 07, 2006, 19:11:25 pm
Μπα δεν το νομίζω.
Το έργο θα απαιτήσει καθαρά γνώσεις ηλεκτρονικού τομέα.


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Verminoz on April 07, 2006, 19:23:34 pm
Άντε κι αν όλα πάνε καλά! Θα το απολαύσουν τα δισεγγονά μας! τι καλά!!! :D :P


Title: Απ: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: apostolos1986 on April 07, 2006, 19:25:44 pm
Να κάνω μια ερώτηση οι ενστάσεις έχουν τελεσιδικήσει;;
Ή ακόμη δεν έχει ξεκινήσει η εκδίκαση τους .;;


Title: Απ: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Starr on April 07, 2006, 19:27:51 pm
Αιντε μπας και ..δουλέψει και κανένας ΗΜΜΥ (ενεργειακός κατά προτίμηση)..

Κι οι τηλεπικοινωνιακοί...ακόμα προσομοιώνουν! ;D ;D ;D


Title: Απ: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: gpap on April 07, 2006, 19:28:56 pm
...ποιοί ..τηλεπικοινωνιακοί? Αυτοί ...μόλις τελείωσαν.


Title: Απ: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: jimi on April 07, 2006, 20:24:01 pm
Το μεγάλο ερώτημα είναι πότε θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται και αν θα καλύπτει περιοχές εκτός θεσσαλονίκης(όπως Θέρμη,Περαία,Μηχανιώνα κτλ).


Title: Απ: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: bakeneko on April 07, 2006, 20:26:05 pm
Κοίτα για να λέει έτοιμο το 2012, μέχρι το 2025 θα είναι όντως έτοιμο!


Title: Απ: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: meltemi on April 07, 2006, 20:32:55 pm
Το μεγάλο ερώτημα είναι πότε θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται και αν θα καλύπτει περιοχές εκτός θεσσαλονίκης(όπως Θέρμη,Περαία,Μηχανιώνα κτλ).

Xαχα, σύμφωνα με τις πρόχειρες μελέτες του Rattlehead, αυτά μετατίθενται για το 2050 και βάλε...


Title: Απ: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: gpap on April 07, 2006, 20:34:00 pm
Στο μεταξύ ...πάρτε το καραβάκι!!!


Title: Απ: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: jimi on April 07, 2006, 20:38:29 pm
Ωραία..............Τα παιδιά μου θα έχουν σίγουρα μετρό.....


Title: Απ: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: apostolos1986 on April 07, 2006, 23:20:55 pm
Λοιπόν αυτό που ανακοινώθηκε για το 2012 είναι η πρώτη φάση του έργου και εκτείνεται από το Ν.Σ.Σ. εώς τη Νέα Ελβετία... Με την  πρώτη γενιά επεκτάσεων, που  θα ακολουθήσει (ελπίζουμε) , θα φθάσει μέχρι τη Σταυρούπολη στα δυτικά και στην Καλαμαριά στα ανατολικά.Όσον αναφορά την πρώτη γενιά επεκτάσεων είναι έτοιμη η σχεδίαση αλλά δεν έχει κυρηχθεί διαγωνισμός φυσικά παρά τις πρώτες υπόσχεσεις του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Γ.Σουφλιά ότι το 2012 θα ήταν έτοιμες και οι επεκτάσεις....


Title: Απ: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: bakeneko on April 08, 2006, 02:37:38 am
Η Νέα Ελβετία που είναι;(!)


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Verminoz on April 08, 2006, 02:43:45 am
Είναι στην ανατολική Θεσσαλονίκη, το ανατολικό άκρο της Χαριλάου...πολύ πέρα δηλαδή..χαχα...


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Turambar on April 08, 2006, 04:52:31 am
στο τέρμα της γραμμής 10 των λεωφορείων (κοντά στα γηπεδάκια 5Χ5 στου νικολούδη που παίζουμε τελευταία)


Title: Απ: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: emmanuel on July 29, 2006, 00:44:53 am
ΘEΣΣAΛΟNIKH

Tο νέο Mετρό αποκαλύπτει την παλιά πόλη

Η Θεσσαλονίκη του Kασσάνδρου αναδύεται από τις προσχώσεις της, με «όχημα» το νέο Mετρό της σύγχρονης πόλης

ΒΙΚΥ ΧΑΡΙΣΟΠΟΥΛΟΥ


Έξι νέους αρχαιολογικούς χώρους - μνημεία των ελληνιστικών, ρωμαϊκών και βυζαντινών χρόνων - θα αποκτήσει η Θεσσαλονίκη χάρη στις συστηματικές ανασκαφές για τη διάνοιξη του Μετρό, που εν τέλει θα καταστούν σωστικές για την Ιστορία της πόλης.

Με βάση την ολοκληρωμένη αρχαιολογική μελέτη που έχει ήδη εκπονηθεί, με τις εργασίες διάνοιξης του Μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να αποκαλυφθούν σε έξι σημεία της πόλης:

* Τμήμα του εκτεταμένου δυτικού νεκροταφείου ελληνιστικών και ρωμαϊκών χρόνων (στην περιοχή του νέου σιδηροδρομικού σταθμού).

* Τμήματα του δυτικού τείχους της πόλης καθώς και του δρόμου που ένωνε τη Θεσσαλονίκη με την Κεντρική Ελλάδα, στον σταθμό της Πλατείας Δημοκρατίας.

* Σημαντικά δημόσια οικοδομήματα (μεσαιωνικό - βυζαντινό ξενοδοχείο και ένα μοναστήρι των βυζαντινών χρόνων) στους σταθμούς Βενιζέλου (στο σημείο όπου βρίσκεται σήμερα το δημαρχείο) και Αγίας Σοφίας - νότια του αιθρίου της Αχειροποιήτου, όπου ξεκινούσε κομβική οδός την οποία ακολουθούσε η λιτανεία του Αγίου Δημητρίου -, όπου και βρισκόταν από την ίδρυση της πόλης το ιστορικό της κέντρο.

* Στους σταθμούς της Πλατείας Συντριβανίου και Πανεπιστημίου (περιοχές που βρισκόταν εκτός των τειχών της αρχαίας πόλης) αναμένεται ο εντοπισμός του ανατολικού νεκροταφείου της πόλης όπως επίσης και συγκροτημάτων λουτρών.

Στους επόμενους σταθμούς τού υπό κατασκευή Μετρό της Θεσσαλονίκης - ανατολικότερα του Πανεπιστημίου -, μολονότι η πιθανότητα ανεύρεσης αρχαιοτήτων είναι μικρότερη, δεν αποκλείεται ο εντοπισμός μνημειακών και μικρότερων τάφων της ελληνιστικής και ρωμαϊκής περιόδου.

Τις συνθήκες και τις προϋποθέσεις όσον αφορά τη διεξαγωγή της επιφανειακής έρευνας, των δοκιμαστικών τομών και των αρχαιολογικών ανασκαφών καθώς και του τρόπου αποθήκευσης, φύλάξης, συντήρησης, έκθεσης των ανασκαφικών ευρημάτων περιγράφει το Μνημόνιο Συναντίληψης και Συνεργασίας μεταξύ του ΥΠΠΟ και της κατασκευάστριας εταιρείας, που υπεγράφη χθες στη Θεσσαλονίκη από τον γενικό γραμματέα του ΥΠΠΟ κ. Χρήστο Ζαχόπουλο και τον πρόεδρο του Δ.Σ. της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.

