THMMY.gr

Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία => Η πολιτική για το Πανεπιστήμιο => Topic started by: kkostorp on July 04, 2009, 21:09:55 pm



Title: Ανακοινώθηκε η κατάθεση σχεδίου νόμου για τα ιδιωτικά κολέγια
Post by: kkostorp on July 04, 2009, 21:09:55 pm
Ζητούνται 10 απόφοιτη του ΤΗΜΜΥ και ένασ χώρος 300τμ για ύδρυση ιδωτικού ΤΗΜΜΥ.
Τέτοιες αγγελίες θα υπάρχουν πολλές το καλοκαίρι!Για όσους δεν κατάλαβαν ανακοινώθηκε ο νέος νόμος για τα κολέγια.
Όποιος βρε κάπου τις λεπτομέριες ας ποστάρει.Αίσχος!



εκ του συντονισμού:
αλλαγή τίτλου


Title: Re: ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ- ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ
Post by: galletti on July 04, 2009, 21:14:51 pm
οποτε ξαναρχιζουν πορειες καταληψεις βρισιες καταγγελιες διακοπες μαθηματων κλπ ωραια
αυτες ειναι στιγμες φοιτητικης ζωης οχι αστεια...........

υ.γ.φυσικα ειμαι εναντια στην αναγνωριση κολλεγιων 8)

και κυριως κουραγιο σε αυτους που θα τελειωνουν το σεπτεμβρη που θα ξεκινησουν ολα τα παραπανω........


Title: Re: ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ- ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ
Post by: Niels on July 04, 2009, 21:17:24 pm
Μόλις μπήκε το καλοκαιράκι για τα καλά... Τέτοια μουνάκια είναι


Title: Re: ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ- ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ
Post by: kkostorp on July 04, 2009, 21:21:14 pm
Το Mega είχε έναν τελειόφοιτο λυκείου που πήγαινε να ενημερωθεί για το πως θα γίνει πολιτικός μηχανικός στην Ελλάδα.


Title: Re: ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ- ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ
Post by: galletti on July 04, 2009, 21:27:03 pm
οποτε θα καταργηθουν και οι πανελληνιες θα ερχονται ολα τα ζωα (κυριως της τεχνολογικης edit:και εγω απο τεχ/κη ειμαι αλλα θυμαμαι το τρομερο της επιπεδο .....) και θα απαιτουν να γινουν ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ στο απθ στο εμπ και αλλου


ΒΕΒΑΙΑ μπορει να εχει και τα θετικα του...........να συνειδητοποιησουν μερικοι οτι τα 3/4 αυτων που διεκδικουν τις θεσεις αυτες νομιζουν οτι το ολοκληρωμα ειναι ποικιλια σαλατας και να συνετιστουν καποιοι  κυριοι του γενικου τμηματος.........


Title: Re: ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ- ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ
Post by: kkostorp on July 04, 2009, 21:30:57 pm
Πίστευα πω είχαμε φτάσει στον πάτο.Τελικά υάρχει ακόμα παρακάτω.
Τι είπα ο ποιητής ;D ;D ;D


Title: Re: ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ- ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ
Post by: Αιμιλία η φτερωτή χελώνα on July 04, 2009, 21:46:23 pm
Για ιδιωτικα κολλεγια εγω δεν βρηκα τιποτα μα τιποτα λιγο που εψαξα στο internet :o

Βρηκα ομως αυτα :P

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_03/07/2009_287266
http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=472872


Title: Re: ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ- ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ
Post by: Niels on July 04, 2009, 21:46:48 pm
Eγω δεν πιστεύω πως θα γίνει αυτό που λες. Κάποιος που δεν κατέχει τα μαθηματικά σε ένα βαθμό, και να του επιτρέψεις να σπουδάσει μηχανικός θα έρθει, θα φάει την παπάρα του, θα του χωθεί στον κώλο καλά και όμορφα και μετά θα πάει σπίτι του


Title: Re: ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ- ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ
Post by: galletti on July 04, 2009, 21:47:24 pm

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_03/07/2009_287266
http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=472872
δημοκρατικοτατες εφημεριδες ;D ;D ;D ;D ;D


Title: Re: ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ- ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ
Post by: galletti on July 04, 2009, 21:48:14 pm
niels βασικα και εγω αυτο (θελω)να πιστευω.......


Title: Re: ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ- ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ
Post by: Niels on July 04, 2009, 21:51:19 pm
Εγώ αυτό που φοβάμαι είναι πως αν αφήσεις τους καθηγητάδες να αποφασίζουν ποιος θα μπαίνει, οι έδρες στα Παν/μια θα γίνουν πιο κληρονομικές κι απ το βασιλικό αξίωμα


Title: Re: ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ- ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ
Post by: Γιώργος on July 04, 2009, 21:52:59 pm
Link;

Να ξέρω άμα είναι να πάω στρατό από Νοέμβρη. :P



Eγω δεν πιστεύω πως θα γίνει αυτό που λες. Κάποιος που δεν κατέχει τα μαθηματικά σε ένα βαθμό, και να του επιτρέψεις να σπουδάσει μηχανικός θα έρθει, θα φάει την παπάρα του, θα του χωθεί στον κώλο καλά και όμορφα και μετά θα πάει σπίτι του

Στο μόνο στο οποίο προβληματίζομαι είναι ότι προβάλλοντας το "εγώ κύριε πληρώνω" αυτά τα μικροπροβλήματα εξαφανίζονται. Όπως γίνεται και τώρα σε πανεπιστήμια της Βουλγαρίας κι άλλων παρακείμενων χωρών, που γίνεσαι γιατρός με ... κοκα-κόλες.


Τεσπα... ας μας δώσουν επίσημα master στα 5 χρόνια (κανονικό master που να αναγράφεται στο δίπλωμα, όχι πιστοποιητικά της πλάκας που δίνει η πρυτανεία του ΕΜΠ) κι ας αναγνωρίσουν μετά ό,τι θένε. :P



Εγώ αυτό που φοβάμαι είναι πως αν αφήσεις τους καθηγητάδες να αποφασίζουν ποιος θα μπαίνει, οι έδρες στα Παν/μια θα γίνουν πιο κληρονομικές κι απ το βασιλικό αξίωμα

Ο μόνος λόγος για τον οποίο είμαι υπέρ των Πανελληνίων. Από τα λιγότερα διεφθαρμένα συστήματα στη χώρα μας μάλλον. Προσοχή, δε λέω τελείως αδιάφθορο... :P


Title: Re: ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ- ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ
Post by: Αιμιλία η φτερωτή χελώνα on July 04, 2009, 21:55:48 pm

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_03/07/2009_287266
http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=472872
δημοκρατικοτατες εφημεριδες ;D ;D ;D ;D ;D
νταξ κοιτα, την ειδηση τη μεταφερουν, απο τη δικη της σκοπια η καθε μια, ειναι γεγονος αυτο
αυτο που ηθελα περισσοτερο να δειξω με τα λινκ ητανε οτι δεν ειδα να λενε τιποτα για ιδιωτικα κολλεγια ;)

αυριο που θα εχει αρθρο και ο ριζοσπαστης θα το ποσταρω ετσι μεγαλο μεγαλο 8) ;D

Τεσπα... ας μας δώσουν επίσημα master στα 5 χρόνια (κανονικό master που να αναγράφεται στο δίπλωμα, όχι πιστοποιητικά της πλάκας που δίνει η πρυτανεία του ΕΜΠ) κι ας αναγνωρίσουν μετά ό,τι θένε. :P
ναι οντως, ακαδημαϊκα μαστερ δε θεωρουνται, ισοδυναμα με μαστερ θεωρουνται :P
αυτο δε λες? :???:


Title: Re: ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ- ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ
Post by: Niels on July 04, 2009, 22:02:43 pm
Σήμερα ανακοινώθηκε?


