Title: H χειρότερη εξυπηρέτηση πελατών κερδίζει. Post by: Turambar on December 07, 2010, 15:47:04 pm Έχετε ακούσει το όνομα της εταιρίας Decor My Eyes
Δείτε ένα άρθρο σχετικά με την ιστορία της: Most companies would do everything they can do bury bad customer reviews, doing what they can to turn it around or else try and remove from Google completely. Few companies really benefit from it, but this is exactly the case with Decor My Eyes (they don’t deserve a link). The owner of the online glasses and eyewear store – Vitaly Borker can really only be described as a thug. In the particular case detailed in the NY Times, he was completely dishonest with a customer, charged them for a product they didn’t want and even threatened and bullied with actions that included sending the customer photos of the front of their house, by way of warning them. Without doubt, Vitaly Borker’s behaviour was completely unacceptable and bordering on illegal. Yet this is hardly news to him. In fact, it is part of his game plan. If you took the time to research Decor My Eyes online, it wouldn’t take long to find out that this is a bad and dishonest company that you shouldn’t trust with your money. Unfortunately that’s only the case when you stop do a bit of research on their brand term itself. If you’re looking for a particular style of frame however, as this customer was, then you would frequently land on Decor My Eyes. The simple reason is that Vitaly Borker is benefiting from the wealth of links to his site, from negative customer reviews. He has found a way to play social media and search at its own game and benefit from the fact that people can now air a company’s dirty laundry online for everyone to see. Google is coming off particularly badly, with many complaining that he has cheated Google – and that Google should do better. http://thenextweb.com/socialmedia/2010/12/03/decormyeyes-benefits-from-negative-customer-reviews-but-its-not-googles-fault/ Το ζουμί της υπόθεσης. Η συγκεκριμένη εταιρία, προσπαθούσε να είναι όσο το δυνατόν χειρότερη στις υπηρεσίες της προς τους πελάτες. Σαν αποτέλεσμα, μέσω ειδικά των κοινωνικών δικτύων τα λινκ που οδηγούσε στην ιστοσελίδα της εταιρίας έγιναν πάρα πολλά, από ανθρώπους που λέγανε τον πόνο τους και βρίζανε την συγκεκριμένη εταιρία. Αυτό οδήγησε στην επίτευξη του στόχου της εταιρίας, να βρεθεί στην πρώτη θέση των αποτελεσμάτων στην google. Έτσι όλο και περισσότεροι καταναλωτές την επιλέγουν, αφού έρχεται πρώτη στα αποτελέσματα και φυσικά δεν προσέχουν τι έχουν γραφτεί για αυτή την εταιρία. Title: Re: H χειρότερη εξυπηρέτηση πελατών κερδίζει. Post by: Μάρω on December 07, 2010, 15:52:50 pm τραγικό :D ;D
Title: Re: H χειρότερη εξυπηρέτηση πελατών κερδίζει. Post by: 4Dcube on December 07, 2010, 19:28:25 pm Οκ εδώ ταιριάζει γάντι:
Δεν υπάρχει καλή ή κακή δημοσιότητα. |