THMMY.gr

Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία => Διπλωματική => Topic started by: Cyberkat on March 29, 2004, 13:55:00 pm



Title: Διπλωματική (?)
Post by: Cyberkat on March 29, 2004, 13:55:00 pm
Επειδή κυκλοφορεί η φήμη ότι η ανάρτηση των θεμάτων των διπλωματικών εργασιών είμαι μύθος κι ότι παίρνεις θέμα από την πίσω πόρτα, ας απαντήσει αν κάποιος γνωρίζει τι στρατηγική πρέπει να ακολουθήσει κανείς για να πάρει διπλωματική στο τομέα του και εκγαίρως. Όχι ότι επείγει το ζήτημα αλλά να....πάνω που λέω ότι εντάξει τελείωσαν οι εκπλήξεις στην καταραμένη σχολη, τουλάχιστον το χάος ακολουθεί κάποιους κανόνες και αν το παρατηρήσεις γίνεται προβλέψιμο, ακούω κάτι περίεργα για τις διπλωματικές του στυλ " ε δεν αναρτούν όλοι οι καθηγητές τα θέματα, πρέπει να μιλήσεις στον καθηγητή και αυτός θα κρίνει αν θα σου δώσει". Με βάση ποια κριτήρια ακριβώς? Γιατί από ότι άκουσα το αν θα έχεις ή όχι συμπληρώσει τα 47 ή όσα περασμένα μαθήματα έιναι δεν παίζει και τόσο ρόλο.  Τι συμβαίνει επιτέλους?


Title: Re:Διπλωματική (?)
Post by: olympia on March 30, 2004, 21:24:18 pm
Αγαπητή Cyberkat!

Το θέμα της διπλωματικής είναι μια μεγάλη ιστορία!!

Τα ενδεχόμενα είναι πολλά. Κατ' αρχήν ψάχνεις αν υπάρχει κάποιο ανηρτημένο θέμα που σε ενδιαφέρει. Διαφορετικά μπορείς να πας στον καθηγητή και να του πεις ότι θες διπλωματική σχετική με κάποιο συγκεκριμένο θέμα. Σε αυτήν την περίπτωση συνήθως δεν παίζει και τόσο σημαντικό ρόλο ο αριθμός των μαθημάτων που χρωστάς.

Αυτά τα συμπεράσματα έχω βγ'αλει! Ελπίζω να σε βοήθησα!

Καλή τύχη στην αναζήτηση!!  :-*


Title: Πώς να διαλέξετε διπλωματική!!
Post by: kalko on April 04, 2004, 05:07:12 am
Δυστυχώς, αν και οι καθηγητές υποχρεούνται να αναρτούν τα θέματα των διπλωματικών, οι περισσότεροι το αμελούν. Το καλύτερο για όποιον ενδιαφέρεται για διπλωματική είναι να κάνει μια γύρα στα γραφεία των καθηγητών την περίοδο που (θα έπρεπε να) αναρτώνται τα θέματα.
Οι καθηγητές συνήθως δίνουν εργασίες σχετικές με το μέθημα που παραδίδουν, οπότε μπορείτε να επιλέξετε πιο εύκολα πού θα πάτε να ρωτήσετε.
Ο αριθμός των μαθημάτων (συνήθως) δεν παίζει ρόλο (πόσοι φοιτητές έχουν περάσει 47+ μαθήματα στο 8ο εξάμηνο;). Υπάρχουν όμως και καθηγητές (πχ Δουλγέρη) οι οποίοι απαιτούν να έχουμε μόλις 6 μαθήματα για πτυχίο!! Επίσης, οι περισσότεροι καθηγητές ζητούν να έχετε επιλέξει τα μαθήματα που διδάσκουν, και να τα έχετε περάσει με καλό βαθμό (8 και πάνω). Συνήθως, βέβαια, αυτά με τους βαθμούς είναι "ψαρωτικά" αλλά μπορεί να σας "φάει"κάποιος μια διπλωματική από τον Θεοχάρη αν στα Ασαφή πήρατε 8 και ο άλλος έχει 9.
Συμβουλή Νο1: Αρχίστε την αναζήτηση θέματος όσο το δυνατόν νωρίτερα, γιατί τα καλά θέματα εξαντλούνται γρήγορα και μένουν μόνο κάτι παλαβά, χωρίς κανένα ενδιαφέρον.
Συμβουλή Νο2: Πάρτε θέμα όσο το δυνατόν νωρίτερα, το καλύτερο στην αρχή 9ου εξαμήνου. Οι περισσότερες διπλωματικές κρατούν περισσότερο από ένα 6μηνο.
Συμβουλή Νο3: Πολλά θέματα φαίνονται τρομερά ενδιαφέροντα, αλλά είτε έχουν μικρή σχέση με αυτό που αναφέρονται είτε είναι τρομερά εκτεταμένες και δύσκολες εργασίες. Ένα βασικό στοιχείο για την επιλογή της διπλωματικής είναι να μπορεί να τελειώσει σε εύλογο χρόνο (υπάρχουν συμφοιτητές που παιδεύονταν με ένα θέμα πάνω από 1 χρόνο, και τελικά το εγκατέλειψαν).