Για την ολοκλήρωση των εργασιών (κατασκευαστικών και αρχαιολογικών) δημιουργούνται περί τις 3.000 νέες θέσεις εργασίας, ενώ όπως δήλωσε ο κ. Ζαχόπουλος νέες θέσεις απασχόλησης για αρχαιολόγους συντηρητές κ.ά. θα δημιουργηθούν πιθανότατα και θα καλυφθούν με έκτακτες προσλήψεις κατά τη διάρκεια εξέλιξης του έργου.

Ασαφής παραμένει ο ακριβής χρόνος ολοκλήρωσης του έργου, όπως και ο προϋπολογισμός του. Κι αυτό γιατί οι δαπάνες που αναμένεται να προκύψουν από τις πρόσθετες αρχαιολογικές έρευνες που σύμφωνα με τον Νόμο 3028/2002 για την προστασία της αρχαιολογικής κληρονομιάς, βαρύνει αποκλειστικά στο σύνολο της την κατασκευάστρια εταιρεία.

Οι υπόγειες κατασκευές θα γίνουν σε βάθος 21-16 μέτρων από την επιφάνεια του εδάφους - καθώς υπάρχει πρόβλεψη για την προστασία των όποιων υπογείων μνημείων, που θα παραμείνουν ανέπαφα καθώς βρίσκονται σε βάθος 11-13 μέτρων.

Όσο για τους δύο Μετροπόντικες (τα μηχανήματα διάνοιξης) θα φέρουν κι αυτά συμβολικά ιστορικά ονόματα. Ο κ. Ζαχόπουλος πρότεινε τα «Κάσσανδρος» (ο Μακεδόνας βασιλέας και ιδρυτής της πόλης στα 315 π.X.) και «Θεσσαλονίκη» (αδελφή του M. Αλεξάνδρου και σύζυγος του Κασσάνδρου, το όνομα της οποίας δόθηκε στην πόλη).


ΤΑ ΝΕΑ (http://www.tanea.gr/print_article.php?e=A&f=18599&m=P23&aa=1) , 28/07/2006


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: dim on September 20, 2006, 03:41:24 am
Να και μια χαζομαρούλα που βρήκα..

http://www.youtube.com/watch?v=XTdvAEV9tVA


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Karaμazoβ on December 11, 2006, 21:07:47 pm
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΧΑΡΑΞΗ

ΑΠΘ: Στον αέρα τα πειράματα λόγω κραδασμών


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Του ΣΑΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ


Οι έντονοι κραδασμοί του μετρό, που θα περνά 30 μέτρα κάτω από την Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ, θα επηρεάσουν τα πειράματα και τις μετρήσεις 10 εργαστηρίων της σχολής, για τις οποίες τίθεται θέμα μετεγκατάστασης.

Αυτό υποστηρίζουν καθηγητές της σχολής, που επισημαίνουν ακόμη πρόβλημα λειτουργίας άλλων, μεγαλύτερων εργαστηρίων, όπως του σκυροδέματος, ενώ θεωρούν ότι η επιλεγείσα χάραξη δεν είναι η βέλτιστη. Αν η χάραξη γινόταν από την πλευρά της Διεθνούς Εκθεσης, θα υπήρχαν λιγότερα προβλήματα, λιγότερη όχληση και μικρότερο κόστος, καθώς θα ήταν και μικρότερο το βάθος, επισημαίνουν.

«Είμαστε υπέρμαχοι της κατασκευής του μετρό. Δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε ούτε πρόβλημα ούτε καθυστέρηση. Ομως ζητούμε να ληφθούν όλα τα απαιτούμενα μέτρα, ώστε να υπάρχουν επαρκή εχέγγυα για τη λειτουργία του ΑΠΘ και ειδικά για την Πολυτεχνική Σχολή», λέει ο κοσμήτορας της σχολής, Νίκος Μουσιόπουλος.

Στατική επάρκεια

Τονίζει ότι τίθεται θέμα στατικής επάρκειας των κτιρίων διοίκησης του ΑΠΘ, της Θεολογικής και του Τμήματος Τοπογράφων, ενώ ματαιώνονται τα σχέδια για την υπόγεια επέκταση της Πολυτεχνικής προς την 3ης Σεπτεμβρίου, καθώς εκεί θα γίνει σταθμός του μετρό. Η επέκταση όμως είναι εγκεκριμένη με προεδρικό διάταγμα για τη δημιουργία υπόγειων εργαστηρίων.

Από τη λεγόμενη «τρύπα του Κούβελα», στην Εγνατία οδό, αυξήθηκε η στάθμη των υδάτων στα θεμέλια της Πολυτεχνικής, στα οποία εντοπίστηκε σκουριά. Από τότε ώς σήμερα λειτουργούν καθημερινά αντλίες που απομακρύνουν τα νερά, επισημαίνει ο Ν. Μουσιόπουλος.

Για τους κραδασμούς των συρμών η «Αττικό Μετρό» θ'αναλάβει όλα τα απαραίτητα τεχνικά μέτρα με τοποθέτηση ελαστικών δαπέδων και ειδικούς απορροφητές κραδασμών, επισημαίνει ο αντιπρύτανης του ΑΠΘ, Ανδρέας Γιαννακουδάκης. Ο ανάδοχος δεσμεύτηκε επίσης να μελετήσει και τα προβλήματα στατικής επάρκειας των κτιρίων σε συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες του ΑΠΘ.

Δύο σταθμοί

Στην περιοχή του ΑΠΘ θα γίνουν δύο μεγάλοι σταθμοί μετεπιβίβασης, αλλά και ένας κόμβος. Τα εργοτάξια θα βρίσκονται στη διασταύρωση των οδών 3ης Σεπτεμβρίου και Εγνατία, στην Πολυτεχνική Σχολή, αλλά θα υπάρξει και ένα μεγάλο σκάμμα όπου θα κατασκευαστεί ο κόμβος διακλάδωσης των γραμμών, μπροστά από τη βιβλιοθήκη ώς το δρόμο που οδηγεί στο Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ.

Το μεγάλο πρόβλημα που θα προκληθεί είναι το κυκλοφοριακό, το οποίο είναι υπαρκτό και δισεπίλυτο, τονίζει ο Αν. Γιαννακουδάκης. Οι απαιτούμενες θέσεις στάθμευσης είναι 8.000, ενώ οι διαθέσιμες, μόλις 2.500. Στη διάρκεια των 5-6 χρόνων που θα διαρκέσουν οι εργασίες, το πρόβλημα θα ενταθεί. Αίτημα του ΑΠΘ είναι η κατασκευή από την «Αττικό Μετρό» δύο υπόγειων πάρκινγκ, στην πλατεία Χημείου και στη διασταύρωση των οδών 3ης Σεπτεμβρίου και Εγνατία, χωρητικότητας άνω των 1.000 θέσεων το καθένα, που θα βελτιώσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα του ΑΠΘ.

Ο Αν. Γιαννακουδάκης επισημαίνει ότι μακροπρόθεσμα το μετρό θα συμβάλει στην επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος του ΑΠΘ.


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 09/12/2006 (http://www.enet.gr/online/online_hprint?q=%E1%F0%E8&a=&id=13962068)


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Alexkasgr on December 11, 2006, 21:43:28 pm
Οι έντονοι κραδασμοί του μετρό, που θα περνά 30 μέτρα κάτω από την Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ, θα επηρεάσουν τα πειράματα και τις μετρήσεις 10 εργαστηρίων της σχολής, για τις οποίες τίθεται θέμα μετεγκατάστασης.

