Title: «Γέφυρες» για δουλειά από τα Πανεπιστήμια Post by: thrilikos on October 07, 2008, 19:29:23 pm Τα γραφεία διασύνδεσης των ΑΕΙ, πολύτιμος οδηγός φοιτητών και πτυχιούχων για επαγγελματική αποκατάσταση
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Καρολίνα Παπακώστα kpapakosta@dolnet.gr ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2008 «Από τότε που ήμουν στο δεύτερο έτος χρησιμοποιώ τις υπηρεσίες του γραφείου διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχω πάρει μέρος σε σεμινάρια και ημερίδες, δούλεψα σε εταιρεία παροχής υπηρεσιών Διαδικτύου και τώρα που είμαι στο πτυχίο, σίγουρα θα ξαναζητήσω τη βοήθεια του γραφείου για τη σύνταξη του βιογραφικού μου» λέει στα «ΝΕΑ» η 23χρονη Ελένη Βαλτατζή, που σπουδάζει Πληροφορική και Τηλεπικοινωνίες. Η ίδια προσθέτει ότι ανά τακτά χρονικά διαστήματα αναζητεί στην ιστοσελίδα του γραφείου αγγελίες θέσεων εργασίας και όταν αποφασίσει να κάνει το μεταπτυχιακό της θα ανατρέξει και πάλι στη βοήθεια του προσωπικού τού γραφείου διασύνδεσης. Η συντριπτική πλειονότητα των ελληνικών Πανεπιστημίων διαθέτουν εδώ και αρκετά χρόνια γραφεία διασύνδεσης. Κύριος στόχος αυτών των γραφείων είναι «η καθοδήγηση και η πληροφόρηση φοιτητών και των αποφοίτων στον σχεδιασμό της επαγγελματικής σταδιοδρομίας τους» αναφέρει ο καθηγητής κ. Κώστας Γκιζιάκης, επιστημονικός υπεύθυνος του γραφείου στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Και τονίζει: «Σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν γραφεία ευρέσεως εργασίας». Προσφέρουν βέβαια τη δυνατότητα ανεύρεσης αγγελιών εργασίας, κυρίως μέσω των διαδικτυακών τόπων, ωστόσο κυρίως παρέχουν μια σειρά από υπηρεσίες, συμβουλευτικές και επιμορφωτικές που βοηθούν τους νέους τόσο στη μετέπειτα ακαδημαϊκή πορεία τους, όσο και στον επαγγελματικό προσανατολισμό. Όπως υποστηρίζει χαρακτηριστικά ο καθηγητής κ. Γιάννης Παπαμαστοράκης, επιστημονικός υπεύθυνος του αντίστοιχου γραφείου στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, «αποτελούν τον συνδετικό κρίκο των πτυχιούχων με την αγορά εργασίας». Η 22χρονη απόφοιτος του Τμήματος Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης Βερόνικα Σκαλίδου έμαθε για το γραφείο διασύνδεσης μέσω Διαδικτύου: «Το τμήμα μου έχει αμφίβολη επαγγελματική αποκατάσταση, κυρίως λόγω της θεωρητικής κατεύθυνσής του. Αποφάσισα λοιπόν να παρακολουθήσω κάποια σεμινάρια μάνατζμεντ που διοργάνωσε το γραφείο του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έμεινα απόλυτα ικανοποιημένη και στη συνέχεια έκλεισα ραντεβού για να πάρω συμβουλές για τη σύνταξη του βιογραφικού μου, ενώ χρησιμοποιώ τα site ευρέσεως εργασίας που μου υπέδειξαν». Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, επιστημονικό υπεύθυνο του γραφείου διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Αθηνών, οι φοιτητές και οι απόφοιτοι δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για τις υπηρεσίες των γραφείων: «Πολύ μεγάλη απήχηση έχουν στους ενδιαφερομένους οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες μας, ενώ η συμμετοχή σε ατομικές συνεδρίες, ομαδικά εργαστήρια ή εκδηλώσεις δημοσιότητας διαφοροποιείται ανάλογα με τις υπόλοιπες ακαδημαϊκές υποχρεώσεις τους». Αλλά και ο καθηγητής κ. Γιάννης Παπαμαστοράκης αναφέρει ότι «παρατηρείται ένας συνεχώς αυξανόμενος αριθμός φοιτητών και αποφοίτων που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες που προσφέρουμε. Συγκεκριμένα, από τoν Σεπτέμβριο του 1997 μέχρι και τον Ιούνιο του 2008, έχουν καταγραφεί 18.878 χρήστες, αριθμός ιδιαίτερα υψηλός λαμβάνοντας υπόψη ότι ο φοιτητικός