Επειδή τα μυστικά μιας καλής διπλωματικής (επιλογή-εκπόνηση) ενδιαφέρουν όλους μας, προτείνω τη δημιουργία ξεχωριστής ενότητας, ή τουλάχιστον, το παρόν θέμα να αναπτυχθεί όσο το δυνατόν περισσότερο.


Title: Απ: Διπλωματική (?)
Post by: miss_elec on February 12, 2005, 17:53:31 pm
Mεταφέρω από τη λίστα αυτό το mail σχετικα με τις διπλωματικές. Είναι η εμπειρία ενός..παθόντα. Το βρήκα άκρως κατατοπιστικό!


----- Original Message -----
From: Sotiris Keliris
To: electroauth@yahoogroups.com
Sent: Thursday, March 11, 2004 8:35 AM
Subject: [electroauth] ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ DEMYSTIFIED!

Πριν από λίγες μέρες με ρώτησε κάποιος φίλος και συμφοιτητής τι θέμα διπλωματικής να πάρει απο πού και πότε. Όπως τα έφερε η κουβέντα κατάλαβα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά και ότι το θέμα έχρηζε περισσότερης ανάλυσης.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ο οδηγός σπουδών αναφέρει τα εξής:

3.1. Προϋποθέσεις

Σε ένα φοιτητή μπορεί να ανατεθεί θέμα διπλωματικής εργασίας μετά

από το 7 εξάμηνο σπουδών και αφού έχει περάσει 45 μαθήματα.

3.2. Θέματα - Εκδήλωση ενδιαφέροντος - Επιλογή - Ανάθεση θέματος

Οι τομείς αναρτούν στις 15/3 και 15/10 κάθε έτους τα θέματα των

διπλωματικών εργασιών με το όνομα του επιβλέποντος καθηγητή, τα

οποία θα παραμένουν ανηρτημένα έως τις 15/5 και 15/12 αντίστοιχα.

Μέσα στο διάστημα αυτό των δύο μηνών, οι φοιτητές έρχονται σε

συνεννόηση με τον επιβλέποντα του θέματος που τους ενδιαφέρει και

τους ανατίθεται η διπλωματική εργασία. Κατόπιν θα προσέρχονται στην

Γραμματεία του Τμήματος όπου συμπληρώνουν ειδικό έντυπο με τα

στοιχεία τους, το όνομα του επιβλέποντος, τον τίτλο της διπλωματικής κλπ.

H Γραμματεία αφού ελέγξει αν ο φοιτητής έχει το δικαίωμα διπλωματικής

εργασίας, θα στέλνει το έντυπο στον επιβλέποντα ο οποίος πιστοποιεί

υπογράφοντας την ανάθεση της διπλωματικής εργασίας.

Φοιτητής που δεν του έχει ανατεθεί διπλωματική εργασία μέσα στο

διάστημα αυτό των δύο μηνών, μπορεί να κάνει αίτηση στον Τομέα της

κατεύθυνσης που ακολουθεί. O Τομέας είναι υποχρεωμένος μέσα σε

διάστημα ενός μηνός να του αναθέσει διπλωματική εργασία. Οι τομείς

είναι υποχρεωμένοι να καλύψουν τις αιτήσεις που υποβλήθηκαν από

τους φοιτητές οι οποίοι έχουν επιλέξει τον κύκλο σπουδών του Τομέα.