Αυτό μου κάνει εντύπωση. Στην τελευταία Γ.Σ. Τμήματος, συζητήθηκε για λίγο το θέμα του μετρό, για το οποίο ο Πρόερδος ρώτησε τους Διευθυντές Τομέων (που με τη σειρά τους ρώτησαν τα εργαστήρια του κάθε τομέα) αν το Μετρό θα τους δημιουργήσει κάποια προβλήματα όπως αυτά που αναφέρονται στο άρθρο. Η απάντηση ήταν ότι θα έχουν όλοι κάποια προβλήματα θορύβου κατά την κατασκευή του μετρό, δε θυμάμαι όμως να αναφέρθηκε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα για τη λειτουργία του.

Αν και νομίζω το πιο σημαντικό θα είναι το κυκλοφοριακό όσο θα χτίζεται το μετρό...

Πάντως την μία τη στάση απ' ότι κατάλαβα εμείς θα την έχουμε! :)


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: NetBuster on December 11, 2006, 21:44:52 pm
καλά θα έχει δύο στάσεις στο campus?
τι τις χρειάζεται? για 50 μέτρα?


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: emmanuel on December 11, 2006, 22:05:52 pm
καλα δεν ειναι και 50 μετρα...ολοκληρο καμπους ειναι ,η αποσταση αναμεσα στις ακρες του ξεπερναει το χιλιομετρο...


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Turambar on December 11, 2006, 23:03:27 pm
Στο ίδιο διάστημα τα λεωφορεία έχουν 3 στάσεις. Λίγο υπερβολικό φαίνεται, αλλά αν σκεφτείτε τον όγκο που θα εξυπηρετούν, ίσως είναι δικαιολογημένο.


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: fugiFOX on December 12, 2006, 01:30:09 am

Πάντως την μία τη στάση απ' ότι κατάλαβα εμείς θα την έχουμε! :)

έτσι έτσι.
όπως και τη στάση λεωφορείου


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: apostolos1986 on December 12, 2006, 01:32:23 am

Πάντως την μία τη στάση απ' ότι κατάλαβα εμείς θα την έχουμε! :)

έτσι έτσι.
όπως και τη στάση λεωφορείου

τη στάση Πανεπιστήμιο Μακεδονία;;


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Alexkasgr on December 12, 2006, 01:35:06 am
Πώς θα γίνει να αλλάξει αυτό το αισχρό όνομα στη στάση μας?


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: vasso on December 12, 2006, 01:35:40 am

Πάντως την μία τη στάση απ' ότι κατάλαβα εμείς θα την έχουμε! :)

έτσι έτσι.
όπως και τη στάση λεωφορείου

τη στάση Πανεπιστήμιο Μακεδονία;;

ίσως να λέει τη στάση Αχέπα..


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: apostolos1986 on December 12, 2006, 01:38:23 am
Πώς θα γίνει να αλλάξει αυτό το αισχρό όνομα στη στάση μας?

μια διαμαρτυρία προς τον ΟΑΣΘ μήπως για μετονομασία της σε Πολυτεχνική Σχολή ή ΤΗΜΜΥ :P :P ή και Σούλα  :P :P


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: meltemi on December 12, 2006, 01:40:23 am

 ;D ;D


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: fugiFOX on December 12, 2006, 01:54:12 am
τέλειο!


τη στάση αγ. Φωτεινή λέω


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Grecs on December 12, 2006, 01:55:05 am
Εγω παντως εξω απο το παπαφειο ειδα ενα μικρο γεωτρυπανο που μαλλον χρησιμευει στην μελετη του εδαφους το οποιο ηταν σε εναν συρματινο κλοιο που πανω ειχε μια ταμπελιτσα που εγραφε "εργα μετρο
θεσσαλονικης" και μου φανηκε φαρσα. Ωστε φτιαχνεται το μετρο ε????


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: apostolos1986 on December 12, 2006, 01:56:37 am
ναι φτιάχνεται....είναι σε φάση ελέγχου του εδάφους...τώρα αν θα προχωρήσει και στο υπέδαφος δεν ξέρω... 8) 8)


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Grecs on December 12, 2006, 01:57:47 am
Ας ελπισουμε να το ζησουμε σαν φοιτητες
το μετρο που δε πιστευω


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: fugiFOX on December 12, 2006, 01:58:31 am
αποκλειεται εκτός...
κι αν έχεις σκοπό να τελείωσεις τη σχολή σε 12 χρόνια.


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Grecs on December 12, 2006, 01:59:58 am
Εγω δεν εχω προβλημα αλλα πιστευω θα εχουν οι δικοι μου


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: sakaflias7 on December 12, 2006, 02:05:09 am
Ας ελπισουμε να το ζησουμε σαν φοιτητες
το μετρο που δε πιστευω
τι λες βρε στελλα?πας καλα?το μετρο θα γινει σε 6,5 χρονια!!!αν ειναι να ειμαστε ακομα φοιτητες να παω να βοηθησω στο σκαψιμο!!ακους εκει να το ζησουμε σαν φοιτητες...!!τι εχει πει το ατομο!!


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Grecs on December 12, 2006, 02:07:00 am
ΣΤΕΛΛΑ?


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: !!DUO!!(Αγγίζοντας την τελειότητα..) on December 12, 2006, 02:12:43 am
Δεν είναι cecs..   :D :D


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: sakaflias7 on December 12, 2006, 02:14:22 am
ωπα διαβασα cecs!!να φανταστω δε σε λένε ετσι,ε?που ειναι αυτα τα γυαλια μου σημερα!!!οτι να'ναι διαβαζω?


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Turambar on December 12, 2006, 04:19:03 am
Πώς θα γίνει να αλλάξει αυτό το αισχρό όνομα στη στάση μας?

μια διαμαρτυρία προς τον ΟΑΣΘ μήπως για μετονομασία της σε Πολυτεχνική Σχολή ή ΤΗΜΜΥ :P :P ή και Σούλα  :P :P

Εγώ προτείνω να ονομαστεί Σούλα. Αν όχι η στάση τουλάχιστον αυτός ο δρόμος μπροστά στην κεντρική είσοδο του Πολυτεχνείου. Δεν θυμάμαι πώς τον λένε τώρα.


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Larry_Flynt on December 12, 2006, 04:24:41 am
ΣΟΥΛΑΡΑ ΕΙΣΑΙ ΓΚΟΜΕΝΑΡΑ


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Karaμazoβ on March 22, 2007, 17:28:35 pm
Αρχίζουν οι εργασίες στο ΑΠΘ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ


Αμεσα, ίσως και μέσα στον Απρίλιο, θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής των τμημάτων και σταθμών του μετρό στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Χθες υπογράφηκε μεταξύ των δύο μερών μνημόνιο συναντίληψης και συνεργασίας από τον πρύτανη του ΑΠΘ Αναστάσιο Μάνθο και τον πρόεδρο της «Αττικό Μετρό Α.Ε.», Γιώργο Γιαννή.

Προβλέπονται δύο σταθμοί, στο Σιντριβάνι, που θα εκτείνεται ώς τη Θεολογική Σχολή, και στην 3ης Σεπτεμβρίου με Εγνατία, που θα εκτείνεται ώς την Πολυτεχνική Σχολή, η δημιουργία ενός μεγάλου φρεάτιου μπροστά στη Βιβλιοθήκη του ΑΠΘ και δύο υπόγεια πάρκινγκ, 1.000 θέσεων το καθένα, με πιθανές θέσεις την πλατεία Χημείου και το χώρο μπροστά στην Πολυτεχνική Σχολή.