Title: Re: ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ- ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ
Post by: Αιμιλία η φτερωτή χελώνα on July 04, 2009, 22:03:50 pm
ναι
και θα κατατεθει το νομοσχεδιο τις 9 ιουλη στο θερινο τμημα


Title: Re: ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ- ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ
Post by: kkostorp on July 04, 2009, 22:04:47 pm
Σήμερα ανακοινώθηκε?
Σήμερα άκουσα τις βασικές λεπτομέριες στο Mega.Το αστείο είναι πως όσοι δώσαν πανελλήνιες φέτος θα σπουδάσουν σε πανεπηστήμιο.Ούτε καν σε ΤΕΙ  ;D ;D ;D


Title: Re: ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ- ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ
Post by: Αιμιλία η φτερωτή χελώνα on July 04, 2009, 22:06:46 pm
αυτο απο που προκυπτει??? (το οτι θα σπουδασουν σε πανεπιστημιο?)


Title: Re: ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ- ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ
Post by: Niels on July 04, 2009, 22:07:21 pm
ναι
και θα κατατεθει το νομοσχεδιο τις 9 ιουλη στο θερινο τμημα
Γι αυτό δεν το χει ο Ριζοσπάστης? Μόνο κάτι για τα ΤΕΙ βρήκα. Ρε η ίδρυση ιδιωτικών Παν/μίων δεν είναι αντισυνταγματική? Χρηστό δεν καταλαβαίνουν προκειμένου να περάσουν τα μέτρα της ΕΕ?


Title: Re: ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ- ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ
Post by: Αιμιλία η φτερωτή χελώνα on July 04, 2009, 22:11:03 pm
ο ριζοσπαστης δεν το εχει γιατι ειναι ειδηση σημερινη, και καλα καλα δεν εχει ειδησεις της χτεσινης μερας μερικες φορες
αυριο θα εχει στανταρ, θα ειναι και Κυριακατικος, ουυυυ 8) ;)

για ιδιωτικα πανεπιστημια εγω δεν ειδα τιποτα στα αρθρα
αν και επιπληχθηκε η κυβερνηση που δεν εφαρμοστηκε η οδηγια περι του θεματος
οποτε το κοβω να εμφανιζεται κι αυτο σιγα σιγα ::)


Title: Re: ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ- ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ
Post by: ΡΕΣΑΛΤΟ on July 04, 2009, 23:25:11 pm
οποτε θα καταργηθουν και οι πανελληνιες θα ερχονται ολα τα ζωα (κυριως της τεχνολογικης edit:και εγω απο τεχ/κη ειμαι αλλα θυμαμαι το τρομερο της επιπεδο .....) και θα απαιτουν να γινουν ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ στο απθ στο εμπ και αλλου


ΒΕΒΑΙΑ μπορει να εχει και τα θετικα του...........να συνειδητοποιησουν μερικοι οτι τα 3/4 αυτων που διεκδικουν τις θεσεις αυτες νομιζουν οτι το ολοκληρωμα ειναι ποικιλια σαλατας και να συνετιστουν καποιοι  κυριοι του γενικου τμηματος.........

ρε συ Galleti ελα λιγο στην πραγματικοτητα..... :???:

αν και μ'αρεσεις ετσι ξαναμενος.... :-*


Title: Re: Ανακοινώθηκε ο νόμος για τα ιδιωτικά κολέγια
Post by: corina on July 05, 2009, 00:19:12 am
Το θέμα είναι αρκετά σοβαρό και αξίζει να μείνουμε on topic

Εκ του συντονισμού


Title: Re: Ανακοινώθηκε ο νόμος για τα ιδιωτικά κολέγια
Post by: Αιμιλία η φτερωτή χελώνα on July 05, 2009, 00:43:24 am
βασικα αγαπητη συντονιστρια δεν ανακοινωθηκε κανενας νεος νομος για ιδιωτικα κολλεγια (για τον τιτλο του τοπικ μιλαω)

ο λογος γινεται περι του σχεδιου νομου που θα κατατεθει στο θερινο τμημα της βουλης την Πεμπτη :P


Title: Re: Ανακοινώθηκε ο νόμος για τα ιδιωτικά κολέγια
Post by: corina on July 05, 2009, 00:45:37 am
βασικα αγαπητη συντονιστρια δεν ανακοινωθηκε κανενας νεος νομος για ιδιωτικα κολλεγια 9για τον τιτλο του τοπικ μιλαω)

ο λογος γινεται περι του σχεδιου νομου που θα κατατεθει στο θερινο τμημα της βουλης την Πεμπτη :P

thnx  :P

done


Title: Re: Ανακοινώθηκε η κατάθεση σχεδίου νόμου για τα ιδιωτικά κολέγια
Post by: Grecs on July 05, 2009, 01:35:35 am
Oντως εφοσον δεν αναθεωρηθηκε το 16 πως θα γινει αυτο?


Title: Re: Ανακοινώθηκε η κατάθεση σχεδίου νόμου για τα ιδιωτικά κολέγια
Post by: Verminoz on July 05, 2009, 01:37:48 am
Oντως εφοσον δεν αναθεωρηθηκε το 16 πως θα γινει αυτο?

Έχουν προσπαθήσει αρκετά να βρουν πλάγιες οδούς που παρακάμπτουν το άρθρο 16...ίσως τα καταφέρανε.


Title: Re: Ανακοινώθηκε η κατάθεση σχεδίου νόμου για τα ιδιωτικά κολέγια
Post by: Αιμιλία η φτερωτή χελώνα on July 05, 2009, 01:43:56 am
ρε και παλι στο ονομα του τοπικ για ιδιωτικα κολλεγια το αφησε η κορινα :D
χαχα απαλεψιες :P
για ΤΕΙ ειναι λεμε! ^Police^

@ Grecs : Διαβαζα τις θεσεις του κομματος ΔΡΑΣΗ και ελεγε για την παιδεια: αμεση παρακαμψη του αρθρου 16 και απευθειας ιδρυση ιδιωτικων μπλα μπλα μπλα......
Τωρα πωτς γενεν αυτο (που λεει κι ο Ογκουνσοτο) δε ξερω :D
Στο Ελλαδισταν ζουμε
Δε τα λενε και πολυ ξεκαθαρα τα πραματα τα αρθρα στα οποια παρεπεμψα, θα μαθουμε απο μερα σε μερα...
Βασικα εγω περιμενω να διαβασω Ριζοσπαστη αυριο για να δω ξεκαθαρα (κατ'εμε) τι θα προβλεπεται :P


