Title: Ονομαστική Ισχύς σε Μοτέρ Post by: il capitano on July 07, 2010, 20:51:55 pm Λοιπων στο πατρικο μου βρισκεται ενα μοτερ απ' το οποιο, λογο παλαιοτητας, εχεις χαθει το σχετικο ταμπελακι με τις διαφορες ενδειξεις για τις ονομαστικες τιμες λειτουργιας του...
Επειδη χρειαζεται να χρησιμοποιηθει για μια δουλεια στο σπιτι, ηθελα να ρωτησω πως μπορω να βρω την ονομαστικη ισχυ στο μοτερ και το cosφ, ωστε να μπορεσω να δω ποιο ειναι το μεγιστο ρευμα που θα "τραβιξει" για να μην καει... Μπορει να φανει αυτο μεσω των τυλιγματων με καποιο τροπο ή χρειαζεται τιποτα ειδικα οργανα :-\ Εχει μηπως κανενας υπ'οψιν του σχετικη βιβλιογραφια (κατα προτιμηση ηλεκτρονικη αλλα και κανονικο βιβλιο να ειναι φανταζομαι σε καποια βιβλιοθηκη του ΑΠΘ θα υπαρχει) μηπως μπορεσω και βγαλω ακρη?? Title: Re: Ονομαστική Ισχύς σε Μοτέρ Post by: AgentCain on July 07, 2010, 23:05:57 pm To cosφ το βρισκεις με το κλασικό τροπο αμπερόμετρο-βολτομετρο-βαττομετρο
Τώρα για την ισχύ, μια λύση που σκέφτηκα ειναι να φορτίσεις με βάρος τον κινητήρα (με καποιο είδους φρένο) σιγα σιγα. Οι καμπύλες φόρτου-pf ή φόρτου-αποδοσης απότι θυμάμαι ήταν y=sqrt(x) τύπου οπότε ο καλύτερος συντελεστής ήταν κοντά στο πλήρες φορτίο. Οπότε αν το φορτίζεις σιγά σιγά, αν δεις οτι ο pf αλλάζει ελάχιστα σταματάς γιατί λογικά έχεις φτάσει κοντά στο μέγιστο φορτίο. Ε και μετά για το φορτίο αυτό βλεπεις τα watt και έχεις την ισχύ. Τη συγκρίνεις με τα διαθέσιμα μεγέθη στην αγορά (πχ αποκλείεται να ειναι 213,67W η ονομαστική) λίγο μπακαλικο βεβαια :P Title: Re: Ονομαστική Ισχύς σε Μοτέρ Post by: il capitano on July 07, 2010, 23:16:53 pm Αν καταλαβα καλα, λες οτι το cosφ εξαρταται απο το φορτιο ετσι? Οποτε αν το βαλω να δουλεψει εν κενο, δεν θα βρω το μεγιστο cosφ αλλα το ελαχιστο και η ολη διαδικασια πεφτει στο κενο γιατι απλα δεν θα ξερω που να σταματησω με το φορτιο :-\
Α και κατι αλλο: Τη συγκρίνεις με τα διαθέσιμα μεγέθη στην αγορά (πχ αποκλείεται να ειναι 213,67W η ονομαστική) Μην το λες... Το μοτερ ειναι 50+ χρονων, και τα τυλιγματα στον ροτορα θα εχουν αλλαχτει σιγουρα οποτε η ισχυς μπορει να βγαινει και οποιοδηποτε βλακωδες νουμερο :PTitle: Re: Ονομαστική Ισχύς σε Μοτέρ Post by: vdel on July 08, 2010, 00:01:22 am Μια πρόχειρη σκέψη,
Αρχικά πρέπει να μετρήσεις στροφές, λογικά αν είναι τριφασικός περιμένεις τετρατομικό. Μπορείς από τις διαστάσεις του να βρεις τον κωδικού μεγέθους του. Και μετά απο κάποιο εγχειρίδιο κατασκευαστή , βρίσκεις την τάξη μεγέθους της ισχύς. http://www.valiadis.net/pool/ftp/attachments/Valiadis_K_series.en.pdf Επίσης μπορείς να μετρήσεις το ρεύμα στο κενό. Περιμένεις να είναι απο 0.3 - 0.5 του ονομαστικού. Title: Re: Ονομαστική Ισχύς σε Μοτέρ Post by: vdel on July 08, 2010, 00:02:43 am ...τετρατομικός = τετραπολικός φυσικά...