3.3 Διάρκεια

O φοιτητής υποχρεούνται να περατώσει τη διπλωματική του εργασία

μέχρι και την 5η εξεταστική περίοδο μετά την επιλογή της. (Π.χ. επιλογή

διπλωματικής εργασίας τον Μάιο, περάτωση τον Σεπτέμβριο της

επόμενης χρονιάς). Αν μετά την 5η εξεταστική περίοδο δεν έχει

περατωθεί η διπλωματική εργασία, θεωρείται ότι ο φοιτητής χάνει το

συγκεκριμένο θέμα διπλωματικής, εκτός αν ο επιβλέπων καθηγητής με

έγγραφό του πιστοποιήσει ότι η διπλωματική συνεχίζεται.

Παρακάτω θα δώσω τη δική μου εκδοχή για τα πιο πάνω όπως αυτή προέκυψε από την εκπόνηση της δικής μας διπλωματικής εργασίας (δύο ατόμων) και συζητήσεων με συμφοιτητές.

Κατ’αρχήν θα πρέπει να πούμε ότι οι τομείς ΔΕΝ  αναρτούν στις 15/3 και 15/10 κάθε έτους τα θέματα των διπλωματικών εργασιών με το όνομα του επιβλέποντος καθηγητή. Κάποια θέματα  αναρτώνται αλλά μου είναι αδιανόητο με βάση την προσφορά και την ζήτηση να δεχτώ ότι αυτά είναι όλα και όλα τα θέματα. (Στις 15 του μήνα κάντε ένα περίπατο δείτε πόσα θέματα υπάρχουν).

Στις 16/3 το πιο πιθανό είναι τα περισσότερα θέματα να έχουν δοθεί λόγω ανταγωνισμού και ζήτησης.

Αυτά είναι γνωστά σε πολλούς αλλά ο δρόμος από την επιλογή μέχρι την εκπόνηση είναι μακρύς. Συνήθως πρέπει να επισκεφθείς τον κάθε καθηγητή στο γραφείο του ζητώντας να μάθεις τα θέματα. Η επιλογή μάλιστα του θέματος είναι μια πολύ σημαντική -αν όχι  η σημαντικότερη- παράμετρος. Κάποιοι θα σου πουν “δεν έχω κάτι αυτή τη στιγμή” άλλοι θα σου δείξουν λίγα  θέματα, κάποιοι άλλοι θα σου πουν “πέρνα την άλλη βδομάδα” “ξαναπέρνα...”(από 15/3 μπορεί να γίνει και 15/5)  ενώ μια άλλη κατηγορία θα ρωτήσει να μάθει αν έχεις επιλέξει μαθήματά τους(αν είναι επιλογής ή  υποχρεωτικά) και αν ναι με τι βαθμό το/α έχεις περάσει. Σημειωτέων ότι ο τομέας Ηλεκτρονικής και Υπολογιστών που ανήκω, ο φοιτητής έχει τη μεγάλη ελευθερία στα μαθήματα επιλογής. Το παράδοξο είναι ότι ενώ ενδιαφέρεσαι για ένα θέμα το οποίο ΟΥΔΕΜΙΑ σχέση δεν έχει με το μάθημα επιλογής τους αυτοί εξακολουθούν πεισματικά να επιμένουν. Αν το θέμα απαιτεί την γνώση Matlab, Femlab, Java ή C,C++ κλπ. αυτό είναι ένα άλλο θέμα που αφορά  τον φοιτητή  κυρίως αλλά και τον καθηγητή.

 «Κατόπιν θα προσέρχονται στην

Γραμματεία του Τμήματος όπου συμπληρώνουν ειδικό έντυπο με τα

στοιχεία τους, το όνομα του επιβλέποντος, τον τίτλο της διπλωματικής κλπ.

H Γραμματεία αφού ελέγξει αν ο φοιτητής έχει το δικαίωμα διπλωματικής

εργασίας, θα στέλνει το έντυπο στον επιβλέποντα ο οποίος πιστοποιεί

υπογράφοντας την ανάθεση της διπλωματικής εργασίας.»

