Title: Μια μίνι Oλυμπιακή!!!!!!! Post by: apostolos1986 on January 16, 2006, 15:11:53 pm Έρχεται η Olympic Air «Μίνι» Ολυμπιακή με περιορισμένο δίκτυο δρομολογίων σχεδιάζει η κυβέρνηση Μια μίνι Oλυμπιακή, με προσωπικό που δεν θα ξεπερνά τα 4.500 άτομα και δίκτυο δρομολογίων που θα είναι αισθητά περιορισμένο σε σχέση με σήμερα, «φωτογραφίζει» το επιχειρησιακό σχέδιο της νέας εταιρείας μεικτού σχήματος, που σχεδιάζει να δημιουργήσει η κυβέρνηση. Το επιχειρησιακό σχέδιο για την Olympic Air (όπως θα ονομάζεται η νέα εταιρεία) παρουσιάστηκε από τη σύμβουλο Sabre, την περασμένη Παρασκευή στο Λονδίνο, σε κυβερνητικό επιτελείο με επικεφαλής τον υφυπουργό Oικονομικών Πέτρο Δούκα. Το βέβαιο είναι, όπως τόνιζαν στα Νέα αεροπορικές πηγές, ότι η Oλυμπιακή οδηγείται στο «κρεβάτι του Προκρούστη», με τους εγχώριους και ξένους ανταγωνιστές της να τρίβουν τα χέρια τους. «Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι όλες οι μεγάλες ξένες αεροπορικές εταιρείες προαναγγέλλουν πύκνωση των δρομολογίων τους προς την Αθήνα και τις άλλες ελληνικές πόλεις με ιδιαίτερο τουριστικό ενδιαφέρον» ανέφεραν χαρακτηριστικά οι ίδιες πηγές. Η Olympic Air, σύμφωνα με το σχέδιο της Sabre, θα κρατήσει περίπου τα 2/3 των δραστηριοτήτων του σημερινού ομίλου της Oλυμπιακής Αεροπορίας. Με στόλο το πολύ 30 αεροσκαφών, η νέα εταιρεία θα προχωρήσει σε δραστικές περικοπές προορισμών και συχνοτήτων στο ευρωπαϊκό και το διηπειρωτικό δίκτυο (Αγγλία, Γερμανία, Νότια Αφρική), διατηρώντας μόνο τα δρομολόγια προς τις HΠA. Aυτό σημαίνει ότι θα απωλέσει μερίδιο αγοράς και πολύτιμου τζίρου, καθώς θα κινείται σε μια μικρότερη αγορά, θα έχει μειωμένα έσοδα και θα παραχωρήσει ζωτικό χώρο σε άλλους αερομεταφορείς. Βλέπουν την έξοδο 2.500 εργαζόμενοι Περίπου 2.000 - 2.500 εργαζόμενοι θα οδηγηθούν στην έξοδο, είτε μέσω μετατάξεων είτε μέσω εθελουσίας εξόδου. Αρχικά σχεδιαζόταν να ζητηθεί από τους εργαζομένους να παραιτηθούν των αποζημιώσεών τους και να μεταφερθούν (στο μεγαλύτερο μέρος τους) στη νέα εταιρεία με κατοχυρωμένη την προϋπηρεσία τους. Φαίνεται όμως πως υπάρχει πρόβλημα ως προς την υλοποίηση αυτού του σχεδίου. Έτσι, τώρα η κυβέρνηση υπολογίζει ότι μόνο για τις αποζημιώσεις θα απαιτηθούν έως και 250 εκατ. ευρώ! Ήδη, εκπονείται πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης για τμήμα του προσωπικού, όμως ο μεγαλύτερος αριθμός των εργαζομένων θα αποζημιωθεί κανονικά και στη συνέχεια θα προσληφθεί από τη νέα εταιρεία με νέες συμβάσεις, νέους μισθούς και νέους κανονισμούς. news.in.gr (http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=677020&lngDtrID=251) Περίληψη:Ο σύμβουλος της κυβέρνησηςη στο θέμα της Ολυμπιακής (Sabre) παρουσίασε στο Λονδίνο στον υφυπουργό Οικονομίας Π.