THMMY.gr

Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία => Πανεπιστήμιο και Παιδεία => Topic started by: fugiFOX on March 08, 2011, 14:34:05 pm



Title: To νεο Λύκειο
Post by: fugiFOX on March 08, 2011, 14:34:05 pm
Νέα προγράμματα σπουδών κι ένα σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποσυνδεδεμένο από το σχολείο έρχονται να καταργήσουν το Λύκειο με τη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα.

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας φέρνει τέσσερις ανατροπές, πάνω στις οποίες χτίζεται το «Νέο Λύκειο», την αυλαία του οποίου θα ανοίξει τον Σεπτέμβριο του 2011 η Α' Τάξη.

Το σχέδιο του «Νέου Λυκείου», που παρουσιάζει το «Έθνος της Κυριακής», βρίσκεται στο τελικό στάδιο της επεξεργασίας του.

Εντός του μηνός ολοκληρώνονται οι συναντήσεις των ιθυνόντων του υπ. Παιδείας, τόσο με τις επιστημονικές ενώσεις των καθηγητών ανά μάθημα όσο και με τους υπευθύνους των σχολών ΑΕΙ-ΤΕΙ, για τη συμφωνία στα προαπαιτούμενα μαθήματα ανά κατεύθυνση (στο νέο σύστημα εισαγωγής οι σχολές θα είναι αυτές που θα βάζουν τα μαθήματα και τους συντελεστές τους).

Η Α' Λυκείου θα είναι η «ομαλή μετάβαση» στο νέο πρόγραμμα σπουδών, η Β' Λυκείου θα είναι το πρώτο σκαλί για το πανεπιστήμιο με την καθιέρωση των κατευθύνσεων σπουδών (Θεωρητική - Θετική - Τεχνολογική) και η Γ' Τάξη θα είναι η πλήρης εξειδίκευση και η οριστική στροφή του υποψηφίου προς τη σχολή που θα σπουδάσει.

Στη Γ' Λυκείου τα μαθήματα θα είναι προσαρμοσμένα προς τα ΑΕΙ-ΤΕΙ και μόνο με αποτέλεσμα, όπως μας λένε στελέχη του υπουργείου Παιδείας, να πάψει να υφίσταται η ανάγκη του φροντιστηρίου.

Θα είναι τέτοια η εξειδίκευση και η μείωση της περιττής ύλης, που οι υποψήφιοι θα επικεντρώνονται αποκλειστικά και μόνο στην κατεύθυνση σπουδών που έχουν επιλέξει.

Οι στόχοι
Η Α' Λυκείου, δηλαδή, θα είναι τάξη προσανατολισμού για τους μαθητές, ενώ στη Β' και τη Γ' Λυκείου ο μαθητής θα επιλέγει υποχρεωτικά κύκλο σπουδών. Το «Νέο Λύκειο» θα βασιστεί στο τρίπτυχο: λίγα μαθήματα, δραστικός περιορισμός της «περιττής» γενικής παιδείας και εξειδίκευση ανά κύκλο μαθημάτων.

Το σίγουρο είναι ότι οδεύουμε σε μια ιδιαίτερα αναβαθμισμένη και ισχυρή Γ' Λυκείου με κύκλους μαθημάτων, από τους οποίους θα επιλέγουν οι μαθητές τον κύκλο που θα τους οδηγήσει στη σχολή της αρεσκείας τους.

Καινοτομίες συνιστούν τόσο η ένταξη στο πρόγραμμα μαθημάτων του Σχεδίου Ερευνας (τρεις ώρες την εβδομάδα), που θα βαθμολογείται και στις τρεις τάξεις του Λυκείου (στη Γ' Τάξη, μάλιστα, θα αποτελέσει και κριτήριο εισαγωγής στο πανεπιστήμιο), όσο και το «άνοιγμα του φακέλου του μαθητή» με τις επιδόσεις του και στα τρία χρόνια φοίτησης.

Φιλοδοξία του υπ. Παιδείας είναι οι μελλοντικές γενιές των μαθητών που θα φτάνουν στον προθάλαμο του Λυκείου: α) να έχουν πάρει το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας τουλάχιστον σε μία ξένη γλώσσα μέχρι και τη Γ' Γυμνασίου και β) να έχουν αποκτήσει μια ευρύτατη δυνατότητα χρήσης της τεχνολογίας των υπολογιστών και του ψηφιακού σχολείου.

Στόχοι του «Νέου Λυκείου», όπως μας λένε πηγές τόσο του υπ. Παιδείας όσο και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, είναι: η ολοκληρωμένη επικοινωνία στη μητρική γλώσσα, η ελευθερία επιλογής γνωστικών αντικειμένων από ομάδες μαθημάτων, η εισαγωγή της τέχνης και του πολιτισμού στο Πρόγραμμα Σπουδών, η καθιέρωση του θεσμού της δραστηριότητας, η καθιέρωση του θεσμού της ερευνητικής εργασίας, η ένταξη των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία καθώς και η αξιολόγηση όλου του παραγόμενου διδακτικού και ερευνητικού έργου των μαθητών.

ΟΙ 4 ΡΙΖΙΚΕΣ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ
Το νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας για το «Νέο Λύκειο» φέρνει τέσσερις ριζικές ανατροπές:
1. Καθιερώνεται για πρώτη φορά η Εργασία (αντίστοιχη της Πτυχιακής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση), που θα βαθμολογείται από ειδική επιτροπή και θα βαρύνει στην εισαγωγή του υποψηφίου σε ΑΕΙ-ΤΕΙ.
2. Δημιουργείται από την Α' μέχρι και τη Γ' Τάξη ο ατομικός φάκελος του μαθητή, που θα παρακολουθεί τη βαθμολογική εξέλιξή του.
3. Δημιουργούνται 4, απολύτως εξειδικευμένες σε επιστημονικό αντικείμενο, κατευθύνσεις σπουδών στη Γ' Λυκείου και λιγοστεύουν δραματικά τα περιττά μαθήματα.
4. Αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας της Ελληνικής Γλώσσας - Λογοτεχνίας, των Αρχαίων και των Μαθηματικών, αλλάζουν περιεχόμενο η Ιστορία και τα Θρησκευτικά και συνεχίζουν να ανήκουν στον βασικό κορμό των μαθημάτων.

Πηγή (http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/135612/xehaste-to-lukeio-opos-to-gnorizate/)


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Αιμιλία η φτερωτή χελώνα on March 08, 2011, 21:45:52 pm
θα αυξηθει κι αλλο η ανεργια αμα κλεισουν τα φροντιστηρια :D


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: png on March 08, 2011, 21:57:09 pm
"περιττή ύλη"

γιαυτό έχουμε γεμίσει μηχανικούς που δεν μπορούν να γράψουν ορθογραφημένα μια πρόταση και θεωρητικιές που δε μπορούν να λύσουν πρωτοβάθμια εξίσωση.


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Karaμazoβ on March 08, 2011, 22:19:00 pm
"περιττή ύλη"

γιαυτό έχουμε γεμίσει μηχανικούς που δεν μπορούν να γράψουν ορθογραφημένα μια πρόταση και θεωρητικιές που δε μπορούν να λύσουν πρωτοβάθμια εξίσωση.