Title: Re: Ανακοινώθηκε η κατάθεση σχεδίου νόμου για τα ιδιωτικά κολέγια
Post by: Αιμιλία η φτερωτή χελώνα on July 05, 2009, 02:49:47 am
Τσουπ!!! ^superconfused^
Περα απο τα προηγουμενα αρθρα που λεγανε μονο για ΤΕΙ κλπ, και δεν ειχα δει τιποτα για κολλεγια, βρηκα αυτο:



Αλλαγές στον νόμο για τα ιδιωτικά κολέγια κάνει το υπουργείο Παιδείας στο «παρά πέντε» της αδειοδότησής τους, με βασικό στόχο την εναρμόνιση της ελληνικής με την κοινοτική νομοθεσία. Στην υπουργική απόφαση που υπογράφηκε στις 22 Ιουνίου και έχει ήδη διαβιβαστεί στους ιδιοκτήτες των κολεγίων καθορίζονται όλα τα κριτήρια για τη χορήγηση των αδειών λειτουργίας τους και οι διατάξεις της φωτίζουν τα ασαφή σημεία του νόμου που ψηφίστηκε πέρυσι το καλοκαίρι. Αλλαγές γίνονται ωστόσο στα ζητήματα που ήταν εμφανές από την περίοδο ακόμη της εισήγησης του νόμου ότι θα προσέκρουαν σε θέματα κοινοτικής νομοθεσίας, όπως η ανάμειξη του ελληνικού κράτους στα προγράμματα σπουδών των παραρτημάτων ευρωπαϊκών ΑΕΙ. Παραμένει η προϋπόθεση της κατάθεσης εγγυητικής επιστολή 500.000 ευρώ από κάθε ενδιαφερόμενο για να λάβει την άδεια ίδρυσης του κολεγίου του. Προβλέπεται όμως η δυνατότητα να κατατεθεί σε πρώτη φάση απλή επιστολή αναγνωρισμένης τράπεζας με την οποία ...

θα βεβαιώνεται ότι θα εκδοθεί εγγυητική επιστολή υπέρ του κολεγίου που την καταθέτει, όταν αυτή ζητηθεί.
Ετσι το υπουργείο Παιδείας ξεκαθαρίζει με την υπουργική απόφαση ότι το ελληνικό κράτος δεν έχει κανένα δικαίωμα ελέγχου στο πρόγραμμα σπουδών κολεγίων που αποτελούν παραρτήματα ευρωπαϊκών πανεπιστημίων. Ωστόσο θέτει μια σειρά περιορισμών για τη λειτουργία τους. Μεταξύ αυτών είναι η κατάθεση μελετών για την επαγγελματική αποκατάσταση των υποψηφίων σπουδαστών στις ειδικότητες που θα προσφέρονται. Οπως αναφέρεται στην υπουργική απόφαση, μόνο το 10% των καθηγητών των ιδιωτικών κολεγίων θα πρέπει να κατέχει υποχρεωτικά διδακτορικό τίτλο ενώ το 30% θα πρέπει να κατέχει τίτλο μάστερ. Οσον αφορά τα θέματα στέγασης των κολεγίων, στην υπουργική απόφαση αναφέρεται ότι άδεια μπορεί να πάρει όποιος ιδιοκτήτης κολεγίου κατέχει, το «μίνιμουμ», 300 τ.μ.

Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Παιδείας πρέπει να έχει ανακοινώσει ως τις 31 Αυγούστου τα ονόματα των επιχειρήσεων που λαμβάνουν άδεια λειτουργίας για την ερχόμενη ακαδημαϊκή χρονιά, ενώ έχει παραλάβει ως σήμερα σχεδόν 40 αιτήσεις. Η νέα υπουργική απόφαση, που εξασφάλισε «Το Βήμα», προβλέπει ότι: * Τα κολέγια που παρέχουν υπηρεσίες εκπαίδευσης και κατάρτισης σε σύμπραξη με αναγνωρισμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης (τα αναφερόμενα ως παραρτήματα ευρωπαϊκών πανεπιστημίων) με τη νομική μορφή της συμφωνίας δικαιόχρησης, «υποβάλλουν το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών όπως αυτό έχει εγκριθεί από το εκπαιδευτικό ίδρυμα της αλλοδαπής και το οποίο εφαρμόζεται ως έχει». Μαζί με το πρόγραμμα υποβάλλονται και οι συμφωνίες δικαιόχρησης ή πιστοποίησης.

* Το πρόγραμμα σπουδών πρέπει να καλύπτει με πληρότητα όλα τα παρεχόμενα γνωστικά αντικείμενα και να περιλαμβάνει αναλυτικό περιεχόμενο κάθε προτεινόμενου μαθήματος, ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων ανά εξάμηνο, χαρακτηρισμό προτεινομένων μαθημάτων σε «υποχρεωτικά» και «προαιρετικά», σε «θεωρητικά», «εργαστηριακά» και «μεικτά». Πρέπει ακόμη να περιλαμβάνει αριθμητική και περιγραφική κατάσταση μαθημάτων με τον απαιτούμενο εποπτικό και εργαστηριακό εξοπλισμό, τα απαιτούμενα προσόντα των διδασκόντων και τα διδακτικά βοηθήματα.

* Οι διδάσκοντες στα κολέγια που αποτελούν παραρτήματα ευρωπαϊκών πανεπιστημίων πρέπει να κατέχουν τα προσόντα που έχουν οι καθηγητές στο αντίστοιχο τμήμα του συνεργαζόμενου πανεπιστημίου, ενώ αντίστοιχη πρέπει να είναι και η αναλογία διδασκόντων- διδασκομένων. Οι διδάσκοντες στα κολέγια πρέπει οπωσδήποτε να είναι κάτοχοι πτυχίου ελληνικού ΑΕΙ (πανεπιστημίου ή ΤΕΙ) ή αντίστοιχου αναγνωρισμένου, ισότιμου και ομοταγούς αλλοδαπού ιδρύματος και να έχουν τουλάχιστον τριετή εκπαιδευτική, ερευνητική ή επαγγελματική εμπειρία στο γνωστικό αντικείμενο του πτυχίου τους. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις (ως 10% του συνολικού αριθμού των διδασκόντων σε κάθε κολέγιο) δεν απαιτείται η κατοχή πτυχίου ΑΕΙ για τη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων που επαρκούν μόνο ειδικές τεχνικές ή πρακτικές δεξιότητες. Στις περιπτώσεις αυτές πρέπει να έχουν τουλάχιστον πενταετή εμπειρία στο γνωστικό αντικείμενο των ειδικών δεξιοτήτων τους. Ποσοστό τουλάχιστον 30% του συνολικού αριθμού των διδασκόντων σε κάθε κολέγιο πρέπει να διαθέτει οπωσδήποτε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από ελληνικό ΑΕΙ ή ομοταγές ίδρυμα του εξωτερικού. Ποσοστό 10% πρέπει να διαθέτει οπωσδήποτε διδακτορικό δίπλωμα.