Δούκα το νέο επιχειρησιακό πρόγραμμα της νέας μορφή; της ολυμπιακής. Σύμφωνα με το σχέδιο θα μειωθεί το προσωπικό κατά 2.000-2.500 , είτε μέσω εθελουσίας εξόδου είτε μέσω μετατάξεων σε άλλες θέσεις. Επίσης μειώνεται το δίκτυο δρομολογιών. Οι ξένες εταιρίες ήδη έχουν αρχίσει να προγραμματίζουν νέα δρομολόγια προς διάφορους προορσιμούς της ελλάδας , για να καλλύψουν το κενό της ολυμπιακής. Title: Καθυστερεί η διαδικασία Post by: apostolos1986 on January 28, 2006, 22:30:12 pm Στασιμότητα στην εξεύρεση επενδυτών για τη σύσταση της νέας Ολυμπιακής Μετά τις 15 Φεβρουαρίου μετατίθεται το κρίσιμο ραντεβού των Mιχάλη Λιάπη και Πέτρου Δούκα με τον αρμόδιο για τις μεταφορές Eυρωπαίο επίτροπο Zακ Mπαρό με θέμα την Ολυμπιακή, λόγω της δυστοκίας εξεύρεσης επενδυτών για τη δημιουργία του νέου αερομεταφορέα.H κυβέρνηση αισιοδοξεί ότι μέχρι τότε θα υπάρχουν καλές ειδήσεις από τον χώρο των επενδυτών, ώστε να μην επιβραδυνθεί περαιτέρω η διαδικασία λήψης των αδειών από την Yπηρεσία Πολιτικής Aεροπορίας. Hδη σύμφωνα με το Έθνος, υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές λίστες επενδυτών. Η πρώτη έχει καταρτιστεί από το ίδιο το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, η δεύτερη από τον οίκο Sabre που εκπόνησε το επιχειρησιακό σχέδιο, η τρίτη από τον σύμβουλο του Δημοσίου Lazard και η τέταρτη από τις τράπεζες Alpha Bank, Eμπορική και Eθνική. H οριστική λίστα θα καταρτιστεί από τη Lazard και θα περιλαμβάνει περίπου τριάντα ονόματα επενδυτών, οι οποίοι θα ενημερωθούν και για το επιχειρησιακό σχέδιο της νέας εταιρείας. Nα σημειωθεί ότι όπως είχε δηλώσει ο κ. Δούκας πριν από μερικές ημέρες, το ύψος του μετοχικού κεφαλαίου της νέας εταιρείας θα είναι περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η συμμετοχή του Δημοσίου θα κυμαίνεται από 20% έως 35%. H μείωση του προσωπικού, πάντως, στη νέα εταιρεία θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες ο αριθμός των πιλότων θα μειωθεί κατά 110 άτομα. Στόχος είναι στον νέο αερομεταφορέα να παραμείνουν λιγότεροι από 400, αριθμός που προϋποθέτει στόλο περίπου 37 αεροσκαφών. ΠΗΓΗ:news.in.gr (http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=680114&lngDtrID=251) Περίληψη:Η κύβέρνηση και οι σύμβουλοι της δυσκολεύονται να βρουν επενδυτές που θα χρηαμτοδοτήσουν την νέα έκδοση της ολυμπιακής.. Title: Απ: Μια μίνι Oλυμπιακή!!!!!!! Post by: apostolos1986 on March 21, 2006, 19:59:57 pm Περικοπές προσωπικού και στόλου
«Mίνι Ολυμπιακή» με την επωνυμία Pantheon Airways προτείνει η κυβέρνηση στην Κομισιόν Mια «μίνι Ολυμπιακή» με την επωνυμία Pantheon Airways, με 33 αεροπλάνα, προσωπικό που δεν θα ξεπερνά τα 2.160 άτομα και δίκτυο δρομολογίων περιορισμένο κατά 20% σε σχέση με σήμερα, προβλέπει το επιχειρησιακό σχέδιο που εκπονεί για λογαριασμό του Δημοσίου η εταιρεία συμβούλων Sabre. Ωστόσο το σχέδιο δημιουργίας ενός νέου μεικτού σχήματος με τη συμμετοχή και επιχειρηματικών κεφαλαίων, φαίνεται να ναυαγεί στο «τρίγωνο» της Κομισιόν με τα υπουργεία Μεταφορών και Oικονομίας, όπως υποστηρίζουν σε δημοσίευμά τους «Τα Νέα». Oι εργαζόμενοι της εταιρείας τονίζουν ότι οι κινήσεις του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης δείχνουν πως η Oλυμπιακή οδηγείται πλέον σε «διάλυση χαμηλών τόνων», ενώ παραδίδεται δωρεάν στον ανταγωνισμό σημαντικό μερίδιο της ελληνικής αεροπορικής αγοράς. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι ήδη όλες οι μεγάλες ξένες αεροπορικές εταιρείες (περισσότερες από 15) προαναγγέλλουν πύκνωση των θερινών δρομολογίων τους προς την Αθήνα και τις ελληνικές πόλεις με ιδιαίτερο τουριστικό ενδιαφέρον. Πάντως, κύκλοι του υπουργείου Μεταφορών από την πλευρά τους ξεκαθαρίζουν ότι το όνομα Pantheon Airways αφορά την ενδιάμεση εταιρεία, η οποία θα λειτουργήσει με μοναδικό στόχο την εξεύρεση των επενδυτών που θα μετάσχουν στον νέο αερομεταφορέα, αναλαμβάνοντας και το μάνατζμεντ. Το εμπορικό όνομα του καινούργιου αερομεταφορέα, πρόσθεταν, θα είναι κάτι παραπλήσιο με το σημερινό, ενώ η νέα εταιρεία, σύμφωνα με το σχέδιο της Sabre, θα προχωρήσει σε δραστικές περικοπές προορισμών και συχνοτήτων στο ευρωπαϊκό και το διηπειρωτικό δίκτυο. Καθησυχαστικός ο Θ.Ρουσόπουλος «Πρόκειται για μια ευαίσθητη διαδικασία και δεν θα ήθελα να κάνουμε δημόσια συζήτηση για μια διαδικασία που δεν έχει ολοκληρωθεί» απάντησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Θόδωρος Ρουσόπουλος σε αλλεπάλληλες ερωτήσεις που αφορούσαν το νέο σχήμα που μελετάται σε αντικατάσταση της Ολυμπιακής. Επιπρόσθετα, ο εκπρόσωπος παρέπεμψε σε παλαιότερη δήλωση που είχε κάνει ο υπουργός Οικονομίας Γ.Αλογοσκούφης, κατά την οποία «σκοπός είναι η εξασφάλιση των ευρύτερων εθνικών συμφερόντων, η εγγύηση για την εξυπηρέτηση του επιβατηγού κοινού και η ικανοποίηση των αναγκών των νησιών, μέσω μιας βιώσιμης εταιρείας, σύμφωνης με τους κανόνες της ΕΕ περί ελεύθερου ανταγωνισμού». Αναφορικά με τα θέματα απασχόλησης που ενδέχεται να προκύψουν ως προς τους εργαζόμενους της Ολυμπιακής, ο εκπρόσωπος σημείωσε ότι «δεν έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με τις δηλώσεις που έχω επανειλημμένα κάνει επί του θέματος. Υπάρχει σχέδιο για τους εργαζόμενους κι αυτό έχει ανακοινωθεί από την πρώτη στιγμή». Τέλος απαντώντας σε ερώτηση σχετική με τις διαφοροποιήσεις που έχουν εντοπιστεί στις προσεγγίσεις υπουργών τόσο ως προς την εφαρμογή του νόμου περί ΔΕΚΟ όσο και ως προς την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής, ο Θ. Ρουσόπουλος παρατήρησε ότι «οι προσεγγίσεις έχουν μια κοινή συνισταμένη και δεν υπάρχει η διαφοροποίηση που υπογραμμίζεται στην ερώτηση». Αντιδράσεις για την Pantheon «Στο Πάνθεον στο Παρίσι θάβουν τη στάχτη και τα κόκαλα των ιστορικών προσωπικοτήτων από την πολιτική και την πνευματική ζωή της Γαλλίας. Εδωπέρα η κυβέρνηση έφτιαξε ένα Πάνθεον για να θάψει την Ολυμπιακή Αεροπορία, που έχει μια μεγάλη ιστορία. Εγώ όμως πιστεύω ότι τελικά θα θαφτούν τα σχέδια της κυβέρνησης», δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΥΝ Αλέκος Αλαβάνος. Ο κ. Αλαβάνος αναφερόμενος στα κυβερνητικά σχέδια για τη νέα Ολυμπιακή τόνισε πως «θα δώσουμε μάχη για την περιφερειακή ανάπτυξη, για την ασφάλεια των πτήσεων, προκειμένου η χώρα μας να έχει εθνικό αερομεταφορέα, την Ολυμπιακή, όπως όλες σχεδόν οι ευρωπαϊκές χώρες και να μην καταλήξουν οι έλληνες πολίτες στα χέρια ανασφαλών εταιρειών χαμηλού κόστους.» ΠΗΓΗ:news.in.gr (http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=692824&lngDtrID=251) Title: Re: Μια μίνι Oλυμπιακή!!!!!!! Post by: emmanuel on September 07, 2008, 00:49:25 am τελος.....
