Title: Τροχαία και Ελλάδα Post by: pandora on May 03, 2008, 15:59:23 pm Παράλληλα με τη συζήτηση περί ΟΣΕ, διάβασα σήμερα το παρακάτω ενδιαφέρον άρθρο....
Ματιές Στραβόξυλα Του ΛΕΥΤΕΡΗ Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Μειώθηκαν κατά 24%, σε σχέση με το περυσινό Πάσχα, τα δυστυχήματα, μας λέει η Τροχαία. Υπογραμμίζοντας, έτσι, ότι τα μέτρα που πήρε, αυτή τη φορά, απέδωσαν, μέχρις ενός σημείου. Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία. Θα προτιμούσα, όμως, αντί γι΄ αυτό το ασαφές 24% να είχαμε μια πληροφόρηση για τον αριθμό των νεκρών και των τραυματιών της μεγάλης «εξόδου». Πράγμα που έγινε, βέβαια, αλλά με κάποια σοβαρή καθυστέρηση. Που κι αυτή, φυσικά, δικαιολογείται, γιατί τη «σούμα» την κάνουμε στο τέλος. Τη Δευτέρα το βράδυ, εν προκειμένω. Δεν γκρινιάζω. Αντίθετα. Η Τροχαία ανταποκρίθηκε στον ρόλο της. Πιστεύω, ωστόσο, ότι οι αριθμοί έχουν σημασία- την πρώτη - και οι συγκρίσεις με το παρελθόν έπονται. Γιατί οι αριθμοί έχουν αίμα. Έχουν τρόμο. Έχουν πόνο. Έχουν οικογένειες ξεκληρισμένες. Το 10%, το 20%, το 30% δεν έχουν τίποτα απ΄ όλα αυτά. Είναι νούμερα. Που περνούν και φεύγουν. Δεν δημιουργούν σοκ. Και το σοκ είναι εκείνο που μας χρειάζεται. Για να συνέλθουμε, κάποτε. Ώστε να μη γεμίζουμε τους αυτοκινητόδρομους με τσακισμένα κορμιά και κομματιασμένα οχήματα. Στους αριθμούς, λοιπόν: 146 «τροχαία», 18 νεκροί, 18 σοβαρά τραυματισμένοι και 170 ελαφρά. Σφαγή και πάλι. Μικρότερη από το 2007, αλλά σφαγή κι αυτήν τη φορά. Και δεν είναι, βέβαια, η Αστυνομία, που φταίει. Έχει κι αυτή, φυσικά, το μερίδιο της ευθύνης της. Αλλά, πρωτίστως, γι΄ αυτή τη φρικτή κατάσταση φταίνε οι δρόμοι, που από αρχαιοτάτων χρόνων έχουν τα χάλια τους. Και ίσως, στον ίδιο βαθμό, φταίνε και οι οδηγοί. Οι Έλληνες, σε ένα μεγάλο ποσοστό, οδηγούν σαν κάφροι. Είναι μεθυσμένοι, κάνουν φιγούρες, προσπερνάνε χωρίς να έχουν ορατότητα, τα αυτοκίνητά τους είναι σαράβαλα, οι ίδιοι αισθάνονται ότι είναι ικανοί να βάλουν κάτω, να κερδίσουν, τον μεγαλύτερο ραλίστα του κόσμου. Αυτοί είμαστε, όπως και να το κάνουμε. Γι΄ αυτό και επιμένω στην προβολή των αριθμών του αίματος. Να τρομοκρατηθούμε επιτέλους! Να καταλάβουμε ότι οι δρόμοι δεν είναι δικοί μας. Δεν φτιάχτηκαν για να παριστάνουμε τους μάγκες. Αλλά για να πηγαίνουμε στη δουλειά μας. Σεβόμενοι και τους άλλους οδηγούς. Άσχημο φινάλε διάλεξα για το τέλος του ταξιδιού. Το φινάλε των εορτών. Νομίζω, όμως, ότι σε τέτοια θέματα οφείλουμε να επιμένουμε. Οι πάντες. Και όχι μόνον οι δημοσιογράφοι. Η Τροχαία και άλλοι φορείς, που ασχολούνται με τις στατιστικές, θα γνωρίζουν, με λεπτομερή στοιχεία, ότι οι Έλληνες, ως οδηγοί, πιάνουν πάτο. Είναι επικίνδυνοι. Τα αίτια, πολλά. Αλλ΄ αυτά τα αίτια δεν μπορούμε να τα καταπολεμήσουμε; Τόσο ανεπίδεκτοι μαθήσεως, τόσο στραβόξυλα είμαστε; Η μείωση των εφετινών ατυχημάτων, τη στιγμή μάλιστα που η κίνηση ήταν πολύ μεγάλη- μιλάμε για 750.000 αυτοκίνητα, περίπου- αφήνει κάποιες ελπίδες για βελτίωση. TA NEA - 3/5/2008 http://www.tanea.gr//ColumnCategory.aspx?d=20080503&nid=8377329&sn=&spid=876 Title: Re: Τροχαία και Ελλάδα Post by: ASDF_ on May 03, 2008, 20:33:06 pm το να τρομοκρατήσεις δεν έχει κανένα αποτέλεσμα, γιατί απλά νομίζεις οτι αυτά δε μπορούν να τύχουν σε εσένα.