αυτά ειναι τα σοβαρα προβλήματα του Γυμνασίου (αν θες και του Δημοτικού).

το ζήτημα είναι πως τα τελεταία χρόνια, μετα την καθιέρωση του Ενιαίου Λυκείου, οι νεοι φοιτητές δυσκολεύονται να ανταποκριθούν, τουλαχιστον στις θετικες επιστήμες, στον τρόπο σκέψης των μαθημάτων. Στο ΥΠΕΠΘ μαλλον το χαν παρει χαμπαρι γιαυτό μείωναν τα εξεταζόμενα πανελληνίως σιγα σιγά, αλλα το θέμα ήθελε αναδιαρθωση γενική.

καλύτερα να φυγουν οι πολλες ωρες των γενικών μαθηματων (Ιστορία, θρησκευτικα, Αρχαία πχ, και να προωθηθουν επιλογής για συμπληρωματικες ωρες των βασικων) και να προετοιμάσουμε τον μελλοντικό φοιτητή με τον τρόπο διαβάσματος του πανεπιστημίου: μεγάλη υλη και βαθύτερη γνώση. Η Ευκλιδεια γεωμετρία να διδασκεται πληρως (+ στερεομετρία) για παραδειγμα. Δηλαδή ενα σύστημα σα τις δέσμες με 4-5 μαθήματα




ΥΓ το ΥΠΕΠΘ βεβαια δεν ειναι και σίγουρο πως νοιαζεται και πολυ για την Παιδεία οπως μας εχει δείξει εδω και χρόνια, αρα ας ειμαστε επιφυλακτικοι για το αποτέλεσμα


Title: Απ: To νεο Λύκειο
Post by: Karaμazoβ on March 08, 2011, 22:36:18 pm
ΟΙ 4 ΡΙΖΙΚΕΣ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ

Το νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας για το «Νέο Λύκειο» φέρνει τέσσερις ριζικές ανατροπές:
1. Καθιερώνεται για πρώτη φορά η Εργασία (αντίστοιχη της Πτυχιακής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση), που θα βαθμολογείται από ειδική επιτροπή και θα βαρύνει στην εισαγωγή του υποψηφίου σε ΑΕΙ-ΤΕΙ.
2. Δημιουργείται από την Α' μέχρι και τη Γ' Τάξη ο ατομικός φάκελος του μαθητή, που θα παρακολουθεί τη βαθμολογική εξέλιξή του.
3. Δημιουργούνται 4, απολύτως εξειδικευμένες σε επιστημονικό αντικείμενο, κατευθύνσεις σπουδών στη Γ' Λυκείου και λιγοστεύουν δραματικά τα περιττά μαθήματα.
4. Αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας της Ελληνικής Γλώσσας - Λογοτεχνίας, των Αρχαίων και των Μαθηματικών, αλλάζουν περιεχόμενο η Ιστορία και τα Θρησκευτικά και συνεχίζουν να ανήκουν στον βασικό κορμό των μαθημάτων.



Με προβληματίζουν και τα 4, και νομιζω οτι το νο.3 ερχεται σε αντίθεση με το νο.4. Να δουμε...


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: 4Dcube on March 09, 2011, 01:38:43 am
εγώ γελάω με το 1


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: billakos on March 09, 2011, 01:41:11 am
πραγματι το 1ο είναι για γέλια...πραγματικά..


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: creat.ure on March 09, 2011, 02:01:12 am
άντε να το κλείσουμε  ;), θα μας προλάβουν τα μικρά


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Sonic on March 09, 2011, 02:09:52 am
      καλα ρε την παλευουνε...??? το να μιλανε οι μαθητες, μεσα στο γενικοτερο αγχος τους να περασουν σε μια κωλοσχολη, για "περιττα" και "αχρηστα" μαθηματα να το καταλαβω. αλλα να μας το λενε και μεσα στα μουτρα μας δεν το περιμενα!!
   "κοιτα να δεις,εσυ θα μου χρησιμευσεις εκει,οποτε αυτα που χρειαζεται να ξερεις για να μου κανεις τη δουλεια μου ειναι αυτα και αυτα.τα αλλα ξεχνα τα.δεν ειναι για σενα.δε θα τα χρησιμοποιησεις πουθενα."
    καλα, οσο αυτο για την εξαλειψη των φροντιστηριων με το νεο "¨προσανατολισμο" του σχολειο ειναι μεγαλη μπαρουφα. ειδικα με το νεο φρουτο του φακελου του μαθητη ή πως σκατα θα το πουνε οι γονεις θα στελνουν τα παιδια απο το δημοτικο στα φροντιστηρια.
    να δω ποσο θα μας υποτιμησουν ακομα μεχρι να ξυπνησουμε και τους στειλουμε στον αγυριστο.

τερμα πια στις εκτονωσεις, εμπρος για καταληψεις-συγκρουσεις-διαδηλωσεις.


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Social_waste on March 09, 2011, 05:23:13 am
το ζήτημα είναι πως τα τελεταία χρόνια, μετα την καθιέρωση του Ενιαίου Λυκείου, οι νεοι φοιτητές δυσκολεύονται να ανταποκριθούν, τουλαχιστον στις θετικες επιστήμες, στον τρόπο σκέψης των μαθημάτων.
αυτο γενικα απο που προκυπτει?

Quote
Η Ευκλιδεια γεωμετρία να διδασκεται πληρως (+ στερεομετρία) για παραδειγμα. Δηλαδή ενα σύστημα σα τις δέσμες με 4-5 μαθήματα
αυτο ας πουμε που βρισκεις οτι θα ειναι χρησιμο?
μεσα στη σχολη αισθανθηκες την εληψη της στερεομετριας?
η εκτιμας οτι μαθαινουμε λιγα μαθηματικα στη σχολη και μας χρειαζονται λιγο περισσοτερα?


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Grecs on March 09, 2011, 06:23:01 am
Quote from: Social_waste link=topic=44805.msg786802#msg786802

Quote
Η Ευκλιδεια γεωμετρία να διδασκεται πληρως (+ στερεομετρία) για παραδειγμα. Δηλαδή ενα σύστημα σα τις δέσμες με 4-5 μαθήματα
αυτο ας πουμε που βρισκεις οτι θα ειναι χρησιμο?
μεσα στη σχολη αισθανθηκες την εληψη της στερεομετριας?
η εκτιμας οτι μαθαινουμε λιγα μαθηματικα στη σχολη και μας χρειαζονται λιγο περισσοτερα?
Γενικα πολλοι φοιτητες μπαινοντας στην σχολη εχουν προβλημα στο να σκεφτονται τρισδιαστατα.


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Social_waste on March 09, 2011, 06:51:54 am
ναι ρε παιδι μου, αλλα αυτο ειναι σημαντικο προβλημα μεσα
στη σχολη? δηλαδη ειναι κατι που δεν μπορουν να μαθουν μεσα
στα πλαισια των αντιστοιχων μαθηματων? θελω να πω, πολλοι φοιτητες
εχουν και προβληματα στο να καταλαβουν την ηλεκτρονικη. πρεπει
να παει και λιγη απο αυτη στο λυκειο?


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Grecs on March 09, 2011, 07:51:16 am
 Τωρα η στερεομετρια θεωρειται γενικη γνωση. Η ηλεκτρονικη δε θα το λεγα.


