THMMY.gr

Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα => Συγκοινωνίες και Μέσα Μεταφοράς => Topic started by: Καλλισθένης on September 23, 2008, 14:45:21 pm



Title: Με το τιμόνι στο χέρι 1 στους 2 Θεσσαλονικείς
Post by: Καλλισθένης on September 23, 2008, 14:45:21 pm
Με διπλάσια αυτοκίνητα στους δρόμους απ’ όσα κυκλοφορούσαν προ δεκαετίας βρίσκει τη χώρα μας η 22α Σεπτεμβρίου, ευρωπαϊκή ημέρα χωρίς αυτοκίνητο. Από το 1998 μέχρι σήμερα στην Ελλάδα παρατηρήθηκε αύξηση 95,1% του αριθμού των οχημάτων, σε αντίθεση με τον πληθυσμό της χώρας, που αυξήθηκε μόλις κατά 4,6%.

(http://www.makthes.gr/images/news/2008/sep/22/central_22_09_08.jpg)



Των Φώτη Κουτσαμπάρη, Στελίνας Μαργαριτίδου

Στο κέντρο της πόλης κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 300.000 αυτοκίνητα, τα 200.000 σταθμεύουν παράνομα, ενώ οι νόμιμες θέσεις δεν ξεπερνούν τις 70.000

Στο νομό Θεσσαλονίκης αντιστοιχεί σχεδόν ένα αυτοκίνητο ανά δύο κατοίκους, συγκεκριμένα 476 οχήματα ανά 1.000 κατοίκους, ενώ πρώτη σε αναλογία οχημάτων ανά κατοίκους κατατάσσεται η Αττική, με 609 οχήματα ανά 1.000 κατοίκους. Στην περιφέρεια Κρήτης η αναλογία είναι 512 οχήματα στους 1.000 κατοίκους, στην Κεντρική Μακεδονία 431 οχήματα και στα Ιόνια νησιά 423 οχήματα ανά 1.000 κατοίκους. Στις υπόλοιπες περιφέρειες η κατοχή οχημάτων εμφανίζει μικρές διακυμάνσεις, μεταξύ 350-400 οχήματα ανά 1.000 κατοίκους.

Όσον αφορά μόνο τα επιβατικά οχήματα, η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας εμφανίζει το μεγαλύτερο αριθμό επιβατικών ανά 1.000 κατοίκους (322 οχημ./1.000 κατ.), ενώ τελευταία κατατάσσεται η Ήπειρος με 129 επιβατικά ανά 1.000 κατοίκους. Οι νομοί Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Κοζάνης κατέχουν τις πρώτες θέσεις στην αναλογία επιβατικών οχημάτων ανά χίλιους κατοίκους (392, 298, 298 αντίστοιχα), ενώ ο νομός Χαλκιδικής είναι τελευταίος στην κατάταξη με 161 επιβατικά οχήματα ανά 1.000 κατοίκους, αλλά έρχεται πρώτος στη Μακεδονία στην κατοχή φορτηγών (187 φορτηγά/1.000 κατοίκους). Τα παραπάνω συμπεράσματα προέκυψαν από μελέτη έκθεση του παρατηρητηρίου της εταιρείας “Εγνατία Οδός ΑΕ”

Το πρόβλημα με... αριθμούς. Η καθημερινότητά μας στους δρόμους της πόλης σε αριθμούς, καταγεγραμμένη από τον αντιπρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Πέτρο Κρητικό:

- Η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ε.Ε με πληθυσμό μεγαλύτερο του ενός εκατομμυρίου κατοίκων, που δεν διαθέτει μέχρι σήμερα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ κτλ.).

- Μόνο το 27% των μετακινήσεων στη Θεσσαλονίκη γίνεται με αστικό λεωφορείο (το μοναδικό Μέσο Μαζικής Μεταφοράς) και κυρίως από πολίτες που δεν διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης ή Ι.Χ.

- Σε κεντρικές περιοχές της πόλης το 50% των οχημάτων σταθμεύει παράνομα.

- Ο ελεύθερος δημόσιος χώρος ανά κάτοικο του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης είναι κατά μέσο όρο 5 τετρ. μ. με ελάχιστο αποδεκτό όριο τα 15 τετρ. μ. Στην πραγματικότητα η ελεύθερη επιφάνεια που αναλογεί σε κάθε κάτοικο είναι πολύ μικρότερη, αφού πολλοί δημόσιοι χώροι καταλαμβάνονται από παράνομα σταθμευμένα οχήματα, εμπορικές χρήσεις και τεχνητά εμπόδια.

- Ο αριθμός των μετακινήσεων που γίνονται στο σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης ξεπερνά τις 1.600.000 ετησίως. Από αυτές το 44% γίνεται με Ι.Χ., το 27% με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, το 3% με ιδιωτικής χρήσης λεωφορεία, το 7% με ταξί, το 6% με δίκυκλα και το 12% πεζή.