«Λουκέτο» και νέα εταιρεία Στην πλήρη ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής προχωρά η κυβέρνηση από τον Οκτώβριο 06/09/08 19:47 ην διαδικασία πλήρους ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής Αεροπορίας ξεκινά από τον Οκτώβριο η κυβέρνηση, υιοθετώντας το «μοντέλο» της ιταλικής Alitalia, σύμφωνα με δημοσίευμα στο Βήμα της Κυριακής. Το υπουργείο Μεταφορών απέστειλε πριν από λίγες ημέρες στις Βρυξέλλες την τελική πρόταση για τη νέα ΟΑ και πλέον, αναμένει το «πράσινο φως» της ΕΕ. Η πρόταση βασίζεται σε τρεις άξονες για το μέλλον της εταιρείας, τα δικαιώματα των 8.500 υπαλλήλων της και την προσέλκυση ιδιωτών επενδυτών: 1) Η ΟΑ θα διατηρήσει το όνομα και το σήμα της και μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός ιδιωτικοποίησης η διαχείριση θα πραγματοποιείται από τρεις θυγατρικές. 2) Για τους εργαζόμενους προβλέπεται πρόγραμα εθελουσίας εξόδου με πλήρη συνταξιοδότηση για όσους έχουν 6.000 ένσημα. Όσοι μπουν στο πρόγραμμα, θα λάβουν και εφάπαξ. Εκτιμάται ότι χρήση του διάταξης θα κάνουν 2.500 εργαζόμενοι. Επίσης, θα εφαρμοστεί πρόγραμμα μετατάξεων (σε ΥΠΑ και ΔΕΚΟ του υπουργείου Μεταφορών), ενώ οι 4.000 συμβασιούχοι θα πριμοδοτηθούν με με πρόσθετα μόρια σε διαγωνισμούς του Δημοσίου, εφόσον δεν τους κρατήσει ο νέος ιδιοκτήτης. 3) Το οργανόγραμμα προβλέπει τη διατήρηση των 2/3 των σημερινών δρομολογίων, καθώς και όλων των δρομολογίων στις λεγόμενες άγονες γραμμές. Το Δημόσιο δεν θα έχει μετοχές στην κατοχή του, ενώ για το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου θα απαιτηθεούν κονδύλια 1 δισ. ευρώ, τα οποία θα δοθούν σταδιακά από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ενδιαφέρον για τη νέα ΟΑ έχουν εκδηλώσει αρκετοί επενδυτές, μεταξύ των οποίων και η κυβέρνηση του Κατάρ. Title: Re: Μια μίνι Oλυμπιακή!!!!!!! Post by: apostolos1986 on September 07, 2008, 00:51:57 am αυτές οι παλινωδίες του καραμανλή...πριν τέσσερα χρόνια μας είχε ανακοινώσει ότι ολυμπιακή πάπαλα θα την έκλεινε...τώρα πανε για mini ολυμπιακή...για να δούμε...το σημαντικό ειναι το συγκεκριμένο σχέδιο έχει την έγκριση των Βρυξελλών...
Title: Re: Μια μίνι Oλυμπιακή!!!!!!! Post by: fugiFOX on September 07, 2008, 12:10:33 pm πάλι καλά να λες, αφού βρήκαν και κάποιο σχέδιο
που φαντάζει υλοποιήσιμο. Title: Re: Μια μίνι Oλυμπιακή!!!!!!! Post by: emmanuel on September 17, 2008, 14:30:28 pm Εγκρίθηκε το σχέδιο εξυγίανσης
Τη διαδικασία αποκρατικοποίησης της ΟΑ ανακοίνωσε η κυβέρνηση 17/09/08 12:55 Αθήνα Το σχέδιο εξυγίανσης των Ολυμπιακών Αερογραμμών ενέκρινε την Τετάρτη η Κυβερνητική Επιτροπή, ενώ αναμένεται νέα «καμπάνα» από την Κομισιόν για τις κρατικές ενισχύσεις προς την εταιρεία. Μετά τη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής ο υπουργός Μεταφορών Κ.Χατζηδάκης δήλωσε ότι η εταιρεία που θα αντικαταστήσει την ΟΑ (η Pantheon) θα κρατήσει το όνομα και το σήμα της Ολυμπιακής, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για τη δυναμική ανάπτυξη της εταιρείας στο μέλλον. Ο κ. Χατζηδάκης, που θα παρουσιάσει αναλυτικά το σχέδιο εξυγίανσης σε συνέντευξη Τύπου, είπε ακόμα ότι η αποκρατικοποίηση της ΟΑ είναι μία «μεγάλη διαρθρωτική παρέμβαση» της κυβέρνησης και λύνεται οριστικά το θέμα που απασχολεί τα 30 τελευταία χρόνια την ελληνική κοινωνία και το πολιτικό σύστημα. Ο υπουργός Αμυνας Β.