* Η αίτηση για χορήγηση άδειας κολεγίου συνοδεύεται από πλήρη και εμπεριστατωμένη οικονομοτεχνική μελέτη βιωσιμότητας με ορίζοντα τριετίας. Πρέπει ωστόσο να τεκμηριώνεται ακόμη, μέσα από τα κεφάλαια της μελέτης, «η αξιοπιστία και η οικονομικά εύρωστη λειτουργία του κολεγίου για τα επόμενα τρία εκπαιδευτικά έτη από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για χορήγηση άδειας λειτουργίας».

- Μαζί με την αίτηση για τη χορήγηση της άδειας λειτουργίας του κολεγίου υποβάλλεται και εισηγητικό σημείωμα με περίγραμμα κάθε προσφερομένης ειδικότητας (ανάλυση επαγγελματικού έργου και επαγγελματικής δραστηριότητας). Ακόμη θα αναφέρονται οι τομείς επαγγελματικής απασχόλησης των σπουδαστών, με αναφορά σε συγκεκριμένα στοιχεία σχετικά με τις ανάγκες της ελεύθερης αγοράς εργασίας.

* Κτιριακές εγκαταστάσεις και υποδομή. Ο ελάχιστος συνολικός χώρος του κολεγίου, ανάλογα με τις προσφερόμενες ειδικότητες, πρέπει να είναι 300 τ.μ., στον οποίο δεν συμπεριλαμβάνονται οι υπαίθριοι ή ημιυπαίθριοι χώροι και οι βοηθητικοί χώροι του κολεγίου. Προβλέπεται ότι κολέγια μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς δικά τους εργαστήρια, αλλά με εργαστήρια δανεικά ή ενοικιαζόμενα. Προβλέπεται ακόμη ότι στα κολέγια όπου εκπαιδεύονται περισσότεροι από 1.500 σπουδαστές είναι υποχρεωτική η ύπαρξη ιατρείου για την παροχή των πρώτων βοηθειών και η ύπαρξη ασθενοφόρου.

Κ. ΚΑΡΚΑΝΙΑΣ (πρόεδρος Συνδέσμου Ελληνικών Κολεγίων)
Περιμένουμε και αναγνώριση των πτυχίων
Η χορήγηση των αδειών ιδρύσεως και λειτουργίας δεν θα αλλάξει ουσιαστικά τον τρόπο λειτουργίας μας, γιατί ούτως ή άλλως υφιστάμεθα εδώ και χρόνια τους πιο απαιτητικούς ελέγχους των βρετανικών πανεπιστημίων με τα οποία συνεργαζόμαστε, του Βρετανικού Οργανισμού Ελέγχου Ποιότητας των Πανεπιστημίων (QΑΑ), του Βρετανικού Οργανισμού Πιστοποίησης (ΒΑC).

Εν τούτοις, οι άδειες ιδρύσεως και λειτουργίας θα επιτρέψουν στο υπουργείο να καταρτίσει επιτέλους έναν κατάλογο με τα κολέγια που λειτουργούν στην Ελλάδα. Δεν πρέπει βεβαίως να ξεχνούμε ότι οι σπουδαστές και οι απόφοιτοί μας ενδιαφέρονται κυρίως για την έκδοση του προεδρικού διατάγματος αναγνώρισης των πτυχίων των κολεγίων με βάση τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες. Αυτό, σύμφωνα με τις υποσχέσεις του υπουργείου Παιδείας, πρέπει να εκδοθεί εντός του Ιουλίου 2009. Ελπίζουμε ότι το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει πολύ γρήγορα και στην εφαρμογή των νόμων.

Πηγη:
Code:
http://filiatranews.blogspot.com/2009/07/blog-post_3230.html


Title: Re: Ανακοινώθηκε η κατάθεση σχεδίου νόμου για τα ιδιωτικά κολέγια
Post by: apostolos1986 on July 05, 2009, 11:19:27 am
πάντως έχει πλάκα...που ολη αυτή η φασαρία... για τα επαγγελματικά δικαιώματα γίνεται για το δημόσιο...γιατί στον ιδιωτικό τομέα οι απόφοιτοι των κολλεγίων δουλεύουν εδώ και χρόνια ως αυτό που τελείωσαν... τον ιδιώτη τον νοιάζει τι τελείωσες...αλλά δν ειναι το πλέον σημαντικό ...υπάρχουν άλλες παραμέτροι πιο σημανικές...μέχρι τώρα έβγαιναν χιλιάδες από τα κολλέγια...χωρίς κανέναν έλεγχο και χωρίς καμία προϋπόθεση... το θέμα έχει μετατραπεί σε τυπικό από τότε που επετράπη η ίδρυση τους και η υπαγωγή τους στο Υπουργείο Εμπορίου...τουλαχιστον τώρα πάει στο Παιδείας...


Title: Re: Ανακοινώθηκε η κατάθεση σχεδίου νόμου για τα ιδιωτικά κολέγια
Post by: thematrix on July 06, 2009, 13:20:12 pm
.


Title: Re: Ανακοινώθηκε η κατάθεση σχεδίου νόμου για τα ιδιωτικά κολέγια
Post by: Niels on July 06, 2009, 13:28:34 pm
Kάθε μέρα 800 ορθογραφικά βλέπω, αυτό βρίκες να σχολιάσεις? :D Χριστό, εντάξει


Title: Re: Ανακοινώθηκε η κατάθεση σχεδίου νόμου για τα ιδιωτικά κολέγια
Post by: aisxos on July 06, 2009, 23:50:00 pm
Κ. ΚΑΡΚΑΝΙΑΣ (πρόεδρος Συνδέσμου Ελληνικών Κολεγίων)
Περιμένουμε και αναγνώριση των πτυχίων
Η χορήγηση των αδειών ιδρύσεως και λειτουργίας δεν θα αλλάξει ουσιαστικά τον τρόπο λειτουργίας μας, γιατί ούτως ή άλλως υφιστάμεθα εδώ και χρόνια τους πιο απαιτητικούς ελέγχους των βρετανικών πανεπιστημίων με τα οποία συνεργαζόμαστε, του Βρετανικού Οργανισμού Ελέγχου Ποιότητας των Πανεπιστημίων (QΑΑ), του Βρετανικού Οργανισμού Πιστοποίησης (ΒΑC).

Εν τούτοις, οι άδειες ιδρύσεως και λειτουργίας θα επιτρέψουν στο υπουργείο να καταρτίσει επιτέλους έναν κατάλογο με τα κολέγια που λειτουργούν στην Ελλάδα. Δεν πρέπει βεβαίως να ξεχνούμε ότι οι σπουδαστές και οι απόφοιτοί μας ενδιαφέρονται κυρίως για την έκδοση του προεδρικού διατάγματος αναγνώρισης των πτυχίων των κολεγίων με βάση τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες. Αυτό, σύμφωνα με τις υποσχέσεις του υπουργείου Παιδείας, πρέπει να εκδοθεί εντός του Ιουλίου 2009. Ελπίζουμε ότι το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει πολύ γρήγορα και στην εφαρμογή των νόμων.

