THMMY.gr

Μαθήματα Κύκλου Ηλεκτρονικής & Υπολογιστών => Αξιοπιστία Συστημάτων => Topic started by: fourier on January 27, 2010, 18:13:02 pm



Title: [Αξιοπιστία] Λάθος στο βιβλίο, ή εγώ κάτι δεν έπιασα? (4ο κεφ, σελ 118-119)
Post by: fourier on January 27, 2010, 18:13:02 pm
Στο 4ο κεφάλαιο, σελ 118-119, στην ενότητα "Εξίσωση Chapman-Kolmogorov", θεωρεί παράλληλο σύστημα με ανόμοιες μονάδες, που έχουν ρυθμούς βλαβών λ1 και λ2.
Στην κατάσταση S0, ορθώς λέει ότι ο ρυθμός βλαβών είναι λ1+λ2.
Όμων μετά λέει ότι στην κατάσταση S1 ο ρυθμός βλαβών είναι λ2, θεωρεί δηλαδή δεδομένο ότι εάν μία μονάδα πάθει βλάβη, θα είναι σίγουρα η πρώτη... Αυτό πώς προκύπτει? Δεν είναι δυνατόν να πάθει βλάβη η δεύτερη μονάδα, κι έτσι στην S1 να έχουμε ρυθμό βλαβών λ1?
Μήπως καταλαβαίνω κάτι λάθος?


Title: Re: [Αξιοπιστία] Λάθος στο βιβλίο / ασκησεις
Post by: OtiNaNAi on February 08, 2010, 19:24:54 pm
μια απορια στις απο τις ασκησεις του site

ασηση 5.1 - ερωτημα δ

μηπως το αποτελεσμα ειναι λαθος?? γτ αποτι φαινεται κ απο το ΜΤΤΦ χρησιμοποιει τον τυπο  

R(t) = Rsw * e^(-λt) * (1+λt)

ενω το σωστο συμφωνα με το βιβλιο θα ηταν (σελ 237)

R(t) = e^(-λt) + Rsw * e^(-λt) * (λt)


εδιτ το βρηκα



Θα πρεπει να το ξεκαθαρισει η εκφωνηση!
Στο βιβλιο λεει οτι παιρνει αυτον τον τυπο θεωρωντας οτι ο μεταγωγεας δεν επηρεαζει την αξιοπιστια της κυριας μοναδας!Εχουμε βλαβες στον μεταγωγεα μονο κατα την μεταγωγη,κ οχι οταν λειτουργει η κυρια μοναδα εξου και ο τυπος!

Στις φροντιστηρικες ασκησεις θεωρει οτι συμβαινουν σφαλματα στον μεταγωγεα και κατα τη διαρκεια που λειτουργει η κυρια μοναδα,συνεπως πολλαπλασιαζει ολους τους ορους με την Rsw


Ναι όμως, ένα σφάλμα στον μεταγωγέα, αν η κύρια μονάδα λειτουργεί καλά, δεν επηρεάζει την αξιοπιστία του συστήματος. Δηλαδή το σύστημα λειτουργεί σωστά και ας έχει σφάλμα στο μεταγωγέα (αφού η κύρια μονάδα λειτουργεί και δε χρειάζεται να κάνει μεταγωγή). Αρά, μου φένεται περισσότερο σωστός ο τύπος του βιβλίου και νομίζω πως στις ασκήσεις κάνει λάθος. Εκτός αν σφάλμα στο μεταγωγέα σημαίνει ότι αποτυγχάνει η διάταξη, άλλα κάτι τέτοιο δε διευκρινίζεται στις ασκήσεις.
Και εγώ συμφωνώ μαζί σου. Σε κάθε περίπτωση, η πιο ασφαλής λύση είναι η ερώτηση για να διεκρινιστεί το ζήτημα από τον διδάσκοντα.