THMMY.gr

Μαθήματα Κύκλου Ηλεκτρονικής & Υπολογιστών => Λειτουργικά Συστήματα => Topic started by: ioanna on February 02, 2009, 16:58:39 pm



Title: Απορία σε άσκηση των διαφανειών του μαθήματος
Post by: ioanna on February 02, 2009, 16:58:39 pm
Καλησπέρα!!
Μήπως ξέρει κάποιος αν στη διαφάνεια 7-28, στην άσκηση 7.5, ο εξωτερικός κατακερματισμός είναι 128+256=384 KBytes ;
Και μία ακόμη ερώτηση, στη διαφάνεια 9-64 για ποιό λόγο η Ρ2  τοποθετείται στην Ουρά 3 εφόσον το Quantum στη 2 είναι 16msec;;  Μήπως έχει απλά λάθος;



Title: Re: Απορία σε άσκηση των διαφανειών του μαθήματος
Post by: Larry_Flynt on February 09, 2009, 15:14:50 pm
Εγώ δεν καταλαβαίνω τι κάνει στο παράδειγμα 9.1 ... ξέρει κανεις;


Title: Re: Απορία σε άσκηση των διαφανειών του μαθήματος
Post by: CyberCaesar on February 09, 2009, 15:19:42 pm
διαφανεια 130? μας δινει 5 διεργασιες με τν χρονο που απαιτουν απο την cpu.κ μετα με βαση τους αλγοριθμους δινει ποια θα ειναι η σειρα εκτελεσης. για παραδειγμα για FCFS εκτελει πρωτα την πρωτη εργασια που φτανει μεχρι να ολοκληρωθει,μετα την δευτερη μεχρι να ολοκληρωθει,τριτη,....


Title: Re: Απορία σε άσκηση των διαφανειών του μαθήματος
Post by: Larry_Flynt on February 09, 2009, 15:51:33 pm
1000 σόρρυ - εννοούσα 8.1!!!! Αν ξέρει κάποιος...

Επίσης είδα και το 7.5 που αναφέρεται παραπάνω και βλέπω οτι εχει γίνει η μνήμη πολλά κομματάκια.

Πιο συγκεκριμένα έχω κομμάτια των 256KB, 128KB, 32KB, 16KB... ελεύθερα και κανονικά έπρεπε να είναι η σούμα τους ενιαία.

Σαν εξωτερικό κατακερματισμό τι ορίζουμε; Τη σούμα πλην το μεγαλύτερο κομμάτι; (λέω εγώ τώρα...)


Title: Re: Απορία σε άσκηση των διαφανειών του μαθήματος
Post by: Larry_Flynt on February 09, 2009, 16:26:52 pm
Ναι, με τις διευθύνσεις μνήμης.

Quote
--Ο εσωτερικός κατακερματισμός αφορά την αχρησιμοποίητη μνήμη εντός των τμημάτων άρα είναι (64-42)+(16-10)+(32-28)+(512-396)=148κΒ.
--Ο εξωτερικός αφορά τα αχρησιμοποίητα τμήματα άρα 16+128+256=400κΒ.
Φαντάζομαι ότι αν   τα χρησιμοποιούμενα κομμάτια μνήμης ήταν συνεχόμενα και αυτά τα 400κΒ ήταν στο τέλος θα είχαμε μόνο εσωτερικό κατκερματισμό και καθόλου εξωτερικό.

Ας επιβεβαι'ωσει κάποιος..

Σκέφτομαι πως και με τη σειρά αν ήταν τα κομμάτια μνήμης θα έτρωγε 600ΚΒ και θα μένανε 400ΚΒ ελεύθερα συνεχόμενα. Δλδ Σε αυτή την περίπτωση έχουμε πάλι εξωτερικό κατακερματισμό 400ΚΒ?

Δε μου φαίνεται λογικό.


Title: Re: Απορία σε άσκηση των διαφανειών του μαθήματος
Post by: ioanna on February 09, 2009, 17:05:07 pm
Quote
Σκέφτομαι πως και με τη σειρά αν ήταν τα κομμάτια μνήμης θα έτρωγε 600ΚΒ και θα μένανε 400ΚΒ ελεύθερα συνεχόμενα. Δλδ Σε αυτή την περίπτωση έχουμε πάλι εξωτερικό κατακερματισμό 400ΚΒ?

Δε μου φαίνεται λογικό.
Πιστεύω ότι δε θα έχουμε εξωτερικό κατακερματισμό σε αυτή την περίπτωση(αυτό έγραψα παραπάνω).


