Title: [Ηλεκτρικές Μηχανές B'] Εργασίες 2008 Post by: pandora on April 13, 2008, 12:17:43 pm Καλημέρα !
έχω μια ερώτηση για την εργαστηριακή άσκηση 2 στις Μηχανές : 7.4 Υπολογίστε τον συντελεστή ισχύος υπό πλήρες φορτίο. Εξηγείστε τη χαμηλή του τιμή, σε σχέση με τον συντελεστή ισχύος επαγωγικών κινητήρων μεγαλύτερης ισχύος. Μήπως κάποιος έχει απαντήσει σ' αυτό το ερώτημα? Υπό πλήρες φορτίο τί εννοούμε? έψαξα στο βιβλίο αλλά δεν βρήκα κάτι σχετικό.... Γενικά έχει απαντήσει κάποιος στο ερώτημα? Ευχαριστώ..... :) Title: Απ: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008 Post by: akis on April 13, 2008, 12:33:26 pm Ίσως εννοεί τον συντελεστή ισχύος για τις ονομαστικές τιμές του κινητήρα που γράφει στο ταμπελάκι (Pmax κτλ).
Title: Re: Απ: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008 Post by: pandora on April 13, 2008, 12:46:48 pm Ίσως εννοεί τον συντελεστή ισχύος για τις ονομαστικές τιμές του κινητήρα που γράφει στο ταμπελάκι (Pmax κτλ). Χμ.... ναι... αυτό ήταν η πρώτη μας σκέψη... αλλά σκεφτήκαμε μήπως εννοεί κάτι άλλο τελικά...(πάντως δεν έχω παράπονο, τηλέπ και ηλεκτρονικάριοι στέκονται πάντα στο πλευρό μας ! :) ;)) Title: Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008 Post by: Andrikos on April 14, 2008, 07:39:20 am Θεωρωντας λοιπον οτι συγκρινουμε το ονομαστικο cosφ μιας μικρης και μιας μεγαλης ισχυος μηχανης εχουμε οτι:
ο συντελεστης ισχυος cosφ στις μικρής ισχύος μηχανες, ειναι μικρότερος (χειροτερος) απο το συντελεστή ισχύος των μεγαλύτερης ισχύος μηχανών, διοτι το μέγεθος του διακένου της μηχανής, στο οποίο διάκενο οφείλεται η αντίσταση αντίδρασης της μηχανής, είναι σχετικά μεγαλύτερο στις μικρής ισχύος μηχανές, σε σχέση με τις μεγαλύτερης ισχύος μηχανές. Έτσι ο λόγος X/R στις μικρής ισχύος μηχανές είναι μεγαλύτερος απο τον ιδιο λόγο στις μεγαλύτερος ισχύος μηχανές, άρα, επειδή φ = tan-1 (Χ/R), για μεγαλύτερο X/R έχουμε και μεγαλύτερο φ, συνεπώς μικρότερο cosφ. Αυτα! Title: Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008 Post by: pandora on April 14, 2008, 10:33:01 am Θεωρωντας λοιπον οτι συγκρινουμε το ονομαστικο cosφ μιας μικρης και μιας μεγαλης ισχυος μηχανης εχουμε οτι: ο συντελεστης ισχυος cosφ στις μικρής ισχύος μηχανες, ειναι μικρότερος (χειροτερος) απο το συντελεστή ισχύος των μεγαλύτερης ισχύος μηχανών, διοτι το μέγεθος του διακένου της μηχανής, στο οποίο διάκενο οφείλεται η αντίσταση αντίδρασης της μηχανής, είναι σχετικά μεγαλύτερο στις μικρής ισχύος μηχανές, σε σχέση με τις μεγαλύτερης ισχύος μηχανές. Έτσι ο λόγος X/R στις μικρής ισχύος μηχανές είναι μεγαλύτερος απο τον ιδιο λόγο στις μεγαλύτερος ισχύος μηχανές, άρα, επειδή φ = tan-1 (Χ/R), για μεγαλύτερο X/R έχουμε και μεγαλύτερο φ, συνεπώς μικρότερο cosφ. Αυτα! Ευχαριστωω!! :) Title: Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008 Post by: pstp on April 15, 2008, 18:14:00 pm Καλησπέρα,