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: fugiFOX on March 09, 2011, 10:19:50 am

 Δηλαδή ενα σύστημα σα τις δέσμες με 4-5 μαθήματα
Μας κόστισε λοιπόν 10 χρόνια αλλαγών με αντίστοιχο κόστος χρημάτων
για να ξαναγυρίσουμε σε αυτό που καταργήσαμε πριν 10 χρόνια.
Εάν αυτό δεν είναι εξέλιξη τότε τι;


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Karaμazoβ on March 09, 2011, 12:42:05 pm
το ζήτημα είναι πως τα τελεταία χρόνια, μετα την καθιέρωση του Ενιαίου Λυκείου, οι νεοι φοιτητές δυσκολεύονται να ανταποκριθούν, τουλαχιστον στις θετικες επιστήμες, στον τρόπο σκέψης των μαθημάτων.
αυτο γενικα απο που προκυπτει?

απο συζήτηση με καθηγητες προκύπτει, αλλα και απο τη δική μου πορεία στο πανεπιστημιο


θεωρώ οτι θα ήταν καλύτερο τα βασικά μαθήματικα και φυσική των θετικών επιστημών να ήταν στο Λυκειο με ύλη πανεπιστημιου (οχι 40 σελιδες και εξεταζουμε και τη λεζαντα), οχι μονο για την υλη καθεαυτή αλλα και για να μαθει ο μαθητής κυρίως να διαβάζει μονος του




Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Turambar on March 09, 2011, 12:52:39 pm

 Δηλαδή ενα σύστημα σα τις δέσμες με 4-5 μαθήματα
Μας κόστισε λοιπόν 10 χρόνια αλλαγών με αντίστοιχο κόστος χρημάτων
για να ξαναγυρίσουμε σε αυτό που καταργήσαμε πριν 10 χρόνια.
Εάν αυτό δεν είναι εξέλιξη τότε τι;



ΔΕΣΜΕΣ RULEZ...



Βασικά μοιάζει να προσπαθούν να κάνουν β', γ' Λυκείου και 1ο έτος, αμερικανιά κολέγιο...








Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: corina on March 10, 2011, 17:09:48 pm
ναι ρε παιδι μου, αλλα αυτο ειναι σημαντικο προβλημα μεσα
στη σχολη? δηλαδη ειναι κατι που δεν μπορουν να μαθουν μεσα
στα πλαισια των αντιστοιχων μαθηματων? θελω να πω, πολλοι φοιτητες
εχουν και προβληματα στο να καταλαβουν την ηλεκτρονικη. πρεπει
να παει και λιγη απο αυτη στο λυκειο?

Για αρχή συμφωνώ με το εξής:
Τωρα η στερεομετρια θεωρειται γενικη γνωση. Η ηλεκτρονικη δε θα το λεγα.

και κατά δεύτερον θεωρώ ότι ένα 80% των φοιτητών έχει τρελό πρόβλημα με τη στερεομετρία, την οποία δεν τη διδασκόμαστε πουθενά.\

Ίσα ίσα, εσύ νομίζεις ότι αυτό είναι εντατικοποίηση, εγώ πάλι νομίζω ότι θα είναι ξαλάφρωμα στο πρόγραμμα σπουδών τουλάχιστον του πολυτεχνείου, γιατί ειδικά σε μαθήματα όπως αναλυτικές γεωμετρίες (σκέψου ότι μέχρι τότε δεν είχαμε δει ποτέ τριαξονικό) και πεδία θα επικεντρωνόμαστε κατευθείαν στην ουσία και όχι στο υπόβαθρο το οποίο θα έπρεπε να ξέρουμε αλλά δεν ξέραμε και προσπαθούμε να το καλύψουμε όπως όπως.

Φυσικά, αν μπει στερεομετρία στη θετικοτεχνολογική, εννοείται ότι τα παιδιά θα πρέπει να αλαφρύνουν από άλλα μαθήματα βλ. κείμενα, δίκαιο, και ειδικά εκείνα τα ρημάδια τα θρησκευτικά που ποτέ δεν κατάλαβα τι τα θέλουμε 10 ολόκληρα χρόνια στο σχολείο.


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Anastacia on March 10, 2011, 17:49:29 pm
Η ύλη του σχολείου δε θέλει προσθήκες. Μόνο αφαίρεση κ τροποποίηση.
Ο στόχος είναι να μάθουν σωστά αυτά που μαθαίνουν.
Σχολείο είναι, δεν είναι φροντιστήριο πανεπιστήμιου. Δε χρειάζεται ούτε μεγάλη εξειδίκευση, ούτε εντατικοποίηση.

Αυτές τις δυσκοιλιότητες ότι οι φοιτητές έρχονται αούγκανοι από τα σχολεία, επείδη δεν κάνουν στερεομετρία κ αρκετή τριγωνομετρία κ δ-ξερω-κ-γω-ποια-άλλη-μετρία κ γι' αυτό αποτυγχάνουν (βλ. Δημάκης), πάντα τις απεχθανόμουν. Είναι καθαρά πρόβλημα του πανεπιστημίου (το οποίο προκύπτει από την κατανομή χρόνου κ ύλης) κ δευτερευόντως κάποιες φορές των ίδιων το φοιτητών κ του τρόπου διαβάσματός τους (γι' αυτό μπορεί κ πρέπει να κάνει κάτι το σχολείο, παραταύτα όμως μερικοί από μας μπόρεσαν κ το αντιλήφθηκαν από μόνοι τους μεγαλώνοντας).


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Αιμιλία η φτερωτή χελώνα on March 10, 2011, 17:53:34 pm
χαρακτηριστικο παραδειγμα που χρειαζονται προσθηκες ειναι η ιστορια :P


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: arashi on March 10, 2011, 17:54:54 pm
χαρακτηριστικο παραδειγμα που χρειαζονται προσθηκες ειναι η ιστορια :P

einai pou variesai na trollareis mlk.....  ;)


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Anastacia on March 10, 2011, 17:57:39 pm
χαρακτηριστικο παραδειγμα που χρειαζονται προσθηκες ειναι η ιστορια :P

Εκεί (βασικά, και εκεί) πήγαινε το τροποποίηση, βρε.


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: vag on March 10, 2011, 18:31:54 pm
οτιδήποτε είναι στην κατεύθυνση του να αποτρέπεται να βρεθεί ο λάθος άνθρωπος στο λάθος μέρος (σχολή) είναι θετικό πάντως
ε?


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Αιμιλία η φτερωτή χελώνα on March 10, 2011, 18:37:01 pm
εμενα ενας φιλος μου τελειωσε θεωρητικη κατευθυνση, εβγαλε κατω απο 10.000 μορια
τωρα τελειωνει 2χρονο ΙΕΚ "τεχνικος εφαρμογων και δικτυων"
και εμαθε χτες οτι τον δεχτηκαν στο University of Bolton, Electical and electronic engineer
με μοναδικο ορο να τελειωσει το ΙΕΚ με βαθμο >17 ;D ;D ;D


αρα ΑΝ θελουν sony και καλα πανεπιστημιο,
θα πανε εξωτερικο
οσοι εχουν τα λ7...
δε θα τους αποτρεψει η 2οβαθμια εκπαιδευση της ελλαδας,
αλλωστε η ελλαδα ποτε δεν απογοητευει τα παιδια της.


