THMMY.gr

Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Τεχνικά Θέματα => Κατασκευές και η... Ηλεκτρολογία στην πράξη. => Topic started by: chbol on June 29, 2010, 20:24:51 pm



Title: μπαταρια φ/β σε σκαφος
Post by: chbol on June 29, 2010, 20:24:51 pm
καλησπερα.εχω μια απορροια κ θα ηθελα οποιον ειναι σχετικος να δωσει τα φωτα του.
ενας γνωστος μου εχει ενα σκαφος το οποιο εκτος απο 2 κυριες μπαταριες για τα ηλεκτρικα του σκαφους εχει κ 2 εφεδρικες οι οποιες φορτιζονται απο φ/β panels.οι μπαταριες ειναι φυσικα με υγρα κ οχι ξερου τυπου.
η ερωτηση του ειναι αν θα πρεπει να  θετει σε λειτουργια τις εφεδρικες π.χ. μια φορα το μηνα για να μην παρουσιασουν προβλημα απο την αχρηστια ή αν δεν χρειαζεται κατι τετοιο.
εγω του ειπα οτι εφοσον ειναι μονιμα συνδεδεμενες στο φωτοβολταικο συστημα,ακομα και αν υπαρχει καποια αποφορτιση κατα τη νυχτα,θα επαναφορτιζονται την ημερα κ μολις ειναι πληρως φορτισμενες θα κυκλοφορει σε αυτες το ρευμα συντηρησης οποτε και δεν θα υπαρχει προβλημα.ο μονος λογος που ισως να χρειαζοταν να τις αποφορισει ειναι για να λειτουργει αραια και που ο δεικτης τασης(βολτομετρο) της μπαταριας για να ειναι σιγουρος οτι δουλευει κ να μην τον κρεμασει σε καμια εκτακτη αναγκη.
οποιος εχει διαφορετικη γνωμη κ ξερει κατι παραπανω ας βοηθησε.
ευχαριστω εκ των προτερων.


Title: Re: μπαταρια φ/β σε σκαφος
Post by: Megawatt on June 30, 2010, 11:11:46 am
δωσε λιγο καποια τεχνικα στοιχεια, οπως αμπερόρια μπαταριας και συνολικη ισχυς φωτοβολταικων πανελων...


Title: deleted
Post by: BOBoMASTORAS on June 30, 2010, 14:32:46 pm
deleted


Title: Re: μπαταρια φ/β σε σκαφος
Post by: haas on June 30, 2010, 15:07:12 pm
κοιταξτε στο manual των μπαταριων (αν υπαρχει) σιγουρα κατι θα γραφει...αλλα ακομα και αν δεν λεει τπτ δεν νομιζω να εχει προβλημα απλα θα πρεπει να προσεξει ισως τις υπερφορτισεις και τις αποφορτισεις..με εναν ρυθμιστη τασης θα ειναι ενταξει


Title: deleted
Post by: BOBoMASTORAS on June 30, 2010, 16:30:25 pm
deleted


Title: Re: μπαταρια φ/β σε σκαφος
Post by: BabylonX on June 30, 2010, 16:53:55 pm
Τα φωτοβολταϊκά δε πρόκειται να χαλάσουν τη μπαταρία ακόμη κι αν βρίσκονται υπό το φως του ηλίου 24 ώρες το 24ωρο. Και σε όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα που έχω δει εγώ τουλάχιστον η μπαταρία είναι συνδεμένη επάνω στον ανορθωτή του δυναμό και δεν υπάρχει καμία προστασία υπερφόρτωσης. Και αυτό γιατί αυτές οι μπαταρίες παίρνουν το μάξιμουμ που μπορούν να πάρουν άσχετα με το ρεύμα φόρτισης και δε παθαίνουν τίποτα μετά. Από την εμπειρία μου, αν το ρεύμα φόρτισης είναι πολύ μεγάλο τα υγρά βράζουν και πρέπει να έχεις τα καπάκια ανοιχτά για να αναπνέουν και να συμπληρώσεις μετά αποσταγμένο νερό που ίσως έχει χαθεί λόγο αυτού του βρασμού. Αυτό δεν υπάρχει περίπτωση να συμβεί με φόρτιση από φωτοβολταϊκά ή δυναμό.

Τώρα, όσο για την αποφόρτιση, αυτές οι μπαταρίες δεν έχουν τέτοια ανάγκη. Το μόνο που πρέπει να προσέχει είναι να έχουν υγρά (να μην έχουν πέσει οι στάθμες από τα στοιχεία) γιατί καταστρέφονται οι πλάκες. Φυσικά θέλουν αντικατάσταση κάθε μερικά χρόνια γιατί οι πλάκες έτσι κι αλλιώς καταστρέφονται με τον καιρό.

Βέβαια αυτό εξαρτάται από την κατασκευή τους διότι υπάρχουν διάφοροι τύποι όπως πχ αυτές που αντέχουν πολλά αμπέρ για λίγο και είναι πχ για μίζα αλλά δε μπορούν να λειτουργήσουν αποδοτικά σε αργή αποφόρτιση κι από την άλλη αυτές που είναι για συνεχή αργή αποφόρτιση αλλά αν πας να τραβήξεις πολλά αμπέρ γονατίζουν. Οι πρώτες καταστρέφονται από τις βαθιές αποφορτίσεις και γενικά από τους κύκλους αποφόρτισης-φόρτισης. Γι αυτό εάν είναι τέτοια (που μάλλον τέτοια είναι) δε θα πρέπει να την αποφορτίζει ποτέ. Αυτές είναι για να βάζουμε μπρος κι αυτό το λίγο που τραβήξαμε να το συμπληρώνουμε (με το δυναμό γίνεται αυτό) πριν ξαναχρησιμοποιηθεί. Είναι προφανές ότι αν σταματάς κάθε 100 μέτρα (πριν προλάβει η μπαταρία να ξαναπάρει αυτό που έχασε από τη μιζιά) και ξαναδίνεις μίζα, θεωρητικά τη σακατεύεις τη μπαταρία.


Title: Re: μπαταρια φ/β σε σκαφος
Post by: chbol on June 30, 2010, 20:33:16 pm
ok,ευχαριστω για ολες τις απαντησεις.overall κ εγω νομιζω οτι δεν χρειαζεται να τις πειραξει