Όπως το να πεις σε ένα καπνιστή οτι θα πάθει καρκίνο δεν πρόκειται να τον αποτρέψει από το να συνεχίσει να καπνίζει. Μία λέξη.. παιδεία.. κλισεδούρα αλλά έτσι είναι Title: Re: Τροχαία και Ελλάδα Post by: λήθη on May 03, 2008, 21:38:31 pm Aν θελεις ο κοσμος να οδηγει ασφαλεστερα, βγαλε τους αεροσακους και βαλε ενα μπαλτα να σημαδευει το λαιμο τους. Κανεις δε θα παει με πανω απο 5 χλμ την ωρα
Gregory House :P Σοβαρα τωρα..προφανως συμφωνω με τον ασδφ_ εξαλλου ο τρομος δεν ειναι κατι παγιο, δεν ειναι κατι μονιμο. Ακομα κι εσυ ο ιδιος να παθεις κατι..το σοκ ειναι προσωρινο..τουλαχιστον αυτο εχω δει και αυτο εχω βιωσει.. κατα τα αλλα το αρθρο δε λεει και κατι ουσιωδες η καινουριο.. Title: Re: Τροχαία και Ελλάδα Post by: Γιώργος on May 03, 2008, 21:47:53 pm Όποτε θέλει η τροχαία βοηθά κι όποτε θέλει η τροχαία γίνεται... εφορία. Έριξαν σε γνωστή μου τις προάλλες κλήση επειδή... πάτησε την διπλή γραμμή. Φοροεισπράκτορες!
Όσο για τα τροχαία... μακάρι να 'ταν μόνο στις διακοπές. Απλά τότε ακούγονται γιατί πέφτουν πολλά μαζεμένα. Εγώ πάντως καθημερινά βλέπω κινητές σκοτώστρες στους δρόμους: τα μηχανάκια. Αν και θ' ακουστεί απόλυτο, οι καρμανιόλες κατ' εμέ είναι δύο: τα μηχανάκια στην πόλη και οι νταλίκες στις εθνικές οδούς. Οκ, υπάρχουν και ενσυνείδητοι, αλλά αυτά τα μηχανάκια μες στην πόλη είναι το κάτι άλλο: χώνονται όπου βρουν. Μακράν ο μεγαλύτερος κίνδυνος, ακόμη και από τα ΙΧ. Υπάρχουν και χειρότερα βέβαια: γυναίκα που να οδηγά μηχανάκι. :P :P :P (Κακία :D) Title: Re: Τροχαία και Ελλάδα Post by: Johnny English on May 03, 2008, 21:50:30 pm Και οι bmw ρε παιδιά.. αυτές οι bmw.. μαζί με το αμάξι νομίζουν ότι αγοράζουν και το δρόμο. Μια φορά να παρακολουθήσω για πάνω από 30'' μία bmw και να μην παραβιάσει τον k.o.k... δε μου έτυχε.
Title: Re: Τροχαία και Ελλάδα Post by: pandora on May 03, 2008, 22:12:47 pm Αυτό που με έκανε να "ντραπώ" λιγάκι (εντός εισαγωγικών) διαβάζοντας το άρθρο, ειναι ότι πλέον σε κάθε γιορτή/ αργία/ έξοδο έχουμε καμια 20αριά νεκρούς πανελληνίως, και αυτό έχει φτάσει να έχει γίνει συνήθεια, σαν κάτι που αποδεχόμαστε πλέον, και είναι γύρω στην 10η και βάλε είδηση στα δελτία ειδήσεων. Ασε που οι ανθρώπινες ζωές είναι πολύ ψυχρό και αδιάφορο αν αναφέρονται σαν "ποσοστά".