Οι σήραγγες του μετρό θα δημιουργηθούν σε βάθος 25-30 μ. Η «Αττικό Μετρό» αναλαμβάνει το κόστος εξειδικευμένης μελέτης για τις επιπτώσεις από τη διέλευση των συρμών κάτω από τα εργαστήρια της Πολυτεχνικής Σχολής, καθώς οι καθηγητές έχουν εκφράσει φόβους ότι οι κραδασμοί μπορεί να επηρεάσουν μέχρι και τις μετρήσεις των πειραμάτων. Η εταιρεία θα υλοποιήσει όλα τα απαιτούμενα μέτρα, σε συνεργασία με το ΑΠΘ.

Οι εργασίες προβλέπεται να λήξουν σε 5,5 χρόνια, αλλά θα λυθεί το κυκλοφοριακό και το πρόβλημα στάθμευσης που αντιμετωπίζει το ΑΠΘ, δήλωσε ο Αν. Μάνθος. Με το μνημόνιο ρυθμίζονται ζητήματα όπως η ασφάλεια των κτιρίων του Πανεπιστημίου, καθώς η «Αττικό Μετρό» αναλαμβάνει το κόστος ειδικής μελέτης για την ασφάλεια συγκεκριμένων κτιρίων του ΑΠΘ και θα υλοποιήσει όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα.

Ο Γ. Γιαννής δήλωσε ότι η «Αττικό Μετρό» δεν ανησυχεί από τα οικονομικά προβλήματα της ΑΕΓΕΚ, καθώς είναι συνεπής στις συμβατικές της υποχρεώσεις. Πρόσθεσε ότι είναι πιθανό οι μετροπόντικες να ξεκινήσουν νωρίτερα από τον Οκτώβριο, που ήταν καθορισμένο.


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 22/03/2007 (http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=53440180)


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Guybrush on March 22, 2007, 17:32:53 pm
δύο υπόγεια πάρκινγκ, 1.000 θέσεων το καθένα, με πιθανές θέσεις την πλατεία Χημείου και το χώρο μπροστά στην Πολυτεχνική Σχολή.
 
^notworthy^


Aλήθεια με τα αρχαία τι θα γίνει  ?? ::)
20 εκατοστα σκάψανε στη ΔΕΘ και βρήκαν αρχαία καθώς και σωλήνες από PVC  :P
Αυτό οι ΕΛ το φέρανε ?


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Anastacia on December 28, 2010, 15:51:30 pm
http://www.enet.gr/?i=arthra-sthles.el.home&id=236471

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=236575


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Tsieki on December 28, 2010, 17:31:30 pm
Τελικά πότε θα τελειώσει το μετρό ξέρουμε;
Μην σταματήσει πάλι και μείνουμε με τις άδειες τρύπες...


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Komimis on December 28, 2010, 17:44:15 pm
Τελικά πότε θα τελειώσει το μετρό ξέρουμε;
Μην σταματήσει πάλι και μείνουμε με τις άδειες τρύπες...

Θα παίζουμε Live Counter-Strike στις τρύπες του μετρό. (http://www.thepsyfamily.net/forum/Smileys/default/2guns.gif)


Title: Απ: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Karaμazoβ on December 28, 2010, 17:46:28 pm
Τελικά πότε θα τελειώσει το μετρό ξέρουμε;
Μην σταματήσει πάλι και μείνουμε με τις άδειες τρύπες...

Τα αρχικά σχέδια ήταν για το 2013. Ο Μαγκριώτης πρόσφατα δήλωσε οτι θα παραδωθεί το 2015...απο την αλλη ο Ψωμιάδης είπε οτι θα ήταν ευτυχης αν τελείωνε πριν το 2017...οπως και να χει, φεεεετα...



http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=236575

Quote
Οι δε σταθμοί είναι πολύ πυκνοί στο κέντρο της πόλης. Χωροθετήθηκαν ανά 400 μ. αντί 600-700 του μετρό της Αθήνας. Ετσι, από το Σιδηροδρομικό Σταθμό ώς το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο (ΑΠΘ) κατασκευάζονται τουλάχιστον 2 παραπάνω σταθμοί (Βενιζέλου, Αγ. Σοφίας), ενώ, λογικά, χρειαζόταν μόνο ένας, στην Αριστοτέλους. Αυτό σημαίνει επίσης μεγαλύτερο κόστος τόσο για την κατασκευή των σταθμών όσο και για τις αρχαιολογικές ανασκαφές. Το δε κόστος των αρχαιολογικών ανασκαφών προϋπολογίστηκε στα 15 εκατ. ευρώ, έφτασε στα 30 εκατ. και θα θεωρείται ευτύχημα αν δεν ξεπεράσει τα 55 εκατ. ευρώ.  


και μου είχε κάνει και εμένα εντύπωση πόσο κοντά είναι μεταξύ τους οι σταθμοί. δε θα προλαβαίνει να επιταχύνει το τραίνο


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Doctor_Doctor on December 28, 2010, 19:59:00 pm
Και γι'αυτές στο κέντρο πάει κι έρχεται.

Φλέμιγκ, Ευκλείδης και Παπάφειο πως εξηγούνται?


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: stratis on December 28, 2010, 22:07:16 pm
Και γι'αυτές στο κέντρο πάει κι έρχεται.

Φλέμιγκ, Ευκλείδης και Παπάφειο πως εξηγούνται?

Από τη στιγμή που διαβάζει κάποιος το παρακάτω:

Quote from: Ελευθεροτυπία
Λόγω του κακού σχεδιασμού και των πιέσεων της εκκλησίας και της δημοτικής αρχής, αντί η χάραξη να συνεχίσει από την Εγνατία οδό στην Κ. Καραμανλή, στρίβει προς τη Δελφών και μετά ανεβαίνει προς την Πυλαία με στροφές ώς και 90 μοίρες.

δε νομίζω ότι έχει νόημα ο περαιτέρω προβληματισμός...  :(


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: pmousoul on December 28, 2010, 22:14:30 pm

Πάντα κάπως πρέπει να δικαιολογείς τα λεφτά που χρησιμοποιήθηκαν !?

Υπάρχει άλλοθι... είναι το μοναδικό μετρό στον κόσμο.. εξοπλισμένο με τέτοια τεχνολογία ώστε να αντεπεξέρχεται στους πυκνούς σταθμούς και στις στροφές 90 μοιρών !

Δεν πρόκειται για ένα απλό έργο υποδομής, αλλά για ένα έργο τέχνης - σμιλευμένο με την αιχμή της τεχνολογίας.

Τι να λέμε τώρα..


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: mafalda on December 31, 2010, 11:43:56 am
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=236575

Όσον αφορά αυτό,περισσότερες πληροφορίες...
http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=4&artid=72611 (http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=4&artid=72611)


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: sakaflias7 on December 31, 2010, 12:09:03 pm
μν ασχολειστε με το μετρο ρε παιδια...ΔΕΝ προκειται να το προλαβει κανεις μας!!