πληθυσμός του ιδρύματός μας το ακαδημαϊκό έτος 2007-2008 ήταν 10.160 ενεργοί προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές». Υψηλό ενδιαφέρον δείχνουν και οι ελληνικές επιχειρήσεις, αρκετές από τις οποίες στέλνουν αγγελίες για θέσεις εργασίας και πρακτικής άσκησης. Όπως επισημαίνει ο κ. Γκιζιάκης, «το Πανεπιστήμιο Πειραιά έχει αναπτύξει μέχρι σήμερα συνεργασίες με περίπου 1.600 επιχειρήσεις από διάφορους κλάδους». Ο αντίστοιχος αριθμός για το γραφείο διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Κρήτης είναι πάνω από 300. Χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες ενώ ήδη εργάζεται Η 37ΧΡΟΝΗ κ. Χαρά Ζερβάνου έχει αποφοιτήσει από τη Νομική Αθηνών εδώ και αρκετά χρόνια, έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό και έχει εργαστεί. Ωστόσο, χρησιμοποιεί και αυτή τις υπηρεσίες του γραφείου διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. «Αν και ως φοιτήτρια δεν είχα ανακαλύψει το γραφείο, μπαίνοντας στον διαδικτυακό του τόπο βρήκα κάποια πολύ ενδιαφέροντα σεμινάρια και αποφάσισα να τα παρακολουθήσω. Έτσι σιγά σιγά γνώρισα τη λειτουργία του και το προσωπικό του. Πλέον μπαίνω σχεδόν καθημερινά στην ιστοσελίδα και κοιτώ για θέσεις εργασίας αλλά και για υποτροφίες έρευνας», τονίζει. Αν και δεν ανήκει στον λεγόμενο «μέσο όρο» των χρηστών του γραφείου, το θεωρεί ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο. «Για μένα που ψάχνω τι πορεία θα ακολουθήσω στην καριέρα μου, παρά το γεγονός ότι δεν είμαι στην αρχή της, οι πληροφορίες που συλλέγω από εκεί έχουν φανεί εξαιρετικά χρήσιμες, μιας και είναι εξειδικευμένες», υποστηρίζει. Από τον περασμένο Ιούνιο, τυπικά δεν λειτουργούν ΠΑΡΑ ΤΗ ΘΕΤΙΚΗ γνώμη που διατυπώνουν οι «πελάτες» των γραφείων διασύνδεσης, αυτά αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία τους. Τα περισσότερα ιδρύθηκαν μεταξύ 1996 και 1997 με χρηματοδότηση του υπουργείου Παιδείας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω του προγράμματος ΕΠΕΑΕΚ Ι- από το Β΄ και Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης- και συνέχισαν να λειτουργούν ώς τον Ιούνιο του 2008, με το ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ. Ένα πρόβλημα, όπως επισημαίνει ο κ. Γκιζιάκης από το Πανεπιστήμιο Πειραιά,«είναι εκείνο της στελέχωσης. Δεν έχουμε ενταχθεί ακόμη στο οργανόγραμμα του Πανεπιστημίου- αυτό συνεπάγεται έλλειψη τακτικής χρηματοδότησης από τον τακτικό προϋπολογισμό των πανεπιστημίων. Το μεγαλύτερο τμήμα του προσωπικού αποτελείται από στελέχη με σχέση εργασίας ανάθεσης έργου. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μεγάλη κινητικότητα ανθρώπινου δυναμικού. Επίσης ο αριθμός των συμβούλων επαγγελματικού προσανατολισμού είναι πολύ μικρός. Σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, απαιτείται ένας σύμβουλος ανά 1.000 φοιτητές, Για το δικό μας Ίδρυμα θα χρειάζονταν τουλάχιστον 10 και υπηρετούν... περίπου 1.5 άτομο». Το τελευταίο και ίσως σημαντικότερο πρόβλημα των γραφείων έγκειται στο γεγονός ότι τυπικά, από τον περασμένο Ιούνιο, οπότε και έληξε το κοινοτικό πρόγραμμα, δεν... υπάρχουν. «Η κατάσταση είναι πάρα πολύ δύσκολη. Δεν έχει ληφθεί έγκαιρα η απαιτούμενη μέριμνα- εφόσον ήταν γνωστό ότι θα υπήρχε πρόβλημα μετά τις 30 Ιουνίου- για την απρόσκοπτη λειτουργία του θεσμού. Είναι πολύ πιθανό, όταν θα ξεκινήσει το επόμενο ΚΠΣ, μεγάλο μέρος του προσωπικού που απασχολείτο σε αυτά να μην είναι διαθέσιμο» σημειώνει ο κ. Γκιζιάκης. http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=1402727 (http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=1402727) |