έχω και εγώ μια ερώτηση πάνω στην εργααστηριακή άσκηση 2.. Στο μέρος Β', στο 8.6 πρέπει να υπολογίσουμε τις απώλειες στο δρομέα, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να ξέρουμε το ονομαστικό ρεύμα του δρομέα...από που όμως ξέρουμε την τιμή του?? Ευχαριστώ πολύ!! Title: Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008 Post by: ikoufis on April 15, 2008, 19:07:51 pm Θεωρωντας λοιπον οτι συγκρινουμε το ονομαστικο cosφ μιας μικρης και μιας μεγαλης ισχυος μηχανης εχουμε οτι: Πού το έχω ξαναδεί γραμμένο αυτό? ::)ο συντελεστης ισχυος cosφ στις μικρής ισχύος μηχανες, ειναι μικρότερος (χειροτερος) απο το συντελεστή ισχύος των μεγαλύτερης ισχύος μηχανών, διοτι το μέγεθος του διακένου της μηχανής, στο οποίο διάκενο οφείλεται η αντίσταση αντίδρασης της μηχανής, είναι σχετικά μεγαλύτερο στις μικρής ισχύος μηχανές, σε σχέση με τις μεγαλύτερης ισχύος μηχανές. Έτσι ο λόγος X/R στις μικρής ισχύος μηχανές είναι μεγαλύτερος απο τον ιδιο λόγο στις μεγαλύτερος ισχύος μηχανές, άρα, επειδή φ = tan-1 (Χ/R), για μεγαλύτερο X/R έχουμε και μεγαλύτερο φ, συνεπώς μικρότερο cosφ. Αυτα! Θα σε βάλει μέσα ο γπαπ για λογοκλοπή αγαπητέ Rulez :D Title: Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008 Post by: pandora on April 15, 2008, 21:00:42 pm Καλησπέρα !
Κι εγώ μια ερώτηση ! Μήπως γνωρίζει κανείς πώς βρίσκουμε το Pτριβών (στο μέρος Γ της Ασκησης 2)? ευχαριστώ ! :) (ps δώστε και σώστε) Title: Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008 Post by: cecs on April 15, 2008, 23:43:22 pm Άλλη απορία δικιά μου...
Στο ερώτημα 7.3 που ζητάει για Τ=0 τι ολίσθηση έχουμε και γιατί,τι ακριβώς εννοεί? Ότι η ολίσθηση πλησιάζει το μηδέν,γιατί η μηχανή μας προσεγγίζει σε συμπεριφορά τη σύγχρονη μηχανή;;;; :???: Title: Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008 Post by: Andrikos on April 16, 2008, 15:01:25 pm @ ikoufis
Δε μασαω :P Ειναι μεσο πλεον ο gpap ;D @ pandora Θα πρεπει να κανεις το διαγραμμα , να το προεκτεινεις για U=0 και σε αυτο το σημειο βρισκεις το Pτρ. Διαγραμματικα δηλαδη, ο τυπος που δινει δε βοηθα. @ cecs Για ωφελιμη T=0 εχεις μια πολυ μικρη ολισθηση s λογω των τριβων που δημιουργουν παντα μια μικρη Tτρ. Οταν s->0 ή ακομα καλυτερα s=0 τοτε η μηχανικη ταχυτητα περιστροφης τεινει στην συγχρονη ή ακομα καλυτερα ειναι ιδια με την συγχρονη που ειναι ο ορισμος της συγχρονης μηχανης. Φυσικα αυτο δε σημαινει οτι τοτε η μηχανη δουλευει... Απεναντιας, δεν επαγει τιποτα στο δρομεα. Αυτα. Title: Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008 Post by: pandora on April 16, 2008, 15:15:49 pm @ pandora Θα πρεπει να κανεις το διαγραμμα , να το προεκτεινεις για U=0 και σε αυτο το σημειο βρισκεις το Pτρ. Διαγραμματικα δηλαδη, ο τυπος που δινει δε βοηθα. @ cecs Για ωφελιμη T=0 εχεις μια πολυ μικρη ολισθηση s λογω των τριβων που δημιουργουν παντα μια μικρη Tτρ. Οταν s->0 ή ακομα καλυτερα s=0 τοτε η