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Karaμazoβ on March 12, 2012, 16:04:26 pm
Θεσσαλονίκη: Νέος «εκτροχιασμός» για το μετρό

Δημοσιεύτηκε: Κυριακή, 11 Μαρτίου 2012 

Σε νέο... εκτροχιασμό οδηγείται το μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο, όπως όλα δείχνουν, και παρά τις υποσχέσεις ότι θα είναι έτοιμο το 2015, αποκλείεται να κυκλοφορήσει νωρίτερα από το 2016. Αυτήν τη φορά το πρόβλημα δεν έχει να κάνει με τις αρχαιολογικές ανασκαφές...

Η ολοκλήρωση του έργου, από το Δεκέμβριο του 2012 αναβλήθηκε για το 2013. Υστερα μετατέθηκε για το 2014 και κατόπιν για το 2015. Και φτάνουμε στο σήμερα, όπου οι πλέον αισιόδοξοι δεν οριοθετούν τη λειτουργία του μετρό της Θεσσαλονίκης νωρίτερα από το 2016, ενώ αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να πάει ακόμα πιο πίσω.

Μέχρι σήμερα, ως βασική δικαιολογία για τις καθυστερήσεις στο έργο προβαλλόταν κυρίως η μακροχρόνια αρχαιολογική ανασκαφή, καθώς και οι τροποποιήσεις σε σταθμούς του μετρό. Οι τεράστιες καθυστερήσεις που καταγράφονται στις απαλλοτριώσεις που πρέπει να γίνουν στους σταθμούς, οι οποίες ακόμα δεν έχουν συντελεστεί, παρότι φέτος το μετρό θα έπρεπε να ολοκληρώνεται, δεν τονίστηκαν ως αιτία.

Και όμως, οι απαλλοτριώσεις «μπλοκάρουν» το μετρό και φέρνουν τα πάνω κάτω στον τρόπο κατασκευής του, αναστατώνοντας ακόμα και... τη ζωή των δύο μηχανημάτων ολομέτωπης διάνοιξης σηράγγων, δηλαδή των δύο μετροπόντικων του έργου.

Τα δύο μηχανήματα παραμένουν ακινητοποιημένα και ουσιαστικά παροπλισμένα, λίγο έξω από το σταθμό «Ανάληψη». Γιατί; Διότι στους σταθμούς που έπονται (Πατρικίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία) δεν έχουν συντελεστεί οι απαλλοτριώσεις και έτσι δεν έχουν εκτελεστεί οι εργασίες που πρέπει να προηγούνται της υπόγειας κατασκευής των σηράγγων.

Η «Αττικό Μετρό ΑΕ» θέλει πάση θυσία να αποφύγει αυτό που συνέβη στο «Παπάφειο», όπου οι μετροπόντικες πέρασαν υπογείως του σταθμού, χωρίς να έχει γίνει η απαραίτητη προεργασία. Αυτό σημαίνει ότι, αν κάποτε κατασκευαστεί σταθμός στην περιοχή, αφενός θα γκρεμιστεί τμήμα των κατασκευασμένων σηράγγων, αφετέρου το κόστος κατασκευής θα εκτιναχτεί! Αν μάλιστα το έργο έχει ολοκληρωθεί και το μετρό λειτουργεί, προκειμένου να κατασκευαστεί σταθμός εκ των υστέρων, θα πρέπει να σταματήσει για κάποιους μήνες η λειτουργία του! Κάτι αντίστοιχο συνέβη στην Αθήνα, όπου, για να κατασκευαστεί σταθμός στην «Αγία Παρασκευή», το μετρό είχε σταματήσει να λειτουργεί για μήνες.
 

Η... ανάδυση

Ως λύση στο πρόβλημα φαίνεται να προκρίνεται η ανάδυση των δύο μετροπόντικων στο ύψος του σταθμού «Ανάληψη», η αποσυναρμολόγησή τους, η μεταφορά τους οδικώς στο τέρμα του μετρό, στη Νέα Ελβετία, η εκ νέου συναρμολόγηση και κατάδυσή τους εκεί, προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή των σηράγγων από την αντίθετη κατεύθυνση!

Ολο αυτό το εγχείρημα φυσικά θα έχει πρόσθετο κόστος, το οποίο θα εισπράξει ο ανάδοχος από τα κονδύλια που υπάρχουν για τα «απρόβλεπτα» του έργου. Ταυτόχρονα, και στους μήνες που θα απαιτηθούν προκειμένου να πραγματοποιηθεί η... μετακόμιση των μετροπόντικων, η «Αττικό Μετρό ΑΕ» θα κερδίσει χρόνο για να προχωρήσει τις απαλλοτριώσεις των σταθμών, να εγκρίνει τις μελέτες κατασκευής και να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες προεργασίες στους τρεις σταθμούς.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό, οι δύο μετροπόντικες θα εμφανιστούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης στις αρχές του καλοκαιριού, ενώ στο τέλος του φθινοπώρου θα είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν και πάλι την κατασκευή των σηράγγων από το σταθμό της Νέας Ελβετίας προς το σταθμό της Ανάληψης.

Οπως είναι φυσικό, οι μήνες απραξίας των δύο γιγαντιαίων μηχανημάτων θα μετατοπίσουν αντίστοιχα το χρόνο λειτουργίας του μετρό, το οποίο εκτός άλλου απροόπτου θα είναι έτοιμο το 2016.

Και επειδή τα δύο γιγαντιαία μηχανήματα θα είναι για μήνες παροπλισμένα, πρόβλημα, όπως όλα δείχνουν, θα παρουσιαστεί και με το προσωπικό των μετροπόντικων.
 

Μισή γραμμή


Στο μεταξύ, και επειδή ακόμα και με τη μετακόμιση των μετροπόντικων ενδέχεται να μην είναι έτοιμοι οι τρεις τελευταίοι σταθμοί της βασικής γραμμής του μετρό μέχρι το 2016, όλο και περισσότερο κερδίζει έδαφος μια νέα ιδέα για τη λειτουργία του έργου. Ετσι, εξετάζεται το ενδεχόμενο της τμηματικής λειτουργίας του μετρό, από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι το σταθμό «Ανάληψη», σε πρώτη φάση, και εν συνεχεία μέχρι τη Νέα Ελβετία, όταν ολοκληρωθούν και οι υπόλοιποι σταθμοί.

 

Η «Αττικό Μετρό ΑΕ»


Τα προβλήματα στην πορεία του έργου παραδέχεται ο διευθυντής έργων μετρό Θεσσαλονίκης της «Αττικό Μετρό ΑΕ», Γιώργος Κωνσταντινίδης, ο οποίος επισημαίνει ότι δεν τηρήθηκε ο χρονισμός μεταξύ της κατασκευής των σηράγγων από τους μετροπόντικες και της κατασκευής των σταθμών, κυρίως λόγω της μη κτήσης της γης (απαλλοτριώσεις).

Σχετικά με την ανάδυση των μετροπόντικων και τη συνέχιση των εργασιών με αντίθετη φορά, αναφέρει ότι η σχετική πρόταση του αναδόχου φαίνεται να είναι επ' ωφελεία του έργου, ωστόσο αναμένεται η υποβολή πλήρους χρονοδιαγράμματος προκειμένου να αξιολογηθεί. «Προς το παρόν δεν υπάρχει ούτε επίσημο αίτημα, αλλά ούτε και απόφαση», σημειώνει ο κ. Κωνσταντινίδης.