Title: Re: Ονομαστική Ισχύς σε Μοτέρ Post by: il capitano on July 08, 2010, 00:10:28 am χμμμμμμ
οποτε πρεπει να βρω ενα εξυπνο τροπο να μετρησω 2500-3000 σ.α.λ. δυσκολο :-\ Title: Re: Ονομαστική Ισχύς σε Μοτέρ Post by: AgentCain on July 08, 2010, 00:53:58 am Αν καταλαβα καλα, λες οτι το cosφ εξαρταται απο το φορτιο ετσι? Οποτε αν το βαλω να δουλεψει εν κενο, δεν θα βρω το μεγιστο cosφ αλλα το ελαχιστο και η ολη διαδικασια πεφτει στο κενο γιατι απλα δεν θα ξερω που να σταματησω με το φορτιο :-\ Δες εδώ για παράδειγμα τα διαγράμματα http://www.p2pays.org/ref/40/39569.pdf σε ενα διάγραμμα δείχνει πως σχετίζεται ο συντελεστής με το ρεύμα κανονικοποιημενο στο μεγιστο ρευμα πλήρους φόρτου. Από 75% μεχρι 100% το ρευμα παραμένει σχεδόν σταθερό, οπότε μπορείς να καταλάβεις ποια είναι η καλύτερη απόδοσή του. Χονδρικα καταλαβαίνεις και το μέγιστο φορτίο που μπορεί να αναλάβει Μην το λες... Το μοτερ ειναι 50+ χρονων, και τα τυλιγματα στον ροτορα θα εχουν αλλαχτει σιγουρα οποτε η ισχυς μπορει να βγαινει και οποιοδηποτε βλακωδες νουμερο :P Αυτό είναι το μόνο σίγουρο και ισχύει για κάθε κατασκεύασμα :PΑπλώς εντάξει παλιός ο κινητήρας, σάπια τα τυλίγματα, εσύ υπολόγισε χονδρικά ενα ονομαστικό όριο, προσδιόρισε το σύμφωνα με ονομαστικά μεγέθη που κυκλοφορούν στην αγορα (γιατι ο κινητηρας μπορεί να βγήκε με ονομαστική ισχύ 200W αλλά να αποδίδει 213W ξερω γω ενω τωρα που παλιωσε 192W) και δούλευε τον με καποιο ανω όριο ασφαλείας. Νομίζω το 75% είναι ενα καλό όριο και έχεις και το μεγιστο συντελεστή Title: Re: Ονομαστική Ισχύς σε Μοτέρ Post by: il capitano on July 08, 2010, 01:00:55 am Οκ παιδια ευχαριστω και τους 2 σας.....
Θα προσπαθησω να το μετρησω οταν γυρισω στο πατρικο μου και θα αναφερω τα αποτελεσματα :) Title: Re: Ονομαστική Ισχύς σε Μοτέρ Post by: AgentCain on July 08, 2010, 01:06:32 am Μόνο προσεχε μη τον καψεις το μοτεράκι και κυνηγάει μετα εμας ο μπάρμπας :P
Title: Re: Ονομαστική Ισχύς σε Μοτέρ Post by: il capitano on July 08, 2010, 01:13:36 am Ελα του πατερα μου ειναι νταξ θα τον καθοδηγησω και θα τον βαλω αυτον να παιζει με το φορτιο αμα καει να του ριξω τις ευθυνες..... :P
Αλλα νταξ δεν πιστευω να με βρισει πολυ, προχτες εκαψα κατι ρελεδακια για αλλαγη απο αστερα σε τριγωνο και την εβγαλα ανωδυνα :D |