μηχανικη ταχυτητα περιστροφης τεινει στην συγχρονη ή ακομα καλυτερα ειναι ιδια με την συγχρονη που ειναι ο ορισμος της συγχρονης μηχανης. Φυσικα αυτο δε σημαινει οτι τοτε η μηχανη δουλευει... Απεναντιας, δεν επαγει τιποτα στο δρομεα. Αυτα. Για το δικό μου ερώτημα.... thanks!! Τελικά έτσι το κάναμε Για της cecs, η απάντηση που δώσαμε είναι πολύ κοντά .... Σ' ευχαριστούμε.... :) Title: Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008 Post by: bitsiaek on April 16, 2008, 17:51:46 pm Καλησπέρα... Μια ακόμα ερώτηση και εγώ γιατί έχω <<φάει κόλλημα..>>
Στους υπολογισμούς στο μέρος Β' , στο 8,6 που ζητά απώλειες για ονομαστικό ρεύμα.. Ποιο είναι το ονομαστικό ρεύμα δρομέα..? Το υπολογίζουμε απο τον τύπο Ir=Us(1/sprt(Rs+Rr/s+ ωe^2*Lσ^2))...? Ευχαριστώ προκαταβολικά όποιον απαντήσει..!!! Title: Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008 Post by: Andrikos on April 17, 2008, 08:33:44 am @ bitsiaek
Αυτο που λες δυστυχως δε μας κανει. Διοτι αυτο που θα βρεις με αυτο το τυπο ειναι το ΑΝΗΓΜΕΝΟ ρευμα του δρομεα στο στατη. Δηλαδη το I'rον, με την οποια παραδοχη του ισοδυναμου μοντελου φυσικα. Εμεις ομως θελουμε το Irον δηλαδη το πραγματικο ρευμα δρομεα και οχι το ανηγμενο για να βρουμε τις απωλειες σε ψυκτρες κλπ. Το μονο που σκεφτομαι ειναι να βρεις το λογο Μ/Σ απο τη δοκιμη σε κενο (για R=0) (*δυστυχως!) και θα βρεις το Iso / Iro (απο το πρωτο πινακακι δηλαδη). Απο αυτο εφοσον ξερεις το Isον μπορεις να βρεις το Irον. *Εχω μια αμφιβολια για την ισχυ του λογου μετασχηματισμου στη κατασταση λειτουργιας του κενου αλλα δε μου ερχεται και τιποτα αλλο τωρα. 3 βιβλια ειδα και ο καθενας αλλα κι αλλα λεει. Τεσπα εγω εμπιστευομαι κατι ρωσσικα μεταπτυχιακα που λενε οτι δεν ισχυει ο λογος Μ/Σ αλλα δεν εχουμε και αλλη λυση νομιζω. Μιλωντας για το τυπο του λογου Μ/Σ που εμπλεκει τα ρευματα παντα!! Title: Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008 Post by: minister on April 17, 2008, 16:07:39 pm @bitsiaek
Το ρεύμα του δρομέα είναι 3.7 Α. Αυτο αναγράφεται στο κινητήρα μαζί με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του Title: Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008 Post by: alsk on April 17, 2008, 23:14:57 pm Και γω μια απορια πριν το Πασχα 8)
Στην ασκηση 2 στο ερωτημα 9.5 που ζητειται να βρεθει η ροπη εκκινησης... Κανουμε καινουριο διαγραμμα Ρ=f(Us) και προεκτεινουμε μεχρι τα 220 V οπως κάναμε με το ρεύμα? Η απο την ασκηση της ενεργειακης τεχνολογίας ακολουθούμε τα βήματα 3,4 3,5 3,6 και χρησιμοποιουμε τον τύπο του 3,7. Το τελευταιο (αν εκανα σωστα τις πραξεις) δεν βγαζει "λογικο" αποτελεσμα (οπου λογικο Τεκ=(1,2-2,4)*Τον, σελ 8 του ιδιου φυλλαδιου) Ευχαριστω εκ των προτερων Title: Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008 Post by: minister on April 17, 2008, 23:20:17 pm Στην άσκηση 2 στο ερώτημα 9.7, όσον αφορά την τιμή των απωλειών τριβών απο που τη βρίσκουμε?