Σχετικά με τις απαλλοτριώσεις, λέει ότι εκκρεμούν στο σταθμό «Πατρικίου», όπου το δικαστήριο, μετά από δύο αναβολές, ορίστηκε για τις 3 του προσεχούς Απριλίου. Δικαστήριο εκκρεμεί επίσης για το σταθμό στη Βούλγαρη, ενώ και στη Νέα Ελβετία πρέπει να γίνουν απαλλοτριώσεις. Πάντως, επειδή το οικόπεδο στη Νέα Ελβετία ανήκει στο δήμο Θεσσαλονίκης, τα πράγματα μοιάζουν στο συγκεκριμένο σταθμό να είναι ευκολότερα για το μετρό.


http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=4&artid=131029


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: corina on March 13, 2012, 10:18:19 am
Ο βασικός λόγος για τον οποίον θα βγουν οι μετροπόντικες από την ανάληψη νομίζω ότι δεν είναι οι απαλλοτριώσεις.

Στην Ανάληψη προέκυψε μεγάλο κατασκευαστικό πρόβλημα, διότι τα μπαλκόνια (!!!) των πολυκατοικιών ήταν πιο έξω από ότι φαινόταν στα αντίστοιχα σχέδια, γεγονός που σε συνδυασμό με άλλα προβλήματα που συνάντησαν στις εκσκαφές είχε αποτέλεσμα να μην χωράνε άνετα τα μηχανήματα ώστε να φτιαχτεί ο σταθμός με τη μέθοδο cover & cut.

Επομένως άλλαξε ο σχεδιασμός και ο συγκεκριμένος σταθμός θα φτιαχτεί cut & cover. Αυτή η τελευταία αλλαγή απαιτεί να πάνε οι μετροπόντικες στο τέλος και να ξεκινήσουν από εκεί, ώστε να συναντήσουν τις ήδη υπάρχουσες σήραγγες στην Ανάληψη.

Όσο για το Παπάφειο, καλά να πάθουν. Ήξεραν ότι μπλέκουν με τον Άνθιμο και ήταν άλλα λόγια να αγαπιόμαστε!


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Eru lluvatar on March 13, 2012, 10:35:32 am
Φτου ρε γαμώτο. Ψέματα έλεγε ο πρώην δήμαρχος. Αφού θα ταν έτοιμο τον Οκτωβρη φέτος για να κάναμε διπλή γιορτή. 100 χρόνια απελευθέρωσης και απελευθέρωση της Εγνατίας  :D
πιο 16 και παπαριές. ένα να ρωτήσετε που χει ασχοληθεί με δημόσια έργα 20+ θα σας πει


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Karaμazoβ on June 11, 2012, 16:07:11 pm
Σε απεργία οι 200 εργαζόμενοι στο Μετρό Θεσσαλονίκης

14:06, 11 Ιουν 2012

    Στους δρόμους κατέβηκαν οι 200 εργαζόμενοι στο Μετρό Θεσσαλονίκης, διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους από τον Μάρτιο του 2012 και εκφράζοντας την έντονη ανησυχία τους για το μέλλον του έργου.

 
Η πορεία διαμαρτυρίας κατέληξε στο Δημαρχιακό Μέγαρο, όπου οι εργαζόμενοι θα συμμετάσχουν στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου με σκοπό να θέσουν επί τάπητος τα ζητήματά τους, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ ο πρόεδρος του σωματείου τους, Γιώργος Κόκκινος.
 
Ο ίδιος επεσήμανε ότι το κλίμα πυροδότησε η συνέντευξη του προέδρου της Αττικό Μετρό ΑΕ, Χρήστου Τσίτουρα σε τοπικό φύλλο, στην οποία και αναφέρει ότι οι εργαζόμενοι πληρώνονται κανονικά, ενώ εκφράζει έντονα και τις ανησυχίες του για την ολοκλήρωσή του πρότζεκτ, λόγω αδυναμίας χρηματοδότησής του από την κατασκευάστρια κοινοπραξία.
 
Πάντως, οι εργαζόμενοι, που από σήμερα, Δευτέρα, πραγματοποιούν 24ωρες απεργίες, έχουν ήδη αποφασίσει να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας, ενώ προτίθενται να εντείνουν και την απεργιακή τους στάση.


www.tvxs.gr/node/97066


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Nessa NetMonster on June 11, 2012, 16:46:15 pm
btw οι μετροπόντικες θα αποσυναρμολογηθούν λέει.

Το 2015 μας λέγανε... :D


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Karaμazoβ on July 24, 2013, 17:31:10 pm
«Παγώνουν» τα έργα στο μετρό Θεσσαλονίκη με απόφαση του ΣτΕ

19:00, 23 Ιουλ 2013

    «Παγώνουν» προσωρινά οι εργασίες απόσπασης και απομάκρυνσης των αρχαιοτήτων από τον χώρο του μετρό Θεσσαλονίκης (σταθμός Βενιζέλος), με προσωρινή διαταγή της προεδρεύουσας του θερινού Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), αντιπροέδρου Μαίρης Σαρπ. Τα έργα «παγώνουν» μέχρι να εκδοθεί απόφαση επί της αίτησης αναστολής που έχει καταθέσει για το θέμα ο Γιάννης Μπουτάρης.

 
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης έχει προσφύγει στο ΣτΕ ζητώντας τη διακοπή των εργασιών απομάκρυνσης των αρχαιοτήτων από το σταθμό «Βενιζέλος» του Μητροπολιτικού Σιδηροδρομικού Θεσσαλονίκης (μετρό), προκειμένου να μην προκύψει ανεπανόρθωτη βλάβη γι' αυτές.
 
Ο Γιάννης Μπουτάρης ζητά να ανασταλεί και να ακυρωθεί η εκτέλεση της απόφασης της 24ης Ιανουαρίου 2013 του αναπληρωτή υπουργού Πολιτισμού και να εκδοθεί προσωρινή διαταγή ώστε η επίμαχη απόφαση να μην εφαρμοστεί.
 
Υπενθυμίζεται πως στη συμβολή των οδών Εγνατίας και Βενιζέλου αποκαλύφθηκαν αρχαιότητες του 4ου αιώνα και των πρωτοβυζαντινών χρόνων (6ος-7ος αιώνας). Ειδικότερα σε έκταση περίπου 1.600 τ.μ., αποκαλύφθηκε μια πόλη με μεγάλους κεντρικούς δρόμους, δημόσιους χώρους και ιστάμενα κτίρια. Παράλληλα σε μήκος 77 μέτρων ήρθε στο φως ο κύριος οδικός άξονας της Θεσσαλονίκης (decumanus maximus), στρωμένος με μάρμαρα στην αρχική του κατασκευή και με ορθογώνιες λίθινες πλάκες.
 
Η απόφαση του υφυπουργού Πολιτισμού προβλέπει, βάσει γνωμοδότησης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ), την απόσπαση των σημαντικότερων αρχαιολογικών ευρημάτων, αλλά και την αποδόμηση άλλων που έχουν αποκαλυφθεί στον υπό κατασκευή σταθμό του μετρό στο εμπορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης.
 
Το ΚΑΣ υποδεικνύει ως τόπο μεταφοράς των αρχαιοτήτων το στρατόπεδο Παύλου Μελά, εκτός των γεωγραφικών ορίων του δήμου Θεσσαλονίκης ή οποιοδήποτε άλλο σημείο, χωρίς όμως αυτό να προσδιορίζεται.
 
Ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης στη προσφυγή του επισημαίνει πως η υπουργική απόφαση παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας, αφού επιλέχθηκε η πλέον δυσμενής για την προστασία του πολιτιστικού περιβάλλοντος λύση, η οποία καταλήγει στην οριστική εξαφάνιση του συγκεκριμένου ιστορικού μνημείου ως ενιαίου συνόλου.
 