Πηγη:
Code:
http://filiatranews.blogspot.com/2009/07/blog-post_3230.html

Μάλιστααα...βασικά επειδή έχω φίλους και φίλες από Κύπρο και το συζητήσαμε λίγο, τούτο έχω να πώ μόνο και ας με διαψεύσει ο χρόνος: :-[ :-[

Στην Κύπρο δημιουργήθηκαν κολέγια ιδιωτικά που σιγά σιγά περί το 2006-2007 έγιναν πανεπιστήμια...χαχαχα το φαντάζεστε???Το Cyprus College έγινε University of Cyprus  >:( >:( >:((αν δεν κάνω λάθος...) άντε και καλή δύναμη


Title: Re: Ανακοινώθηκε η κατάθεση σχεδίου νόμου για τα ιδιωτικά κολέγια
Post by: Αιμιλία η φτερωτή χελώνα on July 28, 2009, 05:06:26 am
Και κατι σχετικο :P

Η ουσία της συζήτησης για το Εξεταστικό

Λένε ψέματα όσοι ισχυρίζονται ότι θα αποσυνδέσουν το Λύκειο από τις εξετάσεις και θα απαλλάξουν τις λαϊκές οικογένειες από τα βάρη


Η συζήτηση για την αλλαγή του τρόπου πρόσβασης στα ΑΕΙ - ΤΕΙ δεν είναι ξεκομμένη από τις υπόλοιπες αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση, τόσο στα ΑΕΙ - ΤΕΙ, όσο και στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Δεν είναι τυχαίο ότι ο ίδιος ο κ. Μπαμπινιώτης δηλώνει πως το ζήτημα του Εξεταστικού είναι τεχνικό και σχετικά εύκολο να λυθεί και ότι προέχει η «αναμόρφωση του Λυκείου», για να μπορεί να περπατήσει και η οποιαδήποτε αλλαγή στον τρόπο πρόσβασης. Στο διάλογο που διεξάγεται στο ΣΠΔΕ, ανεξάρτητα από τις προτάσεις για το πώς θα γίνεται η εισαγωγή σε ΑΕΙ - ΤΕΙ, υπάρχει συναίνεση στην κατεύθυνση και τους στόχους των αλλαγών. Τα αστικά κόμματα, οι φορείς άσκησης εκπαιδευτικής πολιτικής του αστικού κράτους, συμφωνούν στο κύριο: Την επεξεργασία ενός σχεδίου ανακοπής του σχετικά εκτεταμένου αριθμού υποψηφίων (σε σύγκριση με τα άλλα κράτη της ΕΕ) για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σε αυτό το μήκος κύματος συμφωνούν όλοι στο ότι πρέπει να ενισχυθεί η ΤΕΕ ως χώρος στον οποίο θα διοχετεύεται το αυξημένο μαθητικό δυναμικό, που δε θα καταφέρνει να προχωρήσει στη βαθμίδα του Γενικού Λυκείου. Σύμφωνα με τον κ. Μπαμπινιώτη, το Εξεταστικό μπορεί να λυθεί μόνο αν μειωθεί ο αριθμός των υποψηφίων για την ανώτατη εκπαίδευση, με στροφή προς τα τεχνολογικά επαγγέλματα και τις τεχνολογικές σπουδές. Την ίδια στιγμή, το ΠΑΣΟΚ κάνει κριτική στην κυβέρνηση της ΝΔ γιατί μειώνεται ο αριθμός των νέων που πηγαίνουν στα ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ. Δε χωράει, λοιπόν, αμφιβολία ότι η οποιαδήποτε αλλαγή στο Εξεταστικό περνά μέσα από την όξυνση των ταξικών φραγμών στην ολοκλήρωση της όποιας γενικής μόρφωσης και στη στροφή στην ΤΕΕ για τη δημιουργία μιας στρατιάς ευέλικτου εργατικού δυναμικού με χαμηλές απαιτήσεις.

Για να υλοποιηθεί αυτή η κατεύθυνση, σύμφωνα με τους αστικούς σχεδιασμούς, είναι απαραίτητη, λένε, η αναβάθμιση του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ). Ποτάμια δακρύων χύνονται από τα αστικά κόμματα που τόσα χρόνια οξύνουν τα προβλήματα της ανεργίας και της δουλειάς χωρίς δικαιώματα, γιατί - λένε - ο νέος δεν είναι καλά ενημερωμένος για το τι συμβαίνει στην αγορά εργασίας! Ομως, ο ρόλος του ΣΕΠ σήμερα είναι άλλος. Επιτελεί τη λειτουργία τής από νωρίς εσωτερίκευσης των ταξικών ανισοτήτων ως προσωπικών αδυναμιών από τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας, της σύνδεσης του σχολείου με τον κόσμο της αγοράς. Δεν είναι τυχαίο ότι σε πόρισμα του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) καταγράφεται το εξής αποκαλυπτικό: «Το σημαντικότερο στοιχείο είναι ότι ο σωστά οργανωμένος ΣΕΠ μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά στο Γυμνάσιο και να ανακόψει τη βασική επιλογή των μαθητών για το Ενιαίο Λύκειο και την αποστροφή τους για την Επαγγελματική και την Τεχνική Εκπαίδευση»! Καθόλου παράξενο, λοιπόν, που το βιβλίο του ΣΕΠ απευθύνεται στους μαθητές και τους λέει: «...θα πρέπει να είσαι έτοιμος/η για «δια-βίου μάθηση» και αυτό δεν είναι αναγκαστικά "βάσανο", αλλά μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για προσωπική ανάπτυξη και επαγγελματική εξέλιξη»...

Κοινό στοιχείο, επίσης, όλων των προτάσεων για το Εξεταστικό είναι η αναβαθμισμένη θέση των ΑΕΙ στο να έχουν λόγο στον τρόπο επιλογής των φοιτητών - σπουδαστών. Εντάσσεται αυτή η κατεύθυνση στην ανταγωνιστική λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, όπως προβλέπεται από τις αποφάσεις της Μπολόνια και προωθείται από τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις (νόμος πλαίσιο, αξιολόγηση, διά βίου μάθηση, μεταπτυχιακά, εξίσωση ΑΕΙ - ΤΕΙ και «κολεγίων» ιδιαίτερα με την επικείμενη ενσωμάτωση της οδηγίας 36/05 κλπ.). Το ανταγωνιστικό ΑΕΙ και ΤΕΙ πρέπει να έχει λόγο για τους φοιτητές - πελάτες του, να επιλέγει τους φοιτητές που θα αξιολογηθούν και αυτοί με τα κριτήρια της υποταγής στο καπιταλιστικό κέρδος! Αυτήν την προοπτική, άλλωστε, προκρίνουν και οι πρυτάνεις, οι οποίοι διεκδικούν να έχουν ρόλο τα Πανεπιστήμια στον καθορισμό του αριθμού των φοιτητών και των όρων εισαγωγής, ενώ προτείνουν και αυτοί την αναβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης ιδιαίτερα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς έτσι θα «δίνονται άλλες ουσιαστικές εκπαιδευτικές και επαγγελματικές διέξοδοι στους νέους και νέες και δε θα συνωστίζονται όλοι/ες προ των θυρών των ΑΕΙ»!
Η αυτοδυναμία του Λυκείου είναι ψέμα!

