Title: Ελλάδα: Ενεργειακός κόμβος μέσω της "διπλωματίας των αγωγών" Post by: Megawatt on April 14, 2008, 04:20:20 am Τους καρπούς της άσκησης της περίφημης "διπλωματίας" των αγωγών, θα δρέψει τα επόμενα χρονιά η Ελλάδα, καθώς η χώρα μας πέτυχε να εξασφαλίσει ενεργό συμμετοχή στα μεγαλύτερα ενεργειακά έργα της εποχής Φιλοδοξία της Ελλάδας είναι να καθιερωθεί ως ενεργειακός κόμβος της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, εξέλιξη με αδιαμφισβήτητα οικονομικά, πολιτικά Και γεωστρατηγικά οφέλη. Σύμφωνα με την πρώτη έκθεση για τον μακροχρόνιο ενεργειακό σχεδιασμό (2008-2020), ο βασικός στόχος της πολιτικής της Ελλάδας στον τομέα αυτόν είναι η ένταξη της χώρας μας στα μεγάλα διεθνή δίκτυα πετρελαίου, φυσικού αερίου και ηλεκτρισμού, μέσα από την προώθηση και την υλοποίηση διεθνών και διακρατικών συμφωνιών. ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΘΕΣΗ "Βασικός άξονας της ενεργειακής πολιτικής της Ελλάδας είναι η αξιοποίηση της γεωστρατηγικής της θέσης ανάμεσα στην Ανατολή και τη Δύση, αναπτύσσοντας ισχυρούς δεσμούς με τις γειτονικές της χώρες στον τομέα της ενέργειας. Στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης και της κυβέρνησης είναι να καταστεί η Ελλάδα ένα σύγχρονο διαμετακομιστικό κέντρο μεταφοράς ηλεκτρισμού, φυσικού αερίου και πετρελαίου από τα σημεία και τις περιοχές παραγωγής προς τα μεγάλα καταναλωτικά κέντρα. Η εξωστρεφής ενεργειακή πολιτική που εφαρμόζεται οδήγησε σε πολύ σημαντικές διεθνείς πρωτοβουλίες", αναφέρεται σχετικά στην έκθεση. Ο ΜΠΟΥΡΓΚΑΣ -ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ Κορωνίδα της ενεργειακής πολιτικής της Ελλάδας αποτελεί δίχως άλλο ο αγωγός πετρελαίου Μπουργκάς -Αλεξανδρούπολη, ο οποίος θα μεταφέρει πετρέλαιο από τη Μαύρη Θάλασσα στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Ασία. Στις 15 Μαρτίου 2007 υπογράφηκε στην Αθήνα από τον υπουργό Ανάπτυξης Δημήτρη Σιούφα, τον υπουργό Ενέργειας και Βιομηχανίας της Ρωσίας Βίκτωρ Κρισένκο και τον υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Δημοσίων Έργων της Βουλγαρίας Άσεν Γκαγκαούςοφ η Διακρατική Συμφωνία μεταξύ των κυβερνήσεων της Ρωσίας, της Ελλάδας και της Βουλγαρίας για την προώθηση της κατασκευής του αγωγού μεταφοράς πετρελαίου "Μπσυργκάς - Αλεξανδρούπολη", ολοκληρώνοντας, ύστερα από 13 χρόνια συνεχών συζητήσεων και αναβολών, την πρώτη φάση για την υλοποίηση του έργου. Η κατασκευή του αγωγού εξυπηρετεί πολλαπλούς στόχους. Καταρχήν θα αποτελέσει συμπληρωματική δίοδο των Στενών του Βοσπόρου, τα οποία στενάζουν σήμερα από την κυκλοφοριακή συμφόρηση των τάνκερ, προκαλώντας τεοάστιες οικονομικές απώλειες και εγείροντας κινδύνους περιβαλλοντικών καταστροφών. Το ιστορικό και τα βασικά χαρακτηριστικά Η αρχική σύλληψη της ιδέας για την κατασκευή του αγωγού χρονολογείται το 1993. Η υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας νια την υποστήριξη της κατqσκεuής του αγωγού πετρελαίου Μπουρνκάς - Αλεξανδρούπολη, τον Απρίλιο του 2005 στη Σόφια, η συνάντηση κορυφής των τριών ηγετών, του ρώσου προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν, του βούλγαρου ομολόγου του Γκεόργκι Παρβάνοφ και του έλληνα πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή, ατις 4 Σεπτεμβρίου στην Αθήνα, αλλά και η μονογραφή του κειμένου της διακρατικής συμφωνίας στο Μπουργκάς, στις 7 Φεβρουαρίου 2007, αποτέλεσαν σταθμούς νια την πρόοδο του έρνου. Για τις ανάγκες του αγωγού θα δημιουργηθεί τερματικός σταθμός φορτοεκφόρτωσης πετρελαίου στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Ο σταθμός θα περιλαμβάνει λιμενικές εγκαταστάσεις και αποθηκευτικούς χώρους συνολικής χωρητικότητας 650.000 μετρικών τόνων και ειδικές υποδομές για πλωτές εξέδρες φόρτωσης δεξαμενόπλοιων μέχρι 300.000 τόνων κενού βάρους. Ανάλογες εγκαταστάσεις θα δημιουργηθούν και στο Μπουρνκάς. Παράλληλα, θα ξεκινήσουν και οι εργασίες για την κατασκευή του υπόγειου αγωγού, διαμέτρου 36 ιντσών, που θα συνδέει τα δύο λιμάνια. ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ■ Μήκος: 288 χλμ. από το λιμάνι του Μπουργκάς στη Βουλγαρία έως το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. 127 χλμ., επί ελληνικού εδάφους και 161 χλμ. επί βουλγαρικού εδάφους. ■ Διάμετρος: 36 ίντσες ■ Δυναμικότητα: 35 εκατ. τόνοι πετρελαίου ετησίως, με δυνατότητα επέκτασης σε 50 εκατ. τόνους ετησίως. ■ Προϋπολογισμός έργου: (σε τιμές 2005 και σύμφωνα με εκτιμήσεις) 950 εκατ. -1 δισ. € για αγωγό δυναμικότητας 35 εκατ. τόνων ετησίως. ■ Λιμενικές εγκαταστάσεις: Αποθηκευτικοί χώροι συνολικής χωρητικότητας 650.000 κ.μ στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και 450.000 κ.μ. στο Μπουργκάς. ■ί Συνολική διαδρομή μεταφερόμενου πετρελαίου: Από το ρωσικό λιμάνι του Νοβοροσίσκ στη Μαύρη Θάλασσα, στο λιμάνι του Μπουργκάς κι από εκεί στην Αλεξανδρούπολη μέσω του πετρελαιαγωγού. Η κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2011 και θα οδηγήσει στην ένταξη της χώρας μας στα μεγάλα διεθνή δίκτυα μεταφοράς πετρελαίου Title: Re: Ελλάδα: Ενεργειακός κόμβος μέσω της "διπλωματίας των αγωγών" Post by: Megawatt on April 14, 2008, 04:22:25 am ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΦΕΛΗ
Για την Ελλάδα, τα οφέλη είναι μεγάλα, καθώς: ■ Το έργο αυτό αναβαθμίζει τη γεωπολιτική θέση και το διεθνή ρόλο της χώρας μας και την εντάσσει στην προνομιούχο ομάδα των χωρών του πλανήτη που διαθέτουν αγωγούς. ■ Εξασφαλίζει μόνιμα δημόσια έσοδα από τα δικαιώματα διέλευσης, που ανέρχονται σε 35 - 50 εκατ. δολ. ετησίως. ■ Δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας και αναπτυξιακές συνέργιες στη Θράκη και τη Βόρεια Ελλάδα, ενώ ενισχύει τη φιλία και τη συνεργασία με τη Βουλγαρία και τη Ρωσία. ■ Θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση των στενών του Βοσπόρου, όπου συνωστίζονται και καθυστερούν σήμερα τα πετρελαιοφόρα, προκαλώντας τεράστια ζημιά στην οικονομία