Παράλληλα αναφέρει πως η εν λόγω υπουργική απόφαση είναι αντίθετη στην αρχαιολογική νομοθεσία και ειδικά στον νόμο 3028/2002 για την προστασία των αρχαιοτήτων και της πολιτιστικής κληρονομιάς. Όμως, η ίδια απόφαση είναι επιπρόσθετα και μη νόμιμη, αφού «πάσχει από έλλειψη επαρκούς, ειδικής και εμπεριστατωμένης αιτιολογίας» και βασίζεται σε ανεπαρκή και αόριστα στοιχεία.
 
Ακόμη τονίζει ότι πριν την έκδοση της επίμαχης υπουργικής απόφασης δεν υπήρχε, μολονότι αυτό ήταν αναγκαίο, εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας αναστήλωσης του υπουργείου Πολιτισμού, ενώ τα μέλη του ΚΑΣ γνωμοδότησαν χωρίς καν να έχουν επισκεφθεί τους χώρους του μετρό.



www.tvxs.gr/node/134167


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Karaμazoβ on November 19, 2013, 13:15:08 pm
Θεσσαλονίκη: Ξεπερνούν τις 104.000 τα κινητά ευρήματα των ανασκαφών στους σταθμούς του Μετρό

Πάνω από 100.000 αρχαιολογικά ευρήματα στους τέσσερις σταθμούς του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Διάλεξη για το σύνολο των αρχαιολογικών εργασιών


Ξεπερνούν τις 104.000, μόνο τα κινητά αρχαιολογικά ευρήματα (νομίσματα, αγγεία, λυχνάρια, κοσμήματα από χρυσό, χαλκό, άργυρο, κεραμικά, γυάλινα κ.ά.) που εντόπισαν οι αρχαιολόγοι της 9ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων κατά τη διάρκεια των επταετών, μέχρι σήμερα, ανασκαφικών εργασιών της στους τέσσερις (από τους αρχικά επτά) σταθμούς του Μετρό της Θεσσαλονίκης.

"Ανακεφαλαίωση των αρχαιολογικών πεπραγμένων στη διάρκεια των εργασιών διάνοιξης του μετρό στη Θεσσαλονίκη" χαρακτήρισε η διευθύντρια της 9ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Θεσσαλονίκης Δέσποινα Μακροπούλου τη διάλεξη με θέμα: "Διαδρομή δεκάξι αιώνων με το μετρό από το Βαρδάρη ως το Συντριβάνι ή από τη Χρυσή Πύλη ως την Κασσανδρεωτική. Οι Σταθμοί διηγούνται", που έδωσε, χθες το βράδυ, στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Θεσσαλονίκης.

Στη διήγησή τους- δια στόματος της αρχαιολόγου και εις επήκοον εκατοντάδων ακροατών, που κυριολεκτικά κατέκλυσαν την αίθουσα "Μανόλης Ανδρόνικος" αλλά και ολόκληρο το χώρο υποδοχής του Αρχαιολογικού Μουσείου, οι σταθμοί "μίλησαν" για τη ... Χρυσή Πύλη και την πύλη του Βαρδαρίου (Σταθμός Πλατείας Δημοκρατίας και Διακλάδωση προς Σταυρούπολη) και τη διαχρονία της χρήσης τους επί έξι και πλέον αιώνες (νεκροπόλεις, δρόμοι, είσοδος στην πόλη, πυθεώνες, νεκροταφεία από τα ύστερα ρωμαϊκά χρόνια ως την τουρκοκρατία, τους μουσουλμανικούς τάφους και τα χάνια). Τα χρονικά αλλά και ... γεωγραφικά (μικρότερα αυτά) άλματα συνεχίστηκαν με αναφορές στο σταθμό Συντριβανίου- ανατολικότερα και κοντά στη λεγόμενη Κασσανδρεωτική πύλη με τον εντοπισμό -το 2009- της παλαιοχριστιανικής Βασιλικής και τελικά την απόφαση για καταγραφή και κατάχωσή της.

Η διήγηση των σταθμών έκανε μια μεγαλύτερη στάση στο σταθμό Αγίας Σοφίας του μετρό (σε απόσταση μόλις 370 μέτρων από τον πολυσυζητημένο σταθμό Βενιζέλου, επί της σημερινής οδού Εγνατία) με αναφορές στη Λεωφόρο της αρχαιότητας (την λεγόμενη Decoumanus Maximous) που αποκαλύφθηκε σε μήκος τουλάχιστον 72,80μ. αλλά μόνο το νότιο τμήμα της καθώς το βόρειο δεν ανασκάφηκε και καλύπτεται από τη σημερινή πλατεία Μακεδονομάχων.


Η οδός, στρωμένη με μαρμάρινες πλάκες και οριοθετημένη από μαρμάρινα κράσπεδα, λίγο πριν από τη συμβολή της με την κάθετη οδό στο ύψος της σημερινής Αγίας Σοφίας, διευρύνεται διαμορφώνοντας πλακόστρωτη πλατεία με κρήνη για να ξεδιψούν περαστικοί και περίοικοι. Τη μνημειακή μορφή του δρόμου συμπληρώνει κιονοστοιχία, από την οποία ορατός, σήμερα, είναι ο ισχυρός στυλοβάτης, που σώζει επτά βάσεις κιόνων του 4ου και 6ου αι., οριοθετεί τον οδικό άξονα στα νότια και τον χαρακτηρίζει ως via colonnata. Από τα κτίρια της νότιας οικοδομικής γραμμής των παλαιοχριστιανικών χρόνων εντοπίστηκαν μόνον οι όψεις τους και κάποια θυραία ανοίγματα καθώς και ίχνη από την εβραϊκή συνοικία που κάηκε κι αυτή στην πυρκαγιά του 1917. Αναλυτικότερη , σαφέστερη και πλέον εντυπωσιακή λεκτικά - αλλά και εξαιτίας των εντυπωσιακών ευρημάτων της, υπήρξε η "διήγηση" του σταθμού Βενιζέλου.

"Εδώ, ο σταθμός σχεδιάστηκε πάνω στο αιώνιο σταυροδρόμι της πόλης" έλεγε στη διάλεξή της η κ. Μακροπούλου. Η ανασκαφή, σε έκταση 1600 τ.μ., έδωσε όλα τα απαιτούμενα στοιχεία για τη διαχρονία του σταυροδρομιού.

Η περίφημη Decumanus Maximus (decumanus ονόμαζαν τις ρωμαϊκές οδούς που ήταν προσανατολισμένες από τα ανατολικά προς τα δυτικά και συνήθως κοσμούνταν στην αρχή και το τέλος του από πλατείες ενώ cardo τις καθέτους οδούς με κατεύθυνση από το βορρά προς το νότο). Στην περίπτωση των αποκαλύψεων του σταθμού Βενιζέλου, decumanus ήταν η σημερινή οδός Εγνατία (μετατοπισμένη σήμερα προς τα βόρεια) και cardo η οδός Βενιζέλου (ή Σαμπρή Πασά της περιόδου της τουρκοκρατίας). Οι δυο οδοί (εντοπίστηκαν στην ακριβή διασταύρωσή τους) αποκαλύφθηκαν σε πλάτος 7,80 και 4,50 μέτρων αντίστοιχα, μαρμαροστρωμένες με ίχνη σε πολλά σημεία των αμαξοτροχών.