‘Όλους όσους έχω ρωτήσει με διαβεβαίωσαν πως κάτι τέτοιο δεν γίνεται παρά μόνο στο τέλος της εκπόνησης της διπλωματικής εργασίας. Αυτό έγινε και στην δική μας (την δική μου και του συναδέλφου) διπλωματική εργασία : Οι γραφειοκρατικές διαδικασίες στο τέλος. Όσο και αν ακούγεται παράξενο αυτό δίνει την δυνατότητα και υπάρχουν παιδιά τα οποία ξεκινούν έχοντας στην κατοχή τους δυο θέματα διπλωματικής εργασίας. Ύπουλο, άδικο και διπλωματικό; Ίσως ,αλλά όταν εγώ ζητώ ένα θέμα από τον επιβλέποντα και μου λέει ότι έχει δοθεί και από την άλλη μου λέει πως αυτός που το ανέλαβε έχει να δώσει σημεία ζωής ένα άλφα χρονικό διάστημα, τότε εγώ τι να υποθέσω; Το είδαμε και αυτό: Αφού μας «έδωσαν» θέμα με LABVIEW, αφού μας έβαλαν να το μάθουμε , να επικοινωνήσουμε με την National Instruments, να αποκτήσουμε educational cd’s ένα μήνα μετά εμφανίστηκε ο παλιός κάτοχος του θέματος και ξαφνικά μείναμε χωρίς θέμα. Τόσο απλά!

Όλα αυτά αφήνουν ακόμα ένα παραθυράκι :

 “Σε ένα φοιτητή μπορεί να ανατεθεί θέμα διπλωματικής εργασίας μετά

από το 7 εξάμηνο σπουδών και αφού έχει περάσει 45 μαθήματα.”  λέει ο οδηγός.

ΥΕΑΗ…RIGHT...

Συνεπώς μπορεί να επιλέξει κανείς διπλωματική εργασία ακόμα και στο 6ο εξάμηνο ή ακόμα και στο 8ο με 30 περασμένα μαθήματα. Κανένας απολύτως έλεγχος!

Όσον αφορά  τις παραγράφους  3.4, 3.5, 3.6  τις παραθέτω παρακάτω σκόπιμα ασχολίαστες με μια ίσως προσωπική παρατήρηση.

3.4 Παρουσίαση - Αξιολόγηση

H παρουσίαση και εξέταση των διπλωματικών εργασιών γίνεται

δημόσια. O Τομέας καταρτίζει πρόγραμμα για συνολική ή κατά

κατηγορίες παρουσίαση των διπλωματικών εργασιών του Τομέα, με

μορφή ημερίδας και φροντίζει την καλή οργάνωσή της (ανακοίνωση

θεμάτων, προσκλήσεις, κατάλληλος τόπος, κ.λ.π.). H εξέταση των

διπλωματικών εργασιών γίνεται τρεις φορές το χρόνο (την εβδομάδα

μετά τις εξετάσεις Φεβρουαρίου, Ιουνίου, Σεπτεμβρίου) από τριμελή

εξεταστική επιτροπή. H επιτροπή ορίζεται κατά θέμα ή κατηγορία θεμάτων

από τον Τομέα.

3.5 Βαθμολόγηση

O βαθμός μπαίνει στην κλίμακα 0-80. Για το βαθμό πτυχίου υπολογίζεται

ως έχει (με βαρύτητα 8).

Διπλωματική εργασία με βαθμό μικρότερο από 45, θεωρείται

ανεπιτυχής.

O βαθμός αποτελεί άθροισμα επιμέρους βαθμολογίας για:

 επίτευξη στόχων (ποιοτική-ποσοτική)

 ικανότητα σύνθεσης - ανάληψη πρωτοβουλιών

 επιμέλεια - δομή - αρτιότητα κειμένου

 προφορική παρουσίαση - απαντήσεις

O βαθμός της διπλωματικής εργασίας αποστέλλεται στη Γραμματεία

του Τμήματος σε δεκάβαθμη κλίμακα.

3.6 Πνευματικά και άλλα δικαιώματα διπλωματικής εργασίας

Οι δαπάνες για την εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας

καλύπτονται, κατά κανόνα, εξ ολοκλήρου από τον αντίστοιχο Τομέα του

Τμήματος που επιβλέπει την εκπόνηση των διπλωματικών εργασιών.