και το περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής (οι πετρελαϊκοί κολοσσοί χάνουν κάθε χρόνο 1 δισ. δολ. λόγω των καθυστερήσεων). Μέσω του αγωγού, το πετρέλαιο θα μεταφέρεται με μεγαλύτερη ταχύτητα και ασφάλεια στη Δύση. ■ Θα τοποθετήσει την Ελλάδα στον παγκόσμιο πετρελαϊκό χάρτη, αναβαθμίζοντας τη γεωστρατηγική της θέση. Η κατασκευή και λειτουργία του αγωγού αποτελεί την κρισιμότερη συνιστώσα της φιλοδοξίας της χώρας μας να καταστεί ενεργειακός κόμβος της Ευρώπης, ενώ φέρνει πιο "κοντά" την Αθήνα με τη Μόσχα. ■ Αναμένεται να φέρει επενδύσεις ύψους 1 δισ. ευρώ και να δημιουργήσει εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας σε μία περιοχή της χώρας (Θράκη) που έχει απόλυτη ανάγκη από αναπτυξιακά έργα. Υπολογίζεται ότι, χάρη στον αγωγό, θα δημιουργηθούν 700 θέσεις εργασίας στο στάδιο της κατασκευής, από τις οποίες οι 250 θα είναι μόνιμες και θα φιλοξενηθούν στην Αλεξανδρούπολη μόλις αρχίσει η λειτουργία του. Ο αγωγός θα εκτείνεται από το λιμάνι Μπουργκάς της Βουλγαρίας έως το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, με συνολικό μήκος 280 χλμ. (περίπου 135 χιλιόμετρα σε ελληνικό έδαφος) και συνολικό προϋπολογισμό κοντά στο 1 δισ. ευρώ σε σημερινές τιμές. Η αρχική χωρητικότητα του αγωγού θα ανέρχεται στους 35 εκατ. τόνους ετησίως, με δυνατότητα περαιτέρω επέκτασης στα 50 εκατ. τόνους. Οι αποθηκευτικοί χώροι που θα κατασκευασθούν στις λιμενικές εγκαταστάσεις της Αλεξανδρούπολης θα είναι συνολικής χωρητικότητας 650.000 μετρικών τόνων, με ειδικές υποδομές φόρτωσης και εκφόρτωσης και θα έχουν τη δυνατότητα υποδοχής δεξαμενόπλοιων έως και 300.000 τόνων. Η κατασκευή του αγωγού αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2011 και θα οδηγήσει στην ένταξη της χώρας μας στα μεγάλα διεθνή δίκτυα μεταφοράς πετρελαίου. Η κατασκευή και λειτουργία του αγωγού συζητιέται εδώ και 13-14 χρόνια και οι σχετικές συζητήσεις πέρασαν από "σαράντα κύματα". Ο ΑΓΩΓΟΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΕΛΛΑΔΑΣ - ΤΟΥΡΚΙΑΣ Στις 3 Ιουλίου του 2005. στους Κήπους του Έβρου, παρουσία του έλληνα πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή και του πρωθυπουργού της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν, εγκαινιάστηκε η έναρξη κατασκευής του ελληνοτουρκικού αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου. Είχε προηγηθεί, τον Απρίλιο του 2004, η κύρωση της Διακρατικής Συμφωνίας Ελλάδας και Τουρκίας για την υλοποίηση του έργου. Ο αγωγός αυτός, σε συνδυασμό με την υφιστάμενη τροφοδότηση της χώρας σε φυσικό αέριο από τη Ρωσία, μέσω Βουλγαρίας, και την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου από την Αλγερία, θα συμβάλει στη διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας του φυσικού αερίου και την περαιτέρω διείσδυση του στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για αγωγό συνολικού μήκους 300 χιλιομέτρων, ο οποίος θα εκτείνεται από την