Τα φερέφωνα του κεφαλαίου ψεύδονται ασύστολα, όταν κάνουν λόγο για αποσύνδεση του Λυκείου από το σύστημα των εξετάσεων και κατοχύρωση του αυτόνομου μορφωτικού του ρόλου.

Λένε ψέματα, γιατί συμφωνούν όλοι στο ότι το Λύκειο πρέπει να παραμείνει μια διακριτή βαθμίδα έξω από την υποχρεωτική εκπαίδευση, μια βαθμίδα επιλεκτική που θα διαιρείται σε γενική και τεχνική - επαγγελματική, πραγματοποιώντας έτσι το διαχωρισμό των μαθητών με κριτήρια τη δυνατότητά τους να συνεχίσουν στην ανώτατη βαθμίδα και το είδος των σπουδών που θα ακολουθήσουν.

Λένε ψέματα, γιατί συμφωνούν όλοι στο ότι πρέπει να συνυπολογίζεται η βαθμολογία του Λυκείου για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση. Ο κ. Μπαμπινιώτης εντοπίζει το πρόβλημα στο ότι δε μετράει ο βαθμός και η επίδοση των μαθητών στο σχολείο και, από την άλλη, κάνει λόγο για το βαθμοθηρικό χαρακτήρα του σχολείου! Μιλάει για πρόσβαση μετά από πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά και περιφερειακά τεστ πολλαπλής επιλογής καθ' όλη τη διάρκεια του Λυκείου! Πού βρίσκεται, λοιπόν, η απαλλαγή της οικογένειας από το άγχος των εξετάσεων;

Το ΠΑΣΟΚ, από την άλλη, προβλέπει τη διατήρηση των πανελλαδικών εξετάσεων σε επιλεγμένο αριθμό μαθημάτων στο Λύκειο για την απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου, από το βαθμό του οποίου θα εξαρτάται η εισαγωγή στο πρώτο έτος όχι κάποιου συγκεκριμένου τμήματος, αλλά μιας σχολής ή ενός ιδρύματος. Με λίγα λόγια, σύμφωνα με το ΠΑΣΟΚ, για να σπουδάσει κανείς στην ειδικότητα που επιθυμεί, θα πρέπει να περάσει από σαράντα κύματα!

Αποκορύφωμα οπορτουνιστικής στάσης είναι και η θέση του ΣΥΝ για τη δήθεν «ελεύθερη πρόσβαση». Στο όνομα της κατάργησης των εφάπαξ γενικών εξετάσεων που προτείνουν η κυβέρνηση και το ΠΑΣΟΚ, προβάλλει ένα πλήθος από αξιολογικές δοκιμασίες στο Λύκειο (εξετάσεις ενδοσχολικές, εξετάσεις σε εργασίες, σε λογισμικό, σε γλωσσομάθεια κλπ.), το αποτέλεσμα των οποίων θα κρίνει την απόκτηση του απολυτηρίου και την πρόσβαση στο πρώτο πανεπιστημιακό έτος που - όπως και στην πρόταση του ΠΑΣΟΚ - θα είναι γενικού χαρακτήρα, σε επίπεδο ιδρύματος! Η θέση για «ελεύθερη πρόσβαση» είναι αποπροσανατολιστική και αποτελεί βούτυρο στο ψωμί της κυβέρνησης για την προώθηση των αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση. Η ίδια η διεθνής εμπειρία το επιβεβαιώνει, καθώς, όπου υπάρχει κάποιο είδος «ελεύθερης πρόσβασης», έχει προηγηθεί πετσόκομμα των παιδιών ήδη από το Δημοτικό (βλ. Αυστρία, Γερμανία, κτλ).

Μάλιστα, προκειμένου να πείσουν για το δήθεν φιλολαϊκό χαρακτήρα της πρότασής τους, οι συμμετέχοντες στο διάλογο αναφέρονται στην ελληνική ιδιαιτερότητα του φροντιστηρίου. Πρόκειται για τρανό ψέμα! Στη Γερμανία της «ελεύθερης πρόσβασης» και του ταξικού ξεσκαρταρίσματος από την ηλικία των 10-12 ετών, υπάρχει πανγερμανικός σύνδεσμος ιδιωτικών φροντιστηρίων που λειτουργεί 25 χρόνια! Στη Γαλλία το 70% των φοιτητών της Ιατρικής του Παρισιού έχουν παρακολουθήσει φροντιστηριακά μαθήματα! Μάλιστα, μια αμερικάνικη αλυσίδα φροντιστηρίων επεκτάθηκε στη γερμανική εκπαιδευτική αγορά! Το φαινόμενο του φροντιστηρίου είναι λοιπόν διεθνές και δεν έχει να κάνει με τον τρόπο πρόσβασης, αλλά με την ταξικότητα του σχολείου, το σκοπό του ως μηχανισμού αναπαραγωγής του κοινωνικού καταμερισμού εργασίας! Για την αστική τάξη της Ελλάδας το πρόβλημα δεν είναι ότι υπάρχει φροντιστήριο, αλλά ότι μεγάλο κομμάτι της λαϊκής οικογένειας δεν έχει παραιτηθεί ακόμα από την προσδοκία να σπουδάσει τα παιδιά της. Γι' αυτό οι εκπρόσωποι του κεφαλαίου κάνουν λόγο για την ανάγκη να αλλάξει στάση η ελληνική κοινωνία ως προς την ΤΕΕ!
Απαντάμε με το σύνολο της στρατηγικής μας!

Λύση στο Εξεταστικό μπορεί να έρθει μόνο με τη δημιουργία Ενιαίου δωδεκάχρονου σχολείου γενικής μόρφωσης, που θα μορφώνει και θα καλλιεργεί πολύπλευρα την προσωπικότητα κάθε μαθητή έως την ενηλικίωσή του, ώστε να μπορεί «ελεύθερα» να επιλέξει αν θα συνεχίσει στην ανώτατη ή στην επαγγελματική εκπαίδευση ή αν άμεσα θα εργαστεί. Με τη συγκρότηση συστήματος δημόσιας και δωρεάν επαγγελματικής μόρφωσης μετά τη δωδεκάχρονη εκπαίδευση με κατάργηση των φτηνών υποκατάστατων της κατάρτισης (ΙΕΚ, ΚΕΚ, ΚΕΣ κλπ.) Με αναδιαμόρφωση πραγματικά Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν, χωρίς διάσπαση των προπτυχιακών σπουδών σε κύκλους, «σύντομους» ή δήθεν «μεταπτυχιακούς», και κατηγοριοποίηση, πολυτυπία των ιδρυμάτων. Λύση στο Εξεταστικό δεν μπορεί να υπάρξει προς όφελος του λαού, αν δεν εξαλειφθεί η ανεργία και δεν εξασφαλιστεί πλήρης και σταθερή εργασία για όλους.