Σ
ε ειδικές περιπτώσεις, μετά από έγκριση του Δ.Σ. του Τμήματος, είναι

δυνατή η χρηματοδότηση της διπλωματικής από άλλες πηγές δια μέσου

της Επιτροπής Ερευνών. Τα πνευματικά και άλλα δικαιώματα της

διπλωματικής εργασίας διέπονται από την ακαδημαϊκή δεοντολογία και

πρακτική, και από τους ισχύοντες νόμους.

Η δική μας εργασία παρουσιάστηκε μέσα σε 13 λεπτά (Τόσο χρόνο μας έδωσαν). Είναι να απορεί κανείς πως  ένα τέτοιο έργο που διαρκεί μήνες και έχει βαρύτητα 8 μαθημάτων παρουσιάζεται και αξιολογείται  μέσα σε τόσο λίγο χρόνο. Για το αν διαβάζονται αυτό είναι ένα άλλο θέμα και θα μου επιτρέψετε να είμαι επιφυλακτικός…

Που καταλήξαμε τελικά ; Καταλήξαμε στο γεγονός ότι η επιλογή διπλωματικής εργασίας είναι καθαρά θέμα τύχης! Πρέπει να είσαι τυχερός για να βρεις ένα θέμα όσο πιο κοντά στα ενδιαφέροντά σου,  να έχει τον κατάλληλο και επιθυμητό αριθμό ατόμων για την εκπόνηση, να ικανοποιείσαι με την χρονική διάρκεια περάτωσής της κλπ.

Ε λοιπόν στον Τομέα Ηλεκτρονικής και Υπολογιστών που ανήκω αυτό δεν έγινε εφικτό. Γι’αυτούς και πολλούς άλλους λόγους μαζί με τον συνάδελφο επιλέξαμε θέμα από τον Τομέα Τηλεπικοινωνιών το οποίο όμως ήταν καθαρά θέμα του δικού μας Τομέα (Ευτυχώς ήμασταν τυχεροί). Αυτό μας επηρέασε θετικά, μας άρεσε το θέμα και δουλέψαμε πάνω του όλο το καλοκαίρι με ζήλο και μεράκι. Ήταν το δικό μας δημιούργημα και ήμασταν περήφανοι γι’αυτό.

Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσα πράγματα αφήσαμε έξω για να παραδώσουμε τελικά ένα πολυσέλιδο βιβλίο και δυο cds με σχετικό υλικό.

 Πολλά παιδιά επιλέγουν θέματα από άλλους Τομείς.

Δεν ξέρω αν αυτό είναι καλό η κακό, ξέρω όμως ότι φταίει  το σύστημα και η έλλειψη σοβαρότητας. Εγώ προσωπικά  ήθελα να επιλέξω θέμα από τον Τομέα μου.

“Φοιτητής που δεν του έχει ανατεθεί διπλωματική εργασία μέσα στο

διάστημα αυτό των δύο μηνών, μπορεί να κάνει αίτηση στον Τομέα της

κατεύθυνσης που ακολουθεί. O Τομέας είναι υποχρεωμένος μέσα σε

διάστημα ενός μηνός να του αναθέσει διπλωματική εργασία.”

Ότι να’ναι και όπως να’ναι δηλαδή…

Λάθος κύριοι, ο φοιτητής πρέπει να έχει το δικαίωμα της επιλογής του θέματος μέσα από μια πληθώρα θεμάτων. Μόνο έτσι θα μπορέσει να εκπονήσει σωστά την διπλωματική του εργασία και δεν θα την δει σαν αγγαρεία.


Σωτήρης Κελίρης

 Υ.Γ: Good Luck  σε όσους έχουν να επιλέξουν θέμα...


Title: Απ: Διπλωματική (?)
Post by: miss_elec on February 12, 2005, 17:57:36 pm
Και η απάντηση του Δημάκη στο παραπάνω μήνυμα


Υπάρχει πρόβλημα με τις διπλωματικές.
 
Η παρέμβαση του Γρηγόρη δείχνει την κατάσταση από την πλευρά του τομέα με τους λιγότερους φοιτητές. Είμαι σίγουρος πως περιγράφει καλά την κατάσταση που αντιμετωπίζει, μόνον που δεν είναι ίδια με αυτήν που αντιμετωπίζουμε εμείς. Στους άλλους δυο τομείς, ενώ ο αριθμός των διδασκόντων είναι περίπου ίδιος, ο αριθμός των φοιτητών είναι πολύ μεγαλύτερος. Πάρτε υπόψη ότι η κατάσταση έχει διαμορφωθεί έτσι τα τελευταία χρόνια. Μια δεκαετία πριν, όταν συντάχτηκε ο κανονισμός, από τον Λιτσαρδάκη νομίζω, η κατάσταση ήταν διαφορετική.
 