Κομοτηνή μέχρι το Καρατσαμπέ της Τουρκίας και θα μεταφέρει, αρχικά, 3 με 3,5 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου από την περιοχή της Κασπίας και της Μέσης Ανατολής, με δυνατότητα επέκτασης της χωρητικότητας του μέχρι και 11,6 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως. Ο προϋπολογισμός του τμήματος του αγωγού που βρίσκεται σε ελληνικό έδαφος, μήκους 90 χιλιομέτρων, ανέρχεται στα 80 εκατ. ευρώ. Ο ΑΓΩΓΟΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΕΛΛΑΔΑΣ - ΙΤΑΛΙΑΣ Στις 4 Νοεμβρίου του 2005 υπογράφηκε στο Λέτσι της Ιταλίας από τον τότε υπουργό Ανάπτυξης Δημήτρη Σιούφα και τον υπουργό Οικονομικής Ανάπτυξης της Ιταλίας Κλαούντιο Σκατζόλα η διακρατική συμφωνία για την κατασκευή του ελληνοϊταλικού υποθαλάσσιου αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου, που θα συνδέει τα συστήματα φυσικού αερίου των δύο χωρών. Ο υποθαλάσσιος αγωγός φυσικού αερίου, που θα συνδέει τη χώρα μας με την Ιταλία, θα αποτελεί συνέχεια του ελληνοτουρκικού αγωγού φυσικού αερίου και με την ολοκλήρωση της κατασκευής του η χώρα μας θα αναβαθμιστεί σε δίαυλο μεταφοράς φυσικού αερίου από τις παραγωγικές περιοχές της Κασπίας στα μεγάλα καταναλωτικά κέντρα της Δυτικής Ευρώπης. Μέσω της Ελλάδας, ο αγωγός προβλέπεται να μεταφέρει 8 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου προς την Ιταλία, με δυνατότητα περαιτέρω διεύρυνσης της χωρητικότητας του. Η διαμετακόμιση του αερίου θα ξεκινά από την Κομοτηνή και θα φθάνει στη Νέα Μεσημβρία μέσω του υπάρχοντος ελληνικού δικτύου. Από εκεί θα κατασκευαστεί αγωγός με διάμετρο 42 ίντσες και μήκος περίπου 300 χλμ., που θα μεταφέρει το αέριο στον Σταυρολιμένα. Στην κατασκευή του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού θα συμμετέχουν οι εταιρείες ΔΕΠΑ και η ιταλική ενεργειακή εταιρεία Edison, μέσω της σύστασης τρίτης εταιρείας με την επωνυμία Poseidon. Ο υποθαλάσσιος αγωγός, με συνολικό μήκος 212 χλμ., θα εκτείνεται από τον Σταυρολιμένα στο Οτράντο της Ιταλίας και το συνολικό του κόστος εκτιμάται στα 300 εκατ. ευρώ. Οι λεπτομερείς τεχνικές μελέτες για το υποθαλάσσιο και για το χερσαίο τμήμα του αγωγού έχουν ήδη ξεκινήσει μετά την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικώς με τη χορήγηση εξαίρεσης από την υποχρέωση πρόσβασης τρίτων για τον αγωγό Poseidon. Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται στα τέλη του 2012. Title: Re: Ελλάδα: Ενεργειακός κόμβος μέσω της "διπλωματίας των αγωγών" Post by: Megawatt on April 14, 2008, 04:23:39 am Η ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΗΣ Ν.Α. ΕΥΡΩΠΗΣ