Σίγουρα το άρθρο δε λέει κάτι καινούριο, όμως παρόλα αυτά ίσως θα πρεπε αυτά τα "ποσοστά" των νεκρών να ενσωματωθουν σε μια οργανωμένη από πλευράς κράτους μέριμνα για οδηγική συμπεριφορά... αυτό που ονομασε ο ASDF παιδεία.... Title: Re: Τροχαία και Ελλάδα Post by: Γιώργος on May 03, 2008, 22:16:22 pm Ασε που οι ανθρώπινες ζωές είναι πολύ ψυχρό και αδιάφορο αν αναφέρονται σαν "ποσοστά". Ω ναι. Ειδικά απ' τη στιγμή που λέμε "δεν θα μου τύχει μωρέ". Από υπερβολική ταχύτητα σε μηχανή και σαμαράκι χάθηκε πέρσι μια κοπελίτσα πρωτοετής απ' τους χημικούς μηχανικούς... λίγα μέτρα πιο 'κει από εκεί που κάναμε μάθημα. :(Μόνο αν είναι δικός σου άνθρωπος ή αρκετά "κοντά" καταλαβαίνεις τη γλύκα. Title: Re: Τροχαία και Ελλάδα Post by: ioja on May 03, 2008, 23:42:18 pm :-[
Title: Re: Τροχαία και Ελλάδα Post by: mademlis on May 04, 2008, 03:24:38 am Το θέμα "Τροχαία ατυχήματα" δυστυχώς είναι πολυδιάστατο: Χρειάζεται
1) Σωστή νομοθεσία. 2) Σωστά δημόσια έργα 3) Παιδεία. 4) Συνείδηση. Συνείδηση: Ο οδηγός πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι όταν βγαίνει στον δρόμο, κρατάει στα χέρια του τόσο την ζωή του, όσο και τις ζωές των συνανθρώπων του. Όπως χαρακτηριστικά λέει και ο Ιαβέρης, ο οδηγός πρέπει να νιώθει ότι πάει στον πόλεμο, και ότι όταν οδηγεί, δεν κρατάει απλώς ένα τιμόνι, αλλά ένα εν δυνάμει φονικό όπλο. Παιδεία: Αυτός είναι ίσως και ο σημαντικότερος παράγοντας στην όλη υπόθεση. Η οδική και οδηγική παιδεία του νεοέλληνα είναι από μηδαμινή έως ανύπαρκτη. Ο τρόπος που μαθαίνουν και εξετάζονται οι υποψήφιοι οδηγοι είναι μάλλον υποκριτικός και "φοροεισπρακτικός". Η παπαγαλία είναι ο μοναδικός τρόπος να περάσεις τα "σήματα" (θεωρητική εκπαίδευση), ενώ για την πρακτική ακούγονται ουκ ολίγα. Η όλη διαδικασία πρέπει να ανανεωθεί εκ βάθρων. Τοσο το εξεταστικό σύστημα, όσο και η διδασκαλία. Όσον αφορά τώρα τα δημόσια έργα, τα λόγια είναι περιττά. Η γνωστή τακτική της μεγιστοποίησης του κέρδους (των κατασκευαστικών εταιρειών), οδηγεί σε υποβάθμιση της ποιότητας. Επίσης, στα πλαίσια του περιορισμού των δαπανών, επισκευάζουμε τους δρόμους σε 2Ν χρόνια αντί σε Ν που προέβλεψε ο κατασκευαστής (βέβαια, λόγω του προηγούμενου, καταλαβαίνουμε ότι ο δρόμος θα έχει χαλάσει σε Ν/2 ...). Μιλάμε για τραγελαφικές καταστάσεις. Και το επαρχιακό δίκτυο, (εκεί δλδ που γίνονται τα περισσότερα ατυχήματα), είναι μονίμως παραμελημένο. Και καταλήγουμε στο κυρίοτερο σημείο, τη Σωστή νομοθεσία. Οι νόμοι, δεν πρέπει να είναι κατασταλτικοί, αλλά κυρίως προληπτικοί. Όσον αφορά τη γενιά των οδηγών που έρχεται, πρέπει να δημιουργηθεί το κατάλληλο πλαίσιο για την πραγματική και ουσιαστική εκπαίδευση των οδηγών. Όσον αφορά τους νυν