- Η Μέση Ημερήσια Κυκλοφορία (ΜΗΚ) κυμαίνεται: α) από 40.000 έως 70.000 οχήματα στους διαμήκεις οδικούς άξονες του κέντρου της πόλης (Νίκης, Μητροπόλεως, Τσιμισκή, Εγνατία), β) από 10.000 έως 25.000 αυτοκίνητα στους οδικούς άξονες που διασχίζουν εγκάρσια το κέντρο της πόλης (Αγγελάκη, Εθνικής Άμυνας, Αγίας Σοφίας, Βενιζέλου, Ίωνος Δραγούμη, Δωδεκανήσου) και γ) από 40.000 έως 110.000 αυτοκίνητα στην εσωτερική περιφερειακή οδό.

- Ο δείκτης ιδιοκτησίας Ι.Χ. ανά 1.000 κατοίκους έχει αυξηθεί στη Θεσσαλονίκη κατά 80% περίπου την τελευταία δεκαετία. Υπολογίζεται ότι μέσα στην επόμενη δεκαετία το 50% περίπου του συνολικού πληθυσμού και το 75% περίπου του ενεργού πληθυσμού της πόλης αναμένεται να είναι ιδιοκτήτες Ι.Χ., ενώ μόνο το 20% των νοικοκυριών δεν θα έχει στην κατοχή του κάποιο όχημα.

- Οι καθημερινές σταθμεύσεις στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης ανέρχονται σε 400.000, από τις οποίες το 70% γίνονται επί της οδού και οι 200.000 περίπου γίνονται παράνομα. Στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης υπάρχει έλλειμμα 100.000 περίπου θέσεων για Ι.Χ. (από τις οποίες 30.000 περίπου θέσεις στο δήμο Θεσσαλονίκης), 30.000 θέσεων για φορτηγά και 3.000 θέσεις για δίκυκλα. Η παράνομη στάθμευση συμβάλλει κατά τις ώρες αιχμής στη μείωση της κυκλοφοριακής ικανότητας του οδικού δικτύου έως και 70% - 80% και προκαλεί καθυστερήσεις στις διασταυρώσεις έως και 75%.

- Το 60% - 65% των δρόμων της Θεσσαλονίκης διαθέτει ουσιαστικά μόνο μία λωρίδα για την κυκλοφορία των οχημάτων.

- Η οδική ασφάλεια βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Κατά την πενταετία 2002 - 2006, στο νομό Θεσσαλονίκης αυξήθηκαν οι αριθμοί των οδικών ατυχημάτων κατά 68%, των νεκρών κατά 8% και των τραυματιών κατά 65%, όταν στην υπόλοιπη Ελλάδα το ίδιο διάστημα παρατηρήθηκε μείωση των οδικών ατυχημάτων κατά 5,7% των νεκρών κατά 1,5% και των τραυματιών κατά 9,5%.





Μετακίνηση ανθρώπων και όχι αυτοκινήτων



Γράφει ο Μιχάλης Τρεμόπουλος, νομαρχιακός σύμβουλος (Οικολογία Αλληλεγγύη)


Θετική η διοργάνωση πορείας ποδηλάτων από το δήμο Θεσσαλονίκης αλλά πολύ πίσω από τις εξελίξεις. Έρχεται μετά από μια έντονη ποδηλατική χρονιά και πέντε μεγάλες πορείες αλλά και μετά από 25 χρόνια από την πρώτη ποδηλατοπορεία στη χώρα και στην πόλη αυτή. Επιπλέον, εδώ και μια πενταετία, διοργανώνεται η “Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας”, με τη συμμετοχή φέτος 1776 πόλεων -από την Ελλάδα μόνο τριών (Πάτρα, Λαμία, Ν. Ερυθραία)!
Την ίδια στιγμή οι κυβερνητικές και δημοτικές πολιτικές συνεχίζουν την εξυπηρέτηση του Ι.Χ. σε βάρος όλων των υπολοίπων μέσων και τρόπων μεταφοράς. Όμως η προώθηση του Ι.Χ. συνεπάγεται υπέρογκα κόστη, χρηματικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά και τα αυτοκίνητα όσο τους ανοίγουμε χώρο, τόσο αυξάνονται και τόσο περισσότερο χώρο καταλαμβάνουν, σε κίνηση και σε στάθμευση. Είναι ανάγκη να αποκεντρώσουμε τις λειτουργίες της πόλης και να αναπτύξουμε εναλλακτικούς τρόπους κυκλοφορίας, αλλάζοντας συγχρόνως και τη νοοτροπία μας. Να αναβαθμιστούν τα μέσα συλλογικής μεταφοράς. Να διευκολυνθεί η κίνηση των πεζών, των ποδηλατών και των ατόμων με κινητικές δυσκολίες. Να δρομολογηθεί δίκτυο τραμ συμπληρωματικό του μετρό, στη Δυτική και στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, με ενωτική γραμμή στο κέντρο. Να ενθαρρυνθεί η κατασκευή πάρκιγκ περιφερειακά του κέντρου, με συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση. Να απεμπλακεί η υπόθεση της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας. Να μη γίνει η υποθαλάσσια αρτηρία αλλά να γίνει υπόγεια η λ. Νίκης. Να αναπτυχθεί ο προαστιακός σιδηρόδρομος στο νομό προς Σταυρό και προς Χαλκιδική.
Αν η κλιματική αλλαγή δεν μας συγκινεί, ας προστατεύσουμε τουλάχιστον την υγεία μας.