Στην εισήγηση της ΚΕ για το 18ο Συνέδριο του ΚΚΕ τονίζεται ότι «το θέμα της Παιδείας αφορά κατ' εξοχήν τον άλλο δρόμο ανάπτυξης, καθώς αυτός καθορίζει, με βάση το σχεδιασμό, την επαγγελματική και την επιστημονική μόρφωση, λύνει το πρόβλημα της ανεργίας και θέτει την πλήρη αξιοποίηση του παραγωγικού και γενικότερα του ανθρώπινου δυναμικού για την ικανοποίηση των υλικών και πολιτιστικών αναγκών». Είναι, λοιπόν, καθήκον των κομμουνιστών να φωτίζουν το δρόμο ανάπτυξης της ελληνικής κοινωνίας και της Παιδείας στην προοπτική της Λαϊκής Εξουσίας και Οικονομίας, γιατί μόνο σε αυτήν κανένας νέος δε θα περισσεύει και μόνο σε αυτήν θα μπορεί να γίνει πράξη το αίτημα του Κομμουνιστικού Μανιφέστου «...όπου η ελεύθερη ανάπτυξη του καθενός είναι η προϋπόθεση για την ελεύθερη ανάπτυξη όλων».

Κυριάκος ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
Μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ


Title: Re: Ανακοινώθηκε η κατάθεση σχεδίου νόμου για τα ιδιωτικά κολέγια
Post by: Αιμιλία η φτερωτή χελώνα on July 28, 2009, 17:03:42 pm
Αξιζει παρα πολυ να διαβασετε την ανακοινωση της ΔΗΠΑΚ που παραθετω, ειδικα τα αστερακια ( * ) που εχω τονισει


Για το νομοσχέδιο “Ρύθμιση θεμάτων του πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις”


Η διαχρονική παράδοση των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ-ΝΔ της κατάθεσης – «διαβούλευσης» – κατεπείγουσας ψήφισης από τα θερινά τμήματα της βουλής νόμων που αφορούν την εκπαίδευση συνεχίζεται.

Το νομοσχέδιο με τίτλο «Ρύθμιση θεμάτων του πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» δεν αποτελεί μια απλή νομοτεχνική ρύθμιση των δυσχερειών που εντοπίστηκαν στη λειτουργία ΑΕΙ και ΤΕΙ το προηγούμενο διάστημα, τις οποίες απλά η κυβέρνηση της ΝΔ ξεπερνά με «πρόχειρο και «γραφειοκρατικό» τρόπο, όπως διατείνονται η ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ, το  ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΝ. Το νομοσχέδιο που κατατέθηκε έρχεται να δώσει ώθηση στην εφαρμογή της Μπολώνια, σύμφωνα και με τις κατευθύνσεις της πρόσφατης Συνόδου των Υπουργών Παιδείας της ΕΕ. Να επιταχύνει την ιδιωτικο-οικονομική λειτουργία ΑΕΙ και ΤΕΙ. Να θεσμοθετήσει την αποδοτικότερη για το κεφάλαιο σύμφυσή τους με τις επιχειρήσεις. Βασική του κατεύθυνση είναι να υποταχθεί η εκπαίδευση στο εργασιακό μοντέλο των πολλών και διαφοροποιημένων σχέσεων εργασίας, των ευέλικτων μορφών «απασχόλησης», της κατοχύρωσης των πολλών και διαβαθμισμένων πτυχίων-τίτλων που θα προκύπτουν από μια «σούπα» μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, της αυτοχρηματοδότησης των ΑΕΙ-ΤΕΙ μέσω εμπορίας «επιστημονικών προϊόντων».

Στην ουσία, χωρίς να αναβαθμίζονται τα ΤΕΙ σε διδακτικό προσωπικό, σε υποδομές και εξοπλισμό, σε επίπεδο προπτυχιακών προγραμμάτων, χωρίς να τίθενται κριτήρια για το αν αυτά ανταποκρίνονται σε πραγματικό επιστημονικό αντικείμενο, τα εξωθούν προς την αναζήτηση ιδιωτικών πόρων, πιο βαθιά προς την εμπορευματική-επιχειρηματική λειτουργία. Τα εργαστήρια των ΤΕΙ θα αποτελούν δομές απορρόφησης των κοινοτικών κονδυλίων, βαθύτερης πρόσδεσης των ΤΕΙ με το κεφάλαιο. Θα στηρίζουν την ανάπτυξη των Κέντρων Τεχνολογικής Έρευνας, ΝΠΙΔ που σε πολλές περιπτώσεις συνεργάζονται με ιδιωτικά ξένα Πανεπιστήμια και δραστηριοποιούνται σε τομείς που έχουν σημασία για την αγορά και τις επιχειρήσεις. Με αυτήν την έννοια, το Σχέδιο Νόμου διευκολύνει την ουσιαστικότερη σύνδεση της έρευνας με το κεφάλαιο, αξιοποιώντας προς αυτήν την κατεύθυνση και τα ΤΕΙ. Μέσα από συμπλέγματα ΑΕΙ-ΤΕΙ, ερευνητικών κέντρων, επιχειρήσεων και ΚΤΕ τα ΤΕΙ θα διοργανώνουν μεταπτυχιακά και ερευνητικά προγράμματα, με στόχο το «συντονισμό», όπως τον αποκαλούν, των ερευνητικών προγραμμάτων. Στην ίδια κατεύθυνση, της υλοποίησης των αποφάσεων της Υπουργών Παιδείας της Ε.Ε. για τον Ευρωπαϊκό Χώρο Έρευνας, κινείται και η πρόσφατη Διυπουργική Απόφαση για το χωροταξικό σχέδιο για την έρευνα, καθώς εκτιμούν ότι η έρευνα διασπαθίζεται και δε γίνεται αποτελεσματική απορρόφηση των κονδυλίων, δε διευκολύνεται η σύμφυση με τις επιχειρήσεις και τους μονοπωλιακούς κολοσσούς που χρειάζονται τις δημόσιες ερευνητικές υποδομές για να βελτιώσουν την τεχνογνωσία και να αυξήσουν τα κέρδη τους.