Στις 25 Οκτωβρίου 2005 υπογράφηκε στην Αθήνα η συνθήκη ίδρυσης της Ενεργειακής Κοινότητας των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Τη συνθήκη υπέγραψε η Ευρωπαϊκή Ένωση και συνυπέγραψαν ως συμμετέχοντα στην Ενεργειακή Κοινότητα πέντε κράτη-μέλη της Ε.Ε.: η Ελλάδα, η Ιταλία, η Ουγγαρία, η Σλοβενία (κράτη-μέλη της Ε.Ε.), και ως συμβαλλόμενα μέλη εννέα χώρες της περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης: η Αλβανία, η Βοσνία-Ερζεγοβίνη, η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Κροατία, η Σερβία, το Μαυροβούνιο, η ΠΓΔΜ και το Κόσοβο. Με την ίδρυση της Ενεργειακής Κοινότητας δημιουργείται μία ενιαία ενεργειακή αγορά στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, με πρόβλεψη και σαφές χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή ενσωμάτωση της στην αγορά ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μέσα στα επόμενα 15 χρόνια, εκτιμάται ότι στην ευρύτερη περιοχή θα υλοποιηθούν επενδύσεις ύψους 30 δισ. ευρώ για την κατασκευή νέων και την αναβάθμιση υφισταμένων μονάδων παραγωγής και δικτύων ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Παράλληλα, η Ελλάδα έχει υπογράψει σημαντικές διεθνείς ενεργειακές συμφωνίες. Συγκεκριμένα: ■ Στις 7 Μαΐου του 2006 υπογράφηκε στο Κάιρο μνημόνιο συνεργασίας από τον τότε υπουργό Ανάπτυξης Δημήτρη Σιούφα και τον υπουργό Πετρελαίου της Αραβικής Δημοκρατίας της Αιγύπτου Σαμέχ Φαχμί για τη συνεργασία των δύο χωρών στον τομέα του φυσικού αερίου και της έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων. ■ Στις 6 Ιουλίου του 2007, στην Αθήνα, ο τότε υπουργός Ανάπτυξης Δημήτρης Σιούφας και ο υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης του Αζερμπαϊτζάν Χεϊντάρ Μπαμπάγιεφ συμφώνησαν ότι η προμήθεια φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν, που θα διέρχεται από τον αγωγό φυσικού αερίου Ελλάδας - Ιταλίας είναι ζήτημα πρώτης προτεραιότητας και έγινε αποδεκτή η πρόταση της ελληνικής πλευράς για την υπογραφή διακρατικής συμφωνίας για συνεργασία στον τομέα της ενέργειας μεταξύ των δύο χωρών. Παράλληλα, η ελληνική κυβέρνηση, σε συνεννόηση με τις κυβερνήσεις της Ιταλίας και της Τουρκίας, προωθεί την υπογραφή και τετραμερούς διακρατικής συμφωνίας μεταξύ Αζερμπαϊτζάν - Τουρκίας - Ελλάδας - Ιταλίας, με την οποία θα ρυθμίζονται όλες οι λεπτομέρειες για την προμήθεια και τη μεταφορά φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν, μέσω της Τουρκίας και της Ελλάδος, στην Ιταλία και την Ευρώπη. ■ Στις 19 Ιουλίου του 2007, υπογράφηκε στην Άγκυρα, από τον τότε υπουργό Ανάπτυξης Δημήτρη Σιούφα και τον υπουργό Ενέργειας και Φυσικών Πόρων της Τουρκίας Μεχμέτ Χιλμί Γκιουλέρ, πρωτόκολλο ανταλλαγής ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ της Ελλάδας και της Τουρκίας, το οποίο αποτελεί τον πρώτο σταθμό για τη διασύνδεση των ηλεκτρικών δικτύων των δύο χωρών, που θα πραγματοποιηθεί οριστικά τον Ιανουάριο του 2008 με την ολοκλήρωση της κατασκευής των διασυνδετικών γραμμών μεταφοράς 400 kV. To πρόγραμμα προσωρινής ανταλλαγής ηλεκτρικής ενέργειας ξεκίνησε στις 6 Αυγούστου του 2007. ■ Στις 26 Ιουλίου του 2007, ο τότε υπουργός Ανάπτυξης Δημήτρης Σιούφας, ο υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης της Ιταλίας Πιερλουίτζι Μπερσάνι και ο υπουργός