οδηγούς, χρειάζεται κάτι να τους ταρακουνήσει. Καμπάνιες σαν την αυστραλέζικη (δείγμα εδώ: http://www.youtube.com/watch?v=zY0qw_Yt7bc ), ίσως και πιο σκληρές, πρέπει να προβάλλονται καθημερινά και επι μακρόν. Επιπλέον, χρειάζεται και διασφάλιση ποιότητας του οδικού δικτύου, με θέσπιση ποινικών ρητρών ενάντια στους κατασκευαστές. Title: Re: Τροχαία και Ελλάδα Post by: Abstract on May 04, 2008, 03:31:42 am το να τρομοκρατήσεις δεν έχει κανένα αποτέλεσμα, γιατί απλά νομίζεις οτι αυτά δε μπορούν να τύχουν σε εσένα. Όπως το να πεις σε ένα καπνιστή οτι θα πάθει καρκίνο δεν πρόκειται να τον αποτρέψει από το να συνεχίσει να καπνίζει. Μία λέξη.. παιδεία.. κλισεδούρα αλλά έτσι είναι +1 γιατί πραγματικά πιστεύω ότι η ευγένεια στους δρόμους και ο σεβασμός στη ζωή του άλλου μαθαίνονται και δεν προκαλούνται με τον εκφοβισμό Title: Re: Τροχαία και Ελλάδα Post by: 4Dcube on May 04, 2008, 23:45:30 pm Η αλήθεια είναι πως αμέσως μετά την απόκτηση διπλώματος οδήγησης, αναγκάζεσαι να προσαρμοστείς στο σκεπτικό "οι κανόνες είναι μόνο αν μας βλέπει η τροχαία". Ακόμα και αν δεν ενστερνιστείς τη νοοτροπία, πρέπει κάθε φορά να σκέφεσαι ότι ο άλλος θα ενεργήσει κάπως εκτός των κανόνων και να το προβλέψεις - δλδ αυτό που θέλουμε να αποφύγουμε χρησιμοποιώντας τους κανόνες.
Επιπλέον, είμαι σίγουρος ότι οι οδηγοί δεκαετίας και πάνω δεν ξέρουν τις αλλαγές στον ισχύοντα ΚΟΚΚ. Η οδήγηση γίνεται με τα αντανακλαστικά και τη λογική. Και γι'αυτό δε φταίνε εκείνοι. Φταίει που ο ΚΟΚΚ δεν είναι εύκολα προσβάσιμος. Γιατί η επανεκπαίδευση ακούγεται τρομαχτικό σενάριο. Title: Re: Τροχαία και Ελλάδα Post by: anonymous-root on May 05, 2008, 01:15:35 am Καλά μη νομίζετε ότι και ο ΚΟΚ είναι και το πιο καλογραμμένο και κατανοητό κείμενο που υπάρχει...
Title: Re: Τροχαία και Ελλάδα Post by: Larry_Flynt on May 05, 2008, 03:42:05 am Πέρα από τα κλασσικά για μένα τουλάχιστον πρόβλημα μου δημιουργούν οι επιβαίνοντες. Όσο περισσότεροι, τόσο χειρότερα. Δημιουργουν πρόβλημα στην αυτοσυγκέντρωση και στην ακοή.
Title: Re: Τροχαία και Ελλάδα Post by: Johnny English on May 05, 2008, 03:46:44 am Χαχαχα τι μου θύμισες!
jimi και Nh στο πίσω κάθισμα να μαλώνουν για 20 λεπτά για το ποιος είναι καλύτερος editor στο BSD.. ο pico ή o nano.. ;D ;D ;D αλλά όχι.. δεν με ενοχλούσαν.. απλά είχαν πλάκα. αν θες να εισαι συγκεντρωμένος.. είσαι. Title: Re: Τροχαία και Ελλάδα Post by: pandora on May 05, 2008, 10:19:46 am jimi και Nh στο πίσω κάθισμα να μαλώνουν για 20 λεπτά για το ποιος είναι καλύτερος editor στο BSD.. ο pico ή o nano.. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ποπω και είναι και οι 2 πολυλογάδες ! :P (σόρρυ guys ξέρετε ποσο σας αγαπάω :-* ^kissy^) |