Με δεδομένο τον αριθμό των 360 εγγραφομένων φοιτητών πια ανά έτος, και με τον αριθμό των μελών ΔΕΠ γύρω στα 40, θα πρέπει από εδώ και πέρα ο καθένας να τελειώνει 9 διπλωματικές, κατ' ελάχιστον, τον χρόνο. Λογαριάζω άτομο και διπλωματική, γιατί τα τελευταία χρόνια, χωρίς να καταλαβαίνω το πώς και το γιατί, βρέθηκα να επιβλέπω αποκλειστικά μοναχικούς φοιτητές. Αν λάβω υπόψη ότι έχω να δω ζευγάρι (αγόρι-κορίτσι δηλ να πιάνονται από τα χέρια) εδώ και πάνω από τέσσερα χρόνια στο Τμήμα, ενώ ο αριθμός των κοριτσιών έχει αυξηθεί κατακόρυφα, έρχομαι να προσθέσω και ζητήματα κοινωνικής και ... σεξουαλικής συμπεριφοράς, στο πλάι των φοβιών και των υποχονδριασμών που έθεσα προχθές. Αλλά αυτά για άλλη φορά. 
 
Ο αριθμός 9, προσωπικά μου ακούγεται καλά (τρεις διπλωματικές ανά ΔΕΠ την περίοδο). Αν πάρετε όμως υπόψη την μεγάλη συσσώρευση φοιτητών που βρίσκονται σε εξάμηνο μεγαλύτερο του 10ου, την αύξηση που δεν πιστεύω ότι θα σταματήσει την επόμενη πενταετία, αλλά και τον τρόπο που αντιμετωπίζει ο κάθε συνάδελφος το θέμα, τότε ήδη υπάρχει πρόβλημα το οποίο συνεχώς θα εντείνεται. Απλά ρωτήστε να μάθετε πόσα μέλη ΔΕΠ επιβλέπουν προσωπικά πάνω από τρεις διπλωματικές τον χρόνο.
 
Υπάρχουν συνάδελφοι που σκέφτονται πώς, και πότε, και σε ποιον, θα δώσουν μία διπλωματική και πότε θα τελειώσει αυτή για να δώσουν την επόμενη. Το σκεπτικό τους δεν είναι κατ' ανάγκη κατακριτέο. Θα μπορούσε να είναι για κάποιους και ζήτημα αρχής. Αν θέλεις να διατηρήσεις ένα υψηλό επίπεδο στην εργασία σου, είναι φυσικό να την οργανώνεις σύμφωνα με τις δυνατότητές σου και τους στόχους σου. Εξ υπονοείται όμως έτσι, ότι συνδέεις τις διπλωματικές αποκλειστικά με το ερευνητικό σου έργο, και με έναν τρόπο μάλιστα πολύ στενό, ας πούμε ποσοτικά: διπλωματική και δημοσίευση ή μέρος αυτής. Πάντως, από τα πράγματα αγνοείς την υπάρχουσα κατάσταση και τον 'παιδευτικό' ρόλο της διπλωματικής.
 
Υπάρχουν συνάδελφοι που επιλέγουν από πολύ νωρίς τους υποτιθέμενους 'καλούς'. Eκεί δεν θα βρείτε ποτέ διπλωματική, αφού θα αντιμετωπίσετε κριτήρια βαθμών, αριθμού μαθημάτων και προσωπικής γνωριμίας.
 
Τέλος, γιατί να το κρύψουμε, υπάρχουν συνάδελφοι στους οποίους κανείς φοιτητής δεν θέλει να πάει να κάνει τη διπλωματική του.
 
Αποτέλεσμα: Κάθε αρχές άνοιξης και, λιγότερο, μετά τον Σεπτέμβριο, είτε αλλόφρονες, είτε απελπισμένοι, κατά δεκάδες χτυπούν την πόρτα του γραφείου μου για διπλωματική, όπως φυσικά κάνουν και στις περισσότερες άλλες. Οι περισσότεροι περνούν δυο και τρεις φορές. 
 