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Anastacia on March 10, 2011, 19:01:58 pm
Άλλωστε ο πατερναλισμός πάντα έκανε περισσότερο κακό από καλό.
Τρόπος υπάρχει.


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: vag on March 10, 2011, 19:08:01 pm
α δλδ να τον αφήναμε να πάει εδώ ηλεκτρολόγος
από θεωρητική κατεύθυνση
και με 10.000 μόρια

οκ να σου πω
ίσως θα μπορούσαμε
αλλά επίσης θα έπρεπε να αφήσουμε μετά το πανεπιστήμιο να έχει αυτό πια το δικαίωμα να πει "ξέρεις δε κάνεις"
και γενικά όσο πιο αργά τόσο χειρότερα
ίσως..


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Social_waste on March 10, 2011, 19:14:57 pm
θα επικεντρωνόμαστε κατευθείαν στην ουσία και όχι στο υπόβαθρο το οποίο θα έπρεπε να ξέρουμε αλλά δεν ξέραμε και προσπαθούμε να το καλύψουμε όπως όπως.
τι εννοεις 'θα επρεπε να ξερουμε'?
ας μην κατηγορουμε τα ελλειματα του προγραματος σπουδων και της
οργανωσης των μαθηματων στοn εαυτο μας. υποβαθρο για το πεδιο
ειναι ο λογισμος ΙΙ. αν οι φοιτητες εχουν προβλημα με το υποβαθρο του
πεδιου σημαινει οτι εχουν προβλημα και με το λογισμο ΙΙ. για αυτο μπορει
να φταιει οτι δεν καναμε αναλυτικη γεωμετρια στα προνηπια η μπορει να
φταιει οτι ο λογισμος ΙΙ ειναι ο μαξιμαλισμος ο ιδιος.

μπορει για το γεγονος οτι εχουμε προβλημα στο πεδιο να φταιει οτι δεν ξεραμε
αρκετα πραγματα και πρεπει να μαθουμε κιαλλα η μπορει να φταιει οτι ισα ισα
αυτη η προσπαθεια να μας μαθουν τα παντα να μη δουλευει.


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Αιμιλία η φτερωτή χελώνα on March 10, 2011, 22:35:29 pm
α δλδ να τον αφήναμε να πάει εδώ ηλεκτρολόγος
από θεωρητική κατεύθυνση
και με 10.000 μόρια
δεν ειπα κατι τετοιο, προφανως και οχι!!


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: bjork on March 10, 2011, 23:14:13 pm
Στο MIT δηλαδή είναι μαλάκες που ξεκινάνε τη διδασκαλία από το τι είναι διάνυσμα.

Τα παιδιά δηλαδή που μπαίνουν μπορεί να μην έχουν αυτή τη βασική γνώση, αλλά αυτό δε θεωρείται πρόβλημα. Βήμα βήμα, με ορθολογική αντιμετώπιση, με γαμάτους καθηγητές (μπορείτε να δείτε τις παραδόσεις που είναι ανεβασμένες στο ίντερνετ), καλύπτουν τα βασικά και μετά τα εξειδικευμένα.

Και μετά σας μάρανε η...στερεομετρία!

Αντί για το ότι εδώ κάποιοι καθηγητές βλέπουν τη διδασκαλία σαν πάρεργο, ότι κάποιοι απλά δεν τραβάνε, ότι η γνώση πετιέται στους φοιτητές κατά στοίβες και άναρχα, ότι παραβλέπεται η φυσική σημασία των όσων μαθαίνουν, ότι το να καταλάβουν το αντικείμενο και να περάσουν το μάθημα είναι δυο διαφορετικές έννοιες κτλ.

Κατά τα άλλα, θεωρώ σημαντικά ότι πολλοί τα τελευταία χρόνια μπαίνουν στη σχολή λόγω μορίων και δεν τους ενδιαφέρει και ότι ο αριθμός των φοιτητών είναι πολύ μεγάλος...


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Godhatesusall on March 10, 2011, 23:51:13 pm
Ναι,σιγά μην φταίει το ότι δεν κάναμε μερικές διαφορικές εξισώσεις στο λύκειο.

Τα πράγματα είναι πολύ απλά. Το πρόγραμμα σπουδών SUCKάρει άσχημα(και πολλές φορές έχω προσπαθήσει και ατομικά αλλά κυρίως συλλογικά να αρχίσω μια προσπάθεια αλλαγής του, αλλά δεν υπήρχε ανταπόκριση από το κοινό). Αλλά ακόμα και να δεχτούμε την σημερινή οργάνωσή του, ΟΣΕΣ τρύπες και να έχουμε από το λύκειο στα 61 μαθήματα της σχολής μπορούμε ανετότατα να τις καλύψουμε.

Από κει και πέρα, επειδή το ζήτημα είναι το "νέο λύκειο" και γενικότερα η νέα κατεύθυνση της εκπαίδευσης, και επειδή για δουλειά κάνω ιδιαίτερα από το 1ο έτος(μάλιστα φέτος κάνω περίπου 18-20 ώρες την βδομάδα) έχω να πω ότι από το γυμνάσιο (και από το δημοτικό ήδη) ΔΕΝ καλλιεργείται ΠΟΤΕ  κανενός είδους σκέψη. Τους λέμε "σκάσε και λύσε πρωτοβάθμιες εξισώσεις" και αντί να προσπαθήσουμε να τους μάθουμε για ποιον λόγο και πως μπορούμε να κάνουμε πράξεις στα 2 μέλη μιας εξίσωσης τους λέμε "ότι αλλάζει μέλος αλλάζει και πρόσημο" και για να τις λύσουν λέμε "βήμα 1ο, απαλείφουμε παρονομαστές, βήμα 2ο .....". Τα μαθηματικά λοιπόν τα ανάγουμε από εργαλείο για την κατανόηση των φυσικών φαινομένων σε αυτοσκοπό, και αντί να διδάσκουμε την ουσία των μαθηματικών διδάσκουμε μαθηματικά κόλπα για την επίλυση, λες και δεν έχουν εφευρεθεί οι υπολογιστές ακόμα. Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας(και τις εντατικοποίησης στο γυμνάσιο με το κατέβασμα ύλης σε χαμηλότερα έτη) είναι να δημιουργούμε στρατιές από ζόμπι που ξέρουν μόνο ένα κολπάκι στις 1οβάθμιες ίσα-ίσα να πάρουν ένα 12 να περάσουν την τάξη(ενώ στην πραγματικότητα είναι αστοιχείωτοι) είτε μια ομάδα από μαθητές που ξέρουν να λύνουν αποτελεσματικά μαθηματικά αλλά κανείς δεν τους εξήγησε ποτέ μεθοδολογία σκέψης. Θυμάμαι τον εαυτό μου(όπως και πολλούς άλλους συναδέλφους φαντάζομαι) να θεωρώ τον εαυτό μου super γαμάτο στα μαθηματικά και να εξοργίζομαι με τα θέματα των διαφορικών, που πλέον μου φαίνονται εύκολα(λολ).