Για την 8.1:
 Όταν έχεις φυσ.δ/νση των 32 bits,  ο χώρος δ/νσεων αποτελείται από  2 32 διαφαρετικές δ/νσεις . Εφ'οσον σου λέει ότι το μέγεθος της σελίδας είανι 1Κ σημαίνει ότι κάθε σελίδα περιλαμβάνει 210 διευθύνσεις μνήμης . Άρα μπορείς να βρείς  το μέγιστο πλήθος σελίδων που υπάρχουν στον πίνακα σελίδων.
Στο σχήμα στη διαφάνεια 28 φαι΄νεται ότι κάθε γραμμή του πίνακα σελιδων περιέχει τον αριθμό πλαισίου που ουσιαστικά είναι μια φυσική δ/νση . Οπότε   κάθε γραμμή του πίνακα σελιδων έχει μήκος 32 bits=4bytes.  Άρα συνολικά ο πίνακας σελίδων έχει "χωρητικότητα"
222 * 4 bytes= 16Mb και τόσο θα είναι και το μεγαλύτερο πρόγραμμα που θα μπορεί να φορτωθεί.




Title: Re: Απορία σε άσκηση των διαφανειών του μαθήματος
Post by: Larry_Flynt on February 09, 2009, 17:11:38 pm
Θα έχω 2^22 σελίδες με 2^10 διευθύνσεις η κάθε μία.

Άρα ο πίνακας σελίδας θα έχει 2^22 γραμμές. Γιατί να είναι των 32bit η κάθε γραμμή και όχι των 22?


Title: Re: Απορία σε άσκηση των διαφανειών του μαθήματος
Post by: ioanna on February 09, 2009, 18:36:51 pm
Στην εκφώνηση δίνεται ότι η φυσική δ/νση είναι των 32-bits. Στο σχήμα στη διαφάνεια 28 φαι΄νεται ότι κάθε γραμμή του πίνακα σελιδων  περιέχει ένα f  το οποίο δείχνει στη φυσική μνήμη δηλαδή το f είναι μια φυσική διεύθυνση  άρα θα είναι των 32bits.



Title: Re: Απορία σε άσκηση των διαφανειών του μαθήματος
Post by: cyb3rb0ss on February 10, 2009, 13:19:14 pm
Από τις ασκήσεις απο τα φυλλάδια του STALLINGS απο το site του, στην άσκηση 6.3 το ερώτημα c πως προκύπτει?

Πως προκύπτει ο πίνακας... μόνο την τελευταία γραμμή κατάλαβα πως βγάζει...


Title: Re: Απορία σε άσκηση των διαφανειών του μαθήματος
Post by: CyberCaesar on February 10, 2009, 13:31:15 pm
ο πινακας αποτελειται τα διανυσματα των διαθεσιμων πορων. παιρνει το αρχικο διανυσμα διαθεσιμων που μας δινεται, ικανοποιει την P5 κ εμφανιζει το καινουργιο διανυσμα διαθεσιμων στην πρωτη σειρα(το προηγουμενο+τους πορους που ελευθερωθηκαν απο την ολοκληρωση της P5).υστερα κανει το ιδιο για τις P4,P3,P2,P1.


Title: Re: Απορία σε άσκηση των διαφανειών του μαθήματος
Post by: cyb3rb0ss on February 10, 2009, 13:45:17 pm
ο πινακας αποτελειται τα διανυσματα των διαθεσιμων πορων. παιρνει το αρχικο διανυσμα διαθεσιμων που μας δινεται, ικανοποιει την P5 κ εμφανιζει το καινουργιο διανυσμα διαθεσιμων στην πρωτη σειρα(το προηγουμενο+τους πορους που ελευθερωθηκαν απο την ολοκληρωση της P5).υστερα κανει το ιδιο για τις P4,P3,P2,P1.

Να σαι καλά. Το κατάλαβα.
Ελπίζω να έχει λίγο όρεξη να μου λύσεις καναδυό ακόμη.

Δεν έχω καταλάβει πως λύνεται η 7.2, αν και φαίνεται ότι βγαίνει με το μάτι...


Title: Re: Απορία σε άσκηση των διαφανειών του μαθήματος
Post by: CyberCaesar on February 10, 2009, 13:51:24 pm
στην 7.2 το πρωτο νουμερο δειχνει σε ποιο τμημα ειναι η διευθυνση.το δευτερο ειναι η μετατοπιση.για το a πας στο τμημα 0 και κοιτας αν η μετατοπιση ειναι μικροτερη απο το μηκος οπου 430<600 ισχυει κ η φυσικη διευθυνση ειναι βαση+μετατοπιση.(πρεπει να υπαρχει τυπογραφικο λαθος κ η μετατοπιση ειναι 430 οχι 4302).για το b εχουμε στην μετατοπιση 15>14 οποτε βγαινουμε εκτος οριων αρα δεν υπαρχει.