Γύρω από τους δρόμους εκτείνονται πυκνοδομημένα οικοδομικά τετράγωνα, που συνιστούν γειτονιές της βυζαντινής αγοράς της πόλης. Καταστήματα και εργαστήρια προσανατολίζονται με ανοιχτούς προς το δρόμο χώρους για την έκθεση των προς πώληση προϊόντων. Πληθώρα μικροαντικειμένων και κοσμημάτων, όπως επιστήθιοι σταυροί, γυάλινα και χάλκινα βραχιόλια, χάλκινα κυρίως και σπανιότερα ασημένια δακτυλίδια, μαρτυρούν τον διαχρονικά εμπορικό χαρακτήρα της περιοχής, με έμφαση κυρίως στον τομέα της αργυροχρυσοχοΐας. Δεν είναι τυχαίο, όπως τόνισε η κ. Μακροπούλου ότι ακόμη και σήμερα υπάρχει πληθώρα καταστημάτων χρυσοχοΐας στην Εγνατία οδό, ούτε και η ... ανεύρεση υδραργύρου, που χρησιμοποιούνταν στην αργυροχρυσοχοΐα.

Στη διάλεξη έγινε αναφορά στους σεισμούς του 6ου αλλά και του 9ου αιώνα, που ουσιαστικά καταργούν τη Μεγάλη Λεωφόρο και τη μετατρέπουν σε στενό οθωμανικό σοκάκι μετά τον 10ο αιώνα.

Στη διάλεξη έγινε λόγος και για τη "λάθος", όπως χαρακτηρίστηκε, αρχική απόφαση του ΚΑΣ για την απόσπαση, φύλαξη και στο μέλλον έκθεση σε άλλο χώρο των ευρημάτων, για τις 12.500 υπογραφές Ελλήνων και ξένων επιστημόνων και πολιτών υπέρ της "ιστορικής αναγκαιότητας συνύπαρξης (και όχι απόσπασης) των αρχαίων με το σύγχρονο μετρό".

"Πράγματι, οι εργασίες για τη διάνοιξη του μετρό έγιναν η αφορμή για να μάθουμε πολλά για την πόλη μας. Αλλά και για να μεριμνήσουμε για τη διάσωσή τους. Θέλουμε να κτίσουμε το μέλλον μας πάνω στη γνώση του ιστορικού παρελθόντος αλλά όχι πάνω στο πτώμα του" κατέληξε η κ. Μακροπούλου καταχειροκροτούμενη,

Την εκδήλωση-διάλεξη διοργάνωσε το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο των Φιλολογικών Βραδινών που διοργανώνει σε συνεργασία με τον Σύλλογο Αποφοίτων της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ «ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ».


http://news247.gr/eidiseis/koinonia/thessalonikh_ksepernoun_tis_104_000_ta_kinhta_eyrhmata_twn_anaskafwn_stoys_stathmous_toy_metro.2510054.html


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Katarameno on August 29, 2020, 16:27:25 pm
Όχι, δεν είναι ανέκδοτο. :)



Υπεγράφη η σύμβαση κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης

Έτοιμο το 2012!

Να φοράτε πάντα μάσκα στο μετρό.  ;D
Και να ανοίγετε τα παράθυρα να μπαίνει καθαρός αέρας  ::)
sent from mTHMMY (https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.thmmy.mthmmy) 


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Σοκοφρέτας on August 30, 2020, 12:51:44 pm
μν ασχολειστε με το μετρο ρε παιδια...ΔΕΝ προκειται να το προλαβει κανεις μας!!

10 χρόνια μετά ισχύει ακόμα το ίδιο!
sent from mTHMMY (https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.thmmy.mthmmy) 


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Just Me on August 30, 2020, 16:39:30 pm
Αν ποτέ πάω με το μετρό για μάθημα, κάτι θα έχω κάνει πολύ λάθος με τη σχολή...
sent from mTHMMY (https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.thmmy.mthmmy) 


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Katarameno on August 30, 2020, 18:15:15 pm
Οι σταθμοί εκτός της Βενιζέλου με τα αρχαία  έτοιμοι είναι οι σήραγγες έτοιμες είναι, απλά οι εργολάβοι βρήκαν κυβέρνηση για να παίρνουν επιπλέον λεφτά με παραστάσεις και λοιπές δικαιολογίες και να τους δίνουν μια μίζα, οπότε αυτοί ζουν καλά και εμείς χειρότερα.

Για όσους παπαγάλιζαν τα περί μουσαμάδων,  https://www.documentonews.gr/article/16-yperoxes-fwtografies-apo-to-stathmo-toy-metro-oessalonikhs-syntribaniekthesh-photos

https://www.iefimerida.gr/news/432470/etoimos-na-leitoyrgisei-o-stathmos-analipsi-toy-metro-thessalonikis

https://www.typosthes.gr/thessaloniki/186934_metro-thessalonikis-telos-kalokairioy-ta-prota-dokimastika-dromologia

"«Ο σταθμός είναι έτοιμος, το μόνο που λείπει είναι να λειτουργήσουν οι συρμοί και να βγουν τα εισιτήρια. Ο πρώτος συρμός έχει έρθει κι αυτό είναι μία πολύ σημαντική στιγμή για το μετρό της Θεσσαλονίκης. Σημαίνει ότι το αμαξοστάσιο ήταν έτοιμο να τον υποδεχθεί, ότι η επιδομή, οι σιδηροτροχιές ήταν στη θέση τους και ότι είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε τις πρώτες δοκιμές στο αμαξοστάσιο και στο τέλος του καλοκαιριού» δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ.

Ο κ. Μυλόπουλος είπε ότι οι υπόγειες σήραγγες διατρέχουν την πόλη από το ένα άκρο μέχρι το άλλο, από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία και το Αμαξοστάσιο από τη μία μεριά και από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι και τη Μίκρα της Καλαμαριάς από την άλλη. Επομένως, εφόσον ολοκληρωθεί η τοποθέτηση της επιδομής μέσα στο καλοκαίρι και εφόσον ολοκληρωθεί και η εγκατάσταση της τρίτης ηλεκτροφόρου γραμμής (της γραμμής που δίνει ρεύμα στο μετρό), θα είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε το φθινόπωρο, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, τα δοκιμαστικά δρομολόγια, διευκρίνισε."
...
"Και για το έργο που θα τελειώσει το τέλος 2020, η γραμμή της Θεσσαλονίκης, και για τη γραμμή της Καλαμαριάς που θα τελειώσει μέσα στο 2021 και για τις δυο άλλες γραμμές που θα ξεκινήσουν τότε, και την κυκλική γραμμή 11 χιλιομέτρων για τις δυτικές συνοικίες, αλλά και τη γραμμή της σύνδεσης με το αεροδρόμιο, η οποία θα γίνει υπέργεια και γι αυτό το λόγο δεν θα έχει πολύ μεγάλη διάρκεια η κατασκευής της» ανέφερε."

9/6/2019.

sent from mTHMMY (https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.thmmy.mthmmy) 


Title: Re: Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Post by: Cobb on August 30, 2020, 18:22:18 pm
Αν ποτέ πάω με το μετρό για μάθημα, κάτι θα έχω κάνει πολύ λάθος με τη σχολή...
sent from mTHMMY (https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.thmmy.mthmmy) 

Σωστό! Χαχαχαχαχα!  ;D