Συγκεκριμένα

    * Τα εργαστήρια των ΤΕΙ, με απλές υπουργικές αποφάσεις, θα ιδρύονται, θα συγχωνεύονται ή θα καταργούνται, θα αποτελούν υποβοηθητικό μηχανισμό των Κέντρων Τεχνολογικής Έρευνας. Όλα αυτά σε πλαίσια «αυτονόμησης» από τον έλεγχο των τμημάτων και αυτοχρηματοδότησης, μέσω εκτέλεσης ερευνητικών προγραμμάτων για τα ίδια ή κατά παραγγελία, τη διάθεση (βλ. εμπορία) των ερευνητικών-επιστημονικών προϊόντων. Στα τελευταία προφανώς δίνεται η δυνατότητα να ενταχθεί και η εκπαίδευση.  (άρθρα 1, 2, 4)
    * Με την ίδια λογική, «τακτοποιεί» και το θέμα των Ερευνητικών Πανεπιστημιακών Ινστιτούτων (ΕΠΙ), αντικαθιστώντας προηγούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις προκειμένου να υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο για τη σύνδεση των ΕΠΙ με τις επιχειρήσεις, τη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό των επιχειρήσεων μέσω των ΕΠΙ, εφόσον αυτές εμφανίζονται να διεξάγουν ερευνητικό έργο αξιοποιώντας πάντα τις υποδομές των ερευνητικών ινστιτούτων και κατευθύνοντας και τα αποτελέσματα της έρευνας προς το συμφέρον του κεφαλαίου και όχι των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.
    * Προσφέρει χώρο δράσης και χρηματοδότησης με ζεστό κρατικό χρήμα, παραχωρώντας ένα νέο πεδίο κυκλοφορίας, στο κατασκευαστικό κεφάλαιο μέσω ΣΔΙΤ. Προβλέπεται επίσης ότι η συντήρηση, φύλαξη, ασφάλιση, λειτουργία, κτλ,  είναι δυνατόν να ανατεθούν σε «εταιρίες ειδικού σκοπού». (άρθρο 22)
    * Μεταφέρει την ευθύνη (και τις δαπάνες) κάλυψης αναγκών καθαριότητας, φύλαξης, συντήρησης στα ΑΕΙ δίνοντας τους τη δυνατότητα να συνάπτουν συμβάσεις έργου με φυσικά ή νομικά πρόσωπα. Γεγονός που αποτελεί τη θεσμοθέτηση της σημερινής άθλιας κατάστασης των εργολαβιών για την κάλυψη πάγιων αναγκών π.χ. φύλαξης καθαριότητας, τεχνικής υποστήριξης. (άρθρο 40)
    * Περιορίζει τη δημοκρατική λειτουργία και ενισχύει τον συγκεντρωτισμό στη διοίκηση των ΑΕΙ. Η μεταφορά των αρμοδιοτήτων της συγκλήτου στο πρυτανικό συμβούλιο «αν για οποιονδήποτε λόγο δεν καθίσταται δυνατή η πραγματοποίηση συνεδρίασης ή η λήψη απόφασης» σηματοδοτεί την υποβάθμιση της συγκλήτου. Είναι εύκολο να φανταστεί κανείς συνεδριάσεις με τέτοιο πλήθος θεμάτων που τα τελευταία να μη συζητούνται ποτέ. Όλα αυτά μεταφέρονται αυτόματα στο Πρυτανικό Συμβούλιο. (άρθρο 25).
    * Ενισχύει/θεσμοθετεί την συρρίκνωση των ΤΕΙ με κριτήρια αγοραία και πελατειακά, αντί να παίρνει μέτρα στήριξης τους. (άρθρο 17)
    * Δίνεται μια επίφαση ανωτατοποίησης των ΤΕΙ με μεταφορά ρυθμίσεων των ΑΕΙ σε ΤΕΙ (ομότιμοι, ευθύνες Προέδρου, εξεταστική Σεπτεμβρίου, κτλ), με δυνατότητα κοινών μαθημάτων ΑΕΙ-ΤΕΙ, κτλ.
    * Ικανοποιεί συντεχνιακά, μισθολογικά και άλλα αιτήματα (εξέλιξης, συμμετοχής σε ερευνητικά προγράμματα και μετά τη συνταξιοδότηση, κ.α.) των μελών ΕΠ των ΤΕΙ. Δεν αντιμετωπίζεται το μεγάλο ζήτημα του διδακτικού προσωπικού, αφού σε πολύ μεγάλο ποσοστό οι ανάγκες καλύπτονται από έκτακτο προσωπικό (σήμερα, περίπου το 80% του εκπαιδευτικού προσωπικού των ΤΕΙ είναι έκτακτοι), ή προσωπικό που δε διαθέτει τα απαιτούμενα προσόντα για την ιδιότητα του πανεπιστημιακού.
    * Εντάσσει στις ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση ζητήματα παραβόλων και εγκρίσεων αδειών ΚΕΣ, ανάγοντάς τα de facto σε ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης. (άρθρο 40 παρ. 4)

Το Νομοσχέδιο κατατίθεται σε μια περίοδο όπου η απαίτηση του κεφαλαίου για βαθύτερη προσαρμογή της εκπαίδευσης στις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις, με το νέο στοιχείο της παρούσας καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης, γίνεται εντονότερη και πιο σχεδιασμένη. Με το νομοσχέδιο φαίνεται ότι γίνεται μια προσπάθεια ώστε η επίθεση που εξαπολύει η άρχουσα τάξη και τα κόμματά της, εναρμονισμένη απόλυτα στις κατευθύνσεις της Ε.Ε. και στο χώρο της Παιδείας, να συντονιστεί και να γενικευτεί.

Η αναγκαία αναμόρφωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, δεν μπορεί να έρθει χωρίς σύγκρουση με τους μηχανισμούς της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και των άλλων κέντρων που καθοδηγούν και υπαγορεύουν την πολιτική στην Παιδεία, στην εργασία, συνολικά στην κοινωνική ζωή. Η ΔΗΠΑΚ καλεί τους Παν/κούς, τους φοιτητές, τους εργαζόμενους σε ΑΕΙ/ΤΕΙ/Ερευνητικά Κέντρα σε συσπείρωση, αγωνιστική δράση και σύγκρουση  με

    * τις αναχρονιστικές διακρίσεις σε πανεπιστημιακή και μη πανεπιστημιακή – τεχνολογική, που αναπαράγουν τις αλληλοκαλύψεις και την ανισοτιμία των ΑΕΙ – ΤΕΙ, τις κατηγοριοποιήσεις ανάμεσα στα Ιδρύματα, τα τμήματα και τους αποφοίτους τους,
    * τον αντιεπιστημονικό, ταξικό, διαχωρισμό των προπτυχιακών σπουδών από την επιστημονική ειδίκευση και τη διάσπασή τους σε κύκλους.

Διεκδικούμε

    * Δημόσια και Δωρεάν Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, στην υπηρεσία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών και της εξέλιξης της επιστήμης, που να εξασφαλίζει υψηλού επιπέδου επιστημονική ειδίκευση για όλους αδιάκριτα τους φοιτητές, με ενιαίες προπτυχιακές σπουδές και μεταπτυχιακές σπουδές ενός κύκλου που να οδηγούν αποκλειστικά σε διδακτορικό δίπλωμα.
    * Καμιάς μορφής ιδιωτικοποίηση της Παιδείας. Κατάργηση του Νόμου για τα ΚΕΣ, μη εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας 36/05
    * Αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών και επανεξέταση των αντικειμένων τους, ώστε, παράλληλα με τις αναγκαίες μεταξύ τους διαφοροποιήσεις, να ανταποκρίνονται ενιαία στις πραγματικές ανάγκες της επιστημονικής και κοινωνικής προόδου.
    * Αποτροπή της επιβολής του συστήματος αξιολόγησης των ιδρυμάτων και του διδακτικού προσωπικού, με κριτήρια εξωπανεπιστημιακά – επιχειρηματικά, της σύνδεσης της χρηματοδότησης με το βαθμό ανταπόκρισής τους στις απαιτήσεις της «αγοράς».

ΔΗΠΑΚ ΑΕΙ, 17 Ιουλίου 2009

Πηγη : http://dipakpatras.wordpress.com/2009/07/17/nomosxedio_tei/