Και αυτό το φαινόμενο δεν κάνει μπαμ μόνο στα μαθηματικά, αλλά ΚΥΡΙΩΣ στις θεωρητικές επιστήμες. Στην θεωρητική κατεύθυνση τα παιδιά είναι Α-Σ-Χ-Ε-Τ-Α από φιλοσοφία(όχι οτί εγώ είμαι ο μέγας άρχοντας της φιλοσοφίας, απλά νομίζω ότι μπορώ να κρίνω 10 πράματα). Από λογοτεχνία επίσης, ξέρουν να κάνουν μόνο μια φροντιστηριακού τύπου ανάλυση σε μερικά κείμενα, αλλά δεν μπορούν να συντάξουν μια έκθεση ιδεών με αρχή, μέση και τέλος και καλά δομημένα επιχειρήματα. Στην τελική έχει καταντήσει θεωρητική να πηγαίνουν τα παιδιά που δεν τους αρέσουν τα μαθηματικά...

Αντί λοιπόν το "νέο σχολείο" να προσπαθήσει να βαδίσει σε βήματα πιο "σκανδιναβικού τύπου" σχολείου, δηλαδή ενός σχολείου που μπορεί να σου μάθει και 10 ανώμαλα ρήματα λιγότερα, αλλά θα σε βγάλει -κάπως- σκεπτόμενο, επιλέγει μια αγγλοσαξονική προσέγγιση που θέλει το σχολείο να βγάζει εργατικό δυναμικό έτοιμο για εκπαίδευση.



Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: arashi on March 11, 2011, 00:08:02 am

Αντί λοιπόν το "νέο σχολείο" να προσπαθήσει να βαδίσει σε βήματα πιο "σκανδιναβικού τύπου" σχολείου, δηλαδή ενός σχολείου που μπορεί να σου μάθει και 10 ανώμαλα ρήματα λιγότερα, αλλά θα σε βγάλει -κάπως- σκεπτόμενο, επιλέγει μια αγγλοσαξονική προσέγγιση που θέλει το σχολείο να βγάζει εργατικό δυναμικό έτοιμο για εκπαίδευση.


+1 Skandinavia ftw


Title: deleted
Post by: BOBoMASTORAS on March 11, 2011, 00:46:18 am
deleted


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Nessa NetMonster on March 11, 2011, 00:54:09 am
+1 στη στερεομετρία, ακριβώς με το σκεπτικό του Godhatesusall.

Μάλιστα εγώ θα έβγαζα όλη την τριγωνομετρία της Β' Λυκείου (που αν θυμάμαι καλά ήταν κάτι παπαγαλίστικες ταυτότητες και βαρετή μεθοδολογία που από την επόμενη κιόλας χρονιά τα ξεχνάς) και θα έβαζα στη θέση της τη στερεομετρία που καλλιεργεί και τη φαντασία.


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Social_waste on March 11, 2011, 02:58:48 am
παντως για να μην λεμε αστεια, βαθμιδα εκπαιδευσης
πανεπιλυκειο που να κραταει 8 χρονια δεν υπαρχει.
και νομιζω οτι δεν προκυπτει και αναγκη να δημιουργησουμε
τρια προπαρασκευαστικα ετη για να μπορουν οι φοιτητες να
ανταποκριθουν στο επιπεδο του πανεπιστημιου.

μαλιστα νομιζω οτι η ιδεα οτι πρεπει να μαθαινουμε περισσοτερα στο λυκειο
ειναι μεταφορα στην υπολοιπη κοινωνια της αποτυχημενης ιδεας που βρισκεται
πισω απο το προγραμμα σπουδων στη σχολη. την ιδεα πως αν δε μαθομε ολα τα
πραγματα στον κοσμο δε θα γινουμε καλοι μηχνικοι. η εκτιμηση μου ειναι οτι ο τροπος
σκεψης αυτος ειναι μαλλον προβλημα παρα αρετη της σχολης.

επιπλεον καλο ειναι να θυμομαστε οτι στο λυκειο δεν πανε μονο οι ηλεκτρολογοι.


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: corina on March 11, 2011, 12:23:09 pm
θα επικεντρωνόμαστε κατευθείαν στην ουσία και όχι στο υπόβαθρο το οποίο θα έπρεπε να ξέρουμε αλλά δεν ξέραμε και προσπαθούμε να το καλύψουμε όπως όπως.
τι εννοεις 'θα επρεπε να ξερουμε'?
ας μην κατηγορουμε τα ελλειματα του προγραματος σπουδων και της
οργανωσης των μαθηματων στοn εαυτο μας. υποβαθρο για το πεδιο
ειναι ο λογισμος ΙΙ. αν οι φοιτητες εχουν προβλημα με το υποβαθρο του
πεδιου σημαινει οτι εχουν προβλημα και με το λογισμο ΙΙ. για αυτο μπορει
να φταιει οτι δεν καναμε αναλυτικη γεωμετρια στα προνηπια η μπορει να
φταιει οτι ο λογισμος ΙΙ ειναι ο μαξιμαλισμος ο ιδιος.

μπορει για το γεγονος οτι εχουμε προβλημα στο πεδιο να φταιει οτι δεν ξεραμε
αρκετα πραγματα και πρεπει να μαθουμε κιαλλα η μπορει να φταιει οτι ισα ισα
αυτη η προσπαθεια να μας μαθουν τα παντα να μη δουλευει.

κάτσε να διευκρινίσω

Να ονομάσω υπόβαθρο 1 τη στερεομετρία, και υπόβαθρο 2 το λογισμό 2.

Η στερεομετρία είναι κάτι άπειρα πιο εύκολο από το λογισμό 2. Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω τη λογική ένας μαθητής να μαθαίνει στο λύκειο να λύνει ολοκληρώματα. Από την άλλη, η στερεομετρία είναι κάτι γενικότερο, που όπως λέει και η νέσσα καλλιεργεί τη φαντασία. Δεν είναι τυχαίο που λέμε "δες πιο σφαιρικά τα πράγματα"

Αν θες, εγώ σου λέω, πέτα τα ολοκληρώματα από το λύκειο, και κάντα από την αρχή στους λογισμούς του πανεπιστημίου, με σωστό τρόπο.

Κοινώς, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου για το λογισμό, τον οποίο θεωρώ ότι πρέπει να μαθαίνουμε στο πανεπιστήμιο (και ίσως και μαζί με αυτόν τα ολοκληρώματα, δεν πρόκειται να τα χρησιμοποιήσω στο σούπερ μάρκετ).
Από την άλλη, αν αγοράσω ένα τέταρτο τυρί, καλαθάκι για παράδειγμα, να ξέρω πού θα το κόψει η τύπισσα στα τυριά...τεσπα, χαζό παράδειγμα, καταλαβαίνεις τι εννοώ, τη στερεομετρία, όχι σαν εξισώσεις, αλλά σαν αντίληψη του χώρου τη χρειαζόμαστε καθημερινά.

Υ.Γ. γενικά παρεξηγείς εύκολα αυτά που λέγονται στο τόπικ, και είναι σαν να βλέπω από τα ποστ σου ένα συνεχόμενο "όχι εντατικοποίηση - όχι εντατικοποίηση". Δε νομίζω ότι λέμε αυτό. Ίσα ίσα εγώ θα γούσταρα τρελά μείωση της ύλης στο λύκειο. Αυτό δε σημαίνει ότι δε θα ήθελα και αντικατάσταση κάποιων πραγμάτων με κάποια άλλα.