Μεϊμαράκης είπε ότι ο κ. Χατζηδάκης «έχει κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά, η οποία και σέβεται τους εργαζόμενους και εξασφαλίζει τις πτήσεις στις άγονες γραμμές και ταυτόχρονα βοηθά στο να μπορέσει η Ολυμπιακή να συνεχίσει να πετάει». Λίγο μετά τις δηλώσεις του κ. Χατζηδάκη, η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι ενέκρινε το πρόγραμμα εξυγίανσης της Ολυμπιακής, που προβλέπει το κλείσιμο της εταιρίας και την μεταβίβαση των χρονοθυρίδων (slots) και του σήματός της στην Pantheon. Η Κομισιόν διαπίστωσε ότι το σχέδιο που υπέβαλαν οι ελληνικές αρχές, σύμφωνα με το οποίο ορισμένα περιουσιακά στοιχεία των ΟΑ και της Ολυμπιακής Αεροπορίας-Υπηρεσίες θα ιδιωτικοποιηθούν, δεν εμπεριέχει κρατική ενίσχυση, υπό τον όρο ότι θα τηρηθούν πλήρως οι δεσμεύσεις που έδωσαν οι ελληνικές αρχές. Η Ελλάδα έλαβε συνεπώς την έγκριση της Κομισιόν να προχωρήσει με την ιδιωτικοποίηση, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται λύση παρόμοια με την εκκαθάριση της Sabena και τη δημιουργία της εταιρείας που μετεξελίχθηκε στην Brussels Airlines. Το σχέδιο που θα ανακοινώσει ο κ. Χατζηδάκης προβλέπει «λουκέτο» στην εταιρεία των Ολυμπιακών Αερογραμμών, αντικατάστασή της από την Pantheon, με λιγότερο προσωπικό-δρομολόγια και ιδιωτικοποίηση μέχρι την άνοιξη του 2009. Τα 8.000 άτομα, μόνιμοι και εποχικοί, που εργάζονται στην Ολυμπιακή, θα απολυθούν και η διάδοχος εταιρεία θα κάνει όσες προσλήψεις κρίνει αναγκαίες. Οι εργαζόμενοι που δεν θα προσληφθούν στη νέα εταιρεία είτε θα αποχωρήσουν με εθελουσία έξοδο (δικαίωμα θα έχουν περίπου 2.500 εργαζόμενοι που συμπληρώνουν 6.000 ένσημα) είτε θα πρέπει να δεχθούν μια θέση σε άλλες υπηρεσίες και ΔΕΚΟ του υπουργείου Μεταφορών και του ευρύτερου δημόσιου τομέα (οι μετατάξεις θαν είναι 1.000 έως 1.500). Από τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης θα προκύψουν τρεις εταιρείες: μία αεροπορική, που θα αποκτήσει το 65% της μεταφορικής ικανότητας των Ολυμπιακών Αερογραμμών, καθώς και τη δυνατότητα χρήσης του εμπορικής ονομασίας και του λογότυπου της Ολυμπιακής Αεροπορίας, και δύο άλλες εταιρείες που θα ασχολούνται αντιστοίχως με την επίγεια εξυπηρέτηση και τη συντήρηση. Τα εναπομείνοντα τμήματα των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της Ολυμπιακής Αεροπορίας-Υπηρεσίες θα τεθούν υπό εκκαθάριση. Αντιδράσεις Η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση ότι έχει οδηγήσει σε πλήρη απαξίωση την εταιρεία, ενώ τα σωματεία των υπαλλήλων ετοιμάζουν δυναμικές κινητοποιήσεις. Στο έκτακτο συνέδριο που πραγματοποίησε την Τετάρτη η ΟΣΠΑ, συμμετείχαν εκπρόσωποι των σιδηροδρομικών, αλλά και της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να καθορίσουν τις επόμενες κινήσεις τους στις οποίες θα συμπεριλαμβάνεται η διοργάνωση ενός κοινού συλλαλητηρίου την 1η Οκτωβρίου. Στην ομιλία του, ο πρόεδρος της ΟΣΠΑ Μανώλης Πατέστος χαρακτήρισε ιστορική τη σημερινή μέρα για το μέλλον της Ολυμπιακής και των εργαζομένων, άσκησε δριμύτατη κριτική στην κυβέρνηση αλλά και ειδικότερα στον Κωστή Χατζηδάκη, υποστηρίζοντας ότι συνειδητά υπονόμευσαν την εταιρία, προκειμένου να απαξιωθεί και να περάσει σε ιδιωτικά χέρια προς όφελος του ανταγωνισμού. «Αίσχος και ντροπή στον υπουργό» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πατέστος. Ο κ. Πατέστος