http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=24851


Title: Re: Με το τιμόνι στο χέρι 1 στους 2 Θεσσαλονικείς
Post by: bakeneko on September 23, 2008, 14:50:48 pm
Αυξάνεται ο πληθυσμός της Ελλάδας;  :???: Δεν έχουμε δημογραφικό πρόβλημα; :P


Title: Re: Με το τιμόνι στο χέρι 1 στους 2 Θεσσαλονικείς
Post by: Καλλισθένης on September 23, 2008, 14:58:22 pm
Αυξάνεται ο πληθυσμός της Ελλάδας;  :???: Δεν έχουμε δημογραφικό πρόβλημα; :P

Άσχετο, αλλά προφανώς η αύξηση των εισερχομένων από τα σύνορα, θα είναι μεγαλύτερη από την μείωση των εξερχομένων από τα μαιευτήρια  :P


Title: Re: Με το τιμόνι στο χέρι 1 στους 2 Θεσσαλονικείς
Post by: anonymous-root on September 23, 2008, 15:57:40 pm
Το ένα χέρι στο τιμόνι... και το άλλο στο μπουκάλι :D


Πάντως όντως τα αυτοκίνητα έχουν αυξηθεί πάρα πολύ. Σε λίγο καιρό η Θεσσαλονίκη θα έχει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας.


Title: Re: Με το τιμόνι στο χέρι 1 στους 2 Θεσσαλονικείς
Post by: blue_electric on September 23, 2008, 22:19:44 pm
Παιδια ας ειμαστε σοβαροι....Αυτο που φταιει ειναι οτι η μικρη μας Σαλονικουλα εχει ουσιαστικα 3 δρομους να πας και 3 να γυρισεις.... Βασ.Ολγας(που συνεχιζει Τσιμισκη), Εγνατια και περιφερειακη για να πας και παραλιακη (που συνεχιζει Εθνικης Αντιστασεως), Εγνατια και περιφερειακη.... Οποτε με 3 δρομους ενα ατυχημα να γινει στον εναν δρομο, φρακαρε η κυκλοφορια ολοκληρης της πολης!


Title: Re: Με το τιμόνι στο χέρι 1 στους 2 Θεσσαλονικείς
Post by: zouzou on September 23, 2008, 22:23:04 pm
Το ένα χέρι στο τιμόνι... και το άλλο στο μπουκάλι :D


Πάντως όντως τα αυτοκίνητα έχουν αυξηθεί πάρα πολύ. Σε λίγο καιρό η Θεσσαλονίκη θα έχει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας.


Κάτι μου λέει ότι έχει ήδη το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας...


Title: Re: Με το τιμόνι στο χέρι 1 στους 2 Θεσσαλονικείς
Post by: arianos on September 23, 2008, 22:33:50 pm
Παιδια ας ειμαστε σοβαροι....Αυτο που φταιει ειναι οτι η μικρη μας Σαλονικουλα εχει ουσιαστικα 3 δρομους να πας και 3 να γυρισεις.... Βασ.Ολγας(που συνεχιζει Τσιμισκη), Εγνατια και περιφερειακη για να πας και παραλιακη (που συνεχιζει Εθνικης Αντιστασεως), Εγνατια και περιφερειακη.... Οποτε με 3 δρομους ενα ατυχημα να γινει στον εναν δρομο, φρακαρε η κυκλοφορια ολοκληρης της πολης!
είναι κ η Αγ.Δημητριου με Κασσανδρου/Ολύμπου που καμια φορά βοηθάν αρκετά.. ;)

προβλημα μεγαλο ειναι κ με τους καθετους αξονες..ενταξει τι να λεμε..μπαχαλο εχει γινει..καθημερινη πλεον δεν ειναι να κατεβαζεις αμαξι με τπτ..


Title: Re: Με το τιμόνι στο χέρι 1 στους 2 Θεσσαλονικείς
Post by: bakeneko on September 24, 2008, 01:10:30 am
Επίσης καμιά φορά στην Κασσάνδρου και στην Αγ. Δημητρίου είναι χειρότερα από την Τσιμισκή ή ακόμα και την Εγνατία :D


Title: Re: Με το τιμόνι στο χέρι 1 στους 2 Θεσσαλονικείς
Post by: Alexkasgr on September 24, 2008, 10:25:07 am
Για έναν περίεργο λόγο, εώ η Κασσάνδρου είναι πάντα μόνο 1 λωρίδα και συνήθως έχει ουρά μέχρι την αρχή της, ποτέ δεν κάνεις πάνω από ένα τέταρτο (στη χειρότερη) για να φτάσεις στο Υπουργείο...


Title: Re: Με το τιμόνι στο χέρι 1 στους 2 Θεσσαλονικείς
Post by: 4Dcube on September 24, 2008, 11:02:10 am
Κι εγώ είμαι με το τιμόνι στο χέρι... το τιμόνι της Κέλλυς (http://www.kellys-bicycles.com/index.php?module=catalog&cPath=1_213_220&pID=15423))! ;)