# Η διπλωματική είναι το αντίστοιχο του Master Thesis.
Ως τέτοιο θα πρέπει να είναι αυτό που ολοκληρώνει, 'κάνει' τον master, τον μάγιστρο, τον μάιστρο, τον μάστορα.
Δεν μπορεί να είναι μια εργασία είκοσι σελίδων, δεν μπορεί να είναι επανάληψη άλλης εργασίας, δεν μπορεί να είναι υπόθεση ενός ή δυο μηνών.
Είναι το σημείο όπου ο δάσκαλος, μαζί με τον μαθητευόμενο πρέπει να βρεθούν στον ίδιο τόπο και τον ίδιο χρόνο, με το ίδιο πρόβλημα μπροστά, και με έναν τρόπο διαφορετικό από το απλό μάθημα και την από καθέδρας διδασκαλία.
Η σχέση τους δεν είναι ή ίδια όπως πριν, αλλά είναι πια σχέση μάστορα-κάλφα, τεχνίτη-ειδικευόμενου, γέροντα-νέου καλόγηρου, σχέση προσωπική και βιωματική.
Ο χαρακτήρας και η ουσία του θέματος της διπλωματικής πρέπει να άπτεται της έρευνας και να έχει στοιχεία ανάπτυξης (συστήματος, μηχανής, κατασκευής, διεργασίας, τεχνικής).
       ......................
 
Χρήστος Ε. Δημάκης


Title: Re: Διπλωματική (?)
Post by: CrazyMushroom on May 31, 2006, 20:27:30 pm
Κάποιος που έκανε διπλωματική στον Στρίντζη μήπως μπορεί να μας πει πόσο καιρό τον πήρε για να την τελειώσει;


Title: Re: Απ: Διπλωματική (?)
Post by: Caterpillar on February 18, 2024, 23:28:42 pm
Και δυστυχώς το πρόβλημα αυτό συνεχίζει μέχρι και σήμερα (παίζει να χει γίνει και χειρότερο).

Και η απάντηση του Δημάκη στο παραπάνω μήνυμα


Υπάρχει πρόβλημα με τις διπλωματικές.
 
Η παρέμβαση του Γρηγόρη δείχνει την κατάσταση από την πλευρά του τομέα με τους λιγότερους φοιτητές. Είμαι σίγουρος πως περιγράφει καλά την κατάσταση που αντιμετωπίζει, μόνον που δεν είναι ίδια με αυτήν που αντιμετωπίζουμε εμείς. Στους άλλους δυο τομείς, ενώ ο αριθμός των διδασκόντων είναι περίπου ίδιος, ο αριθμός των φοιτητών είναι πολύ μεγαλύτερος. Πάρτε υπόψη ότι η κατάσταση έχει διαμορφωθεί έτσι τα τελευταία χρόνια. Μια δεκαετία πριν, όταν συντάχτηκε ο κανονισμός, από τον Λιτσαρδάκη νομίζω, η κατάσταση ήταν διαφορετική.
 
Με δεδομένο τον αριθμό των 360 εγγραφομένων φοιτητών πια ανά έτος, και με τον αριθμό των μελών ΔΕΠ γύρω στα 40, θα πρέπει από εδώ και πέρα ο καθένας να τελειώνει 9 διπλωματικές, κατ' ελάχιστον, τον χρόνο. Λογαριάζω άτομο και διπλωματική, γιατί τα τελευταία χρόνια, χωρίς να καταλαβαίνω το πώς και το γιατί, βρέθηκα να επιβλέπω αποκλειστικά μοναχικούς φοιτητές. Αν λάβω υπόψη ότι έχω να δω ζευγάρι (αγόρι-κορίτσι δηλ να πιάνονται από τα χέρια) εδώ και πάνω από τέσσερα χρόνια στο Τμήμα, ενώ ο αριθμός των κοριτσιών έχει αυξηθεί κατακόρυφα, έρχομαι να προσθέσω και ζητήματα κοινωνικής και ... σεξουαλικής συμπεριφοράς, στο πλάι των φοβιών και των υποχονδριασμών που έθεσα προχθές. Αλλά αυτά για άλλη φορά. 
 