Επίσης, στο ερώτημα 9.10 για R=Rmax/2 την ολίσθηση ανατροπής και την ροπή ανατροπής απο ποιές σχέσεις τις υπολογίζουμε? Όσον αφορά την ολίσθηση, η τιμή της, έτσι όπως την υπολογίζω, προκύπτει ίση με 4 περίπου... Title: Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008 Post by: alsk on April 17, 2008, 23:26:01 pm Αν και δεν εχω ασχοληθει πολυ με αυτο το ερωτημα και δεν ξλερω αν αυτο που θα σου πω ειναι σωστό, νομιζω οτι την βρισκεις απο τον υπολογισμο που εκανες στο ερωτημα 8.4.
Για την ολισθηση ανατροπης κοιτα τον τυπο 7 σελ 4 της εκφωνησης. Title: Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008 Post by: antony on April 22, 2008, 01:25:53 am καμια ιδεα για την επιλυση των ερωτηματων 9,4 και 9,5?
Title: Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008 Post by: Papefth on May 05, 2008, 16:48:42 pm Παιδια μηπως μπορει να πει κανεις την απαντηση του ερωτηματος 3.2 στην ασκηση 1?
Title: Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008 Post by: minister on May 09, 2008, 16:20:48 pm Καλησπέρα
Στην άσκηση 3 στο μέρος Α 2 στον 2ο πίνακα με τροφοδοσία με συνεχή κινητήρα μήπως γνωρίζει κανείς πώς υπολογίζουμε τη ζητούμενη ισχύ εισόδου?? Title: Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008 Post by: bitsiaek on May 09, 2008, 20:02:52 pm Καλησπέρα
Στον 2ο πίνακα , όπου αναφέρεσαι , τροφοδοτούμε τον κινητήρα με συνεχή τάση. Επομένως δεν υπάρχει άεργη συνιστώσα τις ισχύος. Άρα είναι S=P=U*I. Δηλαδή υπάρχει μόνο ενεγρή ισχύς η οποία είναι προφανός είναι και με την φαινόμενη(αφού η άεργος είναι μηδέν Q=0). Αν δεις κάποιες ασκήσεις από τις μηχανές Α' , με κινητήρες διέγερσης σειράς , θα καταλάβεις καλύτερα αυτο που γράφω. Βέβαια δεν έχω ασχοληθεί με την συγκεκριμένη εργασία (3) αλλά νομίζω αυτή είναι η απάντηση σε αυτό που ρωτάς.. Επλίζω να βοήθησα... Title: Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008 Post by: minister on May 09, 2008, 20:28:04 pm K γω αυτο σκεφτόμουν και χρειαζόμουν μια επιβεβαίωση πριν προχωρήσω γιατί βασίζονται διαγράμματα πάνω σ'αυτά τα αποτελέσματα...
Ευχαριστώ πολύ!! Title: Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008 Post by: cecs on May 12, 2008, 17:24:09 pm Παιδια μηπως μπορει να πει κανεις την απαντηση του ερωτηματος 3.2 στην ασκηση 1? Κι εγώ γι'αυτό θα ήθελα να ρωτήσω...Λοιπόν,εμείς πήραμε την Ταν από το διάγραμμα στα 50V και μετά από πίνακες βρήκαμε τα αντίστοιχα sαν και Ιαν,και έπειτα σκεφτόμαστε μήπως πρέπει να κάνουμε αναγωγή στα 220V για να βρούμε τα αντίστοιχα μεγέθη,γιατί το συγκεκριμένο ερώτημα ζητάει αποτελέσματα για την τάση των 220V. Ωστόσο,ακόμα κι έτσι να το πάρουμε και να υπολογίσουμε την Ταν,το ρεύμα μετά στα 220 πώς θα το υπολογίσουμε?? :-\ Title: Re: [Ηλεκτρικές Μηχανές B'] Εργασίες 2008 Post by: harris on March 14, 2009, 17:00:38 pm το τοπικ κλειδωνεται διοτι..παλιωσε :D
ανοιξτε καινουριο για να επικρατει ταξη! |