αμφισβήτησε τις δηλώσεις του υπουργού ότι η Ολυμπιακή έχει ζημιά 2 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα και επανέλαβε ότι οι εργαζόμενοι θα δώσουν και αυτή τη μάχη για να παράσχουν στο επιβατικό κοινό την ευκαιρία να πετάξουν φθηνά και πάνω απ΄ όλα με ασφάλεια. Στις 15:00 εργαζόμενοι της ΟΑ θα συγκεντρωθούν έξω από το υπουργείο Μεταφορών. Την Παρασκευή ετοιμάζουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία της διοίκησης της εταιρείας. Πλήρη στήριξη της ΟΣΠΑ παρέσχε η ΓΣΕΕ δια του προέδρου της κ. Παναγόπουλου, που απηύθυνε χαιρετισμό στο συνέδριο. Ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ άφησε σαφείς αιχμές κατά του υπουργού Μεταφορών, ότι είχε εκφράσει την αντιπάθειά του για την Ολυμπιακή από τη θητεία στο Ευρωκοινοβούλιο, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι οι μεταρρυθμίσεις που επαγγέλλεται γίνονται απορρυθμίσεις και ανακοίνωσε ότι η Συνομοσπονδία θα διοργανώσει εκδηλώσεις σε κάθε αεροδρόμιο της χώρας. Στην εκδήλωση παρέστησαν και εκπρόσωποι των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ κ. Ραγκούσης που παρέστη επικεφαλής αντιπροσωπείας του κόμματος, τόνισε στη διάρκεια του χαιρετισμού του ότι «βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη στιγμή για την Ολυμπιακή, αλλά και ενώπιον εξελίξεων στην οικονομία που είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τον εθνικό μας αερομεταφορέα» Οι εκπρόσωποι του ΚΚΕ και του ΣΥΝ κ.κ. Καμπούρης και Λαφαζάνης συνέδεσαν τις εξελίξεις στην Ολυμπιακή με τη γενικότερη πολιτική της κυβέρνησης «για το ξεπούλημα των επιχειρήσεων του Δημοσίου, σε βάρος των εργαζομένων και προς όφελος των μεγάλου κεφαλαίου». Έρχεται πρόστιμο 850 εκατ. ευρώ Σε ό,τι αφορά τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις της περιόδου 2005-2007, η Επιτροπή αποφάσισε ότι, από την τελευταία της απόφαση του 2005 σχετικά με τον ελληνικό εθνικό αερομεταφορέα, η Ολυμπιακή Αεροπορία-Υπηρεσίες και οι Ολυμπιακές Αερογραμμές έλαβαν κρατική ενίσχυση εκτιμώμενη σε ποσό άνω των 850 εκατ. ευρώ. Στην εν λόγω απόφαση της Επιτροπής διαπιστώνεται ότι η ενίσχυση αυτή δεν είναι συμβατή με το κοινοτικό δίκαιο. Μετά από διεξοδική μελέτη της οικονομικής κατάστασης της Ολυμπιακής Αεροπορίας-Υπηρεσίες και των Ολυμπιακών Αερογραμμών, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η Ελλάδα έχει χορηγήσει από το 2005 παράνομες και μη συμβιβάσιμες με την κοινή αγορά κρατικές ενισχύσεις. Επειδή το τμήμα της έρευνας που αφορά στην καταβολή «αποζημιώσεων» από το Ελληνικό Δημόσιο προς την Ολυμπιακή Αεροπορία-Υπηρεσίες, μετά την έκδοση σειράς αποφάσεων του διαιτητικού δικαστηρίου, απαιτεί περαιτέρω εξέταση, το τμήμα αυτό της έρευνας παραμένει ανοικτό και δεν ολοκληρώθηκε την Τετάρτη. Η Επιτροπή σημειώνει επίσης ότι τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης θα επιβλέπει ανεξάρτητος επίτροπος παρακολούθησης, ο οποίος θα διασφαλίζει τη συμμόρφωση με την απόφαση και τις αναληφθείσες δεσμεύσεις. Ο επίτροπος θα υποβάλλει στην Επιτροπή τακτικές εκθέσεις σχετικά με την πρόοδο της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης και τα ληφθέντα μέτρα. Εάν η Επιτροπή δεν είναι ικανοποιημένη με τη διαδικασία, μπορεί να ανοίξει εκ νέου την υπόθεση. Τέλος, η Κομισιόν παρατηρεί ότι με τη σημερινή απόφαση διασφαλίζεται η εκπλήρωση των υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας, με την εκτέλεση των ζωτικής σημασίας αεροπορικών δρομολογίων στα ελληνικά νησιά. Ο αρμόδιος επίτροπος της ΕΕ για τις Μεταφορές, αντιπρόεδρος της Κομισιόν, κ. Τατζιάνι, δήλωσε: «Οι υποθέσεις της Ολυμπιακής Αεροπορίας και των Ολυμπιακών Αερογραμμών αποτέλεσαν πηγή διενέξεων μεταξύ της Επιτροπής και της Ελλάδας από το 1994. Ακόμη και σήμερα, με τη μερική περάτωση συμπληρωματικής έρευνας, διαπιστώσαμε ότι είχε χορηγηθεί επιπλέον κρατική ενίσχυση 850 εκατομμυρίων ευρώ προς τις εταιρείες αυτές.» »Ελπίζω ειλικρινά ότι με τη σημερινή έγκριση του σχεδίου ιδιωτικοποίησης από την Επιτροπή στέλνουμε το μήνυμα ότι επιθυμούμε οριστική ρήξη με το παρελθόν. Είμαι πεπεισμένος ότι στην Ελλάδα μπορεί να αναπτυχθεί μια νέα αγορά αερομεταφορών, χωρίς στρεβλώσεις από κρατικές ενισχύσεις.» »Η πείρα από προηγούμενες υποθέσεις με αεροπορικές εταιρείες που αντιμετώπιζαν παρόμοιες προκλήσεις μάς έχει αποδείξει ότι οι εταιρείες αυτές κατορθώνουν όχι μόνο να αναπτυχθούν αλλά και να ανταγωνιστούν με επιτυχία σε μια αγορά χωρίς κρατικές ενισχύσεις.» »Οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης που εγκρίθηκαν σήμερα, αποτέλεσμα μακρών, επίπονων αλλά πάντοτε γόνιμων συζητήσεων μεταξύ των Ελληνικών αρχών και της Επιτροπής, προσφέρουν μια λύση που θα είναι προς όφελος της Ελλάδας, του ανταγωνισμού και των επιβατών.» http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=938667&lngDtrID=251 Title: Re: Μια μίνι Oλυμπιακή!!!!!!! Post by: emmanuel on September 23, 2008, 22:04:56 pm "Κυρίες και κύριοι,ο κυβερνήτης και το πλήρωμα σας καλωσορίζουν στην πτήση 921 των ολυμπιακών αερογραμμών με προορισμό τη Θεσσαλονίκη.Ζηταμε συγγνωμη για την καθυστέρηση καθως και για οποια ταλαιπωρία αυτή σας προξένησε.Οπως...ισως..γνωρίζετε...έχετε ακούσει...οι τελευταίες εξελίξεις για την εταιρία....βρισκόμαστε σε μεταβατικό στάδιο....έχουν αρχίσει ήδη οι περικοπές μερικών αεροσκαφών,με αποτελεσμα...για την κάλυψη των δρομολογίων....οι καθυστερήσεις να είναι αναπόφευκτες.Σας ενημερώνουμε ότι το προσωπικό της ολυμπιακής δεν ευθύνεται για αυτή την καθυστέρηση αλλά προσπαθεί για τη δική σας καλύτερη εξυπηρέτηση....
Ladies and gentlemen...." 21/9/2008,η τελευταία μου ίσως πτήση με την ολυμπιακη,στην παρούσα τουλάχιστον μορφή της.... Title: Re: Μια μίνι Oλυμπιακή!!!!!!! Post by: Καλλισθένης on September 23, 2008, 22:16:00 pm «Αδιάβαστος» για την ΤΑΡ Portugal ο υπουργός
«Στην Ευρωπαϊκή Ενωση δεν υπάρχει ούτε μία 100% κρατική αεροπορική εταιρεία», επανέλαβε χθες ο υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης, αλλά η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική. Δεν χρειάζεται άλλωστε να ψάξουμε και πάρα πολύ. Μέχρι την Πορτογαλία αν πάμε, μια χώρα που μοιράζεται πάρα πολλά κοινά με τη δική μας σε οικονομικούς όρους, θα δούμε πως η εκεί μεγάλη αεροπορική δύναμη, η ΤΑΡ Portugal, είναι απολύτως κρατική. Μήπως είναι μικρή σε μέγεθος και δεν μπορεί να συγκριθεί με τις Ολυμπιακές Αερογραμμές; Κάθε άλλο, έχει στόλο 52 αεροσκαφών, το 2007 εξυπηρέτησε 7,3 εκατ. επιβάτες, πραγματοποιεί αρκετά υπερατλαντικά δρομολόγια και ελέγχεται πλήρως από το πορτογαλικό Δημόσιο. Αν, τώρα, ετοιμαζόσασταν να διαβάσετε για άλλη μία ζημιογόνα δραστηριότητα του... καταραμένου Δημοσίου, πέσατε έξω. Το 2007 η ΤΑΡ ανακοίνωσε κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ύψους 250 εκατ. ευρώ, καθαρά κέρδη 33 εκατ. και τα έσοδά της άγγιξαν τα 2 δισ. Εδώ, βέβαια, ουδεμία σύγκριση μπορεί να γίνει με τις Ο.