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: ^^DaRk_HunTeR on March 11, 2011, 13:18:14 pm
Οπότε ναι καλά λέει ο δημάκης ότι έχουμε έλλειψη στερεομετρίας (καθώς όντος έχουμε) και είναι φυσιολογικό το πανεπιστήμιο να μην είναι σε θέση να καλύψει τις ελλείψεις αυτές καθώς επι χρόνια τα πανεπιστημιακά προγράμματα σπουδών είχαν στηριχθεί σε διαφορετικές βάσεις. Έτσι κλήθηκαν να αλλάξουν βίαια λόγω μίας μεταρρύθμισης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση η οποία δεν λάμβανε καθόλου υπόψιν την τριτοβάθμια.

Τώρα για το αν θα έπρεπε να λαμβάνουμε αυτές τις γνώσεις στο λύκειο ή στο πανεπιστήμιο εγώ έχω να πω ότι είναι πολύ δύσκολο για κάποιον να τελειώσει τη σχολή στα απαιτούμενα έτη. Με λίγα λόγια τα 5 χρόνια δε φτάνουν. Άρα υπό αυτό το πρίσμα ναι πρέπει να αλλάξει το λύκειο και να είναι πιο εξειδικευμένο.
Το γεγονος οτι ειναι δυσκολο να τελειωσουν πολλοι στα 5 χρονια στη σχολη λες οτι οφειλεται στο Λυκειο?
Περασαν τα χρονια και τα ξεχασες? Το προγραμμα σπουδων που ειναι για τον πεο που το πας?
Στο οτι στο ιδιο εξαμηνο ο 1ετης εχει Διαφορικες, Λογισμο ΙΙ και Κυκλωματα Ι δεν σου λεει τπτ? Ποιες βασεις για τα πεδια και πιπες, με 7 μα8ηματα το εξαμηνο πουλους κατι θα χασεις απο ολα(ή θα γινεις αντικοινωνικος). Θελω να πιστευω οτι εννοουσες κατι αλλο.

Προφανως η εκπαιδευση εχει προβληματα των οποιων οι ριζες ειναι πολυ βαθυτερες...  
Να μιλαμε για το Νεο Λυκειο σαν αυτονομη οντοτητα ειναι αφελες, ο τροπος σκεψης, ο τροπος διαβασματος, η στεγνη αποστηθιση τυπων και κομματιων κειμενου ξεκιναει απο το Δημοτικο, οπως και το ολο προβλημα. Τα αποφθεγματα του Δημακη δεν βοηθανε πουθενα. Οπως ειπες αλλαξαν το Λυκειο χωρις να λαβουν υποψην τους το Πανεπιστημιο και αυτο ξενισε τους καθηγητες που επρεπε να αλλαξουν τον απολιθωμενο τροπο διδασκαλιας τους, χαλασαν τις συνηθειες τους. Βεβαια και αυτο ηταν και παλι λαθος καθως η αλλαγη επρεπε να αρχισει απο πολυ πιο πριν...

Θυμαμαι που λυναμε στην 3η λυκειου κατι ασκησεις στα μαθηματικα κατ. απο πρωτα ετη πανεπιστημιων του εξωτερικου(ιταλια, αμερικη etc...) και ελεγα ρε πουστη γιατι εμεις τα μαθαινουμε στο Λυκειο, ειμαστε πιο γαματοι(?). Το Λυκειο και γενικα η 2οβαθμια πιστευω οτι θα πρεπει να κινειται στην κατευθυνση των βασικων γνωσεων που πρεπει(?) να παιρνει καποιος ωστε απο εκει και περα να μπορει να αποφασισει μονος του με τι του αρεσει - θελει να ασχοληθει. Οποτε γενικα για τα ολοκληρωματα συμφωνω οτι θα πρεπε να διδασκονται στα πρωτα ετη ορισμενων σχολων και οχι στη 2οβαθμια. Για τη στερεομετρια δεν εχω καταληξει ακομα. Στα πλαισια μιας ταξης λυκειου παντως που περιεχει ανθρωπους με τοσο διαφορετικους στοχους το επιπεδο, η ταχυτητα και ο ογκος της πληροφοριας ειναι αδυνατον να προκυπτουν ομοιομορφα. Αυτο πρεπει να γινεται στην 3οβαθμια. Που πια οι στοχοι εχουν σχετικα συγκλινει...

Αρα λοιπον, μια χαρα φτανουν τα 5 χρονια γενικα, τα 61 μαθηματα δεν θα πρεπε να ναι τοσα(ουτε ετσι), αυτη ειναι εν μερει μια απαντηση οσον αφορα τη σχολη μας αλλα προφανως δεν ειναι standalone...


Title: deleted
Post by: BOBoMASTORAS on March 11, 2011, 22:52:55 pm
deleted


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Godhatesusall on March 11, 2011, 23:30:14 pm
Και επειδή στο πανεπιστήμιο είδανε ότι οι εισακτέοι μπαίνουν με λιγότερη γνώση, είπανε να αυξήσουνε τον αριθμό των μαθημάτων για πτυχίο κατά 7(τα αγγλικά σαν να μην υπήρχαν ήταν απ ότι ξέρω) και να κατεβάσουνε τα μαθήματα άπειρα εξάμηνα(c++ από 7ο σε τρίτο, και πολάααααα άλλα τέτοια). This doesnt make sense. Απ'ότι έχω καταλάβει η αλλαγή του ΠΣ έγινε σε φάση " Θα βγάλουμε τους μηχανικούς μας πολύ γαμάτους hurrr durrr derp derp" και καταλήξαμε εδώ που καταλήξαμε...

Επίσης δεν νομίζω το ΠΠΣ να έχει μεγαλύτερες αντιφάσεις από το δικό μας(ΝΠΣ), γιατί και εμείς κάνουμε φυσική 1 χωρίς να έχουμε κάνει ούτε λογισμό ΙΙ ούτε διαφορικές.

Πίσω στο λύκειο/γυμνάσιο τώρα. Έχω να πω ότι αντί να προσπαθούμε να βρούμε τι να κόψουμε ώστε να βάλουμε στερεομετρία(και πιθανώς και άλλα πράματα), να δομήσουμε ένα πρόγραμμα από το 0. Ένα πρόγραμμα το οποίο θα βασίζεται στο να αναπτύξει την κριτική ικανότητα. Και επειδή το παραπάνω το λένε όλοι στα λόγια, αλλά στην πράξη διδασκόμαστε μαθηματικά όπως το 1920, η μείωση της ύλης πρέπει να είναι ΔΡΑΣΤΙΚΗ. Να τελειώνουμε δηλαδή το λύκειο με γνώσεις μαθηματικών μέχρι και 2ας λυκείου γενικής παιδείας. Με τον χρόνο που μας μένει να προσπαθήσουμε να δείξουμε στα παιδιά εφαρμογές των μαθηματικών. Για παράδειγμα στο γυμνάσιο όπου υπάρχει κεφάλαιο πχ "επίλυση προβλημάτων με χρήση εξισώσεων/ανισώσεων/συστημάτων κοκ" το επίσημο πρόγραμμα αφιερώνει πολύ λίγες ώρες, ενώ στην πραγματικότητα δεν διδάσκεται καθόλου. Όμως, είναι αυτό που θα πρέπει να μάθει ο μαθητής, και όχι πως να λύνει σαν μαϊμού 10 πρωτοβάθμιες εξισώσεις! Όποτε πάω να εξηγήσω σε παιδιά γυμνασίου(ακόμη και λυκείου) ΓΙΑΤΙ κάνουμε το τάδε πράμα, στην καλύτερη περίπτωση με παρακολουθούν με ύφος αγελάδας(τι λέει ο μαλάκας τώρα) και στην χειρότερη μου λένε "τι, πέφτει τέτοιο πράμα στις εξετάσεις?"(είδες που έχουμε στο πανεπιστήμιο ομοιότητες με το λύκειο? :P). Και στις 2 περιπτώσεις τα παιδιά δε μαθαίνουν την ουσία του πράγματος, αλλά ίσως να γράψουν καλά στις εξετάσεις (επειδή ξέρουν όλα τα τρικ), και έτσι και οι καθηγητές είναι ικανοποιημένοι(τι καλά που ξέρουν μαθηματικά οι μαθητές μου) αλλά και οι γονείς(ο γιος μου σπέρνει στα μαθηματικά). Στην πραγματικότητα βέβαια βγαίνουν τούβλα.