Ενέργειας και Φυσικών Πόρων της Τουρκίας Μεχμέτ Χιλμί Γκιουλέρ υπέγραψαν στη Ρώμη διακρατική συμφωνία πλαίσιο για τη μεταφορά φυσικού αερίου από την Τουρκία στην Ελλάδα και την Ιταλία. Με τη συμφωνία αυτή δημιουργείται ο πρώτος ενεργειακός διάδρομος μεταφοράς φυσικού αερίου μεταξύ Ανατολής και Δύσης, και η Ευρώπη αποκτά ακόμη μια πηγή εφοδιασμού. ■ Στις 2 Αυγούστου του 2007, ο τότε υπουργός Ανάπτυξης Δημήτρης Σιούφας και ο αζέρος υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης Χεϊντάρ Μπαμπάγιεφ υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Ελλάδας και του Αζερμπαϊτζάν στον τομέα της ενέργειας, με έμφαση στο φυσικό αέριο και στο πετρέλαιο. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΚΑΣΠΙΑΣ Παράλληλα, προωθείται η υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με τη Δημοκρατία του Καζακστάν για συνεργασία και ανταλλαγή τεχνογνωσίας στον ενεργειακό τομέα, καθώς και για τη μεταφορά πετρελαίου προς τις διεθνείς αγορές. Οι νέες διεθνείς συμφωνίες με χώρες της Κασπίας Θάλασσας, όπως το Καζακστάν και το Αζερμπαϊτζάν, είναι ιδιαίτερα σημαντικές καθώς ανήκουν στους μεγαλύτερες παραγωγούς υδρογονανθράκων και αναζητούν νέες συνεργασίες και οδούς διέλευσης για τη μεταφορά των προϊόντων τους (πετρέλαιο και φυσικό αέριο) προς τις μεγάλες αγορές της Ευρώπης. πηγή: εφ. Μακεδονία, 30/3/2008 Title: Re: Ελλάδα: Ενεργειακός κόμβος μέσω της "διπλωματίας των αγωγών" Post by: Καλλισθένης on April 14, 2008, 19:15:23 pm Μια που είσαι καλός στην μεταφορά άρθρων, μπορείς να μας παραθέσεις στοιχεία για τα μειονεκτήματα και τους κινδύνους που προκύπτουν από την κατασκευή έργων τύπου Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη.
Ας μην εθελοτυφλούμε... Title: Re: Ελλάδα: Ενεργειακός κόμβος μέσω της "διπλωματία Post by: Megawatt on April 14, 2008, 19:31:44 pm Ε τι να εθελοτυφλούμε ρε συ?
Ενα τανκερ να βουλιάξει στο Αιγαίο, θα μολυνθει η μιση Μεσόγειος! Δεν το ξέρουμε? Εδώ την πετρελαιοκηλίδα από το Sea Diamond, ιδιωτική εταιρια την ανέλαβε! Δεν υπάρχει κρατικο "καθαριστηκό κηλίδων"! Ολα αυτα λοιπόν, θα τα σκεφτούν οι υπέυθυνοι φαντάζομαι πριν αρχίσει η μεταφορα πετρελαίου μεσω των αγωγων . ::) A και κάτι άλλο: Γενικά, εμεις οι Πτολεμαϊδιώτες έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε να θυσιάζεται το περιβάλλον και η υγεία μας για τα ενεργειακά οφέλη της χωρας μας. Δεν εχουμε συνηθίσει στο να αντιδρούμε και να σκεφτόμαστε τα "αρνητικά" ή την μόλυνση του περιβάλλοντος που εχει επιπτώσεις και στν υγεία μας. ;) Title: Re: Ελλάδα: Ενεργειακός κόμβος μέσω της "διπλωματίας των αγωγών" Post by: Karaμazoβ on April 14, 2008, 22:01:36 pm Ξερετε οι αγωγοι διαφορετικής ιδιοκτησίας, δημιουργούν σε μια μικρή περιοχή συγκρουόμενα συμφέροντα...και φανταστείτε οτι αυτή η περιοχή ειναι η Βαλκανική... σε εμας (θα) περνάει ρωσικος αγωγός, ενω απο τους "ακατανόμαστους" γειτονές μας, τους Αλβανούς και του Βουλγάρους αμερικάνικος...
|