Α., που το 2007 φέρονται (λέμε «φέρονται» διότι ώς σήμερα οι Ο.Α. δεν έχουν δημοσιεύσει ισολογισμό) να είχαν έσοδα 750 εκατ. και ζημιές άνω των 150 εκατ. Τι κάνουν λοιπόν οι Πορτογάλοι που δεν έχουμε κάνει εμείς; Προφανώς, η οικονομική ευρωστία της ΤΑΡ και των 15 θυγατρικών της που δραστηριοποιούνται σε τομείς συναφείς με το αεροπορικό αντικείμενο δεν αποτελεί θαύμα της μιας νύχτας. Το 2000 η -κρατική, θυμίζουμε- εταιρεία είχε εμφανίσει ζημιές 122 εκατ. και ήταν σαφές πως θα ακολουθούσε την πορεία της Ολυμπιακής αν δεν λαμβάνονταν μέτρα. Χρειάστηκαν τρία χρόνια, προκειμένου η εταιρεία να επιστρέψει στην κερδοφορία, αλλά η κυβέρνηση της χώρας δεν ενέδωσε στον πειρασμό της πώλησής της. Από το 2003 και ώς σήμερα η ΤΑΡ έχει ενταχθεί στη συμμαχία Star της Lufthansa, ενώ με δεδομένη και τη μικρή έκταση της Πορτογαλίας στήριξε την ανάπτυξή της στους διεθνείς προορισμούς. Είναι χαρακτηριστικό πως τα 2/3 των εσόδων της εταιρείας προέρχονται από το εξωτερικό, κυρίως στις γραμμές προς τη Βραζιλία. Βέβαια, η κατάσταση δεν είναι ρόδινη ούτε για την ΤΑΡ. Οι τιμές των καυσίμων έπληξαν βαρύτατα τα οικονομικά της μεγέθη στο πρώτο εξάμηνο του 2008, για το οποίο η εταιρεία ανακοίνωσε ζημιές 133 εκατ. Ταυτόχρονα, όμως, έκανε λόγο και για τη λήψη μέτρων που θα της επιτρέψουν να επανακάμψει και πάλι. Ισως όλοι όσοι καθόρισαν ή καθορίζουν τις τύχες της Ολυμπιακής θα έπρεπε να ρίξουν μια ματιά στη μικρή χώρα της Ιβηρικής, αλλά τώρα μάλλον είναι πολύ αργά... ΝΙΚΟΣ ΜΟΥΜΟΥΡΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 23/09/2008 http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=41749032 Title: Re: Μια μίνι Oλυμπιακή!!!!!!! Post by: Γιώργος on September 24, 2008, 02:20:49 am Χρειάστηκαν τρία χρόνια, [...] That's the key word.Σαν χώρα δεν έχουμε υπομονή και καταφεύγουμε στα εύκολα. Δεν χρειάζεται να πάμε μακριά... απλά σκεφτείτε πόσοι προπονητές ξεκινάνε με μακροχρόνιους σχεδιασμούς και στον μισό χρόνο τους διώχνουν. :P Title: Re: Μια μίνι Oλυμπιακή!!!!!!! Post by: Godhatesusall on October 02, 2008, 12:58:55 pm Επειδή κάθισα και το έψαξα λίγο το θέμα,ορίστε 2 διαφωτιστικά δελτία τύπου από την ΕΠΤΑΟΑ(Ενωση πτυχιούχων τεχνικών ολυμπιακής αεροπορίας)
http://www.eptaoa.gr/announcements/2008-09-30_EPTAOA_PR.pdf Το παραπάνω δελτίο τύπου ασχολείτε με τα κέρδη της ολυμπιακής και γιατί αυτά φαίνονται σαν ελλείματα http://www.eptaoa.gr/announcements/2008-09-29_EPTAOA_PR.pdf Επίσης αυτό το άρθρο ασχολείται με το κατά πόσον τα στοιχεία της κυβέρνησης είναι υπαρκτά και τεκμηριωμένα. Title: Re: Μια μίνι Oλυμπιακή!!!!!!! Post by: Ariel on October 02, 2008, 13:24:18 pm ^superconfused^ ^superconfused^ ^superconfused^ ^superconfused^
Αυτά είναι κρατούν τέτοια στοιχεία κρυφά προκειμένου να εξυπηρετήσουν τα δικά τους συμφέροντα... Τα σκηνικό επεναλαμβάνεται μετά από 20 χρόνια... Τότε ξεπουλήσανε ολοκαίνουρια εργοστάσια και την ΕΛ.ΣΙ. (που ήταν πρότυπη εταιρία στην Ευρώπη, από τις καλύτερες παγκοσμίως) τώρα ξεπουλούν την Ο.Α. ... Ντροπή τους !!! Αντίο Ολυμπιακή ... :'( :'( :'( Ρε παιδιά αυτά τα δελτία γτι δνε κοινοποιούνται ευρύτερα ανάθεμα τα ΜΜΕ μου? |