Ο αριθμός 9, προσωπικά μου ακούγεται καλά (τρεις διπλωματικές ανά ΔΕΠ την περίοδο). Αν πάρετε όμως υπόψη την μεγάλη συσσώρευση φοιτητών που βρίσκονται σε εξάμηνο μεγαλύτερο του 10ου, την αύξηση που δεν πιστεύω ότι θα σταματήσει την επόμενη πενταετία, αλλά και τον τρόπο που αντιμετωπίζει ο κάθε συνάδελφος το θέμα, τότε ήδη υπάρχει πρόβλημα το οποίο συνεχώς θα εντείνεται. Απλά ρωτήστε να μάθετε πόσα μέλη ΔΕΠ επιβλέπουν προσωπικά πάνω από τρεις διπλωματικές τον χρόνο.
 
Υπάρχουν συνάδελφοι που σκέφτονται πώς, και πότε, και σε ποιον, θα δώσουν μία διπλωματική και πότε θα τελειώσει αυτή για να δώσουν την επόμενη. Το σκεπτικό τους δεν είναι κατ' ανάγκη κατακριτέο. Θα μπορούσε να είναι για κάποιους και ζήτημα αρχής. Αν θέλεις να διατηρήσεις ένα υψηλό επίπεδο στην εργασία σου, είναι φυσικό να την οργανώνεις σύμφωνα με τις δυνατότητές σου και τους στόχους σου. Εξ υπονοείται όμως έτσι, ότι συνδέεις τις διπλωματικές αποκλειστικά με το ερευνητικό σου έργο, και με έναν τρόπο μάλιστα πολύ στενό, ας πούμε ποσοτικά: διπλωματική και δημοσίευση ή μέρος αυτής. Πάντως, από τα πράγματα αγνοείς την υπάρχουσα κατάσταση και τον 'παιδευτικό' ρόλο της διπλωματικής.
 
Υπάρχουν συνάδελφοι που επιλέγουν από πολύ νωρίς τους υποτιθέμενους 'καλούς'. Eκεί δεν θα βρείτε ποτέ διπλωματική, αφού θα αντιμετωπίσετε κριτήρια βαθμών, αριθμού μαθημάτων και προσωπικής γνωριμίας.
 
Τέλος, γιατί να το κρύψουμε, υπάρχουν συνάδελφοι στους οποίους κανείς φοιτητής δεν θέλει να πάει να κάνει τη διπλωματική του.
 
Αποτέλεσμα: Κάθε αρχές άνοιξης και, λιγότερο, μετά τον Σεπτέμβριο, είτε αλλόφρονες, είτε απελπισμένοι, κατά δεκάδες χτυπούν την πόρτα του γραφείου μου για διπλωματική, όπως φυσικά κάνουν και στις περισσότερες άλλες. Οι περισσότεροι περνούν δυο και τρεις φορές. 
 
# Η διπλωματική είναι το αντίστοιχο του Master Thesis.
Ως τέτοιο θα πρέπει να είναι αυτό που ολοκληρώνει, 'κάνει' τον master, τον μάγιστρο, τον μάιστρο, τον μάστορα.
Δεν μπορεί να είναι μια εργασία είκοσι σελίδων, δεν μπορεί να είναι επανάληψη άλλης εργασίας, δεν μπορεί να είναι υπόθεση ενός ή δυο μηνών.
Είναι το σημείο όπου ο δάσκαλος, μαζί με τον μαθητευόμενο πρέπει να βρεθούν στον ίδιο τόπο και τον ίδιο χρόνο, με το ίδιο πρόβλημα μπροστά, και με έναν τρόπο διαφορετικό από το απλό μάθημα και την από καθέδρας διδασκαλία.
Η σχέση τους δεν είναι ή ίδια όπως πριν, αλλά είναι πια σχέση μάστορα-κάλφα, τεχνίτη-ειδικευόμενου, γέροντα-νέου καλόγηρου, σχέση προσωπική και βιωματική.
Ο χαρακτήρας και η ουσία του θέματος της διπλωματικής πρέπει να άπτεται της έρευνας και να έχει στοιχεία ανάπτυξης (συστήματος, μηχανής, κατασκευής, διεργασίας, τεχνικής).
       ......................
 
Χρήστος Ε. Δημάκης