Title: Re: Απορία σε άσκηση των διαφανειών του μαθήματος
Post by: cyb3rb0ss on February 10, 2009, 14:04:45 pm
στην 7.2 το πρωτο νουμερο δειχνει σε ποιο τμημα ειναι η διευθυνση.το δευτερο ειναι η μετατοπιση.για το a πας στο τμημα 0 και κοιτας αν η μετατοπιση ειναι μικροτερη απο το μηκος οπου 430<600 ισχυει κ η φυσικη διευθυνση ειναι βαση+μετατοπιση.(πρεπει να υπαρχει τυπογραφικο λαθος κ η μετατοπιση ειναι 430 οχι 4302).για το b εχουμε στην μετατοπιση 15>14 οποτε βγαινουμε εκτος οριων αρα δεν υπαρχει.

To τυπογραφικό είναι που με παίδευε...δεν καταλάβαινα... Ευχαριστώ.


Title: Re: Απορία σε άσκηση των διαφανειών του μαθήματος
Post by: cyb3rb0ss on February 10, 2009, 14:16:46 pm
Όσον αφορά την 7.6?

Ίσως αν μου εξηγήσεις ένα να πιάσω το νόημα και στα υπόλοιπα...


Title: Re: Απορία σε άσκηση των διαφανειών του μαθήματος
Post by: CyberCaesar on February 10, 2009, 14:28:14 pm
στο a εχουμε τν μνημη 16Κ κτις διαδικασιες με τις απαιτησεις τους για μνημη.με βαση τν αλγοριθμο βαζουμε την P1 στο πρωτο μερος που ειναι αδειο δλδ στην θεση 0.απο κατω στον ελευθερο χωρο μπαινει η P2. μετα φευγει η P1 οποτε πανω απο την P2 υπαρχει αδειος χωρος 7Κ οποτε οταν ερθει η P3 θα μπει εκει περα και αφηνει κενο 4Κ.ετσι η P4 δεν χωραει πουθενα δεδομενου οτι δεν μπορει να σπασει οπως γινεται στο d. αντιστοιχα με τους αναλογους αλγοριθμους γινονται κ τα αλλα.

αντε κ καλη επιτυχια  ;)


Title: Re: Απορία σε άσκηση των διαφανειών του μαθήματος
Post by: cyb3rb0ss on February 10, 2009, 14:32:35 pm
Αντε 2 τελευταία αν δεν έφυγες και σου ευχομαι και σενα καλή επιτυχία.

8.4 β και 8.5 β.

Στο 8.4 β γιατι η απάντηση είναι 16

και στο 8.5 β δεν καταλαβαίνω γιατι αφού παίρνει 0.5*DISK μετά παίρνει και 2*0.5*DISK ?


Title: Re: Απορία σε άσκηση των διαφανειών του μαθήματος
Post by: CyberCaesar on February 10, 2009, 14:43:46 pm
στο 8.4β εχουμε το μεγεθος του TLB 2^6=64bytes. για καθε καταχωρηση του TLB θα χρειαστουμε 32bits (20+12) δλδ 4 bytes. αρα ο αριθμος των καταχωρησεων θα ειναι 64/4=16.

το αλλο δεν το χω καταλαβει κ εγω.


Title: Re: Απορία σε άσκηση των διαφανειών του μαθήματος
Post by: cyb3rb0ss on February 10, 2009, 14:49:07 pm
Χμ...οκ! Σε ευχαριστώ πολύ.


Title: Re: Απορία σε άσκηση των διαφανειών του μαθήματος
Post by: cyb3rb0ss on February 10, 2009, 15:08:42 pm
Ελπίζω να σε προλαβαίνς ακόμη εδώ και να μπορείς να μου εξηγήσεις λίγο την 8.12?

Την τελευταία..


Title: Re: Απορία σε άσκηση των διαφανειών του μαθήματος
Post by: CyberCaesar on February 10, 2009, 15:19:38 pm
στα c,d,b το πρωτο νουμερο ειναι ο αριθμος σελιδας κ μετα στα πλαισια η τις σελιδες (αν υπαρχουν) βαζεις στο τελος τα αλλα δυο νουμερα. για τα a,b ξερω σιγουρα.