Title: deleted
Post by: BOBoMASTORAS on March 11, 2011, 23:42:23 pm
deleted


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Godhatesusall on March 12, 2011, 00:05:36 am
Λογισμός Ι (4)                                                   Λογισμός Ι (4)
Φυσική Ι (4)                                                      Φυσική Ι (5)
Γραμμική Άλγεβρα (4)                                         Γραμμική Άλγεβρα (4)
Συστήματα Υπολογιστών (4+2)                            Προγραμματισμός (4+2)
Τεχνικές Σχεδίασης με Υπολογιστή (4+1)                Τεχνικό Σχέδιο (4)
Εισαγωγή στην Τεχνική Μηχανική (4)

Δεξιά το ΠΠΣ, αριστερά το ΝΠΣ. Δεν άλλαξε κάτι στο "μαθηματικό υπόβαθρο" απλά μπήκε η τεχνική μηχανική και ο προγραμματισμός(fortran LOLOLOLOL) άλλαξε με τα συστήματα υπολογιστών.


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Social_waste on March 12, 2011, 17:29:53 pm
Υ.Γ. γενικά παρεξηγείς εύκολα αυτά που λέγονται στο τόπικ, και είναι σαν να βλέπω από τα ποστ σου ένα συνεχόμενο "όχι εντατικοποίηση - όχι εντατικοποίηση". Δε νομίζω ότι λέμε αυτό. Ίσα ίσα εγώ θα γούσταρα τρελά μείωση της ύλης στο λύκειο. Αυτό δε σημαίνει ότι δε θα ήθελα και αντικατάσταση κάποιων πραγμάτων με κάποια άλλα.
αν μου επιτρεπεις, νομιζω οτι τα βλεπεις λαθος.
εγω δε μιλησα για το λυκειο. για το πανεπιστημιο ειπα.
και αυτο που ειπα ειναι οτι οποιος βλεπει τα προβληματα
στο τμημα και σκεφτεται οτι δεν εχουμε κανει στερεομετρια
ακουει καλπασμο και σκεφτεται ζεβρες.


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: corina on March 12, 2011, 18:20:30 pm
μα εγώ μπορεί να μιλάω για τη στερεομετρία με αφορμή το πανεπιστήμιο, αλλά και σε άσχετη σχολή να είχα πάει τη θεωρώ πολύ πιο χρήσιμη από άλλα κι άλλα! δεν θεωρώ αναγκαία τη σύνδεση! και στο κάτω κάτω, το θέμα του τόπικ είναι το νέο λύκειο, αν μιλάς για το πανεπιστήμιο εσύ εγώ δε φταίω!

εγώ δεν εξετάζω το πρόβλημα στο τμήμα, εγώ βλέπω το πρόβλημα συνολικά, και κατ'επέκταση - και στο θέμα μας - στο λύκειο. Τα ολοκληρώματα, όσο χρήσιμα και να μου είναι στο τμήμα μας, θεωρώ ότι δε θα έπρεπε να τα κανουμε στο λύκειο, αυτό εσένα τι σου λέει, ότι σκέφτομαι ζέβρες?

Μήπως εσύ σκέφτεσαι ζέβρες διαβάζοντας τα ποστ μου?



Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: corina on March 13, 2011, 00:55:33 am
Γιατί ρε παιδια, τι εχουν οι ζεβρες?

θα αυτοδιαγραφω

είναι παοκ


θα αυτοδιαγραφω κι εγώ


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: fugiFOX on March 20, 2011, 13:55:03 pm
Επιλεγμένο απόσπασμα.
Περισσότερα  (http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=260868)

 Τα μαθήματα επιλογής θα κατατάσσονται σε ομάδες, τις οποίες θα επιλέγουν οι μαθητές. Για παράδειγμα, μια ομάδα θα είναι τα φιλολογικά, μία άλλη τα καλλιτεχνικά, μια άλλη τα οικονομικά κ.ο.κ. Στους μαθητές θα επιτραπεί μεγάλη ευελιξία στην επιλογή αυτών των μαθημάτων, αφού δεν θα υπάρχουν στεγανά.

Βασική καινοτομία του νέου συστήματος θα είναι καθιέρωση ενός νέου μαθήματος με τον τίτλο: «Σχέδιο έρευνας» που θα έχει ως αντικείμενο να διδάσκει τους μαθητές πώς να ερευνούν. Ομάδες μαθητών θα αναλαμβάνουν από κοινού την εκπόνηση μιας ερευνητικής εργασίας, που θα τους ανατίθεται από τους καθηγητές και η οποία θα αφορά, για παράδειγμα, το περιβάλλον ή τον πολιτισμό. Οι μαθητές πρέπει να αναζητήσουν πληροφορίες, να τις ξεχωρίσουν, να τις αναλύσουν και να τις συνθέσουν, έτσι ώστε να αναπτύσσεται η κριτική ικανότητά τους. Παράλληλα, η αλληλεπίδραση μεταξύ τους θα αναπτύξει την ικανότητα συνεργασίας με άλλες ομάδες. Δεν αποκλείεται όμως και η ανάληψη από κάθε έναν μαθητή μιας ερευνητικής εργασίας.

Για να επιτύχει αυτή η μέθοδος, που ήδη εφαρμόζεται σε πολλές χώρες στο εξωτερικό, οι καθηγητές θα πρέπει να δουλέψουν διαθεματικά. Δηλαδή, για παράδειγμα, όταν θα διδάσκουν τους μαθητές στη Χημεία για το νερό, δεν θα περιορίζονται σ' αυτό, αλλά, σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων, θα τους διδάσκουν για τη χρήση του νερού στη βιολογία, ακόμη και στη δημώδη ποίηση και λογοτεχνία.

Στο μάθημα της έρευνας δίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα και γι' αυτό η βαθμολογία που θα παίρνουν οι μαθητές θα συνυπολογίζεται στην εισαγωγή για τα πανεπιστήμια. Η πληροφορική στο λύκειο θα είναι πλέον «εργαλείο», παρά τις αντιδράσεις που έχουν ήδη προκληθεί από τους καθηγητές της Πληροφορικής, οι οποίοι ζητούν να ενταχθεί το μάθημα στο «πακέτο» των υποχρεωτικών. Το σχέδιο όμως του υπουργείου βασίζεται στη «λογική» ότι ήδη ο μαθητής έχει διδαχθεί το μάθημα στο γυμνάσιο και πλέον χρησιμοποιεί τις γνώσεις που έχει αποκτήσει, για να εργαστεί πάνω σε νέα αντικείμενα.

Το νέο λύκειο είναι προσαρμοσμένο έτσι ώστε να εξυπηρετεί και το σύστημα εισαγωγής για τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, που θα αντικαταστήσει τις πανελλαδικές εξετάσεις από το 2014. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν θα δοθούν στη δημοσιότητα τώρα λεπτομέρειες του νέου συστήματος, αλλά οι βασικές αρχές του.

Οριστικά αποφασίστηκε ότι τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα θα είναι τέσσερα, από έξι που είναι σήμερα, μέσα στα οποία θα εντάσσεται και ένα επιλογής. Τα πανεπιστήμια θα είναι εκείνα που θα καθορίζουν συντελεστές βαρύτητας, ενώ από την πρώτη τάξη του λυκείου θα υπάρχει ατομικός φάκελος του κάθε μαθητή που θα τον ακολουθεί ως την αποφοίτησή του και θα καταγράφεται σ' αυτόν η πρόοδός του.

Το σχέδιο αυτό του νέου λυκείου, στο οποίο φαίνεται να καταλήγει το υπουργείο Παιδείας, φαίνεται να κοστίζει φτηνότερα, απ' ό,τι αυτό που είχε εισηγηθεί η ομάδας της Θάλειας Δραγώνα, με τις 26 επιλογές μαθημάτων που προϋπέθεταν πολύ περισσότερους καθηγητές, υποδομές, εργαστήρια κ.λπ.


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: λήθη on March 20, 2011, 14:24:18 pm



[...]

 Η φιλοσοφία του νέου συστήματος στηρίζεται στα βασικά μαθήματα και τα επιλογής. Τα βασικά και υποχρεωτικά μαθήματα θα είναι τα μισά από ό,τι είναι σήμερα (δεν θα ξεπερνούν τα πέντε και με λιγότερη ύλη). Σ' αυτά εντάσσονται τόσο η Ιστορία όσο και τα Θρησκευτικά, καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν τόλμησε να έρθει σε αντιπαράθεση με την Εκκλησία που απαίτησε σε όλους τους τόνους την ένταξη των Θρησκευτικών στην ομάδα των υποχρεωτικών μαθημάτων.


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Godhatesusall on March 20, 2011, 14:27:33 pm
Βασική καινοτομία του νέου συστήματος θα είναι καθιέρωση ενός νέου μαθήματος με τον τίτλο: «Σχέδιο έρευνας» που θα έχει ως αντικείμενο να διδάσκει τους μαθητές πώς να ερευνούν. Ομάδες μαθητών θα αναλαμβάνουν από κοινού την εκπόνηση μιας ερευνητικής εργασίας, που θα τους ανατίθεται από τους καθηγητές και η οποία θα αφορά, για παράδειγμα, το περιβάλλον ή τον πολιτισμό. Οι μαθητές πρέπει να αναζητήσουν πληροφορίες, να τις ξεχωρίσουν, να τις αναλύσουν και να τις συνθέσουν, έτσι ώστε να αναπτύσσεται η κριτική ικανότητά τους. Παράλληλα, η αλληλεπίδραση μεταξύ τους θα αναπτύξει την ικανότητα συνεργασίας με άλλες ομάδες. Δεν αποκλείεται όμως και η ανάληψη από κάθε έναν μαθητή μιας ερευνητικής εργασίας.
Πάντως όταν είμουν εγώ λύκειο υπήρχε σαν μάθημα η τεχνολογία, στην οποία όλο τον χρόνο έπρεπε απλά να κάνεις μια "ερευνητική" εργασία. Στην πράξη έπεφτε τρελό copy pasta


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: stefos on March 20, 2011, 16:29:54 pm
Καλά τρελό copy pasta δεν το λες..
Ούτως ή άλλως στις βιβλιογραφικές εργασίες χρειάζεται και copy paste αλλά στο μέτρο που ορίζει αυτός που τις κάνει.
Απ'ότι θυμάμαι πάντως είχαμε ενα αρκετά μεγάλο εύρος θεμάτων να διαλέξουμε.


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Godhatesusall on March 20, 2011, 21:48:05 pm
True story

1η λυκείου(τότε νομίζω είχαμε τεχνολογία) ένας φίλος μου όλη την χρονιά δεν έκανε τ-ι-π-ο-τ-α. Στην μέση των εξετάσεων του Ιούνη που η καθηγήτρια μας είπε "Τις εργασίες πρέπει να μου τις φέρετε μέσα στο επόμενο τριήμερο" με φώναξε,πήγα σπίτι του, googleάραμε το θέμα του,κατέβασε έτοιμη εργασία και την έστειλε.

Και αυτό ήταν η νόρμα, όχι η εξαίρεση. Μην μας παρουσιάζουν δηλαδή ως "νέα γαμάτα features" κάτι που γίνονταν(θεωρητικά) τα τελευταία 10 χρόνια. Το πρόβλημα με την τεχνολογία ήταν ότι κανείς(καθηγητής+μαθητές) δεν το παίρναν σοβαρά.


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: vasso on March 21, 2011, 03:27:44 am
την ερευνητική εργασία θα την διορθώνουν κι αυτήν με το σύστημα διόρθωσης των Πανελλαδικών;
γιατί αν πάρει μεγάλο συντελεστή και διορθώνεται και από τους καθηγητές του σχολείου θα γίνει μεγάλο πανηγύρι...


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Diamond on March 22, 2011, 14:42:20 pm
Και δεν είναι μόνο ποιος θα διορθώσει την εργασία αλλά και ποιος θα την κάνει...
Δεν νομίζω τα φροντιστήρια να μη μπουν στο χορό.


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: Μάρω on March 29, 2011, 14:24:25 pm
Το σχέδιο αυτό του νέου λυκείου, στο οποίο φαίνεται να καταλήγει το υπουργείο Παιδείας, φαίνεται να κοστίζει φτηνότερα, απ' ό,τι αυτό που είχε εισηγηθεί η ομάδας της Θάλειας Δραγώνα, με τις 26 επιλογές μαθημάτων που προϋπέθεταν πολύ περισσότερους καθηγητές, υποδομές, εργαστήρια κ.λπ.

Κ καλά να δεχτώ ότι κοστίζει φθηνότερα το όλο πρόγραμμα...
Οι μαθητές πόσα χρόνια θα πληρώνουν φροντιστήρια;
Από κει που οι περισσότεροι κάναν μόνο στη Γ Λυκείου,
αυτοί μας θέλουν άλογα κούρσας από τη Β μέχρι το 1ο έτος.

Κάτσικας speaking (http://www.youtube.com/watch?v=34iWdfuvITI&feature=player_embedded)


Title: Re: To νεο Λύκειο
Post by: The Stig on March 30, 2011, 14:54:23 pm
http://news247.gr/ellada/paideia/neo_lykeio_allages_mathhmata.820482.html (http://news247.gr/ellada/paideia/neo_lykeio_allages_mathhmata.820482.html)